Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 9 mai 2002  de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 9 mai 2002 de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a Romaniei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 346 din 24 mai 2002
CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Regimul juridic al frontierei de stat cuprinde totalitatea normelor prevãzute de legislaţia interna care privesc frontiera de stat şi desfãşurarea diferitelor activitãţi în zona de frontiera, în zona aeroporturilor şi a porturilor deschise traficului internaţional.
ART. 2
Frontiera de stat a României poate avea regim de frontiera interna sau de frontiera externa.
ART. 3
Regimul juridic al frontierei interne cuprinde reglementãrile cu privire la eliminarea controlului la frontiera comuna sau în aeroporturile ori porturile deschise traficului internaţional de persoane şi de mãrfuri, pentru persoanele, mãrfurile şi serviciile aparţinând statului ori comunitãţii de state cu care România a încheiat acorduri, convenţii sau alte înţelegeri internaţionale pentru eliminarea controlului la trecerea frontierei de stat.
ART. 4
Regimul juridic al frontierei interne se aplica frontierelor comune terestre cu fiecare dintre statele vecine cu care s-au încheiat acorduri, convenţii sau alte înţelegeri internaţionale privind eliminarea controlului la frontiera comuna, precum şi aeroporturilor pentru zborurile externe, curse regulate şi neregulate, porturilor maritime şi fluviale pentru liniile regulate de pasageri şi mãrfuri care au ca punct de plecare ori ca destinaţie exclusiva aeroporturi sau porturi de pe teritoriile statelor ori comunitãţilor de state cu care România a încheiat acorduri, convenţii sau alte înţelegeri internaţionale privind eliminarea controalelor la frontiera de stat, fãrã escale în aeroporturi sau porturi din afarã teritoriului acestora.
ART. 5
Regimul juridic al frontierei externe cuprinde reglementãrile cu privire la frontiera de stat din legislaţia interna şi se aplica frontierelor comune terestre, aeroporturilor şi porturilor deschise traficului internaţional de persoane şi de mãrfuri, în relaţia cu statele cu care România nu are regim de frontiera interna.
ART. 6
(1) Culoarul de frontiera şi fasia de protecţie a frontierei de stat, constituite potrivit legii, se administreazã de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale.
(2) Culoarul de frontiera şi fasia de protecţie a frontierei de stat, proprietate publica a statului, trec din administrarea Ministerului de Interne în administrarea consiliilor locale pe baza de protocoale încheiate, în termen de 6 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice, de cãtre inspectoratele judeţene ale poliţiei de frontiera şi consiliile locale ale comunelor şi oraşelor care au, potrivit organizãrii administrative a teritoriului, limita comuna cu frontiera de stat.
(3) Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (2) iau mãsuri de marcare a culoarului de frontiera şi a fasiei de protecţie a frontierei de stat în colaborare cu formaţiunile locale ale poliţiei de frontiera.
(4) Pentru curatarea şi întreţinerea culoarului de frontiera, întreţinerea şi repararea semnelor de frontiera sau, la nevoie, pentru înlocuirea acestora, conform prevederilor documentelor bilaterale încheiate cu statele vecine, autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (2) întocmesc anual, împreunã cu inspectoratele judeţene ale poliţiei de frontiera, planul de lucrãri necesar a fi efectuate.
(5) Autoritãţile administraţiei publice locale prevãzute la alin. (2) desemneazã delegaţii şi experţii proprii pentru comisiile mixte interguvernamentale constituite pentru soluţionarea problemelor rezultate din înţelegerile bilaterale de frontiera, cu privire la linia de frontiera şi semnele de frontiera. Aceştia vor fi comunicaţi Inspectoratului General al Poliţiei de Frontiera în vederea inaintarii propunerilor de constituire a comisiilor mixte interguvernamentale, potrivit legii.
