Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 4 martie 2005  privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 4 martie 2005 privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT)

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 10 martie 2005

ART. 1
Ordinul de platã pentru trezoreria statului (OPT) este un instrument de platã pentru efectuarea de plãţi cãtre şi de la Trezoreria Statului, care se supune prevederilor <>Regulamentului Bãncii Naţionale a României nr. 2/2005 privind ordinul de platã utilizat în operaţiuni de transfer credit şi prezentelor norme metodologice.
ART. 2
Ordinele de platã pentru Trezoreria Statului (OPT) se utilizeazã de cãtre plãtitori astfel:
a) persoane juridice şi persoane fizice (agenţi economici şi alţi plãtitori), pentru:
- achitarea impozitelor, taxelor şi a altor obligaţii, inclusiv restituiri din finanţarea anilor precedenţi datorate bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetelor fondurilor speciale, bugetului Trezoreriei Statului, bugetelor de venituri proprii ale instituţiilor publice, inclusiv a sumelor datorate Ministerului Finanţelor Publice;
- achitarea în contul instituţiilor publice a sumelor reprezentând contravaloarea serviciilor prestate, bunurilor livrate şi a lucrãrilor executate de cãtre acestea;
- transferul în conturile proprii deschise la instituţiile de credit sau, dupã caz, la Banca Naţionalã a României al sumelor încasate în conturi deschise la Trezoreria Statului şi alte plãţi efectuate din aceste conturi, conform reglementãrilor legale în vigoare;
b) ordonatori de credite, pentru:
- achitarea impozitelor, taxelor şi a altor obligaţii datorate bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetului Trezoreriei Statului, bugetelor locale şi bugetelor fondurilor speciale;
- achitarea obligaţiilor cãtre furnizori şi creditori, virãri de sume reprezentând transferuri şi subvenţii, restituiri de venituri bugetare încasate necuvenit;
c) Ministerul Finanţelor Publice şi unitãţile descentralizate, pentru:
- restituiri de venituri bugetare încasate necuvenit, compensãri şi regularizãri din bugetul de stat şi din celelalte bugete; virãri de sume din fonduri publice gestionate de Ministerul Finanţelor Publice în numele statului, inclusiv plãţi pentru datoria publicã internã şi externã, rambursãri de credite, precum şi alte plãţi.
ART. 3
Ordinul de platã pentru Trezoreria Statului (OPT) se completeazã de cãtre plãtitori distinct pentru fiecare tip de obligaţie bugetarã.
ART. 4
(1) Ordinele de platã pentru Trezoreria Statului (OPT) pot fi completate de cãtre plãtitori pe suport de hârtie (în douã exemplare, din care exemplarul nr. 2 rãmâne la plãtitor, iar exemplarul nr. 1 se depune la instituţia iniţiatoare, care poate fi instituţie de credit sau unitate a Trezoreriei Statului) sau pe suport electronic, în funcţie de termenii şi condiţiile contractuale convenite cu instituţia iniţiatoare, cu respectarea precizãrilor din prezentele norme metodologice.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul plãţilor efectuate pentru achitarea obligaţiilor prevãzute la art. 5 lit. j) pct. 5 şi 6, instituţiile iniţiatoare au obligaţia de a semna şi de a ştampila exemplarul nr. 2 al ordinului de platã pentru Trezoreria Statului, care rãmâne la plãtitor, în scopul confirmãrii debitãrii contului plãtitorului cu suma respectivã.
(3) În cazul ordinelor de platã pentru Trezoreria Statului întocmite pe suport hârtie, exemplarul nr. 2 reţinut de plãtitor constituie document justificativ pentru înregistrarea operaţiunii în contabilitate, numai împreunã cu extrasul de cont eliberat de cãtre instituţia bancarã sau unitatea Trezoreriei Statului iniţiatoare. Rãspunderea pentru situaţiile în care datele înscrise în cele douã exemplare ale ordinelor de platã pentru Trezoreria Statului întocmite pe suport hârtie sunt diferite revine exclusiv plãtitorului. Instituţia iniţiatoare are rãspunderea preluãrii informaţiilor de pe OPT în format electronic în conformitate cu exemplarul nr. 1 depus de cãtre plãtitor.
