Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 3 februarie 2005  de organizare, finantare si monitorizare a programelor si subprogramelor de sanatate, finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, raportarea si controlul indicatorilor specifici, in anul 2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 3 februarie 2005 de organizare, finantare si monitorizare a programelor si subprogramelor de sanatate, finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, raportarea si controlul indicatorilor specifici, in anul 2005

EMITENT: MINISTERUL SANATATII CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 10 februarie 2005

Prevederi referitoare la derularea programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate

I. Finanţarea programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate

1. Din bugetul aprobat prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 , Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate finanţeazã programe de sãnãtate în vederea realizãrii scopului şi obiectivelor stabilite prin lege.
2. a) Sumele alocate subprogramelor de sãnãtate finanţate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate sunt destinate asigurãrii, în spital şi în ambulatoriu, a unor medicamente şi materiale sanitare specifice unor boli cu consecinţe grave asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei. Lista medicamentelor şi materialelor sanitare specifice este publicatã prin decizie a preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
b) Sumele aferente contractelor de achiziţii publice prin licitaţie la nivel naţional de medicamente şi materiale sanitare specifice, necesare subprogramelor de sãnãtate, încheiate şi derulate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi cele aferente subprogramelor pentru care nu se organizeazã astfel de licitaţii, alocarea fãcându-se pe bazã de contracte distincte încheiate între casele de asigurãri de sãnãtate şi unitãţile sanitare, se evidenţiazã în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate la capitolul 62.16 "Servicii medicale şi medicamente", titlul 20 "Cheltuieli materiale şi servicii", articolul 25 "Cheltuieli materiale şi prestãri de servicii cu caracter medical", în cadrul bugetului aprobat.
c) Sumele alocate pentru subprogramele de sãnãtate pentru care nu se organizeazã licitaţie la nivel naţional, precum şi contravaloarea medicamentelor şi materialelor sanitare specifice, achiziţionate la nivel naţional, se cuprind în bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor sanitare, se aprobã o datã cu acestea şi se utilizeazã potrivit destinaţiilor stabilite.
d) În cazul subprogramelor de sãnãtate pentru care achiziţia de medicamente şi materiale sanitare specifice nu se efectueazã prin licitaţie la nivel naţional, sumele aferente acestora sunt cuprinse în contractele încheiate, distinct, între casele de asigurãri de sãnãtate şi unitãţile sanitare implicate.
Aceste sume vor fi defalcate pentru procurarea medicamentelor sau materialelor sanitare ce se acordã în spital şi, respectiv, în ambulatoriu, de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate în colaborare cu coordonatorii de subprograme de sãnãtate.
Contractele menţionate mai sus se realizeazã dupã modelul de contract prevãzut în anexa la prezentele norme metodologice.
3. Medicamentele şi materialele sanitare specifice ce se acordã în ambulatoriu în cadrul subprogramelor de sãnãtate se asigurã prin farmaciile aparţinând unitãţilor sanitare prin care se deruleazã subprogramul.
4. a) Unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprograme de sãnãtate în baza contractelor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate prezintã acestora, în primele 5 zile ale lunii în curs, decontul pentru luna precedentã, cuprinzând numãrul de bolnavi trataţi, costul mediu pe bolnav, sumele achitate, conform copiei ordinului de platã (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice aprovizionate pentru luna precedentã, precum şi cererea justificativã, însoţitã de copia de pe factura emisã de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice aprovizionãrii pentru luna în curs.
b) Casele de asigurãri de sãnãtate vor analiza indicatorii prezentaţi în decont şi gradul de utilizare a resurselor puse la dispoziţie anterior şi vor deconta, în limita sumei prevãzute în contract, în termen de 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate în copie de unitatea prestatoare de servicii medicale pentru medicamentele şi/sau materialele specifice aprovizionate pentru luna curentã în cadrul subprogramelor de sãnãtate.
c) Neprezentarea documentelor prevãzute la lit. a) de cãtre unitãţile sanitare atrage sistarea finanţãrii.
d) Nerespectarea clauzelor contractuale, în sensul utilizãrii fondurilor pentru alte destinaţii, sau neraportarea indicatorilor stabiliţi atrage rezilierea contractului respectiv.
e) Situaţiile prevãzute la lit. c) şi d) vor fi aduse la cunoştinţã Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate de cãtre organele constatatoare, în termen de 48 de ore de la data constatãrii.
5. Unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprograme de sãnãtate, pentru care achiziţia medicamentelor şi materialelor sanitare specifice se realizeazã prin licitaţie la nivel naţional, urmeazã procedura cuprinsã în Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 510/190/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea şi derularea contractelor de achiziţii publice pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare realizãrii programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