(6) Accesul, circulaţia şi desfãşurarea diferitelor activitãţi în fasia de protecţie a frontierei de stat, în terenul situat între aceasta şi linia de frontiera, în insulele şi ostroavele din apele de frontiera, precum şi în apele de frontiera se stabilesc, conform legii, prin hotãrâre a consiliului local, cu consultarea prealabilã, dacã este cazul, a agenţilor economici sau a instituţiilor care desfãşoarã activitãţi specifice în aceasta zona.
ART. 7
Localitãţile incluse în zona de frontiera vor avea înscrisã pe panourile cu denumirea acestora menţiunea "LOCALITATE DE FRONTIERA".

CAP. 2
Trecerea frontierei de stat
SECŢIUNEA 1
Punctele de trecere a frontierei de stat
ART. 8
(1) Trecerea peste frontiera de stat a persoanelor, a mijloacelor de transport cu care acestea se deplaseaza şi a bunurilor de folosinta personalã se face prin punctele de trecere a frontierei de stat deschise traficului internaţional, punctele de mic trafic şi punctele de treceri simplificate, denumite în continuare puncte de trecere, în condiţiile stabilite de lege.
(2) Trecerea peste frontiera de stat a mãrfurilor şi a mijloacelor care le transporta se face numai prin punctele de trecere deschise traficului internaţional, anume destinate, potrivit legii.
(3) Punctele de trecere deschise traficului internaţional, punctele de mic trafic şi punctele de treceri simplificate sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.
ART. 9
Trecerea frontierei de stat prin alte locuri decât cele prevãzute în anexa la prezentele norme metodologice se poate face, în mod excepţional, în condiţiile stabilite prin documentele bilaterale încheiate de România cu alte state.
ART. 10
(1) Punctele de trecere funcţioneazã în subordinea Ministerului de Interne care coordoneazã activitatea privind controlul trecerii frontierei de stat şi asigura ordinea publica în perimetrul funcţional al acestora prin Poliţia de Frontiera Romana.
(2) Autoritãţile publice care au, potrivit legii, competente pe linia controlului la trecerea frontierei de stat colaboreazã pentru asigurarea desfãşurãrii în bune condiţii a traficului de cãlãtori, de mijloace de transport, de mãrfuri şi alte bunuri.
(3) Administratorii punctelor de trecere iau mãsurile necesare de amenajare a acestor puncte potrivit planului de amenajare a punctului de trecere, întocmit de Ministerul de Interne şi avizat de autoritãţile publice prevãzute la alin. (2), în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice.
(4) Planul de amenajare a punctului de trecere va cuprinde detalieri ale urmãtoarelor perimetre, zone şi spaţii:
a) perimetrul punctului de trecere care va cuprinde platformele, imobilele şi instalaţiile aferente destinate asigurãrii activitãţii specifice în punctul de trecere, dupã destinaţia acestuia, cu specificaţia destinaţiei şi a modului de folosire a fiecãrui element component;
b) zona de tranzit, astfel cum este aceasta definitã la <>art. 22 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul şi regimul refugiatilor în România, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 323/2001 , cu modificãrile ulterioare;
c) spaţiul de lucru pentru activitãţile de control pentru trecerea frontierei de stat, care va cuprinde: imobilele şi instalaţiile necesare pentru desfãşurarea controlului la frontiera conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 ; punctele de control pe sensurile de intrare şi ieşire, separate în condiţiile prevãzute la <>art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 ; spaţiul anume destinat pentru efectuarea controlului sanitar şi sanitar-veterinar, fitosanitar şi pentru protecţia mediului, atunci când, potrivit legii, acest control se efectueazã separat de controlul persoanelor, mijloacelor de transport, al mãrfurilor şi bunurilor care nu fac obiectul acestui tip de control.
ART. 11
Administratorii punctelor de trecere iau mãsurile necesare, în termen de un an de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice, pentru delimitarea perimetrului punctului de trecere, a zonelor şi spaţiilor prevãzute la art. 10 alin. (4) şi pentru separarea sensurilor de intrare şi ieşire în/din ţara.
