Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 7 aprilie 2011  privind organizarea si functionarea comisiilor, procedura de selectie a programelor, proiectelor si actiunilor culturale in vederea acordarii de finantari nerambursabile din Fondul Cultural National, precum si de solutionare a contestatiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 7 aprilie 2011 privind organizarea si functionarea comisiilor, procedura de selectie a programelor, proiectelor si actiunilor culturale in vederea acordarii de finantari nerambursabile din Fondul Cultural National, precum si de solutionare a contestatiilor

EMITENT: MINISTERUL CULTURII SI PATRIMONIULUI NATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 302 din 3 mai 2011

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Finanţãrile nerambursabile pentru programe, proiecte şi acţiuni culturale se acordã din bugetul Fondului Cultural Naţional şi din bugetul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 245/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi cu prevederile prezentelor norme metodologice.
    ART. 2
    (1) Finanţarea nerambursabilã se acordã numai în condiţiile existenţei unor surse de finanţare proprii sau atrase ale beneficiarului finanţãrii, altele decât cele primite sub forma finanţãrilor nerambursabile, în cuantum de cel puţin 10% din costul total al programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, denumite în continuare proiecte culturale.
    (2) Sursele de finanţare proprii sau atrase ale beneficiarului finanţãrii sunt în numerar.
    ART. 3
    (1) Acordarea de finanţãri nerambursabile se realizeazã pe bazã de selecţie de oferte culturale.
    (2) Pentru a putea participa la selecţie, solicitantul trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute la art. 11 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 51/1998, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 245/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare:
    a) este persoanã fizicã autorizatã, respectiv persoanã juridicã înfiinţatã în conformitate cu prevederile legale;
    b) nu are datorii la bugetul de stat sau la bugetul local;
    c) a respectat obligaţiile asumate prin contractele de finanţare nerambursabilã anterioare.
    (3) Limitarea accesului la selecţia de oferte intervine doar în cazurile în care solicitantul a încãlcat prevederile unui alt contract de finanţare din Fondul Cultural Naţional sau nu a respectat obligaţiile contractuale privind procedurile de achiziţie sau procedurile de contractare a finanţãrilor nerambursabile şi nu a cooperat cu Administraţia Fondului Cultural Naţional pentru a justifica acţiunile întreprinse în acest sens.
    ART. 4
    (1) Conţinutul anunţului public privind selecţiile de oferte se aprobã prin decizie a conducãtorului Administraţiei Fondului Cultural Naţional şi va cuprinde informaţii cu privire la:
    a) cuantumul total al finanţãrii pentru fiecare sesiune, în funcţie de bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat al Administraţiei Fondului Cultural Naţional;
    b) ariile tematice ale proiectelor culturale ce vor fi finanţate în sesiunea respectivã, inclusiv sumele defalcate pentru fiecare arie tematicã;
    c) termenul-limitã pentru depunerea/transmiterea documentaţiilor în vederea solicitãrii finanţãrii;
    d) condiţiile de participare, inclusiv suma maximã a finanţãrii/ ofertã culturalã;
    e) informaţii utile privind depunerea documentaţiei de solicitare a finanţãrii.
    (2) Ariile tematice ale programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale pentru fiecare sesiune sunt stabilite de cãtre Consiliul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, în acord cu strategia şi prioritãţile de finanţare.
    ART. 5
    (1) Selecţia ofertelor culturale se desfãşoarã în douã etape.
    (2) Pentru a participa la selecţia de oferte, solicitanţii trebuie sã depunã documentaţia de solicitare a finanţãrii.
    (3) Documentaţia de solicitare a finanţãrii, prevãzutã la art. 6, se completeazã online, prin accesarea adresei www.afcn.ro, pânã la ora şi data-limitã prevãzute în anunţul public de organizare a selecţiei de oferte, doveditã prin data înregistrãrii acesteia.
    (4) La cerere, secretariatul, asigurat de Administraţia Fondului Cultural Naţional, acordã asistenţã tehnicã solicitanţilor, în vederea finalizãrii procedurii de înscriere online.
    (5) În cazuri de forţã majorã sau în cazul lipsei suportului tehnic necesar pentru aplicaţia online, solicitanţii pot trimite documentaţia prevãzutã la art. 6 prin poştã sau curier, inclusiv pe suport electronic (data-limitã care se ia în considerare este cea a oficiului poştal de expediere).
    ART. 6
    (1) Pentru prima etapã a selecţiei, documentaţia solicitanţilor trebuie sã conţinã urmãtoarele:
    a) formularul-tip de solicitare a finanţãrii nerambursabile pentru proiecte culturale, prevãzut în anexa nr. 1, care se completeazã online prin accesarea adresei: www.afcn.ro;
    b) formularul pentru descrierea bugetului de venituri şi cheltuieli, prevãzut în anexa nr. 2, care se completeazã online prin accesarea adresei: www.afcn.ro;
    c) raportul de activitate a solicitantului pe ultimul an; pentru solicitanţii care au derulat activitãţi pe o perioadã mai scurtã de un an, se va depune un raport de activitate pentru perioada respectivã;
    d) declaraţia pe proprie rãspundere, prevãzutã în anexa nr. 1, secţiunea C:
    e) CV-urile membrilor echipei de proiect;
    f) declaraţia de parteneriat, conţinând elementele prevãzute în anexa nr. 3;
    g) alte documente pe care solicitantul le considerã relevante privind activitatea sa (înregistrãri pe casete audiovideo, DVD-uri, CD-uri, dosare de presã, recenzii, recomandãri, scrisori de sprijin etc.).
    (2) Documentele prevãzute la lit. c)-g) se scaneazã şi se salveazã, conform paşilor operaţionali ai aplicaţiei online, prezentaţi în ghidul solicitantului, întocmit de cãtre Administraţia Fondului Cultural Naţional.
    (3) Autoritatea finanţatoare are obligaţia de a verifica depunerea de cãtre solicitanţi a documentelor prevãzute la alin. (1).

    CAP. II
    Criterii de acordare a finanţãrilor nerambursabile

    ART. 7
    Vor fi supuse evaluãrii numai ofertele care conţin toate documentele prevãzute la art. 6.
    ART. 8
    Solicitãrile care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 7 sunt evaluate pe baza urmãtoarelor criterii şi punctaje:

                  Grilã de evaluare pentru proiecte culturale*)


 ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
 │ Criterii │ Punctaj │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │I. Calitatea şi originalitatea proiectului │ 15, │
 │ │din care:│
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │I.1. Claritatea concepţiei şi adecvarea activitãţilor în funcţie │ 10 │
 │de obiectivele proiectului │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │I.2. Caracterul inovator al proiectului şi/sau originalitatea │ 5 │
 │abordãrii │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │II. Relevanţa proiectului │ 33, │
 │ │din care:│
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Relevanţa proiectului pentru prioritãţile şi obiectivele de finan-│ 15 │
 │ţare ale Administraţiei Fondului Cultural Naţional (Un punctaj │ │
 │maxim - 5 puncte - se acordã numai dacã proiectul cultural cores- │ │
 │punde în mod specific unui numãr de cel puţin douã prioritãţi.) │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Relevanţa proiectului în privinţa calitãţii şi varietãţii parte- │ 2 │
 │neriatul public-privat (Se acordã un punctaj maxim - 5 puncte - │ │
 │numai dacã proiectul cultural reuneşte cel puţin 2 parteneri din │ │
 │mediul privat, asociativ şi/sau guvernamental.) │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Relevanţa proiectului în privinţa realizãrii de parteneriate │ 2 │
 │interregionale (Se acordã un punctaj maxim - 5 puncte - numai dacã│ │
 │proiectul cultural are parteneri din cel puţin 3 regiuni/judeţe.) │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Relevanţa proiectului pentru contextul cultural local/regional/ │ 5 │
 │naţional │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Relevanţa proiectului pentru nevoile şi constrângerile grupului/ │ 5 │
 │grupurilor-ţintã vizat/vizate; în ce mãsurã activitãţile prevãzute│ │
 │în proiect conduc la satisfacerea/rezolvarea nevoilor culturale │ │
 │identificate ale grupurilor-ţintã alese? Este relevantã alegerea │ │
 │grupurilor-ţintã în raport cu nevoile culturale identificate? │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Relevanţa proiectului pentru dezvoltarea ulterioarã a organizaţiei│ 4 │
 │care îl propune şi a partenerilor implicaţi │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │III. Fezabilitatea proiectului cultural │ 42, │
 │ │din care:│
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │III.1. Experienţã managerialã şi capacitate de implementare │ 7, │
 │ │din care:│
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Solicitantul şi/sau partenerii au suficientã experienţã în │ 3 │
 │management de proiect şi capacitate de administrare a proiectului │ │
 │cultural? │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Solicitantul şi/sau partenerii au suficientã competenţã în │ 4 │
 │domeniile proiectului cultural propus? │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │III.2. Metodologie │ 20, │
 │ │din care:│
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Implicarea şi participarea în proiectul cultural a grupurilor- │ 3 │
 │ţintã şi a beneficiarilor finali sunt clar şi corect identificate?│ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Implicarea/Participarea, activitatea şi rolul membrilor echipei │ 5 │
 │solicitantului şi/sau, dupã caz, al partenerilor în proiect sunt │ │
 │corect identificate şi coerente? │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │În ce mãsurã proiectul prevede o evaluare a activitãţilor şi a │ 5 │
 │rezultatelor proiectului cultural descrisã în indicatori verifi- │ │
 │cabili şi obiectivi (studii, cercetãri, anchete sociologice, │ │
 │chestionare pentru public şi beneficiari, prin care sã se eviden- │ │
 │ţieze modul în care au fost satisfãcute nevoile culturale ale │ │
 │grupurilor-ţintã)? │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │În ce mãsurã proiectul identificã riscuri realiste şi obiective, │ 3 │
 │precum şi mãsuri de prevenire/diminuare a lor? │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │În ce mãsurã concepţia generalã a proiectului dovedeşte coerenţã? │ 4 │
 │(coerenţa activitãţilor în concordanţã cu obiectivele propuse, │ │
 │perioada de desfãşurare şi anvergura proiectului). Planul de │ │
 │acţiune al proiectului este clar? Existã un calendar clar, adecvat│ │
 │şi realist? │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │III.3.Buget │ 15, │
 │ │din care:│
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Cheltuielile propuse reflectã în mod real raportul cost-valoare/ │ 5 │
 │beneficii? │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │În ce mãsurã cheltuielile estimate pentru fiecare din activitãţile│ 5 │
 │planificate permit atingerea rezultatelor preconizate? │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │În ce mãsurã proiectul cultural şi-a adecvat activitãţile la │ 5 │
 │resursele existente? │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │IV. Sustenabilitatea proiectului cultural │ 10, │
 │ │din care:│
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │IV.1. Mãsura în care proiectul cultural poate fi continuat dupã │ 4 │
 │terminarea finanţãrii nerambursabile │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │IV.2. Modalitãţile de promovare a proiectului cultural asigurã │ 3 │
 │vizibilitatea acestuia în cadrul unui public cât mai larg? │ │
 │(Se acordã un punctaj maxim - 3 puncte - pentru utilizarea noilor │ │
 │mijloace de comunicare alãturi de cele tradiţionale.) │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │IV.3. Poate sã constituie proiectul cultural un model de bunã │ 3 │
 │practicã? │ │
 ├──────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Punctaj total maxim │ 100 │
 └──────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘


__________
    *) Se vor avea în vedere încadrarea în prioritãţile stabilite de Consiliul Administraţiei Fondului Cultural Naţional şi obiectivele urmãrite pentru fiecare arie tematicã, prezentate în Ghidul solicitantului.

    CAP. III
    Organizarea şi funcţionarea comisiilor de selecţie

    ART. 9
    (1) Selecţia ofertelor culturale se face de comisii de selecţie, special constituite pe lângã Administraţia Fondului Cultural Naţional, formate dintr-un numãr impar de experţi independenţi.
    (2) În cazul în care în cadrul unei sesiuni vor fi finanţate proiecte culturale din mai multe arii tematice, se va organiza câte o comisie de selecţie pentru fiecare dintre acestea.
    ART. 10
    (1) Membrii comisiilor de selecţie sunt desemnaţi de Consiliul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, pe baza propunerilor formulate în scris de cãtre uniuni de creaţie, organizaţii neguvernamentale şi/sau instituţii publice de culturã, care desfãşoarã activitãţi legate de ariile tematice pentru care vor fi acordate finanţãri în sesiunea respectivã.
    (2) Propunerile formulate potrivit dispoziţiilor alin. (1) vor avea în vedere personalitãţi şi specialişti de prestigiu din domeniile de referinţã, cu o experienţã de minimum 3 ani de practicã, şi vor fi însoţite de un curriculum vitae al persoanei propuse pentru a face parte din comisiile de selecţie.
    (3) Fiecare membru al comisiei de selecţie va semna la începutul fiecãrei sesiuni o declaraţie de imparţialitate, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 4.
    (4) În situaţia în care, în cursul procedurii de selecţie, un membru al comisiei de selecţie constatã cã are un interes patrimonial în legãturã cu una dintre ofertele culturale înaintate comisiei din care face parte, acesta are obligaţia sã declare imediat acest lucru şi sã se retragã de la lucrãrile comisiei de selecţie respective.
    ART. 11
    (1) Comisiile de selecţie sunt formate din 3-9 membri având calitatea de experţi independenţi, fiind numiţi pentru fiecare sesiune de finanţare.
    (2) Pentru activitatea desfãşuratã în cadrul comisiilor de selecţie, membrii acestora sunt remuneraţi în baza unor convenţii civile încheiate, în condiţiile legii.
    (3) Remuneraţia prevãzutã la alin. (2) se stabileşte prin decizie a conducãtorului Administraţiei Fondului Cultural Naţional.
    (4) Şedinţele sunt conduse de un preşedinte, ales dintre membrii comisiei de selecţie prin vot deschis.
    (5) Secretariatul fiecãrei comisii de selecţie este asigurat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
    (6) Componenţa nominalã a comisiei va fi adusã la cunoştinţã publicã numai dupã încheierea sesiunii de selecţie.