(4) Formularul "Ordin de platã pentru Trezoreria Statului (OPT)" se genereazã cu ajutorul programului de asistenţã pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice. Programul de asistenţã este distribuit contribuabililor gratuit de unitãţile fiscale subordonate sau poate fi descãrcat de pe serverul de web al Ministerului Finanţelor Publice, la adresa www.mfinante.ro/informatii contribuabil/sistem fiscal/programe utile. Formularul "Ordin de platã pentru Trezoreria Statului (OPT)" poate fi completat fie cu ajutorul programului de asistenţã pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice, fie manual.
ART. 5
Elementele din formular se completeazã astfel:
a) în rubrica "Nr." se înscrie numãrul ordinului de platã atribuit de cãtre plãtitor;
b) în rubrica "PLĂTIŢI" se înscrie suma în cifre; cifrele se aliniazã de la dreapta la stânga;
c) în rubrica "LEI, adicã" se înscrie, citeţ şi, recomandabil, fãrã pauzã între cuvinte, suma în litere;
d) în rubrica "PLĂTITOR" se înscrie denumirea plãtitorului;
e) în rubrica "Cod de identificare fiscalã" se înscrie codul de identificare fiscalã al plãtitorului (cod de înregistrare fiscalã sau cod unic de înregistrare, CNP sau numãr de identificare fiscalã, dupã caz);
f) în rubrica "Adresa" se înscrie adresa plãtitorului;
g) în spaţiul marcat "Cod IBAN plãtitor" se completeazã codul IBAN al contului care trebuie debitat, deschis de emitent la instituţia iniţiatoare sau, dupã caz, de instituţia emitentã;
h) în rubrica "Codul BIC" se înscrie codul BIC al instituţiei iniţiatoare;
i) în rubrica "De la" se înscrie identitatea instituţiei iniţiatoare prin denumire;
j) rubrica "Beneficiar" se completeazã astfel:
1. pentru obligaţiile bugetare prevãzute în anexa nr. A la <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.870/2004 , cu excepţia celor prevãzute la punctele 5-7 de mai jos, se înscrie: buget stat, buget asigurãri sociale de stat, buget asigurãri sociale de sãnãtate, buget asigurãri de şomaj, dupã caz.
2. pentru obligaţiile bugetare achitate la bugetele locale se înscrie denumirea unitãţii administrativ-teritoriale în contul cãreia se achitã suma;
3. pentru obligaţiile bugetare prevãzute în anexa nr. 4 la normele metodologice aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.644/2003 se înscrie denumirea casei de asigurãri sau a agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã în contul cãreia se achitã suma;
4. pentru obligaţiile de platã cãtre instituţii publice se înscrie denumirea instituţiei publice beneficiare;
5. pentru taxe şi alte obligaţii achitate în vamã se înscrie denumirea unitãţii vamale;
6. pentru acccize la uleiuri minerale plãtite anticipat livrãrii, de cãtre client în numele furnizorului, se înscrie denumirea agentului economic furnizor producãtor/ procesator;
7. pentru impozitul pe venituri din salarii se înscrie denumirea unitãţii pentru care se achitã impozitul, fie aceasta persoanã juridicã sau sucursalã/punct de lucru, dupã caz;
8. pentru amenzi achitate, rubrica "Beneficiar" se completeazã astfel:
8.1. pentru amenzile datorate bugetelor locale se înscrie denumirea unitãţii administrativ-teritoriale în contul cãreia se achitã suma;
8.2. pentru amenzile datorate bugetului de stat se înscrie:
8.2.1. denumirea unitãţii din care face parte agentul constatator care a aplicat amenda/buget de stat, în situaţia în care în procesul-verbal de constatare a contravenţiei s-a consemnat codul fiscal al acestuia;
8.2.2. buget de stat, în situaţia în care în procesul-verbal de constatare a contravenţiei nu s-a consemnat codul fiscal al unitãţii din care face parte agentul constatator;