ART. 12
(1) Personalul autoritãţilor publice cu atribuţii de control la trecerea frontierei de stat va purta în timpul programului de lucru ecusoane pentru identificare.
(2) Accesul altor persoane în punctul de trecere se stabileşte de şeful acestuia.
ART. 13
(1) Deplasarea personalului cu atribuţii de administrare a punctului de trecere, în perimetrul acestuia, este permisã pentru desfãşurarea activitãţilor necesare functionarii punctului de trecere şi se face potrivit regulilor stabilite de şeful punctului de trecere de comun acord cu şeful autoritãţii vamale.
(2) Şeful punctului de trecere împreunã cu şeful biroului vamal de control şi vamuire la frontiera, în funcţie de personalul disponibil, pot constitui echipe de control, în punctele de trecere cu o suprafata mare şi posibilitãţi limitate de supraveghere directa a perimetrului, care sa asigure controlul accesului şi desfãşurãrii diferitelor activitãţi în suprafata delimitata de perimetrul punctului de trecere şi prevenirea trecerii ilegale peste frontiera de stat a persoanelor, mijloacelor de transport, a mãrfurilor şi altor bunuri.
(3) În funcţie de specificul punctului de trecere şi de misiunea echipei constituite conform dispoziţiilor alin. (2), aceasta are în compunere şi personal sanitar, sanitar-veterinar, fitosanitar, al Regiei Autonome "Administraţia Nationala a Drumurilor din România" şi de protecţie a mediului, pus la dispoziţie, la cererea şefului punctului de trecere, de autoritãţile competente.
(4) Personalul echipelor prevãzute la alin. (2) urmãreşte respectarea prevederilor legale din domeniul propriu de activitate, constata şi aplica mãsurile prevãzute de lege în competenta sa şi dispune mãsuri obligatorii pentru corectarea deficienţelor constatate.
(5) La terminarea activitãţii de control echipa astfel constituitã întocmeşte un raport comun de activitate, care va cuprinde: componenta echipei, misiunea primitã, constatãrile şi mãsurile dispuse. Raportul va fi întocmit într-un numãr de exemplare corespunzãtor pentru a fi comunicat sefilor fiecãrei autoritãţi publice reprezentate în cadrul echipei de control.
ART. 14
(1) Zona de tranzit se stabileşte într-un spaţiu strict delimitat în cadrul punctului de trecere sau, când situaţia o impune, în imediata apropiere a acestuia şi se organizeazã pentru a permite stationarea persoanelor, mijloacelor de transport, a mãrfurilor şi altor bunuri pana la stabilirea regimului lor juridic la trecerea frontierei de stat.
(2) Accesul în zona de tranzit este permis numai personalului autoritãţilor care au atribuţii de control pe linia trecerii frontierei de stat şi pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu sau, atunci când situaţia o impune, pentru acordarea asistenţei medicale de urgenta sau înlãturarea unei stãri de pericol. Personalul administrativ al punctului de trecere şi personalul de întreţinere al acestuia au acces în condiţiile stabilite de şeful punctului de trecere.
(3) Stationarea persoanelor, mijloacelor de transport, a mãrfurilor şi altor bunuri în zona de tranzit dupã efectuarea controlului de frontiera este interzisã. Şeful punctului de trecere împreunã cu şeful autoritãţii vamale au obligaţia de a lua toate mãsurile legale pentru a impiedica aceasta stationare.
(4) Dupã terminarea controlului de frontiera şeful punctului de trecere ia mãsuri pentru verificarea zonei de tranzit. În situaţia în care sunt descoperite persoane aflate ilegal în aceasta zona, ia mãsuri de verificare a situaţiei acestora. Strãinii descoperiţi cu şedere ilegala în zonele de tranzit vor fi returnati pe teritoriul statului vecin sau vor fi imbarcati pe navele ori aeronavele de pe care au debarcat, în vederea returnarii lor în statul de unde au fost imbarcati, potrivit legii. Dacã navele sau aeronavele nu se mai gãsesc în porturile ori în aeroporturile respective, strãinii sunt predati structurilor teritoriale cu competente în materie de strãini, pana la rezolvarea situaţiei lor, potrivit Legii nr. 123/2001 privind regimul strãinilor în România.