II. Raportarea indicatorilor din subprogramele de sãnãtate şi responsabilitãţile specifice în derularea acestora

6. a) Indicatorii fizici şi de eficienţã corespunzãtori subprogramelor de sãnãtate finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate se transmit caselor de asigurãri de sãnãtate şi Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate în vederea analizei acestora.
b) Casele de asigurãri de sãnãtate transmit Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, lunar, trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, pânã la data de 15 a lunii urmãtoare perioadei pentru care se face raportarea, sumele alocate de acestea pentru fiecare subprogram de sãnãtate, sumele utilizate de cãtre unitãţile prestatoare de servicii medicale care deruleazã subprograme, precum şi indicatorii fizici (în baza evidenţei nominale) şi de eficienţã, conform anexei nr. II.
7. Costul mediu/bolnav tratat se calculeazã ca raport între suma cheltuitã pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice consumate pentru tratamentul bolnavilor şi numãrul de bolnavi beneficiari în cadrul fiecãrui subprogram.
8. La finele anului, nivelul costurilor medii realizate va sta la baza unor analize comparative atât cu nivelul indicatorilor prevãzut a se realiza, cât şi cu cel realizat pe case de asigurãri de sãnãtate.
9. a) Unitãţile sanitare care deruleazã subprograme de sãnãtate transmit caselor de asigurãri de sãnãtate raportãri lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale, cuprinzând numãrul de bolnavi trataţi şi sumele aferente medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice utilizate în tratamentul acestora.
b) Unitãţile sanitare care deruleazã subprograme de sãnãtate au obligaţia de a organiza evidenţa nominalã şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiazã de medicamente sau materiale sanitare specifice, prescrise şi eliberate în cadrul subprogramelor. Aceastã evidenţã va fi pusã la dispoziţie caselor de asigurãri de sãnãtate, lunar, pânã la data de 10 a lunii urmãtoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea.
10. Lunar, direcţiile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate care au repartizate sarcini privind programele de sãnãtate analizeazã pe fiecare subprogram şi pe judeţe sumele alocate şi gradul de utilizare a fondurilor la nivelul unitãţilor sanitare, precum şi indicatorii fizici şi de eficienţã realizaţi.
11. Responsabilitãţile specifice în derularea programelor de sãnãtate sunt:
a) Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi casele de asigurãri de sãnãtate rãspund de asigurarea, urmãrirea şi controlul utilizãrii fondurilor alocate pentru derularea subprogramelor de sãnãtate, monitorizarea, controlul şi analiza indicatorilor fizici şi de eficienţã.
b) Medicii din cadrul unitãţilor sanitare cu responsabilitãţi în realizarea subprogramului:
- rãspund de utilizarea fondurilor primite pentru efectuarea cheltuielilor;
- dispun mãsurile necesare aplicãrii metodologiei de program în vederea asigurãrii împlinirii obiectivelor prevãzute;
- rãspund de organizarea, monitorizarea şi buna desfãşurare a activitãţilor medicale din cadrul subprogramelor de sãnãtate;
- rãspund de raportarea corectã şi la timp a datelor cãtre casele de asigurãri de sãnãtate;
- evalueazã impactul asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei cuprinse în subprogramele de sãnãtate.
c) Contabilul-şef (directorul economic) al unitãţii sanitare rãspunde de modul de organizare a contabilitãţii, a evidenţelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea legilor în vigoare, de exactitatea şi realitatea datelor raportate caselor de asigurãri de sãnãtate.

