Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 24 ianuarie 2006  privind inchiderea conturilor contabile, intocmirea si depunerea situatiilor financiare la 31 decembrie 2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 24 ianuarie 2006 privind inchiderea conturilor contabile, intocmirea si depunerea situatiilor financiare la 31 decembrie 2005

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 83 din 30 ianuarie 2006

Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, alte autoritãţi publice, instituţiile publice autonome şi instituţiile publice subordonate au obligaţia, potrivit <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã, sã întocmeascã situaţii financiare trimestriale şi anuale care se compun din bilanţ, cont de execuţie bugetara şi anexe.
Situaţiile financiare ale anului 2005 reprezintã documente oficiale de prezentare a situaţiei patrimoniului aflat în administrarea statului şi a unitãţilor administrativ-teritoriale, precum si a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli la data de 31 decembrie 2005.
Potrivit prevederilor <>art. 6 alin. (1) din Legea nr. 348/2004 privind denominarea monedei naţionale, modificata prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 5/2005 , din data de 1 iulie 2005 instituţiile publice întocmesc situaţii financiare (bilanţ, cont de execuţie bugetara si anexe) in moneda noua, la nivel de leu, fara subdiviziuni.
În baza <>art. 56 alin. (1) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, pe baza situaţiilor financiare anuale prezentate de ordonatorii principali de credite, a conturilor privind execuţia de casã a bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat şi a bugetelor fondurilor speciale, prezentate de organele care, potrivit legii, au aceastã sarcinã, şi în urma verificãrii şi analizãrii acestora, Ministerul Finanţelor Publice elaboreazã contul general anual de execuţie a bugetului de stat şi, respectiv, contul de execuţie a bugetului asigurãrilor sociale de stat, pe care le prezintã Guvernului şi care, dupã verificare de cãtre Curtea de Conturi, se aprobã de Parlament.
Potrivit prevederilor <>art. 39 alin. (1) din Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã, Ministerul Finanţelor Publice întocmeşte anual bilanţul instituţiilor publice.
Bilanţul anual al instituţiilor publice, în structura stabilitã de Ministerul Finanţelor Publice, se prezintã Guvernului o datã cu contul general anual de execuţie a bugetului de stat.
Având în vedere importanţa lucrãrilor ce se elaboreazã de cãtre Ministerul Finanţelor Publice în baza situaţiilor financiare anuale întocmite de ministere, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, alte autoritãţi publice şi instituţii publice autonome, ordonatorii de credite şi conducãtorii compartimentelor financiar-contabile au obligaţia încheierii execuţiei bugetare în conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind încheierea execuţiei bugetare a anului 2005, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1952/2005 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 1164 din 22 decembrie 2005, precum şi cu prevederile prezentelor norme metodologice.
Situaţiile financiare anuale aprobate prin <>Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 1.801/1995 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 din 20 noiembrie 1995, cu modificãrile ulterioare, precum si anexele la acestea aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1745/2002 , publicate in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 22 din 16 ianuarie 2003 si <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 117/2004 , publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 67 din 27 ianuarie 2004, se întocmesc pe formularele elaborate de Ministerul Finanţelor Publice în anul 2005, adaptate structurii indicatorilor aprobaţi în <>Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 , si ale ordonanţelor de rectificare, precum si altor reglementari in vigoare, formulare afişate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice : www.mfinante.ro .
Situaţiile financiare anuale ale instituţiilor publice finanţate din bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetul asigurãrilor pentru şomaj se întocmesc pe formularele elaborate de Ministerul Finanţelor Publice, cu avizul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, în condiţiile <>Legii bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2005 nr. 512/2004 si ale ordonanţelor de rectificare.

1. Întocmirea bilanţului contabil

La întocmirea bilanţului contabil se vor avea în vedere urmãtoarele:
1.1. Bilanţul contabil se întocmeşte pe baza ultimei balanţe de verificare a conturilor sintetice la 31 decembrie 2005, pusã de acord cu balanţele de verificare ale conturilor analitice, dupã înregistrarea cronologicã şi sistematicã a operaţiunilor consemnate în documente justificative, întocmite potrivit legii.
Se vor efectua, în prealabil:
- analiza soldurilor conturilor contabile astfel încât acestea sã reflecte operaţiuni patrimoniale ale instituţiei publice şi sã corespundã funcţiunii stabilite în planurile de conturi în vigoare;
- clarificarea sumelor ce se menţin nejustificat în conturile 220 "Debitori", 225 "Clienţi", 231 "Creditori", 234 "Furnizori" etc., urmãrindu-se achitarea obligaţiilor şi încasarea creanţelor în lei şi în valutã, dupã caz;
- analiza sumelor încasate de la debitori sau clienţi din anii precedenţi, care, potrivit legii, se vireazã la bugetul de stat sau bugetele locale, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, dupã caz, subcapitolul 30.01.03, respectiv 30.02.03, 30.03.03, 30.04.03, 30.05.03 "Restituiri de fonduri din finanţarea bugetarã a anilor precedenţi".
1.2. In conformitate cu prevederile <>art. 7 alin. (1) din Legea contabilitãţii nr. 82/1991 republicata, instituţiile publice au obligaţia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de activ si de pasiv deţinute la începutul activitãţii, cel puţin odatã pe an pe parcursul funcţionarii lor, in cazul fuziunii sau încetãrii activitãţii, precum si in alte situaţii prevãzute de lege.
Potrivit pct. 5 din Normele privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de activ si de pasiv, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1753/2004 , publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 1174 din 13 decembrie 2004, "Inventarierea anuala a elementelor de activ si de pasiv se face, de regula, cu ocazia incheierii exerciţiului financiar, avandu-se in vedere si specificul activitãţii fiecãrei unitãţi".
În conformitate cu prevederile <>art. 20 din Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã, şi ale pct. 10 lit. B Anexa 1 din Normele metodologice de întocmire şi utilizare a registrelor si formularelor comune pe economie, privind activitatea financiara si contabila, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1850/2004 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 23 bis din 7 ianuarie 2005, instituţiile publice au obligaţia sã completeze Registru-inventar, pe baza inventarierii faptice a fiecãrui cont de activ si de pasiv.
Elementele de activ si de pasiv inscrise in Registrul-inventar au la baza listele de inventariere sau alte documente care justifica conţinutul acestora.
Potrivit prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.031/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înregistrarea în contabilitate a bunurilor care alcãtuiesc domeniul public al statului şi al unitãţilor administrativ-teritoriale, bunurile proprietate publicã aflate în administrarea ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale şi instituţiilor publice subordonate acestora se inventariazã anual pe liste de inventariere distincte.
Persoanele juridice, care, potrivit legii, au în concesiune, închiriere sau în folosinţã gratuitã bunuri din domeniul public sau privat al statului ori al unitãţilor administrativ-teritoriale au obligaţia inventarierii anuale a bunurilor respective pe liste de inventariere distincte, care se transmit şi titularului dreptului de administrare.
1.3. În contabilitatea Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Serviciului Roman de Informaţii, Serviciului de Protecţie si Paza şi/sau unitãţilor din subordinea acestora, operaţiunile de compensare a obligaţiilor datorate agenţilor economici distribuitori de benzina si motorina, prin compensare cu sumele datorate de aceştia la bugetul de stat, potrivit prevederilor <>art. 43 din Legea bugetului de stat pe anul 2005, nr. 511/2004 , se reflectã în creditul contului 701 "Finanţarea în baza unor acte normative speciale" - analitic 701.11 "Finanţarea în baza prevederilor <>art. 43 din Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 ".
În creditul acestui cont Administraţia Naţionala a Rezervelor de Stat, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Serviciul Roman de Informaţii, Serviciul de Protecţie si Paza şi/sau unitãţile din subordinea acestora înregistreazã sumele datorate şi neachitate agenţilor economici distribuitori de carburanţi si lubrifianti, care au intrat în acţiunea de compensare a unor obligaţii bugetare, potrivit prevederilor <>art. 43 din Legea bugetului de stat pe anul 2005, nr. 511/2004 :




234 "Furnizori"/analitic = 701 "Finanţarea in baza unor
distinct acte normative speciale"
analitic
701.11 "Finanţarea în baza
prevederilor art. 43 din
Legea bugetului de stat
pe anul 2005, nr. 511/2004"



Contul 701 "Finanţarea în baza unor acte normative speciale" se debiteazã la finele anului prin creditul contului 410 "Cheltuielile instituţiei publice finanţate de la buget" sau 702 "Finanţarea de la buget privind anii precedenţi şi alte surse", dupã caz:




701 "Finantarea in baza = %
unor acte normative 410 "Cheltuielile instituţiei
speciale"-analitic: publice finanţate de la
701.11 "Finanţarea in baza buget"
prevederilor art. 43 702 "Finanţarea de la buget
din Legea bugetului de privind anii precedenţi
stat pe anul 2005, si alte surse"
nr. 511/2004."



