Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 6 iulie 2006  privind intocmirea Planului de servicii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 6 iulie 2006 privind intocmirea Planului de servicii

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI - AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA DREPTURILOR COPILULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 656 din 28 iulie 2006
Planul de servicii, denumit în continuare PS, se întocmeşte în scopul prevenirii separãrii copilului de pãrinţi în urmãtoarele situaţii:
a) pentru copiii aflaţi la risc de pãrãsire de cãtre pãrinţi;
b) pentru copiii reintegraţi în familie dupã încetarea mãsurii de protecţie;
c) în orice situaţie care impune acordarea de prestaţii şi/sau de servicii în vederea respectãrii drepturilor copilului.
Serviciul public de asistenţã socialã, denumit în continuare SPAS, şi, dupã caz, direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului de sector, denumitã în continaure DGASPC de sector, desemneazã ca responsabili de caz prevenire cu precãdere pe aceia care au început instrumentarea cazului.
Responsabilii de caz prevenire au obligaţia întocmirii PS.
Persoanele desemnate ca responsabili de caz trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute de standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniile asistenţei sociale şi protecţiei copilului.
Întocmirea, implementarea şi monitorizarea PS vor respecta prevederile standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului. Responsabilul de caz prevenire are obligaţia de a completa Fişa de monitorizare a situaţiei copilului, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, care se centralizeazã trimestrial de cãtre serviciul evidenţã intrãri-ieşiri din cadrul DGASPC de la nivel de judeţ/sector, în sistemul Child Welfare Monitoring and Tracking Information System, denumit în continuare CWMTIS.
Cerinţele minime referitoare la conţinutul PS sunt menţionate în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
Prestaţiile şi serviciile cuprinse în PS se adreseazã copilului, familiei/reprezentantului legal, precum şi persoanelor faţã de care copilul a dezvoltat legãturi de ataşament (persoane importante pentru copil).
Instrucţiunile pentru completarea PS sunt cuprinse în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.
DGASPC are obligaţia de a aduce la cunoştinţã autoritãţilor locale şi organizaţiilor private acreditate, denumite în continuare OPA, de pe raza unitãţii administrativ-teritoriale corespunzãtoare, conţinutul documentului prezent.


ANEXA 1
-------
la Normele metodologice privind întocmirea Planului de servicii
---------------------------------------------------------------

Judeţul ............................
Serviciul public de asistenţã socialã al Primãriei ..........

FIŞĂ DE MONITORIZARE A SITUAŢIEI COPILULUI

Numele copilului .............................................
Prenumele copilului ...........................................
CNP ...........................................................
Sexul .........................................................
Numele mamei ..................................................
Prenumele mamei ...............................................
Numele tatãlui ................................................
Prenumele tatãlui .............................................
Reprezentantul legal ..........................................
Domiciliul ....................................................
Reşedinţa .....................................................
Este înscris la medic de familie [] Da [] Nu
Forma de învãţãmânt frecventatã ...............................
Data luãrii în evidenţa SPAS ..................................
Data realizãrii Planului de servicii ..........................
Data revizuirii Planului de servicii ..........................
Motivul revizuirii Planului de servicii .......................
Responsabilul de caz prevenire ................................

Prestaţii


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Tipul prestaţiei (copil/familie) Bifaţi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Alocaţia de stat pentru copii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Alocaţia complementarã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Alocaţia de susţinere pentru familia monoparentalã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Alocaţia pentru nou-nãscuţi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Indemnizaţia lunarã de hranã cuvenitã adulţilor şi copiilor
infectaţi cu HIV şi bolnavi de SIDA
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Ajutorul pentru încãlzirea locuinţei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Venitul minim garantat
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Alte tipuri (precizaţi)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Servicii

Servicii de prevenire a separãrii copilului de familia sa


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Tipuri de servicii de prevenire Bifaţi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Centru de zi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Centru de zi şi recuperare a copilului cu handicap
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Centru de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Centru de asistenţã şi sprijin pentru readaptarea
copilului cu probleme psihosociale
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Serviciile de monitorizare, asistenţã şi sprijin al
femeii gravide predispuse sã îşi abandoneze copiii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Altele (precizaţi)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Servicii de sãnãtate ..............................................
...................................................................
Servicii de educaţie ..............................................
...................................................................
Servicii de reabilitare ...........................................
...................................................................
Altele (precizaţi) ................................................



