Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 29 noiembrie 1996  privind finantarea investitiilor institutiilor publice prin trezoreria statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 29 noiembrie 1996 privind finantarea investitiilor institutiilor publice prin trezoreria statului

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 355 din 30 decembrie 1996

    Potrivit prevederilor art. 74 alin. (1) din Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice, plăţile pentru investiţiile instituţiilor publice se efectuează prin unităţile teritoriale ale trezoreriei statului, pe baza listei de investiţii, a documentaţiei tehnice prevăzute de lege, a fondurilor aprobate pentru cheltuieli de capital şi cu respectarea dispoziţiilor legale privind investiţiile şi decontarea acestora.
    În acest scop, începând cu data de 1 ianuarie 1997, finanţarea investiţiilor instituţiilor publice prevăzute la art. 70 din Legea nr. 72/1996, inclusiv cele care privesc regiile autonome şi societăţile comerciale cu capital de stat din fonduri de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, după caz, se va efectua prin trezoreriile statului. În judeţul Ilfov şi în municipiul Bucureşti (numai sectoarele 2, 4, 5 şi 6) în care nu funcţionează trezorerii ale statului, finanţarea investiţiilor se asigura de către unităţile Băncii Comerciale Române - S.A. care, pe baza de convenţie, executa operaţiuni în contul trezoreriei statului.
    Finanţarea investiţiilor prin trezoreriile statului se efectuează de către ordonatorii de credite, potrivit prezentelor norme metodologice, astfel:
    1. Ordonatorii principali de credite, finantati din bugetul de stat şi din fondurile speciale, au obligaţia sa repartizeze pentru instituţiile subordonate şi pentru activitatea proprie obiectivele de investiţii aprobate, cuprinse în anexa la legea anuala a bugetului de stat.
    În acelaşi mod va proceda şi ordonatorii principali de credite finantati din bugetele locale, inclusiv instituţiile prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 19/1994 privind stimularea investiţiilor pentru realizarea unor lucrări publice şi construcţii de locuinţe, şi din bugetul asigurărilor sociale de stat.
    Repartizarea investiţiilor se efectuează pe baza Listei obiectivelor de investiţii cu finanţare integrala sau parţială de la bugetul ... pe anul 199..., potrivit modelelor din anexa nr. 1 şi nr. 1a), pe răspunderea ordonatorilor principali de credite, cu încadrarea în nivelurile aprobate prin lege sau prin decizia consiliului local.
    Nota: În cazul ministerelor care finanţează cheltuieli de capital la unele regii autonome şi societăţi comerciale cu capital de stat, aceasta operaţiune se va efectua tot prin trezoreria statului, potrivit prezentelor norme metodologice. Metodologia aplicată instituţiilor publice se aplica şi regiilor autonome şi societăţilor comerciale cu capital de stat. Acolo unde se menţionează ordonatori de credite sau instituţii publice, se cuprind, în mod corespunzător, şi regiile autonome şi societăţile comerciale cu capital de stat.
    La întocmirea listei, ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat, din bugetul asigurărilor sociale de stat, din bugetele locale şi din fondurile speciale vor avea în vedere următoarele precizări:
    - listele se întocmesc la nivelul cheltuielilor de capital aprobate pe fiecare ordonator de credite, pe capitole de cheltuieli bugetare;
    - obiectivele vor fi nominalizate cu denumirea completa şi cu încadrarea în limita surselor de finanţare prevăzute în anexa la legea anuala a bugetului de stat şi a fondurilor speciale si, respectiv, în listele de investiţii-anexa la bugetele locale şi la bugetul asigurărilor sociale de stat;
    - investiţiile privind "Alte cheltuieli de investiţii" se cuprind în lista la lit. c), într-o poziţie globală;
    - la poziţia "Surse proprii de finanţare" se înscriu veniturile proprii ale regiilor autonome şi ale societăţilor comerciale cu capital de stat, destinate finanţării investiţiilor, precum şi veniturile proprii ale instituţiilor publice, realizate în baza unor acte normative pentru care s-au întocmit anexe la bugetul ordonatorului principal de credite în cauza.
    Poziţia "Alte cheltuieli de investiţii" va fi defalcată, la propunerea instituţiilor subordonate, pe feluri de bunuri de achiziţionat (cantitativ şi valoric): cheltuieli cu consolidarea imobilelor; cheltuieli de proiectare pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate şi a studiilor de fezabilitate aferente obiectivelor de investiţii; alte cheltuieli asimilate investiţiilor, conform legii, şi aprobată de către ordonatorul principal de credite prin liste separate potrivit prevederilor art. 22 alin. (2) şi (4) din Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice, în care scop se întocmeşte anexa nr. 1b).
