Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 21 noiembrie 2003  de evaluare pentru acreditarea farmaciilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 21 noiembrie 2003 de evaluare pentru acreditarea farmaciilor

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 929 din 23 decembrie 2003
CAP. I
Comisiile de acreditare a farmaciilor

ART. 1
În procesul de acreditare a farmaciilor intrã numai farmaciile care funcţioneazã în circuit deschis şi care sunt organizate ca societãţi comerciale conform <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea nr. I, nr. 33 din 29 ianuarie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Farmaciile din mediul urban sau rural, organizate ca puncte de lucru ale societãţilor comerciale farmaceutice, se acrediteazã ca orice farmacie conform aceloraşi standarde şi aceleiaşi metodologii.
ART. 2
Punctele de lucru ale unei farmacii, organizate conform art. 14 alin. (4) şi (5) din anexa nr. 1 la <>Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 626/2001 pentru aprobarea Normelor privind înfiinţarea şi autorizarea unitãţilor farmaceutice, precum şi a Condiţiilor de organizare şi funcţionare a acestora, în mediul rural, în localitãţile izolate, de cãtre cea mai apropiatã farmacie autorizatã şi care se desfiinţeazã dacã se înregistreazã o altã farmacie în localitatea respectivã, nu intrã în procesul de acreditare. Aceste puncte de lucru care nu sunt farmacii pot elibera medicamente cu şi fãrã contribuţie personalã, dacã farmacia care are punctele de lucru în mediul rural este acreditatã. Localitãţile izolate din mediul rural sunt nominalizate de cãtre casa de asigurãri de sãnãtate judeţeanã şi direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, potrivit reglementãrilor în vigoare.
ART. 3
Acreditarea farmaciei se face de cãtre comisiile judeţene de acreditare a farmaciilor, respectiv Comisia de Acreditare a Farmaciilor a Municipiului Bucureşti, în funcţie de judeţul în care se aflã farmacia.
ART. 4
Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, denumitã în continuare CASAOPSNAJ, precum şi Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, denumitã în continuare CASMTCT, îşi organizeazã comisii de acreditare proprii pentru a evalua numai farmaciile aflate în contract exclusiv cu CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT.
ART. 5
Pentru farmaciile care doresc sã încheie contracte de furnizare de servicii cu mai multe case de asigurãri de sãnãtate sau sunt deja acreditate prin comisiile judeţene de acreditare, CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT, ia în considerare acreditãrile emise de comisiile judeţene de acreditare a farmaciilor şi Comisia de Acreditare a Farmaciilor a Municipiului Bucureşti.
ART. 6
Casele de asigurãri de sãnãtate judeţene şi Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Municipiului Bucureşti, în caz cã doresc sã încheie contracte cu farmacii din alt judeţ, vor lua în considerare acreditãrile emise de comisiile judeţene de acreditare a farmaciilor, respectiv Comisia de Acreditare a Farmaciilor a Municipiului Bucureşti, din judeţul în care se aflã farmacia.
ART. 7
Comisiile judeţene de acreditare a farmaciilor, respectiv Comisia de Acreditare a Farmaciilor a Municipiului Bucureşti, denumite în continuare CJAF, Comisia de Acreditare a Farmaciilor a Armatei, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, denumitã în continuare CAFAOPSNAJ, respectiv Comisia de Acreditare a Farmaciilor din sistemul Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, denumitã în continuare CAFASMTCT, sunt înfiinţate în baza deciziei comune a preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, a preşedintelui Colegiului Medicilor din România, a preşedintelui Colegiului Farmaciştilor din România şi a preşedintelui Ordinului Asistenţilor Medicali din România şi sunt subordonate conform regulamentului propriu Subcomisiei Naţionale de Acreditare a Farmaciilor, denumitã în continuare SCNAF.
ART. 8
SCNAF este înfiinţatã în baza deciziei comune a preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, a preşedintelui Colegiului Medicilor din România, a preşedintelui Colegiului Farmaciştilor din România şi a preşedintelui Ordinului Asistenţilor Medicali din România.

