Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 26 mai 2008  cu privire la asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 26 mai 2008 cu privire la asigurarea continuitatii asistentei medicale primare prin centrele de permanenta

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 401 din 28 mai 2008

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
În înţelesul prezentului act normativ, termenii şi noţiunile folosite au semnificaţia definitã în conformitate cu prevederile titlului III "Asistenţa medicalã primarã" din <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare a colectivitãţilor locale arondate în afara programului normal de lucru al cabinetelor de medicinã de familie se realizeazã prin intermediul centrelor de permanenţã.
ART. 3
Centrele de permanenţã se înfiinţeazã şi funcţioneazã în una dintre urmãtoarele forme de organizare a activitãţii medicale în sistemul sanitar:
a) centre de permanenţã fixe;
b) centre de permanenţã mobile.
ART. 4
(1) Centrele de permanenţã fixe sunt unitãţi sanitare cu sediu stabil, fãrã personalitate juridicã, în cadrul cãrora se asigurã continuitatea asistenţei medicale primare pentru pacienţii din zona arondatã, dupã cum urmeazã:
a) la sediul centrelor de permanenţã;
b) la sediul centrelor de permanenţã, precum şi la domiciliul pacienţilor, în situaţia în care acestea au la dispoziţie autospeciale de consultaţii la domiciliu.
(2) Centrele de permanenţã mobile sunt forme de organizare a activitãţii medicale în cadrul cãrora se asigurã continuitatea asistenţei medicale primare pentru pacienţii din zona arondatã, prin deplasarea medicului de familie la domiciliul pacientului, cu autospeciale de consultaţii la domiciliu.
ART. 5
(1) Centrele de permanenţã funcţioneazã în regim de gardã.
(2) În zilele lucrãtoare, garda se instituie în centrul de permanenţã, de regulã între orele 15,00-8,00 şi numai dupã terminarea programului stabilit pentru activitatea curentã a medicilor de familie în cadrul cabinetelor de medicinã de familie din zonele arondate.
(3) În zilele de sâmbãtã, duminicã şi sãrbãtori legale, precum şi în zilele declarate libere de cãtre Guvernul României, garda începe de la ora 8,00 şi dureazã 24 de ore.
ART. 6
În cadrul centrelor de permanenţã, continuitatea asistenţei medicale primare este asiguratã de medici de familie şi, dupã caz, de asistenţi medicali, care îşi exercitã profesia în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 7
Serviciile medicale acordate de medicii de familie în cadrul centrelor de permanenţã sunt urmãtoarele:
a) asistenţã medicalã în urgenţele medico-chirurgicale, în limitele competenţei medicului de familie şi posibilitãţilor tehnice, cum ar fi: anamnezã, examen clinic general, diagnostic, tratament;
b) asistenţã medicalã curentã, în cazul afecţiunilor acute intercurente şi episoadelor acute ale afecţiunilor cronice, cum ar fi: anamnezã, examen clinic general, diagnostic, tratament;
c) trimitere cãtre alte specialitãţi sau în vederea internãrii, în situaţiile prevãzute la lit. a) şi b) care depãşesc competenţele medicului de familie;
d) prescriere de medicamente în tratament ambulatoriu pentru afecţiunile acute, numai pentru o perioadã de maximum 72 de ore, în condiţiile prevãzute la art. 1 alin. (3) din anexa nr. 30 la Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 522/236/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pe anul 2008.
ART. 8
(1) Serviciile medicale prevãzute la art. 7 se acordã tuturor persoanelor care le solicitã, indiferent de statutul de asigurat al acestora.
(2) Serviciile medicale ulterioare serviciilor medicale acordate prin centrele de permanenţã prevãzute la art. 7 se suportã din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, cu respectarea condiţiilor acordãrii pachetului de servicii de bazã, pachetului minimal de servicii medicale şi pachetului de servicii pentru persoanele asigurate facultativ, dupã caz.

CAP. II
Înfiinţarea centrelor de permanenţã

ART. 9
Prin voinţa de asociere liber exprimatã a minimum 2 medici de familie, titulari de cabinete de medicinã de familie, şi/sau a reprezentanţilor legali ai medicilor de familie care îşi desfãşoarã activitatea în alte forme de exercitare a profesiei potrivit legii, se constituie grupul de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare într-un centru de permanenţã.
ART. 10
La constituirea grupului de practicã pot participa medici de familie care îşi desfãşoarã activitatea:
a) în zonele arondate centrului de permanenţã;
b) în unitãţi sanitare care aparţin ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie;
c) în alte unitãţi administrativ-teritoriale decât cele arondate centrului de permanenţã.
ART. 11
(1) Condiţiile constituirii grupului de practicã, potrivit voinţei pãrţilor, sunt cuprinse în convenţia de asociere, încheiatã în formã scrisã şi cu respectarea prezentelor norme metodologice.
(2) Convenţia de asociere a medicilor de familie pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã va cuprinde urmãtoarele elemente obligatorii:
a) pãrţile semnatare;
b) scopul asocierii;
c) sediul în care îşi va desfãşura activitatea grupul de practicã;
d) conducerea asocierii;
e) durata convenţiei de asociere şi modalitãţile de încetare a acesteia.
(3) La stabilirea sediului în care îşi va desfãşura activitatea grupul de practicã se vor avea în vedere urmãtoarele:
a) în situaţia în care grupul de practicã asigurã continuitatea asistenţei medicale primare în cadrul unui centru de permanenţã mobil, se consemneazã locaţia de la nivelul cãreia fiecare medic de familie participant la asociere asigurã continuitatea asistenţei medicale primare;
b) în situaţia în care grupul de practicã asigurã continuitatea asistenţei medicale primare în condiţiile prevãzute la <>art. 13 din Legea nr. 263/2004 privind asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se consemneazã sediile cabinetelor de medicinã de familie ale medicilor de familie asociaţi;
c) în situaţia în care spaţiul necesar activitãţii centrului de permanenţã este asigurat de consiliul local, se consemneazã locaţia respectivã.
(4) Modelul-tip al convenţiei de asociere a medicilor de familie pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã este prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 12
(1) Zonele în care se înfiinţeazã centre de permanenţã sunt stabilite de cãtre autoritãţile de sãnãtate publicã, cu acordul caselor de asigurãri de sãnãtate şi al consiliilor locale, pe baza criteriilor urmãtoare:
a) zone rurale izolate sau greu accesibile;
b) zone în care furnizorii de servicii medicale de urgenţã prespitaliceascã nu asigurã accesul populaţiei la serviciile medicale pentru situaţiile de urgenţã în intervalul de timp prevãzut de indicatorii de performanţã ai managementului serviciului de ambulanţã;
c) zone în care se înregistreazã o proporţie mare a cazurilor asistate la domiciliu de cãtre personalul medical al serviciului de ambulanţã;
d) zone cu risc crescut de dezastre sau calamitãţi;
e) alte zone, în funcţie de solicitãri.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) centrele de permanenţã organizate în cadrul ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie, care se înfiinţeazã în zonele stabilite de direcţiile medicale din structura ministerelor şi instituţiilor respective, cu acordul Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, respectiv al Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
ART. 13
(1) Actul de înfiinţare a centrului de permanenţã îl constituie decizia de înfiinţare a centrului de permanenţã, emisã de autoritatea de sãnãtate publicã.
(2) Documentele în baza cãrora se emite decizia de înfiinţare a centrelor de permanenţã fixe sunt urmãtoarele:
a) convenţia de asociere a medicilor de familie;
b) dovada deţinerii legale a spaţiului în care urmeazã sã funcţioneze centrul de permanenţã, dupã caz;
c) autorizaţia sanitarã de funcţionare a structurii sanitare în care funcţioneazã centrul de permanenţã sau raportul de inspecţie sanitarã prin care se confirmã îndeplinirea condiţiilor igienico-sanitare prevãzute de lege;
d) dupã caz, copii ale contractelor de muncã sau ale contractelor de prestãri servicii pentru personalul medical care participã la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã;
e) documente care sã ateste pregãtirea profesionalã a personalului medical şi dreptul acestuia de a profesa, în condiţiile prevãzute de actele normative în vigoare;
f) dupã caz, acordul serviciului de ambulanţã judeţean sau al municipiului Bucureşti ori hotãrârea consiliului local privind punerea la dispoziţia centrului de permanenţã fix a autospecialelor de consultaţii la domiciliu.
(3) Documentele în baza cãrora se emite decizia de înfiinţare a centrelor de permanenţã mobile sunt urmãtoarele:
a) convenţia de asociere a medicilor de familie pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã;
b) acordul serviciului de ambulanţã judeţean sau al municipiului Bucureşti sau, dupã caz, hotãrârea consiliului local privind punerea la dispoziţia centrului de permanenţã mobil a autospecialelor de consultaţii la domiciliu;
c) dupã caz, copii ale contractelor de muncã sau ale contractelor de prestãri servicii pentru personalul medical care participã la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã;
d) documente care sã ateste pregãtirea profesionalã a personalului medical şi dreptul acestora de a profesa, în condiţiile prevãzute de actele normative în vigoare.
ART. 14
Decizia de înfiinţare a centrului de permanenţã cuprinde obligatoriu urmãtoarele elemente:
a) denumirea centrului de permanenţã;
b) tipul centrului de permanenţã;
c) sediul centrului de permanenţã; în situaţia centrelor de permanenţã mobile se va consemna locaţia de la nivelul cãreia medicul de familie va asigura continuitatea asistenţei medicale primare;
d) zonele arondate centrului de permanenţã;
e) personalul medical care asigurã continuitatea asistenţei medicale în cadrul centrului de permanenţã, cu menţionarea gradului profesional al acestuia;
f) coordonatorul centrului de permanenţã;
g) data începerii activitãţii centrului de permanenţã.
ART. 15
(1) Coordonatorul centrului de permanenţã asigurã coordonarea activitãţii acestuia din punct de vedere administrativ.
(2) Raporturile dintre coordonatorul centrului de permanenţã şi ceilalţi medici de familie ai centrului de permanenţã nu implicã nicio subordonare în plan profesional, medicii de familie având drept de iniţiativã şi de decizie în exercitarea actului medical şi deplina rãspundere faţã de acesta.
ART. 16
Pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, medicii de familie organizaţi în una dintre formele de exercitare a profesiei, potrivit legii, pot angaja ca salariaţi medici de familie, precum şi asistenţi medicali, în condiţiile prevãzute de Codul muncii, aprobat prin <>Legea nr. 53/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau pot încheia cu aceştia contracte de prestãri de servicii.
ART. 17
Nivelul salariului personalului medical angajat în cabinetele de medicinã de familie pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare se stabileşte prin negociere şi nu poate fi mai mic decât salariul de bazã minim pe funcţii, grade şi trepte profesionale, prevãzut în anexa nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului contractual din unitãţile sanitare publice din sectorul sanitar, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 125/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, proporţional cu timpul lucrat.

