Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE  Nr. 16144 din  6 decembrie 1995  privind confectionarea, completarea si utilizarea Ordinului de plata pentru trezoreria statului pe suport hirtie (OPHT) in operatiuni de decontari    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE Nr. 16144 din 6 decembrie 1995 privind confectionarea, completarea si utilizarea Ordinului de plata pentru trezoreria statului pe suport hirtie (OPHT) in operatiuni de decontari

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 108 din 28 mai 1996


    ART. 1
    OPHT este un instrument de decontare la şi de la trezoreria statului, care se confectioneaza, se completează şi se utilizează potrivit prezentelor norme metodologice.
    ART. 2
    OPHT se utilizează de către plătitori astfel:
    a) Persoane juridice (agenţi economici şi alţi plătitori) pentru:
    - virarea în contul general al trezoreriei statului a impozitelor, taxelor şi a altor obligaţii, inclusiv restituiri din finanţarea anilor precedenti datorate bugetului de stat, bugetelor locale şi bugetelor fondurilor speciale, şi a mijloacelor extrabugetare; virarea sumelor datorate către trezoreria centrala a statului;
    - virarea în contul instituţiilor publice a sumelor reprezentind plata serviciilor prestate şi a lucrărilor executate de către acestea.
    b) Ordonatori de credite pentru:
    - plata în contul general al trezoreriei statului a impozitelor, taxelor şi a altor obligaţii datorate bugetului de stat, bugetelor locale şi bugetelor fondurilor speciale;
    - plata din contul de cheltuieli sau de disponibil, după caz, care este deschis la trezoreria statului, a obligaţiilor către furnizori şi creditori, virari de sume reprezentind transferuri şi subvenţii, restituiri de venituri din fondurile speciale administrate de ordonatorii principali de credite.
    c) Ministerul Finanţelor şi organele financiare teritoriale pentru:
    - restituiri de venituri necuvenite, precum şi regularizari din bugetul de stat şi din bugetele locale; virari de sume din fondurile constituite centralizat la nivelul economiei naţionale, inclusiv plati pentru datoria publica interna şi externa, rambursări de credite, precum şi alte plati.
    ART. 3
    OPHT se completează de către plătitori, în cazul virarii veniturilor bugetare pe bugete, şi anume: bugetul de stat, bugetele locale, bugetele fondurilor speciale, în 3 exemplare, urmărindu-se concordanta sumelor de pe cele 3 exemplare, care sa fie înscrise lizibil şi cu separarea cifrelor care indica sumele în lei şi a celor care indica sumele în bani.
    ART. 4
    Elementele din formular se completează astfel:
    4.1. Persoane juridice (agenţi economici şi alţi plătitori)

    4.1.1. Pe fata OPHT
    a) In rubrica "PLĂTIŢI" se înscrie suma în cifre; cifrele se aliniaza de la dreapta la stinga. Spaţiile rămase libere se completează cu asteriscuri, pentru a preintimpina eventualele erori.
    b) In rubrica "LEI, ADICĂ" se înscrie citeţ si, recomandabil, fără pauza între cuvinte, suma în litere.
    c) In rubrica "PLĂTITOR" se înscrie denumirea exactă a plătitorului fără prescurtări.
    d) In rubrica "COD FISCAL" se înscrie codul fiscal al plătitorului, stabilit şi comunicat de către organul financiar.
    e) In spaţiul marcat "DIN CONT" se completează numărul contului plătitorului la unitatea bancară din care se face virarea sumei.
    f) In spaţiul "DE LA BANCA" se înscrie denumirea unităţii bancare la care plătitorul are deschis contul.
    g) In rubrica "REPREZENTIND PLATI" se va descrie în cuvinte, de către plătitor, în cazul virarii veniturilor la trezorerie, obiectul plăţii, de exemplu: venituri virate bugetului de stat, bugetului local, fondului special, după caz, conform specificatiei de pe verso. In cazul în care suma virata priveşte plata serviciilor prestate către instituţiile publice, la obiectul plăţii se va înscrie: contravaloarea lucrărilor executate sau a serviciilor prestate conform facturii nr. ...
    h) Înscrisul din rubrica "PRIN TREZORERIA" se anulează cu o linie. In acelaşi mod se anulează şi înscrisul din rubrica "DIN CONT".
    i) In rubrica "CĂTRE BENEFICIAR" se va înscrie denumirea completa a trezoreriei în contul căreia are loc virarea sumelor (ex.: Trezoreria oraşului Predeal, Trezoreria municipiului Braşov...).
    j) In rubrica "IN CONT" se va înscrie numărul contului trezoreriei unde sa se facă virarea sumei (simbolizat prin "51.0" urmat de codul judeţului), deschis la sucursala judeţeana a Băncii Naţionale a României.
    k) In rubrica "LA BANCA" se înscrie denumirea sucursalei judeţene a Băncii Naţionale a României sau, după caz, unitatea bancară la care este deschis contul trezoreriei beneficiare a sumei.
    l) Rubrica "SEMNĂTURA" este rezervată pentru semnăturile care angajează valabil contul plătitorului.
    m) Înscrisul "L.S." este destinat aplicării vizibile a ştampilei plătitorului.
    n) In rubrica "LA DATA DE" se înscrie data indicată de plătitor pentru plata la trezorerie. In cazul în care plătitorul nu doreşte sa specifice o anumită data de efectuare a plăţii la trezorerie, în locul destinat completării acestei rubrici se înscriu asteriscuri.
    o) In rubrica "DATA EMITERII" se înscrie clar, vizibil, de către plătitor, data (ziua, luna, anul) la care este emis OPHT.
    p) In rubrica "EXEMPLARE" se înscrie numărul exemplarului OPHT, respectiv 1, 2, 3, avînd acelaşi conţinut.