    CAP. IV
    Prima etapã a procedurii de selecţie

    ART. 12
    (1) Documentaţia prevãzutã la art. 6 se predã secretarului comisiei de selecţie, care verificã dacã aceasta este completã.
    (2) Solicitãrile de finanţare incomplete sau înregistrate ulterior datei-limitã prevãzute în anunţul public de organizare a selecţiei nu vor participa la procedura de selecţie.
    ART. 13
    (1) Fiecare ofertã culturalã va fi analizatã de minimum 3 membri ai comisiei de selecţie şi notatã potrivit dispoziţiilor art. 8.
    (2) Pentru fiecare ofertã vor fi întocmite rapoarte, care vor fi structurate pe baza grilei de evaluare prevãzute la art. 8 şi vor include observaţiile şi justificãrile membrilor comisiei pentru punctajul acordat.
    (3) În situaţia in care se constatã diferenţe mai mari de 20 de puncte între punctajele totale acordate pentru aceeaşi ofertã, preşedintele comisiei de selecţie va convoca o reuniune de reevaluare comunã a ofertei în cauzã.
    (4) În cazul în care, în urma reuniunii de reevaluare, diferenţa între punctaje nu se reduce, oferta culturalã în referinţã va fi supusã unei noi evaluãri, realizatã de o nouã comisie.
    ART. 14
    (1) Comisia de selecţie stabileşte ierarhia ofertelor culturale pe baza punctajului obţinut, precum şi cuantumul finanţãrii acordate pentru fiecare dintre acestea, conform urmãtoarelor reguli:
    a) în cazul în care toate cheltuielile din oferta culturalã sunt justificate şi respectã reglementãrile stabilite de lege şi prin anunţul public, cuantumul finanţãrii acordate va fi cel indicat de cãtre solicitant în aplicaţia depusã;
    b) în cazul în care cheltuielile din oferta culturalã sau o parte a acestora nu sunt justificate şi/sau nu respectã reglementãrile stabilite de lege şi prin anunţul public, cuantumul finanţãrii acordate va fi stabilit de cãtre comisia de selecţie, solicitantul având posibilitatea de a adapta proiectul propus pentru a se încadra în suma acordatã sau de a renunţa la finanţare;
    c) în cazul ofertei culturale în care toate cheltuielile sunt justificate şi respectã reglementãrile stabilite de lege şi prin anunţul public, care este poziţionatã ultima în ierarhia proiectelor culturale selectate la fiecare arie tematicã, dar pentru care nu mai existã fonduri suficiente pentru acoperirea integralã a finanaţãrii solicitate, conform lit. a), solicitantul are posibilitatea de a adapta proiectul propus pentru a se încadra în suma acordatã sau de a renunţa la finanţare.
    (2) Lista cuprinzând proiectele culturale selectate pentru acordarea finanţãrilor, punctajul obţinut, precum şi cuantumul finanţãrii acordate se transmit conducãtorului autoritãţii finanţatoare în vederea comunicãrii publice, în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la finalizarea lucrãrilor comisiei de selecţie.
    (3) Lista cuprinzând proiectele culturale selectate pentru acordarea finanţãrilor, punctajul obţinut, cuantumul finanţãrii acordate, precum şi lista celor care nu au fost selectate spre finanţare şi punctajul obţinut de acestea vor fi publicate pe site-ul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, în termen de douã zile lucrãtoare de la data primirii acestor liste de cãtre conducãtorul acesteia.

    CAP. V
    A doua etapã a procedurii de evaluare

    ART. 15
    (1) Administraţia Fondului Cultural Naţional va cere solicitanţilor ale cãror proiecte au fost selectate în prima etapã a selecţiei completarea documentaţiei, în termen de 15 zile calendaristice de la comunicare, cu urmãtoarele:
    a) certificat de înscriere sau alte acte doveditoare ale dobândirii personalitãţii juridice (copie);
    b) certificat de înregistrare fiscalã (copie);
    c) actul constitutiv, statutul şi actele doveditoare ale sediului actual, precum şi actele adiţionale, dupã caz;
    d) situaţiile financiare anuale la data de 31 decembrie ale exerciţiului financiar precedent, înregistrate la direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã, respectiv la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti; bilanţul contabil sau, în cazul entitãţilor care organizeazã contabilitatea în partidã simplã, decizia finalã de impunere;
    e) certificat de atestare fiscalã;
    f) actele din care sã rezulte titlul cu care sunt folosite spaţiile, în cazul în care proiectul cultural nu se organizeazã la sediul solicitantului;
    g) documentaţia privind fundamentarea devizului general al proiectului cultural propus (oferte din partea operatorilor economici care pot presta servicii de orice naturã, necesare realizãrii proiectului cultural propus, precum şi alte asemenea documente);
    h) dovada existenţei altor surse de finanţare proprii sau atrase, care se transmit prin poştã într-un exemplar, astfel:
    - declaraţii pe propria rãspundere ale solicitantului privind contribuţia proprie sau atrasã, însoţite de extrase de cont bancar, dupã caz;
    - contracte de sponsorizare;
    - scrisori de intenţie, dupã caz;
    - alte forme de sprijin financiar din partea unor terţi;
    i) documente privind eventualele parteneriate, în vederea realizãrii proiectului cultural pentru care se solicitã finanţare.
    (2) Documentele prevãzute la alin. (1) lit. a)-c) vor fi depuse doar de solicitanţii care nu au mai primit finanţãri de la Fondul Cultural Naţional. Solicitanţii care au beneficiat de finanţãri din Fondul Cultural Naţional vor depune doar actele adiţionale la documentele prevãzute la alin. (1) lit. a)-c), intervenite în intervalul scurs de la data ultimei finanţãri nerambursabile acordate.
    ART. 16
    (1) Sunt considerate eligibile pentru acordarea finanţãrii nerambursabile dosarele selecţionate în prima etapã a procedurii de selecţie şi care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
    - conţin documentele prevãzute la art. 15;
    - respectã termenul de depunere a documentaţiei prevãzut la art. 15 alin. (1).
    (2) Lista dosarelor care nu îndeplinesc aceste condiţii şi sunt considerate neeligibile pentru acordarea finanţãrii nerambursabile va fi publicatã pe site-ul autoritãţii finanţatoare.
    (3) Dosarele sunt considerate neeligibile în situaţia în care documentele sunt incomplete şi/sau din conţinutul lor rezultã faptul cã solicitantul nu îndeplineşte condiţiile anunţate de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
    (4) Nu vor putea fi selectate ofertele solicitanţilor care au conturile bancare blocate, nu au respectat un contract de finanţare anterior ori au prezentat declaraţii inexacte, de naturã sã influenţeze acordarea finanţãrii.
    ART. 17
    (1) Ca urmare a analizãrii documentaţiei conform prevederilor art. 16, Administraţia Fondului Cultural Naţional va publica lista finalã a solicitanţilor selecţionaţi pentru acordarea finanţãrilor, precum şi cuantumul finanţãrii acordate pentru fiecare proiect cultural.
    (2) În cazul în care în urma analizei prevãzute la art. 16 sunt declarate neeligibile pentru acordarea finanţãrii unul sau mai multe dosare, solicitanţii care întrunesc punctajul imediat urmãtor în ordine descrescãtoare vor fi contactaţi pentru îndeplinirea procedurilor prevãzute la art. 15.
    (3) Dispoziţiile art. 15 şi 16 se aplicã în mod corespunzãtor solicitanţilor prevãzuţi la alin. (2).
    (4) Lista finalã a rezultatelor sesiunii de finanţare se publicã pe site-ul Administraţiei Fondului Cultural Naţional în termen de 3 zile lucrãtoare de la finalizarea procedurilor prevãzute la art. 15 şi urmãtoarele.
    ART. 18
    (1) Solicitanţii nemulţumiţi de modul de respectare a procedurii privind organizarea şi desfãşurarea selecţiei de oferte pot depune contestaţie în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data publicãrii listei finale a rezultatelor sesiunii de finanţare.
    (2) În vederea elaborãrii contestaţiei, solicitanţii pot solicita rapoartele şi grilele de evaluare corespunzãtoare ofertei culturale întocmite conform prevederilor art. 13, anonimizate, care va fi pus la dispoziţie de cãtre Secretariatul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, în scris, pe fax sau prin poştã electronicã, în termen de o zi lucrãtoare de la înregistrarea solicitãrii.
    (3) Contestaţiile vor fi soluţionate de comisii special constituite în acest scop, formate din experţi independenţi, în conformitate cu prevederile art. 10, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data expirãrii termenului de depunere a contestaţiilor.
    (4) Membrii comisiilor special constituite sunt desemnaţi de cãtre Consiliul Administraţiei Fondului Cultural Naţional.
    (5) În componenţa comisiilor de soluţionare a contestaţiilor nu pot fi numiţi membri care au fãcut parte din comisiile de selecţie.
    (6) Membrii comisiilor de soluţionare a contestaţiilor vor analiza aspectele invocate de cãtre contestatori, coroborate cu informaţiile cuprinse în rapoartele şi grilele de evaluare întocmite pentru respectivele oferte culturale de cãtre membrii comisiilor de evaluare şi selecţie şi vor dispune cu privire la modalitatea de respectare a procedurii privind organizarea şi desfãşurarea selecţiei de oferte.
    (7) Pentru activitatea desfãşuratã în cadrul comisiilor de soluţionare a contestaţiilor, membrii acestora sunt remuneraţi în baza unor convenţii civile, încheiate în condiţiile legii.
    (8) Remuneraţia prevãzutã la alin. (7) se stabileşte prin decizie a conducãtorului Administraţiei Fondului Cultural Naţional.
    (9) Rezultatele finale ale selecţiei de oferte, dupã soluţionarea contestaţiilor depuse, vor fi fãcute publice, prin publicarea pe site-ul Administraţiei Fondului Cultural Naţional.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale

    ART. 19
    (1) Finanţarea nerambursabilã a proiectelor culturale se acordã prin încheierea unui contract între Administraţia Fondului Cultural Naţional şi solicitantul selecţionat.
    (2) Contractul-cadru de finanţare este prevãzut în anexa nr. 5.
    (3) Formularul pentru raportãri finale este prevãzut în anexa nr. 3 la contractul de finanţare.
    ART. 20
    Controlul asupra desfãşurãrii proiectelor, precum şi asupra modului de utilizare a sumelor acordate sub forma finanţãrilor nerambursabile se exercitã de reprezentanţii autoritãţii finanţatoare, precum şi de organele cu atribuţii în domeniul controlului financiar-fiscal, în conformitate cu prevederile legale.
    ART. 21
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


    ANEXA 1
    la normele metodologice

                                    FORMULAR
      de solicitare a finanţãrii nerambursabile pentru proiecte culturale

    ADMINISTRAŢIA FONDULUI CULTURAL NAŢIONAL
    Sesiunea de finanţare nr. ......../an
    [] proiect nou
    [] proiect reînnoit
    Numele solicitantului ..................................
    Denumirea proiectului cultural ...................................


 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ Aria tematicã*) │
 │ [] .......................... │
 │ [] .......................... │
 │ [] .......................... │
 │ [] .......................... │
 │ [] .......................... │
 │ [] .......................... │
 │ [] .......................... │
 │ [] .......................... │
 │ [] .......................... │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


__________
    *) Se listeazã ariile tematice stabilite anual de cãtre Consiliul Administraţiei Fondului Cultural Naţional.

    Nr. dosar .........
    (Nu se completeazã de cãtre solicitant.)
    Locul desfãşurãrii proiectului cultural ..................................
    Adresa completã ..........................................................
    Telefon ............... Fax ............ E-mail ..........................
    Persoanã de contact ......................................................
                                    (numele, funcţia)
    Menţionaţi dacã:
    a) solicitaţi pentru prima oarã o finanţare nerambursabilã de la Administraţia Fondului Cultural Naţional
    [] DA
    [] NU
    b) aţi fost în trecut beneficiar al unei finanţãri nerambursabile de la Administraţia Fondului Cultural Naţional (primite şi decontate în bune condiţii)
    [] DA
    [] NU

    SECŢIUNEA A
    Date generale despre proiectul cultural

    1. Solicitantul
    Scurtã prezentare a obiectivelor şi a activitãţilor solicitantului (maximum o jumãtate de paginã). Pentru detalii se va ataşa raportul de activitate.
    2. Titlul proiectului: .......................
    3. Perioada de desfãşurare a proiectului
    Proiectul cultural se va desfãşura de la data de ......... pânã la data de ........ .
    4. Sumarul proiectului (maximum 20 de rânduri)
    5. Justificarea proiectului (minimum o paginã):
    a) scurtã descriere a contextului în care se va realiza proiectul cultural (nevoile sau oportunitãţile adresate de proiect, justificarea nevoii/oportunitãţii pentru realizarea proiectului, oferta culturalã existentã, evoluţia cererii de acţiuni culturale etc.);
    b) relevanţa proiectului pentru obiectivele şi prioritãţile programului de finanţare al Administraţiei Fondului Cultural Naţional (adecvarea la prioritãţile pentru anul în curs ale Administraţiei Fondului Cultural Naţional, conform anunţului de finanţare al Administraţiei Fondului Cultural Naţional pentru sesiunea curentã);
    c) valoarea adãugatã a proiectului (menţionaţi aspecte care cresc relevanţa proiectului propus: caracterul inovator, relevanţa pentru prioritãţi şi politici locale, naţionale, europene, impactul asupra organizaţiei beneficiare a finanţãrii şi asupra partenerilor din proiect, impactul asupra publicului etc.).
    6. Scopul şi obiectivele:
    a) scopul proiectului;
    b) obiective generale şi specifice.
    7. Grupurile-ţintã şi beneficiarii:
    a) grupuri-ţintã (cui îi este adresat proiectul);
    b) beneficiarii:
    - direcţi (precizaţi categoria şi numãrul beneficiarilor implicaţi direct în proiect - participanţi, public etc.);
    - indirecţi (categoria şi numãrul estimat al celor care vor beneficia în mod indirect de proiect).
    8. Activitãţile proiectului
    Vã rugãm sã descrieţi activitãţile proiectului identificând: titlul activitãţii, perioada/durata de desfãşurare, acţiunile derulate. Pe lângã activitãţile specifice, includeţi activitãţile de pregãtire, monitorizare şi evaluare necesare.
    9. Planul de activitãţi:



 ┌────────────────────────┬────┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬────────────┐
 │ Activitatea │Luna│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Organizaţia │
 │ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10│ 11│ 12│responsabilã│
 ├────────────────────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────────────┤
 │Pregãtirea activitãţii 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │(titlul) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────────────┤
 │Realizarea activitãţii 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │(titlul) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────────────┤
 │Pregãtirea activitãţii 2│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │(titlul) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────────────┤
 │Etc. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────────────┼────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────────────┤
 │Evaluare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 └────────────────────────┴────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴────────────┘



