Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 4 octombrie 2007  privind perceperea, incasarea, virarea, evidenta si controlul sumelor rezultate din aplicarea timbrului Crucii Rosii    Twitter Facebook
Cautare document

NORME METODOLOGICE din 4 octombrie 2007 privind perceperea, incasarea, virarea, evidenta si controlul sumelor rezultate din aplicarea timbrului Crucii Rosii

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 693 din 12 octombrie 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Potrivit art. 20 alin. (1) din <>Legea Societãţii Naţionale de Cruce Roşie din România nr. 139/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, toate instituţiile de culturã, de divertisment, federaţiile şi organizaţiile sportive - asociaţiile, cluburile sportive şi fundaţiile care organizeazã manifestãri sportive sunt obligate sã perceapã un timbru al Crucii Roşii pentru fiecare bilet vândut pentru evenimente culturale, de divertisment şi sportive, concerte, festivaluri, spectacole, filme la cinematografe, întreceri sportive la nivel local, naţional şi internaţional etc., reprezentând un procent de 1%, care se va adãuga la preţul de vânzare.
(2) Evenimentele culturale, de divertisment şi sportive, concerte, festivaluri, spectacole, filme la cinematografe, întreceri sportive la nivel local, naţional şi internaţional etc., sunt denumite în continuare manifestãri.
(3) Obligaţia de platã prevãzutã la alin. (1) revine persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, precum şi asociaţiilor familiale care încaseazã sume din vânzarea de bilete pentru manifestãri, denumite în continuare plãtitori.
Sunt definite ca entitãţi plãtitoare:
- structuri sportive, în conformitate cu dispoziţiile <>art. 21 alin. (1) din Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel:
* asociaţiile sportive;
* cluburile sportive, inclusiv cele organizate ca societãţi comerciale, unitãţile de învãţãmânt cu program sau profil sportiv, palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;
* asociaţiile judeţene şi ale municipiului Bucureşti, pe ramuri de sport;
* ligile profesionale;
* federaţiile sportive naţionale;
* Automobil Club Român, pentru activitatea de automobilism sportiv şi carting sportiv;
* alte organizaţii sportive naţionale;
- instituţiile de culturã şi divertisment:
* instituţiile de spectacole şi concerte, respectiv teatrele, filarmonicile, operele, orchestrele şi ansamblurile artistice;
* instituţiile care prezintã (difuzeazã) filme în sãli şi grãdini de spectacol cinematografic;
* instituţiile organizatorice de târguri, expoziţii, prezentãri de modã etc., la care accesul se realizeazã pe bazã de bilet;
* orice alt operator cultural, persoanã juridicã de drept public sau privat, care desfãşoarã evenimente culturale de genul concertelor, festivalurilor, spectacolelor, prezentãrilor de filme, pentru care vinde bilete, respectiv asociaţii, fundaţii, federaţii, uniuni, societãţi comerciale, inclusiv regii autonome şi companii naţionale, asociaţii familiale, aşezãminte culturale, instituţii publice;
* persoanele juridice care desfãşoarã evenimente de divertisment pentru care se vând bilete (organizarea de parcuri de distracţie, discoteci, activitãţi legate de jocuri şi pariuri, activitãţi ale sãlilor de tip, spectacole gen rodeo, concursuri canine etc.).
(4) Beneficiarul timbrului Crucii Roşii este Societatea Naţionalã de Cruce Roşie din România, persoanã juridicã de drept public, autonomã, neguvernamentalã, apoliticã şi fãrã scop patrimonial, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Biserica Amzei nr. 29, sectorul 1.