Soldul contului reprezintã contravaloarea materialelor neconsumate din finanţarea în baza prevederilor <>art. 43 din Legea bugetului de stat pe anul 2005, nr. 511/2004 .
1.4. Potrivit prevederilor <>art. 19 alin. (5) din Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã, la instituţiile publice, rezultatul execuţiei bugetare se stabileşte anual prin închiderea conturilor de cheltuieli efective şi a conturilor de surse din care au fost efectuate.
În aplicarea prevederilor de mai sus, precum şi a unor prevederi ale Normelor metodologice privind încheierea exerciţiului bugetar al anului 2005, în bilanţul contabil încheiat la 31 decembrie 2005, urmãtoarele conturi nu pot prezenta sold:

- La instituţiile publice finanţate de la buget:


- contul 101 "Disponibil al bugetului de stat la trezoreria statului";
- contul 105 "Disponibil al instituţiei publice" (cu excepţia
disponibilitãţilor din finanţarea externa nerambursabila
si creditelor externe);
- contul 105.01 "Disponibil din procurarea valutei la instituţiile publice";
- contul 118 "Disponibil din contravaloarea în lei a sumelor încasate
in valuta";
- contul 13 "Casa";
- contul 410 "Cheltuielile instituţiei publice finanţate de la buget"
(se închide prin debitul contului 700 "Finanţare de la
buget privind anul curent");
- contul 412 "Diferenţe de curs valutar" se închide astfel:
soldul creditor al contului 412 se închide prin creditul
contului 702 "Finanţarea de la buget privind anii
precedenţi şi alte surse";
soldul debitor al contului 412 se închide prin
debitul contului 702 "Finanţarea de la buget privind
anii precedenţi şi alte surse";
- contul 421 "Cheltuieli din fonduri cu destinaţie specialã"
(se închide prin debitul contului 337 "Fonduri cu
destinaţie specialã", distinct pentru fiecare fond
constituit potrivit reglementãrilor legale in vigoare);
- contul 423 "Cheltuieli cu comisioane si speze bancare"
(se inchide prin debitul contului 522 "Venituri din
dobânzi bancare");
- contul 443 "Cheltuieli din fondul extrabugetar conform Legii
nr. 112/1995" (se închide prin debitul contului
343 "Fondul extrabugetar conform <>Legii nr. 112/1995 ");
- contul 501 "Veniturile bugetului de stat" (se închide prin creditul
contului 101 "Disponibil al bugetului de stat la
trezoreria statului");
- contul 700 "Finanţarea de la buget privind anul curent" (se închide
prin creditul conturilor 410 "Cheltuielile instituţiei
publice finanţate de la buget", respectiv 702 "Finanţarea
de la buget privind anii precedenţi şi alte surse").



La instituţiile publice finanţate din venituri proprii, venituri proprii si subvenţii de la bugetul de stat:




- contul 13 "Casa";
- contul 412 "Diferenţe de curs valutar" se închide în funcţie de
natura diferentelor de curs valutar favorabile sau
nefavorabile, astfel:
soldul creditor al contului 412 se închide prin creditul
contului 528 "Venituri din anii precedenţi şi alte surse";
soldul debitor al contului 412 se închide prin debitul
contului 528 "Venituri din anii precedenţi şi alte surse";
- contul 420 "Cheltuielile instituţiei publice finanţate din venituri
proprii" (se închide prin debitul contului 520 "Veniturile
proprii ale instituţiei publice"). Fac excepţie
cheltuielile aferente producţiei neterminate aflate în
stoc la 31 decembrie 2005;
- contul 425 "Cheltuielile instituţiilor de învãţãmânt conform Legii
nr. 84/1995" (se închide prin debitul contului
525 "Veniturile instituţiilor de învãţãmânt conform
<>Legii nr. 84/1995 ");
- contul 427 "Cheltuielile activitãţilor sanitare conform Ordonanţei
de urgenţã a Guvernului nr. 150/2002" (se închide prin
debitul contului 527 "Venituri din activitatea
sanitarã");
- contul 491 "Cheltuieli din venituri pentru finanţarea de bazã a
instituţiilor de învãţãmânt superior" (se închide prin
debitul contului 591 "Venituri pentru finanţarea de bazã
a instituţiilor de învãţãmânt superior");
- contul 492 "Cheltuieli din alocaţii bugetare cu destinaţie specialã"
(se închide prin debitul contului 592 "Venituri din
alocaţii bugetare cu destinaţie specialã").



Soldurile debitoare ale conturilor 420, 425, 427, 491 şi 492, rãmase neînchise, în cazul în care veniturile încasate au fost mai mici decât cheltuielile efectuate în limita bugetului aprobat, se închid la finele anului 2005 prin debitul contului 528 "Venituri din anii precedenţi şi alte surse".

La unitãţile administrativ-teritoriale:




- contul 102 "Disponibil al bugetului local la trezoreria statului";
- contul 13 "Casa";
'ad contul 202 "Sume acordate din fondul de rulment pentra acoperirea
golurilor temporare de casa";
- contul 209 "Sume primite din fondul de rulment pentru acoperirea
golurilor temporare de casa";
- contul 401 "Cheltuieli din fondul de rulment" (se inchide prin debitul
contului 339 "Fondul de rulment" );
- contul 472 "Cheltuieli din fondul pentru construcţii de locuinţe"
(se închide prin debitul contului 372 "Fondul pentru
construcţii de locuinţe");
- contul 476 "Cheltuieli din taxe speciale" (se inchide prin debitul
contului 376 "Taxe speciale")
- contul 481 "Cheltuieli din sume reprezentând amortizarea activelor
fixe deţinute de serviciile publice de interes local"
(se inchide prin debitul contului 381 "Sume reprezentând
amortizarea activelor fixe deţinute de serviciile publice
de interes local");
'ad contul 482 "Cheltuieli din fonduri externe nerambursabile" (se inchide
prin debitul contului 382 "Fonduri externe
nerambursabile");
- contul 400*) "Cheltuielile bugetului local";
- contul 500**) "Veniturile bugetului local";
- contul 57 "Rezultatul execuţiei bugetare".


*) Se închide prin debitul contului 57 "Rezultatul execuţiei bugetare".
**) Se închide prin creditul contului 57 "Rezultatul execuţiei bugetare".



NOTĂ:
În situaţia în care bugetul local nu poate rambursa eventualele împrumuturi restante, dobânzile şi comisioanele aferente, contul 102.01 "Disponibil din fondul de rulment al bugetului local" nu prezintã sold.

La instituţiile publice finanţate din bugetul asigurãrilor sociale de stat:


- contul 13 "Casa";
- contul 408 "Cheltuielile bugetului asigurãrilor sociale de stat"
(se închide prin debitul contului 57 "Rezultatul
execuţiei bugetare");
- contul 504 "Veniturile bugetului asigurãrilor sociale de stat"
(se inchide prin creditul contului 57 "Rezultatul
execuţiei bugetare");
- contul 506 "Subventii primite de bugetul asigurãrilor sociale de stat
(se inchide prin creditul contului 57 "Rezultatul
execuţiei bugetare");



La instituţiile publice finanţate din bugetul asigurãrilor sociale pentru şomaj:



- contul 13 "Casa";
- contul 436 "Cheltuielile bugetului asigurãrilor pentru, şomaj"
(se inchide prin debitul contului 57 "Rezultatul
execuţiei bugetare");
- contul 536 "Veniturile bugetului asigurãrilor pentru şomaj" (se
inchide prin creditul contului 57 "Rezultatul execuţiei
bugetare").



La instituţiile publice finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate:



- contul 13 "Casa";
- contul 479 "Cheltuielile bugetului Fondului naţional unic de
asigurãri sociale de sãnãtate (se închide prin debitul
contului 57 "Rezultatul execuţiei bugetare");
- contul 579 "Veniturile bugetului Fondului naţional unic de
asigurãri sociale de sãnãtate (se inchide prin creditul
contului 57 "Rezultatul execuţiei bugetare") .