CAP. III
Organizarea şi funcţionarea centrelor de permanenţã

ART. 18
(1) Centrele de permanenţã fixe pot funcţiona:
a) într-un spaţiu pus la dispoziţie de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale;
b) într-un cabinet medical pus la dispoziţie de unul dintre medicii de familie asociaţi;
c) prin rotaţie, în cabinetele medicale ale medicilor de familie asociaţi.
(2) În cazul în care centrele de permanenţã fixe funcţioneazã în spaţii puse la dispoziţie de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, acestea trebuie sã îndeplineascã:
a) normele privind structura funcţionalã a cabinetelor medicale, prevãzute de actele normative în vigoare;
b) standardele minimale privind dotarea centrelor de permanenţã fixe, prevãzute în anexa nr. 2.
(3) Existenţa condiţiilor minime de spaţiu şi a circuitelor funcţionale, precum şi a dotãrii minime necesare funcţionãrii centrelor de permanenţã fixe se verificã de cãtre inspectorii autoritãţilor de sãnãtate publicã.
(4) Centrele de permanenţã fixe care funcţioneazã în spaţii puse la dispoziţie de autoritãţile administraţiei publice locale vor face dovada conformãrii la normele igienico-sanitare şi de sãnãtate publicã, precum şi a dotãrii minime necesare, în baza raportului de inspecţie sanitarã al autoritãţii de sãnãtate publicã.
ART. 19
(1) Centrul de permanenţã fix funcţioneazã cu un numãr de minimum 5 medici de familie şi 5 asistenţi medicali.
(2) În cadrul centrului de permanenţã fix, garda este asiguratã în mod obligatoriu de o echipã medicalã formatã din medic de familie şi asistent medical.
(3) Echipa medicalã prevãzutã la alin. (2) acordã servicii medicale tuturor persoanelor care se prezintã la sediul centrului de permanenţã fix în afara programului normal de lucru al cabinetelor de medicinã de familie.
ART. 20
(1) În situaţia în care centrul de permanenţã fix are la dispoziţie o autospecialã de consultaţii la domiciliu, activitatea medicilor de familie în afara acestui centru este coordonatã de cãtre dispeceratul medical de urgenţã dupã cum urmeazã:
a) în situaţia în care pacientul sau aparţinãtorii acestuia se adreseazã dispeceratului medical de urgenţã prin numãrul unic de apel 112, iar din informaţiile obţinute se apreciazã cã starea pacientului nu este criticã, dispeceratul medical de urgenţã solicitã deplasarea la domiciliu a medicului de familie care efectueazã garda în cadrul centrului de permanenţã fix;
b) în situaţia în care pacientul sau aparţinãtorii acestuia se adreseazã direct centrului de permanenţã, solicitând acordarea unei consultaţii la domiciliu, medicul de familie care efectueazã garda în centrul de permanenţã fix se deplaseazã la domiciliul pacientului numai cu acordul dispeceratului medical de urgenţã.
(2) În perioada în care medicul de familie se deplaseazã la domiciliul pacientului, la nivelul centrului de permanenţã fix îşi desfãşoarã activitatea asistentul medical, în limita competenţei sale. Dacã în aceastã situaţie la sediul centrului de permanenţã fix se prezintã un pacient, acesta va aştepta întoarcerea medicului de familie din misiune, sub supravegherea asistentului medical. În situaţia în care starea pacientului este criticã, asistentul medical anunţã dispeceratul medical de urgenţã prin numãrul unic de apel 112 şi acordã primul ajutor, potrivit competenţelor pe care le deţine, pânã la sosirea echipajului medical de urgenţã.
ART. 21
Autospecialele de consultaţii medicale la domiciliu care sunt la dispoziţia centrelor de permanenţã fixe staţioneazã, între deplasãrile la domiciliul pacienţilor, dupã caz, la sediul:
a) serviciului de ambulanţã judeţean sau al municipiului Bucureşti, staţiilor sau substaţiilor acestora;
b) centrelor de permanenţã fixe.
ART. 22
Centrul de permanenţã mobil funcţioneazã cu un numãr de minimum 5 medici de familie.
ART. 23
(1) Activitatea centrelor de permanenţã mobile este coordonatã prin intermediul dispeceratului medical de urgenţã.
(2) În situaţia în care pacientul sau aparţinãtorii acestuia se adreseazã dispeceratului medical de urgenţã prin numãrul unic de apel 112, iar din informaţiile obţinute se apreciazã cã starea pacientului nu este criticã, dispeceratul medical de urgenţã solicitã deplasarea la domiciliu a medicului de familie care asigurã continuitatea asistenţei medicale primare în cadrul centrului de permanenţã mobil.
(3) Punctul de plecare în intervenţie al medicilor de familie care asigurã continuitatea asistenţei medicale primare în cadrul unui centru de permanenţã mobil poate fi reprezentat de:
a) serviciul de ambulanţã judeţean sau al municipiului Bucureşti, staţiile sau substaţiile acestora;
b) cabinetul de medicinã de familie.
ART. 24
Autospecialele de consultaţii la domiciliu care sunt la dispoziţia centrelor de permanenţã mobile staţioneazã, între deplasãrile la solicitãri, dupã caz, la sediul:
a) serviciului de ambulanţã judeţean sau al municipiului Bucureşti, staţiilor ori substaţiilor acestora;
b) cabinetelor de medicinã de familie.
ART. 25
Dacã, în urma consultaţiei la domiciliul pacientului acordate de medicul de familie care asigurã continuitatea asistenţei medicale primare în cadrul centrului de permanenţã cazul s-a rezolvat, medicul de familie se întoarce la centrul de permanenţã sau la punctul de plecare în intervenţie al medicilor de familie care asigurã continuitatea asistenţei medicale primare în cadrul centrului de permanenţã.
ART. 26
În situaţia în care în urma consultaţiei la domiciliul pacientului medicul de familie care asigurã continuitatea asistenţei medicale primare în cadrul centrului de permanenţã apreciazã cã starea pacientului nu este criticã, dar necesitã internare, acesta solicitã dispeceratului medical de urgenţã prin numãrul unic de apel 112 trimiterea unei ambulanţe pentru transport.
ART. 27
(1) În situaţia în care în urma consultaţiei acordate la domiciliul pacientului medicul de familie care asigurã continuitatea asistenţei medicale primare în cadrul centrului de permanenţã apreciazã cã starea pacientului este criticã, acesta solicitã dispeceratului medical de urgenţã prin numãrul unic de apel 112 intervenţia unui echipaj medical de urgenţã şi acordã primul ajutor pânã la sosirea acestuia, când prezintã şi predã pacientul.
(2) Medicul de familie comunicã dispeceratului medical de urgenţã predarea pacientului cãtre echipajul medical de urgenţã şi primeşte permisiunea de a reveni la centrul de permanenţã sau la punctul de plecare în intervenţie al medicilor de familie care asigurã continuitatea asistenţei medicale primare în cadrul centrului de permanenţã.
ART. 28
Autospecialele de consultaţii la domiciliu care sunt puse la dispoziţia centrelor de permanenţã sunt asigurate, dupã caz, de cãtre:
a) serviciul de ambulanţã judeţean sau al municipiului Bucureşti;
b) consiliul local.
ART. 29
Autospecialele de consultaţii la domiciliu pot fi conduse de cãtre urmãtoarele categorii de personal:
a) conducãtor auto ambulanţier, angajat al serviciului de ambulanţã judeţean sau al municipiului Bucureşti, în situaţia în care autospeciala este pusã la dispoziţia centrului de permanenţã de cãtre serviciul de ambulanţã judeţean şi al municipiului Bucureşti;
b) conducãtor auto angajat al unitãţii administrativ-teritoriale sau, opţional, de cãtre medicul de familie, dacã autospeciala este pusã la dispoziţia centrului de permanenţã de cãtre consiliul local.