CAP. II
Etapele procesului de acreditare

ART. 9
În vederea acreditãrii sunt parcurse urmãtoarele etape:
a) farmacia care doreşte acreditarea face o cerere, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 1, adresatã CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, prin care furnizeazã date de structurã şi se angajeazã sã permitã accesul evaluatorilor în toate spaţiile acesteia, precum şi la toate datele necesare acreditãrii;
b) CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, desemneazã prin dispoziţii scrise, al cãror model este prevãzut în anexa nr. 2, 2 evaluatori care viziteazã farmacia pentru a constata în ce mãsurã aceasta corespunde standardelor de acreditare stabilite de SCNAF;
c) rezultatul evaluãrii este consemnat într-un raport de evaluare, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3, care are ataşatã grila de scoruri corespondentã standardelor, completatã de cãtre evaluator, conform scalei de evaluare prevãzute în anexa nr. 4, grilã de scor care se depune la Serviciul acreditare al casei de asigurãri de sãnãtate judeţene (CASJ), CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT;
d) Serviciul acreditare al CASJ, CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT, agregã scorurile din grila de scor conform regulilor de agregare stabilite de SCNAF şi întocmeşte fişa de evaluare sinteticã aprobatã de SCNAF;
e) fişa de evaluare sinteticã (primitã sub semnãturã de la persoana care a elaborat-o), având anexatã cererea de acreditare (al cãrei numãr corespunde cu numãrul vizitei de evaluare, precum şi cu cel al fişei de evaluare sinteticã), este luatã în discuţie de cãtre CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, care emite certificatul de acreditare a farmaciei, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 5, certificatul de acreditare provizorie, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 6, respectiv notificarea de neacreditare, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 7;
f) CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, va rãspunde solicitãrii de acreditare adresate de farmacie, în cel mult 30 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii cererii de evaluare.

CAP. III
Evaluarea farmaciei

ART. 10
Persoanele desemnate sã evalueze farmacia, denumite în continuare evaluatori, trebuie sã îndeplineascã obligatoriu urmãtoarele cerinţe:
a) sunt angajate ale CASJ, CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT, dar nu pot face parte din serviciul audit al acesteia;
b) nu pot fi decât medici, farmacişti sau asistenţi de farmacie;
c) au experienţã de minimum 1 an de lucru în sistemul sanitar;
d) nu lucreazã, nu sunt acţionari şi nu fac parte din conducerea vreunei farmacii;
e) se angajeazã în scris printr-o declaraţie de compatibilitate, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 8, cã îndeplinesc condiţiile menţionate şi cã vor notifica orice situaţie de incompatibilitate pentru a se evita conflictele de interese.
ART. 11
Evaluatorii sunt rãspunzãtori de evaluarea corectã şi de pãstrarea confidenţialitãţii datelor, în caz contrar fiind pasibili de sancţiuni disciplinare şi administrative, la propunerea CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT.
ART. 12
Evaluatorii primesc din partea CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, unde s-a depus cererea de acreditare de cãtre farmacie, o dispoziţie pentru vizitã de evaluare a acesteia (anexa nr. 2).
ART. 13
Vizita de evaluare a farmaciei are urmãtoarele caracteristici:
a) se face dupã un program stabilit în prealabil cu farmacia;
b) programarea vizitelor de evaluare se va face de preferinţã în ordinea depunerii cererilor sau astfel încât timpul de lucru al evaluatorilor sã fie folosit cât mai eficient;
c) are loc numai în zilele lucrãtoare;
d) evaluatorii sunt desemnaţi din cadrul Serviciului acreditare al CASJ, CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT, de cãtre directorul general al acesteia;
e) evaluatorii au o copie de pe cererea de acreditare depusã de farmacie şi completeazã pe parcursul vizitei o singurã grilã de scor corespondentã standardelor, conform scalei de evaluare;
f) reprezentantul legal al farmaciei contrasemneazã un raport de evaluare (anexa nr. 3) care are ataşate grilele de scor;
g) orice ştersãturi pe documentele completate în cursul evaluãrii trebuie semnate de evaluator şi de reprezentantul legal al farmaciei pentru a fi luate în considerare;
h) grilele de scor nu conţin date de identificare directã a farmaciei (nume, adresã), ci numai un numãr care este numãrul vizitei de evaluare;
i) Serviciul acreditare al CASJ, CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT, ţine un registru la care are acces numai şeful acestuia şi în care sunt consemnate cererile de acreditare, precum şi numãrul vizitei de evaluare aferente;
j) dupã vizita de evaluare, evaluatorul predã raportul de evaluare împreunã cu grila de scor, sub semnãturã, persoanei din cadrul Serviciului acreditare al CASJ, CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT, desemnatã pentru agregarea datelor.