(5) În situaţia în care strãinii descoperiţi cu şedere ilegala în zona de tranzit depun o cerere pentru acordarea statutului de refugiat, şeful punctului de trecere procedeazã potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 102/2000 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 323/2001 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 15
(1) Spaţiile de lucru pentru activitãţile de control pentru trecerea frontierei de stat vor fi astfel organizate încât sa asigure posibilitatea efectuãrii controlului atât al documentelor privind identitatea persoanelor care trec frontiera de stat, cat şi al mijloacelor de transport şi bunurilor aflate asupra cãlãtorilor, precum şi al mãrfurilor, în perimetrele destinate pentru controlul acestora, în condiţiile asigurãrii fluentei traficului de pasageri şi al mijloacelor de transport.
(2) În punctele de trecere amenajate corespunzãtor, cu respectarea dispoziţiilor legale privind resursele financiare ce se impune a fi alocate în acest scop, poliţia de frontiera şi autoritatea vamalã executa controlul de frontiera la un singur filtru. Spaţiile de lucru vor fi prevãzute cu indicatoare de orientare a participanţilor la traficul de frontiera şi cu inscripţii în limba romana şi în limbile de circulaţie internationala.

SECŢIUNEA a 2-a
Efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat
ART. 16
Controlul pentru trecerea frontierei de stat romane are ca scop verificarea şi constatarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute de lege pentru intrarea şi ieşirea în/din ţara a persoanelor, mijloacelor de transport, a mãrfurilor şi altor bunuri.
ART. 17
Toate persoanele care trec frontiera de stat sunt supuse controlului minim pentru stabilirea identitãţii. Cerinţele controlului minim se stabilesc de cãtre Inspectoratul General al Poliţiei de Frontiera, avându-se în vedere prevederile <>Rezoluţiei nr. 1.373 din 28 septembrie 2001 a Consiliului de Securitate al Organizaţiei Naţiunilor Unite privind combaterea terorismului internaţional, ale <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 153/2001 pentru aplicarea <>Rezoluţiei nr. 1.373/2001 a Consiliului de Securitate al Organizaţiei Naţiunilor Unite privind combaterea terorismului internaţional şi ale art. 6 din Convenţia de aplicare a Acordului Schengen.
ART. 18
(1) Strãinii care provin din state cunoscute cu potenţial migrator, precum şi strãinii proveniţi din alte state, cu privire la care sunt indicii ca prezintã un pericol pentru ordinea publica, siguranta nationala sau sãnãtatea publica, vor fi controlati amãnunţit la trecerea frontierei de stat.
(2) Controlul amãnunţit se referã la: verificarea actelor de trecere a frontierei de stat; verificarea îndeplinirii condiţiilor pentru intrarea, şederea şi ieşirea în/din România; verificarea dacã persoana a fãcut obiectul unui consemn sau al altei informãri la frontiera; verificarea mijlocului de transport, a mãrfurilor şi bunurilor ce îl însoţesc; verificarea sanitarã.
(3) Verificarea mijlocului de transport, a mãrfurilor şi bunurilor ce îl însoţesc se face cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 141/1997 privind Codul vamal al României, cu modificãrile ulterioare.
(4) Detaliile tehnice ale controlului la frontiera asupra strãinilor prevãzuţi la alin. (1) şi modul de soluţionare a diferitelor situaţii, potrivit legii, vor fi stabilite prin instrucţiuni ale sefilor instituţiilor care asigura executarea acestuia.