    În subsolul listei, ordonatorii de credite vor specifica conturile de disponibilităţi în care se afla păstrate sursele de finanţare respective, deschise la trezoreria statului (banca).
    Listele de investiţii care nu cuprind toate elementele, precum şi semnăturile autorizate se restituie de către organele trezoreriei sau unităţile bancare, după caz, pentru a fi completate, cu respectarea dispoziţiilor prezentelor norme metodologice.
    Lista obiectivelor de investiţii se aproba de către ordonatorul principal de credite sau de inlocuitorul sau de drept, vizata, în prealabil, de directorul financiar-contabil (contabil-şef).
    În cazul finanţării investiţiilor din mijloace extrabugetare, donaţii sau sponsorizări, precum şi din ajutoare externe nerambursabile, se întocmesc liste separate, pe aceeaşi structura, care se aproba de către ordonatorii principali de credite. La lista investiţiilor din donaţii sau sponsorizări se anexează şi actul donatorului sau sponsorului, din care sa rezulte caracterul şi destinaţia sumelor alocate.
    2. Excepţie de la regulile de mai sus fac cheltuielile de capital pentru constituirea rezervei materiale a statului, pentru care nu se întocmeşte lista cu obiectivele de investiţii.
    De asemenea, Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul de Interne, Serviciul Roman de Informaţii, Ministerul Justiţiei - Direcţia generală a penitenciarelor, Serviciul de Protecţie şi Paza şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale întocmesc lista obiectivelor de investiţii cu următoarele precizări:
    - investiţiile specifice apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale şi cele aferente capitolelor 69.01 "Alte acţiuni economice", subcapitolul "Rezerva de stat şi de mobilizare" şi 72.01 "Alte acţiuni" se înscriu în suma globală, iar plăţile se efectuează numai pe baza de ordin de plata, pe răspunderea ordonatorilor de credite;
    - celelalte obiective de investiţii care se finanţează de la capitolele de cheltuieli: 51.01 "Autorităţi publice", 57.01 "Învăţământ", 58.01 "Sănătate", 59.01 "Cultura, religie şi acţiuni privind activitatea sportiva şi de tineret", 63.01 "Servicii de dezvoltare publica şi locuinţe" se desfăşoară în listele de investiţii conform anexei nr. 1 şi se aplica metodologia stabilită pentru instituţiile publice.
    Ministerul Afacerilor Externe finanţează investiţiile la reprezentantele din străinătate astfel:
    - transmite lista-model cuprinsă în anexa nr. 1 reprezentantelor respective, cu deosebirea ca valoarea se înscrie în lei şi în valuta;
    - executarea şi procurarea bunurilor şi serviciilor se efectuează din sumele în valuta puse la dispoziţie, pe răspunderea ordonatorilor de credite, cu încadrarea în sumele în lei aprobate prin lista-anexa la bugetul de stat.
    3. Ordonatorii de credite au obligaţia de a prezenta, la trezoreria statului la care au deschise conturile, lista obiectivelor de investiţii aprobată de ordonatorul principal de credite [anexele nr. 1, nr. 1a) şi nr. 1b)].
    În judeţul Ilfov şi în municipiul Bucureşti, în care nu funcţionează trezorerii ale statului, listele se depun la unităţile Băncii Comerciale Române - S.A. la care au deschise conturile de cheltuieli bugetare şi de disponibil. Pe măsura intrării în funcţiune a trezoreriilor statului, se preia de către acestea şi finanţarea investiţiilor.
    O data cu depunerea listelor obiectivelor de investiţii, ordonatorii de credite au obligaţia sa prezinte confirmarea resurselor de finanţare.
    4. Ordonatorii de credite au obligaţia legală de a angaja şi utiliza sursele de finanţare a investiţiilor numai după îndeplinirea, în prealabil, a condiţiilor prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 12/1993 privind achiziţiile publice, în Hotărârea Guvernului nr. 592/1993 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea investiţiilor, republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 244 din 25 octombrie 1995, şi în Hotărârea Guvernului nr. 63/1994 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea licitaţiilor pentru achiziţiile publice de bunuri şi de servicii, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 15 din 23 ianuarie 1996, cu modificările şi completările aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 979/1995, şi în Ordinul nr. 1.743/69/N/1996 al ministrului de stat, ministrul finanţelor, şi al ministrului lucrărilor publice şi amenajării teritoriului pentru aprobarea Normelor metodologice privind conţinutul-cadru al proiectelor - pe faze de proiectare -, al documentelor de licitaţie, al ofertelor şi al contractelor pentru execuţia investiţiilor, precum şi în celelalte reglementări care privesc sectorul finanţării investiţiilor.
