Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 6 decembrie 2001  privind procedura de stingere prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001 de Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 6 decembrie 2001 privind procedura de stingere prin anulare a obligatiilor datorate bugetului de stat si neachitate la data de 30 septembrie 2001 de Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice "Termoelectrica" - S.A. si societatile comerciale furnizoare prevazute in anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 808 din 17 decembrie 2001


În aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 privind unele mãsuri pentru redresarea economico-financiarã a Societãţii Comerciale de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. se emit urmãtoarele norme metodologice:

A. Stingerea obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 de Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A. şi sucursalele acesteia, conform art. 1 lit. a) şi <>art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001
1. Pentru a beneficia de stingerea prin anulare a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, precum şi de scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente, Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice şi Termice "Termoelectrica" - S.A., denumita în continuare S.C. "Termoelectrica" - S.A., pentru activitatea proprie şi sucursalele acesteia sunt obligate sa întocmeascã, pe propria rãspundere, Situaţia obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, stinse prin anulare, a majorãrilor de întârziere şi penalitatilor aferente, scutite la plata, conform modelului nr. 1 la prezentele norme metodologice.
În vederea stingerii obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, S.C. "Termoelectrica" - S.A. va întocmi situaţia prevãzutã în modelul nr. 1 în 3 exemplare, iar sucursalele o vor întocmi în 4 exemplare, completand suma reprezentând obligaţiile datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, majorãrile de întârziere şi penalitãţile aferente debitelor ce se sting prin anulare, pe fiecare fel de impozit, taxa sau contribuţie.
Pierderea pe 9 luni din anul 2001 este cea realizatã în limita prevãzutã în bugetele de venituri şi cheltuieli, defalcate pe trimestre şi aprobate de Ministerul Industriei şi Resurselor.
Majorãrile de întârziere şi penalitãţile de orice fel ce se scutesc la plata sunt cele calculate şi neachitate pana la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 .
2. Sucursalele vor transmite situaţia prevãzutã în modelul nr. 1 la prezentele norme metodologice la S.C. "Termoelectrica" - S.A. pentru avizare, centralizare şi verificare în vederea încadrãrii în pierderile realizate în limita prevederilor din bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul 2000 şi pe 9 luni din anul 2001.
3. S.C. "Termoelectrica" - S.A. va transmite Ministerului Industriei şi Resurselor situaţia centralizatoare, împreunã cu situaţiile prevãzute în modelul nr. 1 la prezentele norme metodologice, întocmite de sucursale, şi cea aferentã activitãţii proprii, în vederea avizãrii şi încadrãrii în pierderile realizate în limita prevederilor din bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul 2000 şi pe 9 luni din anul 2001 a sumelor aferente obligaţiilor care se vor stinge prin anulare.
4. Dupã avizarea de cãtre Ministerul Industriei şi Resurselor, S.C. "Termoelectrica" - S.A., în ziua lucrãtoare imediat urmãtoare, va preda fiecãrei sucursale situaţia respectiva, pentru a fi depusa în regim de urgenta la organul fiscal în a cãrui evidenta acestea sunt înregistrate ca plãtitoare de impozite şi taxe.
5. Situaţiile prevãzute în modelul nr. 1 la prezentele norme metodologice, avizate de Ministerul Industriei şi Resurselor şi de S.C. "Termoelectrica" - S.A., reprezintã documente pe baza cãrora se vor efectua înregistrãrile în evidenta contabila a S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi a sucursalelor acesteia.
6. Stingerea prin anulare a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel se efectueazã prin efectul legii.
Obligaţiile datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri, care fac obiectul stingerii prin anulare, sunt cele actualizate cu eventualele plati efectuate în contul acestora pana la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 .
Operaţiunea de stingere din evidenta organelor fiscale se face pe baza situaţiilor prevãzute în modelul nr. 1 la prezentele norme metodologice, avizate, în limita sumelor înscrise în evidenta analitica pe plãtitori, conform prevederilor aplicabile în materie.
7. Eventualele diferenţe de impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului de stat, precum şi majorãrile de întârziere şi penalitãţile de orice fel aferente acestora, constatate ulterior de organele de control competente, vor fi achitate de S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi de sucursalele acesteia, dupã caz, conform legii.
8. Operaţiunile de stingere prin anulare a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, precum şi de scutire la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor aferente vor fi încheiate pana la data de 21 decembrie 2001, urmând sa fie evidentiate în bilanţul contabil încheiat la data de 31 decembrie 2001.
B. Stingerea obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate pana la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 de cãtre societãţile comerciale furnizoare fata de care S.C. "Termoelectrica" - S.A. are debite exigibile la data de 30 septembrie 2001, conform prevederilor art. 2 şi 3 din ordonanta de urgenta menţionatã
1. Pentru a beneficia de prevederile <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 societãţile comerciale furnizoare prevãzute în anexa la aceasta vor întocmi pe propria rãspundere, în 3 exemplare, situaţia prevãzutã în modelul nr. 2 la prezentele norme metodologice, pentru activitatea proprie, şi pentru sucursale, în 4 exemplare, completand la cap. A nivelul obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate pana la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 , respectiv data de 28 noiembrie 2001, al majorãrilor de întârziere şi penalitatilor aferente, iar la cap. B creanţele acestora fata de S.C. "Termoelectrica" - S.A.
Aceste situaţii vor fi depuse la S.C. "Termoelectrica" - S.A. în vederea confirmãrii obligaţiilor cãtre furnizorul respectiv şi înscrierea la cap. C a sumelor posibile de stins prin anulare.
Stingerea prin anulare a obligaţiilor datorate bugetului de stat de cãtre societãţile comerciale furnizoare se face în limita pierderilor prevãzute la <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 . În cazul în care obligaţiile datorate bugetului de stat de cãtre societãţile comerciale furnizoare sunt mai mari decât diferenţa pierderilor rãmase dupã acoperirea obligaţiilor prevãzute la <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 , stingerea se face proporţional cu nivelul debitelor exigibile la data de 30 septembrie 2001 ale S.C. "Termoelectrica" - S.A. fata de acestea.
În funcţie de obligaţiile stinse prin anulare se vor scuti majorãrile de întârziere şi penalitãţile de orice fel aferente, calculate şi neachitate pana la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 .
2. Situaţiile vor fi transmise Ministerului Industriei şi Resurselor în vederea confirmãrii încadrãrii în pierderile realizate în limita bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul 2000 şi pe 9 luni din anul 2001 şi avizarea stingerii prin anulare a obligaţiilor datorate bugetului de stat.
3. Dupã avizare S.C. "Termoelectrica" - S.A. va restitui situaţiile furnizorilor în ziua lucrãtoare imediat urmãtoare, în vederea depunerii acestora, în regim de urgenta, la organul fiscal în a cãrui evidenta societãţile comerciale furnizoare sunt înregistrate ca plãtitoare de impozite şi taxe.
4. Situaţiile prevãzute în modelul nr. 2 la prezentele norme metodologice, avizate de S.C. "Termoelectrica" S.A. şi de Ministerul Industriei şi Resurselor, reprezintã documente pe baza cãrora se va inregistra în evidenta contabila a S.C. "Termoelectrica" - S.A. stingerea debitelor acesteia fata de societãţile comerciale furnizoare, iar în evidenta contabila a societãţilor comerciale frunizoare se va inregistra stingerea obligaţiilor datorate bugetului de stat şi a creanţelor fata de S.C. "Termoelectrica" - S.A.
Operaţiunea de stingere din evidenta organelor fiscale se face pe baza situaţiilor prevãzute în modelul nr. 2 la prezentele norme metodologice, avizate, în limita sumelor înscrise în evidenta analitica pe plãtitori, conform prevederilor aplicabile în materie.
Stingerea prin anulare a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel se efectueazã prin efectul legii.
5. Dispoziţiile pct. 7 şi 8 ale lit. A se aplica în mod corespunzãtor.
C. Reflectarea în contabilitate a operaţiunilor de stingere prin anulare a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 şi de scutire la plata a majorãrilor de întârziere şi penalitatilor de orice fel aferente
1. În contabilitatea S.C. "Termoelectrica" S.A.
a) stingerea obligaţiilor prevãzute la <>art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 :