    4.1.2. Pe versoul OPHT
    a) In rubrica "Obligaţii de plata" se înscrie denumirea completa a venitului sau a taxei care se virează, de exemplu: impozit pe profit, impozit pe salarii, taxe de timbru, taxa vamală etc.
    b) In rubrica "Suma datorată (debit)" plătitorul înscrie pe propria răspundere, suma pe care o datorează, pe fiecare obligaţie de plata în parte.
    De exemplu: pentru impozitul pe salarii se va înscrie suma din statul de plata; pentru impozitul pe profit, suma datorată conform declaraţiei de impozit pe profit; pentru taxele vamale se înscriu sumele datorate conform declaraţiei vamale etc.
    In cazul diferenţelor de impozite stabilite de organele fiscale se înscriu sumele respective prevăzute în procesele-verbale.
    c) In rubrica "Codul, numărul şi data documentului" se înscrie la cod astfel:
    - D, pentru declaraţie de impunere sau deconturi;
    - P, pentru procese-verbale de control sau de constatare;
    - I, pentru înştiinţare de plata;
    - A, pentru alte documente.
    Codurile menţionate mai sus vor fi urmate de numărul şi de data documentului.
    d) In rubrica "Termenul de plata" se înscrie termenul legal de plata la buget, stabilit conform legii.
    e) In rubrica "Cod cont" se înscrie codul contului venitului deschis la trezorerie, în care se virează suma.

    NOTA:
    Codul conturilor de venituri se stabileşte distinct pentru bugetul de stat, bugetele locale şi bugetele fondurilor speciale şi se formează astfel:

                                                                     cod
    - contul veniturile bugetului de stat 20
    - contul veniturile bugetului local 21
    - capitolul şi subcapitolul din clasificatia bugetară 01.01-30.01
                                                                (buget de stat)
                                                                  01.02-46.02
                                                                 (buget local)
    - codul fiscal al plătitorului



    Exemplu:
    - contul pentru "IMPOZITUL PE SALARII", venit al bugetului de stat, este: 20.02.01.01 (cod fiscal);
    - contul pentru "TAXE ASUPRA MIJLOACELOR DE TRANSPORT DEŢINUTE DE PERSOANE JURIDICE" venit al bugetului local este: 21.06.02 urmat de codul fiscal.
    Pentru fondurile speciale sînt deschise la trezorerie conturi de disponibil, simbolizate cu cod 30, urmat de cod cont gradul II aferent fiecărui fond, precum şi de codul fiscal al instituţiei publice.

    Exemplu: pentru evidenta constituirii şi utilizării fondului special pentru sănătate, se foloseşte contul 30.06 urmat de codul fiscal al direcţiei sanitare.

    NOTA:
    De regula, conturile de venituri şi ale fondurilor speciale se preiau de la trezoreria statului în raza căreia are sediul fiscal plătitorul.

    f) In rubrica "SUMA: LEI" se va înscrie suma plăţii aferente.