    5. Finanţarea obiectivelor de investiţii aprobate prin lista se efectuează pe răspunderea ordonatorului de credite şi a organelor de control financiar preventiv, astfel:
    a) Pentru obiectivele de investiţii în continuare şi noi, şi pentru cheltuielile cu consolidări de imobile, după îndeplinirea condiţiilor prevăzute în reglementările menţionate la pct. 4 de mai sus, ordonatorii de credite vor transmite trezoreriei statului sau unităţii bancare, după caz, cererea de admitere la finanţare, pentru fiecare obiectiv în parte, care se întocmeşte şi se prezintă în dublu exemplar, potrivit modelului cuprins în anexa nr. 2.
    După verificare şi în cazul îndeplinirii tuturor condiţiilor, trezoreria statului sau unitatea Băncii Comerciale Române - S.A., după caz, comunica aprobarea admiterii la finanţare a obiectivului de investiţii respectiv, prin transmiterea exemplarului nr. 2 din cererea ordonatorului de credite.
    Pe baza primirii comunicării admiterii la finanţare, ordonatorii de credite pot dispune efectuarea plăţilor pentru fiecare obiectiv în parte. Plăţile se efectuează pe baza ordinului de plata (OPHT), care se prezintă trezoreriei statului sau unităţii bancare, după caz, împreună cu comunicarea-model cuprinsă în anexa nr. 3.
    b) Finanţarea poziţiei "Alte cheltuieli de investiţii" se va efectua pe baza ordinului de plata (OPHT) şi a notei de fundamentare, potrivit modelului cuprins în anexa nr. 4.
    c) Plăţile pentru finanţarea investiţiilor se efectuează în limita surselor prevăzute în lista, a creditelor bugetare deschise cu aceasta destinaţie şi a disponibilităţilor din conturile corespunzătoare privind sursele proprii, creditele externe şi fondurile speciale.
    6. Ordonatorii de credite, inclusiv instituţiile finanţate cu alocaţii în completare de la buget şi cele finanţate integral din venituri proprii, au obligaţia sa-si organizeze evidenta urmăririi realizării finanţării obiectivelor de investiţii, distinct, pe obiective şi pe surse de finanţare, avându-se în vedere ca sursele prevăzute în liste reprezintă limite maxime care nu pot fi depăşite.
    7. În cursul executării, poziţia "Alte cheltuieli de investiţii" va putea fi modificată de către ordonatorii principali de credite, în cazul în care au loc redistribuiri de bunuri şi de surse de finanţare între instituţiile subordonate, cu condiţia încadrării în valoarea şi în sursele de finanţare aprobate prin lista-anexa la legea anuala a bugetului de stat si, respectiv, prin listele-anexa la bugetele locale şi la bugetul asigurărilor sociale de stat, cu respectarea termenului precizat în legile bugetare anuale, până la care se pot face modificări.
    8. Finanţarea de către unele ministere sau consilii locale, după caz, a cheltuielilor de capital pentru regii autonome şi societăţi comerciale cu capital de stat se efectuează prin trezoreriile statului (banca), asa cum se precizează mai jos:
    a) Pe baza listei obiectivelor de investiţii, transmisă fiecărei regii autonome şi societăţi comerciale cu capital de stat, ordonatorii principali de credite, finantati din bugetul de stat sau din bugetele locale, după caz, repartizează, pe seama acestora, creditele bugetare corespunzătoare finanţării investiţiilor, în acelaşi mod ca şi pentru instituţiile subordonate (se foloseşte formularul "Dispoziţia bugetară").
    b) Regiile autonome şi societăţile comerciale cu capital de stat îşi deschid conturi la trezoreria statului de care aparţin, potrivit normelor stabilite în acest scop.
    Deschiderea finanţării şi efectuarea plăţilor se fac potrivit precizărilor de la pct. 5 din prezentele norme metodologice, inclusiv din anexa nr. 3a).
    Sursele proprii, creditele interne şi externe se păstrează de către regiile autonome şi societăţile comerciale cu capital de stat la băncile comerciale, având obligaţia folosirii acestora cu prioritate, alocaţiile bugetare fiind în completare.
    c) Regiile autonome şi societăţile comerciale cu capital de stat au obligaţia ca, lunar, în termen de 10 zile de la expirarea lunii, sa transmită ordonatorului principal de credite, cu viza trezoreriei statului, contul de execuţie privind creditele bugetare repartizate şi primite şi plăţile de casa efectuate pentru finanţarea investiţiilor cumulate de la începutul anului până la finele lunii de raportare.
    d) Pe baza contului de execuţie, ordonatorul principal de credite îşi înregistrează în contabilitatea proprie plăţile de investiţii pentru regii autonome şi societăţi comerciale de stat (se creditează contul 700 "Finanţare bugetară privind anul curent", analitic, capitol, titlu şi articol prin debitul contului 410 "Cheltuielile instituţiei", analitic, capitol, titlu şi articol).
    9. Ordonatorii principali de credite vor dispune măsurile necesare pentru aplicarea în bune condiţii a prezentelor norme metodologice.

