Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 6 decembrie 2006  privind constituirea si utilizarea fondului de stimulente stabilit in conditiile   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Garzii Financiare, aprobata cu modificari prin   Legea nr. 132/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 6 decembrie 2006 privind constituirea si utilizarea fondului de stimulente stabilit in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Garzii Financiare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 132/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.030 din 27 decembrie 2006


CAP. I
Sursele de constituire a fondului de stimulente

ART. 1
Fondul de stimulente se constituie, potrivit <>art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în procent de 15% din sumele încasate pentru bugetul statului ca urmare a controlului, reprezentând amenzi şi sume confiscate, şi în procent de 7% din sumele provenite din valorificarea bunurilor rezultate din confiscãri, dupã deducerea cheltuielilor efectuate în scopul valorificãrii acestora.
ART. 2
Prin bunuri confiscate şi intrate în proprietatea privatã a statului, în sensul prevederilor art. 1, se înţelege bunurile care au fãcut obiectul confiscãrii pe baza proceselor-verbale sau a actelor de control ale Gãrzii Financiare şi care au fost valorificate potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, republicatã, inclusiv bunurile abandonate în timpul controlului.
ART. 3
Sumele în valutã provenite din sursele prevãzute la art. 1 se evalueazã în lei, la cursul de schimb practicat de Banca Naţionalã a României în ziua în care acestea au devenit proprietatea statului.
ART. 4
Bunurile confiscate reprezentând arme, muniţii, echipament militar, produse şi materiale explozive, stupefiante, obiecte de patrimoniu, precum şi alte bunuri similare se predau de organele Gãrzii Financiare şi se valorificã în condiţiile legii; sumele obţinute din valorificarea acestor bunuri nu se constituie în fond de stimulente.

CAP. II
Evidenţierea fondului de stimulente

ART. 5
Fondul de stimulente se constituie şi se evidenţiazã astfel:
a) la nivelul comisariatelor regionale şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti, din sumele provenite din activitatea proprie, precum şi din cea a secţiilor judeţene arondate ale Gãrzii Financiare, reflectate distinct pe fiecare entitate care le-a creat;
b) la nivelul Comisariatului general al Gãrzii Financiare, din sumele provenite din activitatea proprie şi distinct din virarea, pânã la data de 15 a lunii curente pentru luna anterioarã, a unei cote de 10% din fondul lunar constituit de comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti din activitatea proprie şi a secţiilor arondate.
ART. 6
Sumele constituite în condiţiile prevãzute la art. 5 lit. a) şi b) se evidenţiazã distinct, în analitic, pe fiecare entitate care le-a creat, inclusiv pe secţiile judeţene ale Gãrzii Financiare.
ART. 7
Sumele provenite din sursele prevãzute la art. 1 vor fi virate de administraţiile finanţelor publice şi, respectiv, de Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili cãtre comisariatele regionale şi Comisariatul Municipiului Bucureşti sau Comisariatul general al Gãrzii Financiare. Comisarii şefi ai comisariatelor regionale şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti, inclusiv comisarii şefi ai secţiilor judeţene, vor urmãri modul de colectare, evidenţiere şi utilizare a fondului de stimulente constituit.

CAP. III
Modul de utilizare a fondului de stimulente

ART. 8
Utilizarea sumelor constituite la nivelul fiecãrei entitãţi se face pe baza urmãtoarelor criterii de repartizare:
a) contribuţia directã şi efectivã, realizatã cu respectarea normelor legale şi a îndatoririlor specifice, la atragerea de venituri suplimentare la bugetul de stat prin descoperirea faptelor de evaziune şi/sau de fraudã fiscalã şi declanşarea mãsurilor de recuperare a sumelor datorate;
b) îndeplinirea cu competenţã şi profesionalism a atribuţiilor de control, având drept rezultat identificarea faptelor şi actelor prin care contribuabilii se sustrag de la plata taxelor, impozitelor şi a celorlalte contribuţii datorate;
c) depistarea mijloacelor folosite şi a manoperelor utilizate pentru încãlcarea sau nerespectarea dispoziţiilor legale care reglementeazã obligaţiile fiscale ale contribuabililor;
d) îndeplinirea cu probitate a îndatoririlor de serviciu, executarea cu promptitudine, seriozitate şi bunã-credinţã a operaţiunilor de control;
e) aportul personal la realizarea obiectivelor compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea persoana respectivã;
f) asumarea responsabilitãţii şi a riscurilor pentru executarea misiunilor de control cu grad accentuat de pericol, menite sã reducã sau sã elimine acte ori fapte ilicite din domeniile de activitate de competenţa Gãrzii Financiare;
g) organizarea corespunzãtoare a programului de lucru, însuşirea şi aplicarea normelor legale care stabilesc competenţele Gãrzii Financiare;
h) contribuţia efectivã a personalului care participã la activitatea de valorificare a bunurilor confiscate la îndeplinirea atribuţiilor ce îi sunt stabilite;
i) semnalarea deficienţelor de reglementare şi a domeniilor de activitate în care se produc acte sau fapte ilicite şi formularea de propuneri concrete de îmbunãtãţire a cadrului normativ;
j) adoptarea unei conduite demne, a unui comportament civilizat, pãstrarea integritãţii şi a simţului civic, implicarea în descoperirea şi combaterea oricãrei manifestãri ilicite în domeniile de activitate de competenţa Gãrzii Financiare.

