Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 28 iulie 2005  de aplicare a   Legii nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei fondurilor SAPARD prin preluarea riscului de catre fondurile de garantare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 28 iulie 2005 de aplicare a Legii nr. 218/2005 privind stimularea absorbtiei fondurilor SAPARD prin preluarea riscului de catre fondurile de garantare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 739 din 15 august 2005
1. Potrivit <>art. 1 alin. (1) din Legea nr. 218/2005 , se constituie la dispoziţia Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale Fondul de garantare a creditelor pentru realizarea proiectelor din cadrul Programului SAPARD, denumit în continuare Fond.
2. Fondul se constituie anual, din fonduri de la bugetul de stat acordate Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale cu aceastã destinaţie.
3. Ministerul Finanţelor Publice, pe baza cererii Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, deschide credite din bugetul de stat la capitolul "Agricultura şi silvicultura". Din creditele bugetare deschise Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale alimenteazã contul fondurilor de garantare, pe baza unor eşalonãri de plãţi (trimestriale) şi a justificãrii sumelor utilizate în perioada precedentã pentru acordarea de garanţii.
4. Dreptul de administrare şi dispoziţie asupra contului "Fond" îl exercitã în mod exclusiv ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, în calitate de ordonator principal de credite.
5. Alocarea sumelor din Fond, care se efectueazã de cãtre Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, se va face pe baza convenţiilor de lucru încheiate de acesta cu Fondul de Garantare a Creditului Rural - S.A. şi, respectiv, cu Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii, în care se vor stabili obligaţiile pãrţilor şi modul de lucru.
6. Sumele alocate şi dobânzile aferente acestora vor fi evidenţiate distinct în evidenţele contabile ale fondurilor de garantare, fiind considerate "împrumuturi subordonate" acordate pe durata derulãrii creditelor angajate pentru finanţarea beneficiarilor Programului SAPARD.
7. Sumele primite de fondurile de garantare vor fi plasate la bãncile comerciale care oferã cele mai sigure şi avantajoase condiţii, stabilite pe bazã de concurs de oferte.
8. Sumele alocate şi dobânzile aferente sunt utilizate de fondurile de garantare pentru:
a) constituirea plafonului anual de garantare, cu o expunere de pânã la 5 ori. Valoarea totalã a garanţiilor care pot fi acordate în anul urmãtor în baza prevederilor <>Legii nr. 218/2005 nu va putea depãşi de 5 ori suma primitã şi dobânzile acumulate pânã la finele fiecãrui an, din care se vor deduce soldurile garanţiilor acordate deja şi sumele cuvenite fondurilor de garantare din comisionul de garantare datorat de fermierii privaţi - persoane fizice autorizate şi asociaţiile familiale, constituite conform legii, beneficiare de fonduri SAPARD.
Plafonul anual de garantare se va calcula de cãtre fondurile de garantare odatã cu bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul urmãtor, se va aproba de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi se va repartiza pe instituţiile de credit finanţatoare cu care acestea au încheiate convenţii de lucru.
Valorile maxime ale creditelor acordate de instituţiile de credit pentru cofinanţarea Programului SAPARD care pot fi garantate de fondurile de garantare acoperã cheltuielile eligibile şi neeligibile pentru realizarea proiectelor din cadrul mãsurilor 1.1 "Îmbunãtãţirea prelucrãrii şi marketingului produselor agricole şi piscicole", 2.1 "Îmbunãtãţirea şi dezvoltarea infrastructurii rurale", 3.1 "Investiţii în exploataţii agricole", şi 3.4 "Dezvoltarea şi diversificarea activitãţilor economice care sã genereze activitãţi multiple şi venituri alternative" din Programul SAPARD;
b) acoperirea riscului asumat de fondurile de garantare din garanţiile acordate pe seama Fondului (suma garantatã) prin plata soldului garanţiei, în cazul contractelor de garantare executate de instituţiile de credit pentru împrumutaţii care nu îşi îndeplinesc obligaţiile asumate prin contractele de credit.
Fondurile de garantare, la solicitarea instituţiilor de credit, vor putea acorda garanţii sindicalizate care pot acoperi integral valoarea creditului acordat pentru realizarea proiectelor din Programul SAPARD, dobânda urmând a fi garantatã de împrumutaţi.
- riscul garantat asumat de fondurile de garantare constã în plata garanţiei (sold) ulterior declarãrii exigibilitãţii obligaţiilor debitorului stabilite prin contractul de credit.
Asumarea riscului de cãtre fondurile de garantare se face proporţional pe mãsura acordãrii şi rambursãrii creditului (potrivit graficului de eşalonare şi a efectuãrii plãţilor). Valoarea garanţiei acordate se reduce cu suma ratelor rambursate de cãtre beneficiarul de credit, proporţional cu procentul de garantare prevãzut în contractele de garantare încheiate între instituţiile de credit şi fondurile de garantare.
- suma garantatã reprezintã suma maximã pânã la care fondurile de garantare rãspund în cazul producerii riscului garantat, în limita garanţiei acordate prin contractul de garantare, şi anume maximum 70% din valoarea creditului de investiţii pe termen scurt, mediu şi lung.
Pentru suma garantatã (valoarea garanţiei acordate de fondurile de garantare) instituţiile de credit vor solicita debitorilor sã emitã un bilet la ordin stipulat fãrã protest, cu scadenţã la vedere, de valoare egalã cu suma garantatã pe care creditorul îl va gira fãrã drept de regres fondurilor de garantare la momentul executãrii contractului de garantare.
Garanţiile se vor acorda la solicitarea instituţiilor de credit, pe baza documentaţiei de credit aprobate de acestea şi a normelor proprii de lucru ale fondurilor de garantare, fãrã a solicita garanţii din partea împrumutaţilor.
- soldul garanţiei reprezintã soldul creditului la care se aplicã procentul de garantare prevãzut în contractul de garantare, sumã pe care fondurile de garantare sunt obligate sã o plãteascã creditorilor în cazul în care împrumutatul este declarat exigibil.
Plata sumei garantate/soldul acesteia se va face de cãtre fondurile de garantare numai dacã s-au respectat prevederile contractului de garantare încheiat între pãrţi şi în condiţiile în care instituţiile de credit au iniţiat procedurile judiciare împotriva debitorului şi gireazã biletul la ordin emis de împrumutat în favoarea instituţiilor de credit;
c) acoperirea comisioanelor datorate fondurilor de garantare de cãtre persoanele fizice autorizate şi asociaţiile familiale constituite conform legii. Comisionul se calculeazã ca procent aplicat la baza de calcul şi se încaseazã de fondurile de garantare în condiţiile art. 4 lit. c) din lege, dupã cum urmeazã:
- pentru creditele de investiţii pe termen scurt, o singurã datã la acordarea garanţiei, proporţional cu perioada de garantare;
- pentru creditele de investiţii pe termen mediu şi lung, anual, proporţional cu perioada de garantare, la soldul garanţiei de la 31 decembrie. Comisionul se va plãti la acordarea garanţiei pentru primul an şi, respectiv, pânã la data de 1 martie a anului urmãtor, pe toatã perioada de creditare.
9. Creanţele fondurilor de garantare rezultate din contractele de garantare, executate de instituţiile de credit, au regim de creanţã bugetarã şi sunt executate în condiţiile legislaţiei în vigoare de cãtre Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
În acest scop, fondurile de garantare vor pune la dispoziţie Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã urmãtoarele documente:
- contractul de garantare încheiat între instituţia de credit şi fondurile de garantare;
- ordinul de platã cu care fondurile de garantare au plãtit contravaloarea garanţiei (sold) prevãzute în contractul de garantare;
- biletul la ordin emis de împrumutat, girat de bancã în favoarea fondurilor de garantare şi girat de fondurile de garantare în favoarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
10. Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, dupã executarea biletelor la ordin, va vira sumele încasate la bugetul de stat.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016