Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE nr. 1.270 din 16 iunie 1999  de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale, alimentarea cu apa a satelor, conectarea la reteaua de electrificare si la retelele telefonice, astfel cum a fost modificata prin Hotararea Guvernului nr. 211/1999    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE nr. 1.270 din 16 iunie 1999 de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale, alimentarea cu apa a satelor, conectarea la reteaua de electrificare si la retelele telefonice, astfel cum a fost modificata prin Hotararea Guvernului nr. 211/1999

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII TERITORIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 290 din 23 iunie 1999

    CAP. 1
    Norme cu caracter general

    1. Fondurile din bugetul de stat pentru Programul privind pietruirea drumurilor comunale şi alimentarea cu apa a satelor, prevăzut în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 577/1997*), se cuprind şi se derulează prin bugetul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului.

------------
    *) Hotărârea Guvernului nr. 577/1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 256 din 29 septembrie 1997, a fost modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 211/1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 133 din 31 martie 1999.

    In completarea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru realizarea lucrărilor prevăzute la alineatul precedent vor fi utilizate alocaţii de la bugetul local şi alte surse atrase (contribuţia populaţiei, sponsorizări etc.).
    Contribuţia locuitorilor la realizarea obiectivelor propuse trebuie sa fie majoră şi benevolă, sub forma de participări în munca, în natura sau în bani.
    Proiectele înscrise în program vor fi temeinic cunoscute şi sprijinite de către colectivitatile locale.
    In acest scop consiliile locale au obligaţia de a aduce la cunoştinţa locuitorilor satului (comunei) prevederile programului aferent, etapele de realizare, costurile estimative şi sa solicite sprijinul acestora pentru îndeplinirea lui.
    Consiliile locale, ca autorităţi deliberative, şi primării, ca autorităţi executive, răspund de realizarea prevederilor programului în interesul colectivităţii locale respective.
    Consiliul judeţean, în baza atribuţiilor sale, sprijină consiliile locale, asigura asistenta juridică şi tehnica necesară şi supraveghează executarea lucrărilor în calitatea sa de ordonator de credite.
    2. Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului coordonează realizarea programului, fundamentează, împreună cu consiliile judeţene, necesarul anual de fonduri de la bugetul de stat şi urmăreşte, prin organele sale, realizarea programului.

    A. Subprogramul privind pietruirea drumurilor comunale

    1. Subprogramul cuprinde drumurile comunale, parţial sau integral de pământ, clasate în conformitate cu normele de clasificare în vigoare în România, din intravilan şi din extravilan, şi are ca scop realizarea unor straturi din produse de cariera, balastiera sau/si din alte materiale experimentate şi agrementate de Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului.
    In program nu se cuprinde refacerea drumurilor comunale pietruite sau asfaltate, degradate.
    Selecţia drumurilor prevăzute sa fie pietruite în prima etapa din totalul drumurilor comunale de pământ clasate, inventariate, s-a făcut luându-se în considerare importanta social-economică a arterei rutiere respective şi apropierea de sursele de asigurare a materialelor necesare.
    2. Lucrările de pietruire reprezintă viabilizari ale unor trasee de drumuri comunale de pământ clasate.
    Prin viabilizare se înţelege aducerea drumului la parametrii tehnici impusi de normativele în vigoare şi consta, în principal, in:
    - corecţia elementelor geometrice - profiluri transversale şi longitudinale, curbe, suprainaltari etc.;
    - straturi din produse de cariera, balastiera sau/si din alte materiale agrementate de Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, dimensionate corespunzător traficului şi tonajului prevăzute de normative;
    - amenajarea acostamentelor şi a intersecţiilor cu alte drumuri;
    - santuri de colectare şi dirijare a apelor pluviale;
    - podeţe şi poduri, ziduri de sprijin şi consolidări de taluzuri, acolo unde situaţia o impune.
    Pentru a se evita scoaterea terenurilor din circuitul agricol sau silvic se vor respecta: traseul actual, lăţimea carosabilului şi ampriza existenta.
    Intrările drumurilor de exploatare de pământ se vor amenaja prin îmbrăcăminte din macadam sau balast, pe o adâncime de 50 m.
    3. Lucrările de pietruire urmează regimul lucrărilor de construire sau de reparaţie privind căile de comunicaţie, ce se realizează pe baza de proiect tehnic. Încredinţarea elaborării proiectelor tehnice se va face conform art. 15 din Ordonanţa Guvernului nr. 12/1993 privind achiziţiile publice, republicată, cu modificările ulterioare:
    - cerere de oferta de preţ, cu anunţ publicitar în presa;
    - dacă sunt necesare studii de fezabilitate, se vor respecta prevederile Hotărârii Guvernului nr. 727/1993 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea proiectării investiţiilor publice, cu modificările ulterioare;
    - încredinţarea execuţiei lucrărilor se va face de către persoana juridică achizitoare (investitor), prin licitaţie organizată în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 592/1993 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea investiţiilor, republicată.
    Proiectele tehnice, indiferent de administratorul drumului, se aproba de către ordonatorul de credite conform competentelor stabilite prin legea bugetară anuala.
    4. In intravilan, accesele din drumul comunal către gospodăriile riveranilor se realizează prin grija şi pe cheltuiala fiecărui locuitor. Pentru o rezolvare unitară, primăriile, sub coordonarea direcţiei generale de urbanism, amenajare a teritoriului şi lucrări publice din cadrul consiliului judeţean, vor elabora detalii-tip de amenajare a acceselor, obligatorii pentru fiecare locuitor riveran drumului.
    5. In situaţia în care un drum comunal este administrat pe tronsoane de către mai multe consilii locale, iar programul are în vedere pietruirea integrala a acestuia, atribuţiile fiecărei primării se vor stabili pe baza de protocol, cu avizul consiliului judeţean. In protocol se va desemna consiliul local care răspunde de realizarea unitară a proiectului. Proiectul tehnic va fi aprobat prin ordin comun al consiliilor locale care administrează tronsoanele de drum şi va fi avizat conform legii.
    6. Podurile noi de pe tronsoanele de drumuri comunale de pământ, prevăzute sa fie pietruite, sunt investiţii publice şi se realizează în conformitate cu reglementările în domeniu. Consiliile judeţene şi locale vor urmări ca podurile noi sa se realizeze corelat cu lucrările de pietruire. In mod similar se va proceda şi cu reparaţiile podurilor existente.