CAP. IV
Finanţarea activitãţilor desfãşurate în centrele de permanenţã

ART. 30
(1) Activitatea desfãşuratã în centrele de permanenţã se finanţeazã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice, de la capitolul 66.01 "Sãnãtate", titlul 51 "Transferuri între unitãţi ale administraţiei publice", alineatul 51.01.11 "Transferuri de la bugetul de stat cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate" şi de la alineatul 51.01.25 "Programe de sãnãtate".
(2) Sumele alocate potrivit alin. (1) se utilizeazã pentru plata activitãţii cabinetelor de medicinã de familie ai cãror medici titulari/reprezentanţi legali participã la constituirea grupului de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã în condiţiile prevãzute de prezentele norme metodologice.
(3) La sfârşitul anului 2008, sumele rãmase neutilizate pentru plata activitãţii aferente asigurãrii continuitãţii asistenţei medicale primare la nivelul centrelor de permanenţã se vireazã în contul Ministerului Sãnãtãţii Publice în condiţiile legii.
ART. 31
Costurile aferente medicamentelor şi materialelor sanitare necesare pentru trusele de urgenţã ale centrelor de permanenţã se suportã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice, din fondurile alocate Programului de urgenţã prespitaliceascã.
ART. 32
Serviciul de ambulanţã judeţean şi al municipiului Bucureşti asigurã:
a) cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi operare a autospecialelor pentru consultaţii la domiciliu, puse la dispoziţia centrelor de permanenţã;
b) cheltuielile salariale ale conducãtorilor auto ambulanţieri care conduc autospecialele puse la dispoziţia centrelor de permanenţã.

CAP. V
Documentele necesare desfãşurãrii activitãţii centrelor de permanenţã

ART. 33
Documentele medicale utilizate în centrele de permanenţã sunt urmãtoarele:
a) registrul de consultaţii;
b) jurnalul de bord al autospecialelor de consultaţii la domiciliu;
c) formulare de prescripţii medicale, bilete de trimitere, adeverinţe medicale, dupã caz;
d) fişa de consum al medicamentelor şi materialelor sanitare per gardã, detaliatã pe tipuri de medicamente şi materiale sanitare, semnatã şi parafatã de medicul de familie care a asigurat garda.
ART. 34
Rapoartele de activitate ale centrelor de permanenţã sunt urmãtoarele:
a) raportul activitãţii medicale desfãşurate în timpul gãrzii;
b) raportul lunar al activitãţii medicale desfãşurate în centrul de permanenţã;
c) raportul lunar al consumurilor de medicamente şi materiale sanitare înregistrate per centru de permanenţã.
ART. 35
Documentele justificative privind prezenţa personalului medical care asigurã continuitatea asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã sunt urmãtoarele:
a) condica de prezenţã pentru activitatea de gardã;
b) foaia colectivã de prezenţã a personalului medical.

CAP. VI
Atribuţii privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea centrelor de permanenţã