     ANEXA 1

    MINISTERUL ............... Aprobat
                                       Ordonatorul principal de credite
                                       Data ...........................

                            LISTA
obiectivelor de investiţii pe anul 199....., cu finanţare integrala sau
  parţială de la bugetul .......*) .......................,
       repartizate pentru ...................................
                                                                - mii lei -
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Nominalizarea pe Valoa- Valoarea Cheltuieli Finanţate din: Capa-
crt obiective de rea totală din total -------------- cităţi
    investiţii, dotări tota- actuali- surse de Surse Credite Fond Bu- Termen
    şi alte cheltuieli la**) zata***) finanţare pro- externe spe- get P.I.F
    de investiţii prii cial
-------------------------------------------------------------------------------
 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
-------------------------------------------------------------------------------
   Total, din care:
 A. Obiective de investiţii
    în continuare - total,
    din care:
 1. Obiectivul ............
    .......................
 2. Obiectivul ............
    .......................
 B. Obiective noi de inves-
    titii - total,
    din care:
 1. Obiectivul ............
    .......................
 2. Obiectivul ............
    .......................
 3. Obiectivul ............
    .......................
 C. Alte cheltuieli de investiţii
-------------------------------------------------------------------------------

-------
    *) Se înscrie: bugetul de stat, bugetul fondurilor speciale sau bugetul asigurărilor sociale de stat.
    **) Valoarea investiţiilor la data aprobării studiului de fezabilitate.
    ***) Valoarea investiţiei în preţuri valabile la data înscrierii în lista obiectivelor, dotărilor sau altor cheltuieli de investiţii, însuşită de ordonatorul principal de credite.

    ANEXA 1a)

    JUDEŢUL ..................
    CONSILIUL LOCAL ..........