1.5. Dupã întocmirea bilanţului contabil la 31 decembrie 2005 potrivit prezentelor norme, se vor efectua urmãtoarele operaţiuni:
a) Închiderea conturilor existente la 31 decembrie 2005 conform Ordinului ministrului finanţelor nr. 324/1984 , cu modificãrile si completãrile ulterioare:
- pentru conturile de activ:


978 "Bilant de închidere" = %
Conturi de activ


- pentru conturile de pasiv:


% = 978 "Bilanţ de inchidere"
Conturi de pasiv



b) Deschiderea conturilor la 1 ianuarie 2006 potrivit anexei "Transpunerea soldurilor din balanţa de verificare de la 31 decembrie 2005 in noul plan de conturi general" aprobat prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 1.186 bis din 29 decembrie 2005:
- pentru conturile de activ:



% = 891 "Bilanţ de deschidere"
Conturi de activ



- pentru conturile de pasiv:


891 "Bilanţ de deschidere" = %
Conturi de pasiv



1.6. Prevederile din <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.577/2003 pentru modificarea si completarea <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 520/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitãţii veniturilor bugetare referitoare la înregistrarea in contabilitatea Direcţiei generale a contabilitãţii publice a acţiunilor rezultate din conversia in acţiuni a creanţelor fondului de risc pentru garanţii de stat si fondul de dezvoltare aflat la dispoziţia Guvernului, precum si prevederile referitoare la derularea operaţiunilor de încasare si virare la buget a dividendelor aferente acţiunilor dobândite raman valabile si dupã data de 1 ianuarie 2006.
Prevederile Cap. I "Reflectarea in contabilitate a operaţiunilor privind declararea si colectarea creanţelor bugetare reprezentând contribuţii sociale" din Normele metodologice privind modul de reflectare in contabilitatea instituţiilor publice a unor operaţiuni ce decurg din aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar, aprobata si modificata prin <>Legea nr. 609/2003 , aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 650/2004 , cu excepţia celor referitoare la înregistrarea in contabilitate a principalelor operaţiuni, raman valabile si dupã data de 1 ianuarie 2006.
1.7. Instituţiile publice care la finele anului 2005 au dispus plaţi aferente unor cheltuieli angajate, lichidate, ordonanţate si plãtite in limita creditelor bugetare aprobate in bugetul anului 2005, returnate in anul 2006 ca urmare a unor erori de completare a ordinelor de plata, pot reinitia plãţile respective din conturile in care sumele restituite au fost incasate, fara afectarea bugetului anului 2006.
1.8. In vederea prezentãrii unei imagini fidele asupra patrimoniului aflat in administrarea ordonatorului principal de credite, se pot efectua unele operaţiuni de consolidare (eliminarea contului 213 "Alte decontãri" din activul si pasivul bilanţului centralizat, precum si consolidarea conturilor privind taxa pe valoarea adãugata de plata, respectiv de recuperat).

2. Reflectarea in contabilitatea instituţiilor publice a operaţiunilor privind încheierea exerciţiului bugetar al anului 2005, cuprinse in Normele aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1952/2005 .
2.1. La unitãţile administrativ-teritoriale, reflectarea în contabilitate a operaţiunilor cuprinse în cap. IV "Încheierea execuţiei bugetelor locale":
Punctul 4.8(1)
- Constituirea disponibilului cu destinaţie specialã din cote defalcate din impozitul pe venit, care urmeazã a fi alocate bugetelor locale, rezervat de cãtre unitãţile trezoreriei statului în contul 50.02.07 "Disponibil cu destinaţie specialã din cote defalcate din impozitul pe venit care urmeazã a fi alocate bugetelor locale":




119.01 = 337
"Disponibil din fonduri cu "Fonduri cu destinaţie speciala"
destinaţie speciala si de analitic 337.40 "Cote defalcate
redistribuire" din impozitul pe venit care
urmeazã a fi alocate bugetelor
locale"



Disponibilul cu destinaţie specialã din cote defalcate din impozitul pe venit, care urmeazã a fi alocate bugetelor locale, se raporteazã în anexa nr. 15 "Disponibil din mijloace cu destinaţie specialã" pe rândul 16 "Alte fonduri speciale".
- Virarea în contul bugetelor locale a cotelor defalcate din impozitul pe venit rezervate în contul 50.02.07, dupã prezentarea ordinelor de platã pentru achitarea obligaţiilor de platã cãtre furnizorii de energie termicã:



337 = 119.01
"Fonduri cu destinaţie speciala" "Disponibil din fonduri cu
analitic 337.40 "Cote defalcate din destinaţie speciala si de
impozitul pe venit care urmeazã redistribuire"
a fi alocate bugetelor locale"



Punctul 4.9
- La finele anului 2005, în soldul contului 106 "Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale", respectiv 335 "Cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale" pot rãmâne eventuale cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale nealocate bugetelor locale, ca urmare a neachitãrii de cãtre unitãţile administrativ-teritoriale a obligaţiilor cãtre furnizorii de energie livratã populaţiei, în condiţiile legii.

Punctul 4.10
- Stabilirea rezultatului execuţiei bugetului local (punctul 4.10.1):
1. În situaţia în care veniturile sunt mai mari decât cheltuielile bugetului local (punctul 4.10.1.1):
a) reîntregirea fondului de rulment al unitãţii administrativ-teritoriale cu sumele repartizate din acesta in cursul anului 2005:


209 = 102
"Sume primite din fondul de "Disponibil al bugetului local
rulment pentru acoperirea la trezoreria statului"
golurilor temporare de casa"

si,

102.1 = 202
"Disponibil din fondul de "Sume acordate din fondul
rulment al bugetului local" de rulment pentru acoperirea
golurilor temporare de casa"



b) închiderea conturilor de venituri şi cheltuieli si stabilirea rezultatului execuţiei bugetelor locale:



500 = 57.01
"Veniturile bugetului local" "Rezultatul execuţiei bugetelor locale"

57.01 = 400
"Rezultatul execuţiei bugetelor "Cheltuielile bugetului local"
locale"



c) utilizarea cu prioritate a excedentului din exerciţiul curent al bugetului local pentru rambursarea eventualelor împrumuturi restante, plata dobânzilor, comisioanelor, spezelor si a altor costuri aferente acestora:


57.01 = 102
"Rezultatul execuţiei "Disponibil al bugetului local
bugetelor locale" la trezoreria statului"



d) constituirea fondului de rulment propriu:



57.01 = 339
"Rezultatul execuţiei "Fondul de rulment"
bugetelor locale"

si,

102.01 = 102
"Disponibil din fondul "Disponibil al bugetului
de rulment al bugetului local la trezoreria statului"
local"



2. În situaţia în care veniturile sunt mai mici decât cheltuielile bugetului local (punctul 4.10.1.2):
a) închiderea conturilor de venituri şi de cheltuieli pentru stabilirea rezultatului execuţiei bugetelor locale:


500 = 57.01
"Veniturile bugetului local" "Rezultatul execuţiei bugetelor
locale"

57.01 = 400
"Rezultatul execuţiei "Cheltuielile bugetului local"
bugetelor locale"



b) Pe baza hotãrârii consiliilor locale, judeţene si Consiliului General al municipiului Bucureşti acoperirea definitivã a deficitului rezultat din execuţia bugetului local, din fondul de rulment propriu al unitãţii administrativ-teritoriale:


401 = 102.01
"Cheltuieli din fondul "Disponibil din fondul de
de rulment" rulment al bugetului local"

si,

102 = 57.01
"Disponibil al bugetului "Rezultatul execuţiei bugetelor
local la trezoreria locale"
statului"



NOTĂ:
Dupã efectuarea înregistrãrilor contabile de mai sus, contul 57.01 nu prezintã sold, iar soldul contului 102.01, trebuie sã fie identic cu soldul contului 82.98.02.01 "Excedent" deschis la unitãţile trezoreriei statului.