CAP. IV
Repartizarea şi acordarea stimulentelor

ART. 9
Cuantumul lunar al stimulentelor poate fi de cel mult 3 salarii de bazã lunare brute pentru toate categoriile de personal din structura Gãrzii Financiare, în baza criteriilor stabilite la art. 8.
ART. 10
Pentru contribuţii de valoare la descoperirea unor acte şi/sau fapte de evaziune şi/sau de fraudã fiscalã, îmbunãtãţirea activitãţii Gãrzii Financiare, eficientizarea actului de control, perfecţionarea cadrului normativ în aceste domenii, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate acorda stimulente peste nivelul prevãzut la art. 9.
ART. 11
Sunt competenţi sã acorde stimulente, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice:
a) preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, pentru personalul prevãzut la art. 10 şi pentru:
- comisarul general al Gãrzii Financiare;
- comisarii generali adjuncţi şi comisarii şefi ai comisariatelor regionale şi cel al Comisariatului Municipiului Bucureşti, la propunerea comisarului general;
b) comisarul general al Gãrzii Financiare, pentru:
- comisarii şefi de secţie, comisarii-şefi adjuncţi din cadrul comisariatelor regionale şi cel al Comisariatului Municipiului Bucureşti, la propunerea comisarilor generali adjuncţi;
- comisarii şefi de divizie, şefii de serviciu şi şefii de birou din aparatul Comisariatului general al Gãrzii Financiare, precum şi personalul de execuţie din cadrul Comisariatului general al Gãrzii Financiare, la propunerea şefilor ierarhici ai acestora;
c) comisarii şefi ai comisariatelor regionale, al Comisariatului Municipiului Bucureşti şi ai secţiilor judeţene, pentru personalul de execuţie din cadrul comisariatelor regionale, Comisariatului Municipiului Bucureşti şi secţiilor judeţene, la propunerea şefilor ierarhici.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 12
Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate dispune, în cazuri temeinic justificate, redistribuirea unor fonduri de stimulente între entitãţile care au contribuit la realizarea acestora, în aplicarea prevederilor cap. III.
ART. 13
Plata stimulentelor aprobate se face de regulã în cursul lunii curente, pentru luna expiratã.
ART. 14
Sumele reprezentând fondul de stimulente, rãmase neutilizate la sfârşitul lunii, respectiv al anului, se reporteazã lunar şi anual şi sunt utilizate cu aceeaşi destinaţie.
ART. 15
Evidenţierea în contabilitate a operaţiilor de constituire şi utilizare a fondurilor de stimulente se efectueazã potrivit Instrucţiunilor privind aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice.
ART. 16
Stimulentele nu fac parte din salariul de bazã, nu se suportã din fondul de salarii, iar asupra acestora nu se calculeazã contribuţia de asigurãri sociale de stat şi contribuţia pentru ajutorul de şomaj. Stimulentele acordate personalului se impoziteazã în condiţiile legii.
ART. 17
Sumele existente în soldurile fondurilor de stimulente constituite pânã la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice se includ în noul fond de stimulente şi se utilizeazã potrivit prevederilor acestora.
ART. 18
Sumele incluse în fondul de stimulente cu încãlcarea prevederilor legale privind constituirea acestora vor fi deduse din fondul existent sau constituit în perioada urmãtoare şi vor fi virate la bugetul de stat. În cazul în care, ulterior constituirii şi utilizãrii fondului de stimulente, instanţele judecãtoreşti au pronunţat hotãrâri definitive şi irevocabile de anulare a sancţiunilor contravenţionale cu amendã sau a mãsurilor de confiscare a bunurilor, sumele astfel constituite se deduc din fondul de stimulente şi vor avea destinaţia stabilitã de lege.
ART. 19
Personalul însãrcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul Comisariatului general al Gãrzii Financiare, al comisariatelor regionale şi al Comisariatului Municipiului Bucureşti are obligaţia sã verifice corecta constituire şi utilizare a fondului de stimulente şi sã nu permitã constituirea şi, dupã caz, plata sumelor încasate cu încãlcarea prevederilor prezentelor norme metodologice.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016