Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 6 iulie 2006  privind intocmirea Planului individualizat de protectie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 6 iulie 2006 privind intocmirea Planului individualizat de protectie

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR COPILULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 656 din 28 iulie 2006
Întocmirea Planului individualizat de protecţie, denumit în continuare PIP, începe imediat în urmãtoarele situaţii:
a) dupã referirea cazului din partea SPAS, respectiv a persoanelor cu atribuţii de asistenţã socialã din aparatul propriu al consiliilor locale comunale din unitatea administrativ-teritorialã în care locuieşte familia cu copilul;
b) dupã ce directorul general/executiv al DGASPC de la nivel de judeţ/sector a dispus plasamentul în regim de urgenţã.
Finalizarea PIP se realizeazã în termenul prevãzut de standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniile asistenţei sociale şi protecţiei copilului.
Înainte de luarea deciziei cu privire la oportunitatea unei mãsuri de protecţie, în cazul cererii pentru instituirea unei mãsuri de protecţie specialã ca urmare a solicitãrii directe a familiei/reprezentantului legal al copilului sau a referirii din partea unor instituţii din comunitate, DGASPC de la nivel de judeţ solicitã SPAS/persoanelor cu atribuţii de asistenţã socialã întocmirea, implementarea şi monitorizarea unui plan de servicii cu scopul prevenirii separãrii copilului de familie.
Înainte de luarea deciziei cu privire la oportunitatea unei mãsuri de protecţie, în cazul cererii pentru instituirea unei mãsuri de protecţie specialã ca urmare a solicitãrii directe a familiei/reprezentantului legal al copilului sau a referirii din partea unor instituţii din comunitate, DGASPC de sector întocmeşte, implementeazã şi monitorizeazã un plan de servicii în scopul prevenirii separãrii copilului de familie.
În situaţii excepţionale, cum ar fi situaţiile generate de calamitãţi naturale, accidente, care nu pot fi gestionate de autoritatea localã, DGASPC de la nivel de judeţ/sector poate începe întocmirea unui PIP imediat dupã înregistrarea cererii pentru instituirea unei mãsuri de protecţie specialã.
Referirea cazului din partea SPAS/persoanelor cu atribuţii de asistenţã socialã, în vederea instituirii unei mãsuri de protecţie specialã, este însoţitã obligatoriu de un raport privind modul de implementare a Planului de servicii.
Întocmirea, implementarea şi monitorizarea PIP vor respecta prevederile standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului.
Directorul general/executiv al DGASPC de la nivel de judeţ/sector are obligaţia de a desemna persoanele responsabile cu introducerea datelor despre copiii aflaţi în evidenţa DGASPC în CWMTIS. Aceste persoane pot fi şi manageri de caz cãrora li se va asigura în mod obligatoriu pregãtirea necesarã pentru introducerea datelor.
PIP poate avea drept finalitate, dupã caz:
a) reintegrarea în familie;
b) integrarea socioprofesionalã a tinerilor cu vârsta de peste 18 ani care urmeazã sã pãrãseascã sistemul de protecţie a copilului;
c) adopţia internã.
Cerinţele minime referitoare la conţinutul PIP sunt prevãzute în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.
Prestaţiile şi serviciile cuprinse în PIP se adreseazã atât copilului, cât şi familiei/reprezentantului legal şi persoanelor importante pentru copil.
În cazul în care împrejurãrile care au stat la baza stabilirii mãsurilor de protecţie specialã dispuse de Comisia pentru protecţia copilului sau de cãtre instanţa de judecatã s-au schimbat, managerul de caz va prezenta aceste situaţii în faţa comisiei, iar la instanţa de judecatã acestea vor fi susţinute de reprezentantul DGASPC de la nivel de judeţ/sector. În situaţia în care managerul de caz nu poate fi prezent, acesta va delega atribuţiile sale responsabilului de caz protecţie specialã.
PIP este dezvoltat în programe de intervenţie specificã pentru urmãtoarelor aspecte:
a) nevoile de sãnãtate şi promovare a sãnãtãţii;
b) nevoile de îngrijire, inclusiv de securitate şi promovare a bunãstãrii;
c) nevoile fizice şi emoţionale;
d) nevoile educaţionale şi urmãrirea obţinerii de rezultate şcolare corespunzãtoare potenţialului de dezvoltare a copilului;
e) nevoile de petrecere a timpului liber;
f) nevoile de socializare;
g) modalitãţile de menţinere a legãturilor, dupã caz, cu pãrinţii, familia lãrgitã, prietenii şi cu alte persoane faţã de care copilul a dezvoltat legãturi de ataşament;
h) dezvoltarea deprinderilor de viaţã independentã;
i) reintegrarea în familie.
În situaţia în care copiii menţin relaţii cu familiile de origine, acestea se realizeazã concret prin petrecerea vacanţelor în familie, weekenduri şi sãrbãtori în familie, vizite ale copiilor în propriile familii, vizite ale rudelor în instituţii, corespondenţã, discuţii telefonice.
Încurajarea şi stimularea contactelor dintre copil şi pãrinţi, precum şi cu persoanele faţã de care copilul a dezvoltat legãturi de ataşament vor fi realizate de cãtre DGASPC de la nivel de judeţ/sector prin informãri periodice despre situaţia copilului, însoţite de invitaţia de a vizita copilul, stabilirea unui program de vizite sau alte modalitãţi concrete care sã faciliteze contactul direct cu copilul.
Vor fi identificate resurse financiare pentru acoperirea cheltuielilor de deplasare, precum şi implicarea autoritãţilor locale în acest sens.
Programele de intervenţie specificã trebuie sã conţinã obiective pe termen scurt, mediu şi lung, activitãţi corespunzãtoare acestor obiective, care pot fi periodice, de rutinã sau ocazionate de anumite proceduri ori evenimente, durata aferentã activitãţilor, personalul de specialitate desemnat şi alte persoane implicate, precum şi modalitãţile de monitorizare şi de evaluare/reevaluare a acestor programe.
Instrucţiunile pentru completarea PIP sunt cuprinse în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
-------
la Normele metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protecţie
-------------------------------------------------------------------------------