III. Controlul raportãrii indicatorilor prevãzuţi în subprogramele de sãnãtate

12. Indicatorii prevãzuţi în programele finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate sunt supuşi controlului ce se efectueazã de cãtre organele abilitate.
13. Controlul raportãrii indicatorilor din subprogramele de sãnãtate se realizeazã de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate, trimestrial, la unitãţile sanitare care deruleazã aceste subprograme.
14. Controlul indicatorilor din subprogramele de sãnãtate va urmãri, în principiu, urmãtoarele:
a) încadrarea în bugetul aprobat, precum şi mãsura în care fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite şi au servit la realizarea obiectivelor propuse în subprogramul de sãnãtate respectiv;
b) respectarea de cãtre persoanele implicate a responsabilitãţilor legate de derularea subprogramelor de sãnãtate;
c) realitatea indicatorilor raportaţi;
d) acurateţea şi validarea datelor colectate şi raportate;
e) eventuale obstacole sau disfuncţionalitãţi în derularea programului sau subprogramului de sãnãtate.
15. În urma fiecãrui control se va întocmi un raport care va fi discutat cu persoanele responsabile în derularea subprogramelor respective, în vederea remedierii eventualelor disfuncţionalitãţi, urmând ca, în termen de 30 de zile, sã se stabileascã rezultatele finale ale controlului. În cazul în care casa de asigurãri de sãnãtate identificã probleme ce nu pot fi soluţionate la nivel local, acestea vor fi transmise spre soluţionare direcţiilor coordonatoare din Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate.
Pentru anul 2005, controlul anual se va efectua pânã la data de 15 februarie 2006.

ANEXĂ


──────
la normele metodologice
────────────────────────
Secţiunea II
────────────

CONTRACT
pentru finanţarea subprogramelor de sãnãtate în anul 2005

I. Pãrţile contractante

Casa de Asigurãri de Sãnãtate ...., cu sediul în municipiul/oraşul ......, str. ...... nr. ....., judeţul/sectorul .........., telefon/fax ............, reprezentatã prin preşedinte-director general ......... şi director economic ..............., pe de o parte,
şi
unitatea sanitarã ......., cu sediul în ........, str. ......... nr. ..., telefon ........, fax ........, reprezentat prin ............., având actul de înfiinţare/organizare nr. ....., autorizaţia sanitarã de funcţionare nr. ......, certificatul de acreditare nr. ......, codul fiscal ...... şi contul nr. ...., deschis la Trezoreria Statului, copie de pe dovada asigurãrii de rãspundere civilã în domeniul medical.

II. Obiectul contractului

Obiectul prezentului contract îl constituie finanţarea subprogramelor de sãnãtate ......../(se specificã fiecare subprogram).......... pentru asigurarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice ......./(se completeazã, dupã caz, în funcţie de subprograme)......... necesare în terapia în spital şi în ambulatoriu, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 52/2005 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate în anul 2005 şi Ordinului ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 55/42/2005 pentru aprobarea derulãrii programelor şi subprogramelor de sãnãtate finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate în anul 2005.

III. Durata contractului

3.1. Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui şi pânã la data de 31 decembrie 2005.
3.2. Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul pãrţilor, în situaţia prelungirii duratei de aplicabilitate a <>Hotãrârii Guvernului nr. 52/2005 .