    10. Rezultate şi impact:
    a) rezultate (rezultate: imediate anticipate);
    b) produse (de exemplu: publicaţii, CD-ROM-uri, website);
    c) impact (efecte scontate pe termen mediu şi lung).
    11. Metode de implementare
    a) Prezentaţi succint abordarea propusã prin proiect (metodele) şi motivele pentru care aţi optat pentru aceastã abordare.
    b) Metode de promovare şi vizibilitate (cum veţi promova evenimentele şi produsele proiectului, cum veţi asigura vizibilitatea proiectului şi a finanţatorului).
    c) Menţionaţi riscurile/dificultãţile care ar putea influenţa negativ derularea proiectului. Menţionaţi mãsurile de prevenire/diminuare a acestora.
    12. Evaluare
    Prezentaţi modul în care veţi evalua proiectul şi efectele acestuia. Menţionaţi metodele, indicatorii şi sursele de informare utilizate pentru evaluarea proiectului.
    13. Continuitate şi sustenabilitate
    Prezentaţi succint posibilitãţile de continuare/repetare a proiectului cultural dupã terminarea finanţãrii nerambursabile. Descrieţi în ce mãsurã proiectul genereazã mecanisme, procese sau produse durabile.
    14. Parteneri şi asociaţi
    a) Prezentaţi organizaţiile/instituţiile partenere şi contribuţia lor în proiect:
    Partener nr. 1*):


 ┌──────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
 │Numele întreg al instituţiei/organizaţiei:│ │
 ├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │Acronim (unde este cazul): │ │
 ├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │Statut juridic: │ │
 ├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │Cod fiscal: │ │
 ├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │Adresa oficialã: │ │
 ├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │Adresa poştalã: │ │
 ├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │Persoana de contact: │ │
 ├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │Numãr de telefon: │ │
 ├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │Numãr de fax: │ │
 ├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │Adresa de e-mail: │ │
 ├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │Website: │ │
 ├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │Prezentare succintã a domeniului de │ │
 │activitate şi a experienţei │ │
 ├──────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │Prezentarea contribuţiei în proiect │ │
 └──────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘


__________
    *) Multiplicaţi acest tabel pentru fiecare partener. Anexaţi o declaraţie de parteneriat conform precizãrilor din anexa nr. 3 la normele metodologice.

    b) Menţionaţi, dacã este cazul, implicarea altor organizaţii sau instituţii (colaboratori, asociaţi).

    SECŢIUNEA B
    Bugetul proiectului cultural

    Înainte de a completa aceastã secţiune, vã rugãm sã citiţi cu atenţie Formularul pentru descrierea bugetului de venituri şi cheltuieli (anexa nr. 2 la normele metodologice).

    SECŢIUNEA C
    Declaraţie pe propria rãspundere

                                   DECLARAŢIE
    Subsemnatul, ......................, domiciliat în localitatea ................., str. .................... nr. ...., bl. ...., ap. ...., sectorul/judeţul ................., codul poştal ......., posesor al actului de identitate ...... seria ...... nr. .........., codul numeric personal .................., în calitate de reprezentant al solicitantului .........................., declar cã am luat cunoştinţã de prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 245/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Ordinului ministrului culturii şi patrimoniului naţional nr. 2.231/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi funcţionarea comisiilor, procedura de selecţie a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale în vederea acordãrii de finanţãri nerambursabile din Fondul Cultural Naţional, precum şi de soluţionare a contestaţiilor.
    Declar pe propria rãspundere cã nu mã aflu/persoana juridicã pe care o reprezint nu se aflã în niciuna dintre urmãtoarele situaţii:
    a) în incapacitate de platã;
    b) cu plãţile/conturile blocate conform unei hotãrâri judecãtoreşti definitive;
    c) am încãlcat/a încãlcat cu bunã ştiinţã prevederile unui alt contract finanţat din fonduri publice;
    d) sunt vinovat de declaraţii false cu privire la situaţia economicã;
    e) am/are arierate cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor sociale de sãnãtate, bugetele locale sau fondurile speciale;
    f) sunt condamnat pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasã, înşelãciune, delapidare, dare sau luare de mitã, mãrturie mincinoasã, fals, uz de fals, deturnare de fonduri.
    Cunoscând pedeapsa prevãzutã de art. 292 din Codul penal pentru infracţiunea de fals în declaraţii, am verificat datele din prezenta declaraţie, care este completã şi corectã.

    Denumirea organizaţiei/P.F.A. ................
    Numele şi semnãtura reprezentantului legal ......................
    Ştampila organizaţiei ...........................................
    Data .................


    ANEXA 2
    la normele metodologice

                        FORMULARUL
        pentru descrierea bugetului de venituri şi cheltuieli

    Denumirea organizaţiei, titlul proiectului cultural


    1. Veniturile proiectului cultural
┌────────────────────────────────────────────────┬────────────┬───────────────┐
│Denumirea indicatorilor │ Valoarea │ % │
│ │contribuţiei│ din valoarea │
│ │ (lei) │ totalã │
├────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┤
│Venituri, din care: │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┤
│1. Contribuţia beneficiarului (proprie) │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┤
│2. Alte surse (se vor nominaliza) │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┤
│3. Finanţare nerambursabilã de la Administraţia │ │ │
│Fondului Cultural Naţional │ │ │
├────────────────────────────────────────────────┼────────────┼───────────────┤
│TOTAL GENERAL: │ │ │
└────────────────────────────────────────────────┴────────────┴───────────────┘
    2. Cheltuieli
┌────────────────────────┬────────┬────┬──────┬─────┬───────┬────┬────────────┐
│Denumirea indicatorilor │Unitatea│Nr. │Valoa-│Total│Contri-│Alte│Suma solici-│
│ (categorii de │ de │de │rea │ │buţia │sur-│tatã de la │
│ cheltuieli) │ mãsurã │uni-│unita-│ │solici-│se │Administra- │
│ │ │tãţi│rã │ │tantu- │ │ţia Fondu- │
│ │ │ │ │ │lui │ │lui Cultural│
│ │ │ │ │ │ │ │ Naţional │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│1. Onorarii │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│2. Remuneraţii │ │ │ │ │ │ │ │
│colaboratori │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│3. Cheltuieli materiale │ │ │ │ │ │ │ │
│şi servicii, din care: │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│3.1. cazare şi masã sau │ │ │ │ │ │ │ │
│diurnã pentru partici- │ │ │ │ │ │ │ │
│panţi, invitaţi, echipa │ │ │ │ │ │ │ │
│de proiect │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│cazare │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│diurnã-mese │ │ │ │ │ │ │ │
│(cumulat cu cheltuielile│ │ │ │ │ │ │ │
│administrative, maximum │ │ │ │ │ │ │ │
│20% din totalul finan- │ │ │ │ │ │ │ │
│ţãrii acordate) │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│3.2. transport local │ │ │ │ │ │ │ │
│şi/sau internaţional │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru participanţi, │ │ │ │ │ │ │ │
│invitaţi, echipa de │ │ │ │ │ │ │ │
│proiect │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│4. Cheltuieli specifice,│ │ │ │ │ │ │ │
│din care: │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│4.1. închirieri de spa- │ │ │ │ │ │ │ │
│ţii, aparaturã, mijloace│ │ │ │ │ │ │ │
│de transport │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│4.2. acţiuni promoţiona-│ │ │ │ │ │ │ │
│le şi de publicitate │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│4.3. tipãrituri │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│4.4. altele asemenea │ │ │ │ │ │ │ │
│(producţie/închiriere │ │ │ │ │ │ │ │
│decoruri, costume, │ │ │ │ │ │ │ │
│standuri, simeze, │ │ │ │ │ │ │ │
│vitrine etc.) │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│5. Cheltuieli adminis- │ │ │ │ │ │ │ │
│trative, din care: │ │ │ │ │ │ │ │
│(cumulat cu diurna-mese,│ │ │ │ │ │ │ │
│maximum 20% din totalul │ │ │ │ │ │ │ │
│finanţãrii acordate) │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│5.1. cheltuieli cu │ │ │ │ │ │ │ │
│energia electricã │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│5.2. cheltuieli cu │ │ │ │ │ │ │ │
│chiria │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│5.3. cheltuieli pentru │ │ │ │ │ │ │ │
│convorbiri telefonice │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│5.4. cheltuieli pentru │ │ │ │ │ │ │ │
│corespondenţã şi │ │ │ │ │ │ │ │
│internet │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│6. Cheltuieli pentru │ │ │ │ │ │ │ │
│dotãri independente, │ │ │ │ │ │ │ │
│din care: │ │ │ │ │ │ │ │
│(nu vor depãşi 20% din │ │ │ │ │ │ │ │
│totalul finanţãrii │ │ │ │ │ │ │ │
│acordate) │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│6.1. echipamente │ │ │ │ │ │ │ │
│biroticã │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│6.2. alte dotãri nece- │ │ │ │ │ │ │ │
│sare pentru realizarea │ │ │ │ │ │ │ │
│proiectului │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│7. Alte cheltuieli spe- │ │ │ │ │ │ │ │
│cifice programului, │ │ │ │ │ │ │ │
│proiectului sau acţiunii│ │ │ │ │ │ │ │
│culturale, din care: │ │ │ │ │ │ │ │
│(de exemplu: premii) │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────┼────────┼────┼──────┼─────┼───────┼────┼────────────┤
│TOTAL: │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────────────────┴────────┴────┴──────┴─────┴───────┴────┴────────────┘
    Denumirea organizaţiei/Numele P.F.A. ...................................
    Numele şi semnãtura reprezentantului legal al organizaţiei .............
    Numele şi semnãtura coordonatorului proiectului cultural ...............
    Numele şi semnãtura responsabilului financiar ..........................
    Ştampila organizaţiei ..................................................
    Data ............................




