Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 4 octombrie 2001  privind modul de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 4 octombrie 2001 privind modul de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 646 din 16 octombrie 2001


1. Cererile de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã, întocmite conform modelului M.F. cod 14.13.03.02 şi denumite în continuare cereri de rambursare, completate în rubrica de identificare a contribuabilului, inclusiv cu numerele de telefon şi fax, se depun la organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice unde contribuabilii sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe, denumite în continuare organe fiscale, respectiv la direcţiile de metodologie şi administrare a veniturilor statului din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi la Direcţia de administrare mari contribuabili din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, de cãtre contribuabilii mari şi la administraţiile finanţelor publice municipale, orãşeneşti, comunale şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti de cãtre ceilalţi contribuabili.
2. Cererile de rambursare se depun în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv însoţite de deconturile privind taxa pe valoarea adãugatã, semnate de conducerea contribuabililor, personal sau de reprezentanţii sãi legali, precum şi de cererea de compensare, dupã caz.
Organele fiscale vor verifica corelatia sumelor solicitate în cererea de rambursare cu sumele înscrise în deconturile privind taxa pe valoarea adãugatã şi vor transmite o adresa la direcţia de control fiscal din judeţ sau a municipiului Bucureşti, însoţitã de o copie de pe cererea de rambursare, în vederea efectuãrii controlului fiscal, şi de o fişa de evidenta pe plãtitor care cuprinde situaţia fiscalã la zi a contribuabilului.
3. Organele fiscale, prin compartimentele de colectare şi executare silitã sau de administrare a veniturilor statului, dupã caz, desemnate sa primeascã cererile de rambursare, vor conduce un registru special, conform modelului prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, ce va conţine:
- evidenta cererilor de rambursare depuse de contribuabili;
- adresele transmise organelor de control fiscal în vederea verificãrii documentelor, stabilirii realitãţii şi a legalitãţii sumelor pentru care contribuabilii solicita drept de rambursare;
- rezultatele analizei şi verificãrii cererii de rambursare.
4. Organele de control fiscal vor tine o evidenta separatã privind cererile de rambursare primite, precum şi modul de soluţionare a acestora.
5. Rezultatele verificãrii efectuate de cãtre organele de control fiscal vor fi înscrise în procesul-verbal de control care va cuprinde, pe lângã alte elemente, urmãtoarele:
- suma reprezentând taxa pe valoarea adãugatã pentru care se solicita rambursarea;
- suma reprezentând taxa pe valoarea adãugatã pentru care contribuabilul are drept de rambursare;
- suma reprezentând taxa pe valoarea adãugatã care nu se justifica a fi rambursata;
- suma reprezentând taxa pe valoarea adãugatã de reportat în decontul lunii urmãtoare.
Procesul-verbal de control nu va conţine operaţiuni de compensare a taxei pe valoarea adãugatã de rambursat cu alte obligaţii bugetare neachitate la scadenta.
6. Organele de control fiscal transmit compartimentelor de colectare şi executare silitã sau de administrare a veniturilor statului, dupã caz, un dosar care va conţine:
- procesul-verbal de control verificat de şeful de serviciu şi aprobat de directorul general adjunct coordonator al direcţiei de control fiscal din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau de directorul general adjunct coordonator al Direcţiei generale de îndrumare şi control fiscal din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
- anexele la procesul-verbal de control prevãzute în metodologia de control;
- avizul de rambursare întocmit de organul de control fiscal, aprobat şi avizat, conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice;
- o copie de pe declaraţia pe propria rãspundere a contribuabilului supus actului de control privind prezentarea la organele de control a tuturor documentelor necesare, a realitãţii şi a legalitãţii documentelor care au stat la baza controlului;