CAP. IV
Elaborarea fişei de evaluare sinteticã

ART. 14
Fişa de evaluare sinteticã se alcãtuieşte prin agregarea datelor rezultate în urma vizitei de evaluare.
ART. 15
Agregarea datelor se organizeazã la nivelul Serviciului acreditare al CASJ, CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT.
ART. 16
Personalul care efectueazã agregarea datelor este desemnat de directorul general al CASJ, CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT, este angajat cu normã întreagã la casa de asigurãri de sãnãtate respectivã şi a declarat pe propria rãspundere cã nu lucreazã, nu este acţionar şi nu face parte din conducerea vreunei farmacii.
ART. 17
Personalul care efectueazã agregarea datelor este responsabil de prelucrarea în condiţii de confidenţialitate a datelor primite de la evaluatori, sub semnãturã. Persoana desemnatã pentru agregarea datelor nu mai îndeplineşte nici un fel de alte activitãţi în cadrul acreditãrii farmaciilor.
ART. 18
Agregarea datelor se efectueazã conform regulilor de agregare aprobate de SCNAF şi puse în aplicare de Serviciul acreditare al CASJ, CASAOPSNAJ, respectiv CASMTCT, în urma cãreia se întocmeşte fişa de evaluare sinteticã ce se înainteazã sub semnãturã CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT.
ART. 19
Persoana care agregã datele va pãstra un fişier electronic corespunzãtor evaluãrii fiecãrei farmacii, având ca element de identificare numãrul vizitei de evaluare, respectiv al fişei de evaluare sinteticã; fişierele cu fiecare agregare vor fi pãstrate şi pe suport hârtie.
ART. 20
Agregarea datelor se face potrivit unui algoritm elaborat de Direcţia acreditare a Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS), respectându-se cerinţele de mai jos:
a) prelucrarea datelor se face în programul Excel;
b) pentru fiecare vizitã de evaluare existã un fişier separat;
c) identificarea fişelor de evaluare se face dupã numãrul vizitei, care este singurul element de identificare;
d) personalul care face agregarea datelor este rãspunzãtor pentru pãstrarea confidenţialitãţii datelor şi a formatului de agregare, angajându-se în acest sens printr-o declaraţie de compatibilitate (anexa nr. 8).