Judeţul/Sectorul ................................................
Direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului
sau organism privat acreditat ...................................

PLANUL INDIVIDUALIZAT DE PROTECŢIE

Numele şi prenumele copilului ......................................
CNP .................................................
Cererea pentru instituirea unei mãsuri de protecţie specialã nr./data ....,
efectuatã de ......................
Referire din partea .................................................
Obiectivul general ..................................................
Finalitatea .........................................................
Mãsura de protecţie .................................................
În baza Hotãrârii (Comisia pentru protecţia copilului/instanţa
judecãtoreascã) ............ nr./data ................
Instituţia/Persoana responsabilã pentru aplicarea mãsurii de protecţie
.....................
Reprezentantul legal al copilului ...................................
Domiciliul .........................................................
Data realizãrii/revizuirii Planului individualizat de protecţie
.....................................................................
Dosar nr./data ......................................................
Manager de caz ......................................................
Delegarea totalã/parţialã a responsabilitãţilor cãtre responsabilul
Planului de intervenţie specificã (PIS) .............................
Schimbarea managerului de caz (motive) ..............................
Membrii echipei şi instituţia din care provin .......................



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tipul Cuantumul/ Autoritatea locala/ Data Perioada
cantitatea institutia/ OPA inceperii de acordare
responsabila
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Servicii pentru copil


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Institutia Obiective Data Perioada Responsabil
Tipul responsabila generale inceperii de de caz
desfasurare protectie
speciala/
persoana
responsabila
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Protectia
copilului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Educatie
formala si
nonformala/
informala
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sanatate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reabilitare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Socializare şi
petrecere
a timpului liber
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Menţinerea
legãturilor
cu familia
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Dezvoltarea
deprinderilor
de viaţã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reintegrarea
în familie
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Altele
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




Servicii pentru familie


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Institutia Obiective Data Perioada Responsabil
Tipul responsabila generale inceperii de de caz
desfasurare protectie
speciala/
persoana
responsabila
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Protectia
copilului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Educatie
formala si
nonformala/
informala
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sanatate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reabilitare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Altele
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Servicii pentru persoana fata de care copilul a dezvoltat legaturi de atasament


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Institutia Obiective Data Perioada Responsabil
Tipul responsabila generale inceperii de de caz
desfasurare protectie
speciala/
persoana
responsabila
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Protectia
copilului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Educatie
formala si
nonformala/
informala
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sanatate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reabilitare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Altele
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Observaţii ................................................

Manager de caz,
.............................
Membrii echipei:
.........................
.........................

Şef compartiment,
...........................

Directorul instituţiei responsabile,
....................................

ANEXA 2
-------
la Normele metodologice privind întocmirea Planului individualizat de protecţie
-------------------------------------------------------------------------------


