Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 26 februarie 2003  privind plata serviciilor medicale din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, ramase nedecontate pana la finele anului 2002, in limita indicatorilor realizati    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 26 februarie 2003 privind plata serviciilor medicale din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, ramase nedecontate pana la finele anului 2002, in limita indicatorilor realizati

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 164 din 14 martie 2003
1. În sensul prezentelor norme metodologice, prin obligaţii de plata ale caselor de asigurãri de sãnãtate se înţelege contravaloarea serviciilor medicale acordate şi rãmase nedecontate pana la finele anului 2002, concretizate în arierate ale spitalelor cãtre furnizorii de bunuri şi servicii, precum şi contravaloarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice acordate în cadrul unor programe de sãnãtate.
2. Sunt recunoscute drept obligaţii de plata ale spitalelor sumele datorate furnizorilor pentru bunurile şi serviciile care au fost procurate prin aplicarea procedurilor legale privind achiziţiile publice şi sunt evidentiate la data de 31 decembrie 2002 în contabilitatea spitalului, pe baza documentelor justificative, avizate şi aprobate de persoanele în drept.
Sumele datorate furnizorilor pentru bunuri şi servicii potrivit paragrafului de mai sus, determinate ca diferenţa între suma aferentã serviciilor medicale spitaliceşti realizate în limita prevederilor actelor normative aplicabile în anul 2002 şi sumele reprezentând valoarea decontatã din contract pentru serviciile medicale spitaliceşti, în aceeaşi perioada, se aloca prin încheierea de acte adiţionale la contractele de furnizare de servicii medicale spitaliceşti şi se plãtesc eşalonat conform graficului prevãzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.
3. Tot prin acte adiţionale la contractele de furnizare încheiate de spitale cu casele de asigurãri de sãnãtate în anul 2003 se vor evidenţia şi sumele pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, acordate prin programele naţionale de sãnãtate şi rãmase nedecontate pana la finele anului 2002.
4. Actele adiţionale menţionate la pct. 3 se vor încheia numai cu spitalele la care numãrul de bolnavi trataţi şi costul mediu pe bolnav realizat în anul 2002 justifica necesitatea alocãrii de fonduri peste cele contractate.
5. Spitalele care îndeplinesc condiţiile menţionate mai sus au obligaţia ca în termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice sa prezinte caselor de asigurãri de sãnãtate situaţia pe furnizori a bunurilor şi serviciilor.
Situaţiile menţionate în paragraful de mai sus se întocmesc pe rãspunderea ordonatorului de credite şi a directorului financiar-contabil de la nivelul fiecãrui spital, care vor semna pentru exactitatea şi realitatea datelor transmise.
Serviciul de audit intern al spitalului va certifica prin semnatura aplicarea de cãtre spital a procedurilor legale privind achiziţiile publice pentru bunurile şi serviciile procurate, precum şi existenta în evidentele contabile a arieratelor la data de 31 decembrie 2002.
6. Preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi ministrul sãnãtãţii şi familiei, în calitate de ordonatori principali de credite, împuternicesc ordonatorii de credite, respectiv directorii generali ai caselor de asigurãri de sãnãtate şi directorii direcţiilor de sãnãtate publica, sa analizeze situaţiile prezentate de spitale, ca presedinti ai comisiilor mixte constituite la nivel judeţean şi, respectiv, la nivelul municipiului Bucureşti.
7. Comisia mixtã constituitã la nivelul fiecãrui judeţ, respectiv al municipiului Bucureşti, este formatã din specialişti ai caselor de asigurãri de sãnãtate şi ai direcţiilor de sãnãtate publica.
8. Comisia mixtã are urmãtoarele atribuţii:
- verifica dacã spitalul a realizat în anul precedent indicatori peste cei contractati;
- verifica dacã sumele solicitate de spital pentru plata arieratelor se încadreazã în limita sumei ce putea fi contractatã în anul 2002 potrivit prevederilor normelor metodologice de aplicare a contractului-cadru;
- verifica oportunitatea şi necesitatea decontãrii medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice acordate prin programele naţionale de sãnãtate în funcţie de numãrul bolnavilor trataţi şi costul mediu pe bolnav, realizat în anul 2002;
- stabileşte şi avizeazã sumele care urmeazã a fi achitate de spitale furnizorilor;
- întocmeşte situaţia centralizata, pe judeţ sau pe municipiul Bucureşti, dupã caz, a sumelor avizate şi o transmite Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
Pe baza situaţiilor verificate, analizate şi avizate de cãtre comisia mixtã şi a ordinelor de plata emise de spitale pe seama furnizorilor de bunuri şi servicii, casele de asigurãri de sãnãtate vireazã în contul spitalului suma de plata aferentã obligaţiilor restante.
9. Spitalele au obligaţia sa justifice utilizarea sumelor primite, scop în care prezintã casei de asigurãri de sãnãtate, în termen de 48 de ore de la data efectuãrii plãţii, ordinele de plata cãtre furnizori, cu viza trezoreriei (în copie).
10. Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate centralizeazã şi supune spre aprobare ordonatorului de credite situaţia sumelor de finanţat pentru tranşele I-IV, în limita prevederilor trimestriale aprobate şi conform graficului de eşalonare prezentat în anexa nr. 1.
11. Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate va supraveghea derularea operaţiunilor de stingere a obligaţiilor spitalelor cãtre furnizorii de bunuri şi servicii, rãmase neachitate pana la data de 31 decembrie 2002.
În acest sens directorii generali ai caselor de asigurãri de sãnãtate prin Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate şi direcţiile de sãnãtate publica au obligaţia sa informeze permanent Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi Casa Nationala de Asigurãri de Sãnãtate cu privire la stadiul şi modul de aplicare a prezentului ordin.
12. Directorii generali ai caselor de asigurãri de sãnãtate sunt obligaţi ca în termen de 3 zile de la data stabilitã ca limita maxima de plata a fiecãrei transe sa transmitã Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate situaţia plãţilor efectuate de cãtre spitale, pe furnizori, indicând numãrul, data şi suma documentului de plata.
13. Nerespectarea de cãtre spitale a metodologiei de plata cuprinse în prezentele norme metodologice atrage rezilierea actelor adiţionale încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate şi, în consecinta, sistarea plãţii obligaţiilor restante cãtre furnizorii de bunuri şi servicii.
14. Directorii generali ai caselor de asigurãri de sãnãtate şi directorii direcţiilor de sãnãtate publica, în calitate de ordonatori de credite, rãspund administrativ şi contraventional conform prevederilor legale pentru neaplicarea dispoziţiilor cuprinse în prezentele norme metodologice.
15. Direcţiile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi serviciile de specialitate din cadrul caselor de asigurãri de sãnãtate vor duce la îndeplinire prevederile prezentelor norme metodologice.
16. Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti şi Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, respectiv spitalele aparţinând ministerelor cu reţea sanitarã proprie, vor aplica în mod corespunzãtor prevederile prezentelor norme metodologice.



