Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 25 iunie 2004  privind intocmirea planului individualizat de protectie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 25 iunie 2004 privind intocmirea planului individualizat de protectie

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI-AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI ADOPTIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.008 din 2 noiembrie 2004

ART. 1
Întocmirea planului individualizat de protecţie începe imediat în urmãtoarele situaţii:
a) dupã înregistrarea cererii pentru instituirea unei mãsuri de protecţie specialã, ca urmare a solicitãrii directe a familiei/reprezentantului legal al copilului sau a referirii din partea SPAS, respectiv a persoanelor cu atribuţii de asistenţã socialã din aparatul propriu al consiliilor locale comunale din unitatea administrativ-teritorialã în care locuieşte familia cu copilul ori din partea OPA sau a altor servicii din cadrul DGASPC care instrumenteazã cazul;
b) dupã ce directorul general al DGASPC a dispus plasamentul în regim de urgenţã.
ART. 2
Referirea cazului din partea autoritãţii locale, OPA sau a altor servicii din cadrul DGASPC, în vederea instituirii unei mãsuri de protecţie specialã, şi, respectiv, propunerea asistenului social referitoare la plasamentul în regim de urgenţã sunt însoţite în mod obligatoriu de raportul de evaluare iniţialã a situaţiei copilului în context sociofamilial şi cultural.
ART. 3
(1) În vederea instituirii unei mãsuri de protecţie specialã, DGASPC dispune desemnarea unui manager de caz din cadrul DGASPC sau OPA pentru realizarea urmãtoarelor etape:
a) efectuarea evaluãrii psihosociale iniţiale, în cazul solicitãrilor directe a familiei/reprezentantului legal;
b) întocmirea unui proiect de plan individualizat de protecţie.
(2) În cazul în care managerul de caz este desemnat din cadrul serviciului de evaluare complexã al DGASPC, acesta întocmeşte proiectul de plan individualizat de protecţie în baza evaluãrii complexe a situaţiei copilului.
ART. 4
(1) Dupã stabilirea mãsurii de protecţie managerul de caz are obligaţia de a constitui echipa pluridisciplinarã cu care va colabora pentru realizarea evaluãrii detaliate a situaţiei copilului în context sociofamilial şi cultural, elaborarea şi aplicarea planului individualizat de protecţie şi monitorizarea implementãrii acestuia.
(2) În vederea realizãrii acestor etape, managerul de caz şi specialiştii implicaţi în soluţionarea cazului aplicã metoda managementului de caz în conformitate cu standardele minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei copilului.
ART. 5
(1) Evaluarea detaliatã a situaţiei copilului în context sociofamilial şi cultural presupune, în funcţie de nevoile şi de particularitãţile copilului, aspecte de ordin:
a) social;
b) psihologic;
c) medical;
d) educaţional;
e) juridic.
(2) Instrumentele utilizate pot fi cu aplicabilitate generalã (de exemplu, ancheta socialã) sau instrumente specifice adaptate nevoilor individuale ale copilului. Se recomandã ca, în situaţiile specifice, care presupun o intervenţie interinstituţionalã (de exemplu, evaluarea copilului cu dizabilitãţi, a copilului abuzat, neglijat şi exploatat) sã se utilizeze câte un set de instrumente agreat de toate instituţiile partenere şi avizat de directorul general al DGASPC.
ART. 6
Managerul de caz are obligaţia de a completa fişa de monitorizare a situaţiei copilului, care se centralizeazã la nivelul DGASPC pentru crearea unei baze de date la nivelul judeţului sau al sectorului municipiului Bucureşti.
ART. 7
Planul individualizat de protecţie poate avea drept finalitate, dupã caz:
a) reintegrarea în familie;
b) integrarea în familia extinsã;
c) plasamentul în familia substitutivã;
d) integrarea socioprofesionalã a tinerilor cu vârsta de 18 ani, care pãrãsesc sistemul de protecţie a copilului;
e) adopţia internã.
ART. 8
(1) Cerinţele minime referitoare la conţinutul planului individualizat de protecţie sunt menţionate în anexa la prezentele norme metodologice, care face parte integrantã din acestea.
(2) Prestaţiile, serviciile şi intervenţiile cuprinse în planul individualizat de protecţie se adreseazã atât copilului, cât şi familiei/reprezentantului legal şi persoanelor importante pentru copil.
ART. 9
În situaţia mãsurilor de protecţie specialã dispuse de comisia pentru protecţia copilului, furnizarea prestaţiilor, serviciilor şi intervenţiilor cuprinse în planul individualizat de protecţie se face în baza unui contract încheiat de managerul de caz cu familia/reprezentantul legal al copilului.
ART. 10
(1) Planul individualizat de protecţie cuprins în anexa la prezentele norme metodologice este dezvoltat în programe de intervenţie specificã pentru urmãtoarele aspecte:
a) nevoile de sãnãtate şi promovare a sãnãtãţii;
b) nevoile de îngrijire, inclusiv de securitate şi promovare a bunãstãrii;
c) nevoile fizice şi emoţionale;
d) nevoile educaţionale şi urmãrirea obţinerii de rezultate şcolare corespunzãtoare potenţialului de dezvoltare a copilului;
e) nevoile de petrecere a timpului liber;
f) nevoile de socializare, inclusiv modalitãţile de menţinere a legãturilor, dupã caz, cu pãrinţii, familia lãrgitã, prietenii şi alte persoane importante sau apropiate faţã de copil.
(2) Programele de intervenţie specificã trebuie sã conţinã obiective pe termen scurt, mediu şi lung, activitãţile corespunzãtoare acestor obiective, care pot fi periodice, inclusiv de rutinã, sau ocazionate de anumite proceduri ori evenimente, durata aferentã activitãţilor, personalul de specialitate desemnat şi alte persoane implicate, precum şi modalitãţile de monitorizare şi evaluare/reevaluare a acestor programe.
ART. 11
Planul individualizat de protecţie şi programele de intervenţie specificã aferente acestuia ţin cont de vârsta, sexul, potenţialul de dezvoltare, personalitatea, etnia, cultura, religia, tipul de dizabilitate şi/sau gradul de handicap al copilului şi de orice alte elemente relevante pentru situaţia copilului.

