Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 5 aprilie 2006  privind concesionarea activitatii institutiilor publice de spectacole si concerte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 5 aprilie 2006 privind concesionarea activitatii institutiilor publice de spectacole si concerte

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 332 din 13 aprilie 2006
ART. 1
Prezentele norme metodologice stabilesc dispoziţiile speciale privind organizarea şi desfãşurarea concesionãrii activitãţii instituţiilor publice de spectacole şi concerte, conţinutul-cadru al caietului de sarcini al concesiunii, precum şi conţinutul contractului-cadru de concesiune.
ART. 2
Prin obiect al concesiunii, în sensul prezentelor norme metodologice, se înţelege orice activitate a instituţiilor publice de spectacole şi concerte, astfel cum sunt definite prin dispoziţiile <>art. 2 lit. a) din Legea nr. 504/2004 privind instituţiile publice de spectacole şi concerte.
ART. 3
Atribuirea concesiunii activitãţii unei instituţii publice de spectacole şi concerte se face în baza unui contract prin care o persoanã, denumitã concedent, transmite pentru o perioadã determinatã, de cel mult 49 de ani, unei alte persoane, denumitã concesionar, care acţioneazã pe riscul şi pe rãspunderea sa, dreptul şi obligaţia de realizare a activitãţii instituţiei respective, în schimbul unei redevenţe.
ART. 4
(1) Au calitatea de concedent:
a) ministerele sau alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, pentru activitatea instituţiilor publice de spectacole şi concerte aflate în subordinea acestora;
b) consiliile judeţene sau consiliile locale, dupã caz, pentru activitatea instituţiilor publice de spectacole şi concerte aflate în subordinea acestora.
(2) Calitatea de concesionar o poate avea orice persoanã fizicã sau persoanã juridicã de drept privat, românã ori strãinã, care îndeplineşte calitãţile, capacitãţile şi condiţiile de experienţã stabilite de concedent în anunţul de organizare a licitaţiei sau, dupã caz, în anunţul de primire de candidaturi.
(3) Condiţiile de experienţã minime ale concesionarilor sunt:
a) cel puţin 5 ani de activitate în unul dintre domeniile prevãzute la <>art. 2 lit. a) din Legea nr. 504/2004 , în funcţie de specificul activitãţii concesionate;
b) cel puţin 3 ani de activitate în gestionarea şi dezvoltarea programelor/proiectelor culturale.
(4) Condiţiile prevãzute la alin. (3) trebuie îndeplinite cumulativ.
ART. 5
Concesionarea activitãţii unei instituţii publice de spectacole şi concerte se aprobã pe baza caietului de sarcini al concesiunii, astfel:
a) prin hotãrâre a Guvernului, pentru concesionarea activitãţii unei instituţii publice de spectacole şi concerte aflate în subordinea ministerelor sau a celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
b) prin hotãrâre a consiliului judeţean sau a consiliului local, dupã caz, pentru concesionarea activitãţii unei instituţii publice de spectacole şi concerte aflate în subordinea acestora.
ART. 6
(1) Caietul de sarcini al concesiunii cuprinde condiţiile minime pentru licitaţie.
(2) Caietul de sarcini va cuprinde în mod obligatoriu:
a) condiţiile de exploatare a concesiunii şi obiectivele de ordin economic, financiar şi de mediu urmãrite de cãtre concedent privind exploatarea eficace a activitãţilor ce fac obiectul concesiunii;
b) investiţiile pe care concesionarul este obligat sã le realizeze şi termenele de realizare a acestora;
c) clauzele financiare şi de asigurãri;
d) regimul bunurilor utilizate de concesionar în derularea concesiunii;
e) obligaţia concesionarului de a pãstra obiectul specific de activitate al instituţiei;
f) clauze privind personalul angajat şi protecţia socialã;
g) condiţiile de accesibilitate la spectacole şi concerte;
h) obligaţiile privind protecţia mediului, stabilite conform legislaţiei în vigoare.
(3) Caietul de sarcini poate cuprinde şi una sau mai multe dintre clauzele prevãzute la <>art. 9 alin. (2) din Normele metodologice-cadru de aplicare a Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 216/1999 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 7
(1) În cazul procedurii licitaţiei publice deschise cu preselecţie, în anunţul de primire de candidaturi, publicat de concedent, se menţioneazã, pe lângã elementele prevãzute de dispoziţiile <>Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi urmãtoarele:
a) denumirea şi sediul concedentului;
b) condiţiile de experienţã ale concesionarilor;
c) locul unde se poate studia caietul de sarcini al concesiunii;
d) locul de primire a candidaturilor.