2.2. La Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale şi instituţiile subordonate, reflectarea în contabilitate a operaţiunilor cuprinse în cap. V "Încheierea execuţiei bugetului asigurãrilor sociale de stat":
Punctul V.1
- Închiderea conturilor de venituri şi cheltuieli ale sistemului de asigurare pentru accidente de munca şi boli profesionale - punctul 5.1.1.
- Închiderea conturilor de venituri ale sistemului de asigurare pentru accidente de munca şi boli profesionale (subcapitolele 11.04.01, 11.04.02, 11.04.03 si 22.04.10):




504 = 57.03
"Veniturile bugetului asigurãrilor "Rezultatul execuţiei bugetare"
sociale de stat" - analitic 57.03.01 "Rezultatul
execuţiei sistemului de
asigurãri pentru accidente de
munca si boli profesionale"



- Închiderea conturilor de cheltuieli ale sistemului de asigurare pentru accidente de munca şi boli profesionale (subcapitolele 61.04 si 74.04):



57.03 = 408
"Rezultatul execuţiei bugetare" "Cheltuielile bugetului
analitic 57.03.01 "Rezultatul asigurãrilor sociale de stat"
execuţiei sistemului de
asigurãri pentru accidente de
munca si boli profesionale"



- Virarea disponibilitãţilor din anii precedenţi existente in soldul contului 30.01 "Disponibil al Fondului iniţial pentru funcţionarea sistemului de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale" in contul 81.01.98.04.04 "Excedent al sistemului de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale" - punctul 5.3.2.3



103 = 141
"Disponibil al bugetului "Disponibil din fondul iniţial
asigurãrilor sociale de stat" pentru funcţionarea sistemului
de asigurare pentru accidente de
muncã şi boli profesionale"

341 = 57.03
"Fondul iniţial pentru "Rezultatul execuţiei bugetare"
funcţionarea sistemului de - analitic 57.03.01 "Rezultatul
asigurare pentru accidente execuţiei sistemului de asigurãri
de munca si boli profesionale" pentru accidente de munca si boli
profesionale"



Punctul V.2
- Închiderea conturilor de venituri şi cheltuieli ale bugetului asigurãrilor sociale de stat - punctul 5.2.2
- Închiderea conturilor de venituri ale bugetului asigurãrilor sociale de stat (cu excepţia celor menţionate la punctul 5.1.1.):




% = 57.03
"Rezultatul execuţiei bugetare"
analitic 57.03.02 "Rezultatul
execuţiei bugetului asigurãrilor
504 sociale de stat"
"Veniturile bugetului
asigurãrilor sociale de stat"
506
"Subvenţii primite de bugetul
asigurãrilor sociale de stat"



- Închiderea conturilor de cheltuieli ale bugetului asigurãrilor sociale de stat (cu excepţia celor menţionate la punctul 5.1.1.):




57.03 = 408
"Rezultatul execuţiei "Cheltuielile bugetului
bugetare" asigurãrilor sociale de stat"
analitic 57.03.02
"Rezultatul execuţiei
bugetului asigurãrilor
sociale de stat"



- Finanţarea cheltuielilor bugetului asigurãrilor sociale de stat din disponibilitãţile contului curent general al trezoreriei statului:


103 = 710
"Disponibil al bugetului "Finanţarea bugetului
asigurãrilor sociale asigurãrilor sociale de
de stat" stat de la trezoreria statului"



2.3. La Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã şi unitãţile subordonate, reflectarea în contabilitate a operaţiunilor cuprinse la cap. VI "Încheierea execuţiei fondurilor speciale":
Punctul 6.1.1.
- Închiderea conturilor de venituri şi cheltuieli ale bugetului asigurãrilor pentru şomaj:
- Închiderea conturilor de venituri ale bugetului asigurãrilor pentru somaj - punctul 6.1.4:



536 = 57.04
"Veniturile bugetului asigurãrilor "Rezultatul execuţiei bugetare"
pentru somaj"



- Închiderea conturilor de cheltuieli ale bugetului asigurãrilor pentru somaj - punctul 6.1.5:



57.04 = 436
"Rezultatul execuţiei "Cheltuielile bugetului
bugetare" asigurãrilor pentru somaj"



Transferarea de cãtre agenţiile teritoriale pentu ocuparea forţei de munca a rezultatului execuţiei bugetului asigurãrilor pentru somaj înregistrat la finele aului 2005, in contul 86.00.00 "Excedent/Deficit curent al bugetului asigurãrilor pentru şomaj pe anul 2005" deschis pe seama Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca la Activitatea de trezorerie si contabilitate publica a Municipiului Bucureşti:
- transferul excedentului bugetar:


57.04 = 116
"Rezultatul execuţiei "Disponibil al bugetului
bugetare" asigurãrilor pentru şomaj"



- preluarea deficitului bugetar:


116 = 57.04
"Disponibil al bugetului "Rezultatul execuţiei bugetare"
asigurãrilor pentru şomaj"



2.4. La Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi unitãţile subordonate, reflectarea în contabilitate a operaţiunilor cuprinse în cap. VI "Încheierea execuţiei fondurilor speciale":
Punctul 6.2
- Operaţiunile de incheiere a execuţiei bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate:
Restituirea subvenţiilor primite de Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate de la bugetul de stat, ramase neutilizate la finele anului 2005 (punctul 6.2.1.)


579 = 179
"Veniturile bugetului Fondului "Disponibil din Fondul
naţional unic de asigurãri sociale naţional unic de asigurãri
de sãnãtate" sociale de sãnãtate"



- Constituirea fondului de rezerva in cota de 1% aplicata asupra veniturilor colectate in anul curent - punctul 6.2.1.(1) la 6.2.1.(6):



579 = 179
"Veniturile bugetului Fondului "Disponibil din Fondul
naţional unic de asigurãri sociale naţional unic de asigurãri
de sãnãtate" sociale de sãnãtate"

şi,

129 = 350
"Disponibil din fondul de "Fondul de rezerva constituit
rezerva constituit potrivit potrivit O.U.G. 150/2002"
O.U.G. 150/2002"



- Închiderea conturilor de venituri şi cheltuieli ale bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate (punctul 6.2.2 )
- Închiderea conturilor de venituri ale bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate:


579 = 57.05
"Veniturile bugetului Fondului naţional "Rezultatul execuţiei
unic de asigurãri sociale de sãnãtate" bugetare"



- Închiderea conturilor de cheltuieli ale bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate:


57.05 = 479
"Rezultatul execuţiei bugetare" "Cheltuielile bugetului Fondului
naţional unic de asigurãri
sociale de sãnãtate"



- Acoperirea deficitului curent al bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate din fondul de rezerva (punctul 6.2.3.2)


350 = 57.05
"Fondul de rezerva constituit "Rezultatul execuţiei bugetare"
conform Ordonanţei de urgenta
a Guvernului nr. 150/2002"

şi,

179 = 129
"Disponibil din fondul naţional "Disponibil din fondul de rezerva
unic de asigurãri sociale constituit conform Ordonanţei
de sãnãtate" de urgenta a Guvernului
nr. 150/2002"



Transferarea de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate judeţene, Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Municipiului Bucureşti, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, a rezultatului execuţiei bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate in contul 87.00.00 "Excedent/Deficit curent al bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate pe anul 2005" deschis pe seama Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.

- transferul excedentului bugetar:


57.05 = 179
"Rezultatul execuţiei bugetare" "Disponibil al bugetului
Fondului naţional unic de
asigurãri sociale de sãnãtate"


- preluarea deficitului bugetar:


179 = 57.05
"Disponibil al bugetului "Rezultatul execuţiei bugetare"
Fondului naţional unic de
asigurãri sociale de sãnãtate"


2.5. In conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilitãţii veniturilor bugetare, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 520/2003 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 292 din 25 aprilie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, compartimentele de contabilitate din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene si a Municipiului Bucureşti, precum si Direcţia generala de administrare a marilor contribuabili care ţin evidenţa sumelor încasate din impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului de stat vor avea în vedere închiderea contului 501 "Veniturile bugetului de stat" la 31 decembrie 2005, astfel:


501 "Veniturile bugetului = 101 "Disponibil al bugetului
de stat" de stat la trezoreria statului"


Înaintea intocmirii situaţiilor financiare anuale compartimentele mai sus menţionate au obligaţia sa efectueze punctajul de conformitate intre datele înscrise in evidenta contului 220.31 "Debitori ai bugetului de stat" si cele din evidenta analitica pe plãtitori organizata la nivelul unitãţilor fiscale teritoriale.
La intocmirea situaţiilor financiare la 31 decembrie 2005, creditorii bugetari care administreazã venituri bugetare, in condiţiile legii, vor asigura concordanta datelor înscrise in bilanţul contabil, cont 220 "Debitori" desfãşurat in conturi sintetice de gradul II respectiv 220.31 "Debitori ai bugetului de stat", 220.32 "Debitori ai bugetului local", 220.33 "Debitori ai bugetului asigurãrilor sociale de stat", 220.34 "Debitori ai bugetului asigurãrilor pentru şomaj", 220.35 "Debitori ai bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate", cu cele raportate in Anexa nr. 22 "Situaţia creanţelor bugetare neincasate la data de 31 decembrie 2005".
3. Întocmirea conturilor de execuţie bugetarã şi a anexelor
3.1. Potrivit prevederilor <>art. 56 alin. (3) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, <>Ordonanţei Guvernului nr. 45/2003 privind finanţele publice locale, aprobata cu modificãri si completãri prin <>Legea nr. 108/2004 , întocmirea şi raportarea conturilor anuale de execuţie a bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetelor locale şi bugetelor fondurilor speciale se fac pe structura bugetelor aprobate în baza prevederilor <>Legii bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 , si ale ordonanţelor de rectificare, ale <>Legii bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2005 nr. 512/2004 si ale ordonanţelor de rectificare, şi ale hotãrârilor consiliilor locale, judeţene si Consiliului General al Municipiului Bucureşti din anul 2005, cu respectarea precizãrilor din subsolul formularelor privind "raportarea anualã".
3.2. Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi alte autoritãţi publice care au aprobate prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2005 nr. 511/2004 "bugete pe programe" vor avea în vedere prevederile Circularei Ministerului Finanţelor Publice nr. 21.051/2002 şi ale pct. 8 din Circulara Ministerului Finanţelor Publice nr. 18.125/2003 .
Potrivit prevederilor <>art. 56 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, ordonatorii principali de credite au obligaţia sã întocmeascã şi sã anexeze la situaţiile financiare anuale rapoarte de performanţã în care se prezintã, pe fiecare program, obiectivele, rezultatele preconizate şi cele obţinute, indicatorii şi costurile asociate. Raportarea execuţiei bugetului pe programe se face în structura prevãzutã în <>Legea bugetului de stat pe anul 2005, nr. 511/2004 , cu ajutorul Anexei nr. 27 "Sinteza programelor" şi Anexei nr. 28 "Fişa programelor" (formulare din situaţiile financiare).
3.3. In Anexa 10 "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice" (formular din situaţiile financiare) se inscriu denumirea şi simbolul capitolelor şi subcapitolelor din bugetul aprobat al instituţiilor publice finanţate din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurãrilor sociale de stat, intrãrile de credite externe, fonduri externe nerambursabile.
In Anexa 10 "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice" se raporteazã si veniturile si cheltuielile instituţiilor publice (serviciilor publice) finanţate integral din venituri proprii, respectiv din venituri proprii si subvenţii acordate de la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat sau bugetele locale, dupã caz, precum si veniturile si cheltuielile activitãţilor finanţate integral din venituri proprii de pe langa unele instituţii publice.
3.4. Ministerele si celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, alte autoritãţi publice, precum si instituţiile publice din subordinea acestora, care administreazã venituri proprii, potrivit legii, vor raporta execuţia bugetului astfel:
- execuţia bugetului activitãţilor finanţate integral din venituri proprii cuprinse in anexa nr. 3 la <>Legea bugetului de stat nr. 511/2004 , potrivit structurii prevãzute in bugetul aprobat (Anexa nr. 2a cu codul 03);
- execuţia bugetului instituţiilor publice si activitãţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii, cuprinse in anexa nr. 3 la <>Legea bugetului de stat nr. 511/2004 , potrivit structurii bugetului aprobat (Anexa nr. 2b cu codul 03);
- execuţia bugetului instituţiilor publice si activitãţilor finanţate integral sau partial din venituri proprii, care va include atât execuţia bugetelor aprobate prin <>Legea bugetului de stat nr. 511/2004 , cat si a celorlalte bugete aprobate potrivit legii (Anexa nr. 2 cu codul 20, formular din situaţiile financiare).
3.5. Anexa nr. 14 "Detalierea cheltuielilor" (formular din situaţiile financiare) se completeazã distinct pentru cheltuielile efectuate din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, intrãrile de credite externe, fonduri externe nerambursabile, venituri proprii etc., la nivel de capitol, subcapitol, titlu, articol si alineat de cheltuieli.
În formularele de situaţii financiare centralizate ce se depun la Ministerul Finanţelor Publice, coloana "Cheltuieli efective" nu se completeazã.
Instituţiile publice care în anul 2005 au efectuat cheltuieli privind activitatea de învãţãmânt vor depune anexa nr. 14 "Detalierea cheltuielilor" şi pe articole şi alineate în cadrul subcapitolelor capitolului 57.00 "Învãţãmânt", indiferent de bugetul din care acestea au fost efectuate, pânã la 31 martie 2006.
3.6. Anexa nr. 15 "Disponibil din mijloace cu destinaţie specialã" (formular din situaţiile financiare) se completeazã de instituţiile publice care deţin disponibilitãţi din mijloace cu destinaţie specialã, potrivit legii, cu respectarea precizãrilor din subsolul formularului.
3.7. Anexa nr. 8 "Situaţia privind execuţia cheltuielilor angajate la finele trimestrului" se completeazã potrivit prevederilor pct. 10 din Circulara Ministerului Finanţelor Publice nr. 18.125/2003 , pe structura aprobatã în anexa nr. 4 la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 23 ianuarie 2003.
Sumele reprezentând angajamente legale de plãtit ce se raporteazã în coloana 8 se preiau din soldul contului 960 "Angajamente legale".
Pentru realizarea cerinţei prevãzute în funcţiunea contului 960 "Angajamente legale", respectiv ca la finele anului soldul contului sã reprezinte totalul angajamentelor rãmase neachitate, angajamente efectuate în limita bugetului aprobat, se vor efectua urmãtoarele:
- Analiza şi regularizarea sumelor reprezentând drepturi salariale ale personalului şi obligaţiile aferente, pensii şi ajutoare sociale stabilite conform, legilor în vigoare, precum şi cheltuieli cu dobânzile şi alte cheltuieli aferente datoriei publice care au fost înregistrate în contul 960 "Angajamente legale" cu întreaga sumã din bugetul aprobat, astfel încât soldul contului sã reflecte obligaţii rãmase neachitate înscrise în documente de lichidare înregistrate în contul 230 "Decontãri cu salariaţii", 231 "Creditori", 232 "Decontãri cu bugetul", 233 "Decontãri privind asigurãrile sociale".
In aplicarea prevederilor <>Art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 174/2005 privind reglementarea unor probleme financiare in anul 2005, potrivit cãrora ordonatorii principali de credite si instituţiile publice din subordine, care înregistreazã economii la "Cheltuieli de personal" vor plati in luna decembrie 2005, integral sau sub forma de avansuri, drepturile aferente acestei luni, in limita economiilor înregistrate, prin derogare de la prevederile <>art. 53 din Legea nr. 500/2002 , cu modificãrile ulterioare si pot înregistra in luna decembrie cheltuielile cu salariile, cu condiţia încadrãrii in bugetul aprobat.
- Analiza şi regularizarea sumelor reprezentând angajamente legale individuale, astfel încât soldul contului sã reflecte obligaţii rãmase neachitate ce decurg din:
- angajamente legale individuale neonorate de furnizori şi alţi creditori pânã la finele anului;
- angajamente legale individuale onorate de furnizori şi alţi creditori, materializate în bunuri livrate, lucrãri executate şi servicii prestate care nu au fost achitate pana la finele anului, evidenţiate în contabilitate în conturile 234 "Furnizori" şi 231 "Creditori".
Facturile privind furnizarea de energie electrica, termica, apa, canal, salubritate, telefon, etc., care reprezintã consumuri aferente lunii decembrie si care au fost primite in instituţii dupã data de 31 decembrie 2005 pot fi înregistrate in contabilitate in luna decembrie, cu condiţia încadrãrii in bugetul aprobat.
3.8. Instituţiile publice care au beneficiat de fonduri externe nerambursabile prevãzute in bugetul aprobat pe anul 2005 la capitolul 50.30 "Fonduri externe nerambursabile" derulate in mod direct de instituţie sau prin Oficiul de Plaţi si Contractare Phare, întocmesc Anexa nr. 11 "Execuţia fondurilor externe nerambursabile" (formular din situaţiile financiare) care se va completa cu: prevederi iniţiale, prevederi definitive, plãţi efectuate. Datele raportate vor fi puse de acord cu cele din evidenţa agenţiilor de implementare, respectiv cu cele înscrise în situaţiile operative transmise direcţiei de specialitate din Ministerul Finanţelor Publice.
Celelalte fonduri externe nerambursabile care nu sunt cuprinse in bugetul aprobat pe anul 2005 la capitolul 50.30 "Fonduri externe nerambursabile" se raporteazã in anexa nr. 15 "Disponibil din mijloace cu destinaţie speciala".
3.9. Instituţiile publice care au în administrare bunuri din domeniul public sau privat al statului şi al unitãţilor administrativ-teritoriale, dupã caz, precum şi cele care au participaţii la capitalul social al unor societãţi comerciale, în condiţiile legii, întocmesc Anexa nr. 17 "Situaţia activelor fixe" (formular din situaţiile financiare).
3.10. Anexa nr. 18 "Situaţia creanţelor şi datoriilor" (formular din situaţiile financiare) se întocmeşte de instituţiile publice pentru creanţele şi datoriile existente în sold la finele anului 2005 distinct, pe surse de provenienţã a creanţelor, respectiv datoriilor (alocaţii bugetare, venituri proprii, fonduri speciale, intrãri de credite externe).
Instituţiile publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul, de stat sau bugetele locale, dupã caz, raporteazã situaţia creanţelor şi datoriilor la codurile 21 (pentru creanţe) şi 24 (pentru datorii).
3.11. Anexa nr. 20 "Plãţi restante" (formular din situatiile financiare) se completeazã cu sumele reprezentând plãţi restante faţã de furnizori, bugetul de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele locale şi alţi creditori.
3.12. Anexa nr. 12a "Venituri, cheltuieli şi excedente ale bugetelor locale pe unitãţi administrativ-teritoriale pe anul 2005" (formular din situatiile financiare) se întocmeşte anual de unitãţile administrativ-teritoriale cu indicatori de sintezã privind veniturile proprii şi celelalte surse în completare, cheltuielile şi excedentul bugetului local respectiv. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti centralizeazã indicatorii respectivi pe ansamblul judeţului şi municipiului Bucureşti şi depun formularul centralizat o datã cu situaţiile financiare anuale.
3.13. Intrãrile de credite externe prevãzute în bugetul aprobat pentru anul 2005 se raporteazã in Anexele nr. 3 si 4 "Contul de execuţie privind intrãrile de credite externe" (formulare din situatiile financiare) care se completeazã în conformitate cu instrucţiunile de la pct. 2.11 din Precizãrile metodologice ale Ministerului Finanţelor Publice nr. 15.370/2002 privind închiderea conturilor contabile, întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare privind execuţia bugetarã la 31 decembrie 2001.
Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, alte autoritãţi publice care au prevãzute credite bugetare la capitolul 50.14 "Intrãri de credite externe" vor asigura concordanţa între datele înscrise în conturile de execuţie raportate prin sistemul situaţiilor financiare cu cele înscrise în situaţiile operative transmise direcţiei de specialitate din Ministerul Finanţelor Publice.
3.14. Ministerul Administraţiei şi Internelor, Serviciul Roman de Informaţii, Serviciul de Protecţie si Paza, Administraţia Naţionala a Rezervelor de Stat şi unitãţile din subordinea acestora care în anul 2005 au intrat în acţiuni de compensare a obligaţiilor faţã de agenţii economici distributori de carburanţi si lubrifianti potrivit legii, întocmesc Anexa nr. 21 "Contul de execuţie privind cheltuielile bugetare efectuate prin compensare" (formular din situaţiile financiare ).
3.15. Instituţiile publice au obligaţia de a prezenta în anexa la contul de execuţie bugetarã de la 31 decembrie 2005 "Situaţia privind sumele primite şi utilizate ca donaţii/sponsorizãri" pe structura modelului prevãzut în anexa nr. 3 la Normele metodologice privind modul de încasare şi utilizare a fondurilor bãneşti primite sub forma donaţiilor şi sponsorizãrilor de cãtre instituţiile publice, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.661 bis/2003 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 881 din 11 decembrie 2003.
3.16. Creditorii bugetari care, potrivit legii, gestioneazã veniturile bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetului asigurãrilor pentru şomaj, bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate şi bugetelor locale raporteazã veniturile neîncasate la 31 decembrie 2005 pe structura fiecãrui buget aprobat (partea de venituri), în Anexa nr. 22 "Situaţia veniturilor neîncasate la 31 decembrie 2005" (formular din situaţiile financiare).
In vederea raportãrii prin situaţiile financiare a bunurilor sechestrate ca mãsura asiguratorie dispusa prin procedura administrativa si ca modalitate de executare silita, a garanţiilor depuse de contribuabili pentru înlesnirile acordate, etc., creditorii bugetari vor întocmi Anexa nr. 22a "Situaţia sumelor evidenţiate in conturi în afara bilanţului rezultate din operaţiuni ce decurg din administrarea veniturilor bugetului general consolida" (formular din situaţiile financiare), care se completeazã cu soldurile conturilor in afara bilanţului prevãzute in anexa la Normele metodologice privind organizarea si conducerea contabilitãţii veniturilor bugetare, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 520/2003 , publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 292 din 25 aprilie 2003, cu modificãrile si completãrile ulterioare si in Anexa nr. 1 la Precizãrile metodologice ce trebuie avute in vedere la intocmirea si depunerea situaţiilor financiare ale instituţiilor publice la data de 30 septembrie 2005, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1494/2005 , publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 922 din 17 octombrie 2005.
3.17. Pentru fondurile constituite in afara bugetului local potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finanţele publice locale, aprobata prin <>Legea nr. 108/2004 , cu modificãrile si completãrile ulterioare, se întocmesc conturi de execuţie pe structura aprobata prin buget, respectiv:
- Contul de execuţie a bugetului împrumuturilor externe si interne (Anexa 30);
- Contul de execuţie a bugetului fondurilor externe nerambursabile (Anexa 31);
- Contul de execuţie a veniturilor si cheltuielilor evidenţiate in afara bugetului local (Anexa 32).
3.18. In conformitate cu prevederile <>Legii datoriei publice nr. 313/2004 si ale Normelor metodologice pentru înregistrarea si raportarea datoriei publice aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 619/2005 , in vederea intocmirii de cãtre Ministerul Finanţelor Publice a Contului datoriei publice locale, unitãţile administrativ-teritoriale trebuie sa raporteze împrumuturile contractate direct sau garantate de cãtre acestea, in urmãtoarea structura:
1. "Contul general al datoriei publice locale directe" (Anexa nr. 24, formular din situaţiile financiare) si anume:
a) "Contul datoriei publice locale interne directe" care cuprinde împrumuturile interne contractate direct de unitãţile administrativ-teritoriale prin autoritãţile administraţiei publice locale, de la persoane fizice sau juridice rezidente in România (Anexa nr. 24a, formular din situaţiile financiare).
b) "Contul datoriei publice locale externe directe" care cuprinde împrumuturile externe contractate direct de unitãţile administrativ-teritoriale, prin autoritãţile administraţiei publice locale, de la persoane fizice sau juridice nerezidente in România (Anexa nr. 24b, formular din situaţiile financiare).
Macheta "Contului general al datoriei publice locale" este prevãzut in anexa nr. 6 iar modul de completare la pct. 7 de la Cap. 3 "Structura Contului general al datoriei publice".
2. "Situaţia garanţiilor locale pentru împrumuturi interne si externe" (Anexa nr. 25, formular din situaţiile financiare) si anume:
a) "Situaţia garanţiilor locale pentru imprumuturi interne", care cuprinde valoarea garanţiilor emise de unitãţile administrativ'adteritoriale pentru împrumuturile interne contractate de agenţii economici si serviciile publice din subordinea unitãţilor administrativ-teritoriale (Anexa nr. 25a, formular din situaţiile financiare);
b) "Situaţia garanţiilor locale pentru imprumuturi externe" care cuprinde valoarea garanţiilor emise de unitãţile administrativ-teritoriale pentru imprumuturile externe contractate de agenţii economici si serviciile publice din subordinea unitãţilor administrativ-teritoriale (Anexa nr. 25b, formular din situaţiile financiare).
Macheta "Situaţiilor garanţiilor locale pentru imprumuturi interne si externe" este prezentata in anexa nr. 7 iar modul de completare la pct. 8 de la Cap. 3 "Structura Contului general al datoriei publice".
In conformitate cu prevederile pct. 9 din Cap. 3 "Structura Contului general al datoriei publice", Contul general al datoriei publice locale directe si Situaţia garanţiilor locale pentru imprumuturi interne si externe se întocmesc centralizat pe ansamblul judeţului (Municipiului Bucureşti) si vor fi insotite de un raport in care se analizeazã principalele probleme legate de nivelul datoriei publice directe si al serviciului datoriei publice locale directe.
3.19. Instituţiile publice care deţin in numele statului acţiuni la societãţi comerciale, societati/companii naţionale precum si in capitalul unor organisme internationale, întocmesc Anexa nr. 26 "Situaţia acţiunilor deţinute de instituţiile publice in numele statului roman, la societãţi comerciale, societati/companii naţionale precum si in capitalul unor organisme internaţionale, la data de 31 decembrie 2005", anexa la prezentele norme.
3.20. Unitãţile administrativ-teritoriale intocmesc Anexa nr. 29 "Contul de execuţie a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adãugata pentru bugetele locale la 31 decembrie 2005", anexa la prezentele norme.
3.21. Situaţiile financiare centralizate ce se depun la Ministerul Finanţelor Publice mai cuprind:
- Situaţia soldurilor conturilor de disponibilitãţi aflate la trezoreriile statului şi unitãţile bãncilor comerciale la data de 31 decembrie 2005 (anexa nr. 5);
- Situaţia privind creditele deschise şi plãţile de casã efectuate prin trezoreriile statului la data de 31 decembrie 2005 (anexa nr. 6);
- Situaţia privind execuţia veniturilor şi cheltuielilor bugetelor locale pe unitãţi administrativ-teritoriale la 31 decembrie 2005 (anexa nr. 7);
- Situaţia numãrului de instituţii de protecţie a copilului aflat în dificultate şi a numãrului de copii asistaţi la 31 decembrie 2005 (anexa nr. 7a);
- Situaţia numãrului de instituţii de protecţie specialã a persoanelor cu handicap şi a numãrului de asistaţi la 31 decembrie 2005 (anexa nr. 7b);
- Situaţia realizãrii investiţiilor finanţate parţial din împrumuturi externe la 31 decembrie 2005 (anexa nr. 12c) care se întocmeşte de unitãţile administrativ-teritoriale care realizeazã investiţii finanţate parţial din împrumuturi externe.
4. Semnarea şi depunerea situaţiilor financiare
4.1. Situaţiile financiare anuale compuse din bilanţ, cont de execuţie bugetarã şi anexe ce se întocmesc de instituţiile publice se semneazã de conducãtorul instituţiei şi de conducãtorul compartimentului financiar-contabil sau de altã persoanã împuternicitã sã îndeplineascã aceastã funcţie.
4.2. Instituţiile publice au obligaţia sã prezinte la unitãţile teritoriale ale trezoreriei statului la care au deschise conturile de finanţare sau de disponibilitãţi, dupã caz, bilanţul contabil şi contul de execuţie bugetarã pe anul 2005, pentru obţinerea vizei privind exactitatea plãţilor de casã şi a soldurilor conturilor de disponibilitãţi, care trebuie sã coincidã cu cele din conturile corespunzãtoare deschise la unitãţile teritoriale ale trezoreriei statului.
Instituţiile publice au obligaţia sã prezinte situaţiile financiare ordonatorului de credite superior, la termenele stabilite de acesta, numai dupa obţinerea vizei de la unitatea de trezorerie a statului pentru confirmarea exactitãţii plãţilor de casã şi a disponibilitãţilor din conturi.
Situaţiile financiare care nu corespund cu datele din evidenţa trezoreriilor statului se vor restitui instituţiilor publice respective pentru a introduce corecturile corespunzãtoare.
Este interzis instituţiilor publice sã centralizeze bilanţurile şi conturile de execuţie ale instituţiilor din subordine fãrã viza unitãţilor de trezorerie a statului.
4.3. Situaţiile financiare anuale vor fi însoţite de raportul de analizã pe bazã de bilanţ in care se prezintã în mod deosebit situaţia creanţelor pe categorii şi surse de finanţare şi cauzele care le-au determinat, precum şi mãsurile stabilite pentru lichidarea acestora.
Se vor menţiona şi cauzele care au determinat efectuarea de plãţi în avans pentru realizarea unor acţiuni şi categorii de cheltuieli finanţate din fonduri publice, potrivit legii, care nu s-au materializat în bunuri livrate, lucrãri executate şi servicii prestate şi care nu au fost restituite instituţiilor publice pânã la finele anului, pentru reconstituirea plãţilor de casã.
O atenţie deosebitã se va acorda şi obligaţiilor rãmase neachitate la finele anului, în special a plãţilor restante cãtre agenţii economici sau instituţii de credit, cu efecte negative asupra blocajului economico-financiar, cu explicarea principalelor cauze care au dus la existenţa plãţilor restante la sfârşitul anului.
În cazul în care din centralizarea datelor se constatã existenţa unor obligaţii neachitate la scadenţã pentru bunuri achiziţionate, lucrãri executate şi servicii prestate, ordonatorii principali de credite dispun, prin compartimentele de audit, controlul asupra modului de respectare a dispoziţiilor legale în vigoare la încheierea angajamentelor legale, având obligaţia de a prezenta în raportul de analizã pe bazã de bilanţ mãsurile luate.
Instituţiile publice care în anul 2005 au inclus pe cheltuieli, în condiţiile legii, contravaloarea unor pagube care nu se datoreazã culpei unei persoane menţioneazã natura şi valoarea pagubelor respective.
În raportul de analizã pe bazã de bilanţ se menţioneazã şi valoarea activelor fixe scoase din funcţiune înainte de expirarea duratei nomiale de utilizare, precum şi a bunurilor materiale declasate sau clasate, dupã caz.
Ordonatorii de credite au obligaţia de a analiza stractura stocurilor inventariate şi de a determina materialele aflate în stoc farã mişcare, cu mişcare lentã sau de prisos, cauzele menţinerii acestora, precum şi identificarea persoanelor vinovate de imobilizarea fondurilor în astfel de bunuri.
In situaţia în care la raportarea intrãrilor de credite externe existã diferenţe semnificative între datele operative şi cele finale, în raport se vor explica motivele acestor diferenţe.
4.4. Potrivit prevederilor <>art. 13 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 953 din 24 decembrie 2002, "Compartimentul de audit public intern auditeazã, cel puţin o datã la 3 ani, fãrã a se limita la acestea [...], sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia", in consens cu buna practica in domeniu, situaţiile financiare anuale proprii ale ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, ale altor autoritãţi publice, instituţiilor publice autonome şi ale instituţiilor publice subordonate, la 31 decembrie 2005 sã fie însoţite de un raport care sa prezinte, in sinteza, nivelul de asigurare al managementului asupra fiabilitãţii sistemului contabil, recomandãrile formulate si stadiul implementãrii acestora.
4.5. In conformitate cu prevederile <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale şi instituţiile publice subordonate au obligaţia înscrierii în cartuşul de pe prima paginã a formularului "Situaţii financiare" a codului de activitate CAEN din Clasificarea activitãţilor din economia naţionalã - ediţie revizuitã, aprobatã prin <>Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statisticã nr. 601/2002 .
4.6. Ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, alte autoritãţi publice şi instituţiile publice autonome au obligaţia sã se prezinte la Direcţia generalã a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice pentru a primi gratuit discheta cu programul informatic de contabilitate publicã, respectiv de centralizare a situaţiilor financiare pentru instituţii publice, în vederea depunerii situaţiei financiare centralizate la Ministerul Finanţelor Publice şi pe suport magnetic.
Nu se admite depunerea situaţiilor financiare la 31 decembrie 2005 fãrã prezentarea pe suport magnetic.
4.7. Prezentele precizãri se aplicã în mod corespunzãtor şi de cãtre primãriile comunale.
4.8. Situaţiile financiare se depun la organul ierarhic superior la termenele stabilite de acesta în cadrul termenului stabilit prin prezentele norme metodologice.
Situaţiile financiare centralizate privind execuţia bugetului de stat pe anul 2005, execuţia bugetului asigurãrilor sociale de stat si fondurilor speciale întocmite de ministere, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, alte autoritãţi publice şi instituţiile publice autonome, precum şi situaţiile financiare privind execuţia bugetului local pe anul 2005, întocmite de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, se depun la Ministerul Finanţelor Publice - Direcţia generalã a contabilitãţii publice si a sistemului de decontãri in sectorul public - cel mai târziu pânã la data de 1 martie 2006.
Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, alte autoritãţi publice şi instituţiile publice autonome depun o copie de pe situaţiile financiare centralizate şi la Direcţia generalã programare bugetarã si coordonarea politicilor publice sectoriale din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
Situaţiile financiare centralizate se depun la Ministerul Finanţelor Publice de conducãtorii compartimentelor financiar-contabile sau de persoane cu atribuţii în activitatea de analiza şi centralizare a acestora care sã poatã oferi informaţiile necesare în legãturã cu structura si conţinutul informaţiilor din situaţiile financiare prezentate.
4.9. Prevederile precizãrilor emise de Ministerul Finanţelor Publice privind închiderea conturilor, întocmirea şi centralizarea situaţiilor financiare anterioare exerciţiului curent rãmân valabile în mãsura în care nu au fost modificate prin prezentele norme metodologice.
4.10. Normele metodologice privind organizarea şi conducerea contabilitãţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţii publice şi a instrucţiunilor de aplicare a acestuia, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1917/2005 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1186 bis din 29 decembrie 2005, vor fi aplicate de cãtre toate instituţiile publice indiferent de subordonare si de sursa de finanţare începând cu 1 Ianuarie 2006.

