Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 25 iunie 2004  de aplicare a prevederilor   Ordonantei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 25 iunie 2004 de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 682 din 29 iulie 2004

ART. 1
(1) Serviciile sociale prevãzute la <>art. 1 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 515/2003 , denumitã în continuare ordonanţã, sunt asigurate de cãtre furnizori de servicii sociale, denumiţi în continuare furnizori, care pot fi publici sau privaţi.
(2) Furnizorii de servicii sociale publici sunt serviciul public de asistenţã socialã la nivel judeţean şi local, alte servicii publice specializate la nivel judeţean sau local, unitãţi de asistenţã medico-socialã sau instituţii publice care dezvoltã compartimente de asistenţã socialã specializate.
(3) Furnizorii de servicii sociale privaţi pot fi asociaţii şi fundaţii, culte religioase şi orice alte forme de organizare ale societãţii civile, persoane fizice autorizate în condiţiile legii, organizaţii internaţionale de profil, filiale şi sucursale ale asociaţiilor şi fundaţiilor internaţionale recunoscute în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(4) Furnizorii de servicii sociale prevãzuţi la alin. (2) şi (3) trebuie sã aibã prevãzut în mod obligatoriu, ca obiect de activitate în actul de înfiinţare sau, dupã caz, în autorizaţia pentru desfãşurarea unor activitãţi independente, acordarea de servicii sociale.
ART. 2
Furnizorii de servicii sociale prevãzuţi la art. 1 pot organiza şi acorda servicii sociale numai dupã obţinerea certificatului de acreditare.
ART. 3
(1) Furnizorii prevãzuţi la art. 1 pot acorda servicii sociale şi în parteneriat, în baza unei convenţii încheiate între aceştia.
(2) Convenţiile de parteneriat prevãzute la alin. (1) pot fi încheiate între furnizori publici de servicii sociale, între furnizorii publici şi cei privaţi sau numai între furnizorii privaţi.
(3) Convenţiile de parteneriat prevãzute la alin. (1) pot fi încheiate numai între furnizorii acreditaţi.
ART. 4
(1) Serviciul public de asistenţã socialã de la nivelul municipiilor, oraşelor, sectoarelor municipiului Bucureşti sau comunelor, denumit în continuare serviciu public local, este principalul furnizor de servicii sociale, având rolul de a identifica şi de a soluţiona situaţiile şi cauzele care afecteazã echilibrul psihic, economic şi moral al copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum şi al oricãror persoane aflate în nevoie sau expuse riscului marginalizãrii şi excluderii sociale.
(2) Serviciul public de asistenţã socialã judeţean va prelua responsabilitatea soluţionãrii situaţiilor prevãzute la alin. (1) în situaţii de urgenţã, la solicitarea serviciului public local, dacã acesta nu poate susţine acordarea unor servicii sociale.
ART. 5
Furnizorii acordã serviciile sociale pentru care au fost acreditaţi la solicitarea persoanei, a familiei acesteia sau a reprezentantului legal, precum şi din oficiu ori în urma semnalãrii unor situaţii de nevoie socialã de cãtre orice altã persoanã sau instituţie.
ART. 6
Serviciul public judeţean, local sau, dupã caz, primãriile au obligaţia de a afişa lista furnizorilor acreditaţi la nivel judeţean şi a serviciilor oferite de aceştia.
ART. 7
Furnizorii acreditaţi pot solicita înscrierea unor ocupaţii în Clasificarea Ocupaţiilor din România, dacã serviciile sociale pe care le furnizeazã nu pot fi îndeplinite de persoane cu profesii deja existente.
ART. 8
Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei realizeazã monitorizarea, evaluarea şi controlul serviciilor sociale acordate de cãtre furnizorii acreditaţi, prin direcţiile pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare direcţii teritoriale.
ART. 9
(1) În aplicarea prevederilor art. 47 alin. (1) şi (2) din ordonanţã, directorul executiv al direcţiei teritoriale desemneazã cel puţin douã persoane care sã realizeze activitatea de monitorizare, evaluare şi control la nivel local.
(2) Atribuţiile persoanelor desemnate şi procedura de desfãşurare a activitãţii de evaluare, monitorizare şi control se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
ART. 10
Furnizorii acreditaţi comunicã trimestrial direcţiilor teritoriale în a cãror razã îşi desfãşoarã activitatea situaţia cuprinzând serviciile sociale acordate, numãrul de beneficiari, precum şi numãrul cazurilor soluţionate.
ART. 11
(1) În vederea realizãrii evidenţei furnizorilor şi a serviciilor acordate, la nivelul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei se înfiinţeazã Registrul electronic unic al serviciilor sociale.
(2) Procedura de constituire, actualizare şi de accesare a registrului prevãzut la alin. (1) se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
ART. 12
(1) Furnizorii acreditaţi pot solicita Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei finanţarea, cofinanţarea sau subvenţionarea unor programe de interes general ori comunitar sau finanţarea ori cofinanţarea înfiinţãrii, organizãrii şi funcţionãrii unor instituţii specializate de asistenţã socialã.
(2) Pentru programele şi instituţiile prevãzute la alin. (1) Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei acordã sume de la bugetul de stat în limita fondurilor aprobate anual prin bugetul sãu.
(3) Metodologia de acordare a fondurilor prevãzute la alin. (1) se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.

______________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016