    ANEXA 3
    la normele metodologice

                    DECLARAŢIE DE PARTENERIAT

    Declaraţia de parteneriat va cuprinde: referiri clare la rolul partenerului/partenerilor în cadrul proiectului, detalii legate de participarea financiarã sau în naturã a acestuia/acestora (unde este cazul) şi consimţirea la principiile de bunã practicã ale parteneriatului.


    ANEXA 4
    la normele metodologice

                   DECLARAŢIE DE IMPARŢIALITATE

    Subsemnatul, .................., deţin, ca membru al comisiei de selecţie a proiectelor culturale care solicitã finanţare nerambursabilã din Fondul Cultural Naţional, calitatea de evaluator.
    Declar prin prezenta cã nu am un interes patrimonial în legãturã cu cererile de acordare a finanţãrilor proiectelor culturale înaintate comisiei de selecţie.
    Declar cã, în situaţia în care aş descoperi, în cursul acţiunii de selecţie, cã un astfel de interes existã, voi declara imediat acest lucru şi mã voi retrage de la lucrãrile comisiei de evaluare şi selecţie.

    Data ..................................
    Semnãtura .............................


    ANEXA 5
    la normele metodologice

                CONTRACT-CADRU DE FINANŢARE
                   Nr. ....../.........

    În temeiul dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 245/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale Hotãrârii Guvernului nr. 802/2005 privind organizarea şi funcţionarea Administraţiei Fondului Cultural Naţional, cu modificãrile ulterioare, şi în baza Deciziei directorului Administraţiei Fondului Cultural Naţional nr. ......./.........., a intervenit urmãtorul contract între:
    Administraţia Fondului Cultural Naţional, cu sediul în Bucureşti, str. Barbu Ştefãnescu Delavrancea nr. 57, sectorul 1, codul fiscal 17966770, cont virament IBAN RO 08TREZ7015009XXX006063, deschis la Trezoreria Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti, reprezentatã de ................, având funcţia de director, denumitã în continuare A.F.C.N.,
    şi
    Asociaţia/Fundaţia/S.C./instituţia publicã/P.F.A. .........., cu sediul în .........., str. ........... nr. ..., bl. ...., sc. ...., ap. ...., judeţul/sectorul .........., codul fiscal nr. ........., având contul nr. .......... deschis la ........., sucursala ........., reprezentatã de ........, având funcţia de ..........., denumitã în continuare Beneficiar.

    CAP. I
    Condiţii generale

    ART. 1
    Beneficiarul va implementa programul/proiectul/ acţiunea cultural/culturalã pe propria rãspundere şi în concordanţã cu descrierea din cererea de finanţare, cu scopul de a atinge obiectivele menţionate.
    ART. 2
    Beneficiarul va realiza programul/proiectul/acţiunea cultural/culturalã cu toatã atenţia, eficienţa şi transparenţa, în acord cu cele mai bune practici din domeniul de activitate vizat şi în conformitate cu prezentul contract.

    CAP. II
    Obiectul contractului

    ART. 3
    Obiectul prezentului contract constã în alocarea de cãtre A.F.C.N. a sumei de ........... lei, în scopul finanţãrii nerambursabile a programului/proiectului/acţiunii cultural/ culturale .............. .

    CAP. III
    Durata contractului

    ART. 4
    Prezentul contract intrã în vigoare la data semnãrii lui de cãtre pãrţile contractante, efectele juridice ale acestuia încetând la data stingerii tuturor obligaţiilor dintre pãrţi, fãrã a depãşi data de .......... .

    CAP. IV
    Valoarea contractului

    ART. 5
    Valoarea contractului este de ......................... lei, reprezentând cheltuieli de organizare şi desfãşurare a programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale, conform bugetului de venituri şi cheltuieli, prevãzut în anexa nr. 1.
    ART. 6
    Suma prevãzutã la art. 3 va fi viratã din contul A.F.C.N. cu nr. IBAN RO 08TREZ7015009XXX006063, deschis la Trezoreria Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti, în contul Beneficiarului cu nr. .........., deschis la ........., sucursala ..........., potrivit legii.

    CAP. V
    Modalitãţi de platã. Decontãri

    ART. 7
    Alocarea finanţãrii şi decontarea sumelor acordate se vor efectua cu respectarea prevederilor legale în vigoare şi în conformitate cu prevederile prezentului contract.
    ART. 8
    Din finanţarea nerambursabilã acordatã în baza prezentului contract se pot acoperi numai categoriile de cheltuieli eligibile prevãzute în anexa nr. 1.
    ART. 9
    Suma prevãzutã la art. 5 se poate acorda în tranşe, prin virament bancar, în baza facturilor emise de cãtre Beneficiar pentru fiecare tranşã.
    ART. 10
    Cuantumul şi eşalonarea tranşelor se fac în baza graficului de finanţare, prevãzut în anexa nr. 2, în funcţie de etapele de realizare, raportate la costurile organizatorice şi/sau durata şi evoluţia în timp a activitãţilor cuprinse în programul/proiectul/acţiunea cultural/culturalã.
    ART. 11
    (1) Prima tranşã se acordã la începutul programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale, dupã semnarea contractului de finanţare. Urmãtoarele tranşe se acordã în baza documentelor justificative pentru tranşa anterioarã, prezentate de cãtre Beneficiar.
    (2) Ultima tranşã nu poate fi mai micã de 15% din totalul finanţãrii.
    ART. 12
    Justificarea unei tranşe se acceptã numai în mãsura în care cheltuielile sunt eligibile şi au fost efectuate în perioada executãrii contractului.

