Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 3 iulie 2003  de aplicare a prevederilor   Legii creditului agricol pentru productie nr. 150/2003     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 3 iulie 2003 de aplicare a prevederilor Legii creditului agricol pentru productie nr. 150/2003

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 506 din 14 iulie 2003
ART. 1
Creditul agricol pentru producţie este un instrument economico-financiar acordat de bãncile comerciale pentru:
a) înfiinţarea, întreţinerea şi recoltarea culturilor agricole, precum şi întreţinerea şi recoltarea plantaţiilor;
b) achiziţionarea din producţia interna sau producerea puilor de pasare pentru carne şi oua, a purceilor pentru ingrasat, precum şi a tineretului ovin şi bovin pentru ingrasat;
c) aprovizionarea, procesarea hranei, asigurarea medicamentelor şi tratamentelor medicale pentru animale, a cheltuielilor curente pentru întreţinerea şi funcţionarea adaposturilor, utilajelor şi instalaţiilor aferente;
d) asigurarea culturilor şi plantaţiilor impotriva efectelor dãunãtoare ale factorilor de risc natural, precum şi asigurarea efectivelor de animale impotriva efectelor dãunãtoare ale factorilor de risc natural, a bolilor şi a accidentelor.
ART. 2
(1) Beneficiazã de facilitãţile oferite de <>Legea creditului agricol pentru producţie nr. 150/2003 urmãtorii:
a) producãtorii agricoli, persoane fizice sau juridice, care exploateazã, în condiţiile legii, terenuri agricole sau efective de animale, în scopul obţinerii producţiei agricole destinate comercializãrii, dacã angajeazã credite;
b) persoane fizice şi juridice autorizate, care deţin tehnica şi specializarea în executarea de servicii pentru obţinerea producţiei agricole, dacã angajeazã credite în vederea prestãrii serviciilor pentru activitãţile prevãzute la art. 1 lit. a);
c) categoriile de integratori stabilite de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, care achiziţioneazã şi proceseaza producţia agricolã, dacã angajeazã credite în vederea finanţãrii activitãţilor prevãzute la art. 1 lit. a), conform obligaţiilor asumate prin contractele încheiate cu producãtorii agricoli.
(2) Pentru aceleaşi lucrãri agricole prevãzute în tehnologiile specifice pe filiera de producţie nu se pot acorda alocaţii decât unui singur beneficiar.
ART. 3
(1) Bãncile comerciale acorda credite producãtorilor agricoli, prestatorilor de servicii în agricultura şi integratorilor stabiliţi prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului, cu respectarea prevederilor <>Legii bancare nr. 58/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a normelor proprii de creditare.
(2) Creditele acordate beneficiarilor pot fi garantate de Fondul de Garantare a Creditului Rural sau de alte societãţi comerciale de profil, precum şi de împrumutat, prin:
a) gaj fãrã deposedare constituit asupra culturilor, animalelor sau maşinilor şi utilajelor agricole, asigurate la societãţi de asigurare;
b) ipoteca constituitã asupra clãdirilor şi terenurilor agricole sau alte garanţii agreate de bãncile creditoare.
(3) Perioada maxima de rambursare a creditului este de 360 de zile de la acordare, termenele de rambursare a ratelor de împrumut şi de plata a dobânzilor aferente urmând sa fie convenite în funcţie de tehnologiile agricole specifice, corelate cu perioada de valorificare a producţiei.
ART. 4
(1) Beneficiarii creditelor agricole pentru producţie, care ramburseazã creditele şi plãtesc dobânzile aferente la termenele scadente prevãzute în contractele de împrumut, beneficiazã de fonduri publice de pana la 30% din volumul creditului.
(2) Nivelul fondurilor publice se va stabili diferenţiat în fiecare an, pentru fiecare cultura, plantaţie şi specie de animale, prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului.
(3) Sumele necesare fondurilor publice se asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului.
(4) Pentru obţinerea fondurilor publice, beneficiarii de credite pentru producţie vor solicita bãncilor comerciale documentaţia privind utilizarea şi rambursarea integrala a creditelor, documentaţia urmând sa se depunã la direcţiile pentru agricultura şi dezvoltare ruralã judeţene şi a municipiului Bucureşti.
(5) Direcţiile pentru agricultura şi dezvoltare ruralã judeţene şi a municipiului Bucureşti, pe baza solicitãrilor şi a documentaţiilor primite de la beneficiarii de credite agricole pentru producţie, în vederea obţinerii fondurilor publice, vor întocmi situaţia justificativã conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, care va fi transmisã la Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului.
(6) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului, pe baza solicitãrilor primite de la direcţiile pentru agricultura şi dezvoltare ruralã judeţene şi a municipiului Bucureşti, referitoare la fondurile publice aferente creditelor agricole pentru producţie rambursate integral, va întocmi situaţia centralizatoare conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, care va însoţi cererea de deschidere de credite, transmisã de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului la Ministerul Finanţelor Publice.
ART. 5
Specialiştii direcţiilor pentru agricultura şi dezvoltare ruralã judeţene şi a municipiului Bucureşti au obligaţia de a verifica la producãtorii agricoli respectarea destinaţiei creditelor acordate.
ART. 6
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.



ANEXA 1


la normele metodologice
-----------------------

Direcţia pentru agricultura şi dezvoltare ruralã
(judeteana/municipiul Bucureşti ..................)

SITUAŢIA
justificativã pentru obţinerea fondurilor publice
aferente creditelor agricole acordate conform Legii
creditului agricol pentru producţie nr. 150/2003,
rambursate integral



┌──────────┬───────────┬──────────────────────────────────┬────────┬──────────┐
│Beneficiar│ Banca │ │ │ │
│de credite│comercialã │ Credite agricole pentru producţie│ Nivelul│ Valoarea │
│ (persoana│ care a ├───────────────────────┬──────────┤ mediu │fondurilor│
│fizica sau│ acordat │ Data │ Valoarea │ al │ publice │
│ agent │creditul şi│ │creditului│fonduri-│ │
│ economic)│a confirmat├───────┬───────┬───────┤ │lor │(mii lei) │
│ │rambursarea│acorda-│scaden-│rambur-│(mii lei) │ publice│ │
│ │integrala a│rii │tei │sarii │ │ (%) │ │
│ │ acestuia │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├──────────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼──────────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼───────────┼───────┼───────┼───────┼──────────┼────────┼──────────┤
│TOTAL: │ X │ X │ │ │ X │ │ X │
└──────────┴───────────┴───────┴───────┴───────┴──────────┴────────┴──────────┘


Director general,
................





ANEXA 2


la normele metodologice
-----------------------

MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR,
APELOR ŞI MEDIULUI

Avizat
Ordonator principal de credite,
..........................

SITUAŢIA
centralizatoare pentru solicitarea fondurilor publice
aferente creditelor agricole acordate conform Legii
creditului agricol pentru producţie nr. 150/2003,
rambursate integral



┌────────────────────────────┬─────────────────────┬──────────────┬───────────┐
│Direcţia pentru agricultura │ Valoarea creditului │Nivelul mediu │ Valoarea │
│ şi dezvoltare ruralã │ │al fondurilor │ fondurilor│
│(judeteana şi a municipiului│ │ publice │ publice │
│ Bucureşti) │ (mii lei) │ (%) │ (mii lei)│
├────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3(2 x 1) │
├────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │
├────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │
├────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │
├────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │
├────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │
├────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │
├────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │
├────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────────┼───────────┤
│TOTAL: │ │ │ │
└────────────────────────────┴─────────────────────┴──────────────┴───────────┘

Director general,
.................


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016