                         LISTA
obiectivelor de investiţii pe anul 199...., cu finanţare parţială sau
integrala de la bugetul local, repartizate pentru .....................
                                                       INV
                                                      ----- mii lei
                                                      C + M
-------------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea Valoa- Valoa- Cheltu- Finanţate din:
crt obiectivului rea rea ieli ----------------------------------
                    totală totală din Surse Cre- Cre- Alte Alo- Ca- Ter-
                           actua- total pro- dite dite sur- ca- pa- men
                           lizată surse prii*) ban- ex- se ţii ci- PIF
                                  de fi- care ter- cons- bu- tăţi
                                  nanţare in- ne titu- ge-
                                                 ter- ite ta-
                                                 ne po- re
                                                           tri-
                                                           vit
                                                           le-
                                                           gii
                                                           **)
-------------------------------------------------------------------------------
 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
-------------------------------------------------------------------------------
     TOTAL, din care:
 A. Lucrări în continuare
 B. Lucrări noi
 C. Achiziţii de bunuri şi alte
    cheltuieli de investiţii
    Din TOTAL, desfăşurat,
    potrivit clasificaţiei, pe
    capitole bugetare:
    ...........................
    Cap. 51.02 - Autorităţi
    publice
     TOTAL, din care:
 A. Lucrări în continuare
    -
    -
 B. Lucrări noi
    -
    -
 C. Achiziţii de bunuri şi alte
    cheltuieli de investiţii,
    din care:
 1. Achiziţii de bunuri,
    dotări independente si
    alte cheltuieli de investiţii
 2. Consolidări pentru
    punerea în siguranţa a
    fondului construit existent,
    potrivit Ordonanţei
    Guvernului nr. 20/1994,
    aprobată prin Legea nr.
    82/1995
    Cap. 59.02 - Cultura,
    religie şi acţiuni privind
    activitatea sportiva şi de
    tineret
     TOTAL, din care:
 A. -
 B. -
 C. -
    Cap. 60.02 - Asistenta
    socială, alocaţii, pensii,
    ajutoare şi indemnizaţii
     TOTAL, din care:
 A. -
 B. -
 C. -
    Cap. 63.02 - Servicii si
    dezvoltare publica şi
    locuinţe
     TOTAL, din care:
 A. -
 B. -
 C. -
-------------------------------------------------------------------------------
    Confirmăm pe propria răspundere ca obiectivele de mai sus se încadrează
    atât ca obiective, cât şi ca surse, în lista investiţiilor aprobată ca anexa
    la bugetul local, conform Deciziei nr. .... din data de ......

       Preşedinte,
       Primar, Contabil-şef,

---------
    *) Se includ şi fondurile cu care regiile autonome de profil participa la finanţarea obiectivelor de investiţii.
    **) Se prevăd şi sumele stabilite de către consiliile judeţene, împreună cu Ministerul Transporturilor - Regia Autonomă "Administraţia Naţionala a Drumurilor", potrivit prevederilor art. 4 şi 6 din Legea nr. 13/1994 privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea şi modernizarea drumurilor publice.

    ANEXA 1b)

    MINISTERUL ..................

                        LISTA
  poziţiei "Alte cheltuieli de investiţii", defalcată pe categorii
      de bunuri ..... repartizate ........
-------------------------------------------------------------------------------
 Nominalizarea achiziţiilor de Plăţi efectuate*)
 bunuri şi a altor cheltuieli U.M. Canti- Valoa- ------------------------
 de investiţii tatea rea Nr. şi data Suma
                                                       documentului
-------------------------------------------------------------------------------
 I. Achiziţii imobile
   1. ..............
   2. ..............
   3. ..............
 II. Dotări independente
   1. ..............
   2. ..............
   3. ..............
 III. Consolidări la imobile
   1. ..............
   2. ..............
   3. ..............
 IV. Cheltuieli de proiectare
     pentru elaborarea studiilor de
     prefezabilitate şi a studiilor
     de fezabilitate aferente
     obiectivului
   1. ..............
   2. ..............
   3. ..............
-------------------------------------------------------------------------------

          Ordonator principal Director financiar-contabil
          de credite, (contabil-şef),

--------
    *) Se completează de către trezoreria statului.

    ANEXA 2

                  (model)

    ....................
    ....................
    Nr. ...... Data ....

