Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 20 iunie 1992  privind regimul de import al deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 20 iunie 1992 privind regimul de import al deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 201 din 18 august 1992

CAP. 1
Atributii ale ministerelor


I. 1. Ministerul Mediului
1. Emite, prin Directia evaluare impact ecologic si avizare, acordul scris necesar eliberarii sau reconfirmarii licentei de import pentru categoriile de deseuri prevazute in anexa nr. 1 a hotaririi, pe baza documentatiei specificate in anexa A.
2. Inscrie, prin Directia evaluare impact ecologic si avizare, in cazul acceptarii importului, pe versoul celor trei exemplare ale cererii de licenta, urmatoarele: "Se avizeaza favorabil pentru importul de ........".
3. Refuza emiterea, suspenda sau, dupa caz, anuleaza acordul, daca importatorul nu respecta conditiile legale si informeaza Directia Generala a Vamilor si Ministerul Comertului si Turismului asupra masurii luate.
4. Participa la controlul vamal cu personal de specialitate, instruit si imputernicit in aplicarea hotaririi, la solicitarea organelor vamale.
5. Inainteaza Guvernului proiectul de hotarire privind revizuirea anexei nr. 1 a hotaririi, pe baza propunerilor ministerelor interesate.

I. 2. Ministerul Sanatatii
6. Emite, prin Directia medicinii preventive sau, dupa caz, Directia farmaceutica, acordul scris necesar eliberarii sau reconfirmarii licentei de import pentru deseurile prevazute in anexa nr. 1 a hotaririi, precum si pentru produsele din anexa nr. 2 a hotaririi, la pozitiile cu urmatoarele coduri: 29.36; 29.37; 29.41; 29.42; 30.01-30.06; 33.01-33.07; 34.01; 34.02; 34.07; 38.08, pe baza documentatiei specificate in anexa B.
7. Inscrie, prin Directia medicinii preventive sau, dupa caz, Directia farmaceutica, in cazul acceptarii importului, pe versoul celor trei exemplare ale cererii de licenta, urmatoarele: "Se avizeaza favorabil importul de ...... " (se specifica obligatoriu denumirea comerciala a fiecarui produs admis la import).
8. Refuza emiterea, suspenda sau, dupa caz, anuleaza acordul, daca importatorul nu respecta conditiile legale si informeaza Directia Generala a Vamilor si Ministerul Comertului si Turismului asupra masurii luate.
9. Abiliteaza agentii economici, pe baza documentatiei specificate in anexa C, pentru importul de produse prevazute in anexa nr. 2 a hotaririi, la pozitiile cu urmatoarele coduri: 29.35; 29.36; 29.37; 29.41; 29.42; 30.01-30.06; 33.01-33.07; 34.01; 34.02; 34.07; 38.08; 38.21; 96.16.
10. Participa la controlul vamal cu personal de specialitate, instruit si imputernicit in aplicarea hotaririi, la solicitarea organelor vamale.

I. 3. Ministerul Agriculturii si Alimentatiei
11. Emite, prin Directia de protectie a plantelor si carantina fitosanitara sau, dupa caz, prin Directia generala sanitara veterinara, acordul scris pe baza documentatiei specificate in anexa D si inscrie pe versoul celor trei exemplare ale cererii de licenta de import, in cazul acceptarii importului, pentru produsele prevazute in anexa nr. 2 a hotaririi, la nr. crt. 15, 18, 26 urmatoarele: "Se avizeaza favorabil importul de ............" (se specifica obligatoriu denumirea comerciala a fiecarui produs admis la import).
12. Abiliteaza agentii economici, pe baza documentatiei specificate in anexa E, pentru importul de produse prevazute in anexa nr. 2 a hotaririi, la nr. crt. 1, 15, 18, 19, 23, 26, 29 si 30.
13. Participa la controlul vamal cu personal de specialitate, instruit si imputernicit in aplicarea hotaririi, la solicitarea organelor vamale.

I. 4. Ministerul Industriei
14. Abiliteaza agentii economici, pe baza documentatiei specificate in anexa F, pentru importul de deseuri prevazute in anexa nr. 1 a hotaririi si de produse prevazute in anexa nr. 2 a hotaririi (cu exceptia celor de la nr. crt. 1, 15, 18, 19, 23 si 26).
15. Participa, dupa caz, la controlul vamal, cu personal de specialitate instruit si imputernicit in aplicarea hotaririi, la solicitarea organelor vamale.