CAP. V
Decizia de acreditare

ART. 21
Decizia de acreditare este ultima etapã a procesului de acreditare. Pe baza acesteia, CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, emite certificatul de acreditare, certificatul de acreditare provizorie, respectiv notificarea de neacreditare, dupã caz.
ART. 22
Decizia de acreditare se ia de cãtre CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, în urma analizei fişei de evaluare sinteticã, conform regulilor prevãzute la art. 23-37.
ART. 23
Farmacia se acrediteazã, primind documentul aferent (anexa nr. 7), dacã la toate grupele de standarde, precum şi la standardele independente din fişa de evaluare sinteticã nota obţinutã este maximã (5).
ART. 24
Farmacia se acreditezã provizoriu pe o perioadã de 6 luni, dacã a obţinut la toate standardele independente nota maximã (5) şi la fiecare dintre grupele de standarde (de la I la VI) cel puţin nota 4.
ART. 25
La primirea acreditãrii provizorii reprezentantul legal al farmaciei poate solicita o nouã vizitã de evaluare la o datã care nu va depãşi data de expirare a acreditãrii provizorii, dar nu mai devreme de 3 luni.
ART. 26
Dacã se constatã în urma celei de-a doua vizite de evaluare cã farmacia nu a fãcut remedierile necesare pentru a satisface standardele, în perioada de acreditare provizorie, farmacia nu se acrediteazã.
ART. 27
Acreditarea provizorie nu poate fi urmatã de o altã acreditare provizorie.
ART. 28
La reevaluarea unei farmacii în perioada de acreditare provizorie, dacã se constatã cã farmacia nu îndeplineşte condiţiile de acreditare, acreditarea înceteazã cu data zilei urmãtoare emiterii notificãrii de neacreditare.
ART. 29
Farmacia nu se acrediteazã în oricare dintre urmãtoarele situaţii:
a) dacã farmacia nu a obţinut la toate standardele independente nota maximã (5);
b) dacã farmacia a obţinut la toate standardele independente nota maximã (5), dar nu a obţinut cel puţin nota 4 la fiecare dintre celelalte grupe de standarde (I-VI).
ART. 30
În cazul în care farmacia nu se acrediteazã, aceasta primeşte o notificare scrisã (anexa nr. 7) din partea CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, prin care se comunicã motivele neacreditãrii (standardele neîndeplinite), precum şi faptul cã farmacia nu poate fi evaluatã la cerere mai devreme de 3 luni de la data notificãrii neacreditãrii.
ART. 31
Atât deciziile de acreditare, cât şi notificãrile de neacreditare se comunicã în scris, în aceeaşi zi, serviciului contractare al casei de asigurãri de sãnãtate cu care are contract farmacia. Notificarea de neacreditare se aduce la cunoştinţã farmaciei prin scrisoare recomandatã.
ART. 32
Acreditãrile, acreditãrile provizorii şi notificãrile de neacreditare, emise de CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, sunt valabile din ziua urmãtoare datei emiterii acestora şi anuleazã acreditarea curentã sau acreditarea provizorie curentã, emise pentru farmacia respectivã, dupã caz.
ART. 33
În vederea luãrii deciziei de acreditare, CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, urmeazã procedura de mai jos:
a) ia în discuţie fişa de evaluare sinteticã care nu are elemente directe de identificare a farmaciei şi pe baza ei emite certificatul de acreditare, certificatul de acreditare provizorie, respectiv notificarea de neacreditare, dupã caz;
b) identificã farmacia pentru care se elibereazã certificatul de acreditare, certificatul de acreditare provizorie, respectiv notificarea de neacreditare, dupã caz.
ART. 34
Acreditarea se acordã pentru o perioadã de maximum 2 ani, fãrã a depãşi termenul de valabilitate a unui document în baza cãruia s-a fãcut acreditarea.
ART. 35
Acreditarea provizorie se acordã pentru o perioadã de maximum 6 luni, fãrã a depãşi termenul de valabilitate a unui document în baza cãruia s-a fãcut acreditarea.
ART. 36
În situaţia în care existã o sesizare scrisã cãtre CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, prin care se semnaleazã cã cel puţin unul dintre standardele de acreditare nu mai este îndeplinit de cãtre farmacie, se face o verificare de cãtre CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT (printr-o vizitã de evaluare, în termen de 7 zile lucrãtoare), desemnându-se alţi evaluatori decât cei care au efectuat evaluarea iniţialã. Anonimele nu se iau în considerare. În urma noii evaluãri, se emite o nouã decizie de acreditare, acreditare provizorie sau notificare de neacreditare, care corespunde situaţiei prezente. Refuzul farmaciei de a primi vizita de evaluare în situaţia menţionatã mai sus duce la emiterea unei notificãri de neacreditare de cãtre CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT.
ART. 37
CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, pãstreazã un dosar pentru fiecare farmacie care a solicitat acreditarea şi care conţine urmãtoarele documente:
a) cerere;
b) dispoziţie pentru vizitã de evaluare;
c) raportul de evaluare;
d) grila de scor;
e) fişa de evaluare sinteticã;
f) copie de pe autorizaţia de funcţionare eliberatã de Ministerul Sãnãtãţii;
g) copie de pe autorizaţia de manipulare a produselor toxice;
h) copie de pe autorizaţia de manipulare a produselor stupefiante;
i) copii de pe autorizaţiile de liberã practicã ale farmacistului-şef, farmaciştilor şi celuilalt personal de specialitate din farmacie;
j) copie de pe certificatul de acreditare, certificatul de acreditare provizorie sau notificarea de neacreditare, dupã caz.
ART. 38
Casele de asigurãri de sãnãtate pot încheia contracte de furnizare de servicii numai cu farmacii acreditate; contractul de furnizare de servicii nu poate depãşi durata acreditãrii.