ART. 19
(1) În punctele de trecere portuare şi aeroportuare se poate executa un control preventiv de cãtre poliţia de frontiera, la scara navei sau a aeronavei, pentru depistarea strãinilor fãrã documente de trecere a frontierei, cu documente sau vize false ori falsificate, care incearca sa între ilegal în ţara.
(2) Persoanelor descoperite în situaţiile prevãzute la alin. (1) nu li se permite coborârea de pe nava sau aeronava.
(3) În situaţia prevãzutã la alin. (2) şeful punctului de trecere ia mãsurile prevãzute de lege impotriva transportatorului şi mãsurile necesare pentru supravegherea navei sau a aeronavei pana la plecarea acesteia în cursa externa.
(4) În porturile în care sosesc şi, respectiv, din care pleacã nave maritime aparţinând categoriilor prevãzute de Convenţia privind facilitarea traficului maritim internaţional (FAL), adoptatã la Londra la 9 aprilie 1965 de Conferinţa internationala privind facilitarea voiajului şi transportului maritim, modificatã şi completatã prin amendamentele din 1984, 1986, 1989, 1991, 1993 şi 1994, la care România a aderat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 58/1999 , aprobatã prin <>Legea nr. 80/2000 , efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat se face în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.335/2000 pentru aprobarea Normelor metodologice de punere în aplicare a prevederilor Convenţiei privind facilitarea traficului maritim internaţional (FAL), adoptatã la Londra la 9 aprilie 1965 de Conferinţa internationala privind facilitarea voiajului şi transportului maritim, modificatã şi completatã prin amendamentele din 1984, 1986, 1989, 1991, 1993 şi 1994, precum şi a standardelor şi procedurilor specifice României.
ART. 20
Efectuarea controlului pentru trecerea frontierei de stat va avea urmãtoarea succesiune, dupã caz:
a) controlul sanitar, sanitar-veterinar, fitosanitar şi pentru protecţia mediului;
b) controlul efectuat de Regia Autonomã "Administraţia Nationala a Drumurilor din România";
c) verificarea de cãtre poliţia de frontiera a documentelor de trecere a frontierei de stat şi a persoanei, a respectãrii regimului armelor, muniţiilor, substanţelor explozive, precum şi a celorlalte substanţe prevãzute la <>art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2001 ;
d) efectuarea controlului vamal.
ART. 21
(1) În aplicarea regimului de frontiera interna cetãţenilor statelor sau comunitãţilor de state cu care România a încheiat acorduri, convenţii ori înţelegeri privind eliminarea controlului la trecerea frontierei de stat li se efectueazã controlul minim, politistul de frontiera permitand intrarea sau ieşirea acestora în/din ţara fãrã alte formalitãţi.
(2) În aplicarea regimului de frontiera externa, dupã efectuarea controlului amãnunţit potrivit art. 18, dacã sunt îndeplinite toate condiţiile prevãzute de lege, politistul de frontiera permite intrarea sau ieşirea în/din ţara a persoanei şi, dupã caz, aplica ştampila de intrare sau de ieşire pe documentul de trecere a frontierei de stat sau pe formularul special destinat acestui scop, încheind astfel procedura de control la trecerea frontierei de stat.
(3) O data cu documentul de trecere verificat, în condiţiile prevãzute la alin. (1) şi (2), politistul de frontiera înmâneazã strãinilor şi cetãţenilor romani cu domiciliul în strãinãtate, la intrarea în România, tichetul de înscriere a contravenţiilor, prevãzut la <>art. 16 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 . La ieşirea din ţara strãinii şi cetãţenii romani cu domiciliul în strãinãtate sunt obligaţi sa prezinte, o data cu documentele de trecere a frontierei de stat, tichetul de înscriere a contravenţiilor.
(4) Dacã nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de lege, pentru orice tip de control, politistul de frontiera, în baza atribuţiilor referitoare la siguranta nationala şi ordinea publica sau la solicitarea autoritãţii competente, poate lua mãsurile necesare pentru a nu permite intrarea sau ieşirea în/din ţara a persoanei, a mijlocului de transport sau a bunurilor.