I. 5. Ministerul Comertului si Turismului
16. Elibereaza, prin Directia generala de politica comerciala, pentru deseurile prevazute in anexa nr. 1 a hotaririi, licente de import agentilor economici care au obtinut acordul Ministerului Mediului si al Ministerului Sanatatii, precum si certificatul de abilitare, emis de Ministerul Industriei.
17. Elibereaza, prin Directia generala de politica comerciala, pentru produsele de la nr. crt. 15, 17, 18, 21, 22 si 26 din anexa nr. 2 a hotaririi, licente de import agentilor economici care au obtinut, dupa caz, acordul Ministerului Sanatatii sau al Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, precum si certificatul de abilitare emis de ministerul de resort.
18. Elibereaza licentele de import in stricta conformitate cu acordurile obtinute si metodologia prevazuta in anexa G.
19. Tine evidenta si comunica "lista neagra" a agentilor economici carora li s-au aplicat sanctiuni sau restrictii in desfasurarea de activitati de comert exterior prin mass-media, inclusiv la ministerele si organismele guvernamentale interesate.

I. 6. Ministerul Economiei si Finantelor - Directia Generala a Vamilor
20. Dispune unitatilor vamale de frontiera interzicerea intrarii in tara a mijloacelor de transport incarcate cu deseuri si reziduuri de orice natura, potrivit hotaririi si prezentelor norme.
21. Dispune unitatilor vamale de frontiera interzicerea intrarii in tara a mijloacelor de transport incarcate cu deseuri prevazute in anexa nr. 1 a hotaririi, precum si cu produse prevazute in anexa nr. 2 a hotaririi, in cazul nerespectarii conditiilor prevazute la art. 5 si 6 din hotarire.
22. Solicita unitatilor ministerelor de resort, in scris sau pe baza de nota telefonica, participarea la controlul vamal a specialistilor instruiti si imputerniciti, potrivit dispozitiilor art. 7 si 8 din hotarire, conform modelului din anexa J.
23. Instruieste organele vamale pentru efectuarea controlului vamal, in sensul respectarii dispozitiilor hotaririi.

I. 7. Comisia Nationala pentru Standarde, Metrologie si Calitate
24. Participa la controlul vamal cu personal de specialitate, instruit si imputernicit in aplicarea hotaririi, la solicitarea organelor vamale.

CAP. 2
Metodologii de avizare a importurilor, de abilitare a agentilor economici si de emitere si reconfirmare a licentelor de import
Metodologiile sint prezentate dupa cum urmeaza:

1. Ministerul Mediului
Anexa A - metodologie de emitere a acordului de mediu
2. Ministerul Sanatatii
Anexa B - metodologie de emitere a acordului
Anexa C - metodologie de abilitare a agentilor economici
3. Ministerul Agriculturii si Alimentatiei
Anexa D - metodologie de emitere a acordului
Anexa E - metodologie de abilitare a agentilor economici
4. Ministerul Industriei
Anexa F - metodologie de abilitare a agentilor economici
5. Ministerul Comertului si Turismului
Anexa G - metodologie de emitere si reconfirmare a licentelor de import.

CAP. 3
Procedura de control
Procedura de control se aplica in unitatile vamale din punctele de frontiera si din interiorul tarii, precum si, dupa caz, la importator.
Terminologia utilizata in procedura de control este definita in anexa H.
Unitatile vamale solicita, dupa caz, prin convocare scrisa sau nota telefonica (anexa I), specialistii imputerniciti sa participe la controlul vamal, potrivit art. 7 si 8 din hotarire, care au obligatia sa se prezinte la data fixata prin apel.
La stabilirea datei efectuarii controlului, unitatile vamale vor tine seama de timpul efectiv necesar deplasarii specialistilor imputerniciti, solicitati la punctele de control.
Convocarea specialistilor imputerniciti pentru participarea la controlul vamal se va face conform anexei J.

III. 1. Conditii prealabile
III. 1. 1. Ministerele de resort vor pune la dispozitia unitatilor vamale si organelor interesate urmatoarele documente:
- Lista organismelor autorizate in alte tari sa emita certificate care sa ateste ca deseurile din anexa nr. 1 a hotaririi nu prezinta risc toxicologic si ecologic.
Lista va fi elaborata pina la 1 septembrie 1992, actualizata si transmisa anual prin grija Ministerului Comertului si Turismului.
- Lista detaliata a produselor prevazute la nr. crt. 26 din anexa nr. 2 a hotaririi, elaborata si avizata de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, pe baza reglementarilor in vigoare.
- Lista substantelor nominalizate prin documentul elaborat de a II-a sesiune a O.E.C.D., din 17-20 septembrie 1991, a caror prezenta in deseuri este interzisa.
Lista va fi transmisa prin grija Ministerului Mediului.