9. pentru plãţi dispuse din conturi deschise la Trezoreria Statului pentru alte destinaţii (de exemplu: achitarea în conturile agenţilor economici deschise la Trezoreria Statului a sumelor reprezentând contravaloarea bunurilor achiziţionate, serviciilor prestate sau lucrãrilor executate instituţiilor publice; virarea soldurilor conturilor de disponibilitãţi ale agenţilor economici în conturi bancare; transferul sumelor aferente drepturilor salariale în conturile de card deschise la bãnci pe numele salariaţilor instituţiilor publice; plãţi privind distribuirea sumelor încasate prin valorificarea bunurilor mobile şi imobile din procesul de executare silitã etc.) se înscrie denumirea beneficiarului sumei;
10. pentru celelalte obligaţii bugetare se înscrie denumirea bugetului cãruia i se cuvin sumele respective;
k) în rubrica "Cod de identificare fiscalã" se înscrie codul de identificare fiscalã al beneficiarului, dupã cum urmeazã:
1. codul de identificare fiscalã al contribuabilului, pentru obligaţiile bugetare prevãzute la lit. j) pct. 1;
2. codul de identificare fiscalã al primãriei, pentru obligaţiile bugetare prevãzute la lit. j) pct. 2;
3. codul de identificare fiscalã al casei de asigurãri sau al agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã, pentru obligaţiile menţionate la lit. j) pct. 3;
4. codul de identificare fiscalã al instituţiei publice, pentru obligaţiile de platã prevãzute la lit. j) pct. 4;
5. codul de identificare fiscalã al unitãţii vamale, pentru taxele şi obligaţiile achitate în vamã, prevãzute la lit. j) pct. 5;
6. codul de identificare fiscalã al agentului economic furnizor producãtor/procesator, pentru accizele la uleiuri minerale, prevãzute la lit. j) pct. 6;
7. codul de identificare fiscalã al entitãţilor prevãzute la lit. j) pct. 7;
8. codul de identificare fiscalã al primãriei, pentru obligaţiile prevãzute la lit. j) pct. 8.1; codul de identificare fiscalã al unitãţii din care face parte agentul constatator, pentru obligaţiile prevãzute la lit. j) pct. 8.2.1, sau codul de identificare fiscalã al contravenientului, pentru obligaţiile prevãzute la lit. j) pct. 8.2.2;
9. codul de identificare fiscalã al beneficiarului sumei, pentru plãţile menţionate la lit. j) pct. 9;
10. codul de identificare fiscalã atribuit Trezoreriei Statului (8609468), pentru obligaţiile bugetare prevãzute la lit. j) pct. 10;
l) în spaţiul marcat "Cod IBAN beneficiar" se înscrie codul IBAN aferent contului de venituri ori de cheltuieli bugetare sau contului de disponibilitãţi, dupã caz, în care se achitã suma. La completarea codurilor IBAN se vor avea în vedere urmãtoarele precizãri:
- obligaţiile de platã prevãzute la lit. j) pct. 1, 8.2.1, 8.2.2 şi 10 se achitã la unitãţile Trezoreriei Statului în raza cãrora îşi au sediul social/domiciliul sau domiciliul fiscal contribuabilii;
- obligaţiile de platã prevãzute la lit. j) pct. 2, 3, 4, 5, 6 şi 8.1 se achitã la unitãţile Trezoreriei Statului în raza cãrora îşi au deschise conturile beneficiarii sumelor respective;
- plãţile prevãzute la lit. j) pct. 9 se efectueazã la unitãţile Trezoreriei Statului sau la unitãţile instituţiilor de credit la care îşi au deschise conturile beneficiarii sumelor;
- obligaţiile de platã prevãzute la lit. j) pct. 7 se achitã la unitãţile Trezoreriei Statului în raza cãrora îşi au sediul social/domiciliul sau domiciliul fiscal contribuabilii şi, respectiv, la Direcţia Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti sau la trezoreriile municipiilor reşedinţã de judeţ, dupã caz, pentru marii contribuabili şi sediile secundare ale acestora;
m) în rubrica "Codul BIC" se înscrie identitatea instituţiei destinatare prin cod BIC;
n) în rubrica "La" se înscrie denumirea unitãţii Trezoreriei Statului sau a unitãţii instituţiei de credit la care este deschis contul beneficiarului;
o) rubrica "Nr. de evidenţã a plãţii" se completeazã numai pentru obligaţiile bugetare prevãzute în anexa A la <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.870/2004 , potrivit precizãrilor din anexa la acelaşi ordin.