    4.2. Ordonatorii de credite

    4.2.1. Pe fata OPHT
    a) Rubrica "PLĂTIŢI" şi "LEI, ADICĂ" se completează potrivit precizărilor de la pct. 4.1.1. lit. a) şi b).
    b) In rubrica "PLĂTITOR" se înscrie denumirea completa a ordonatorului de credite (instituţia publica).
    c) In rubrica "COD FISCAL" se înscrie codul fiscal al instituţiei publice, comunicat de organele financiare.
    d) In rubrica "DIN CONT" se completează numărul contului trezoreriei statului, deschis la sucursala judeţeana a Băncii Naţionale a României, şi anume cod 51.0... urmat de codul judeţului.
    e) In rubrica "DE LA BANCA" se completează următoarele: Banca Naţionala a României, Sucursala judeţului ... (unde îşi are deschis contul trezoreria).
    f) In rubrica "REPREZENTIND PLATI" se înscrie natura plăţii, şi anume: impozit pe salariu pe luna ..., impozit pe clădiri, contribuţia la fondul pentru sănătate, contribuţia pentru pensia suplimentară; sume virate pentru plata pensiilor; contravaloarea facturii nr. ..., în cazul mărfurilor şi bunurilor achiziţionate, al serviciilor prestate etc.
    g) In rubrica "PRIN TREZORERIA" se completează cu denumirea trezoreriei la care ordonatorul de credite (instituţia publica) îşi are deschis contul.
    h) In rubrica "DIN CONT" se completează contul din care se dispune plata: contul de cheltuieli al bugetului de stat, al bugetului local, al bugetului asigurărilor sociale de stat sau contul de disponibilităţi, fonduri speciale, după caz.
    i) In rubrica "CĂTRE BENEFICIAR" se înscrie, după caz:
    - denumirea trezoreriei, în cazul virarii impozitelor şi taxelor;
    - denumirea instituţiei publice care administrează fondul special;
    - denumirea completa a beneficiarului sumei, care are cont la o societate bancară.
    j) In rubrica "IN CONT" se înscrie numărul contului deschis la unitatea bancară în care virează suma, şi anume:
    - în cazul virarii impozitelor şi taxelor, se înscrie contul de venituri al bugetului de stat, al bugetelor locale şi fondurilor speciale;
    - în cazul virarii de sume către furnizori şi creditori se înscrie contul acestora deschis la băncile comerciale.
    k) In rubrica "LA BANCA" se completează denumirea unităţii bancare unde este deschis contul în care virează suma.
    l) In rubricile: "SEMNĂTURA", "L.S.", "LA DATA DE", "DATA EMITERII", "EXEMPLARE" se completează potrivit precizărilor de la pct. 4.1.1. lit. l), m), n), o) şi p).

    4.2.2. Pe versoul OPHT
    Rubricile de pe versoul OPHT se completează numai în cazul impozitelor, taxelor şi fondurilor speciale, potrivit precizărilor de la pct. 4.1.2.

    ART. 5
    OPHT se confectioneaza prin tipărire pe suport hirtie, în conformitate cu reglementările în vigoare ale Băncii Naţionale a României privind ordinul de plata pe suport hirtie (OPH), modificate şi completate cu următoarele prevederi, după caz.
    OPHT se tipareste pe hirtie fără proprietăţi autocopiative (conform Circularei Băncii Naţionale a României nr. 33 din 4 august 1995, care modifica şi completează Normele tehnice ale Băncii Naţionale a României nr. 16/1994 privind OPH), calitatea hirtiei neputind fi inferioară parametrilor prevăzuţi în normele tehnice ale Băncii Naţionale a României în vigoare.
    OPHT se tipareste în 3 exemplare de culoare portocalie.
    ART. 6
    Banca Naţionala a României şi societăţile bancare nu vor accepta pentru decontare decît OPHT conforme cu reglementările Băncii Naţionale a României în vigoare, avînd avizul prealabil prevăzut de Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 1/1995 şi cu respectarea prezentelor norme metodologice.
    ART. 7
    Prezentele norme metodologice intra în vigoare la data publicării lor în Monitorul Oficial al României, iar OPHT înlocuieşte Dispoziţia de plata reglementată prin Normele Băncii Naţionale a României nr. 2/1980, de la 2 ianuarie 1996.