% = 7718 "Alte venituri excepţionale din operaţii
de gestiune"
441 "Impozitul pe profit"
4423 "T.V.A. de plata"
444 "Impozitul pe salarii"
446 "Alte impozite, taxe
şi vãrsãminte asimilate"
447 "Fonduri speciale -
taxe şi vãrsãminte asimilate"
448 "Alte datorii şi creanţe
cu bugetul statului"
162 "Credite bancare pe termen
lung şi mediu"
168 "Dobânzi aferente împrumuturilor
şi datoriilor asimilate"


b) stingerea obligaţiilor cãtre societãţile comerciale furnizoare, conform prevederilor <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 :
401 "Furnizori" = 7718 "Alte venituri excepţionale din operaţii de gestiune"*)


──────────
*) Societãţile comerciale care aplica Reglementãrile contabile armonizte cu Directiva a IV-a a Comunitãţilor Economice Europene şi cu Standardele Internaţionale de Contabilitate utilizeazã contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarea politicilor contabile", pentru debitele aferente anilor anteriori.

2. În contabilitatea societãţilor comerciale furnizoare
Stingerea creanţelor fata de S.C. "Termoelectrica" - S.A., potrivit prevederilor <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 , se înregistreazã astfel:





% = 411 "Clienţi"/analitic
441 "Impozitul pe profit" S.C. "Termoelectrca" - S.A.
4423 "T.V.A. de plata"
444 "Impozitul pe salarii"
446 "Alte impozite, taxe şi
vãrsãminte asimilate"
447 "Fonduri speciale -
taxe şi vãrsãminte asimilate"
448 "Alte datorii şi creanţe
cu bugetul statului"


3. Scutirea la plata a obligaţiilor prevãzute la <>art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001
a) pentru obligaţiile aferente anilor anteriori:


% = 7718 "Alte venituri excepţionale din operaţii
de gestiune"*)
447 "Fonduri speciale -
taxe şi vãrsãminte asimilate"
448 "Alte datorii şi creanţe
cu bugetul statului"
b) pentru obligaţiile aferente anului curent:
6718 "Alte cheltuieli excepţionale = %
din operaţii de gestiune"**) 447 "Fonduri speciale - taxe
şi vãrsãminte asimilate"
448 "Alte datorii şi creanţe
cu bugetul statului"

cu sumele în roşu sau cu semnul minus.


D. Stingerea obligaţiilor fata de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, constând în sume plãtite de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de împrumutat şi/sau de garant bãncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau de S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi garantate de stat, reprezentând rate de capital, dobânzi, comisioane, calculate la data de 30 septembrie 2001
1. Pentru a beneficia de stingerea prin anulare a obligaţiilor fata de stat, datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 de cãtre S.C. "Termoelectrica" - S.A., pentru sumele plãtite de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de împrumutat şi/sau de garant bãncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau de cãtre S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi garantate de stat, aceasta este obligatã sa întocmeascã pe propria rãspundere Situaţia obligaţiilor fata de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, constând în sume plãtite de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de împrumutat şi/sau de garant bãncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau de S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi garantate de stat, conform modelului nr. 3 la prezentele norme metodologice.
Obligaţiile fata de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 de cãtre S.C. "Termoelectrica" S.A., constând în sume plãtite de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de împrumutat şi/sau de garant bãncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau de cãtre S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi garantate de stat, reprezintã ratele de capital, dobânzile şi comisioanele, calculate la data de 30 septembrie 2001.
2. Pentru scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente debitelor prevãzute la <>art. 1 lit. b) şi c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 , S.C. "Termoelectrica" - S.A. va întocmi Situaţia majorãrilor de întârziere şi penalitatilor aferente obligaţiilor fata de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, constând în sume plãtite de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de împrumutat şi/sau de garant bãncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau de cãtre S.C. "Termoelectrica" S.A. şi garantate de stat, conform modelului nr. 4 la prezentele norme metodologice.
Majorãrile de întârziere şi penalitãţile de orice fel vor fi calculate, pe propria rãspundere, pana la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 .