ANEXA 2
-------
la Normele metodologice privind întocmirea Planului de servicii
----------------------------------------------------------------

Judeţul .........................................................
Serviciul public de asistenţã socialã al Primãriei ..............
Direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului
a sectorului ............ Bucureşti

PLAN DE SERVICII

Numele si prenumele copilului .................................
CNP ...........................................................
Mama ..........................................................
Tata ..........................................................
Reprezentantul legal al copilului .............................
Domiciliul ....................................................
Data realizãrii/revizuirii Planului de servicii ...............
Dosar nr./data ................................................
Motivul intocmirii/revizuirii Planului de servicii ............
Responsabilul de caz prevenire ................................
Managerul de caz care asigurã coordonarea metodologicã a
responsabilului de caz prevenire ..............................
Membrii echipei şi instituţia din care provin .................
...............................................................
...............................................................

Prestatii


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tipul Cuantumul/ Autoritatea locala/ Data Perioada
cantitatea institutia/ OPA inceperii de acordare
responsabila
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Servicii pentru copil


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Institutia Obiective Data Perioada Responsabil
Tipul responsabila generale inceperii de de interventie/
desfasurare persoana
responsabila
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prevenirea
separarii
copilului
de parinti
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Educatie
formala si
nonformala/
informala
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sanatate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reabilitare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Altele
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Servicii pentru familie


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Institutia Obiective Data Perioada Responsabil
Tipul responsabila generale inceperii de de interventie/
desfasurare persoana
responsabila
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prevenirea
separarii
copilului
de parinti
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Educatie
formala si
nonformala/
informala
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sanatate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reabilitare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Altele
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Servicii pentru persoana fata de care copilul a dezvoltat legaturi de atasament


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Institutia Obiective Data Perioada Responsabil
Tipul responsabila generale inceperii de de interventie/
desfasurare persoana
responsabila
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prevenirea
separarii
copilului
de parinti
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Educatie
formala si
nonformala/
informala
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sanatate
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reabilitare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Altele
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Observaţii ................................................

Responsabil de caz prevenire,
.............................
Membrii echipei,
.........................
.........................



ANEXA 3
-------
la Normele metodologice privind întocmirea Planului de servicii
---------------------------------------------------------------

INSTRUCŢIUNI
pentru completarea Planului de servicii

Rubrica "Reprezentantul legal al copilului" se completeazã cu numele şi prenumele persoanei care îndeplineşte drepturile şi obligaţiile pãrinteşti. Acesta poate fi, conform legii, tutorele copilului.
Rubrica "Membrii echipei şi instituţia din care provin" se completeazã cu numele şi prenumele tuturor profesioniştilor care au contribuit la elaborarea Planului de servicii, care pot fi din aceeaşi instituţie cu responsabilul de caz prevenire sau nu. Pentru profesioniştii care lucreazã în alte instituţii şi care au participat la elaborarea Planului de servicii se va înscrie denumirea instituţiei la care sunt angajaţi. Pentru profesioniştii care lucreazã cu contract de muncã parţial sau cu detaşare în aceeaşi instituţie cu responsabilul de caz prevenire se vor înscrie ambele instituţii.
Prestaţiile pot fi în bani sau în naturã şi cuprind alocaţiile pentru copii, alocaţiile familiale (complementarã şi monoparentalã), venitul minim garantat, alte ajutoare speciale (de exemplu, asigurarea transportului la şcoalã, centru de zi sau tratament) şi altele. Acestea sunt acordate de primãrii, direcţiile de dialog şi solidaritate socialã, alte instituţii publice centrale şi locale, OPA etc., pe care responsabilul de caz prevenire trebuie sã le contacteze pentru a constata eligibilitatea copilului şi familiei şi pentru a verifica modul de furnizare a acestora. În situaţia în care responsabilul de caz prevenire constatã cã familia şi/sau copilul în cauzã au dreptul la o anume prestaţie, el trebuie sã sprijine familia în demersurile sale de obţinere a dreptului respectiv (de exemplu, sã contacteze autoritatea sau organizaţia care furnizeazã prestaţia în cauzã, sã sprijine familia la întocmirea documentaţiei necesare, sã însoţeascã familia atunci când considerã cã acest lucru este necesar etc.).
La "Tipul prestaţiei" se va înscrie denumirea exactã a prestaţiei.
La "Cuantum/cantitate" se va înscrie suma corespunzãtoare prestaţiilor în bani, respectiv cantitatea produselor corespunzãtoare prestaţiilor în naturã.
Responsabilul de intervenţie este profesionistul care îndeplineşte condiţiile prevãzute de standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului; persoana responsabilã este profesionistul care rãspunde de realizarea serviciilor furnizate de alte sisteme (sãnãtate, educaţie etc.).
La rubrica "Observaţii" se vor înscrie motivele pentru care nu s-au îndeplinit obiectivele.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016