CAP. II
Organizarea evidenţei contabile a plãtitorilor

ART. 2
(1) Plãtitorii, care încaseazã contravaloarea timbrelor Crucii Roşii, sunt obligaţi sã evidenţieze în contabilitatea proprie contravaloarea acestora, dupã cum urmeazã:
a) agenţii economici şi persoanele juridice fãrã scop patrimonial, care încaseazã sume rezultate din aplicarea timbrului, efectueazã urmãtoarele înregistrãri contabile:
531 = % preţul de vânzare,
(512, 411) respectiv valoarea prestaţiei
707 (704) preţul de vânzare,
respectiv valoarea prestaţiei,
mai puţin valoarea timbrului
447 valoarea timbrului
447 = 531 (512) valoarea timbrului datoratã viratã
b) persoanele juridice fãrã scop patrimonial care, potrivit legii, organizeazã şi conduc contabilitatea în partidã simplã efectueazã înregistrarea contabilã în conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilitãţii în partidã simplã de cãtre persoanele juridice fãrã scop lucrativ, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.329/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) asociaţiile familiale care exercitã acte de comerţ şi celelalte persoane fizice care au calitatea de comerciant evidenţiazã sumele în registrul jurnal de încasãri şi plãţi, pe un rând distinct "sume încasate reprezentând timbrul Crucii Roşii", în vederea determinãrii sumelor ce urmeazã a fi virate beneficiarului;
d) instituţiile publice care încaseazã sume rezultate din aplicarea timbrului Crucii Roşii efectueazã urmãtoarele înregistrãri contabile:
411 (531, = %
560,561, 472, 704 (707) preţul de vânzare,
562, 512) respectiv valoarea prestaţiei,
mai puţin valoarea timbrului (datoratã)
462 valoarea timbrului (datoratã)
462 = 531 (560, 561, 562, 512) valoarea
timbrului (achitatã)
(2) Beneficiarul organizeazã şi conduce contabilitatea disponibilitãţilor bãneşti, a veniturilor şi cheltuielilor privind timbrul Crucii Roşii reglementat de <>Legea nr. 139/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, potrivit reglementãrilor contabile pentru persoane juridice fãrã scop patrimonial şi <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.829/2003 .

CAP. III
Operaţiunile de percepere şi virare a timbrului Crucii Roşii

ART. 3
(1) Valoarea timbrului Crucii Roşii se calculeazã prin aplicarea unui procent de 1% din preţul de vânzare, care se adaugã la preţul de vânzare al biletului.
(2) Pe fiecare bilet vândut plãtitorii au obligaţia sã imprime menţiunea "1% contribuţie pentru Crucea Roşie Românã".
(3) Imprimarea menţiunii prevãzute la alin. (2) se realizeazã prin tipãrire sau prin aplicarea unei ştampile pe biletul vândut.
ART. 4
(1) Sumele percepute ca timbru al Crucii Roşii se vireazã în contul beneficiarului Societatea Naţionalã de Cruce Roşie din România, cont de virament RO93BRDE410SV50290514100, deschis la Banca Românã pentru Dezvoltare - Agenţia Piaţa Romanã.
(2) Plãtitorii au obligaţia sã vireze sumele datorate ca timbru al Crucii Roşii pânã la data de 25 a lunii urmãtoare trimestrului pentru care se face plata.

CAP. IV
Sancţiuni

ART. 5
Contravenţiilor prevãzute la <>art. 22 alin. (1) din Legea nr. 139/1995 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, li se aplicã normele de drept comun privind regimul juridic al contravenţiilor.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 6
(1) Fondurile obţinute vor fi realizate de beneficiar astfel:
a) 25% vor fi transferate filialelor Societãţii Naţionale de Cruce Roşie din România din judeţe şi din sectoarele municipiului Bucureşti;
b) 15% vor fi utilizate de cãtre sediul central al Societãţii Naţionale de Cruce Roşie din România pentru funcţionare şi administrare;
c) 40% vor fi transferate filialelor Societãţii Naţionale de Cruce Roşie din România din judeţe şi din sectoarele municipiului Bucureşti pe bazã de programe şi proiecte propuse de acestea;
d) 20% vor constitui fond de rezervã pentru situaţii de urgenţã.
(2) Procentul de 25% va fi distribuit cãtre filialele Societãţii Naţionale de Cruce Roşie din România din judeţe şi din sectoarele municipiului Bucureşti pânã pe data de 25 a celei de a doua luni a trimestrului urmãtor celui pentru care se face plata.
(3) Sumele virate de cãtre plãtitori ulterior termenelor prevãzute la art. 4 alin. (2) se reporteazã şi se distribuie filialelor Societãţii Naţionale de Cruce Roşie din România din judeţe şi din sectoarele municipiului Bucureşti la urmãtoarea tranşã.


------
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice