Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 24 septembrie 1998  de aplicare a   Legii nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala in Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 24 septembrie 1998 de aplicare a Legii nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala in Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 379 din 25 octombrie 1998
CAP. 1
Regiunile de dezvoltare

ART. 1
Dezvoltarea regionala este ansamblul politicilor autoritatilor administratiei publice centrale si locale, elaborate in scopul imbunatatirii performantelor economice ale unor arii geografice constituite in "regiuni de dezvoltare" si care beneficiaza de sprijinul Guvernului, al Uniunii Europene si al altor institutii si autoritati nationale si internationale interesate.
ART. 2
(1) Regiunile de dezvoltare, denumite in continuare regiuni, sunt zone ce corespund unor grupari de judete, constituite prin asocierea voluntara a acestora pe baza de conventie semnata de reprezentantii consiliilor judetene si, respectiv, ai Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
(2) Regiunile constituie cadrul de concepere, implementare si evaluare a politicilor de dezvoltare regionala, precum si de culegere a datelor statistice specifice, in conformitate cu reglementarile europene emise de Eurostat pentru nivelul al doilea de clasificare teritoriala, NUTS 2, existent in Uniunea Europeana.
ART. 3
(1) In vederea constituirii regiunii, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti solicita, in scris, acordul consiliilor locale interesate. Acordul se considera dat printr-o hotarare a consiliului local, adoptata in acest scop.
(2) Prin hotararea prevazuta la alin. (1), consiliul local isi desemneaza si delegatul la reuniunea organizata la nivel judetean, in vederea stabilirii reprezentantilor judetului in consiliul pentru dezvoltare regionala.
(3) Hotararea unui consiliu judetean, respectiv local, de a face parte dintr-o regiune ii da dreptul acestuia sa beneficieze de proiecte finantate din Fondul de dezvoltare regionala.
(4) Fiecare judet poate face parte dintr-o singura regiune.
(5) Constituirea regiunilor nu exclude posibilitatea asocierii localitatilor din judete diferite pentru realizarea unor lucrari de interes comun, interjudetean, potrivit dispozitiilor <>Legii nr. 69/1991 privind administratia publica locala, republicata, cu modificarile ulterioare.
CAP. 2
Structuri teritoriale pentru dezvoltare regionala

ART. 4
In fiecare regiune se constituie si functioneaza un consiliu pentru dezvoltare regionala, denumit in continuare consiliu regional.
ART. 5
(1) In conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2), presedintele fiecarui consiliu judetean din regiune convoaca delegatii desemnati de consiliile locale comunale, orasenesti si municipale din judet, separat, pe categorii de consilii, astfel incat din fiecare categorie sa fie ales cate un reprezentant care va face parte din consiliul regional.
(2) In mod corespunzator, potrivit legii, Consiliul General al Municipiului Bucuresti solicita consiliilor locale ale sectoarelor sa isi desemneze cate un reprezentant din fiecare sector pentru a face parte din consiliul regional.
ART. 6
(1) Decanul de varsta al presedintilor consiliilor judetene din cadrul regiunii convoaca si conduce reuniunea de constituire a consiliului regional. Convocarea se face in scris, cu cel putin 10 zile inainte de data desfasurarii reuniunii, contine informatii privind ziua, ora si locul de desfasurare a reuniunii si se transmite participantilor impreuna cu proiectul regulamentului de organizare si functionare a consiliului regional, precum si cu proiectul conventiei de constituire a regiunii. Aceste doua proiecte trebuie pregatite, in prealabil, de catre decanul de varsta al presedintilor consiliilor judetene, cu consultarea celorlalti presedinti.
(2) Secretariatul reuniunii este asigurat de secretarul judetului care gazduieste reuniunea.
ART. 7
(1) Reuniunea de constituire este valabil constituita si isi poate desfasura lucrarile numai in prezenta tuturor presedintilor consiliilor judetene sau a inlocuitorilor de drept ai acestora, precum si in prezenta reprezentantilor desemnati de consiliile locale comunale, orasenesti si municipale din fiecare judet.
(2) In cazul municipiului Bucuresti, reuniunea de constituire este valabil constituita si isi poate desfasura lucrarile numai in prezenta primarului general al municipiului Bucuresti sau a inlocuitorului de drept al acestuia, precum si in prezenta reprezentantilor desemnati de consiliile locale ale sectoarelor.
ART. 8
(1) Reuniunea de constituire alege presedintele si vicepresedintele consiliului regional, pentru o perioada de un an, prin votul deschis al majoritatii simple.
(2) Presedintele si vicepresedintele nu pot fi reprezentanti ai aceluiasi judet.
ART. 9
Lucrarile reuniunii sunt conduse in continuare de catre presedintele ales. Acesta supune dezbaterii si aprobarii consiliului regional proiectul regulamentului propriu de organizare si functionare.
ART. 10
Prin semnarea conventiei si prin adoptarea regulamentului de organizare si functionare regiunea si consiliul regional sunt declarate constituite.
ART. 11
Agentia pentru dezvoltare regionala, denumita in continuare agentie regionala, este organism neguvernamental, nonprofit, de utilitate publica, cu personalitate juridica, care actioneaza in domeniul specific dezvoltarii regionale, la nivelul regiunii si sub coordonarea consiliului regional.
ART. 12
(1) Consiliul regional decide sediul agentiei regionale, pe baza unor criterii precizate de acesta.
(2) Sediul agentiei regionale se stabileste prin hotararea consiliului regional de aprobare a statutului agentiei.
ART. 13
Agentiile regionale elaboreaza strategia pentru dezvoltare regionala, planurile multianuale si anuale pentru dezvoltare regionala, precum si programele pentru dezvoltare regionala.
ART. 14
(1) In baza strategiei nationale aprobate de catre Consiliul National pentru Dezvoltare Regionala, denumit in continuare consiliul national, si a strategiei pentru dezvoltare regionala, aprobata de catre consiliul regional, agentia regionala elaboreaza planul de dezvoltare regionala.
(2) Planul de dezvoltare regionala este multianual si cuprinde programe de dezvoltare regionala in curs de derulare sau care urmeaza sa fie implementate in perioada planificata.
(3) Planul multianual de dezvoltare regionala, defalcat pe ani, se transmite Agentiei Nationale pentru Dezvoltare Regionala, denumita in continuare agentia nationala, in vederea alocarii resurselor necesare din Fondul national pentru dezvoltare regionala, denumit in continuare fondul national. Planul multianual, precum si planurile anuale se transmit agentiei nationale.
(4) Programele de dezvoltare regionala se implementeaza prin proiecte selectate de agentia regionala, pe baza unor criterii adoptate de consiliul national.
ART. 15
(1) Cofinantarea proiectelor aprobate din Fondul pentru dezvoltare regionala se face pe baza de contract incheiat intre agentia regionala si initiatorii proiectelor.
(2) Agentia regionala asigura urmarirea si controlul executiei programelor/proiectelor de dezvoltare regionala.
(3) Pe baza monitorizarii si evaluarii programelor/proiectelor, agentia regionala raporteaza semestrial si anual consiliului regional si agentiei nationale stadiul, dificultatile de implementare si impactul programelor de dezvoltare regionala.
ART. 16
Agentia regionala poate desfasura si activitati de asistenta tehnica, cu respectarea domeniului specific.
Sumele obtinute din activitatile de asistenta tehnica se fac venituri la fondul national.
ART. 17
Fondul pentru dezvoltare regionala, denumit in continuare fondul, este instrumentul financiar folosit pentru implementarea politicii de dezvoltare regionala in cadrul regiunii.
ART. 18
Managementul financiar si tehnic al fondului este asigurat de agentia regionala, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
ART. 19
(1) Sumele alocate fondului de la fondul national pot fi utilizate numai pentru finantarea programelor de dezvoltare regionala aprobate.
(2) Cheltuielile de organizare si functionare a agentiei regionale se evidentiaza distinct in fond si se asigura prin contributiile autoritatilor administratiei publice locale si judetene din regiune, precum si din veniturile obtinute de agentia regionala prin activitatile mentionate la art. 16.
CAP. 3
Structuri nationale pentru dezvoltare regionala

ART. 20
Consiliul national este organul deliberativ care coordoneaza si promoveaza politica nationala de dezvoltare regionala.
ART. 21
Consiliul national se organizeaza si functioneaza in conformitate cu <>Legea nr. 151/1998 si cu regulamentul propriu de organizare si functionare, elaborat de Consiliul pentru Reforma si aprobat prin hotarare a Guvernului.
ART. 22
Reprezentantii Guvernului in consiliul national sunt ministri sau, dupa caz, secretari de stat, desemnati prin hotarare a Guvernului.
ART. 23
Pana la data infiintarii agentiei nationale, secretariatul consiliului national este asigurat de catre Directia pentru dezvoltare regionala din cadrul Consiliului pentru Reforma.
ART. 24
Agentia nationala este organul executiv al consiliului national, care este condus de primul-ministru.
ART. 25
(1) Pe baza strategiei nationale elaborate de agentia nationala si aprobate de consiliul national, a planurilor multianuale si anuale transmise de agentiile regionale, precum si pe baza programelor institutiilor administratiei publice centrale, agentia nationala elaboreaza Planul national de dezvoltare regionala.
(2) Planul national de dezvoltare regionala este multianual si se defalca in planuri anuale care se actualizeaza la aprobarea bugetului de stat.
ART. 26
Agentia nationala asigura monitorizarea si evaluarea programelor cuprinse in Planul national de dezvoltare regionala si raporteaza semestrial consiliului national asupra stadiului si modului de indeplinire a obiectivelor de dezvoltare regionala planificate.
ART. 27
Fondul national este instrumentul de finantare a politicii de dezvoltare regionala, aflat la dispozitia consiliului national si administrat de catre agentia nationala.
ART. 28
Cheltuielile de organizare si functionare a agentiei nationale se evidentiaza distinct in fondul national, nivelul acestora fiind aprobat aprin hotarare a Guvernului.
ART. 29
(1) Alocatiile de la fondul national pentru fonduri se fac pe baza Planului national anual de dezvoltare regionala, aprobat de consiliul national.
(2) Platile din fondul national la fonduri se efectueaza esalonat, pe masura implementarii programelor/proiectelor din planurile anuale ale agentiilor regionale.
ART. 30
(1) Sumele care se vor aloca in anul 1999 de la bugetul de stat pentru constituirea fondului national se prevad in mod distinct in bugetul Consiliului pentru Reforma. In acest scop, Consiliul pentru Reforma va fundamenta si va propune sumele care urmeaza a fi cuprinse in proiectul bugetului de stat.
(2) Incepand cu anul 2000, sumele alocate de la bugetul de stat pentru fondul national vor fi inscrise ca pozitie distincta in bugetul de stat pentru politica de dezvoltare regionala.
CAP. 4
Dispozitii finale

ART. 31
(1) In termen de 90 de zile de la constituire agentia nationala intocmeste instructiunile de elaborare, implementare, monitorizare, evaluare si finantare a programelor/proiectelor de dezvoltare regionala. Instructiunile se aproba de catre consiliul national si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.
(2) Personalul agentiei nationale este incadrat si salarizat in conformitate cu prevederile cap. I din anexa nr. V la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica.
ART. 32
Criteriile de aprobare a proiectelor de dezvoltare regionala vor fi elaborate de agentia nationala si de Consiliul pentru Reforma si vor fi aprobate de consiliul national in termen de 90 de zile de la constituirea agentiei nationale.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016