Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 26 noiembrie 2001  privind stingerea unor obligatii bugetare ale agentilor economici din sectorul productiei de aparare, din patrimoniul carora se constituie parcuri industriale, potrivit prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 126/2001     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 26 noiembrie 2001 privind stingerea unor obligatii bugetare ale agentilor economici din sectorul productiei de aparare, din patrimoniul carora se constituie parcuri industriale, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 126/2001

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 793 din 13 decembrie 2001
În aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 126/2001 privind stingerea obligaţiilor bugetare ale agenţilor economici din sectorul producţiei de apãrare, din patrimoniul cãrora se constituie parcuri industriale, se emit urmãtoarele norme metodologice:
1. Obligaţiile fata de bugetul de stat şi bugetul asigurãrilor sociale de stat, datorate de agenţii economici din sectorul producţiei de apãrare, constând în impozite, taxe, contribuţii sau alte venituri datorate, dupã caz, acestor bugete, inclusiv majorãri de întârziere aferente şi penalitãţi de orice fel, neachitate pana la data transferãrii elementelor din patrimoniu, în vederea constituirii de parcuri industriale, se anuleazã.
a) Sumele datorate bugetului de stat sunt cele stabilite prin certificatele de obligaţii bugetare eliberate de organele fiscale teritoriale în urma efectuãrii controlului de fond de cãtre organele de control competente.
Dupã efectuarea controlului de fond organele fiscale teritoriale elibereazã certificatul de obligaţii bugetare şi completeazã Procesul-verbal de anulare şi scutire la plata a obligaţiilor datorate bugetului de stat, conform modelului nr. 1 prezentat în anexa care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.
b) Sumele datorate bugetului asigurãrilor sociale de stat sunt cele stabilite prin certificatele de obligaţii bugetare eliberate de organele teritoriale competente ale Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale în urma efectuãrii controlului de fond.
Dupã efectuarea controlului de fond aceste organe elibereazã certificatele de obligaţii bugetare şi completeazã Procesul-verbal de anulare şi scutire la plata a obligaţiilor datorate bugetului asigurãrilor sociale de stat, precum şi Procesul-verbal de anulare şi scutire la plata a obligaţiilor datorate bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, prezentate în modelul nr. 2 şi, respectiv, în modelul nr. 3, cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.
În categoria obligaţiilor datorate bugetului de stat şi bugetului asigurãrilor de stat, care pot fi incluse în procesele-verbale de anulare, se cuprind impozitele, taxele, contribuţiile sau alte venituri datorate bugetului de stat şi bugetului asigurãrilor sociale de stat, dupã caz, inclusiv majorãrile de întârziere aferente şi penalitãţile de orice fel.
2. a) Pentru anularea obligaţiilor datorate şi neachitate bugetului de stat societãţile comerciale din sectorul producţiei de apãrare, din patrimoniul cãrora se constituie parcuri industriale, nominalizate prin hotãrâri ale Guvernului, trebuie sa se adreseze organelor fiscale în a cãror raza teritorialã sunt înregistrate ca plãtitori de impozite şi taxe cu o cerere prin care sa solicite eliberarea certificatului de obligaţii bugetare, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 126/2001 .
Organele fiscale teritoriale la care societatea comercialã respectiva a depus cererea menţionatã în alineatul precedent solicita Direcţiei controlului fiscal din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene respective efectuarea controlului de fond la societatea comercialã în cauza, la finalizarea controlului urmând sa remitã acesteia actul de control în vederea emiterii certificatului de obligaţii bugetare.
b) Pentru anularea obligaţiilor datorate şi neachitate bugetului asigurãrilor sociale de stat societãţile comerciale în cauza trebuie sa se adreseze organelor teritoriale competente subordonate Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale cu o cerere prin care sa solicite eliberarea certificatului de obligaţii bugetare.
Organele teritoriale competente ale Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale la care societatea comercialã a depus cererea pentru eliberarea certificatului de obligaţii bugetare aferente bugetului asigurãrilor sociale de stat efectueazã controlul de fond la societatea comercialã respectiva în vederea emiterii certificatului de obligaţii bugetare.
3. Obligaţiile datorate bugetului de stat şi bugetului asigurãrilor sociale de stat, respectiv sumele datorate pentru fiecare obligaţie, reprezentând impozite, taxe, contribuţii, care se anuleazã la plata, precum şi majorãrile de întârziere şi penalitãţile aferente, dupã caz, care se scutesc la plata, se cuprind în procesele-verbale de anulare care se întocmesc de organele fiscale teritoriale şi/sau de organele teritoriale competente ale Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale.
Obligaţiile bugetare datorate, care fac obiectul certificatelor de obligaţii bugetare, sunt cele cu termene de plata scadente pana la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului prin care se prevãd mãsurile ce urmeazã sa fie luate în cadrul unei societãţi comerciale din sectorul producţiei de apãrare în vederea constituirii unui parc industrial.
4. Procesele-verbale de anulare se întocmesc în doua exemplare originale şi se semneazã de organele fiscale teritoriale care le-au completat şi/sau de organele teritoriale competente ale Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, precum şi de societatea comercialã care a fost supusã controlului de fond ce a stat la baza întocmirii proceselor-verbale de anulare.
Un exemplar al fiecãrui proces-verbal se transmite societãţii comerciale pentru operarea acestuia în evidentele contabile proprii, iar celãlalt exemplar rãmâne la organul emitent pentru a se inregistra în evidenta pe plãtitori anularea, precum şi scutirea la plata a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi bugetului asigurãrilor sociale de stat.
Pentru fiecare organ fiscal emitent procesul-verbal de anulare se semneazã de directorul Direcţiei metodologia şi administrarea veniturilor statului din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau de conducãtorul administraţiei finanţelor publice, dupã caz, precum şi de şeful serviciului care a întocmit procesul-verbal de anulare.
Pentru organele teritoriale competente ale Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale procesele-verbale de anulare se semneazã de conducãtorul casei teritoriale de pensii şi/sau al agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de munca, dupã caz, precum şi de şeful serviciului care a întocmit procesul-verbal de anulare.
Pentru societatea comercialã documentul se semneazã de conducãtorul societãţii comerciale respective, precum şi de directorul economic sau de contabilul-şef, dupã caz.
5. Reflectarea în contabilitatea societãţilor comerciale din sectorul producţiei de apãrare a operaţiunilor de anulare şi scutire la plata a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi bugetului asigurãrilor sociale de stat de cãtre acestea, neachitate pana la data transferãrii elementelor din patrimoniu, în vederea constituirii de parcuri industriale:
a) Anularea şi scutirea la plata a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi bugetului asigurãrilor sociale de stat de cãtre agenţii economici din sectorul producţiei de apãrare, neachitate pana la data transferãrii elementelor din patrimoniu, în vederea constituirii de parcuri industriale, aferente anilor procedenti:


% = 7718
441 "Impozitul pe profit" "Alte venituri excepţionale
din operaţii de gestiune"
4423 "T.V.A. de plata"
444 "Impozitul pe salarii"
446 "Alte impozite, taxe
şi vãrsãminte asimilate"
448 "Alte datorii şi creanţe
cu bugetul statului"
431 "Asigurãri sociale"
437 "Ajutor de şomaj"
447 "Fonduri speciale - taxe
şi vãrsãminte asimilate"


b) Pentru anularea şi scutirea la plata a obligaţiilor datorate bugetului de stat şi bugetului asigurãrilor sociale de stat, aferente anului în curs, articolele contabile respective vor fi stornate prin efectuarea aceluiaşi articol contabil în roşu sau cu semnul minus.



ANEXA 1


la normele metodologice
-----------------------
- Modelul nr. 1 -

Direcţia generalã a finanţelor publice a judeţului ...................
Administraţia financiarã .............................................
Adresa ...............................................................
Nr. ........../............


PROCES-VERBAL DE ANULARE ŞI SCUTIRE LA PLATA
a obligaţiilor datorate bugetului de stat de cãtre Societatea Comercialã
............, cu sediul .........., codul fiscal .........., conform
Certificatului de obligaţii bugetare nr. ...... emis de ............
- lei -


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Suma datoratã
Denumirea ─────────────────────────────────────────────────────────
impozitelor, Sca- Penalitãţi, din care:
Nr. taxelor, denta Debit Majorãri ──────────────────────────── Alte TO-
c contribu- debi- de pentru pentru penali- sume*) TAL
r tiilor tului intar- nedepu- nevirarea tati
t. şi altor ziere nerea sumelor de
venituri declara- reţinute intar-
tiilor la sursa ziere
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Organul fiscal Societatea comercialã

Director, Şef serviciu, Director, Director economic,
.......... ............. ........... .....................


*) Amenzi etc.


- Modelul nr. 2 -

Casa judeteana de pensii ......................./
Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti
Adresa .........................................
Nr. .........../...........


PROCES-VERBAL DE ANULARE ŞI SCUTIRE LA PLATA
a obligaţiilor datorate bugetului asigurãrilor sociale de stat de cãtre

Societatea Comercialã .........., cu sediul ......., codul fiscal ......,
conform Certificatului de obligaţii bugetare nr. ...... emis de .........
- lei -


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Suma datoratã
Nr. Scadenta ────────────────────────────────
crt. Contribuţii debitului Majorãri de
Debit întârziere TOTAL
aferente
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Contribuţia de asigurãri sociale
(CAS)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Contribuţia de asigurãri sociale
a angajatorului
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Contribuţia la Fondul de pensii şi
asigurãri sociale ale agricultorilor
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. TOTAL:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Organul fiscal Societatea comercialã

Director, Şef serviciu, Director, Director economic,
.......... ............. ........... .....................


- Modelul nr. 3 -

Agenţia judeteana pentru ocuparea forţei de munca .............../
Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Munca a Municipiului Bucureşti
Adresa ...........................................................
Nr. .........../...........


PROCES-VERBAL DE ANULARE ŞI SCUTIRE LA PLATA
a obligaţiilor datorate bugetului
Fondului pentru plata ajutorului de şomaj de cãtre

Societatea Comercialã ............, cu sediul ........, codul fiscal ......,
conform Certificatului de obligaţii bugetare nr. ...... emis de ............
- lei -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Suma datoratã
Nr. Scadenta ────────────────────────────────
crt. Contribuţie 5% debitului Majorãri de
Debit întârziere TOTAL
aferente
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Organul fiscal Societatea comercialã

Director, Şef serviciu, Director, Director economic,
.......... ............. ........... .....................


-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016