                               CERERE
                  de admitere la finanţare a investiţiilor*)

    Către Trezoreria statului
    sau
    Banca Comercială Română - S.A., Sucursala ...........
                                    Filiala

    Prin prezenta va comunicăm ca în lista obiectivelor de investiţii ce
se finanţează în exerciţiul bugetar pe anul 199..., depusa la
dumneavoastră sub nr....., s-a aprobat la poziţia ... executarea şi
          finanţarea obiectivului:
                                                                  - mii lei -
-------------------------------------------------------------------------------
                                 Valoarea Cheltuieli din care:
                                 actuali- din total -----------------------
                                 zata surse de Surse Credite Fondul
                                           finanţare proprii externe bugetului
                                                                      special
-------------------------------------------------------------------------------
 a) Lucrări în continuare
    - obiectivul ............
    .........................
    sau:
 b) Lucrări noi
    - obiectivul ............
    .........................
    sau:
 c) Cheltuieli cu consolidarea
    imobilelor
    - obiectivul ............
    .........................
-------------------------------------------------------------------------------
    Menţionăm, pe răspunderea proprie, ca, în prealabil, au fost îndeplinite
toate condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare şi menţionate la
pct. 4 din Normele Ministerului Finanţelor nr...... care se referă la existenta
şi aprobarea studiului de fezabilitate, acordurile Ministerului Finanţelor şi
Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, contractul de
realizare a obiectivului stabilit pe baza de licitaţie, s-a obţinut autorizaţia
de construcţie, iar documentaţia tehnica a fost aprobată conform dispoziţiilor
legale.
    Având în vedere ca sunt întrunite condiţiile legale pentru începerea
execuţiei, va rugăm a ne comunica acordul dumneavoastră privind admiterea la
finanţare a obiectivului ......

       Ordonator de credite, Contabil-şef,

                            TREZORERIA STATULUI ..................
                            BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ - S.A. .......
                            ......................................
                            Se admite finanţarea
                            obiectivului .........................
                            ......................................
                            începând cu data de ..................
                            pentru valoarea de ............... lei
                            din care: C+M .................... lei

                            Director Şef serviciu
                            (şef serviciu) (birou, compartiment)
                            Nr. ... şi data .... control şi evidenta
                                                        cheltuieli

-------
    *) Cererea se întocmeşte pentru admiterea la finanţare a unui singur obiectiv, care este cuprins la lit. a), b) sau c), după caz.

    ANEXA 3

             (model)

    ....................
    ....................
    Nr. ...... Data ....

    Către Trezoreria statului
    sau
    Banca Comercială Română - S.A., Sucursala ...........
                                    Filiala

    În baza cererii de admitere la finanţare a obiectivului ........., comunicată de dumneavoastră cu nr. .... din ....... 199..., dispunem efectuarea plăţii cu Ordinul de plata nr. ... în suma de ...... lei, care reprezintă (se înscrie una dintre situaţii):
    - avans în proporţie de ....% din valoarea contractului încheiat cu .... sau
    - contravaloarea situaţiei de lucrări, recepţionată şi acceptată, în suma de ...., din care s-a redus cu partea din avans în suma de ..... sau
    - procurarea de utilaje etc.
    -
    -
    -
    Atenţie, se înscrie cât mai detaliat scopul şi natura plăţii.
    Raspundem de cele de mai sus.

       Ordonator de credite, Contabil-şef,

                            TREZORERIA STATULUI ..................
                            BANCA COMERCIALĂ ROMANA - S.A. .......
                            ......................................
                            Acceptat plata în suma de ............
                            ......................................

                            Şef serviciu, Expert,

                                    Data .........

    ANEXA 3a)

    Se foloseşte de către regii autonome şi societăţi comerciale cu capital de stat

    ....................
    ....................
    Nr. ...... Data ....

    Către Trezoreria statului
    sau
    Banca Comercială Română - S.A., Sucursala ...........
                                    Filiala

    În baza cererii de admitere la finanţare a obiectivului ........., comunicată de dumneavoastră cu nr. .... din ....... 199..., în valoare de ....... lei, dispunem efectuarea plăţii cu Ordinul de plata nr. ..., în suma de ...... lei, care reprezintă (se înscrie una dintre situaţii):
    - avans în proporţie de ....% din valoarea contractului încheiat cu .... sau
    - contravaloarea situaţiei de lucrări, recepţionată şi acceptată, în suma de ...., din care s-a redus cu partea din avans, în suma de ..... sau
    - procurarea de utilaje etc.
    -
    -
    -
    La obiectivul menţionat mai sus situaţia plăţilor de la începutul anului se prezintă astfel:
    a) Total plati ......................... mii lei
    b) Acoperirea plăţilor - total .........
    - venituri proprii .....................
    - credite interne sau externe ..........
    - fonduri speciale .....................
    c) Diferenţe de acoperit de la buget [a)-b)] ......, din care, utilizat până la aceasta cerere .........
    Confirmăm, pe propria răspundere, cele de mai sus.

