Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 3 iulie 2002  de aplicare a dispozitiilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2002 privind programul de masuri de restructurare financiara a creantelor detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra agentilor economici din sectorul agricol    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 3 iulie 2002 de aplicare a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2002 privind programul de masuri de restructurare financiara a creantelor detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra agentilor economici din sectorul agricol

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 530 din 19 iulie 2002

ART. 1
Prezentele norme metodologice reglementeazã modul de aplicare a dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 56/2002 privind programul de mãsuri de restructurare financiarã a creanţelor deţinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare asupra agenţilor economici din sectorul agricol, denumita în continuare ordonanta de urgenta.
ART. 2
Agenţii economici viabili din sectorul agricol definiţi la art. 2 din ordonanta de urgenta, pentru a beneficia de programul de mãsuri de restructurare financiarã a creanţelor deţinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, denumita în continuare A.V.A.B., trebuie sa depunã, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice, o cerere de eşalonare în lei a obligaţiilor de plata cãtre A.V.A.B., pe o perioada de maximum 5 ani.
ART. 3
Procesul de calificare a agenţilor economici, respectiv a societãţilor comerciale, a asociaţiilor constituite conform <>Decretului-lege nr. 54/1990 privind organizarea şi desfãşurarea unor activitãţi economice pe baza liberei iniţiative şi a persoanelor fizice autorizate sa desfãşoare activitãţi în mod independent, în cadrul programului de mãsuri vizând restructurarea financiarã a creanţelor deţinute de A.V.A.B., presupune parcurgerea urmãtoarelor etape: etapa de preselecţie, etapa de selecţie, etapa de analiza şi implementare şi etapa de monitorizare.
ART. 4
Etapa de preselecţie a agenţilor economici consta în analiza preliminarã a activitãţii acestora în funcţie de urmãtoarele criterii:
a) eliminatorii, potrivit cãrora nu intra sub incidenta prevederilor ordonanţei de urgenta agenţii economici care se afla în reorganizare judiciarã, faliment sau lichidare;
b) de eligibilitate, potrivit cãrora sunt selectaţi agenţii economici care:
1. au realizat în ultimii 3 ani o cifra de afaceri preponderent din activitãţile definite la art. 2 din ordonanta de urgenta;
2. au depus şi au înregistrat situaţiile financiare şi declaraţiile de impozite, taxe şi contribuţii pe anul 2001 la organele fiscale;
3. deţin baza tehnico-materialã necesarã realizãrii obiectului de activitate (teren agricol, efective de animale, utilaje agricole, linii de prelucrare etc.);
4. recunosc valoarea creanţei deţinute de A.V.A.B., consolidata conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active bancare, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 409/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 5
Societãţile comerciale vor furniza A.V.A.B. urmãtoarele documente:
a) acte constitutive, certificat fiscal, certificat de înmatriculare, certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului privind constituirea societãţii sau detalii şi documente privind situaţii de divizari, fuziuni, asocieri, participatii, externalizari de activitãţi;
b) cerere de eşalonare ce va conţine graficul de achitare a datoriei conform ordonanţei de urgenta;
c) bilanţul contabil sau, dupã caz, situaţia financiarã anuala, vizata de organul fiscal, rapoartele de gestiune şi rapoartele comisiei de cenzori la 31 decembrie 1999, 31 decembrie 2000 şi 31 decembrie 2001;
d) balanţa de verificare pentru anul 2001, precum şi ultima balanţa de verificare pentru anul 2002, cu înregistrarea distinctã a datoriei cãtre A.V.A.B.;
e) bugetul de venituri şi cheltuieli şi proiectia fluxului de numerar pe anul în curs şi pe anul 2003;
f) situaţia principalilor clienţi (se specifica principalii clienţi care deţin o pondere mai mare sau egala cu 20% din totalul cifrei de afaceri pe anul 2001);
g) situaţia principalilor furnizori de materii prime şi materiale consumabile, lucrãri şi servicii executate de terţi (se specifica principalii furnizori care deţin o pondere mai mare sau egala cu 20% din total furnizori pe anul 2001; nu vor fi luati în calcul furnizorii de utilitãţi şi furnizorii de imobilizari);
h) situaţia centralizata a contractelor/comenzilor aferente anului 2001, precum şi a celor în baza cãrora au fost estimate încasãrile şi plãţile pentru anii 2002 şi 2003 (în fotocopie);
i) situaţia activelor imobilizate, întocmitã conform clasificarii prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 964/1998 pentru aprobarea clasificatiei şi a duratelor normale de funcţionare a mijloacelor fixe, menţionându-se totodatã sarcinile care le greveazã, precum şi creditorii în favoarea cãrora au fost constituite garanţiile;
j) situaţia creditelor contractate aflate în derulare, cu specificarea soldurilor la zi, confirmate de extrase de cont şi grafice de plata;
k) situaţia datoriilor bugetare aferente anilor 2001 şi 2002, cu specificarea restantelor, a existenţei/inexistentei eşalonãrii la plata a acestora, cu specificarea termenelor de plata şi a demersurilor fãcute în vederea efectuãrii plãţii;
l) situaţia centralizata a litigiilor, specificându-se cuantumul pretenţiilor materiale;
m) declaraţia pe propria rãspundere a conducerii societãţii privind:
1. acţiunile/pãrţile sociale, deţinute de societatea comercialã la capitalul social al altor societãţi, menţionându-se societatea, numãrul de acţiuni şi procentul deţinut din totalul capitalului social;
2. nominalizarea bãncii/bãncilor la care societatea are deschise conturi în lei/valuta, cu specificarea numerelor de cont;
3. asigurarea, pe toatã perioada de achitare a datoriei fata de A.V.A.B., a unei politici manageriale care sa preintampine declararea în incapacitate de plata de cãtre alţi creditori;
4. existenta şi starea garanţiilor ipotecare sau cu drept de gaj, aflate în portofoliul de garanţii A.V.A.B.;
n) declaraţia actionarilor/asociaţilor societãţii privind acţiunile/pãrţile sociale deţinute la capitalul social al altor societãţi, menţionându-se societatea, numãrul de acţiuni/pãrţi sociale şi procentul deţinut din totalul capitalului social.
ART. 6
Etapa de selecţie a societãţilor comerciale consta în analiza activitãţii acestora în funcţie de urmãtoarele criterii:
a) criterii de performanta economico-financiarã şi managerialã
1. Indicatori financiari