ART. 36
Pentru coordonarea activitãţii centrelor de permanenţã la nivelul fiecãrui judeţ şi al municipiului Bucureşti se constituie comitetul de coordonare al centrelor de permanenţã, identificat în continuare prin abrevierea CCCP, format din reprezentanţi ai autoritãţii de sãnãtate publicã, casei de asigurãri de sãnãtate, serviciului de ambulanţã judeţean sau al municipiului Bucureşti, consiliilor judeţene şi consiliilor locale, precum şi ai centrelor de permanenţã.
ART. 37
Atribuţiile CCCP sunt urmãtoarele:
a) sã identifice zonele în care se considerã necesarã înfiinţarea centrelor de permanenţã;
b) sã identifice spaţiile în care se vor organiza centrele de permanenţã fixe şi sã stabileascã responsabilitãţile instituţionale pentru asigurarea funcţionalitãţii acestora;
c) sã asigure coordonarea integratã a activitãţii centrelor de permanenţã;
d) sã asigure monitorizarea şi evaluarea activitãţii centrelor de permanenţã;
e) sã elaboreze un plan de mãsuri pentru susţinerea bunei organizãri şi desfãşurãri a activitãţii centrelor de permanenţã şi sã asigure implementarea acestuia;
f) sã îşi stabileascã propriul regulament de organizare şi funcţionare, precum şi procedurile specifice necesare realizãrii atribuţiilor proprii.
ART. 38
Atribuţiile autoritãţii de sãnãtate publicã privind funcţionarea centrelor de permanenţã sunt urmãtoarele:
a) sã participe prin reprezentantul desemnat la activitãţile CCCP;
b) sã emitã deciziile de înfiinţare a centrelor de permanenţã;
c) sã realizeze arondarea teritorialã a localitãţilor la centrele de permanenţã;
d) sã identifice medicii de familie care îşi exprimã opţiunea de a participa la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã;
e) sã asigure dotarea cu medicamente şi materiale sanitare a truselor de urgenţã ale centrelor de permanenţã, în conformitate cu prevederile anexei nr. 3, şi sã asigure refacerea stocurilor;
f) sã asigure instruirea personalului medical cu privire la acordarea asistenţei medicale în urgenţele medico-chirurgicale;
g) sã realizeze îndrumarea metodologicã a personalului medical care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul centrelor de permanenţã;
h) sã verifice existenţa condiţiilor minime de spaţiu şi a circuitelor funcţionale, precum şi a dotãrii minime necesare funcţionãrii centrelor de permanenţã fixe şi sã emitã raportul de inspecţie sanitarã prin care se confirmã îndeplinirea condiţiilor igienico-sanitare prevãzute de lege;
i) sã efectueze controlul organizãrii şi desfãşurãrii activitãţii în centrele de permanenţã, în colaborare cu casele de asigurãri de sãnãtate;
j) sã înmâneze, la momentul efectuãrii controlului, sau, dupã caz, sã comunice medicilor de familie titulari/reprezentanţi legali ai cabinetelor de medicinã de familie procesele-verbale şi/sau notele de constatare ca urmare a efectuãrii controalelor în termen de 3 zile lucrãtoare de la data efectuãrii controlului;
k) sã întocmeascã şi sã transmitã CCCP şi Ministerului Sãnãtãţii Publice, pânã la data de 25 a lunii în curs pentru luna precedentã, raportul activitãţii desfãşurate în cadrul centrelor de permanenţã.
ART. 39
Atribuţiile caselor de asigurãri de sãnãtate privind funcţionarea centrelor de permanenţã sunt urmãtoarele:
a) sã participe prin reprezentantul desemnat la activitãţile CCCP;
b) sã încheie contracte distincte cu cabinetele de medicinã de familie ai cãror titulari/reprezentanţi legali au constituit grupuri de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, în limita sumelor primite prin transferuri din bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice;
c) sã deconteze cabinetelor de medicinã de familie cu care au încheiat contracte, în termen de 20 de zile calendaristice de la depunerea documentelor necesare decontãrii, contravaloarea orelor de gardã efectuate în centrele de permanenţã, cu sau fãrã cheltuieli de administrare şi funcţionare, dupã caz;
d) sã efectueze controlul organizãrii şi desfãşurãrii activitãţii în centrele de permanenţã, în colaborare cu autoritãţile de sãnãtate publicã în limita de competenţã;
e) sã înmâneze la momentul efectuãrii controlului sau, dupã caz, sã comunice medicilor de familie titulari/reprezentanţi legali ai cabinetelor de medicinã de familie procesele-verbale şi/sau notele de constatare ca urmare a efectuãrii controalelor în termen de 3 zile lucrãtoare de la data efectuãrii controlului;
f) sã întocmeascã şi sã transmitã CCCP, în maxium 5 zile calendaristice de la data efectuãrii decontãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate, un document care cuprinde contravaloarea orelor de gardã efectuate în centrele de permanenţã, cu sau fãrã cheltuieli de administrare şi funcţionare, dupã caz.
ART. 40
Atribuţiile serviciilor de ambulanţã judeţene şi al municipiului Bucureşti privind funcţionarea centrelor de permanenţã sunt urmãtoarele:
a) sã participe prin reprezentantul desemnat la activitãţile CCCP;
b) sã asigure, în limita posibilitãţilor, autospecialele necesare centrelor de permanenţã pentru efectuarea consultaţiilor la domiciliu;
c) sã asigure funcţionarea, întreţinerea şi dotarea autospecialelor de consultaţii la domiciliu;
d) sã asigure încadrarea conducãtorilor auto ambulanţieri pentru autospecialele de consultaţii la domiciliu;
e) sã participe, prin personalul propriu, la procesul de instruire a personalului medical cu privire la acordarea asistenţei medicale în urgenţele medico-chirurgicale, precum şi la îndrumarea metodologicã a acestuia;
f) sã evidenţieze distinct activitatea de transport sanitar efectuat de autospecialele de consultaţii la domiciliu în cadrul raportãrii activitãţii cãtre casele de asigurãri de sãnãtate;
g) sã coordoneze, prin dispeceratul medical de urgenţã, activitatea medicului de familie în afara centrului de permanenţã;
h) sã întocmeascã graficul de lucru pentru conducãtorii auto ambulanţieri ai autospecialelor de consultaţii la domiciliu.
ART. 41
Atribuţiile consiliilor judeţene şi consiliilor locale privind funcţionarea centrelor de permanenţã sunt urmãtoarele:
a) sã participe prin reprezentantul desemnat la activitãţile CCCP;
b) sã asigure spaţiile necesare desfãşurãrii activitãţii centrelor de permanenţã, acolo unde este cazul;
c) sã asigure personalul auxiliar, respectiv: îngrijitoare, paznic, statistician, registrator medical, dupã caz;
d) sã asigure dotarea minimalã necesarã funcţionãrii centrelor de permanenţã, dupã caz;
e) sã asigure utilitãţile necesare funcţionãrii centrelor de permanenţã, dupã caz.
ART. 42
Atribuţiile coordonatorului centrului de permanenţã sunt urmãtoarele:
a) sã asigure coordonarea activitãţilor administrative şi organizatorice ale centrului de permanenţã;
b) sã întocmeascã, prin consultarea medicilor de familie care îşi desfãşoarã activitatea în centrul de permanenţã, graficul gãrzilor şi sã îl transmitã casei de asigurãri de sãnãtate, serviciului de ambulanţã judeţean sau al municipiului Bucureşti şi primarilor unitãţilor administrativ-teritoriale interesaţi, pânã cel târziu la data de 20 a lunii în curs pentru luna urmãtoare;
c) sã avizeze, pânã la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedentã, foaia colectivã de prezenţã a medicilor de familie şi a asistenţilor medicali, dupã caz, care asigurã continuitatea asistenţei medicale primare în cadrul centrului de permanenţã;
d) sã întocmeascã şi sã transmitã autoritãţii de sãnãtate publicã, pânã la data de 15 a lunii în curs pentru luna precedentã, raportul lunar al activitãţii medicale desfãşurate în centrul de permanenţã; raportul de activitate se va întocmi în baza indicatorilor de activitate ai centrului de permanenţã;
e) sã întocmeascã şi sã transmitã autoritãţii de sãnãtate publicã, pânã la data de 15 a lunii în curs pentru luna precedentã, raportul lunar al consumurilor de medicamente şi materiale sanitare înregistrate per centru de permanenţã şi sã solicite refacerea stocurilor;
f) sã asigure repartizarea corectã, pe baza consumurilor înregistrate de medicamente şi materiale sanitare necesare funcţionãrii centrelor de permanenţã;
g) sã verifice întreţinerea dotãrilor centrului de permanenţã şi sã monitorizeze utilizarea corespunzãtoare a acestora, informând CCCP în cazul apariţiei unor disfuncţionalitãţi;
h) sã înainteze CCCP propuneri privind îmbunãtãţirea activitãţii centrului de permanenţã.
ART. 43
Obligaţiile cabinetelor medicale sau ale medicilor de familie care asigurã continuitatea asistenţei medicale primare în centrele de permanenţã sunt urmãtoarele:
a) sã afişeze la cabinetul de medicinã de familie în care îşi desfãşoarã activitatea urmãtoarele date:
- centrul de permanenţã care asigurã rezolvarea situaţiilor de urgenţã în afara programului de activitate;
- numãrul de telefon al centrului de permanenţã;
- programul fiecãruia dintre medicii care îşi desfãşoarã activitatea în centrul de permanenţã;
- numãrul de apel telefonic unic 112 pentru apeluri de urgenţã;
b) sã respecte programul de lucru corespunzãtor graficului de gãrzi întocmit. Schimbarea programului de lucru se poate face numai în situaţii deosebite, cu înştiinţarea coordonatorului centrului de permanenţã, casei de asigurãri de sãnãtate şi serviciului de ambulanţã judeţean şi al municipiului Bucureşti;
c) sã întocmeascã şi sã transmitã coordonatorului centrului de permanenţã, pânã la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedentã, desfãşurãtoarele privind activitatea efectuatã;
d) sã ţinã evidenţa consumurilor de medicamente şi materiale sanitare, sã întocmeascã şi sã transmitã coordonatorului centrului de permanenţã, pânã la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedentã, raportul privind consumurile înregistrate;
e) sã prezinte casei de asigurãri de sãnãtate, în primele 10 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare pentru luna precedentã, urmãtoarele documente în vederea decontãrii activitãţii medicale:
- factura cuprinzând contravaloarea orelor de gardã efectuate;
- foaia colectivã de prezenţã a personalului medical;
- borderoul centralizator în format electronic şi pe suport hârtie, parafat, ştampilat, conform modelului din anexa nr. 5;
f) sã acorde necondiţionat serviciile medicale prevãzute la art. 7 tuturor persoanelor care le solicitã, pe toatã durata gãrzii, cu respectarea prevederilor legale în vigoare care reglementeazã activitatea medicalã;
g) sã asigure consultaţia medicalã la domiciliul pacientului, la solicitarea dispeceratului medical de urgenţã, în situaţia în care centrul de permanenţã are la dispoziţie o autospecialã de consultaţii la domiciliu. În situaţia în care solicitarea de deplasare la domiciliu a medicului de familie este adresatã direct centrului de permanenţã de cãtre pacient sau aparţinãtori, deplasarea se va face numai cu acordul dispeceratului medical de urgenţã;
h) sã solicite, atunci când considerã cã starea pacientului o impune, prin intermediul dispeceratului medical de urgenţã, intervenţia unui echipaj medical de urgenţã pentru rezolvarea cazului sau trimiterea unei ambulanţe de transport cu asistent medical, ambulanţier sau însoţitor, dupã caz;
i) sã informeze dispeceratul medical de urgenţã imediat dupã rezolvarea cazului pentru obţinerea acordului de a reveni la sediul centrului de permanenţã;
j) sã completeze documentele şi rapoartele de activitate specifice centrului de permanenţã;
k) sã respecte legislaţia privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

CAP. VII
Condiţii specifice pentru stabilirea relaţiilor contractuale dintre casele de asigurãri de sãnãtate şi cabinetele de medicinã de familie ai cãror titulari/reprezentanţi legali au constituit grupuri de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã

ART. 44
(1) Cabinetele de medicinã de familie ai cãror medici de familie titulari/reprezentanţi legali au constituit grupuri de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã încheie contracte distincte cu casele de asigurãri de sãnãtate, în baza urmãtoarelor documente:
a) cerere semnatã şi ştampilatã de medicul de familie, titular al cabinetului medical/reprezentant legal;
b) autorizaţie sanitarã de funcţionare sau, dupã caz, raportul de inspecţie eliberat de cãtre autoritatea de sãnãtate publicã, prin care se confirmã îndeplinirea condiţiilor igienico-sanitare prevãzute de lege;
c) decizia de înfiinţare a centrului de permanenţã;
d) autorizaţia de liberã practicã pentru personalul mediu sanitar şi/sau certificatul de membru al Colegiului Medicilor din România pentru medicii de familie care asigurã continuitatea prin centrele de permanenţã;
e) copii ale contractelor de muncã sau ale contractelor de prestãri de servicii ale personalului medical care participã la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã;
f) dovada asigurãrii de rãspundere civilã în domeniul medical, valabilã pe toatã perioada derulãrii contractului pentru tot personalul medical care participã la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã;
g) cont deschis la Trezoreria Statului sau la o bancã.
(2) Termenul de valabilitate a contractelor încheiate este pânã la 31 decembrie 2008, cu posibilitatea prelungirii acestora prin acte adiţionale, în condiţiile legii şi în limita creditelor bugetare alocate cu aceastã destinaţie.
ART. 45
Modelul contractului pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã este prevãzut în anexa nr. 4.
ART. 46
(1) Venitul cabinetelor de medicinã de familie care participã la constituirea grupului de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã se constituie din sumele obţinute prin înmulţirea valorii de referinţã a tarifului orar, ajustate corespunzãtor gradului profesional, calitãţii de coordonator al centrului de permanenţã şi cu procentul corespunzãtor cheltuielilor de administrare şi funcţionare, dupã caz, cu numãrul de ore de gardã efectuate de cãtre fiecare medic de familie, în luna pentru care se face plata.
(2) Valoarea de referinţã a tarifului orar este corespunzãtoare gradului profesional al medicului specialist de medicinã de familie.
(3) Pentru prestaţia medicului primar de medicinã de familie tariful orar se majoreazã cu 20%.
(4) Pentru prestaţia medicului care nu a promovat un examen de specialitate, tariful orar se diminueazã cu 10%.
(5) Pentru medicul de familie care îndeplineşte rolul de coordonator al centrului de permanenţã, tariful orar se majoreazã cu 15% din tariful orar corespunzãtor gradului profesional pe care acesta îl deţine.
ART. 47
(1) Valoarea de referinţã a tarifului orar pentru medicul specialist de medicinã de familie este de 10 lei/orã.
(2) Cabinetul de medicinã de familie suportã şi cheltuieli de administrare şi funcţionare pentru centrul de permanenţã fix, inclusiv cheltuieli cu personalul angajat, altul decât medici, situaţie în care tariful orar prevãzut la alin. (1) se majoreazã cu 50% pentru fiecare medic de familie care îşi desfãşoarã activitatea în centrul de permanenţã.