ANEXĂ


──────
la normele metodologice
────────────────────────

Judeţul/Sectorul ..............................................
Direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului
sau
Organismul privat autorizat ...................................


PLAN INDIVIDUALIZAT DE PROTECŢIE

Numele şi prenumele copilului .................................
CNP ...........................................................
Mãsura de protecţie ...........................................
în baza Hotãrârii (CPC/instanţa judecãtoreascã) ...............
nr./data ......................................................
Responsabil pentru aplicarea mãsurii de protecţie .............
Reprezentantul legal al copilului .............................
Domiciliul ....................................................
Data realizãrii/revizuirii planului individualizat de protecţie
...............................................................
Dosar nr. .....................................................
Manager de caz ................................................
Membrii echipei şi instituţia din care provin .................

Prestaţii





────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tipul Cuantumul Autoritatea localã Data Perioada
esponsabilã de începere de acordare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Servicii


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Instituţia Obiective Data Perioada Responsabilul
Tipul responsabilã generale de începere de desfãşurare de caz/persoana
responsabilã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Protecţia ───────────────────────────────────────────────────────────────────
copilului ───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Educaţie ───────────────────────────────────────────────────────────────────
formalã şi ───────────────────────────────────────────────────────────────────
nonformalã/───────────────────────────────────────────────────────────────────
informalã ───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sãnãtate ───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Reabilitare───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Altele ───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




Intervenţii


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Instituţia Obiective Data Perioada Responsabilul
Tipul responsabilã generale de începere de desfãşurare de caz/persoana
responsabilã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Manager de caz,
Membrii echipei,
Şef serviciu,
Directorul instituţiei responsabile,

________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016