- fişa contribuabilului actualizatã (model Circulara Ministerului Finanţelor Publice nr. 31.531 din 8 iunie 2001);
- dispoziţia de urmãrire;
- lista nominalã cuprinzând furnizorii neachitati şi/sau principalii clienţi neincasati la data încheierii actului de control.
Dosarul va fi transmis astfel încât cererea de rambursare sa poatã fi soluţionatã în termenul legal.
7. Echipa de control şi şeful serviciului rãspund pentru exactitatea datelor verificãrii şi sumele propuse pentru care contribuabilul are drept de rambursare.
8. Sumele reprezentând diferenţe de impozite, taxe şi alte venituri ale bugetului de stat, împreunã cu majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere aferente, stabilite în urma acţiunilor de control, se vor înscrie în dispoziţia de urmãrire ce se înainteazã compartimentelor de colectare şi executare silitã sau de administrare a veniturilor statului, dupã caz.
9. Pe baza dosarului cu rezultatele controlului compartimentele de colectare şi executare silitã sau de administrare a veniturilor statului, dupã caz, vor completa cartusul rezervat organelor fiscale din cererea de rambursare şi vor întocmi un referat privind soluţionarea cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã pe baza datelor de mai sus, a celor rezultate din evidenta analitica pe plãtitori, din dosarul fiscal sau din dosarul de executare silitã.
10. Datele din referatul menţionat la pct. 9, aprobat de directorul coordonator, vor sta la baza întocmirii de cãtre compartimentele de colectare şi executare silitã sau de administrare a veniturilor statului, dupã caz, a documentului intitulat Nota privind compensarea impozitelor, taxelor şi altor venituri bugetare.
11. Restituirea diferenţei de taxa pe valoarea adãugatã rãmasã dupã compensarea realizatã conform pct. 10 se efectueazã pe baza unei Note privind restituirea sumelor reprezentând taxa pe valoarea adãugatã.
12. Nota privind compensarea sumelor reprezentând taxa pe valoarea adãugatã şi/sau nota privind restituirea sumelor reprezentând taxa pe valoarea adãugatã, precum şi referatul prevãzut la pct. 9 se întocmesc în 3 exemplare şi se vor transmite dupã cum urmeazã:
- exemplarul nr. 1 - rãmâne la compartimentul cu atribuţii de compensare al organului fiscal;
- exemplarul nr. 2 - la compartimentele cu atribuţii de evidenta analitica pe plãtitori;
- exemplarul nr. 3 - la unitãţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publica.
13. Compartimentele de colectare şi executare silitã sau de administrare a veniturilor statului, dupã caz, vor transmite unitãţilor teritoriale de trezorerie şi contabilitate publica, cu adresa de însoţire, dosarul de rambursare care va cuprinde urmãtoarele documente:
- referatul privind soluţionarea cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã, aprobat de directorul coordonator;
- cererea de rambursare şi/sau cererea de compensare;
- nota de restituire şi/sau de compensare sau procesul-verbal de compensare prevãzut în <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 897/2001 , dupã caz.
14. Unitãţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publica efectueazã operaţiunile de compensare şi/sau de restituire pe baza Notelor de compensare şi/sau de restituire a sumelor reprezentând taxa pe valoarea adãugatã şi confirma efectuarea operaţiunilor la compartimentele de colectare şi executare silitã sau de administrare a veniturilor statului, dupã caz, prin restituirea unei copii certificate de pe notele menţionate anterior, pentru operarea în evidenta analitica pe plãtitori.
15. Dupã primirea confirmãrii de la unitãţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publica a efectuãrii operaţiunilor de compensare şi/sau restituire, compartimentele de colectare şi executare silitã sau de administrare a veniturilor statului, dupã caz, vor comunica contribuabilului modul de soluţionare a cererii.
16. Totodatã compartimentele de colectare şi executare silitã sau de administrare a veniturilor statului, dupã caz, vor completa registrul de evidenta a cererilor de rambursare, întocmit conform pct. 3.