CAP. VIII
Controlul modului de organizare şi funcţionare a centrelor de permanenţã

ART. 48
(1) Controlul privind respectarea normelor în asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrele de permanenţã se exercitã de comisii mixte formate din reprezentanţi ai autoritãţii de sãnãtate publicã şi ai casei de asigurãri de sãnãtate, în funcţie de domeniul de competenţã.
(2) Controlul prevãzut la alin. (1) va urmãri, în principal, urmãtoarele:
a) respectarea de cãtre personalul medical a obligaţiilor care le revin în cadrul centrului de permanenţã;
b) identificarea eventualelor disfuncţionalitãţi în activitatea centrului de permanenţã.
(3) Ca urmare a controalelor efectuate, se vor lua mãsurile legale care se impun. În cazul în care reprezentanţii autoritãţii de sãnãtate publicã şi ai caselor de asigurãri de sãnãtate identificã probleme care nu pot fi soluţionate la nivel local, acestea vor fi transmise autoritãţii şi instituţiilor ierarhic superioare, respectiv Ministerului Sãnãtãţii Publice şi/sau Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, potrivit competenţelor conferite de lege.

CAP. IX
Monitorizarea şi evaluarea activitãţii centrelor de permanenţã

ART. 49
(1) La nivel local, monitorizarea şi evaluarea activitãţii centrelor de permanenţã se realizeazã lunar de cãtre CCCP şi cuprinde, în principal, urmãtoarele elemente:
a) analiza indicatorilor de activitate realizaţi de centrele de permanenţã;
b) identificarea, analizarea şi soluţionarea, în limitele competenţelor instituţionale, a problemelor apãrute în cadrul organizãrii şi funcţionãrii centrelor de permanenţã;
c) adoptarea mãsurilor de îmbunãtãţire a organizãrii şi funcţionãrii centrelor de permanenţã şi implementarea acestora.
(2) CCCP are obligaţia de a elabora trimestrial un raport privind activitatea tuturor centrelor de permanenţã, pe care îl va transmite Ministerului Sãnãtãţii Publice pânã cel târziu la data de 30 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului.
ART. 50
La nivel naţional, evaluarea activitãţii centrelor de permanenţã se realizeazã de cãtre un comitet naţional de evaluare a activitãţii centrelor de permanenţã, format din reprezentanţi ai Ministerului Sãnãtãţii Publice, Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, comisiilor de specialitate medicinã de familie şi medicinã de urgenţã ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, reprezentanţi ai structurilor asociative ale administraţiei publice locale.
ART. 51
Evaluarea activitãţii centrelor de permanenţã se realizeazã pe baza urmãtorilor indicatori care vor fi raportaţi CCCP:
1. indicatorii de activitate raportaţi de centrul de permanenţã:
a) numãrul de bolnavi pentru care s-a asigurat continuitatea asistenţei medicale primare prin centrul de permanenţã, detaliat în funcţie de statul de asigurat sau neasigurat al acestora;
b) numãrul de bolnavi pentru care s-a asigurat continuitatea asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã, detaliat pe grupe de vârstã;
c) numãrul de bolnavi pentru care s-a asigurat continuitatea asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã, detaliat pe coduri de urgenţe medico-chirurgicale, potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.186/2000 pentru aprobarea listei cuprinzând urgenţele medico-chirurgicale, precum şi bolile infectocontagioase din grupa A, pentru care asiguraţii beneficiazã de indemnizaţie pentru incapacitate temporarã de muncã, fãrã condiţii de stagiu de cotizare;
d) numãrul de bolnavi pentru care s-a solicitat intervenţia unui echipaj de urgenţã şi repartiţia acestora pe coduri de urgenţe medico-chirurgicale;
e) numãrul de bolnavi pentru care s-a solicitat ambulanţa de transport;
f) numãrul de bolnavi pentru care s-a eliberat bilet de trimitere cãtre alte specialitãţi;
g) numãrul de bolnavi pentru care s-a asigurat continuitatea asistenţei medicale primare la sediul centrului de permanenţã;
h) numãrul de bolnavi pentru care s-a asigurat continuitatea asistenţei medicale primare la domiciliul pacientului;
i) durata medie de rãspuns pentru solicitãrile în afara centrului de permanenţã.
2. indicatori raportaţi de casele de asigurãri de sãnãtate:
a) numãrul de centre de permanenţã, detaliat pe formele de organizare a centrelor de permanenţã;
b) sumele decontate cabinetelor de medicinã de familie pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, detaliat pe formele de organizare a centrelor de permanenţã.
3. indicatori raportaţi de autoritãţile de sãnãtate publicã:
a) consumul de medicamente;
b) consumul de materiale sanitare;
c) cheltuielile aferente materialelor sanitare;
d) cheltuielile aferente medicamentelor;
e) numãrul personalului medical, pe categorii profesionale, detaliat pe formele de organizare a centrelor de permanenţã.
4. indicatori raportaţi de cãtre administraţia publicã localã:
a) numãrul de centre de permanenţã care funcţioneazã în sedii asigurate de cãtre consiliile locale;
b) numãrul autospecialelor de consultaţii la domiciliu puse la dispoziţia centrelor de permanenţã de cãtre consiliile locale;
c) cheltuieli efectuate pentru asigurarea utilitãţilor;
d) cheltuieli efectuate pentru asigurarea personalului auxiliar.
ART. 52
Centrele de permanenţã care sunt organizate şi funcţioneazã în sistemul de sãnãtate publicã se reorganizeazã în conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice.
ART. 53
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1


───────
la normele metodologice
────────────────────────

CONVENŢIE DE ASOCIERE
a medicilor de familie pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã

ART. 1
Pãrţile semnatare
În conformitate cu prevederile <>art. 60 lit. g) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 263/2004 privind asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, s-a convenit la asocierea urmãtoarelor pãrţi:
1. Nume şi prenume ......., titular/reprezentant legal al cabinetului de medicinã de familie ....................................................
2. Nume şi prenume ................., titular/reprezentant legal al cabinetului de medicinã de familie .....................................
La asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã participã:
1. Medic de familie:
Nume: .................... Prenume: ........................
Din cabinetul de medicinã de familie: ......................
Cod numeric personal: ......................................
Grad profesional: ..........................................
Codul de parafã al medicului: ..............................
2. Asistent medical:
Nume: ................ Prenume: ............................
Din cabinetul de medicinã de familie: ......................
Cod numeric personal .......................................
ART. 2
Scopul asocierii
2.1. Scopul asocierii este constituirea grupului de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în forma de organizare a activitãţii medicale "centru de permanenţã".
2.2. Principiile care stau la baza activitãţii grupului de practicã constituit pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã sunt urmãtoarele:
a) principiul independenţei juridice a cabinetelor de medicinã de familie;
b) principiul independenţei profesionale în exercitarea profesiei de medic a medicilor de familie asociaţi;
c) principiul rãspunderii individuale pentru actele medicale prestate.
2.3. Grupul de practicã constituit pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã îşi desfãşoarã activitatea cu respectarea prevederilor normelor metodologice cu privire la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã.
ART. 3
Denumirea asocierii
3.1. Asocierea este denumitã .............. (numele pãrţilor semnatare prevãzute la art. 1, urmate de sintagma "grup de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã")
ART. 4
Sediul asocierii
4.1. Grupul de practicã constituit pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã fix va funcţiona în sediul/sediile, dupã caz:
a) ...............................................................
b) ...............................................................
c) ...............................................................
4.2 Grupul de practicã constituit pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în cadrul centrului de permanenţã mobil va funcţiona în urmãtoarele locaţii:
a) ...............................................................
b) ...............................................................
c) ...............................................................
ART. 5
Durata asocierii
Asocierea se încheie pe o duratã de .............................. .
ART. 6
Conducerea asocierii
6.1. Organul de conducere al asocierii este adunarea generalã formatã din titularii/reprezentanţii legali ai cabinetelor de medicinã de familie care au constituit grupul de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrul de permanenţã.
6.2. Hotãrârile adunãrii generale se iau prin consens.
6.3. În relaţiile cu terţii, rãspunderea pentru obligaţiile contractuale revine pãrţii care a dat naştere obligaţiei respective.
ART. 7
Exercitarea profesiei
7.1. În cadrul asocierii, medicii de familie îşi vor consacra activitatea profesionalã în beneficiul asigurãrii continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã şi se vor informa reciproc în legaturã cu aceasta.
7.2. Fiecare medic de familie îşi exercitã profesia de medic în numele cabinetului de medicinã de familie al cãrui titular sau angajat este.
7.3. În situaţia în care cabinetele medicilor de familie care au constituit grupul de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrul de permanenţã au angajat personal medical pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã, acesta îşi exercitã profesia în numele cabinetului de medicinã de familie al cãrui angajat este.
7.4. În situaţia în care medicii de familie au încheiat contracte de muncã sau de prestãri servicii pentru personalul medical care participã la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã, acesta va fi menţionat într-o anexã la prezenta convenţie de asociere, cu precizarea gradului profesional pe care acesta îl deţine.
ART. 8
Prezenta convenţie înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) hotãrârea comunã a medicilor de familie titulari/reprezentanţi legali ai cabinetelor medicale care participã la constituirea grupului de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrul de permanenţã;
b) expirarea duratei pentru care s-a încheiat convenţia de asociere.
ART. 9
Alte clauze ....................................................
ART. 10
Dispoziţii finale
10.1. Asocierea altor medici de familie la realizarea scopului prezentei convenţii de asociere se face numai cu acordul asociaţilor fondatori.
10.2. Grupul de practicã constituit pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrul de permanenţã va fi coordonat de cãtre dr. .............. .
10.3. Prezenta convenţie de asociere, împreunã cu anexa care face parte integrantã din aceasta, reprezintã voinţa pãrţilor şi înlãturã orice altã înţelegere verbalã dintre acestea, anterioarã sau ulterioarã încheierii ei.
10.4. Prezenta convenţie va fi depusã la autoritatea de sãnãtate publicã în vederea emiterii deciziei de înfiinţare a centrului de permanenţã.
Încheiatã astãzi, ........, la ......., în ..... exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatarã şi unul pentru autoritatea de sãnãtate publicã.
Semnãturile medicilor de familie titulari/reprezentanţilor legali şi ştampila fiecãrui cabinet de medicinã de familie:
1. .................... - cabinet medicinã de familie
2. .................... - cabinet medicinã de familie
3. .................... - cabinet medicinã de familie
Depusã azi .............. la Autoritatea de Sãnãtate Publicã ........
NOTĂ: Un exemplar al prezentei convenţii se depune şi la primarii unitãţilor administrativ-teritoriale direct implicate.