INSTRUCŢIUNI
pentru completarea Planului individualizat de protecţie

Rubrica "Instituţia/Persoana responsabilã pentru aplicarea mãsurii de protecţie" se completeazã cu titulatura compartimentului din cadrul DGASPC de la nivel de judeţ/sector, care are obligaţia monitorizãrii copilului pe întreaga perioadã a mãsurii de protecţie (de exemplu, compartimentul îngrjire de tip familial în situaţia plasãrii copilului la persoane/familii), şi numele şi prenumele şefului de compartiment; în situaţia serviciului de asistenţã maternalã se adaugã şi numele şi prenumele asistentului maternal; în situaţia OPA care nu are în structura sa astfel de compartimente se completeazã cu numele şefului ierarhic al managerului de caz.
Rubrica "Reprezentantul legal al copilului" se completeazã cu numele şi prenumele pãrinţilor sau ale reprezentantului legal al copilului. Acesta din urmã poate fi, conform legii, tutorele sau preşedintele consiliului judeţean/primarul de sector pentru copilul pentru care nu s-a putut institui tutela şi pentru care instanţa a dispus mãsura plasamentului (<>art. 62 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului). În situaţia luãrii mãsurii plasamentului în regim de urgenţã, când se suspendã de drept exerciţiul drepturilor pãrinteşti pânã când instanţa se pronunţã cu privire la menţinerea sau înlocuirea acestei mãsuri, la aceastã rubricã se înscriu douã nume: unul al persoanei, familiei, asistentului maternal sau şefului serviciului rezidenţial (coordonatorului SR) care a primit copilul în plasament în regim de urgenţã şi care exercitã drepturile şi obligaţiile pãrinteşti privitoare la persoana copilului şi celãlalt al preşedintelui consiliului judeţean sau primarului de sector care exercitã drepturile şi obligaţiile pãrinteşti privitoare la bunurile copilului (<>art. 64 din Legea nr. 272/2004 ).
Rubrica "Membrii echipei şi instituţia din care provin" se completeazã cu numele tuturor profesioniştilor care au contribuit la elaborarea PIP, care pot fi din aceeaşi instituţie cu managerul de caz sau nu. Pentru profesioniştii care lucreazã cu contract de muncã parţial sau cu detaşare în aceeaşi instituţie cu managerul de caz se vor trece ambele instituţii, respectiv: DGASPC de la nivel de judeţ/sector/OPA cu contract de muncã parţial sau DGASPC de la nivel de judeţ/sector cu detaşare şi instituţia cu care au contract de muncã individual. Pentru profesioniştii care sunt angajaţi ai DGASPC de la nivel de judeţ/sector, dar lucreazã în altã locaţie decât managerul de caz se va menţiona şi acest aspect; aceastã situaţie este valabilã şi pentru profesioniştii care lucreazã în serviciul rezidenţial în care este plasat copilul.