NOTĂ: Pentru plãţile dispuse prin formularul "Ordin de platã pentru Trezoreria Statului pe suport hârtie (OPHT)", aprobat prin Normele metodologice ale Ministerului Finanţelor şi ale Bãncii Naţionale a României nr. 16.144/18/1995, "Numãrul de evidenţã a plãţii" se completeazã în rubrica "Explicaţii";
p) rubrica "Reprezentând" se completeazã dupã cum urmeazã:
- pentru obligaţiile bugetare se înscrie denumirea completã a obligaţiei bugetare achitate;
- pentru celelalte categorii de plãţi se înscrie natura economicã a plãţii (de exemplu: "transfer sold");
r) în rubrica "Data emiterii" se înscrie clar şi vizibil de cãtre plãtitor data (ziua, luna, anul) la care este emis ordinul de platã pentru Trezoreria Statului (OPT);
s) în rubrica "Data debitãrii" se înscrie clar şi vizibil de cãtre instituţia iniţiatoare data (ziua, luna, anul) la care este debitat contul plãtitorului. Aceastã informaţie se completeazã în mesajele electronice de plãţi de cãtre instituţia iniţiatoare, în câmpul 70 pe rândul al doilea, în rubrica "Data plãţii", în conformitate cu prevederile <>Normelor Bãncii Naţionale a României nr. 1/2005 privind modul unitar de completare a menţiunilor din ordinele de platã în mesajele electronice utilizate în sistemul ReGIS şi în casa de compensare automatã.
ART. 6
(1) Formularul "Ordin de platã pentru Trezoreria Statului (OPT)", aprobat prin prezentele norme metodologice, se utilizeazã numai pentru decontãri în cadrul Sistemului electronic de plãţi.
(2) Datele privind intrarea în funcţiune a Sistemului electronic de plãţi, atât pentru plãţi intertrezorerii, cât şi pentru plãţi interbancare (de micã şi mare valoare) vor fi publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice (www.mfinante.ro) şi la sediile unitãţilor Trezoreriei Statului.
ART. 7
Modelul formularului "Ordin de platã pentru Trezoreria Statului (OPT)" este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA


──────
la normele metodologice
────────────────────────





┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ORDIN DE PLATA Nr.┌────────────┐ PLATITI┌─────────────────┐ LEI, adica │
│ └────────────┘ └─────────────────┘ │
│┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│
│└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘│
├───────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┤
│Cod de identificare ┌───────────┐ │Primirea/Acceptarea │
│fiscala └───────────┘adresa │───────────────────────────────── │
│┌───────────────────────────────────────┐ │───────────────────────────────── │
│└───────────────────────────────────────┘ │───────────────────────────────── │
│Cod IBAN platitor┌──────────────┐ Codul BIC│────────────────────────(L.S.) │
│ └──────────────┘┌────────┐│Semnatura ─────────────── │
│ └────────┘│ │
│De la┌────────────────────────────────────┐│ │
│ └────────────────────────────────────┘│ │
│ │ │
├───────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│BENEFICIAR┌──────────────────────────────┐ │ │
│ └──────────────────────────────┘ │───────────────────────────────── │
│Cod de identificare ┌────────────┐ │Tipul NORMAL URGENT │
│fiscala └────────────┘ │transferului ┌────┐ ┌────┐ │
│ │ └────┘ └────┘ │
│Cod IBAN ┌────────────────┐Codul┌──────┐ │ │
│beneficiar └────────────────┘BIC └──────┘ │───────────────────────────────── │
│ │ │
│La┌─────────────────────────────────────┐ │Data emiterii:┌──────────────┐ │
│ └─────────────────────────────────────┘ │ └──────────────┘ │
│ │ │
│Nr. de evidenta a ┌─────────────────────┐ │ (L.S.) │
│platii └─────────────────────┘ │ │
│ │───────────────────── │
│Reprezentand: │Semnatura platitorului si │
│ ┌───────────────────────────────────────┐ │ Stampila EXP │
│ │ │ │┌───────────────────────┐ ┌──────┐│
│ │ │ │└───────────────────────┘ └──────┘│
│ │ │ │ │
│ └───────────────────────────────────────┘ │ │
│ Data debitarii: │ │
│ │ │
└───────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘



__________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016