ANEXA 2
───────
la normele metodologice
───────────────────────

STANDARDE MINIMALE
privind dotarea centrelor de permanenţã fixe

1. Mobilier specific:
a) pat/canapea de consultaţie;
b) birou pentru medic;
c) scaune;
d) dulap pentru instrumentar;
e) mãsuţã pentru instrumentar;
f) suport perfuzie.
2. Aparaturã/echipamente pentru resuscitare - respiraţie:
a) tuburi staţionare pentru oxigen - minimum 2 x 10 l, NTP, contor debit/ventil debit cu capacitatea maximã de cel puţin 15 l/min. şi robinet de reglare conexiune rapidã;
b) tuburi portabile pentru oxigen - minimum 5 l, NTP, contor debit/ventil debit cu capacitatea maximã de cel puţin 15 l/min. şi robinet de reglare conexiune rapidã;
c) balon ventilaţie adult/copil cu mãşti de diferite mãrimi şi rezervor suplimentar pentru oxigen;
d) set cãi orofaringiene adult/copil;
e) laringoscop cu lame de diferite mãrimi (adult/copil) şi cu mandren;
f) pensã McGill diferite mãrimi.
3. Aparaturã defibrilare-monitorizare-evaluare- administrare:
a) glucometru;
b) stetoscop;
c) tensiometru manual;
d) lampã pentru examinarea pupilelor;
e) ciocan reflexe;
f) termometru;
g) cântar pentru sugari şi adulţi;
h) negatoscop pentru radiografii;
i) taliometru;
j) pelvimetru;
k) apãsãtor limbã;
l) deschizãtor gurã;
m) canule rectale, uretrale, vaginale;
n) trusã completã de micã chirurgie;
o) masã ginecologicã;
p) valve ginecologice şi pense de col;
q) seringa Guyon pentru spãlãturi auriculare;
r) atele Kramer.
4. Aparate pentru comunicaţii/avertizare:
- sistem de adresare publicã.
5. Materiale şi dispozitive auxiliare:
a) materiale pentru curãţenie şi dezinfecţie;
b) materiale necesare colectãrii şi neutralizãrii deşeurilor periculoase;
c) stingãtor de incendiu.

ANEXA 3
───────
la normele metodologice
───────────────────────

TRUSA DE URGENŢĂ
1. Materiale sanitare:
a) sonde de aspiraţie tip Yankauer;
b) sonde de aspiraţie flexibile endotraheale/inclusiv pediatrice;
c) seringi 5 ml şi 10 ml;
d) truse perfuzie;
e) sonde de intubaţie trahealã (6, 7, 8, 9);
f) feşe şi pansamente sterile şi nesterile;
g) truse sondaj urinar/pungi colectoare de urinã;
h) container materiale ascuţite;
i) mãnuşi nesterile / consult /de unicã folosinţã;
j) canule intravenoase periferice, de diferite mãrimi, adulţi/copii.
2. Medicamente şi soluţii:
a) Soluţii cristaloide (ser fiziologic, Ringer, glucozã 5%, glucozã 10%);
b) Analgezice minore nemorfinice;
c) Aspirinã;
d) Beta 2 mimetice inhalatorii;
e) Adrenalinã;
f) Atropinã;
g) Glucoza 33%;
h) Diazepam;
i) HCHS;
j) Nitorglicerinã spray;
k) Nitroglicerinã tablete;
l) Xilinã;
m) Antiemetic injectabil;
n) Antiemetice orale;
o) Furosemid;
p) Vitamina B1;
q) Vitamina B6;
r) Miofilina IV;
s) Antihipertensive injectabile;
t) Antihipertensive orale;
u) Antispastice injectabile;
v) Antispastice orale;
w) Antibiotice injectabile;
x) Soluţii dezinfectante (alcool, iod, rivanol).