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Indicatori 2001/Punctaj
(P fin) 10 8 6 4 2 0 Optim
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Lichiditate (%)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
a) Lichiditate generalã >120 120-110 110-100 100-90 90-80 sub 80 >120
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
b) Lichiditate curenta >60 60-50 50-40 40-30 30-20 sub 20 >60
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
II. Echilibrul patrimonial (%)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
a) Rata solvabilitãţii >30 30-25 25-20 20-15 15-10 sub 10 >30
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
b) Rata globalã de
indatorare <70 70-75 75-80 80-85 85-90 peste 90 <70
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
III. Gestiune*)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
a) Durata medie de încasare
a creanţelor (numãrul
de zile)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
b) Durata medie de plata
a furnizorilor
(numãrul de zile)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
c) Corelatie numãrul
de zile b)-a) peste 8 8-6 6-4 4-2 2-0 sub 0 >8
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
IV. Rentabilitate (%)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
a) Rentabilitatea din
activul de exploatare >10 10-8 8-6 6-4 4-2 sub 2 >10
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
b) Gradul de acoperire a
cheltuielilor >105 105-104 104-103 103-102 102-101 sub 101 >105
din venituri
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





─-──-──-──-──-─
*) În situaţia în care din totalul furnizorilor pentru activitatea curenta furnizorii restanti (peste 30 de zile) deţin o pondere mai mare de 10%, indicatorul de gestiune (III) va fi punctat cu 0.





┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ P fin = 25% x (media I + media II + III c + media IV) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


2. Aprecierea managementului
2.1. Politica managerialã referitoare la achitarea obligaţiilor cãtre A.V.A.B., materializata prin plati:


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Punctaj (P cr) 10 8 6 4 2 0 Optim
Procent din valoarea nominalã > 60 60-50 50-40 40-30 30-20 sub 20 > 60
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

2.2. Problematica socialã a societãţii:

┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│ Probleme sociale (an) │ Aferente anului 2001 │
│ ├───────────────────────────────────────────────┤
│ Punctaj (Pscom)│Inexis- Soluţionate Soluţionate Nesoluti-│
│ │tente în anul 2001 în anul 2002 onate │
├────────┬─────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤
│Aferente│Inexistente 10 8 6 4 │
│anului ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2002 │Soluţionate 8 6 4 2 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │În curs de soluţionare 6 4 2 0 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Nesolutionate 4 2 0 0 │
└────────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

2.3. Politica comercialã pe anul 2001
┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Punctaj (P com) │ 10 8 6 4 2 0 Optim │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│I. Gradul de utilizare a │ │
│ capacitãţii de │>80 80-70 70-60 60-50 50-40 sub 40 >80 │
│ producţie (%) │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│II. Gradul de asigurare a │ │
│ desfacerii │>80 80-70 70-60 60-50 50-40 sub 40 >80 │
│ cu contracte/comenzi (%) │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│III. Gradul de asigurare cu │ │
│ contracte/comenzi în │>80 80-70 70-60 60-50 50-40 sub 40 >80 │
│ aprovizionare (%) │ │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│IV. Dependenta de un singur │ │
│ client (%) │<30 30-35 35-40 40-45 45-50 peste 50 <30│
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│V. Dependenta de un singur │ │
│ furnizor (%) │<30 30-35 35-40 40-45 45-50 peste 50 <30│
└──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Pcom = 20% x (I + II + III + IV + V) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
2.4. Litigii comerciale
┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Punctaj (P lit) │10 8 6 4 2 0 Optim │
├──────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Ponderea creanţelor litigioase│ │
│în totalul creanţelor (%) │0 0-5 5-10 10-15 15-20 peste 20 0 │
└──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┘

Punctaj acordat aprecierii managementului (P mg)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ P mg = 25% x (Pcr + Psoc + Pcom + Plit) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Punctajul acordat criteriilor de performanta economico-financiarã şi managerialã [punctajul a)] se calculeazã ca medie aritmetica ponderatã a acestora dupã urmãtoarea formula:


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Punctaj a) = 60% x Pfin + 40% x pmg │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

b) situaţia datoriilor bugetare:

Puncte
──────────
1. nu înregistreazã plati restante şi nu beneficiazã
de eşalonãri 10
2. beneficiazã de eşalonãri la plata şi respecta graficul 8
3. beneficiazã de eşalonãri la plata, dar înregistreazã
restante ce se afla în curs de soluţionare 6
4. înregistreazã plati restante pentru care exista solicitare
şi dosar complet în analiza pentru eşalonare la plata 4
5. înregistreazã plati restante a cãror eşalonare poate fi acordatã 2
6. înregistreazã plati restante a cãror eşalonare nu a fost aprobatã 0



Punctajul acordat criteriului "Situaţia datoriilor bugetare" [punctajul b)] se calculeazã în funcţie de punctajul acordat conform grilei.
c) clasificarea garanţiilor ce vor garanta creanta A.V.A.B.



1. Imobile cu destinaţia de locuinta şi/sau sedii administrative, Puncte
amplasate în mediu: ──────────
1.1. urban:
1.1.1. cu teren aferent 6
1.1.2. fãrã teren aferent 2
1.2. rural:
1.2.1. cu teren aferent 2
1.2.2. fãrã teren 0
2. Imobile cu destinaţie industriala/depozitare şi spaţii
comerciale, amplasate în mediu:
2.1. urban:
2.1.1. cu teren aferent 6
2.1.2. fãrã teren aferent 2
2.2. rural:
2.2.1. cu teren aferent 2
2.2.2. fãrã teren 0
3. Ferme agricole:
3.1. cu teren aferent 6
3.2. fãrã teren aferent 4
4. Teren:
4.1. intravilan 6
4.2. extravilan 4
5. Echipamente de producţie, transport, animale şi pãsãri:
5.1. instalaţii, echipamente şi utilaje tehnologice 4
5.2. utilaje agricole şi mijloace de transport 4
5.3. animale şi pãsãri 2
6. Culturi, stocuri de produse şi alte bunuri 0