────────────
*) Societãţile comerciale care aplica Reglementãrile contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitãţilor Economice Europene şi cu Standardele Internaţionale de Contabilitate utilizeazã contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificarea politicilor contabile", pentru debitele aferente anilor anteriori.
**) Societãţile comerciale care aplica Reglementãrile contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitãţilor Economice Europene şi cu Standardele Internaţionale de Contabilitate utilizeazã contul 658 "Alte cheltuieli de exploatare".

3. Stingerea prin anulare a obligaţiilor fata de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 şi scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente acestora se fac pe baza Situaţiei privind stingerea obligaţiilor fata de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 şi scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi penalitatilor de orice fel aferente, conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 , conform modelului nr. 5 la prezentele norme metodologice.
4. Situaţia prevãzutã în modelul nr. 5 la prezentele norme metodologice se întocmeşte de S.C. "Termoelectrica" - S.A. în 3 exemplare, completand la pct. 1.1 suma reprezentând pierderile realizate în limita prevederilor din bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul 2000 şi pe 9 luni din anul 2001, la pct. 1.2 obligaţiile fata de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, iar la pct. 1.3 majorãrile de întârziere şi penalitãţile de orice fel aferente, dupã care se transmite Ministerului Industriei şi Resurselor pentru confirmarea sumelor înscrise la pct. 1.1. Dupã confirmare, aceasta împreunã cu situaţiile prevãzute în modelele nr. 3 şi 4, menţionate la pct. 1 şi 2, se depun la Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generalã a finanţelor publice externe, pentru confirmarea sumelor înscrise la pct. 1.2 şi 1.3.
5. Situaţia prevãzutã în modelul nr. 5 la prezentele norme metodologice, confirmatã potrivit pct. 4, va fi înaintatã secretarilor de stat coordonatori ai Direcţiei generale a finanţelor publice externe şi Direcţiei contabilitãţii publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, pentru aprobarea stingerii obligaţiilor fata de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, prevãzute la pct. 4.1, şi a scutirii la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente, prevãzute la pct. 4.2.
6. Operaţiunile de stingere prin anulare a obligaţiilor fata de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, precum şi de scutire la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente debitelor stinse vor fi încheiate pana la data de 21 decembrie 2001, urmând a fi evidentiate în bilanţul contabil încheiat la data de 31 decembrie 2001.
E. Reflectarea în contabilitatea Ministerului Finanţelor Publice - Direcţia contabilitãţii publice a operaţiunilor de stingere prin anulare a obligaţiilor fata de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001 şi de scutire la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente
1. Stingerea obligaţiilor reprezentând rate de capital, dobânzi şi alte costuri plãtite din fondul de risc de Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de garant/împrumutat, bãncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor contractate/subimprumutate de S.C. "Termoelectrica" - S.A.:






36.20.02.11 %
27.20.02.0920
<Sume utilizate din fondul de risc <Debitori din rate de capital şi
din garanţii acordate la extern dobânzi aferente garanţiilor la extern-
agenţilor economici pentru S.C. "Termoelectrica" - S.A.>
S.C. "Termoelectrica" - S.A.>

27.20.03.09200
<Dobânzi la fond de risc din împrumut
BIRD 3363-S.C. "Termoelectrica" - S.A.>

27.20.03.09201
<Debitori la fond de risc
din împrumut BEI-
S.C. "Termoelectrica" - S.A.>


2. Stingerea obligaţiilor fata de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, reprezentând rate de capital, dobânzi şi alte costuri plãtite bãncilor imprumutatoare de la bugetul de stat de Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de împrumutat, în contul împrumuturilor subimprumutate de S.C. "Termoelectrica" - S.A.:


54.08 %
27.30.01.17.01
<Venituri de realizat din recuperarea <Debitori din dobânzi, comisioane
debitelor pentru import combustibil> pentru import combustibil - S.C.
"Termoelectrica" - S.A.>

27.30.00.17.01
<Debitori rate de capital
pentru import combustibil -
S.C. "Termoelectrica" - S.A.>


3. Scutirea la plata a obligaţiilor reprezentând penalizãrile aferente debitelor prevãzute la <>art. 1 lit. b) şi c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 :
a) penalizãri datorate pentru împrumuturi garantate de stat:


54.03 27.21.02.092.03
<Venituri de realizat din <Debitori din neplata majorãrilor calculate
comisioane şi penalitãţi pentru nerestituirea la scadenta a ratelor
cuvenite fondului de risc> de capital şi dobânzilor aferente
acestora - S.C. "Termoelectrica" - S.A.>

b) penalizãri datorate pentru împrumuturi contractate de stat:

43.03.01.092 27.01.02.092
<Penalizãri de încasat la împrumut <Penalizãri la beneficiari împrumut
BIRD - RO 3363-S.C. BIRD 3363-S.C. "Termoelectrica"-S.A.>
"Termoelectrica"-S.A.>

43.06.01.092 27.03.02.092
<Penalizãri de încasat de la <Debitor din penalizãri la împrumut
Termoelectrica BEI RENEL> BEI RENEL>



F. Formele şi procedurile controlului exercitat de Ministerul Finanţelor Publice la S.C. "Termoelectrica" - S.A.
În temeiul prevederilor <>art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 152/2001 , Ministerul Finanţelor Publice instituie la S.C. "Termoelectrica" - S.A. - sediul central, precum şi la toate sucursalele sale teritoriale controlul asupra operaţiunilor privind angajamentele, plãţile şi încasãrile, conform prezentelor norme metodologice.