ANEXA 4
───────
la normele metodologice
───────────────────────

CONTRACT
pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã

I. Pãrţile contractante
Casa de Asigurãri de Sãnãtate ......., cu sediul în municipiul/oraşul ......, str. ....... nr. ...., judeţul/sectorul ......, telefon/fax ........, reprezentatã prin preşedinte - director general ..............,
şi
Cabinetul de medicinã de familie .........., organizat astfel:
- cabinetul individual .........., cu sau fãrã punct secundar de lucru ........, reprezentat prin medicul titular ...................;
- cabinetul asociat sau grupat ......, cu sau fãrã punct secundar de lucru ........., reprezentat prin medicul delegat ..................;
- societatea civilã medicalã ......., cu sau fãrã punct secundar de lucru .........., reprezentatã prin administratorul ................;
- unitatea medico-sanitarã cu personalitate juridicã, înfiinţatã potrivit Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ............, reprezentatã prin ..............,
având sediul cabinetului de medicinã de familie în municipiul/oraşul/comuna .........., str. ....... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ......., telefon ....., şi sediul punctului secundar de lucru în comuna ......, str. ......... nr. ...., telefon ......., cont nr. .......... deschis la Trezoreria Statului sau cont nr. deschis la Banca ......, cod numeric personal al reprezentantului legal ........ sau cod unic de înregistrare .................,
care participã la constituirea grupului de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin Centrul de permanenţã ............, înfiinţat prin Decizia Autoritãţii de Sãnãtate Publicã ......... nr. ................,
II. Obiectul contractului
ART. 1
Obiectul prezentului contract îl constituie asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, conform <>Legii nr. 263/2004 privind asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi Normelor metodologice cu privire la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, aprobate prin ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al ministrului internelor şi reformei administrative nr. 1.024/496/2008.
III. Servicii medicale acordate
ART. 2
Serviciile medicale acordate în cadrul centrului de permanenţã sunt cele prevãzute în Normele metodologice cu privire la asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, respectiv:
a) asistenţã medicalã în urgenţele medico-chirurgicale, în limitele competenţei medicului de familie şi a posibilitãţilor tehnice, cum ar fi: anamnezã, examen clinic general, diagnostic, tratament;
b) asistenţã medicalã curentã, în cazul afecţiunilor acute intercurente şi episoadelor acute ale afecţiunilor cronice, cum ar fi: anamnezã, examen clinic general, diagnostic, tratament;
c) trimitere cãtre alte specialitãţi sau în vederea internãrii, în situaţiile prevãzute la lit. a) şi b) care depãşesc competenţele medicului de familie;
d) prescriere de medicamente în tratament ambulatoriu pentru afecţiunile acute, numai pentru o perioadã de maximum 72 de ore, în condiţiile prevãzute la art. 1 alin. (3) din anexa nr. 30 la Ordinul ministrului sãnãtãţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 522/236/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pe anul 2008.
ART. 3
(1) Serviciile medicale prevãzute la art. 2 se acordã tuturor persoanelor care le solicitã, indiferent de statutul de asigurat al acestora.
(2) Serviciile medicale ulterioare serviciilor medicale acordate prin centrele de permanenţã prevãzute la art. 2 se suportã din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate cu respectarea condiţiilor acordãrii pachetului de servicii de bazã, pachetului minimal de servicii medicale şi pachetului de servicii pentru persoanele asigurate facultativ, dupã caz.
(3) La asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã participã:
1. Medic de familie:
Nume ..................... Prenume .....................
Cod numeric personal ...................................
Grad profesional .......................................
Codul de parafã al medicului ...........................
2) Asistent medical:
Nume ................... Prenume .......................
Cod numeric personal ...................................
IV. Durata contractului
ART. 4
Prezentul contract este valabil de la data încheierii pânã la 31 decembrie 2008.
V. Obligaţiile pãrţilor
A. Obligaţiile casei de asigurãri de sãnãtate
ART. 5
Casa de asigurãri de sãnãtate are urmãtoarele obligaţii:
a) sã încheie contracte distincte cu cabinetele de medicinã de familie ai cãror titulari/reprezentanţi legali au constituit grupul de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale în centrele de permanenţã, în limita sumelor primite prin transferuri de la bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice;
b) sã deconteze cabinetelor de medicinã de familie cu care au încheiat contract, în termen de 20 de zile calendaristice de la depunerea documentelor necesare decontãrii, contravaloarea aferentã orelor de gardã efectuate în centrele de permanenţã, cu sau fãrã cheltuieli de administrare, dupã caz;
c) sã efectueze controlul activitãţii desfãşurate în centrele de permanenţã, în colaborare cu autoritãţile de sãnãtate publicã;
d) sã înmâneze la momentul efectuãrii controlului sau, dupã caz, sã comunice medicilor de familie titulari/reprezentanţi legali ai cabinetelor care au încheiat contracte pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã, procesele-verbale şi/sau notele de constatare ca urmare a efectuãrii controalelor în termen de 3 zile lucrãtoare de la data efectuãrii controlului;
B. Obligaţiile cabinetelor de medicinã de familie ai cãror titulari au constituit grupul de practicã pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale în centrele de permanenţã
ART. 6
Medicul de familie titular/reprezentantul legal al cabinetului de medicinã de familie care asigurã continuitatea asistenţei medicale prin centrele de permanenţã are urmãtoarele obligaţii:
a) sã afişeze la cabinetul de medicinã de familie în care îşi desfãşoarã activitatea urmãtoarele date:
- sediul centrului de permanenţã care asigurã rezolvarea situaţiilor de urgenţã în afara programului de activitate;
- numãrul de telefon al centrului de permanenţã;
- programul fiecãruia dintre medicii de familie care îşi desfãşoarã activitatea în centrul de permanenţã;
- numãrul de apel telefonic unic 112 pentru apeluri de urgenţã.
b) sã respecte programul de lucru corespunzãtor graficului de gãrzi transmis casei de asigurãri de sãnãtate şi serviciului de ambulanţã. Schimbarea graficului de gardã se poate face numai în situaţii deosebite, cu înştiintarea casei de asigurãri de sãnãtate şi serviciului de ambulanţã;
c) sã întocmeascã şi sã transmitã coordonatorului centrului de permanenţã, pânã la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedentã, desfãşurãtoarele privind activitatea efectuatã;
d) sã ţinã evidenţa consumurilor de medicamente şi materiale sanitare, sã întocmeascã şi sã transmitã coordonatorului centrului de permanenţã, pânã la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedentã, un raport privind consumurile înregistrate;
e) sã prezinte casei de asigurãri de sãnãtate, în primele 10 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare pentru luna precedentã, urmãtoarele documente în vederea decontãrii:
- factura cuprinzând contravaloarea orelor de gardã efectuate;
- foaia colectivã de prezenţã a personalului medical;
- borderoul centralizator în format electronic şi pe suport hârtie, parafat, ştampilat, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5;
f) sã asigure necondiţionat serviciile medicale prevãzute la art. 2 tuturor persoanelor care solicitã aceasta la nivelul centrului de permanenţã, pe toatã durata gãrzii, cu respectarea în totalitate a prevederilor legale în vigoare care reglementeazã activitatea medicalã;
g) sã asigure consultaţia medicalã la domiciliu, la solicitarea dispeceratului medical de urgenţã, în situaţia în care centrul de permanenţã are la dispoziţie o autospecialã de consultaţii la domiciliu. În situaţia în care solicitarea de deplasare la domiciliu a medicului de familie este adresatã direct centrului de permanenţã de cãtre pacient sau aparţinãtori, deplasarea se va face numai cu acordul dispeceratului medical de urgenţã;
h) sã solicite, atunci când considerã cã starea pacientului o impune, prin intermediul dispeceratului medical de urgenţã, intervenţia unui echipaj medical de urgenţã pentru rezolvarea cazului sau trimiterea unei ambulanţe de transport cu asistent medical, ambulanţier sau însoţitor, dupã caz;
i) sã informeze dispeceratul medical de urgenţã imediat dupã rezolvarea cazului pentru obţinerea acordului de a reveni la sediul centrului de permanenţã;
j) sã completeze documentele şi rapoartele de activitate specifice centrului de permanenţã;
k) sã respecte legislaţia privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
VI. Modalitãţi de platã
ART. 7
(1) Cabinetele de medicinã de familie care asigurã continuitatea asistenţei medicale în centrele de permanenţã beneficiazã de un venit care se constituie din sumele obţinute prin înmulţirea valorii de referinţã a tarifului orar, ajustate corespunzãtor gradului profesional, calitãţii de coordonator al centrului de permanenţã şi cu procentul corespunzãtor cheltuielilor de administrare şi funcţionare, dupã caz, cu numãrul total de ore de gardã efectuate de cãtre fiecare medic de familie în parte, în luna pentru care se face plata.
(2) Valoarea de referinţã a tarifului orar este corespunzãtoare gradului profesional al medicului specialist de medicinã de familie, respectiv 10 lei/orã.
(3) Pentru prestaţia medicului primar de medicinã de familie, tariful orar se majoreazã cu 20%.
(4) Pentru prestaţia medicului care nu a promovat un examen de specialitate, tariful orar se diminueazã cu 10%.
(5) Cabinetul de medicinã de familie suportã şi cheltuieli de administrare şi funcţionare pentru centrul de permanenţã fix, inclusiv cheltuieli cu personalul angajat, altul decât medici de familie, situaţie în care tariful orar prevãzut la alin. (2) se majoreazã cu 50% pentru fiecare medic de familie care îşi desfãşoarã activitatea în centrul de permanenţã.
(6) Pentru medicul de familie care îndeplineşte rolul de coordonator al centrului de permanenţã, tariful orar se majoreazã cu 15% din tariful orar corespunzãtor gradului profesional pe care acesta îl deţine.
(7) Decontarea activitãţii medicale desfãşurate în cadrul centrului de permanenţã se face lunar, în termen de maximum 20 de zile calendaristice de la primirea documentelor, la data de ...................... .
(8) Venitul cabinetului de medicinã de familie se diminueazã în luna în care se constatã nerespectarea obligaţiilor contractuale cu 10%, 15%, 20% din suma reprezentând contravaloarea orelor de gardã efectuate în luna în care s-a sãvârşit abaterea. Diminuarea se aplicã astfel:
- la prima constatare 10%;
- la a doua constatare 15%;
- la a treia constatare 20%.
VII. Controlul modului de organizare, derulare, monitorizare şi raportare a activitãţii desfãşurate în cadrul centrelor de permanenţã
ART. 8
(1) Controlul privind respectarea normelor în asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare în centrele de permanenţã se exercitã de comisii mixte formate din reprezentanţi ai autoritãţii de sãnãtate publicã şi ai casei de asigurãri de sãnãtate, în funcţie de domeniul de competenţã.
(2) Controlul prevãzut la alin. (1) va urmãri, în principal, urmãtoarele:
a) respectarea de cãtre personalul medical a obligaţiilor ce le revin în cadrul centrului de permanenţã;
b) identificarea eventualelor disfuncţionalitãţi în activitatea centrului de permanenţã.
(3) Ca urmare a controalelor efectuate se vor lua mãsurile legale ce se impun. În cazul în care reprezentanţii autoritãţii de sãnãtate publicã şi ai caselor de asigurãri de sãnãtate identificã probleme ce nu pot fi soluţionate la nivel local, acestea vor fi transmise autoritãţii şi instituţiilor ierarhic superioare, respectiv Ministerului Sãnãtãţii Publice şi/sau Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, potrivit competenţelor conferite de lege.
VIII. Rãspunderea contractualã
ART. 9
În situaţia în care se constatã nerespectarea obligaţiilor contractuale dupã încetarea contractului, sumele încasate necuvenit vor fi recuperate de casele de asigurãri de sãnãtate conform dispoziţiilor legale în vigoare.
IX. Clauzã specialã
ART. 10
Orice împrejurare independentã de voinţa pãrţilor, intervenitã dupã data semnãrii contractului şi care împiedicã executarea acestuia, este consideratã ca forţã majorã şi exonereazã de rãspundere partea care o invocã. Sunt considerate ca forţã majorã, în sensul acestei clauze, împrejurãri ca: rãzboi, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo.
Partea care invocã forţa majorã trebuie sã anunţe cealaltã parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţã majorã şi sã prezinte un act confirmativ eliberat de autoritatea competentã din propriul judeţ, respectiv municipiul Bucureşti, prin care sã certifice realitatea şi exactitatea faptelor care au condus la invocarea forţei majore şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
Dacã nu procedeazã la anunţarea, în termenele prevãzute mai sus, a începerii şi încetãrii cazului de forţã majorã, partea care îl invocã suportã toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin neanunţarea în termen.
X. Încetarea, rezilierea şi suspendarea contractului
ART. 11
Contractul de asigurare a continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã înceteazã în urmãtoarele condiţii:
a) prin ajungere la termen;
b) prin acordul de voinţã al pãrţilor;
c) medicul titular al cabinetului de medicinã de familie renunţã sau pierde calitatea de membru al Colegiului Medicilor din România;
d) denunţarea unilateralã a contractului de cãtre reprezentantul legal al cabinetului de medicinã de familie sau al casei de asigurãri de sãnãtate, printr-o notificare scrisã, cu 30 de zile calendaristice anterior datei de la care se doreşte încetarea contractului, cu indicarea temeiului legal;
e) a survenit decesul titularului cabinetului de medicinã de familie.
ART. 12
(1) Contractul de asigurare a continuitãţii medicale primare prin centrele de permanenţã se reziliazã de plin drept, la data producerii urmãtoarelor situaţii:
a) dacã furnizorul de servicii nu începe activitatea în termen de cel mult 30 de zile calendaristice de la data semnãrii contractului pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã;
b) dacã din motive imputabile furnizorului acesta îşi întrerupe activitatea pe o perioadã mai mare de 30 de zile calendaristice.
(2) Contractul pentru asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã se reziliazã de plin drept printr-o notificare scrisã a caselor de asigurãri de sãnãtate, în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data constatãrii urmãtoarelor situaţii:
a) expirarea perioadei de 30 de zile calendaristice de la ridicarea de cãtre organele în drept a autorizaţiei sanitare de funcţionare sau a documentului similar sau de la încetarea termenului de valabilitate a acestora;
b) nerespectarea termenelor de depunere a facturilor însoţite de documentele privind activitãţile realizate conform prezentului contract, în vederea decontãrii de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate a activitãţii realizate, pentru o perioadã de douã luni consecutive în cadrul unui trimestru, respectiv trei luni într-un an;
c) nerespectarea obligaţiilor contractuale prevãzute la art. 6 lit. f), g), h), precum şi la constatarea, în urma controlului efectuat de cãtre serviciile specializate ale caselor de asigurãri de sãnãtate şi autoritãţilor de sãnãtate publicã, a faptului cã activitatea raportatã ca efectuatã conform contractului în vederea decontãrii nu a fost realizatã;
d) la a doua constatare a nerespectãrii obligaţiilor prevãzute la art. 6 lit. c), i) şi j);
e) la a patra constatare a nerespectãrii obligaţiilor prevãzute la art. 6 lit. a), b) şi d);
f) refuzul cabinetului de a pune la dispoziţia organelor de control ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, caselor de asigurãri de sãnãtate şi autoritãţilor de sãnãtate publicã a actelor privind activitatea desfãşuratã în centrul de permanenţã.
ART. 13
Contractul de asigurare a continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã se suspendã cu data la care a intervenit una dintre urmãtoarele situaţii:
a) expirarea termenului de valabilitate a autorizaţiei sanitare de funcţionare sau a documentului similar cu condiţia ca furnizorul sã facã dovada demersurilor întreprinse pentru prelungirea acesteia pânã la termenul de expirare; suspendarea se face pentru o perioadã de maximum 30 zile calendaristice de la data expirãrii acesteia;
b) pentru cazurile de forţã majorã confirmate de autoritãţile publice competente, pânã la încetarea cazului de forţã majorã dar nu mai mult de 6 luni sau pânã la data ajungerii la termen a contractului.
XI. Corespondenţa
ART. 14
Corespondenţa legatã de derularea prezentului contract se efectueazã în scris, prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax sau direct la sediul pãrţilor.
Fiecare parte contractantã este obligatã ca în termen de 3 zile lucrãtoare din momentul în care intervin modificãri ale datelor ce figureazã în prezentul contract sã notifice celeilalte pãrţi contractante schimbarea survenitã.
XII. Modificarea contractului
ART. 15
În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intrã în vigoare pe durata derulãrii prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor.
ART. 16
Dacã o clauzã a acestui contract ar fi declaratã nulã, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de aceastã nulitate. Pãrţile convin ca orice clauzã declaratã nulã sã fie înlocuitã printr-o altã clauzã care sã corespundã cât mai bine cu putinţã spiritului contractului.
XIII. Soluţionarea litigiilor
ART. 17
(1) Litigiile nãscute în legãturã cu încheierea, executarea, modificarea şi încetarea ori alte pretenţii decurgând din prezentul contract vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluţionare pe cale amiabilã.
(2) Litigiile nesoluţionate conform alin. (1) vor fi aduse la cunoştinţa Ministerului Sãnãtãţii Publice şi Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate spre soluţionare, în caz contrar fiind deduse Comisiei de arbitraj sau, dupã caz, instanţelor de judecatã.
Prezentul contract privind asigurarea continuitãţii asistenţei medicale primare prin centrele de permanenţã a fost încheiat astãzi, ............., în douã exemplare a câte ........ pagini fiecare, câte unul pentru fiecare parte contractantã.
XIV. Alte clauze*)
.............................................................
.............................................................