       Ordonator de credite, Contabil-şef,

                            TREZORERIA STATULUI ..................
                            BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ - S.A. .......
                            ......................................
                            Acceptat plata în suma de ............
                            ......................................

                            Şef serviciu, Expert,

                                    Data .........


    ANEXA 4

               (model)

    ....................
    ....................
    Nr. ...... Data ....

    Către Trezoreria statului
    sau
    Banca Comercială Română - S.A., Sucursala ...........
                                    Filiala

    Va prezentam mai jos Nota de fundamentare pentru cumpărarea de la
furnizorul .......... a următoarelor bunuri:

                                     Nr. poziţie Valoarea Finanţare din:
                                     din lista individuală ..............
-------------------------------------------------------------------------------
    -
    -
    -
    -
    1. Confirmăm, pe răspunderea noastră, ca bunurile se cumpăra după ce au
fost îndeplinite condiţiile prevăzute în Regulamentul privind licitaţiile
pentru achiziţiile publice de bunuri şi servicii, republicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 15 din 23 ianuarie 1996.
    2. Cumpărarea bunurilor este strict necesară desfăşurării activităţii şi
nu creează surplus de asemenea bunuri.
    3. Prezentam ordinul de plata nr. .... data ... 199.... în favoarea ....,
în suma de ..... lei, pentru care dispunem de sumele necesare în contul ......

       Ordonator de credite, Contabil-şef,

                            TREZORERIA STATULUI ..................
                            BANCA COMERCIALĂ ROMANA - S.A. .......
                            ......................................
                            Acceptat plata în suma de ............
                            ......................................

                            Şef serviciu, Expert,

                                    Data .........

    ANEXA 5

    TREZORERIE ..........................
    Serviciul (compartimentul) de control
    şi de evidenta cheltuieli

                             FIŞA
plăţilor privind finanţarea obiectivelor de investiţii noi/în continuare
conform listei nr. ...... din data de ..... prezentată de .......
                                                                - lei -
|-----------------------------------------------------------------------------|
|Nr. | Denumi-| Nr. şi| Valoa-| Cheltuieli | Cheltuieli | din care, | Soldul |
|crt.| rea | data | rea | din total | efectuate | pe surse: | rămas |
| | obiec- | docu- | actu- | surse de | din total | -----------| de fi- |
| | tivu- | men- | aliza-| finanţare | surse de | | | | nanţat |
| | lui | tului | tă | aprobate | finanţare | | | | (col.4-|
| | | de | | în listă | | | | | col.5) |
| | | plata | | | | | | | |
|----|--------|-------|-------|------------|------------|---|---|----|--------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
|----|--------|-------|-------|------------|------------|---|---|----|--------|
| | | | | | | | | | |
|----|--------|-------|-------|------------|------------|---|---|----|--------|
| | | | | | | | | | |
|----|--------|-------|-------|------------|------------|---|---|----|--------|
| | | | | | | | | | |
|----|--------|-------|-------|------------|------------|---|---|----|--------|
| | | | | | | | | | |
|----|--------|-------|-------|------------|------------|---|---|----|--------|
| | | | | | | | | | |
|----|--------|-------|-------|------------|------------|---|---|----|--------|
| | | | | | | | | | |
|----|--------|-------|-------|------------|------------|---|---|----|--------|
| | | | | | | | | | |
|----|--------|-------|-------|------------|------------|---|---|----|--------|
| | | | | | | | | | |
|----|--------|-------|-------|------------|------------|---|---|----|--------|

          Întocmit, Verificat,
                                     Şef serviciu (compartiment),


                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016