I. Numirea controlorilor
Controlul instituit de Ministerul Finanţelor Publice este exercitat de controlori numiţi din rândul personalului de specialitate al ministerului, prin ordin al ministrului finanţelor publice.
În situaţia absentei temporare - concedii de odihna, de boala, deplasãri etc. - a controlorilor numiţi prin ordin al ministrului finanţelor publice, i se deleagã directorului general al Direcţiei generale de îndrumare şi control fiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice competenta numirii inlocuitorilor acestora.

II. Obiectul controlului
Fac obiectul controlului instituit de Ministerul Finanţelor Publice operaţiunile şi documentele privind constituirea veniturilor şi utilizarea fondurilor (surse proprii, credite interne şi externe, alocaţii bugetare, Fondul special pentru dezvoltarea sistemului energetic etc.), precum şi cele care afecteazã patrimoniul societãţii, dupã cum urmeazã:
1. operaţiunea de achiziţie de combustibili pe seama creditelor externe garantate de Ministerul Finanţelor Publice, care cuprinde documentele:
- contractul privind achiziţia de combustibil;
- acordul de împrumut extern;
- notificarea de tragere;
- dispoziţia valutarã externa;
- bilet la ordin în vederea obţinerii de credite;
- cerere de deschidere de acreditiv pentru plati externe;
2. operaţiunea de încheiere a contractelor cu partenerii externi, care cuprinde documentele:
- contract economic de livrare de produse, executãri de lucrãri sau prestãri de servicii la export;
- contract extern (import-export);
- contract economic de comision;
- contract de credite;
3. operaţiunile de gajare, închiriere, concesionare, casare şi valorificare a bunurilor subunitatilor sau unitãţilor, precum şi transferuri de capital social între subunitatile S.C. "Termoelectrica" - S.A., care genereazã urmãtoarele documente:
- contractul de închiriere, concesionare sau gajare a bunurilor subunitatilor ori unitãţilor S.C. "Termoelectrica" - S.A.;
- cererea de transfer al mijloacelor fixe;
- decizia de transfer;
- bonul de mişcare a mijloacelor fixe;
- decizia de casare şi/sau de valorificare;
- documente referitoare la încasarea contravalorii rezultate din închiriere, concesionare, casare şi/sau valorificare (facturi, cecuri, ordine de plata);
4. operaţiunea de încheiere a contractelor cu partenerii interni, care cuprinde documentele:
- contract-comanda privind aprovizionarea pentru activitatea de producţie;
- contract-comanda privind aprovizionarea pentru activitatea de investiţii;
- contract-comanda pentru executarea de lucrãri şi prestãri de servicii pentru activitatea de producţie;
- contract-comanda pentru executarea de lucrãri de construcţii-montaj pentru investiţii;
- contract privind livrarea de produse, executarea de lucrãri sau prestarea de servicii;
- contract (convenţie) privind decontãrile prin plati planificate;
5. operaţiunile de trecere pe cheltuieli, fonduri sau rezultate a unor sume care duc la diminuarea profitului sau capitalului social, cu urmãtoarele documente:
- referate sau procese-verbale privind trecerea pe cheltuieli, fonduri sau rezultate a unor sume care duc la diminuarea profitului sau a capitalului social cu aprobarea consiliului de administraţie;
- referate privind constituirea unor fonduri cu aprobarea consiliului de administraţie;
6. operaţiuni privind încasãrile şi plãţile în lei şi în valuta de orice natura, în numerar şi prin operaţiuni cu persoane juridice sau fizice, care genereazã urmãtoarele documente:
- cerere de deschidere sau scrisori de garanţie, prelungiri ori anulari ale unor clauze prevãzute în acreditive şi menţinerea sau ridicarea rezervelor formulate de banca finanţatoare pentru operaţiunile de import contractate în aceste condiţii de plata;
- note, referate, tabele-deconturi pentru deplasãri în strãinãtate;
7. operaţiuni privind încasãrile şi plãţile în lei şi în valuta de orice natura, în numerar şi prin operaţiuni cu persoane juridice sau fizice, care genereazã urmãtoarele documente:
- cecul de decontare din carnet, cu şi fãrã limita de suma;
- ordin de plata;
- convenţii, ordine de compensare de datorii reciproce;
- lista de plata a ajutoarelor materiale;
- lista de indemnizaţii pentru concedii de odihna;
- lista de indemnizaţii plãtite în contul asigurãrilor sociale;
- lista de plata a premiilor şi gratificatiilor de orice fel;
- statul de plata a salariilor;
- declaraţia pentru eliberarea salariilor;
- cecurile de numerar;
- documente privind aprovizionarea (factura);
8. ordin de deplasare-detaşare-decont de cheltuieli.

III. Conţinutul controlului
Controlul consta în verificarea sistematica a proiectelor operaţiunilor/documentelor care fac obiectul controlului potrivit pct. 2, în ceea ce priveşte:
a) legalitatea, respectiv caracteristica unei operaţiuni de a respecta toate prevederile legale care îi sunt aplicabile, în vigoare la data efectuãrii sale;
b) regularitatea, respectiv caracteristica unei operaţiuni de a respecta ansamblul principiilor şi regulilor procedurale şi metodologice care sunt aplicabile categoriei de operaţiuni din care face parte;
c) încadrarea în limitele prevãzute în bugetele de venituri şi cheltuieli ale S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi ale sucursalelor sale, aprobate în condiţiile legii.