Casa de Asigurãri de Sãnãtate Cabinet medicinã de familie
Preşedinte-director general, Reprezentant legal,
........................... ..........................

Director executiv al Direcţiei economice,
........................................

Director executiv al Direcţiei relaţii cu furnizorii,
planificare şi prognozã,
..............................................
Vizat
──────
Compartiment juridic şi contencios

NOTĂ: Un exemplar al prezentului contract se depune şi la primarii unitãţilor administrativ-teritoriale direct implicate.
_________
*) În cuprinsul contractelor pot fi prevãzute clauze suplimentare, negociate între pãrţile contractante, în limita prevederilor legale în vigoare.


ANEXA 5
────────
la normele metodologice
───────────────────────







Casa de Asigurãri de Sãnãtate ....... Cabinetul de Medicinã de Familie ........
Judeţul ............................. Medic titular/reprezentant legal ........
Localitatea .........................

BORDEROUL CENTRALIZATOR
al activitãţii desfãşurate în centrul de permanenţã

Luna ................./an ...............
┌────┬───────┬──────┬───────┬───────┬──────┬───────────────┬───────────┬───────────────┬────────┐
│Nr. │Nume, │Gradul│Data │Numãrul│Tarif │Contravaloarea │Tarif orar │Contravaloarea │Venitul │
│crt.│prenume│profe-│efectu-│orelor │orar*)│orelor de gardã│majorat │orelor de gardã│cabine- │
│ │medic │sional│ãrii │de │(lei/ │ajustatã │cu % │ajustatã │tului de│
│ │ de │ │gãrzii │gardã │orã) │corespunzãtor │corespunzã-│corespunzãtor │medicinã│
│ │familie│ │ │efectu-│ │gradului │tor cheltu-│cheltuielilor │de │
│ │ │ │ │ate │ │profesional/ │ielilor de │de administrare│familie │
│ │ │ │ │ │ │calitãţii de │adminis- │şi funcţionare │ (lei) │
│ │ │ │ │ │ │coordonator │trare şi │pentru │ │
│ │ │ │ │ │ │al centrului │funcţionare│centrul de │ │
│ │ │ │ │ │ │de permanenţã │pentru │permanenţã │ │
│ │ │ │ │ │ │ (lei) │centrul de │fix │ │
│ │ │ │ │ │ │ │permanenţã │ (lei) │ │
│ │ │ │ │ │ │ │fix │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │(lei/orã) │ │ │
├────┼───────┼──────┼───────┼───────┼──────┼───────────────┼───────────┼───────────────┼────────┤
│C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │C6 │C7 = C5 X C6 │ C8 │ C9=C5XC8 │C10**) │
├────┼───────┼──────┼───────┼───────┼──────┼───────────────┼───────────┼───────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ 15 │ │ │
├────┼───────┼──────┼───────┼───────┼──────┼───────────────┼───────────┼───────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ 15 │ │ │
├────┼───────┼──────┼───────┼───────┼──────┼───────────────┼───────────┼───────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ 15 │ │ │
├────┴───────┴──────┴───────┴───────┼──────┼───────────────┼───────────┼───────────────┼────────┤
│TOTAL: │ X │ │ X │ │ │
└───────────────────────────────────┴──────┴───────────────┴───────────┴───────────────┴────────┘


_________
*) Dupã caz, tariful orar este:
1. pentru medicul specialist de medicinã de familie - 10 lei/orã;
2. pentru medicul primar de medicinã de familie - 12 lei/orã;
3. pentru medicul care nu a promovat un examen de specialitate - 9 lei/orã.
În situaţia în care medicul de familie îndeplineşte rolul de coordonator al centrului de permanenţã, tariful orar corespunzãtor gradului profesional prevãzut la pct. 1, 2 sau 3 se majoreazã cu 15%.
**) Pentru centrele de permanenţã mobile col. C10 = col. C7; în cazul centrelor de permanenţã fixe, col. C10 = col. C7 + col. C9.

Rãspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
Medic titular/reprezentant legal,
........................................

Notã:
Borderoul se întocmeşte în douã exemplare, dintre care unul rãmâne la medicul titular/reprezentantul legal, iar celãlalt se depune la casa de asigurãri de sãnãtate de cãtre reprezentantul legal al cabinetului de medicinã de familie, în primele 10 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare. Borderoul va fi însoţit de lista CNP-urilor aparţinând persoanelor care au beneficiat de servicii medicale acordate în timpul gãrzilor efectuate în centrul de permanenţã.

____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016