Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 21 aprilie 1999  pentru aplicarea prevederilor   Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin   Legea nr. 108/1996 , cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la masuri asiguratorii si la contestatia la executare silita    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 21 aprilie 1999 pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996 , cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la masuri asiguratorii si la contestatia la executare silita

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 205 din 12 mai 1999


a) Masuri asiguratorii

1. Referitor la art. 16
-----------------------
1.1. Masurile asiguratorii dispuse de instanta judecatoreasca sau de un alt organ jurisdictional sunt modalitati de asigurare a realizarii creantelor pentru care creditorul nu detine un titlu executoriu.
1.2. Pentru creantele bugetare care urmeaza a fi stabilite de catre instantele judecatoresti cererea pentru infiintarea masurilor asiguratorii se introduce o data cu actiunea impotriva platitorului la instanta in a carei raza acesta isi are domiciliul sau sediul, iar in cazul in care dosarul cauzei se solutioneaza de o alta instanta, aceasta devine competenta sa solutioneze si cererea de infiintare a masurilor asiguratorii.
1.3. In cazul in care organele de verificare constata, cu ocazia exercitarii controlului, inainte de intocmirea procesului-verbal prin care se constata si se individualizeaza obligatii bugetare, ca exista pericolul ca platitorul sa instraineze bunurile ori sa sustraga veniturile sau bunurile de la executarea silita vor sesiza compartimentele de specialitate din cadrul organului fiscal din care fac parte, punand la dispozitie acestora documentele si informatiile necesare pentru solicitarea infiintarii de catreinstanta competenta a masurilor asiguratorii.
1.4. Instanta se va pronunta asupra cererii de infiintare a masurilor asiguratorii printr-o incheiere. Incheierea de incuviintare a masurilor asiguratorii este executorie, urmand ca organul de executare sa procedeze de indata la indisponibilizarea veniturilor si a bunurilor urmaribile ale platitorului.
Cand cererea de infiintare a masurilor asiguratorii se respinge, organul de executare, precum si persoanele care, potrivit legii, raspund solidar cu platitorul pot introduce apel in termen de 15 zile de la comunicare.
Incheierea de incuviintare a masurilor asiguratorii poate fi atacata cu apel de catre platitor sau de catre o alta persoana interesata in termen de 15 zile de la comunicarea acesteia. Recursul impotriva incheierilor instantei prin care au fost dispuse sau incuviintate masurile asiguratorii nu suspenda executarea acestora.
Incheierea de incuviintare fiind executorie se transmite organelor de executare, de indata si din oficiu, de catre instanta care a incuviintat sau a dispus masurile asiguratorii.
2. Referitor la art. 17
------------------------
2.1. La primirea dispozitiei instantei organele de executare sunt obligate sa procedeze de indata la identificarea bunurilor mobile si imobile, precum si a oricaror venituri ale platitorului si la indisponibilizarea acestora in limita valorii necesare pentru realizarea creantei bugetare.
Infiintarea popririi asiguratoare, a sechestrului asigurator asupra bunurilor mobile sau a ipotecii asiguratoare asupra bunurilor imobile se face de catre organele de executare, potrivit dispozitiilor privind executarea silita a creantelor bugetare. Actele incheiate vor fi inaintate instantei.
2.2. O copie certificata de pe incheierea instantei sau de pe dispozitia organului competent care a dispus luarea masurilor asiguratorii va fi transmisa si tertului poprit sau bancii.
Sumele de bani datorate cu orice titlu debitorului de catre o terta persoana sunt indisponibilizate in limitele prevazute de lege, in mainile tertului poprit, de la data primirii adresei de infiintare a popririi de catre acesta.
Pentru detinatorii de conturi bancare, in masura in care este necesar pentru asigurarea realizarii creantei bugetare, sumele in lei si/sau in valuta existente in contul platitorului sunt indisponibilizate. Din momentul indisponibilizarii si pana la judecarea cauzei banca nu va face nici o plata care ar diminua suma supusa indisponibilizarii, cu exceptia sumelor necesare pentru plata drepturilor salariale.
3. Referitor la art. 18
-----------------------
3.1. Sumele in lei ridicate ca efect al masurilor asiguratorii se consemneaza la unitatile abilitate pe numele platitorului, la dispozitia organului care a incuviintat sau a dispus masurile asiguratorii, caruia i se va preda documentul de depunere in termen de 3 zile de la data depunerii.
3.2. Organul de executare care a aplicat sechestrul asigurator constata operatiunile efectuate printr-un proces verbal, din care va lasa cate un exemplar custodelui si platitorului, un exemplar il va retine, iar alt exemplar va fi depus la instanta.
Bunurile in privinta carora sunt necesare masuri spre a impiedica instrainarea sau sustragerea vor fi sechestrate asigurator cu punere de sigilii.