ANEXA 1


la normele metodologice
-----------------------

GRAFIC

de eşalonare la plata a obligaţiilor înregistrate
de spitale cãtre furnizorii de bunuri şi servicii,
rãmase nedecontate pana la data de 31 decembrie 2002


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Explicaţii Data
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Constituirea comisiei mixte: specialişti de la casa de
asigurãri de sãnãtate - direcţia de sãnãtate publica - 28 februarie 2003
2. Informarea Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate şi
a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei privind
componenta nominalã a comisiilor mixte - 28 februarie 2003
3. Prezentarea de cãtre spitale la casa de asigurãri de
sãnãtate a cererilor fundamentate - 24 februarie -
5 martie 2003
4. Informarea Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate
şi a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei privind
depunerea tuturor situaţiilor de cãtre spitale - 5 martie 2003
5. Analiza şi avizarea situaţiilor prezentate de spitale
de cãtre comisia mixtã - 5-12 martie 2003
6. Transmiterea la Casa Nationala de Asigurãri de
Sãnãtate a situaţiilor centralizate pe judeţe privind
sumele de plata stabilite - 13-15 martie 2003
7. Finanţare efectuatã de Casa Nationala de Asigurãri de
Sãnãtate pentru plata arieratelor transa I - 17 martie 2003
8. Plata arieratelor transa I - 20-31 martie 2003
9. Finanţare efectuatã de Casa Nationala de Asigurãri
de Sãnãtate pentru plata arieratelor transa a II-a - 1 aprilie 2003
10. Plata arieratelor transa a II-a - 7-18 aprilie 2003
11. Finanţare efectuatã de Casa Nationala de Asigurãri
de Sãnãtate pentru plata arieratelor transa a III-a - 1 iulie 2003
12. Plata arieratelor transa a III-a - 7-18 iulie 2003
13. Finanţare efectuatã de Casa Nationala de Asigurãri
de Sãnãtate pentru plata arieratelor transa a IV-a - 1 oct. 2003
14. Plata arieratelor transa a IV-a - 6-17 oct. 2003
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




ANEXA 2


la normele metodologice
-----------------------

Judeţul ..............

SITUAŢIA
sumelor de plata stabilite în limita indicatorilor
realizaţi în anul 2002

Avizat pentru plata
-------------------
Preşedintele comisiei mixte,
...........................

- mii lei -


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Spitalul Suma Suma Indicatori Diferenţa Arierate Arierate
posibil contractatã realizaţi inregis- ce se pot
de con- de spital în anul trate la achitã în
tractat cu casa de 2002 în 31 dec. limita
conform asigurãri cadrul 2002 indicato-
actelor de sãnãtate celor rilor
normative în anul 2002 posibil realizaţi
din anul (pe cost zi de con- în anul
2002 spitalizare, tractat 2002
(pe cost zi tarif pe caz)
spitalizare,
tarif pe caz)

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3*) 4=3-2 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1
2
3
-
-
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*) Nu pot fi mai mari decât sumele din coloana 1.

Comisia mixtã
................
................
................
................

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016