IV. Viza de control
Controlul exercitat în condiţiile prezentelor norme metodologice este de tip preventiv şi se exercita prin viza, pe documentele corespunzãtoare, înainte ca acestea sa fie supuse aprobãrii conducatorului S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv conducãtorilor sucursalelor acesteia.
Se vor supune controlului numai proiectele operaţiunilor/documentelor a cãror valoare depãşeşte limitele ce vor fi stabilite prin ordin al ministrului finanţelor publice, prin care se desemneazã specialiştii care exercita controlul la S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi la sucursalele sale.
Controlorii desemnaţi de Ministerul Finanţelor Publice exercita viza numai asupra proiectelor operaţiunilor/documentelor care:
- sunt certificate în privinta realitãţii, regularitatii şi legalitãţii de cãtre compartimentele de specialitate;
- sunt vizate în prealabil de cãtre controlul financiar preventiv al S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv al sucursalelor teritoriale.
Viza se acorda pe exemplarul documentului aferent operaţiunii supuse vizei, prin semnatura şi prin aplicarea sigiliului, document care se arhiveaza la S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi la sucursalele acesteia. Sigiliul va avea urmãtorul conţinut:


┌──────────────────────────────────┐
│ Vizat de M.F.P. │
│ În baza Ordonanţei de urgenta │
│ a Guvernului nr. 152/2001 │
│ Semnatura ...................... │
│ Data ........................... │
└──────────────────────────────────┘


Acordarea vizei de cãtre controlorul desemnat de Ministerul Finanţelor Publice pe documentele care cuprind operaţiuni ce se dovedesc ulterior nereale sau nelegale nu exonereaza de rãspundere juridicã pe cei care le-au întocmit, vizat şi aprobat.

V. Refuzul de viza
Persoana desemnatã sa exercite controlul are dreptul şi obligaţia de a refuza viza de control financiar în toate cazurile în care, în urma verificãrilor, apreciazã ca proiectul de operaţiune care face obiectul controlului financiar exercitat de Ministerul Finanţelor Publice nu îndeplineşte condiţiile de legalitate, regularitate şi încadrare în limitele prevãzute în bugetele de venituri şi cheltuieli, aprobate în condiţiile legii.
Refuzul de viza trebuie sa fie în toate cazurile motivat în scris, conform modelului nr. 6 la prezentele norme metodologice.
Acesta va fi transmis conducatorului S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv al sucursalei teritoriale, precum şi Direcţiei generale de îndrumare şi control fiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.

VI. Autorizarea efectuãrii operaţiunilor refuzate la viza
O operaţiune pentru care s-a refuzat viza de control financiar de cãtre controlorul desemnat poate fi efectuatã numai în baza unui act de decizie interna prin care conducãtorul S.C. "Termoelectrica" - S.A. sau conducãtorii sucursalelor acesteia dispun, pe propria rãspundere, efectuarea operaţiunii, numai cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.
În toate cazurile în care, ca urmare a unui refuz al vizei, operaţiunea s-a efectuat în condiţiile prevãzute la alineatul precedent, directorul economic/contabilul-şef al S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv al sucursalelor acesteia, va informa secretarul de stat coordonator al domeniului din cadrul Ministerului Industriei şi Resurselor, precum şi Direcţia generalã de control şi audit intern din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, respectiv serviciile de control şi audit intern din cadrul direcţiilor finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care vor dispune efectuarea de inspecţii de audit.
Controlorii desemnaţi la S.C. "Termoelectrica" - S.A. - sediul central - şi la sucursalele acesteia vor informa, în scris, Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generalã de îndrumare şi control fiscal asupra tuturor operaţiunilor refuzate la viza şi efectuate prin autorizare în condiţiile prezentului articol.

VII. Durata controlului
Controlul financiar exercitat de controlorii desemnaţi se efectueazã în termenul cel mai scurt permis de durata efectivã a verificãrilor necesare, astfel încât sa nu afecteze desfãşurarea în bune condiţii şi în termen a operaţiunii al carei proiect s-a supus controlului.
Perioada maxima pentru acordarea sau, dupã caz, pentru refuzul vizei de control financiar este de 3 zile lucrãtoare de la prezentarea proiectului unei operaţiuni, însoţit de toate documentele justificative.
În cazuri excepţionale controlorul desemnat are dreptul sa prelungeascã perioada prevãzutã la alineatul precedent cu maximum 5 zile lucrãtoare, pe baza unui referat de justificare prezentat conducatorului S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv conducãtorilor sucursalelor acesteia, precum şi directorului general al Direcţiei generale de îndrumare şi control fiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.

VIII. Alte atribuţii ale controlorilor
Controlorii desemnaţi în condiţiile prezentelor norme metodologice mai exercita urmãtoarele atribuţii:
a) monitorizeazã zilnic, pe baza extraselor de cont bancare, situaţia încasãrilor, plãţilor şi disponibilitãţilor din conturile S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi ale sucursalelor sale, raportand sãptãmânal situaţia privind conturile Direcţiei generale de îndrumare şi control fiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, conform modelului nr. 7 la prezentele norme metodologice;
b) analizeazã din punct de vedere al oportunitãţii, eficientei şi economicitatii proiectele de operaţiuni ce le sunt supuse la viza.
În situaţia în care, ca urmare a analizei efectuate, se constata elemente ce caracterizeazã o operaţiune ca fiind neoportuna, ineficienta, ineficace şi/sau neeconomica, controlorul desemnat va întocmi un aviz consultativ pe care îl va prezenta conducatorului S.C. "Termoelectrica" - S.A., respectiv conducãtorilor sucursalelor acesteia, precum şi ministrului finanţelor publice şi ministrului industriei şi resurselor prin intermediul Direcţiei generale de îndrumare şi control fiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
Dacã se insista în executarea operaţiunii, aceasta va putea fi vizata, dispusã şi efectuatã numai dupã obţinerea unui aviz scris din partea secretarului de stat coordonator al domeniului din cadrul Ministerului Industriei şi Resurselor, ca urmare a solicitãrii exprese formulate de conducãtorul S.C. "Termoelectrica" - S.A., atât pentru operaţiunile proprii, cat şi pentru cele iniţiate de sucursalele acesteia;
c) elaboreazã propuneri privind completãri şi modificãri ale cadrului legislativ sau ale normelor interne de funcţionare a S.C. "Termoelectrica" - S.A., prin care se au în vedere lichidarea unor canale de risipa a resurselor financiare ale societãţii şi/sau depistarea unor mecanisme şi proceduri prin care sa se maximizeze încasãrile acesteia.

