Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 31 iulie 2003  privind constituirea si utilizarea Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 31 iulie 2003 privind constituirea si utilizarea Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR, APELOR SI MEDIULUI MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 634 din 5 septembrie 2003
CAP. I
Sursele de constituire a Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã

ART. 1
(1) Sursele de constituire a Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã sunt urmãtoarele:
a) taxa prevãzutã în anexa nr. 2 la <>Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, în cazul scoaterii definitive a terenurilor din circuitul silvic, fãrã compensarea acestora cu o suprafata echivalenta de teren, potrivit <>art. 92 alin. (4) din Legea nr. 18/1991 , republicatã, şi <>art. 24 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic şi administrarea fondului forestier naţional, republicatã;
b) taxa egala cu valoarea masei lemnoase la exploatabilitate pentru specia principala de baza corespunzãtoare statiunii, în cazul scoaterii definitive a terenurilor din fondul forestier naţional, în situaţia în care persoanele fizice sau juridice beneficiare de folosirea terenului, la cerere, oferã în compensare terenuri limitrofe fondului forestier, echivalente ca suprafata şi bonitate, potrivit <>art. 23 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 , republicatã;
c) garanţia în bani, în suma egala cu cheltuielile necesare pentru aducerea în condiţii apte de impadurire a terenului scos temporar din fondul forestier naţional, în condiţiile prevãzute la art. 2.
(2) Pentru terenurile scoase definitiv din circuitul silvic pentru construcţii care deservesc activitãţile silvice, lucrãrile de îmbunãtãţiri funciare, regularizarea cursurilor de apa, realizarea de surse de apa potabilã şi obiectivele meteorologice nu se datoreazã taxa pentru scoaterea definitiva din circuitul silvic.
ART. 2
(1) Potrivit <>art. 93 din Legea nr. 18/1991 , republicatã, şi <>art. 25 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 , republicatã, în cazul scoaterii temporare a terenurilor din fondul forestier naţional, persoanele fizice sau juridice care beneficiazã de folosirea terenului au obligaţia sa achite o garanţie în bani, în suma egala cu cheltuielile necesare pentru aducerea în condiţii apte de impadurire a terenului ocupat temporar. Sumele aferente se depun într-un cont special, purtãtor de dobanda, la Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã.
(2) Titularul aprobãrii scoaterii temporare a terenului din fondul forestier naţional va primi la cerere garanţia depusa plus dobanda aferentã, dupã îndeplinirea obligaţiilor prevãzute cu privire la redarea terenurilor în circuitul silvic, pe baza confirmãrii în scris de cãtre deţinãtorul terenului, avizatã de structura teritorialã competenta a Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, a primirii terenului ocupat temporar, apt pentru impadurire.
(3) În cazul în care titularul aprobãrii nu executa lucrãrile de calitate şi la termenele prevãzute în actele de aprobare, organul silvic de specialitate, în baza constatãrii situaţiei de fapt, dispune executarea lucrãrilor de redare în termen de 30 de zile, cu finanţare din garanţia depusa.
(4) Dacã titularul aprobãrii nu executa lucrãrile în noul termen şi de calitatea stabilitã de organul silvic, intreaga garanţie va rãmâne în Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã.
ART. 3
Achitarea obligaţiilor financiare prevãzute la art. 1 alin. (1) şi la art. 2 alin. (1) se face anterior emiterii aprobãrii scoaterii definitive, respectiv folosirii temporare a suprafeţelor din fondul forestier.
ART. 4
Virarea şi decontarea sumelor din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã se vor efectua în conformitate cu Normele metodologice privind finanţarea investiţiilor instituţiilor publice prin trezoreria statului, aprobate prin <>Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 2.487/1996 .

CAP. II
Alocarea sumelor pentru cheltuielile din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã

ART. 5
În utilizarea Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului îndeplineşte atribuţiile şi rãspunderile ordonatorilor principali de credite bugetare, stabilite prin <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, iar Regia Nationala a Pãdurilor şi structurile teritoriale competente ale Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului au calitatea de autoritate contractantã.
ART. 6
(1) Potrivit reglementãrilor legale, din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã se asigura finanţarea cercetãrii, proiectãrii şi executãrii lucrãrilor prevãzute în proiectele de amenajare, ameliorare şi punere în valoare prin impadurire a terenurilor degradate constituite în perimetre de ameliorare, inclusiv dotãri independente pentru asigurarea bunei executii şi funcţionari a acestora, finanţarea întocmirii de studii şi documentaţii tehnico-economice pentru realizarea perdelelor forestiere de protecţie, precum şi finanţarea impaduririi terenurilor pentru realizarea pe categorii a Sistemului naţional al perdelelor forestiere de protecţie.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor poate propune angajarea Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã, la solicitarea autoritãţilor administraţiei publice locale, propunere care va fi transmisã Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului pentru a urma procedura prevãzutã în prezentul ordin.
ART. 7
(1) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, prin direcţiile care au atribuţii în domeniu, întocmeşte şi aproba bugetul de venituri şi cheltuieli, lista obiectivelor de investiţii - lucrãri noi, lucrãri în continuare şi programul de proiectare, aferente Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã.
(2) Lista lucrãrilor în continuare se elaboreazã pe baza propunerilor înaintate de Regia Nationala a Pãdurilor - pentru lucrãrile ce se executa pe terenurile pe care le are în administrare, respectiv de structurile teritoriale competente ale Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului - pentru lucrãrile ce se executa pe terenurile din domeniul public care nu sunt administrate de Regia Nationala a Pãdurilor, pe terenurile din domeniul privat al statului şi pe terenurile proprietate privatã. Aceasta lista se întocmeşte potrivit documentaţiilor tehnico-economice, inventarelor de lucrãri la finele anului precedent şi rezultatelor controlului anual al regenerarilor, efectuat conform Instrucţiunilor pentru desfãşurarea controlului anual al regenerarilor.
ART. 8
(1) Proiectarea şi execuţia lucrãrilor de amenajare, ameliorare şi punere în valoare prin impadurire a terenurilor degradate cuprinse în perimetrele de ameliorare se realizeazã, conform prevederilor legale, de cãtre persoane atestate de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului. În cazul terenurilor degradate din administrarea Regiei Naţionale a Pãdurilor, pentru care soluţiile de impadurire sunt simple, fãrã lucrãri de consolidare a terenului, şi care au suprafeţe mici şi dispersate, documentaţiile tehnico-economice vor putea fi întocmite şi de specialişti din cadrul direcţiilor silvice. Documentaţiile tehnico-economice se avizeazã de Consiliul tehnico-economic al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului şi se aproba conform reglementãrilor în vigoare.
(2) Proiectarea şi execuţia lucrãrilor din lista aprobatã a obiectivelor de investiţii aferente Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã se realizeazã în conformitate cu reglementãrile privind achiziţiile publice.
ART. 9
(1) Decontarea lucrãrilor de amenajare, ameliorare şi punere în valoare prin impadurire a terenurilor degradate, din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã, se efectueazã de cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, prin:
a) Regia Nationala a Pãdurilor, pe baza situaţiilor de lucrãri aprobate de direcţiile silvice şi avizate de structurile teritoriale competente ale Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului şi pe baza proceselor-verbale de recepţie - pentru lucrãrile executate pe terenuri situate în fondul forestier proprietate publica a statului, în administrarea Regiei Naţionale a Pãdurilor;
b) structurile teritoriale competente ale Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, pe baza situaţiilor de lucrãri întocmite de executantul lucrãrilor, însuşite de proprietarul terenului, verificate şi aprobate de structurile teritoriale competente ale Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului şi pe baza proceselor-verbale de recepţie - pentru lucrãrile executate pe terenurile din domeniul public care nu sunt în administrarea Regiei Naţionale a Pãdurilor, pe terenurile din domeniul privat al statului şi pe terenurile proprietate privatã.
(2) Recuperarea fondurilor investite, în situaţia în care deţinãtorul sau administratorul terenului cuprins în obiectivul de investiţii sisteaza lucrãrile în amplasamente cu lucrãri în continuare, se va face prin executare silitã.
ART. 10
(1) Decontarea lucrãrilor se asigura prin Trezoreria Statului, prin contul 50.57 "Disponibil din fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã", deschis pe seama Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, şi prin contul curent al Regiei Naţionale a Pãdurilor.
(2) În funcţie de derularea procesului investitional şi de soldul Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, în calitate de ordonator principal de credite, poate reactualiza în cursul anului bugetul şi lista obiectivelor de investiţii care se finanţeazã din acest fond.
ART. 11
Potrivit legii, soldul Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã rãmas neutilizat la finele anului se reporteazã în anul urmãtor şi se utilizeazã cu aceeaşi destinaţie.

CAP. III
Contabilitatea şi raportarea execuţiei

ART. 12
(1) Evidentierea în contabilitate a veniturilor, cheltuielilor şi a disponibilitãţilor Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã se face potrivit Planului de conturi pentru instituţii publice, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 324/1994 , cu modificãrile ulterioare, utilizându-se în principal urmãtoarele conturi:
119.01 "Disponibil din fonduri cu destinaţie specialã"
213 "Alte decontãri"
337 "Fonduri cu destinaţie specialã", analitic 337.42 "Fondul de ameliorare a fondului funciar"
421 "Cheltuieli din fonduri cu destinaţie specialã".
(2) Disponibilitãţile, veniturile şi cheltuielile din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã se raporteazã în anexa nr. 15 la Darea de seama contabila trimestriala şi anuala pentru instituţii publice pe rândul 20 şi se aduna în totalul de la rândul 01.
(3) Monografia privind înregistrarea în contabilitate a principalelor operaţiuni privind constituirea şi utilizarea Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã este prezentatã în anexa care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.