         p. Ministru de stat,
         ministrul finanţelor,
        Nicolae Constantinescu,
          secretar de stat

        p. Guvernatorul Băncii
          Naţionale a României,
            Vladimir Soare,
            viceguvernator


                          - FAŢĂ -

┌──────────────────┬────────────┬────────┬───────────────────────┬─────────────┐
│ NR│ │PLĂTIŢI │///////////////////////│ LEI, ADICĂ │
│ ORDIN DE PLATĂ │[][][][][][]│ │///////////////////////│ │
├──────────────────┴────────────┴────────┴───────────────────────┴─────────────┤
│ LEI │
├─────────────────────────────┬───────────────────┬────────────────────────────┤
│ PLĂTITOR __________________ │PRIMIREA/ACCEPTAREA│ CĂTRE BENEFICIAR _________ │
│ ___________________________ │___________________│ __________________________ │
│COD FISCAL DIN CONT:│___________________│ IN CONT: │
├──┬───────────────────────┬─-│___________________├──┬──────────────────────┬──┤
│//│ │//│___________________│//│ │//│
├──┴───────────────────────┴──┤___________________├──┴──────────────────────┴──┤
│ DE LA BANCA________________ │____________ LS. │LA BANCA __________________ │
│ ___________________________ │SEMNĂTURA │ __________________________ │
├─────────────────────────────┼──────────────────-│ __________________________ │
│REPREZENTÂND PLĂŢI _________ │[R] [A]│ __________________________ │
│ ___________________________ │ │ ______________ LS. │
│ ___________________________ │ │ __________________________ │
│PRIN TREZORERIA ____________ │ │ __________________________ │
│ _________________ DIN CONT: │ │ SEMNĂTURA DATA EXEM-│
├──┬───────────────────────┬──│ │PLĂTITORULUI EMITERII PLARE │
│//│ │//│ ├────────────┬─────────┬─────┤
│//│ │//│ LA DATA DE [P]│ //│// //│// │
├──┴───────────────────────┴──┴───────────────────┴───┬────────┴─────────┴─────┤
│ │ ATENŢIE: SE UTILIZEAZĂ │
│ │ÎN RELAŢIA CU TREZORERIA│
│ │ STATULUI │
└─────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┘

                            - VERSO -
┌───────────┬────────┬──────────────┬──────────┬─────┬────────────────────┬────┐
│ │ │ │ │ │ │ │
│ Obligaţii │ Suma │ Codul, numă- │ Termenul │ │ │ B │
│ de │datorată│ rul şi data │ de │Cod │ Suma: lei │ │
│ plată │ (debit)│ documentului │ plată │cont │ │ │
│ │ -lei- │ │ │ │ │ │
├───────────┼────────┼──────────────┼──────────┼─────┼────────────────────┼────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├───────────┼────────┼──────────────┼──────────┼─────┼────────────────────┼────┤
│ │ │ │ │ │[][][][][][][][][][]│[][]│
├───────────┼────────┼──────────────┼──────────┼─────┼────────────────────┼────┤
│ │ │ │ │ │[][][][][][][][][][]│[][]│
├───────────┼────────┼──────────────┼──────────┼─────┼────────────────────┼────┤
│ │ │ │ │ │[][][][][][][][][][]│[][]│
├───────────┼────────┼──────────────┼──────────┼─────┼────────────────────┼────┤
│ │ │ │ │ │[][][][][][][][][][]│[][]│
├───────────┼────────┼──────────────┼──────────┼─────┼────────────────────┼────┤
│ │ │ │ │ │[][][][][][][][][][]│[][]│
├───────────┼────────┼──────────────┼──────────┼─────┼────────────────────┼────┤
│ │ │ │ │ │[][][][][][][][][][]│[][]│
├───────────┼────────┼──────────────┼──────────┼─────┼────────────────────┼────┤
│ │ │ │ │ │[][][][][][][][][][]│[][]│
├───────────┼────────┼──────────────┼──────────┼─────┼────────────────────┼────┤
│ │ │ │ │TOTAL│[][][][][][][][][][]│[][]│
├───────────┴────────┴──────────────┴──────────┴─────┴────────────────────┴────┤
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




    NOTĂ:
    Ordinul de plată este tipărit pe hirtie autocopiativă. Versoul formularului se completează introducând între file hârtie carbon (indigo). Agenţii economici îşi procură ordinul de plată de la băncile comerciale unde au conturile deschise, iar instituţiile publice, de la trezoreriile statului.

                         ─────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016