(5) În funcţie de situaţia creata, de informaţiile deţinute şi de gradul de pericol social al faptelor constatate, şeful punctului de trecere dispune efectuarea cercetãrilor necesare pentru clarificare, potrivit competentelor stabilite prin lege.
ART. 22
Controlul pentru trecerea frontierei de stat în trenurile internaţionale de cãlãtori se va face cu respectarea stricta a timpilor de stationare prevãzuţi în mersul trenurilor pentru trenurile respective.
ART. 23
Pe timpul misiunilor de supraveghere a frontierei de stat, în zona de frontiera sau în zonele supuse regimului sau de control, poliţia de frontiera va urmãri la controlul asupra identitãţii strãinilor şi modul în care aceştia au trecut frontiera de stat.

SECŢIUNEA a 3-a
Consemnele la frontiera
ART. 24
Consemnele la frontiera sunt acele informaţii ce se transmit poliţiei de frontiera şi autoritãţii vamale cu privire la persoane, mijloace de transport, mãrfuri şi alte bunuri aflate în una dintre situaţiile prevãzute de lege şi care urmeazã sa fie verificate pe timpul efectuãrii controlului de trecere a frontierei de stat, în vederea interzicerii intrãrii sau iesirii în/din România, urmãririi ori efectuãrii controlului amãnunţit.
ART. 25
Consemnele la frontiera sunt:
a) IND - strãin semnalat ca inadmisibil. Persoanei în cauza nu i se permite intrarea în România;
b) NPI - nu se permite intrarea. Persoanei, mijlocului de transport, mãrfurilor sau bunurilor care fac obiectul informãrii nu li se permite intrarea în ţara;
c) NPE - nu se permite ieşirea. Persoanei, mijlocului de transport, mãrfurilor sau bunurilor care fac obiectul informãrii nu li se permite ieşirea din ţara;
d) CAI - control amãnunţit la intrare. Persoanei, mijlocului de transport, mãrfurilor şi bunurilor care fac obiectul informãrii li se face controlul amãnunţit la intrarea în ţara şi în funcţie de rezultatele acestuia se iau mãsurile prevãzute de lege;
e) CAE - control amãnunţit la ieşire. Persoanei, mijlocului de transport, mãrfurilor şi bunurilor care fac obiectul informãrii li se face controlul amãnunţit la ieşirea din ţara şi în funcţie de rezultatele acestuia se iau mãsurile prevãzute de lege.
ART. 26
Ministerul de Interne poate stabili şi alte consemne, în sprijinul completãrii informaţiilor pentru consemnele prevãzute la art. 25 lit. a)-e), pentru soluţionarea unor probleme legate de îndeplinirea atribuţiilor de serviciu sau la cererea altor autoritãţi de stat.

CAP. 3
Norme de comportare a personalului cu atribuţii în punctele de trecere a frontierei de stat
ART. 27
(1) Personalul din punctele de trecere îşi îndeplineşte atribuţiile de serviciu în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu respectarea normelor deontologice pentru fiecare domeniu de activitate.
(2) Relaţiile dintre reprezentanţii autoritãţilor care îşi desfãşoarã activitatea în punctele de trecere se bazeazã pe cooperarea şi sprijinul reciproc în vederea îndeplinirii în condiţii de calitate a actului de control şi respectãrii întocmai a prevederilor legale în domeniu.
ART. 28
În îndeplinirea atribuţiilor de serviciu lucrãtorii din punctele de trecere trebuie sa dovedeascã profesionalism, rãspundere, cinste, respect şi solicitudine atât în relaţiile dintre ei, cat şi fata de participanţii la trafic.
ART. 29
Consumul de bãuturi alcoolice de cãtre personalul punctului de trecere în incinta acestuia, precum şi prezenta la programul de lucru sub influenta bãuturilor alcoolice sunt interzise.
