Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 6 iulie 2000  de aplicare a prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2000 privind masurile ce pot fi aplicate in perioadele cu temperaturi extreme pentru protectia persoanelor incadrate in munca    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 6 iulie 2000 de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2000 privind masurile ce pot fi aplicate in perioadele cu temperaturi extreme pentru protectia persoanelor incadrate in munca

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 7 iulie 2000

ART. 1
Prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 99/2000 , denumita în continuare ordonanta de urgenta, se aplica pentru protecţia persoanelor încadrate, cu contract individual de munca sau în alte condiţii prevãzute de lege la angajatori persoane juridice sau fizice.
ART. 2
În sensul prevederilor ordonanţei de urgenta termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificatii:
a) temperatura exterioarã a aerului reprezintã gradul de încãlzire a aerului atmosferic;
b) umiditatea este umiditatea relativã şi reprezintã proporţia de vapori de apa existenţi în aer fata de cantitatea maxima posibila, exprimatã în procente;
c) vantul intens este vantul a cãrui viteza depãşeşte 10 metri pe secunda;
d) temperatura echivalata ridicatã este temperatura exterioarã a aerului, corelata cu umiditatea relativã şi exprimatã printr-o mãrime derivata, respectiv indicele temperatura-umiditate;
e) temperaturi ridicate extreme sunt considerate temperaturile de peste 37°C sau când indicele temperatura-umiditate depãşeşte pragul valoric de 80;
f) temperatura echivalata scãzutã este temperatura exterioarã a aerului corelata cu viteza vantului şi exprimatã printr-o mãrime derivata, respectiv indicele de rãcire;
g) temperaturi scãzute extreme sunt considerate temperaturile sub minus 20°C sau când indicele de rãcire scade sub pragul valoric de minus 32.
ART. 3
(1) În sensul prevederilor art. 2 alin. (1) din ordonanta de urgenta, Institutul Naţional de Meteorologie şi Hidrologie are obligaţia de a comunica, prin mijloacele de comunicare în masa, zonele în care temperatura, respectiv indicele temperatura-umiditate sau indicele de rãcire, atinge pragurile valorice menţionate la art. 2 lit. e) şi g) din prezentele norme metodologice, precum şi zonele pentru care se prognozeaza atingerea sau depãşirea acestor praguri, dupã cum urmeazã:
a) centrele regionale meteorologice vor comunica comisiilor judeţene de apãrare impotriva dezastrelor, din teritoriul pe care îl monitorizeazã, valorile temperaturii, respectiv indicele temperatura-umiditate sau indicele de rãcire, avertizarile privind evoluţia acestor parametri în urmãtoarele 48 de ore, precum şi zonele în care aceşti parametri se înregistreazã;
b) Institutul Naţional de Meteorologie şi Hidrologie va comunica posturilor centrale de radio şi televiziune, precum şi organelor centrale ale administraţiei publice valorile temperaturilor, respectiv indicele temperatura-umiditate sau indicele de rãcire, şi avertizarile privind evoluţia acestora în urmãtoarele 48 de ore, la nivel naţional.
(2) Transmiterea datelor şi informaţiilor prevãzute la alin. (1) se va face din 6 în 6 ore pe toatã perioada, începând de la prima avertizare vizând atingerea valorilor extreme ale parametrilor prevãzuţi la art. 2 lit. e) şi g) din prezentele norme metodologice şi pana la revenirea într-un regim normal de temperatura.
ART. 4
(1) Comisiile judeţene de apãrare impotriva dezastrelor vor transmite posturilor locale de radio şi televiziune comunicãrile primite de la centrele regionale meteorologice, pentru a fi fãcute publice, precum şi comisiilor municipale, orãşeneşti şi comunale de apãrare impotriva dezastrelor.