III. 1.2. Importatorul are obligatia sa asigure originalul si traducerea in limba romana, pe proprie raspundere, a urmatoarelor documente: declaratia de conformitate, certificatul de calitate, certificatul de garantie sau valabilitate, precum si certificatul care atesta ca deseurile nu prezinta risc toxicologic sau ecologic.

III. 2. Desfasurarea controlului
Potrivit art. 1 al hotaririi, unitatile vamale interzic introducerea in Romania a produselor si materialelor cu termen depasit de garantie sau de valabilitate, precum si a produselor uzate fizic.
Unitatile vamale interzic introducerea in Romania a produselor uzate fizic, daca acestea nu sint nominalizate prin anexa nr. 1 a hotaririi.

III. 2.1. La unitatile vamale de frontiera
------------------------------------------
III. 2.1.1. Organele vamale

A. La intrarea in tara a mijloacelor de transport incarcate cu marfuri, organele vamale vor efectua controlul dupa cum urmeaza:
a) Daca marfurile nu se incadreaza in nici una din categoriile prevazute in hotarire, se procedeaza in conformitate cu reglementarile vamale in vigoare.
b) Daca marfurile se incadreaza in categoria celor prevazute in art. 1 alin. 2 si nu sint nominalizate in anexa nr. 1 a hotaririi, nu se va permite intrarea pe teritoriul Romaniei a mijloacelor de transport.
c) Daca marfurile fac parte din listele cuprinse in anexele nr. 1 si 2 ale hotaririi, organele vamale verifica, pe linga documentele de transport international, si existenta urmatoarelor documente:
c.1) pentru deseurile din anexa nr. 1 a hotaririi:
- licenta de import, cu inscrierea acordurilor Ministerului Mediului si Ministerului Sanatatii;
- certificatul de abilitare a agentului economic, eliberat de Ministerul Industriei;
- declaratia de conformitate;
- certificatul care atesta ca deseurile nu prezinta risc toxicologic si ecologic;
c.2) pentru produsele din anexa nr. 2 a hotaririi:
- licenta de import, numai pentru produsele de la nr. crt. 15, 17, 18, 21, 22 si 26, avind inscrise acordurile ministerelor de resort, astfel:
- acordul Ministerului Sanatatii, pentru produsele de la nr. crt. 17 (cod vamal 29.41; 29.42), 21 (cod vamal 33.01-33.07) si 22 (cod vamal 34.01; 34.02 si 34.07);
- acordul Ministerului Sanatatii sau al Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, pentru produsele de la nr. crt. 15, 18 si 26*);
- certificatul de abilitare a agentului economic, eliberat, dupa caz, de ministerul de resort, in conformitate cu anexele C, E si F;
- declaratia de conformitate;
- certificatul de calitate;
- dupa caz, inscriptionarea termenului de garantie sau valabilitate.
In lipsa oricaruia dintre documentele mentionate, unitatile vamale nu vor permite intrarea in tara a mijloacelor de transport.
*) Pentru produsele de uz uman, acordul se emite de Ministerul Sanatatii; pentru produsele de uz zoo-veterinar, acordul se emite de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei.
Pentru pesticidele utilizate in profilaxia sanitar-umana, acordul se emite de Ministerul Sanatatii; pentru pesticidele utilizate in agricultura si zootehnie, acordul se emite de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei.
B. In cazul in care mijloacele de transport incarcate cu marfuri sint insotite de toate documentele mentionate la pct. III 2.1.1. lit. A.c), organele vamale de frontiera le vor dirija la unitatile vamale din interiorul tarii, in vederea efectuarii operatiunilor de vamuire.
Daca transporturile creeaza suspiciuni privind continutul marfurilor sau dificultati de incadrare in prevederile hotaririi, organele vamale vor solicita specialistii imputerniciti conform anexei J si vor proceda, impreuna cu acestia, la efectuarea controlului.
III. 2.1.2. Specialistii imputerniciti de catre ministerele de resort
A. Verifica documentele de insotire care atesta calitatea produselor (declaratie de conformitate, certificat de calitate), urmarind:
a) valabilitatea acestora (antet, stampila, data emiterii, continutul lizibil, existenta traducerii in limba romana, pe propria raspundere, daca se refera la lotul de marfuri transportate etc.);
b) in cazul deseurilor din anexa nr. 1 a hotaririi, daca certificatele atesta ca acestea nu prezinta risc toxicologic si ecologic si daca sint emise de organismele autorizate din tara de origine, prevazute in lista existenta la vama.