IV. Obligaţiile pãrţilor

4.1. Obligaţiile casei de asigurãri de sãnãtate
4.1.1. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ......... se obligã sã asigure fonduri pentru derularea subprogramelor de sãnãtate în cadrul bugetului aprobat cu aceastã destinaţie, decontând lunar contravaloarea facturilor pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice necesare asigurãrii în spital şi în ambulatoriu, dupã caz, a tratamentului pentru bolnavii cu afecţiunile cuprinse în subprograme.
4.1.2. Finanţarea subprogramelor se face din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, în cadrul bugetului aprobat pentru cheltuieli materiale şi prestãri de servicii cu caracter medical la subcapitolul respectiv.
4.1.3. Sumele alocate sunt stabilite în funcţie de numãrul de bolnavi trataţi şi de costul mediu pe bolnav.
4.1.4. Defalcarea sumelor alocate pe spital şi ambulatoriu se face de casa de asigurãri de sãnãtate, în colaborare cu coordonatorii locali de programe de sãnãtate.
4.1.5. Medicamentele ce se acordã în ambulatoriu în cadrul subprogramelor se asigurã prin farmacia unitãţii sanitare prin care acestea se deruleazã.
4.1.6. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ........... analizeazã indicatorii prezentaţi în decontul înaintat de unitatea sanitarã, precum şi gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior.
4.1.7. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ............... deconteazã, în termen de 5 zile, în baza cererilor justificative transmise de unitatea sanitarã, în limita sumei prevãzute în contract, contravaloarea facturii, prezentatã în copie, pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice necesare tratamentului din luna curentã.
4.2. Obligaţiile unitãţii sanitare .........................................
Unitatea sanitarã are urmãtoarele obligaţii:
4.2.1. sã elaboreze strategii de profilaxie primarã, secundarã şi terţiarã pentru bolile cuprinse în subprogram;
4.2.2. sã utilizeze fondurile primite pentru fiecare subprogram de sãnãtate, potrivit destinaţiei acestora;
4.2.3. sã dispunã mãsuri pentru gestionarea eficientã a mijloacelor materiale şi bãneşti;
4.2.4. sã organizeze evidenţa cheltuielilor pe fiecare subprogram şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în prevederi, cât şi în execuţie;
4.2.5. sã se asigure cã serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadreazã din punct de vedere al calitãţii în normele privind calitatea asistenţei medicale, elaborate de cãtre comisiile de specialitate din cadrul Colegiului Medicilor din România şi de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate;
4.2.6. sã furnizeze tratamentul adecvat şi sã prescrie medicamentele conform reglementãrilor în vigoare;
4.2.7. sã efectueze achiziţia medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice, în condiţiile legii;
4.2.8. sã transmitã casei de asigurãri de sãnãtate raportãri lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale privind sumele utilizate pe fiecare subprogram de sãnãtate, precum şi indicatorii realizaţi, rãspunzând de exactitatea şi realitatea datelor raportate pentru justificarea plãţii contravalorii facturii pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice procurate în luna precedentã, cât şi a indicatorilor raportaţi;
4.2.9. sã organizeze evidenţa nominalã şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiazã de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice prescrise şi eliberate în cadrul subprogramelor de sãnãtate. Pânã la data de 10 a lunii urmãtoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea va raporta casei de asigurãri de sãnãtate evidenţa nominalã şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii trataţi în cadrul subprogramelor de sãnãtate.

V. Valoarea contractului (se detaliazã fiecare subprogram pe destinaţii 2.3, 2.7, 2.8 etc.)

5.1. .............................. lei, din care:
5.1.1. ............................ lei pe spital;
5.1.2. ....................... lei pe ambulatoriu.
5.2.
5.3.
5.4. Finanţarea subprogramelor
5.4.1. Unitatea sanitarã prezintã în primele 5 zile ale lunii curente, pentru luna expiratã, decontul pentru luna precedentã cuprinzând numãrul de bolnavi trataţi, costul mediu pe bolnav, sumele achitate, conform ordinului de platã (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice procurate în luna precedentã, precum şi cererea justificativã, însoţitã de copia facturii emise de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele specifice aprovizionate pentru luna în curs.
5.4.2. Casa de asigurãri de sãnãtate analizeazã indicatorii prezentaţi prin decont, precum şi gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi deconteazã, în limita sumei prevãzute în contract, în termen de maximum 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate în copie de unitatea sanitarã pentru medicamentele şi/sau materialele specifice achiziţionte pentru luna curentã.