IX. Alte dispoziţii
Controlorii desemnaţi sa exercite controlul financiar la S.C. "Termoelectrica" - S.A. - sediul central - şi la sucursalele acesteia trebuie sa facã parte din structura Ministerului Finanţelor Publice sau din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
Activitatea de control se va evidenţia sistematic în Registrul proiectelor de operaţiuni, prevãzut în modelul nr. 9 la prezentele norme metodologice, şi se va raporta lunar, conform modelului nr. 8, Direcţiei generale de îndrumare şi control fiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
Controlorul desemnat are obligaţia sa pãstreze confidenţialitatea asupra faptelor, informaţiilor sau documentelor de care ia cunostinta în exercitarea funcţiei.
Conducãtorii S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi ai sucursalelor acesteia au urmãtoarele obligaţii:
- sa asigure prezentarea la viza a tuturor operaţiunilor/documentelor care, potrivit prezentelor norme metodologice, se supun controlului financiar exercitat de Ministerul Finanţelor Publice;
- sa punã la dispoziţie controlorilor desemnaţi toatã baza legalã şi documentele justificative care, potrivit legii, fundamenteazã operaţiunea supusã vizei;
- sa punã la dispoziţie controlorilor desemnaţi orice alte documente sau informaţii solicitate de aceştia în vederea aprofundarii verificãrii asupra operaţiunilor pentru care se solicita viza;
- sa asigure controlorilor delegaţi spaţiu distinct şi birotica necesarã bunei desfasurari a activitãţii de control.

MODELUL Nr. 1


──────────────
la normele metodologice
────────────────────────

S.C. "Termoelectrica" - S.A./Sucursala..........................
Sediul .........................................................
codul fiscal ...................................................





SITUAŢIA
obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate la data de
30 septembrie 2001, a majorãrilor de întârziere
şi a penalitatilor aferente, scutite la plata
- lei -
┌──────────────────┬─────────────────────────────┬───────────────┬─────────────┐
│ Codul │ Denumirea impozitelor │ Obligaţii │Majorãri de │
│impozitului, taxei│ taxelor şi contribuţiilor*)│ datorate │întârziere şi│
│ contribuţiei │ │ şi neachitate │penalitãţi │
│ │ │ la data de │aferente │
│ │ │30 sept. 2001 │ │
├──────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├──────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────────────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ │ TOTAL: │ │ │
└──────────────────┴─────────────────────────────┴───────────────┴─────────────┘

S.C. "Termoelectrica" - S.A.

Director, Conducãtorul compartimentului
................. financiar-contabil,
L.S. ...........................

Avizat
──────
Ministerul Industriei şi Resurselor Sucursala ............

Director, Director, Conducãtorul compartimentului
............. ............. financiar-contabil,
L.S. L.S. ...................




───────────────
*) Cu excepţia cotei din impozitul pe salarii, aferentã bugetului local.






MODELUL Nr. 2
───────────────
la normele metodologice
────────────────────────

S.C./C.N./S.N./Sucursala ....................................
Sediul ......................................................
codul fiscal ................................................


SITUAŢIA
obligaţiilor datorate bugetului de stat şi neachitate pana la data de 28
noiembrie 2001, stinse prin anulare, a majorãrilor de întârziere şi
penalitatilor de orice fel aferente, scutite la plata

- lei -
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Cap. A - Obligaţii datorate bugetului de stat │
│ şi neachitate pana la data de 28 noiembrie 2001 │
├───────────────┬──────────────────────────────┬───────────────┬───────────────┤
│ Codul │ Denumirea impozitelor, │Obligaţii │ Majorãri │
│ impozitului, │ taxelor şi contribuţiilor*) │datorate │ de întârziere │
│ taxei, │ │şi neachitate │ şi penalitãţi │
│ contribuţiei │ │pana la │ aferente │
│ │ │28 noiembrie │ │
│ │ │2001 │ │
├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ │ TOTAL: │ │ │
├───────────────┴──────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┤
│ │
│ │
│ Director, Conducãtorul compartimentului │
│ ............. financiar-contabil, │
│ L.S. ............................. │
│ │
│ Confirmat │
│ ────────── │
│ S.C./C.N./S.N. │
│ Director, Conducãtorul compartimentului │
│ ............ financiar-contabil, │
│ L.S. .................. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

- lei -
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Cap. B - Creanţe fata de │
│ S.C. "Termoelectrica" - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Datoria S.C. "Termoelectrica" - S.A. la data de │
│ 30 septembrie 2001 cãtre ...............................**) în suma │
│ totalã de ........................... lei │
│ │
│ Director, Conducãtorul compartimentului │
│ ............... financiar-contabil, │
│ L.S. ............................. │
│ │
│ Confirmat │
│ ────────── │
│ S.C./C.N./S.N. S.C. "Termoelectrica" - S.A. │
│ │
│ Director, Conducãtorul Director, Conducãtorul │
│ .......... compartimentului .............. compartimentului │
│ financiar-contabil, financiar-contabil, │
│ ................... .................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

- lei -
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Cap. C - Obligaţii datorate bugetului de stat şi neachitate pana la data de 28│
│ noiembrie 2001, stinse prin anulare, majorãri de întârziere şi │
│ penalitãţi aferente, scutite la plata │
├───────────────┬──────────────────────────────┬───────────────┬───────────────┤
│ Codul │ Denumirea impozitelor, │Obligaţii │ Majorãri │
│ impozitului, │ taxelor şi contribuţiilor*) │ stinse │ de întârziere │
│ taxei, │ │prin anulare │ şi penalitãţi │
│ contribuţiei │ │ │ aferente, │
│ │ │ │ scutite la │
│ │ │ │ plata │
├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
├───────────────┼──────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ │ TOTAL: │ │ │
├───────────────┴──────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┤
│ │
│ Avizat │
│ ──────── │
│ Ministerul Industriei şi Resurselor S.C. "Termoelectrica" - S.A. │
│ │
│ Director, Director, Conducãtorul compartimentului │
│ ............... ............. financiar-contabil, │
│ L.S. ............. │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



*) Cu excepţia cotei din impozitul pe salarii, aferentã bugetului local.
**) Societatea comercialã furnizoare.