B. Verifica, dupa desigilarea efectuata de organele vamale:
- identitatea marfurilor;
- inscriptionarea pe etichete, ambalaje sau pe produse a denumirii produselor, a termenului de valabilitate sau garantie, a denumirii furnizorului etc.;
- incadrarea in termenul de valabilitate sau de garantie;
- tipul si starea ambalajelor si a mijloacelor de transport, pentru asigurarea mentinerii integritatii si calitatii marfurilor, precum si pentru protectia mediului, pina la destinatie.
C. Preleveaza esantioane pentru verificare, in cazurile de prezumtie de neconformitate cu documentele de insotire care atesta calitatea (conform procedurii de aplicare a <>Hotaririi Guvernului nr. 545/1991 privind supravegherea calitatii produselor si serviciilor, in scopul prevenirii si combaterii faptelor care pot afecta viata sau sanatatea oamenilor, animalelor ori calitatea mediului inconjurator):
a) Orice prelevare contine, de regula, trei esantioane bune, identificabile oricind, in afara cazurilor cind natura produselor sau cantitatea lor nu permite prelevarea decit a unui singur esantion. Din aceste esantioane, unul este destinat verificarii in laboratorul de incercari, al doilea este destinat pastrarii la laborator ca proba martor, iar al treilea, pastrarii de catre detinatorul produselor, ca proba martor.
Marimea esantioanelor, modul de prelevare, ambalare, transport si pastrare a acestora vor fi in stricta conformitate cu standardele sau normele de produs si cu metodele de incercari ale laboratoarelor autorizate sau acreditate si vor fi mentionate in procesul-verbal de constatare-esantionare-contraventie (anexa K).
Importatorul este obligat sa emita comanda pentru testarea, de catre un laborator autorizat sau acreditat, comanda care va fi specificata in procesul-verbal.
Agentul constatator se va asigura ca transportul si conservarea esantioanelor sa se faca la timp si corect, eliminindu-se astfel posibilitatea deprecierii acestora.
In toate cazurile, esantioanele prelevate vor fi corect sigilate. Aceste sigilii se vor aplica pe o eticheta compusa din doua taloane (anexa L), ce se vor separa dupa completare si semnare, astfel:
- un talon va fi preluat de catre specialistul laboratorului, dupa ce acesta verifica integritatea sigiliului;
- cel de-al doilea talon ramine la agentul constatator.
Posesorii celor 3 esantioane nu au dreptul sa distruga sau sa modifice starea esantionului dat in grija lor.
Agentul constatator este obligat sa se asigure ca esantioanele vor ajunge la laboratoarele in profilul carora intra efectuarea incercarilor in maximum 24 de ore de la prelevare, daca perisabilitatea probei sau normativele de produse nu obliga un termen mai scurt de ajungere a esantioanelor la laborator.
b) Dupa prelevarea esantioanelor, mijlocul de transport cu marfuri poate parasi unitatea vamala spre destinatia importatorului, numai insotit de un proces-verbal (anexa K), in care se specifica expres interdictia de comercializare sau utilizare a produselor respective pina la sosirea si interpretarea raportului de incercari (buletinului de analiza) de la laborator, de catre specialistii imputerniciti.
Totodata, agentul constatator va comunica (fax, telex, telefon etc.), la inspectiile teritoriale de specialitate pe raza carora se afla destinatarul marfii, interdictia de comercializare sau utilizare pina la sosirea de la laborator a rezultatelor analizelor.
c) Laboratoarele de incercari autorizate sau acreditate sint obligate sa efectueze imediat analiza sau incercarea esantioanelor trimise de organele de control.
Pentru verificarea esantioanelor, laboratoarele vor folosi numai metodele precizate in procedurile tehnice specifice, mentionate in documentele de autorizare sau acreditare a laboratoarelor respective.
Laboratorul desemnat pentru a efectua analizele unui anumit esantion va intocmi un raport de incercari (buletin de analiza) imediat ce a terminat examinarile respective, dar nu mai tirziu de 3 ore de la incheierea incercarii esantionului, consemnind rezultatele examinarilor si analizelor ajutatoare efectuate asupra esantionului.
Raportul de incercari sau buletinul de analiza vor fi puse la dispozitia organului care a prelevat esantioanele imediat ce a fost intocmit, dar nu mai tirziu de a doua zi dimineata pina la orele 9,00.