CAP. VI
Procedura de contestare

ART. 39
Farmaciile pot contesta acreditarea provizorie sau notificarea de neacreditare, emise de CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, la SCNAF. Contestaţiile trimise de farmacii la SCNAF vor fi însoţite de o copie a acreditãrii provizorii, respectiv a notificãrii de neacreditare.
ART. 40
SCNAF va lua o decizie ce este definitivã şi executorie, care va fi comunicatã farmaciei şi casei de asigurãri de sãnãtate în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea contestaţiei; în acest interval SCNAF ia toate mãsurile în vederea soluţionãrii contestaţiei, inclusiv prin solicitarea altor acte pe care le considerã necesare şi investigaţii la faţa locului.
ART. 41
Sesizãrile privind neîndeplinirea unor standarde de cãtre farmaciile acreditate, nesoluţionate de cãtre CJAF, CAFAOPSNAJ, respectiv CAFASMTCT, sau de a cãror soluţionare petiţionarul este nemulţumit, se adreseazã SCNAF. Aceasta verificã sesizarea şi ia mãsurile corespunzãtoare conform reglementãrilor existente.
ART. 42
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
------------------------

Domnule preşedinte,

Subsemnatul ..............., reprezentant legal al farmaciei ........, aflatã la adresa: str. ......... nr. ......, localitatea ................, judeţul ......, codul fiscal .........., solicit acreditarea farmaciei sus-numite pentru a intra în relaţie contractualã cu Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Judeţului ........... .

Declar prin prezenta cã în farmacie nu se elibereazã fãrã prescripţie medicalã medicamente pentru care reglementãrile legale în vigoare prevãd aceastã obligaţie.

Mã oblig prin prezenta sã furnizez evaluatorului desemnat de comisia judeţeanã de acreditare a farmaciilor informaţiile şi documentele necesare evaluãrii farmaciei în vederea acreditãrii, precum şi acces liber în spaţiile farmaciei.

Farmacia are urmãtoarele spaţii .......................................,
.......................................................................
......................................................................
......................................................................
......................................................................,
în suprafaţã totalã de ........ mp.

Farmacia are urmãtoarele puncte de lucru în mediul rural, conform <>Ordinului ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 626/2001 :
......................................................................
......................................................................
......................................................................
......................................................................
Farmacia este condusã de farmacistul-şef .........., care se legitimeazã cu B.I./C.I. seria ........ nr. .... şi are contractul de muncã nr. ......*1).

În farmacie lucreazã urmãtoarele persoane:
......., în funcţie de ......, conform Contractului de muncã nr. ......
......., în funcţie de ......, conform Contractului de muncã nr. ......
......., în funcţie de ......, conform Contractului de muncã nr. ......
......., în funcţie de ......, conform Contractului de muncã nr. ......
......., în funcţie de ......, conform Contractului de muncã nr. ......
......., în funcţie de ......, conform Contractului de muncã nr. ......


Data ........ Semnãtura
...................

Domnului preşedinte al Comisiei de Acreditare a Farmaciilor a Judeţului
.............................................

NOTĂ:
Spaţiile punctate se completeazã cu majuscule, iar spaţiile libere se bareazã.
---------------
*1) Cu excepţia cazului în care farmacistul-şef este unic asociat al societãţii comerciale şi nu are contract de muncã.


ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------

Nr. .................
Data ................
Judeţul .............

COMISIA JUDEŢEANĂ DE ACREDITARE A FARMACIILOR

DISPOZIŢIE

pentru vizitã de evaluare a farmaciilor
pentru acreditare în vederea furnizãrii de servicii
farmaceutice în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate

Se numeşte domnul/doamna ..........., care se legitimeazã cu B.I./C.I. seria ..... nr. ......., şi domnul/doamna ........., care se legitimeazã cu B.I./C.I. seria ...... nr. ..., pentru a efectua vizita de evaluare nr. ..... la farmacia ........, cu adresa ........, la data ........ . A primit în acest scop grila de scor nr. ......... .



Preşedinte,
...................

Am luat la cunoştinţã.

Evaluator,
..............

Am luat la cunoştinţã.

Evaluator,
..............


ANEXA 3
-------
la normele metodologice
-----------------------

RAPORT DE EVALUARE

Subsemnatul/Subsemnata ........... şi subsemnatul/subsemnata ............, evaluatori ai Comisiei de Acreditare a Farmaciilor a Judeţului ........., desemnaţi prin Dispoziţia de evaluare nr. ....... sã efectuãm vizita de evaluare nr. ......., am efectuat aceastã vizitã la adresa indicatã, la data de .........., şi am completat grila de scor nr. ......., aferentã dispoziţiei pentru vizita de evaluare. Evaluarea a fost efectuatã în prezenţa farmacistului-şef, domnul/doamna .........., iar rezultatele acesteia sunt consemnate în grila de scor nr. ........., ataşatã prezentului raport.