MODELUL Nr. 3
─────────────────
la normele metodologice
─────────────────────────

S.C. "Termoelectrica" - S.A.
Sediul ...........................................................
codul fiscal .....................................................

SITUAŢIA

obligaţiilor fata de stat datorate şi neachitate la data de
30 septembrie 2001, constând în sume plãtite de Ministerul Finanţelor Publice
în calitate de împrumutat şi/sau de garant bãncilor imprumutatoare în contul
împrumuturilor contractate de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau de
S.C "Termoelectrica" - S.A. şi garantate de stat

- lei -
┌─────┬──────────────────────────────────┬─────────────────────┬───────────────┐
│Nr. │ │ │ │
│crt. │ Denumirea împrumutului/garanţiei │ Scadenta debitului │ Suma datoratã │
├─────┼──────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├─────┼──────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├─────┼──────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├─────┼──────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├─────┼──────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├─────┼──────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├─────┼──────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├─────┼──────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
├─────┼──────────────────────────────────┼─────────────────────┼───────────────┤
│ │ TOTAL: │ │ │
└─────┴──────────────────────────────────┴─────────────────────┴───────────────┘

Director, Conducãtorul compartimentului
..................... financiar-contabil,
L.S. ......................





MODELUL Nr. 4
──────────────
la normele metodologice
────────────────────────

S.C. "Termoelectrica" - S.A.
Sediul ..........................................................
codul fiscal ....................................................

SITUAŢIA
majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor aferente obligaţiilor
fata de stat datorate şi neachitate la data de 30 septembrie 2001, constând
în sume plãtite de Ministerul Finanţelor Publice în calitate de împrumutat
şi/sau de garant bãncilor imprumutatoare în contul împrumuturilor
contractate de Ministerul Finanţelor Publice şi/sau de
S.C. "Termoelectrica" - S.A. şi garantate de stat
- lei -
┌──────┬───────────────────────────┬──────────────────┬──────────────┬─────────┐
│ Nr. │ Denumirea împrumutului/ │ Majorãri │ │ │
│crt. │ garanţiei │ de întârziere │ Penalitãţi │ TOTAL │
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤
├──────┼───────────────────────────┼──────────────────┼──────────────┼─────────┤
│ │TOTAL: │ │ │ │
└──────┴───────────────────────────┴──────────────────┴──────────────┴─────────┘


Director, Conducãtorul compartimentului
................... financiar-contabil,
L.S. .............................





MODELUL Nr. 5
──────────────
la normele metodologice
────────────────────────

S.C. "Termoelectrica" - S.A.
Sediul .............................................................
codul fiscal .......................................................

SITUAŢIA
privind stingerea obligaţiilor fata de stat datorate şi neachitate
la data de 30 septembrie 2001 şi scutirea la plata a majorãrilor de
întârziere şi a penalitatilor de orice fel aferente,
conform prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului
nr. 152/2001
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐
│ Explicaţii │ Suma │
│ │- lei - │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 1. S.C. "Termoelectrica" - S.A. │ │
│ 1.1. Suma reprezentând pierderile realizate în limita prevederilor │ │
│ din bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul 2000 │ │
│ şi pe 9 luni din anul 2001 │ │
│ 1.2. Obligaţiile fata de stat datorate şi neachitate la data de │ │
│ 30 septembrie 2001 de cãtre S.C. "Termoelectrica" - S.A., │ │
│ în suma totalã de ........................................, │ │
│ din care: │ │
│ - contractate direct de Ministerul Finanţelor Publice │ │
│ ............................................................ │ │
│ - garantate .................................................. │ │
│ 1.3. Majorãrile de întârziere şi penalitãţile aferente debitelor │ │
│ înscrise la pct. 1.2, în suma totalã de .................., │ │
│ din care pentru: │ │
│ - contractate direct de Ministerul Finanţelor Publice .......... │ │
│ - garantate .................................................... │ │
│ │ │
│ Director, Conducãtorul compartimentului │ │
│ ............... financiar-contabil, │ │
│ ........................... │ │
│ │ │
│ 2. Ministerul Industriei şi Resurselor │ │
│ Confirmãm pe propria rãspundere realitatea sumelor înscrise la │ │
│ punctul 1.1. │ │
│ │ │
│ Director, │ │
│ ................... │ │
│ L.S. │ │
│ │ │
│ 3. Ministerul Finanţelor Publice │ │
│ Confirmãm pe propria rãspundere realitatea sumelor înscrise la │ │
│ pct. 1.2. şi 1.3. │ │
│ Direcţia generalã a finanţelor publice externe │ │
│ │ │
│ Director general, │ │
│ .................... │ │
│ L.S. │ │
│ │ │
│ 4. Ministerul Finanţelor Publice │ │
│ 4.1. Se sting obligaţiile fata de stat datorate şi neachitate │ │
│ la data de 30 septembrie 2001, în suma totalã de │ │
│ ............................................................. │ │
│ din care: │ │
│ - contractate direct de Ministerul Finanţelor Publice │ │
│ ............................................................. │ │
│ - garantate ................................................. │ │
│ │ │
│ Aprobat stingerea, │ │
│ ───────────────── │ │
│ │ │
│ Secretar de stat, Secretar de stat, │ │
│ ................... ...................... │ │
│ L.S. L.S. │ │
│ │ │
│ 4.2. Se scutesc la plata majorãrile de întârziere şi penalitãţile │ │
│ aferente debitelor stinse ale S.C. "Termoelectrica" - S.A., │ │
│ în suma totalã de ........................................., │ │
│ din care: │ │
│ - contractate direct de Ministerul Finanţelor Publice │ │
│ ................................................................. │ │
│ - garantate ..................................................... │ │
│ │ │
│ Aprobat scutirea, │ │
│ ───────────────── │ │
│ │ │
│ Secretar de stat, Secretar de stat, │ │
│ .................... ......................... │ │
│ L.S. L.S. │ │
│ │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘



MODELUL Nr. 6


──────────────
la normele metodologice
────────────────────────

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Nr. ..............................