CAP. IV
Recepţia lucrãrilor realizate din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã

ART. 13
(1) Pentru lucrãrile executate se va organiza recepţia lucrãrilor şi se va întocmi un proces-verbal de recepţie.
(2) La finalizarea lucrãrilor, respectiv la realizarea stãrii de masiv a plantaţiilor, se va organiza recepţia finala şi se va întocmi procesul-verbal de recepţie finala.
(3) Recepţia lucrãrilor se face de cãtre comisii de specialişti numite de Regia Nationala a Pãdurilor - pentru obiectivele de investiţii situate pe terenurile pe care le are în administrare, respectiv de structura teritorialã competenta a Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului - pentru obiectivele de investiţii situate pe terenurile din domeniul public care nu sunt administrate de Regia Nationala a Pãdurilor, pe terenurile din domeniul privat al statului şi pe terenurile proprietate privatã.
(4) Comisiile de recepţie sunt constituite din 5-7 specialişti, din care trebuie sa facã parte reprezentanţi ai deţinãtorului cu orice titlu al terenului, ai structurii teritoriale competente a Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului şi ai administraţiei publice locale pe teritoriul cãreia se afla lucrãrile executate.
(5) Comisia de recepţie are obligaţia de a verifica dacã au fost executate toate lucrãrile de amenajare şi ameliorare la parametrii prevãzuţi în documentaţia tehnico-economicã aprobatã.
(6) Predarea-primirea lucrãrilor finalizate se va face prin proces-verbal încheiat între executantul lucrãrilor, deţinãtorii terenurilor, reprezentantul structurii teritoriale competente a Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului şi reprezentantul administraţiei publice locale pe teritoriul cãreia se afla lucrãrile executate.
(7) În actul de predare-primire se vor specifica fondurile fixe care s-au realizat şi care se predau, suprafata şi folosinta silvicã, precum şi recomandãrile şi obligaţiile privind respectarea regimului silvic de cãtre deţinãtorul terenului.
(8) Pe baza actelor de recepţie finala şi de predare-primire, Regia Nationala a Pãdurilor, respectiv structurile teritoriale competente ale Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului vor comunica oficiilor judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie modificãrile survenite cu privire la schimbarea categoriei de folosinta a terenurilor care fac obiectul ameliorãrii prin impadurire.



ANEXA


la normele metodologice
------------------------

MONOGRAFIA

privind înregistrarea în contabilitate a
principalelor operaţiuni privind constituirea şi utilizarea

Fondului de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. La Ministerul Agriculturii Simbol cont
crt. Pãdurilor, Apelor şi Mediului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Încasarea taxelor datorate de persoanele fizice şi 119.01 337.42
juridice, potrivit legii, pentru scoaterea
definitiva din circuitul silvic a terenurilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Înregistrarea dobânzii calculate pentru 119.01 337.42
disponibilitãţile aflate în cont
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Transmiterea sumelor la Regia Nationala a 213/analitic 119.01
Pãdurilor pentru efectuarea cheltuielilor distinct
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. La sfârşitul anului, preluarea cheltuielilor 421 213/analitic
efectuate de Regia Nationala a Pãdurilor distinct
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Pentru sumele virate de Ministerul Agriculturii, 421 119.01
Pãdurilor, Apelor şi Mediului la Regia Nationala
a Pãdurilor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. La sfârşitul anului, închiderea contului de 337.42 421
cheltuieli efectuate în cursul anului din Fondul
de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie
silvicã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Încasarea garanţiilor pentru scoaterea temporarã 119.02 213/analitic
a terenurilor din circuitul silvic distinct
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Restituirea garanţiilor pentru scoaterea temporarã 231/analitic 119.02
a terenurilor din circuitul silvic distinct
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
La autoritatea teritorialã competenta a
Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Evidentierea sumelor de la Ministerul Agriculturii, 119.01 213/analitic
Pãdurilor, Apelor şi Mediului pentru efectuarea distinct
cheltuielilor prevãzute în bugetul aprobat
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Efectuarea cheltuielilor potrivit bugetului aprobat 421 119.01
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. La sfârşitul anului închiderea contului de 213/analitic 421
cheltuieli distinct
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016