Farmacist-şef ............
Semnãtura

Ştampila farmaciei

Evaluator ..............
Semnãtura
Evaluator ..............
Semnãtura


Data ............



ANEXA 4


la normele metodologice
-----------------------

SCALĂ DE EVALUARE
pentru acreditarea farmaciilor



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cod Caracter Interpretare Scor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
L Logicã da/nu 5/1
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
C Cantitativã 90-100% 5
─────────────────────────────────────────────────
80-89% 4
─────────────────────────────────────────────────
70-79% 3
─────────────────────────────────────────────────
60-69% 2
─────────────────────────────────────────────────
mai puţin de 60% 1
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 5
--------
la normele metodologice
-----------------------

COMISIA DE ACREDITARE A FARMACIILOR A JUDEŢULUI ............


CERTIFICAT DE ACREDITARE

Farmacia .............., cu adresa: judeţul (sectorul) ........, localitatea ......, str. ...... nr. ..., cu Autorizaţia de funcţionare nr. ........ din ....., emisã de ...., este acreditatã pânã la data de ........ .


Data ............

Preşedinte
.............


ANEXA 6
-------
la normele metodologice
-----------------------

COMISIA DE ACREDITARE A FARMACIILOR A JUDEŢULUI ............

CERTIFICAT DE ACREDITARE PROVIZORIE

Farmacia ........, cu adresa: judeţul (sectorul) ........., localitatea ........, str. ........ nr. ...., cu Autorizaţia de funcţionare nr. .... din ....., emisã de ........., este acreditatã provizoriu pânã la data de ....... .

Data ...........


Preşedinte
......................


ANEXA 7
--------
la normele metodologice
-----------------------

COMISIA DE ACREDITARE A FARMACIILOR A JUDEŢULUI ..........


NOTIFICARE DE NEACREDITARE

Comisia judeţeanã de acreditare a farmaciilor a analizat fişa de evaluare sinteticã, aferentã vizitei de evaluare nr. ....., încheiat în urma vizitei de evaluare efectuate la data de ...... la farmacia ......., cu adresa ........, având ca reprezentant legal pe
......... şi ca farmacist-şef pe ........., şi a hotãrât sã emitã prezenta notificare de neacreditare pentru cã farmacia nu a îndeplinit în mãsura adecvatã standardele pentru acreditare, dupã cum urmeazã*1):
...................................................................
...................................................................
...................................................................
...................................................................
Prezenta notificare de neacreditare se aduce la cunoştinţã farmaciei prin scrisoare recomandatã şi casei de asigurãri de sãnãtate printr-o adresã. Farmacia poate face contestaţie împotriva prezentei notificãri de neacreditare la Subcomisia Naţionalã de Acreditare a Farmaciilor, menţionând motivele pentru care nu este de acord cu prezenta notificare. Farmacia poate fi evaluatã la cerere, dupã 90 de zile de la emiterea prezentei notificãri de neacreditare.


Preşedintele Comisiei de Acreditare a Farmaciilor a Judeţului
........................................,


Data ..............
------------
*1) Se menţioneazã standardele sau grupele de standarde neîndeplinite de farmacie.


ANEXA 8
-------
la normele metodologice
-----------------------

COMISIA DE ACREDITARE A FARMACIILOR A JUDEŢULUI .........

DECLARAŢIE DE COMPATIBILITATE

Subsemnatul ............, angajat al Casei de Asigurãri de Sãnãtate a Judeţului ............., propus ca evaluator pentru acreditarea farmaciilor în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate, declar cã nu am rude sau afini care au pãrţi sociale sau lucreazã ori fac parte din conducerea unor farmacii cu circuit deschis, distribuitori/producãtori de medicamente şi materiale sanitare, precum şi distribuitori/producãtori de produse parafarmaceutice şi, de asemenea, cã nici eu nu am pãrţi sociale, nu lucrez, nu fac parte din conducerea unor farmacii cu circuit deschis, distribuitori/producãtori de medicamente şi materiale sanitare, precum şi distribuitori/producãtori de produse parafarmaceutice. Mã oblig sã solicit încetarea calitãţii de evaluator pentru acreditarea farmaciilor în cazul în care condiţiile de mai sus nu mai sunt satisfãcute.


.......................

Data ............

-------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016