Domnului (Doamnei) ......................
(conducãtorul S.C. "Termoelectrica" - S.A.
sau al Sucursalei ....................)

În conformitate cu prevederile cap. F pct. V din prezentele norme metodologice, va aduc la cunostinta refuzul vizei de control pentru ..../(tipul documentului, nr. şi data emiterii, compartimentul emitent)......
din urmãtoarele motive:
- ....../(se vor preciza actele normative şi condiţiile prevãzute de acestea care se considera a fi nerespectate dacã s-ar efectua operaţiunea înscrisã în documente)......
În situaţia în care dispuneti, în condiţiile cap. F pct. VI din normele metodologice, efectuarea operaţiunii pe rãspunderea dumneavoastrã, aceasta se poate efectua numai cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.
În acest caz directorul economic/contabil-şef va informa, în scris, secretarul de stat coordonator al domeniului din cadrul Ministerului Industriei şi Resurselor, precum şi Direcţia generalã control şi audit intern din cadrul Ministerului Finanţelor
Publice, respectiv serviciile de control şi audit intern din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.

Controlor,
...................





MODELUL Nr. 7
──────────────
la normele metodologice
────────────────────────

Cont nr .....................................
Banca .......................................

SITUAŢIA*)
încasãrilor, plãţilor şi disponibilitãţilor S.C. "Termoelectrica" - S.A.
(Sucursala ...................)
în perioada ...........................................
┌──────────────────┬─────────────┬─────────────┬───────────────────────────────┐
│ Ziua (data) │Încasãri │ Plati │ Disponibil la finele zilei │
├──────────────────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────────────────┤
│................ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────────────────┤
│................ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────────────────┤
│................ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────────────────┤
│................ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────────────────┤
│................ │ │ │ │
├──────────────────┼─────────────┼─────────────┼───────────────────────────────┤
│ Total │ │ │ X │
│ saptamana │ │ │ │
└──────────────────┴─────────────┴─────────────┴───────────────────────────────┘




────────────
*) Situaţia se va întocmi pentru fiecare cont în lei sau în valuta şi va fi prezentatã zilnic controlorului Ministerului Finanţelor Publice de cãtre compartimentul de specialitate, cu avizul conducatorului S.C. "Termoelectrica" - S.A. (sucursalei). Controlorul Ministerului Finanţelor Publice este în drept sa verifice situaţia pe baza extraselor de cont.





MODELUL Nr. 8
──────────────
la normele metodologice
────────────────────────

SITUAŢIA SINTETICĂ
a activitãţii controlului Ministerului Finanţelor Publice
la ...............................
în luna ..........................

┌───────────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────┬────────┐
│ │ U.M. │Luna │ Cumulat│
├───────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────┼────────┤
│1. Numãrul documentelor supuse controlului │ nr. │ │ │
├───────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────┼────────┤
│2. Valoarea documentelor supuse controlului │ milioane lei │ │ │
│ │ mii dolari │ │ │
│ │ S.U.A. │ │ │
│ │ mii euro │ │ │
├───────────────────────────────────────────────┼──────────────┼──────┼────────┤
│3. Refuzuri de viza, │ nr. │ │ │
│ din care: │ milioane lei │ │ │
│ │ mii dolari │ │ │
│ │ S.U.A. │ │ │
│ │ mii euro │ │ │
│- însuşite de conducãtorul societãţii/ │ nr. │ │ │
│ sucursalei │ milioane lei │ │ │
│ │ mii dolari │ │ │
│ │ S.U.A. │ │ │
│ │ mii euro │ │ │
│- efectuate pe rãspunderea conducatorului │ nr. │ │ │
│ societãţii/sucursalei │ milioane lei │ │ │
│ │ mii dolari │ │ │
│ │ S.U.A. │ │ │
│ │ mii euro │ │ │
└───────────────────────────────────────────────┴──────────────┴──────┴────────┘





MODELUL Nr. 9
──────────────

REGISTRUL
proiectelor de operaţiuni prevãzute a fi prezentate la viza de control
┌─┬──────┬──────┬──────┬────────┬──────┬──────┬──────┬────────┬──────┬─────┬──┐
│N│Denu- │Numa- │Conti-│Compar- │Valoa-│ Data │Valoa-│Valoarea│ Data │Moti-│O │
│r│mirea │rul şi│nutul │timentul│rea │prezen│rea │operati-│numele│zatia│b │
│ │docu- │data │opera-│emitent │inscri│tarii │opera-│unilor │şi sem│refu-│s │
│c│mentu-│emite-│tiuni-│şi per- │sa în │docu- │tiuni-│pentru │natura│zului│e │
│r│lui │rii │lor │soana │docu- │mentu-│lor │care s-a│persoa│de │r │
│t│ │docu- │inscri│autori- │ment │lui la│pentru│respins │nei │viza │v │
│ │ │mentu-│se în │zata sa │ │viza │care │viza │cãreia│ │a │
│ │ │lui │docu- │prezinte│ │şi sem│s-a │ │i s-au│ │t │
│ │ │ │ment │documen-│ │natura│acor- │ │remis │ │i │
│ │ │ │ │tul │ │de │dat │ │docu- │ │i │
│ │ │ │ │ │ │preda-│viza │ │mente-│ │ │
│ │ │ │ │ │ │re │ │ │le │ │ │
├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤
│0│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │11│
├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤
├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤
├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤
├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤
├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤
├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤
├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤
├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤
├─┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┼──┤
└─┴──────┴──────┴──────┴────────┴──────┴──────┴──────┴────────┴──────┴─────┴──┘





──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016