    B. Subprogramul privind alimentarea cu apa a satelor

    Subprogramul asigura introducerea sistemelor centralizate de alimentare cu apa. In prima etapa de finanţare se va asigura alimentarea cu apa în 30% din localităţile care nu dispun de sisteme centralizate de alimentare cu apa, prin:
    * finalizarea obiectivelor de investiţii aflate în prezent în execuţie;
    * începerea de noi obiective, pe baza de studii de fezabilitate aprobate, în curs de aprobare sau în elaborare la data aprobării programului.
    Alimentările cu apa sunt obiective de investiţii publice, iar începerea de noi obiective se va face eşalonat, în funcţie de prioritati.
    Elaborarea studiilor de fezabilitate şi încredinţarea execuţiei se vor face cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 12/1993, republicată, cu modificările ulterioare, iar aprobarea documentaţiei tehnico-economice, cu respectarea prevederilor art. 16 alin. (5) din Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale.
    Avizarea studiilor de fezabilitate se va face conform reglementărilor în vigoare, iar aprobarea, conform competentelor acordate potrivit prevederilor art. 16 din Legea nr. 189/1998.

    CAP. 2
    Fundamentarea necesarului anual de fonduri

    Necesarul anual de fonduri se stabileşte de către consiliile judeţene şi consiliile locale, pe baza programelor elaborate, conform art. 2 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 577/1997.
    Necesarul va fi fundamentat astfel:
    * pentru lucrările în continuare se propune suma considerată necesară pentru anul următor;
    * pentru obiectivele noi, în funcţie de priorităţile de începere înscrise în program, de stadiul pregătirii şi aprobării documentaţiei de execuţie, de posibilităţile de asigurare cu fonduri (pentru primul an de execuţie trebuie sa fie asigurate fonduri pentru minimum 40% din valoarea lucrării), fără a se putea depăşi sumele aprobate pentru anul 1999 pe total judeţ şi pe destinaţii.
    Necesarul de fonduri propus de consiliile judeţene sa fie primit de la bugetul de stat va fi corelat cu celelalte surse de finanţare a Programului privind pietruirea drumurilor comunale şi alimentarea cu apa a satelor (potrivit art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 577/1997) şi va fi comunicat Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului potrivit termenelor prevăzute în Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice, pentru elaborarea bugetului de stat.
    Necesarul va fi defalcat pe surse de finanţare, şi anume: sume de la bugetul de stat cuprinse în bugetul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, alocaţii din bugetele locale şi alte surse.