VI. Rãspunderea contractualã

6.1. Unitatea sanitarã are urmãtoarele responsabilitãţi:
6.1.1. Prin medicii coordonatori:
a) rãspunde de utilizarea fondurilor primite pentru efectuarea cheltuielilor pentru medicamentele şi materialele sanitare specifice;
b) rãspunde de organizarea evidenţei nominale şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiazã de medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, prescrise în cadrul subprogramelor;
c) dispune mãsurile necesare aplicãrii metodologiei de program, în vederea asigurãrii îndeplinirii obiectivelor prevãzute în program;
d) rãspunde de organizarea, monitorizarea şi buna desfãşurare a activitãţilor medicale din cadrul programului;
e) rãspunde de raportarea la timp a datelor cãtre Casa de Asigurãri de Sãnãtate ..........., precum şi de realitatea şi exactitatea acestora;
f) evalueazã impactul asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei cuprinse în program.
6.1.2. Prin contabilul-şef al unitãţii sanitare:
- rãspunde de modul de organizare a evidenţelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor alocate potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea normelor legale în vigoare, de exactitatea şi realitatea datelor raportate lunar.
6.2. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ......... controleazã trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate şi analizeazã lunar indicatorii prezentaţi.
6.2.1. Controlul casei de asigurãri de sãnãtate va urmãri, în principal, urmãtoarele:
a) dacã activitãţile se desfãşoarã conform reglementãrilor legale în vigoare;
b) dacã se constatã obstacole sau disfuncţionalitãţi în derularea programului;
c) dacã se încadreazã în sumele contractate pe subprograme de sãnãtate, dacã fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite şi dacã au servit la realizarea obiectivelor propuse în domeniul sau subprogramul respectiv;
d) dacã persoanele implicate respectã responsabilitãţile legate de subprogram;
e) realitatea şi exactitatea datelor.
6.3. Neprezentarea de cãtre unitatea sanitarã a documentelor prevãzute la pct. 4.2.8. atrage sistarea finanţãrii.
6.4. Nerespectarea clauzelor cuprinse la pct. 4.2.2 şi 4.2.8 atrage rezilierea contractului.

VII. Soluţionarea litigiilor

7.1. Litigiile apãrute pe perioada derulãrii contractului se soluţioneazã de cãtre pãrţi pe cale amiabilã. În situaţia în care pãrţile nu ajung la o înţelegere, acestea se vor adresa instanţelor judecãtoreşti competente.

VIII. Clauze speciale

8.1. Sumele înscrise în actele adiţionale încheiate în anul 2005 la contractele pentru anul 2004 vor fi consemnate distinct ca sume incluse în valoarea totalã a contractului pe anul 2005.
8.2. Se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care, prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, se aprobã modificãri în volumul şi în structura programului, pe parcursul derulãrii acestuia.
8.3. Dacã o clauzã a acestui contract ar fi declaratã nulã, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de aceastã nulitate. Pãrţile convin ca orice clauzã declaratã nulã sã fie înlocuitã printr-o altã clauzã care sã corespundã cât mai bine cu putinţã spiritului contractului. Dacã pe durata derulãrii prezentului contract expirã termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toatã durata de valabilitate a contractului.

IX. Dispoziţii finale

9.1. Orice modificare poate fi fãcutã numai cu acordul scris al ambelor pãrţi.
9.2. În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intrã în vigoare pe durata derulãrii prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor numai cu acordul pãrţilor.
9.3. Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilitãţii acestuia poate fi fãcutã numai cu acordul celor doi semnatari.

X. Forţa majorã

10.1. Orice împuternicire independentã de voinţa pãrţilor, intervenitã dupã data semnãrii prezentului contract şi care împiedicã executarea acestuia, este consideratã forţã majorã şi exonereazã de rãspundere partea care o invocã. Sunt considerate forţã majorã, în sensul acestei clauze, împrejurãri ca: rãzboi, revoluţie, cutremur, marile inundaţii, embargou.
10.2. Partea care invocã forţa majorã trebuie sã anunţe cealaltã parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţã majorã şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
10.3. Dacã nu se procedeazã la anunţarea în termenele prevãzute mai sus a începerii şi încetãrii cazului de forţã majorã, partea care îl invocã suportã toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin neanunţarea la termen.
10.4. În cazul în care împrejurãrile care obligã la suspendarea executãrii prezentului contract se prelungesc pe o perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.
Prezentul contract s-a încheiat astãzi, ........., în douã exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, şi se completeazã conform normelor în vigoare.





Casa de asigurãri de sãnãtate Unitatea sanitarã

Preşedinte - director general, Director

............................. ..................


Director, economic, Director economic/contabil-şef,
........................ ...............................

Vizat
Serviciul juridic



______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016