(2) În cazul procedurii licitaţiei publice deschise, în anunţul publicat de concedent se menţioneazã, pe lângã elementele prevãzute de dispoziţiile <>Legii nr. 219/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi urmãtoarele:
a) condiţiile de experienţã ale concesionarilor;
b) numãrul de exemplare în care trebuie depusã oferta.
(3) În cazul procedurii concesionãrii prin negociere directã, în anunţul publicat de concedent se menţioneazã, pe lângã elementele prevãzute de dispoziţiile <>Legii nr. 219/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi urmãtoarele:
a) condiţiile de experienţã ale concesionarilor;
b) cuantumul garanţiei;
c) locul unde se poate studia caietul de sarcini al concesiunii;
d) termenul şi locul de înscriere la negociere, precum şi de depunere a ofertelor;
e) locul, data şi ora desfãşurãrii negocierilor.
(4) În cazul procedurii concesionãrii prin dialog competitiv, în anunţul publicat de concedent se menţioneazã, pe lângã elementele prevãzute de dispoziţiile <>Legii nr. 219/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi urmãtoarele:
a) condiţiile de experienţã ale concesionarilor;
b) cuantumul garanţiei;
c) locul unde se poate studia caietul de sarcini al concesiunii;
d) termenul şi locul de înscriere la consultãri;
e) locul, data şi ora desfãşurãrii consultãrilor.
ART. 8
(1) Comisia de evaluare a ofertelor concesionarilor va fi alcãtuitã astfel:
a) în cazul în care se concesioneazã activitatea unei instituţii publice de spectacole şi concerte ce se aflã în subordinea unei autoritãţi a administraţiei publice centrale, din reprezentanţi ai autoritãţii respective, dintre care cel puţin unul cu pregãtire juridicã de specialitate, şi ai Ministerului Finanţelor Publice, nominalizaţi în acest scop;
b) în cazul în care se concesioneazã activitatea unei instituţii publice de spectacole şi concerte ce se aflã în subordinea unei autoritãţi a administraţiei publice locale, din reprezentanţi ai autoritãţii respective, dintre care cel puţin unul cu pregãtire juridicã de specialitate, şi ai direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, nominalizaţi în acest scop.
(2) Comisia de evaluare va fi alcãtuitã dintr-un numãr impar de membri, care nu poate fi mai mic de 5.
(3) Membrii comisiei de evaluare vor fi numiţi prin ordin sau hotãrâre a concedentului, dupã caz.
ART. 9
(1) Preşedintele comisiei de evaluare este numit de concedent dintre reprezentanţii acestuia în comisia de evaluare.
(2) Secretarul comisiei de evaluare este numit de cãtre preşedinte dintre membrii comisiei de evaluare.
(3) Secretariatul comisiei de evaluare este asigurat de cãtre concedent.
(4) La şedinţele comisiei de evaluare preşedintele poate invita personalitãţi recunoscute pentru experienţa şi competenţa lor în domeniul din care face parte obiectul concesiunii, care beneficiazã de un vot consultativ.
ART. 10
(1) Pentru determinarea celei mai avantajoase oferte, comisia de evaluare va avea în vedere criteriile de selecţie prevãzute la <>art. 18 alin. (2) din Legea nr. 219/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Concedentul poate stabili prin instrucţiunile privind organizarea şi desfãşurarea procedurii de concesionare, în completarea criteriilor prevãzute la alin. (1), şi alte criterii de selecţie a ofertelor pe care le considerã necesare, în funcţie de specificul activitãţii instituţiei publice de spectacole şi concerte care urmeazã a fi concesionatã.
(3) Ponderea importanţei criteriilor de selecţie a ofertelor va fi stabilitã de cãtre concedent, în funcţie de specificul activitãţii instituţiei publice de spectacole şi concerte care face obiectul concesiunii.
ART. 11
Dispoziţiile prezentelor norme metodologice se completeazã în mod corespunzãtor cu prevederile Normelor metodologice-cadru de aplicare a <>Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 216/1999 , cu modificãrile ulterioare.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016