(2) Comisiile judeţene de apãrare impotriva dezastrelor vor stabili, potrivit legii, mãsurile adecvate de inlaturare sau de limitare a apariţiei unor efecte ale temperaturilor extreme şi vor urmãri aplicarea acestora de cãtre comisiile municipale, orãşeneşti şi comunale, de apãrare impotriva dezastrelor, precum şi de cãtre agenţii economici.
ART. 5
Consiliul Naţional al Audiovizualului va lua mãsuri ca posturile de radio şi de televiziune naţionale şi locale sa facã publice, în termen de cel mult o ora de la primire, precum şi în emisiunile informative, comunicãrile Institutului Naţional de Meteorologie şi Hidrologie şi ale centrelor regionale meteorologice.
ART. 6
În sensul prevederilor art. 4, 5, 6 şi 7 din ordonanta de urgenta, prin angajatori se înţelege conducerea unitãţii, care trebuie sa asigure aplicarea mãsurilor prevãzute de ordonanta de urgenta.
ART. 7
(1) Angajatorii au obligaţia sa ia cunostinta direct sau prin personalul cu atribuţii în domeniul protecţiei muncii ca temperatura, respectiv indicele termperatura-umiditate sau indicele de rãcire, a atins sau se prognozeaza sa atinga valorile extreme.
(2) Personalul cu atribuţii în domeniul protecţiei muncii poate sa propunã mãsuri de protecţie a salariaţilor potrivit prevederilor ordonanţei de urgenta, care vor fi discutate şi adoptate de comun acord de cãtre angajator cu reprezentanţii sindicatelor sau, dupã caz, cu reprezentanţii aleşi ai salariaţilor.
ART. 8
Mãsurile prevãzute la art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta se adopta şi în cazul în care angajatorul constata ca, prin condiţiile pe care le asigura, nu poate menţine un randament corespunzãtor în munca sau ca acestea sunt insuficiente pentru prevenirea imbolnavirii salariaţilor.
ART. 9
În sensul prevederilor art. 6 alin. (2) din ordonanta de urgenta, prin menţinerea temperaturilor extreme pe o perioada de cel puţin doua zile consecutiv se înţelege atingerea sau depãşirea în fiecare dintre cele doua zile a valorilor temperaturii, respectiv indicele temperatura-umiditate sau indicele de rãcire, menţionate la art. 2. lit. e) şi g) din prezentele norme metodologice.
ART. 10
(1) În sensul prevederilor art. 7 lit. a) din ordonanta de urgenta, prin drepturi salariale avute anterior se înţelege drepturile salariale din luna anterioarã întreruperii lucrului, stabilite potrivit contractului individual de munca pentru program normal de lucru.
(2) Dacã salariatul lucreazã în acord, în perioada de recuperare i se vor deduce din drepturile salariale realizate drepturile salariale acordate în perioada de întrerupere a activitãţii.
ART. 11
(1) În vederea acordãrii primului ajutor salariaţilor care au manifestãri clinice determinate de temperaturile extreme, angajatorii trebuie sa asigure o încãpere climatizata adecvat, dotatã cu medicamente şi mijloace specifice asistenţei de urgenta pentru aceste cazuri, în special saruri de rehidratare orala, apa minerala, respectiv ceaiuri calde.
(2) Trecerea în alt loc de munca sau reducerea programului de lucru se va face la cererea salariaţilor care au afecţiuni cronice cu contraindicatii pentru munca la temperaturi extreme, prevãzute în anexele la <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 15/1982 pentru aprobarea normelor de examinare medicalã la angajare şi control periodic.
ART. 12
Angajatorii vor putea lua orice mãsuri, altele decât cele prevãzute în ordonanta de urgenta, pentru protecţia persoanelor care lucreazã în condiţii de temperaturi extreme.
ART. 13
Ministrul muncii şi protecţiei sociale şi ministrul sãnãtãţii, prin ordin comun, pot emite precizãri în aplicarea ordonanţei de urgenta şi a prezentelor norme metodologice.



────────────

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016