NOTA:
Garanţiile vor fi clasificate şi apreciate din punct de vedere calitativ conform grilei. Garanţiile constituite şi cele care urmeazã a fi constituite în favoarea A.V.A.B. trebuie sa atinga nivelul de minimum 150% grad de acoperire a soldului creanţei ce poate face obiectul eşalonãrii la plata în condiţiile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 56/2002 . Va fi luatã în calcul valoarea garanţiilor stabilitã prin raport de evaluare întocmit de o societate de evaluare selectata de A.V.A.B. prin licitaţie publica.



┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Punctaj c) = Σ puncte/nr. de clase de încadrare a garanţiilor │
│ │
│ NOTA: │
│ La stabilirea numãrului de clase nu vor fi luate în calcul clasele în │
│ cadrul cãrora garanţiile au fost punctate cu 0. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Modalitatea de calcul al punctajului specific (PS)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Punctajul specific se calculeazã ca medie aritmetica ponderatã a criteriilor │
│din punctajele a), │
│b) şi c) privind selecţia şi calificarea societãţilor comerciale care pot │
│beneficia de prevederile ordonanţei de urgenta, dupã urmãtoarea formula: │
│ │
│ PS = 50% x punctaj a) + 20% x punctaj b) + 30% x punctaj c) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Punctajul specific va fi ajustat cu indicatorul de corectie. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



d) Indicator de corectie (IC) - rata somajului în judeţ/trimestrul I 2002
1. mai mare cu 25% fata de rata medie a somajului 2
2. între 0-25% fata de rata medie a somajului 1
3. mai mica sau egala cu rata medie a somajului 0


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Punctaj total minim admisibil (PS+IC) pentru societãţile comerciale = 5 puncte│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Societãţile comerciale ce întrunesc punctajul total minim admisibil vor intra în etapa de analiza şi implementare.
ART. 7
Asociaţiile constituite conform <>Decretului-lege nr. 54/1990 vor furniza, în funcţie de natura asociaţiei, urmãtoarele documente:
a) autorizaţia de exercitare a comerţului, emisã de autoritãţile administraţiei publice locale, conform <>Decretului-lege nr. 54/1990 ;
b) certificat de înmatriculare la camera de comerţ şi industrie - oficiul registrului comerţului;
c) certificat de înregistrare fiscalã la organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice;
d) contractul de asociere;
e) bilanţul contabil sau, dupã caz, situaţia financiarã anuala pe ultimii 3 ani/declaraţie de venituri pentru ultimii 3 ani, înregistrate la organele fiscale;
f) situaţia datoriilor bugetare aferente anilor 2001 şi 2002, cu specificarea restantelor, a existenţei/inexistentei eşalonãrii la plata a acestora, cu specificarea termenelor de plata şi a demersurilor fãcute în vederea efectuãrii plãţii;
g) documente care sa ateste existenta bazei tehnico-materiale necesare pentru realizarea obiectului de activitate;
h) declaraţie pe propria rãspundere a membrilor asociaţiei constituite conform <>Decretului-lege nr. 54/1990 privind acţiunile/pãrţile sociale deţinute la capitalul social al altor societãţi (se menţioneazã societatea, numãrul de acţiuni/pãrţi sociale şi procentul deţinut din totalul capitalului social).
ART. 8
Persoanele fizice autorizate sa desfãşoare activitãţi în mod independent vor furniza urmãtoarele documente:
a) certificat din care sa rezulte ca este autorizat sa presteze activitãţile definite la art. 2 din ordonanta de urgenta;
b) declaraţia de impunere înregistratã la organele fiscale;
c) certificat emis de organele fiscale privind sumele datorate la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetele locale;
d) situaţia datoriilor bugetare aferente anilor 2001 şi 2002, cu specificarea restantelor, a existenţei/inexistentei eşalonãrii la plata a acestora, cu specificarea termenelor de plata şi a demersurilor fãcute în vederea efectuãrii plãţii;
e) acte de proprietate din care sa rezulte existenta bazei tehnico-materiale necesare realizãrii activitãţilor definite la art. 2 din ordonanta de urgenta (facturi şi chitanţe fiscale, titluri de proprietate pe teren);
f) adeverinta de avere eliberata/vizata de primãrie;
g) declaraţie pe propria rãspundere privind acţiunile/pãrţile sociale, deţinute de persoana fizica la capitalul social al societãţilor comerciale (se menţioneazã societatea, numãrul de acţiuni/pãrţi sociale şi procentul deţinut din totalul capitalului social).
ART. 9
Etapa de selecţie a asociaţiilor constituite conform <>Decretului-lege nr. 54/1990 şi a persoanelor fizice autorizate sa desfãşoare activitãţi în mod independent consta în analiza activitãţii acestora în funcţie de urmãtoarele criterii:
a) Criteriul economic:
a.1. Gradul de acoperire a cheltuielilor din venituri - art. 6 lit. a) pct. 1.IV.b)
a.2. Gradul de achitare a obligaţiilor cãtre A.V.A.B. - art. 6 lit. a) pct. 2.1.