ANEXA 1


───────
la normele metodologice
────────────────────────

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
UNITATEA TERITORIALĂ .........................................
Compartimentul de colectare şi executare silitã ..............






REGISTRU DE EVIDENTA
a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adãugatã
┌─┬──┬──────┬───────────────────────┬──────────────────────────────┬───────┬───┐
│N│C │Codul │ Cerere de │ │Numãrul│ │
│r│o │fiscal│ rambursare │ │şi data│ │
│ │n │ │ │ Rezultatele analizei şi │trans- │ │
│c│t │ │ │ verificãrii cererii de │miterii│ │
│r│r │ │ │ rambursare │ la │ O │
│t│i ├─┬────┼─┬─┬───────┬─────┬─────┼─────────┬────────────────────┼───┬───┤ b │
│ │b │N│Data│N│D│Suma │Data │Proce│Numele │ │T │C │ s │
│ │u │u│în- │u│a│solici-│tran-│sul- │ şi │ Suma │r │o │ e │
│ │a │m│re- │m│t│tata │smi- │ver- │prenumele│ - lei - │e │n │ r │
│ │b │a│gis-│a│a│ │te- │bal │inspec- │ │z │t │ v │
│ │i │r│tra-│r│ │ -lei- │rii ├─┬───┤torului ├────────┬──┬──┬──┬──┤o │r │ a │
│ │l │u│rii │u│ │ │ la │N│Da-│ │Apro- │C │R │R │D │r │i │ t │
│ │u │l│ │l│ │(col.6=│or- │u│ta │ │bata │o │e │e │e │e │b │ i │
│ │l │ │ │ │ │col.11+│ganul│m│ │ │din │m │s │s │ │r │u │ i │
│ │ │ │ │ │ │col.14+│ de │a│ │ │care: │p │t │p │r │i │a │ │
│ │ │ │ │ │ │col.15)│con- │r│ │ │(col.11=│e │i │i │e │e │b │ │
│ │ │ │ │ │ │ │trol │u│ │ │col.12+ │n │t │n │p │ │i │ │
│ │ │ │ │ │ │ │fis- │l│ │ │col.13) │s │u │s │o │ │l │ │
│ │ │ │ │ │ │ │cal │ │ │ │ │a │i │a │r │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │t │t │ │t │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │a │a │ │a │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │t │ │ │ │
├─┼──┼─┼────┼─┼─┼───────┼─────┼─┼───┼─────────┼────────┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┤
│0│1 │2│ 3 │4│5│ 6 │ 7 │8│ 9 │ 10 │ 11 │12│13│14│15│16 │17 │ 18│
├─┼──┼─┼────┼─┼─┼───────┼─────┼─┼───┼─────────┼────────┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┤
├─┼──┼─┼────┼─┼─┼───────┼─────┼─┼───┼─────────┼────────┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┤
├─┼──┼─┼────┼─┼─┼───────┼─────┼─┼───┼─────────┼────────┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┤
├─┼──┼─┼────┼─┼─┼───────┼─────┼─┼───┼─────────┼────────┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┤
├─┼──┼─┼────┼─┼─┼───────┼─────┼─┼───┼─────────┼────────┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┤
├─┼──┼─┼────┼─┼─┼───────┼─────┼─┼───┼─────────┼────────┼──┼──┼──┼──┼───┼───┼───┤
└─┴──┴─┴────┴─┴─┴───────┴─────┴─┴───┴─────────┴────────┴──┴──┴──┴──┴───┴───┴───┘





ANEXA 2


───────
la normele metodologice
────────────────────────

DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE
A JUDEŢULUI ....................../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
Nr. ................ / ..................






Se aproba,
───────────
Director general adjunct,


Avizat, Avizat,
─────── ───────
Control financiar preventiv, Direcţia control fiscal

Director,


AVIZ DE RAMBURSARE
La cererea înregistratã sub nr. ....... din data ........., prin care Societatea Comercialã .........., cu sediul în .........., sectorul ......, str. ........ nr. ......, identificata prin codul fiscal ............ şi plãtitoare de T.V.A. începând cu data de ........., prin care solicita rambursarea T.V.A. în suma de ........., pentru perioada de la ........ pana la ............, în urma verificãrii efectuate şi consemnate în Procesul-verbal nr. ........., încheiat la data de ..........., s-au constatat urmãtoarele:
- T.V.A. pentru care societatea comercialã are drept de rambursare .........;
- T.V.A. care nu se justifica sa fie rambursata ............................;
- T.V.A. de reportat în decontul lunii urmãtoare .......................... .




Şef serviciu, Întocmit,
.............................. ...............................
(numele, prenumele şi semnatura) (numele, prenumele şi semnatura)

................................
(numele, prenumele şi semnatura)






────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016