Reglementãrile de mai sus pot fi gãsite si pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice:www.mfinante.ro/Legislatie/Reglementari contabile.

ANEXA 26

Ministerul (organul central)

Situaţia acţiunilor deţinute de instituţiile
publice, in numele statului roman la societãţi comerciale,
societãţi/companii naţionale si organisme
internaţionale, la data de 31 decembrie 2005




- lei -
───┬───────────────────────┬──────┬────┬──────┬─────┬────────────────────────────────┬──────
Nr.│Denumirea societãţii │ Cod │Cod │Capi- │Nr. │Acţiuni deţinute de statul roman│Baza
crt│comerciale, societãţii/│fiscal│CAEN│talul │acţi-├────────┬───────────┬───────────┤legala
│companiei naţionale sau│ │ │social│uni │Valoarea│Nr. acţiuni│Ponderea in│pentru
│ organismului │ │ │ │ │actiu- │ │capitalul │inre-
│ internaţional │ │ │ │ │nilor │ │ social │gistra
│ │ │ │ │ │ │ │ │rea
│ │ │ │ │ │ │ │ │acti-
│ │ │ │ │ │ │ │ │unilor
───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────
A │ B │ C │ D │ 01 │ 02 │ 03 │ 04 │ 05 │06
───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────
│I. Acţiuni deţinute la │ │ │ │ │ │ │ │
│societãţile comerciale,│ │ │ │ │ │ │ │
│societati/companii │ │ │ │ │ │ │ │
│naţionale din România │ │ │ │ │ │ │ │
│(contul 03 "Active │ │ │ │ │ │ │ │
│financiare") │ │ │ │ │ │ │ │
───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────
│1 │ │ │ │ │ │ │ │
───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────
│2 │ │ │ │ │ │ │ │
───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────
│3 │ │ │ │ │ │ │ │
───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────
│etc... │ │ │ │ │ │ │ │
───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────
│ Total │ │ │ │ │ │ │ │
───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────
│II. Acţiuni deţinute la│ │ │ │ │ │ │ │
│organisme internati- │ │ │ │ │ │ │ │
│onale (contul 07 │ │ │ │ │ │ │ │
│"Titluri de participare│ │ │ │ │ │ │ │
│la capitalul unor │ │ │ │ │ │ │ │
│organisme │ │ │ │ │ │ │ │
│internaţionale") │ │ │ │ │ │ │ │
───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────
│1 │ │ │ │ │ │ │ │
───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────
│2 │ │ │ │ │ │ │ │
───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────
│3 │ │ │ │ │ │ │ │
───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────
│etc... │ │ │ │ │ │ │ │
───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────
│ Total │ │ │ │ │ │ │ │
───┼───────────────────────┼──────┼────┼──────┼─────┼────────┼───────────┼───────────┼──────
│ Total general │ │ │ │ │ │ │ │
───┴───────────────────────┴──────┴────┴──────┴─────┴────────┴───────────┴───────────┴──────

Conducãtorul instituţiei, Conducãtorul compartimentului
financiar-contabil,



ANEXA 29

Unitatea administrativ-teritoriala

Contul de execuţie a sumelor defalcate
din taxa pe valoarea adãugata pentru bugetele locale
la 31 decembrie 2005




- lei -
───┬──────────────────────────────────────┬───┬───────────┬──────┬──────┬─────┬─────┬──────┐
│ │ │ Cod │Preve-│Preve-│Inca-│Plati│ │
Nr │ │Cod│ clasifi- │deri │deri │sari │efec-│ Sume │
crt│ Denumirea indicatorilor │rd.│ catie │buge- │buge- │reali│tuate│resti-│
│ │ │bugetara │tare │tare │zate │ │tuite │
│ │ │ │apro- │defi- │ │ │ │
│ │ │ │bate │nitive│ │ │ │
│ │ │ │initi-│ │ │ │ │
│ │ │ │ al │ │ │ │ │
───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
A │ B │ C │ D │ │ │ 1 │ 2 │3=1-2 │
───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
1 │Sume defalcate din taxa pe valoarea │ │ │ │ │ │ │ │
│adãugata pentru:(cod 01 =cod 02 la 05)│01 │33.02.01 │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
│- instituţii de invatamant │ │ │ │ │ │ │ │
│ preuniversitar de stat │02 │33.02.01.01│ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
│- crese │03 │33.02.01.02│ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
│- centre judetene si locale de │ │ │ │ │ │ │ │
│consultanta agricola │04 │33.02.01.03│ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
│- sustinerea sistemului de protectie │ │ │ │ │ │ │ │
│a copilului │05 │33.02.01.04│ │ │ │ │ │
───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
2│Sume defalcate din taxa pe valoarea │ │ │ │ │ │ │ │
│adãugata pentru subvenţionarea │ │ │ │ │ │ │ │
│energiei termice livrata populaţiei │06 │33.02.02 │ │ │ │ │ │
───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
3│Sume defalcate din taxa pe valoarea │ │ │ │ │ │ │ │
│adãugata pentru retehnologizarea, │ │ │ │ │ │ │ │
│modernizarea si dezvoltarea sistemelor│ │ │ │ │ │ │ │
│centralizate de producţie si │ │ │ │ │ │ │ │
│distribuţie a energiei termice │07 │33.02.03 │ │ │ │ │ │
───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
4│Sume defalcate din taxa pe valoarea │ │ │ │ │ │ │ │
│adãugata pentru drumurile judeţene si │ │ │ │ │ │ │ │
│comunale │08 │33.02.04 │ │ │ │ │ │
───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
5│Sume defalcate din taxa pe valoarea │ │ │ │ │ │ │ │
│adãugata pentru:(cod 09 =cod 10 la 12)│09 │33.02.05 │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
│- susţinerea sistemului de protecţie │ │ │ │ │ │ │ │
│ a persoanelor cu handicap │10 │33.02.05.01│ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
│- cultura si culte │11 │33.02.05.02│ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
│- echilibrarea bugetelor locale │12 │33.02.05.03│ │ │ │ │ │
───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
6│Sume defalcate din taxa pe valoarea │ │ │ │ │ │ │ │
│adãugata pentru ajutor social si │13 │33.02.06 │ │ │ │ │ │
│ajutor pentru încãlzirea locuintei cu │ │ │ │ │ │ │ │
│lemne, cãrbuni si combustibili │ │ │ │ │ │ │ │
│petrolieri │ │ │ │ │ │ │ │
───┼──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
7│Sume defalcate din taxa pe valoarea │ │ │ │ │ │ │ │
│adãugata pentru finanţarea serviciilor│14 │33.02.07 │ │ │ │ │ │
│comunitare si evidenta a persoanelor │ │ │ │ │ │ │ │
───┴──────────────────────────────────────┼───┼───────────┼──────┼──────┼─────┼─────┼──────┤
TOTAL (cod 15 = cod 01+06+07+08+09+13+14)│15 │ │ │ │ │ │ │
──────────────────────────────────────────┴───┴───────────┴──────┴──────┴─────┴─────┴──────┘

Conducãtorul instituţiei, Conducãtorul compartimentului
financiar-contabil,


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016