    CAP. VI
    Drepturile şi obligaţiile pãrţilor

    ART. 13
    Drepturile şi obligaţiile A.F.C.N.
    (1) A.F.C.N. are urmãtoarele drepturi:
    a) sã solicite raportul final al programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 3;
    b) sã modifice cuantumul finanţãrii alocate sau sã rezilieze prezentul contract dacã Beneficiarul comunicã date, informaţii sau înscrisuri false ori eronate, precum şi în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzãtoare a obligaţiilor contractuale asumate de cãtre Beneficiar.
    (2) A.F.C.N. are obligaţia sã asigure finanţarea cheltuielilor aferente organizãrii şi desfãşurãrii programului/proiectului/ acţiunii cultural/culturale ...................... cu suma prevãzutã la art. 5, conform prezentului contract.
    ART. 14
    Drepturile şi obligaţiile Beneficiarului
    (1) Beneficiarul are dreptul sã primeascã suma reprezentând finanţarea, în condiţiile prevãzute în prezentul contract.
    (2) Beneficiarul are urmãtoarele obligaţii:
    a) sã utilizeze finanţarea numai în scopul realizãrii programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale care face obiectul prezentului contract, în condiţiile legii;
    b) sã contracteze şi sã efectueze plata tuturor cheltuielilor aferente realizãrii programului/proiectului/acţiunii cultural/ culturale, cu respectarea procedurilor legale în vigoare;
    c) sã asigure îndeplinirea oricãrei alte activitãţi legate de buna desfãşurare a programului/proiectului/acţiunii cultural/ culturale;
    d) sã emitã şi sã prezinte A.F.C.N. facturile pentru fiecare tranşã, însoţite de documente justificative, conform prevederilor art. 11 alin. (1);
    e) sã întocmeascã exact şi corect toate documentele justificative privind utilizarea finanţãrii;
    f) sã completeze sau sã modifice, la solicitarea A.F.C.N., documentele incomplete sau greşite prezentate spre decontare, în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data solicitãrii;
    g) sã prezinte/sã transmitã A.F.C.N, în termen de maximum 30 de zile de la finalizarea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale, un raport financiar final şi un raport final de activitate din care sã reiasã gradul de realizare a obiectivelor propuse, precum şi gradul de mediatizare a programului/ proiectului/acţiunii cultural/culturale şi reflectarea în presã a activitãţilor derulate în cadrul acestuia/acesteia;
    h) sã nu utilizeze materialele promoţionale (CD-uri, tipãrituri etc.), destinate mediatizãrii programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale care face obiectul prezentului contract, în scopul obţinerii de profit;
    i) sã accepte controlul şi verificãrile A.F.C.N. şi ale altor autoritãţi cu atribuţii în domeniul controlului financiar-fiscal, în legãturã cu modul de utilizare a fondurilor reprezentând finanţarea nerambursabilã alocatã conform prezentului contract;
    j) sã menţioneze numele A.F.C.N în toate interviurile scrise şi în format audiovideo acordate în legãturã cu programul/proiectul/acţiunea cultural/culturalã care face obiectul prezentului contract. Menţionarea A.F.C.N. se va face folosindu-se întotdeauna titulatura completã, respectiv "Administraţia Fondului Cultural Naţional". În cazul materialelor scrise în alte limbi decât limba românã se va folosi întotdeauna urmãtoarea titulaturã: "The Administration of the National Cultural Fund";
    k) sã menţioneze numele A.F.C.N. şi rolul/calitatea acesteia Autoritatea finanţatoare - în materialele de promovare a programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale: pliante, broşuri, comunicate de presã, afişe, cataloage, DVD-uri, CD-uri, site-uri web şi în orice alte materiale realizate în vederea prezentãrii şi promovãrii programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale;
    l) sã punã la dispoziţia A.F.C.N. exemplare în original şi copii ale materialelor realizate în vederea prezentãrii şi promovãrii programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale (pliante, broşuri, comunicate de presã, afişe, cataloage, DVD-uri, CD-uri şi orice alte materiale realizate în acest scop).

    CAP. VII
    Modificarea, rezilierea şi încetarea contractului

    ART. 15
    Modificarea contractului
    (1) Prezentul contract poate fi modificat numai în cazuri temeinic justificate, cu acordul ambelor pãrţi, consemnat în scris prin act adiţional.
    (2) Beneficiarul are obligaţia de a informa de îndatã A.F.C.N. - în termen de maximum 48 de ore de la producere - cu privire la orice eveniment sau împrejurare de naturã a cauza o modificare a programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale. Informarea va conţine şi descrierea condiţiilor şi a circumstanţelor în care programul/proiectul/acţiunea cultural/ culturalã se va desfãşura sau a oricãror altor aspecte privind executarea prezentului contract de finanţare.
    (3) Dacã cererea de modificare a contractului vine din partea Beneficiarului, în alte situaţii decât cea prevãzutã la alin. (2), acesta trebuie sã o adreseze A.F.C.N. cu cel puţin 15 (cincisprezece) zile înaintea momentului la care doreşte ca aceastã modificare sã intre în vigoare, cu excepţia cazurilor bine justificate de Beneficiar şi acceptate de A.F.C.N.
    (4) Schimbarea adresei sau modificarea contului bancar al Beneficiarului poate face obiectul unei simple notificãri.
    ART. 16
    Rezilierea contractului
    (1) Prezentul contract poate fi reziliat în termen de 5 zile calendaristice de la data primirii notificãrii prin care pãrţii în culpã i s-a adus la cunoştinţã cã nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale.
    (2) Notificarea prevãzutã la alin. (1) va fi comunicatã în termen de 10 zile calendaristice de la data constatãrii neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzãtoare a uneia ori a mai multor obligaţii contractuale.
    (3) În cazul în care Beneficiarului i s-a notificat rezilierea prezentului contract de finanţare din vina sa, acesta este obligat ca, în termen de 15 zile de la data primirii notificãrii, sã restituie A.F.C.N. sumele primite.
    (4) Nerespectarea de cãtre Beneficiar a obligaţiilor asumate prin prezentul contract atrage obligarea acestuia la restituirea parţialã sau integralã a sumelor primite, la care se adaugã dobânda legalã, calculatã la suma acordatã.
    ART. 17
    Încetarea contractului
    Prezentul contract de finanţare înceteazã sã producã efecte la data rezilierii acestuia, prin acordul scris al pãrţilor sau, dupã caz, la expirarea datei prevãzute la art. 4.

    CAP. VIII
    Forţa majorã

    ART. 18
    Forţa majorã exonereazã de rãspundere pãrţile, în cazul neexecutãrii parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract. Prin forţã majorã se înţelege un eveniment independent de voinţa pãrţilor, imprevizibil şi insurmontabil, apãrut dupã încheierea contractului şi care împiedicã pãrţile sã execute total sau parţial obligaţiile asumate.
    ART. 19
    Partea care invocã forţa majorã are obligaţia sã o aducã la cunoştinţa celeilalte pãrţi, în scris, în maximum 5 zile calendaristice de la apariţie, iar dovada forţei majore se va comunica în maximum 15 zile calendaristice de la producerea evenimentului.
    ART. 20
    Data de referinţã este ştampila poştei de expediere. Dovada va fi certificatã de partea cãreia i se opune cazul de forţã majorã.