ART. 30
La solicitarea participanţilor la trafic ori a altor persoane care se gãsesc în punctul de trecere lucrãtorii cu atribuţii în punctul de trecere au obligaţia de a se prezenta şi de a-şi declina funcţia.

ANEXA 1
--------
la norme
--------

SITUAŢIA
punctelor de trecere a frontierei de stat a României şi a zonelor libere

I. La frontiera romano-ungara
1. Puncte de trecere deschise traficului internaţional:
- Petea, judeţul Satu Mare - rutier;
- Carei, judeţul Satu Mare - feroviar;
- Valea lui Mihai, judeţul Bihor - feroviar şi rutier;
- Episcopia Bihor, judeţul Bihor - feroviar;
- Bors, judeţul Bihor - rutier;
- Salonta, judeţul Bihor - rutier şi feroviar;
- Varsand, judeţul Arad - rutier;
- Curtici, judeţul Arad - feroviar şi zona libera;
- Turnu, judeţul Arad - rutier;
- Nadlac, judeţul Arad - rutier;
- Cenad, judeţul Timis - rutier.
2. Puncte de mic trafic:
- Petea, judeţul Satu Mare - rutier;
- Berveni, judeţul Satu Mare - feroviar;
- Valea lui Mihai, judeţul Bihor - rutier.
II. La frontiera romano-iugoslava
1. Puncte de trecere deschise traficului internaţional:
- Jimbolia, judeţul Timis - rutier şi feroviar;
- Stamora Moravita, judeţul Timis - rutier şi feroviar;
- Naidas, judeţul Caras-Severin - rutier;
- Moldova Veche,
judeţul Caras-Severin - portuar;
- Orşova, judeţul Mehedinti - portuar;
- Porţile de Fier I, judeţul Mehedinti - rutier;
- Drobeta-Turnu Severin,
judeţul Mehedinti - portuar;
- Porţile de Fier II, judeţul Mehedinti - rutier.
2. Puncte de mic trafic:
- Valcani, judeţul Timis - rutier;
- Lungã, judeţul Timis - rutier;
- Iohanisfeld (Foeni I), judeţul Timis - rutier;
- Graniceri (Foeni II), judeţul Timis - rutier;
- Naidas, judeţul Caras-Severin - rutier;
- Moldova Veche, judeţul Caras-Severin - portuar;
- Svinita, judeţul Mehedinti - portuar;
- Gruia, judeţul Mehedinti - portuar.
III. La frontiera romano-bulgara
1. Puncte de trecere deschise traficului internaţional:
- Calafat, judeţul Dolj - rutier (bac) şi portuar;
- Bechet, judeţul Dolj - rutier (bac) şi portuar;
- Corabia, judeţul Olt - portuar;
- Turnu Magurele, judeţul Teleorman - portuar;
- Zimnicea, judeţul Teleorman - portuar;
- Giurgiu, judeţul Giurgiu - rutier şi feroviar;
- Ostrovul Mocanasu, judeţul Giurgiu - rutier (bac);
- Giurgiu Gara Fluviala, judeţul Giurgiu - rutier (bac) şi portuar;
- Oltenita, judeţul Calarasi - portuar;
- Calarasi - Chiciu, judeţul Calarasi - rutier (bac);
- Ostrov, judeţul Constanta - rutier;
- Negru Voda, judeţul Constanta - rutier şi feroviar;
- Vama Veche, judeţul Constanta - rutier.
2. Puncte de mic trafic:
- Calafat, judeţul Dolj - portuar;
- Rast, judeţul Dolj - portuar;
- Bechet, judeţul Dolj - portuar;
- Turnu Magurele, judeţul Teleorman - portuar;
- Zimnicea, judeţul Teleorman - portuar;
- Oltenita, judeţul Calarasi - portuar;
- Calarasi, judeţul Calarasi - portuar;
- Ostrov, judeţul Constanta - rutier.