    Finanţarea programului

    Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului verifica propunerile prezentate de către consiliile judeţene şi încadrarea acestora în programul aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 577/1997 şi stabileşte distinct creditele bugetare ce urmează a fi cuprinse în proiectul bugetului Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului pentru finanţarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale şi alimentarea cu apa a satelor, cu defalcarea pe judeţe.
    După intrarea în vigoare a legii anuale a bugetului de stat Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului repartizează pe judeţe suma prevăzută pentru realizarea programului, pe care o comunica consiliilor judeţene, defalcată pe cele doua subprograme - pietruirea drumurilor comunale şi alimentarea cu apa a satelor.
    Consiliile judeţene încheie convenţii cu consiliile locale în legătura cu alocarea sumelor de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, către acestea, pentru finanţarea proiectării şi executării obiectivelor cuprinse în program.
    Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului analizează şi avizează listele primite de la consiliile judeţene, după care virează lunar sumele destinate acestui program, cu ordin de plata tip trezorerie, în contul bugetelor consiliilor judeţene, cod 21.31.02.10 "Venituri pentru finanţarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale şi alimentarea cu apa a satelor", deschis pe seama acestora la trezoreria statului, în limita plafoanelor stabilite.
    Consiliul judeţean, pe baza convenţiilor încheiate cu consiliile locale şi a situaţiei de lucrări, virează lunar, din contul menţionat mai sus, sumele respective în contul bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale, cont 21.31.02.10 "Venituri pentru finanţarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale şi alimentarea cu apa a satelor", deschis la unităţile trezoreriei statului.
    In contul 21.31.02.10 "Venituri pentru finanţarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale şi alimentarea cu apa a satelor", deschis la nivelul consiliilor judeţene, se vor retine numai sumele repartizate pentru obiectivele nominalizate sa fie finanţate de către acestea.
    Aceste venituri se vor evidenţia în bugetele locale la capitolul "Venituri cu destinaţie specială", cod 31.02, subcapitolul 31.02.10 "Venituri pentru finanţarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale şi alimentarea cu apa a satelor", se utilizează pentru realizarea unor lucrări curente şi de capital din competenta de finanţare a autorităţilor administraţiei publice locale şi se înregistrează la capitolul bugetar "Cheltuieli cu destinaţie specială", cod 96.02, subcapitolul "Cheltuieli pentru finanţarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale şi alimentarea cu apa a satelor", deschis pe seama acestora la trezoreria statului.
    Lunar, consiliile judeţene vor transmite, pana la data de 8 a lunii următoare celei expirate, situaţia privind derularea programului pe anul în curs, în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, şi rulajul contului, în copie.
    Consiliul judeţean şi consiliul local răspund, în condiţiile legii, de utilizarea sumelor primite pentru realizarea obiectivelor cuprinse în listele avizate în acest scop.
    Consiliile judeţene asigura evidenta primirii şi utilizării fondurilor în contul 21.31.02.10 "Venituri pentru finanţarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale şi alimentarea cu apa a satelor", deschis pe seama acestora la trezoreria statului.
    La finele anului în curs consiliile judeţene vor justifica Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului sumele primite, potrivit decontului prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice, care se prezintă pana la data de 20 ianuarie a anului următor celui expirat.
    La terminarea lucrărilor consiliile judeţene vor transmite Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului copii de pe procesele-verbale de recepţie a lucrărilor. Consiliile judeţene şi consiliile locale au obligaţia de a înregistra în contabilitatea proprie operaţiunile legate de primirea şi de utilizarea fondurilor alocate de Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului. La finele anului primirea şi utilizarea fondurilor se reflecta în execuţia consiliului judeţean şi a consiliului local, după caz.
    Consiliile judeţene şi consiliile locale au obligaţia de a înregistra în contabilitatea proprie operaţiunile legate de primirea şi utilizarea fondurilor alocate de Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului.
    Primirea şi utilizarea fondurilor se reflecta în execuţia consiliului judeţean sau local, după caz, iar sumele neutilizate la sfârşitul anului se vor reporta în anul următor cu aceeaşi destinaţie, potrivit prevederilor art. 44 alin. 4 din Legea nr. 189/1998.
    Situaţiile de lucrări lunare, întocmite de către executanţi în vederea decontării, vor fi verificate şi însuşite de diriginţi de specialitate autorizaţi, primari, reprezentanţi autorizaţi ai consiliilor judeţene şi vor fi vizate privind calitatea lucrărilor executate de către inspectiile de stat în construcţii, lucrări publice, urbanism şi amenajarea teritoriului teritoriale.