    CAP. IX
    Cesiunea

    ART. 21
    Cesiunea drepturilor care decurg din prezentul contract de finanţare de cãtre una dintre pãrţi este interzisã în lipsa acordului celeilalte pãrţi exprimat în scris.

    CAP. X
    Litigii

    ART. 22
    Orice litigiu decurgând din sau în legãturã cu prezentul contract de finanţare, inclusiv referitor la validitatea, interpretarea, executarea ori desfiinţarea acestuia, se va soluţiona pe cale amiabilã. În caz contrar, pãrţile vor înainta litigiul, spre soluţionare, instanţei de judecatã competente.

    CAP. XI
    Clauze finale

    ART. 23
    Prin semnarea prezentului contract de finanţare Beneficiarul garanteazã A.F.C.N. faptul cã deţine dreptul de proprietate intelectualã asupra operelor utilizate pe parcursul derulãrii programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale.
    ART. 24
    A.F.C.N. este exoneratã de rãspunderea contractualã, civilã sau penalã ce decurge din nerespectarea drepturilor de proprietate intelectualã asupra operelor utilizate în derularea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale.
    ART. 25
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul contract de finanţare.
    ART. 26
    Prevederile prezentului contract de finanţare se completeazã cu dispoziţiile legale în vigoare.
    ART. 27
    Responsabilii cu urmãrirea derulãrii prezentului contract de finanţare, prin intermediul cãrora cele douã pãrţi vor ţine legãtura permanent, sunt:
    - din partea A.F.C.N.: ................................................;
    - din partea Beneficiarului: ....................................... .

    Prezentul contract s-a încheiat în 2 (douã) exemplare cu valoare de original, câte unul pentru fiecare parte contractantã.



    A.F.C.N. Beneficiar
    Director, Asociaţia/Fundaţia/S.C.
    ........................... /instituţia publicã/P.F.A. .........
                                       Preşedinte/Director,
    Contabil-şef, ...........................
    ...........................
                                         Responsabil financiar,
    Viza C.F.P.P. ...........................
    ...........................



    ANEXA 1
    la contractul-cadru de finanţare

                   Bugetul de venituri şi cheltuieli
                    al programului/proiectului/
                    acţiunii cultural/culturale
          (identic cu anexa nr. 2 la normele metodologice)

    ANEXA 2
    la contractul-cadru de finanţare

                    Graficul de finanţare

    Tranşa I:
    - acţiuni derulate ...................................
    - cheltuieli din finanţarea alocatã .................. lei/tranşa I;
    - contribuţia solicitantului: .............................. lei;
    - data prezentãrii documentelor justificative ....................
    Tranşa a II-a:
    - acţiuni derulate ...................................
    - cheltuieli din finanţarea alocatã .................. lei/tranşa II;
    - contribuţia solicitantului: .............................. lei;
    - data prezentãrii documentelor justificative (şi, dupã caz, a raportului final) ....................
    Tranşa ...................................

    ANEXA 3
    la contractul-cadru de finanţare

                Raportul final al programului/
             proiectului/acţiunii cultural/culturale
                          - model -

    Contract nr. ........................................
    Data încheierii contractului .......................
    Beneficiarul ...............................................
    Adresa: ..................., telefon/fax ............ e-mail .................
    Denumirea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale ..................
    Data înaintãrii raportului final ...........................
    Instituţia, numele şi funcţia persoanei care a primit raportul ..............
    I. Raport final de activitate
    1. Descrierea pe scurt a activitãţilor culturale desfãşurate în cadrul programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale: (Descrierea nu va depãşi o paginã şi va cuprinde datele necesare unei evaluãri de ansamblu a derulãrii programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale şi verificãrii realitãţii prestaţiilor: beneficiari, dosar de presã, colaborarea cu alţi parteneri etc.)
    2. Realizarea activitãţilor propuse:
    (Au putut fi desfãşurate aceste activitãţi în timpul planificat: DA/NU. Dacã NU, menţionaţi mãsurile ce urmeazã a fi luate în continuare pentru realizarea tuturor activitãţilor prevãzute în contract.)
    3. Rezultate obţinute şi rezultate aşteptate:
    (Rezultatele obţinute şi rezultatele aşteptate vor fi consemnate în raport cu fiecare activitate desfãşuratã, în concepte mãsurabile, indicatori de eficienţã. Anexaţi documente relevante, dupã caz.)
    4. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale:
    (Menţionaţi de ce fel de sprijin aveţi nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale)
    5. Alte comentarii (dupã caz)
    II. Raport financiar final
    1. Date despre beneficiar:
    Cont bancar nr. ..........., deschis la Banca ......(denumirea şi sediul)......../

    2. Date despre finanţare:
    Valoarea finanţãrii din Fondul Cultural Naţional, în conformitate cu contractul încheiat ..................
    Valoarea finanţãrii cumulate la data întocmirii raportului .......................................... .
    3. Se anexeazã în copie actele justificative pentru cheltuielile efectuate conform prevederilor legale: facturi, chitanţe fiscale, bonuri, extrase de cont, ordine şi dispoziţii de platã.
    4. Situaţia centralizatoare pentru fiecare capitol de cheltuieli (dupã modelul prezentat mai jos):
    Denumirea organizaţiei:
    Contract nr. ....../data ...........
    Denumirea programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale:


┌───────────┬─────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│ Tranşa │ Obiective - activitãţi │ Sume │
│ (exemplu) │ │ în lei │
├───────────┼─────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Tranşa I │ │ │
├───────────┼─────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Tranşa II │ │ │
├───────────┼─────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Tranşa III │ │ │
├───────────┼─────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Total: │ │ │
└───────────┴─────────────────────────────────────────────┴─────────────┘
┌──────────────────────────────────────┬─────────┬──────┬──────┬─────────┐
│ Denumirea indicatorului │ Suma │Tranşa│Tranşa│ Tranşa │
│ (exemple) │finanţatã│ I │ II │ III │
├──────────────────────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┤
│1. Onorarii │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┤
│2. Remuneraţii colaboratori │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┤
│3. Cheltuieli materiale şi servicii │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┤
│4. Cheltuieli specifice │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┤
│5. Cheltuieli administrative │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┤
│6. Cheltuieli dotãri independente │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┤
│7. Alte cheltuieli specifice ale │ │ │ │ │
│programului/proiectului/acţiunii │ │ │ │ │
│cultural/culturale │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼─────────┤
│Total: │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────┴──────┴──────┴─────────┘



    5. Bugetul de venituri şi cheltuieli al programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale (program şi realizãri în conformitate cu structura prezentatã în anexa nr. 2 la normele metodologice)

    Conducãtorul beneficiarului ......(numele, prenumele şi semnãtura)..........
    Coordonatorul programului/proiectului/acţiunii cultural/culturale .......(numele, prenumele şi semnãtura).......
    Responsabilul financiar al organizaţiei .......(numele, prenumele şi semnãtura).............
    Data ..............................
    Ştampila

                                      ----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016