b) Contestatia la executare silita

4. Referitor la art. 76
------------------------
4.1. Debitorul, creditorii care participa la executare ori care si-au depus titlurile in vederea distribuirii sumelor realizate prin executare silita, tertul poprit, procurorul, persoanele care detin in coproprietate sau in devalmasie cu debitorul bunurile supuse executarii silite sau care pretind ca au un drept de proprietate sau un alt drept real asupra acestor bunuri, precum si orice alta persoana interesata pot face contestatie la executare silita.
4.2. Contestatia la executare poate fi facuta:
a) impotriva executarii silite in intregime;
b) impotriva oricarei modalitati de executare silita: poprire, executare silita prin decontare bancara, executare silita asupra bunurilor mobile sau asupra bunurilor imobile;
c) impotriva fiecarui act de executare;
d) impotriva refuzului organului de executare de a indeplini un act de executare silita.
4.3. In cazul in care titlul executoriu in temeiul caruia a fost inceputa executarea silita nu este o hotarare a instantei ori a colegiilor sau sectiei jurisdictionale a Curtii de Conturi si daca nu exista o procedura prin care contestarea acestuia sa poata fi facuta la o instanta judecatoreasca, persoanele prevazute la pct. 4.1 pot face contestatie la executare si impotriva titlului executoriu.
Contestatia impotriva titlului executoriu poate fi facuta cu privire la titlurile executorii emise de organele de executare, si anume:
a) procesul-verbal de stabilire a cheltuielilor de executare, aprobat de conducatorul organului de executare;
b) procesul-verbal de stabilire a cuantumului majorarilor de intarziere, dobanzilor, penalitatilor sau a altor sume acordate prin titlul executoriu, aprobat de conducatorul organului de executare;
c) titlul executoriu intocmit de organele de executare, pe baza avizului de urmarire ori a evidentei pe platitori, pentru obligatiile bugetare constituite de debitor si neachitate la scadenta;
d) procesul-verbal, aprobat de conducatorul organului de executare, privind sumele datorate de adjudecatarul care nu depune imediat pretul bunului mobil valorificat;
e) procesul-verbal de licitatie, in cazul in care cumparatorului, persoana fizica, i s-a incuviintat plata pretului bunului imobil in rate.
5. Referitor la art. 77
-----------------------
5.1. Persoanele prevazute la pct. 4.1 pot formula contestatia la executare in termen de 15 zile de la data la care, din comunicarea somatiei ori din alte instiintari primite cu ocazia efectuarii executarii silite sau in orice alt mod, a luat cunostinta de executarea ori de actul de executare pe care il contesta, de refuzul organului de executare de a efectua un act de executare, precum si de eliberarea sau de distribuirea sumelor realizate prin executare silita, al caror cuantum sau mod de distribuire il contesta.
5.2. Persoanele care pretind ca au un drept de proprietate asupra bunului urmarit pot introduce contestatia la executare in termen de cel mult 15 zile de la data valorificarii acestuia.
6. Referitor la art. 78
------------------------
6.1. In cazul in care contestatorul formuleaza cerere de suspendare a executarii silite, organele de executare vor cere instantei obligarea acestuia la depunerea unei cautiuni care sa asigure realizarea creantelor bugetare pentru care a fost inceputa executarea silita, precum si a celor reprezentand cheltuieli de executare.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016