Prestaţiile pot fi în bani sau în naturã şi cuprind alocaţiile pentru copii (în cazul copiilor în plasament familial), alocaţiile familiale (complementarã şi monoparentalã), venitul minim garantat, alte ajutoare speciale (de exemplu, asigurarea transportului la şcoalã, centru de zi sau tratament), alocaţia de plasament, alocaţia de hranã, cazarmament, banii pentru nevoi personale ("banii de buzunar"), burse sociale, bani de liceu şi altele. Acestea sunt acordate de primãrii, direcţiile de dialog şi solidaritate socialã, alte instituţii publice centrale şi locale, OPA etc., pe care responsabilul de caz prevenire trebuie sã le contacteze pentru a constata eligibilitatea copilului şi familiei şi pentru a verifica modul de furnizare a acestora. În situaţia în care responsabilul de caz prevenire constatã cã familia şi/sau copilul în cauzã au dreptul la o anume prestaţie, el trebuie sã sprijine familia în demersurile sale de obţinere a dreptului respectiv (de exemplu, sã contacteze autoritatea sau organizaţia care furnizeazã prestaţia în cauzã, sã sprijine familia la întocmirea documentaţiei necesare, sã însoţeascã familia atunci când considerã cã acest lucru este necesar etc.).
La "Tipul prestaţiei" se va înscrie denumirea exactã a prestaţiei (vezi mai sus).
La "Cuantumul/cantitatea" se va înscrie suma corespunzãtoare prestaţiilor în bani, respectiv cantitatea produselor corespunzãtoare prestaţiilor în naturã.
Serviciile sunt furnizate, în funcţie de nevoile copilului şi, dupã caz, ale familiei şi altor persoane importante pentru copil, în diferite arii de intervenţie: promovarea şi protecţia drepturilor copilului, educaţie, sãnãtate, reabilitare etc. Modul concret de furnizare a serviciilor se realizeazã prin programele de intervenţie specificã (PIS).
La rubrica "Responsabil de caz protecţie specialã/persoana responsabilã" se înscriu:
- numele şi prenumele responsabililor de caz protecţie specialã, respectiv ale profesioniştilor care îndeplinesc condiţiile conform standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului;
- numele şi prenumele persoanelor responsabile, respectiv ale profesioniştilor din serviciile din alte domenii decât cel al protecţiei copilului, de exemplu: servicii medicale furnizate în unitãţi spitaliceşti sau ambulatorii, servicii educaţionale furnizate în unitãţile de învãţãmânt, servicii de reabilitare a copilului abuzat, neglijat şi exploatat sau a copilului cu dizabilitãţi aparţinând sistemului de sãnãtate.
Serviciile furnizate de OPA se pot înscrie la oricare din domeniile menţionate în PIP, în funcţie de situaţie:
- centrele de zi se înscriu la rubrica "Protecţia copilului"; dacã în centrul de zi sunt furnizate servicii educaţionale avizate de inspectoratele şcolare, acest lucru se menţioneazã în rubrica corespunzãtoare, respectiv "Educaţie formalã şi nonformalã/informalã";
- centrele de zi pentru reabilitarea copilului cu dizabilitãţi se înscriu la rubrica "Reabilitare".
Serviciile de reabilitare (pentru copilul cu dizabilitãţi sau pentru copilul abuzat, neglijat şi exploatat) se înscriu separat la rubrica corespunzãtoare, indiferent de provenienţa furnizorului, respectiv "Protecţia copilului", "Educaţie formalã şi nonformalã/informalã" sau "Sãnãtate".
La rubrica "Observaţii" se vor înscrie motivele pentru care nu s-au îndeplinit obiectivele, precum şi serviciile necesare pentru copilul respectiv şi care nu sunt disponibile pentru moment.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016