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Punctaj a) = 50% x (punctaj a.1 + punctaj a.2) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


b) situaţia datoriilor bugetare - art. 6 lit. b);
c) clasificarea garanţiilor ce vor garanta creanta A.V.A.B. - art. 6 lit. c).
Modalitatea de calcul al punctajului specific (PS)


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Punctajul specific se calculeazã ca medie aritmetica ponderatã a criteriilor │
│din punctajele a), b) şi c) privind selecţia şi calificarea asociaţiilor │
│constituite conform <>Decretului-lege nr. 54/1990 şi a persoanelor fizice │
│autorizate care pot beneficia de prevederile ordonanţei de urgenta, dupã │
│urmãtoarea formula: │
│ PS = 50% x punctaj a) + 20% x punctaj b) + 30% x punctaj c) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Punctajul specific va fi ajustat cu indicatorul de corectie prevãzut la │
│art. 6 lit. d). │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Punctajul total minim admisibil (PS+IC) pentru asociaţiile constituite conform│
│<>Decretului-lege nr. 54/1990 şi persoanele fizice autorizate = 5 puncte │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Asociaţiile constituite conform <>Decretului-lege nr. 54/1990 şi persoanele fizice autorizate sa desfãşoare activitãţi în mod independent, care întrunesc punctajul total minim admisibil, vor intra în etapa de analiza şi implementare.
ART. 10
(1) Etapa de analiza şi implementare consta în analiza posibilitatii agenţilor economici, calificaţi dupã primele doua etape, de plata a datoriei cãtre A.V.A.B., în vederea încheierii convenţiilor de eşalonare.
(2) Pentru analiza în cadrul acestei etape agenţii economici vor furniza urmãtoarele documente:
a) planul de afaceri pe urmãtorii 5 ani;
b) fluxul de numerar pe anul 2002 şi previzionat pe anul 2003, acesta urmând a fi reconsiderat periodic la finele exerciţiului financiar în funcţie de specificul activitãţii;
c) planul de investiţii pe urmãtorii 5 ani.
(3) În etapa de analiza şi implementare A.V.A.B. va aplica procedura proprie de eşalonare în vederea identificarii agenţilor economici cu care va încheia convenţii de eşalonare potrivit art. 6 din ordonanta de urgenta.
ART. 11
(1) Prin procedura de monitorizare se va realiza evaluarea semestriala a agenţilor economici, în vederea determinãrii evoluţiei activitãţii acestora şi a respectãrii termenilor stabiliţi prin convenţiile de eşalonare.
(2) Agenţii economici care, pe parcursul derulãrii convenţiilor de eşalonare la plata, îşi vor schimba obiectul de activitate sau ale cãror venituri vor fi obţinute preponderent din alte activitãţi decât cele care au determinat calificarea în programul de restructurare financiarã vor pierde dreptul de a beneficia de prezentele mãsuri de restructurare financiarã a creanţelor, iar A.V.A.B. va declansa procedurile de valorificare prevãzute la art. 10 din ordonanta de urgenta.



──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016