    CAP. 3
    Atribuţii şi responsabilităţi în coordonarea programului

    Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului coordonează realizarea programului, scop în care:
    * fundamentează, împreună cu consiliile judeţene, necesarul anual de fonduri din sume de la bugetul de stat prin bugetul sau, în conformitate cu priorităţile prevăzute în program, distinct pe judeţe şi pe localităţi, pe categorii de lucrări şi pe surse de finanţare, în condiţiile legii;
    * prezintă şi susţine la Ministerul Finanţelor necesarul anual de fonduri din sume de la bugetul de stat, pe judeţe, în limita valorică, actualizată, prevăzută în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 577/1997;
    * asigura, împreună cu consiliile judeţene, fundamentarea influentelor rezultate din evoluţia preţurilor, pe judeţe, în vederea rectificarii fondurilor bugetare respective;
    * sprijină printr-o îndrumare metodologică unitară şi coerenta elaborarea de către consiliile judeţene şi consiliile locale a programelor proprii, asigura controlul respectării prevederilor programului aprobat şi a prioritatilor prevăzute;
    * sprijină investitorii în organizarea licitaţiilor de proiectare şi execuţie;
    * asigura îndrumarea şi controlul de specialitate pentru respectarea reglementărilor în vigoare privind amplasarea obiectivelor, autorizarea construirii şi calitatea execuţiei, prin organele sale de specialitate din teritoriu;
    * organizează periodic analiza modului de derulare a programului şi iniţiază, împreună cu consiliile judeţene implicate, măsuri pentru eliminarea disfunctionalitatilor apărute.

             p. Ministrul lucrărilor publice
                şi amenajării teritoriului,
                   Laszlo Borbely,
                  secretar de stat

    ANEXA 1



    Judeţul ................................
    Realizari în luna ...*)

+----+---------------+------------------+----------+-------------------+-----+-------------------+--------+-----------+----------+---------+
| | | Contract | | Programul anual | |Realizat cumulat de| | | | |
| | | | | 1999 | |la inceputul anului| | Productie |Realizari | |
| +---------------+---------+--------+ Rest +-------------+-----+ +------------+------+ | realizata | fizice |Termen de|
|Nr. | Denumirea | | | de | Ministerul | |TOTAL| Ministerul | | TOTAL |nedecontata| cumulate |punere in|
|crt.|obiectivului**)|nr. .... | |executat, | Lucrarilor |Alte |1999 | Lucrarilor |Alte |REALIZAT| cumulat | de la |functiune|
| | |din data |valoarea|actualizat| Publice |surse| | Publice si |surse | | |inceputul | |
| | |de ......| | |si Amenajarii| | | Amenajarii | | | |anului***)| |
| | | | | |Teritoriului | | |Teritoriului| | | | | |
+----+---------------+---------+--------+----------+-------------+-----+-----+------------+------+--------+-----------+----------+---------+
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |7=5+6| 8 | 9 | 10=8+9 | 11 | 12 | 13 |
+----+---------------+---------+--------+----------+-------------+-----+-----+------------+------+--------+-----------+----------+---------+
| | | | | | | | | | | | | | |
+----+---------------+---------+--------+----------+-------------+-----+-----+------------+------+--------+-----------+----------+---------+
| | | | | | | | | | | | | | |
+----+---------------+---------+--------+----------+-------------+-----+-----+------------+------+--------+-----------+----------+---------+
| | | | | | | | | | | | | | |
+----+---------------+---------+--------+----------+-------------+-----+-----+------------+------+--------+-----------+----------+---------+


---------
    *) luna anterioară celei în care se face raportarea
    **) La subprogramul privind alimentarea cu apa a satelor se vor preciza atât comuna, cat şi satele. La subprogramul privind pietruirea drumurilor comunale se vor preciza indicativul drumului, precum şi poziţiile kilometrice pe care se realizează pietruirea.
    ***) La subprogramul privind alimentarea cu apa a satelor se vor trece stadiul fizic global al lucrărilor (procentual), precum şi punerile în funcţiune parţiale. La subprogramul privind pietruirea drumurilor comunale se vor trece kilometrii finalizati, numărul podetelor.

                         Preşedinte,
                         ..........

     Director economic, Director investiţii,
       ........... ................



    ANEXA 2

    CONSILIUL JUDEŢEAN ...........................

                      DECONT
privind utilizarea sumelor primite de la Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului pentru finanţarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale şi alimentarea cu apa a satelor în anul ........

                                                             - mii lei -
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Denumirea │ │ │ Sumele primite │ │
│ │ obiectivelor │ │ Valoarea │ drept finanţare │ │
│ │ cuprinse în │ Programul │ lucrărilor │ de la Ministerul │ Sumele │
│Nr. │ lista de │ aprobat │ executate, │ Lucrărilor │ neutili- │
│crt.│ finanţare │ │ recepţionate │ Publice şi │ zate la │
│ │ pentru anul │ │ şi plătite │ Amenajării │ finele │
│ │ în curs │ │ │ Teritoriului │ anului │
│ │ │ │ │ │ │
│────│──────────────│───────────│──────────────│──────────────────│───────────│
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 = 4-3 │
│────│──────────────│───────────│──────────────│──────────────────│───────────│
│────│──────────────│───────────│──────────────│──────────────────│───────────│
│────│──────────────│───────────│──────────────│──────────────────│───────────│
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

            Preşedinte, Director economic,
           ............. ..................

                          -----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016