IV. La frontiera romano-moldoveana
Puncte de trecere deschise traficului internaţional:
- Galaţi, judeţul Galaţi - portuar;
- Galaţi, judeţul Galaţi - rutier;
- Oancea, judeţul Galaţi - rutier;
- Falciu, judeţul Vaslui - feroviar;
- Albita, judeţul Vaslui - rutier;
- Iaşi, judeţul Iaşi - feroviar;
- Sculeni, judeţul Iaşi - rutier;
- Stanca, judeţul Botosani - rutier.
V. La frontiera romano-ucraineana
Puncte de trecere deschise traficului internaţional:
- Siret, judeţul Suceava - rutier;
- Vicsani, judeţul Suceava - feroviar;
- Valea Viseului, judeţul Maramures - feroviar;
- Campulung la Tisa, judeţul Maramures - feroviar;
- Halmeu, judeţul Satu Mare - rutier şi feroviar
(pentru mãrfuri).
2. Puncte pentru trecerea simplificata:
- Halmeu, judeţul Satu Mare - rutier/pietonal;
- Tarna Mare, judeţul Satu Mare - rutier/pietonal;
- Campulung la Tisa, judeţul Maramures - feroviar;
- Sighet, judeţul Satu Mare - feroviar;
- Valea Viseului, judeţul Maramures - feroviar;
- Izvoarele Sucevei, judeţul Suceava - pietonal;
- Ulma, judeţul Suceava - rutier/pietonal;
- Vicovu de Sus, judeţul Suceava - rutier/pietonal;
- Climauti, judeţul Suceava - rutier;
- Vascauti, judeţul Suceava - rutier;
- Vicsani, judeţul Suceava - feroviar/pietonal;
- Siret, judeţul Suceava - rutier/pietonal;
- Racovat, judeţul Suceava - rutier/pietonal;
- Galaţi, judeţul Galaţi - portuar;
- Isaccea, judeţul Tulcea - portuar;
- Chilia Veche, judeţul Tulcea - portuar;
- Plaur, judeţul Tulcea - portuar;
- Periprava, judeţul Tulcea - portuar.
3. Puncte de trecere deschise traficului internaţional, situate în interiorul tarii:
- Bucureşti-Otopeni - aeroportuar;
- Bucureşti-Baneasa - aeroportuar;
- Baia Mare, judeţul Maramures - aeroportuar;
- Caransebes, judeţul Caras-Severin - aeroportuar;
- Craiova, judeţul Dolj - aeroportuar;
- Tulcea, judeţul Tulcea - aeroportuar;
- Timişoara, judeţul Timis - aeroportuar;
- Arad, judeţul Arad - aeroportuar;
- Oradea, judeţul Bihor - aeroportuar;
- Cluj-Napoca, judeţul Cluj - aeroportuar;
- Satu Mare, judeţul Satu Mare - aeroportuar;
- Targu Mures, judeţul Mures - aeroportuar;
- Sibiu, judeţul Sibiu - aeroportuar;
- Mihail Kogalniceanu, judeţul Constanta - aeroportuar;
- Brãila, judeţul Brãila - portuar;
- Cernavoda, judeţul Constanta - portuar;
- Tulcea, judeţul Tulcea - portuar;
- Sulina, judeţul Tulcea - portuar şi zona libera;
- Constanta, judeţul Constanta - portuar;
- Constanta-Sud-Agigea, - RO-RO, portuar
judeţul Constanta şi zona libera;
- Mangalia, judeţul Constanta - portuar;
- Midia, judeţul Constanta - portuar.
VI. Zone libere
Galaţi, judeţul Galaţi;
Constanta-Sud-Agigea, judeţul Constanta;
Basarabi, judeţul Constanta;
Sulina, judeţul Tulcea;
Giurgiu, judeţul Giurgiu;
Curtici, judeţul Arad;
Brãila, judeţul Brãila.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016