D. Stabilesc masuri in functie de rezultatele operatiunilor de mai sus:
a) Neconformitatile, rezultate in urma verificarilor de la pct. III. 2.1.2., lit. A si B, vor fi mentionate in procesul-verbal (anexa K) si se va stabili returnarea transportului de marfuri. Daca nu sint neconformitati, transportul va fi dirijat spre punctul de destinatie. Procesul-verbal, intocmit in 4 exemplare, va fi transmis:
- unitatii vamale;
- importatorului si transportatorului;
- unitatii din care face parte specialistul imputernicit care a efectuat constatarea;
- organelor de cercetare penala, dupa caz.
b) In cazul pct. III. 2.1.2. lit. C, pe baza rezultatelor din raportul de incercari (buletin de analiza), sosit de la laboratorul autorizat sau acreditat, organele de control din judetul de destinatie al transportului stabilesc una dintre masurile:
b.1) ridicarea interdictiei de comercializare sau utilizare si acordarea liberului de vama;
b.2) mentinerea interdictiei de comercializare sau utilizare, cu aplicarea sanctiunilor prevazute de lege si dispunerea masurii de returnare a transportului la furnizor.
In ambele cazuri, masura se aduce la cunostinta importatorului prin proces-verbal (anexa K).
c) In cazul de neconformitati constatate la pct. III. 2.1.2. lit. A, B sau C, dupa caz, se va extinde controlul la importator, pentru verificarea respectarii prevederilor art. 4, 5 si 6 din hotarire.

III. 2.2. La unitatile vamale din interiorul tarii
--------------------------------------------------
Organele vamale, impreuna cu specialistii imputerniciti conform anexei J, efectueaza controlul marfurilor, aplicind procedura de la pct. III. 2.1.
Daca nu se constata neconformitati, organele de control acorda liberul de vama pe declaratia vamala de import, care va fi semnata si de specialistii imputerniciti.

CAP. 4
Dispozitii finale
Dispozitiile prezentelor norme se aplica si pentru deseurile si produsele prevazute in hotarire, care urmeaza sa fie introduse in tara sub forma de ajutoare si donatii, importuri temporare si in regim de mostre.
Produsele inscrise in anexa nr. 2 a hotaririi, care urmeaza sa fie introduse in tara sub forma de ajutoare cu caracter umanitar, medical si social, vor fi admise pe baza urmatoarelor documente:
- avizul emis de Comisia interdepartamentala pentru coordonarea activitatii cu caracter umanitar, medical si social, desfasurata de persoane fizice, persoane juridice si organizatii neguvernamentale din strainatate;
- declaratia donatorului de ajutoare umanitare, prin care sa certifice, pe proprie raspundere, ca produsele nu prezinta risc toxicologic si ecologic;
- dupa caz, inscriptionarea termenului de garantie sau de valabilitate.
In cazul in care organele de control constata ca faptele savirsite de catre agentii economici sau alte persoane constituie infractiuni, procesele-verbale de constatare-esantionare-contraventie vor fi inaintate imediat organelor de cercetare penala, care vor actiona, in continuare, conform Codului de procedura penala.

ANEXA A

MINISTERUL MEDIULUI

METODOLOGIE
de emitere a acordului de mediu

1. Modul de eliberare a acordului de mediu
Acordul de mediu se emite numai pentru importul categoriilor de deseuri valorificabile, cuprinse in anexa nr. 1 a hotaririi, in termen de 20 de zile de la data depunerii documentatiei dupa modelul din anexa A 1.
2. Continutul documentatiilor ce se prezinta pentru obtinerea acordului de mediu
2.1. Cerere scrisa a agentului economic importator.
2.2. Declaratia agentului economic importator, facuta pe propria raspundere, prin care specifica: denumirea deseului ce urmeaza a fi introdus in tara, furnizorul, cantitatea, mijlocul de transport folosit, modul de ambalare, locul de depozitare final si de tranzit, caracteristicile fizico-chimice, bacteriologice si de radioactivitate.
2.3. Declaratia de accept a beneficiarului pentru produsul importat, referitor la calitate si cantitate, si asumarea responsabilitatii asupra respectarii legislatiei in vigoare din punct de vedere al protectiei mediului si sanatatii in procesul de transport, valorificare si depozitare a deseului importat, precum si a subproduselor rezultate.
2.4. Avizul Ministerului Sanatatii.
2.5. Certificat de abilitare, eliberat de Ministerul Industriei.
2.6. Certificat de inmatriculare de la Camera de Comert si Industrie.
2.7. Declaratia de conformitate din tara de origine a deseului, cu traducere in limba romana, pe propria raspundere, a importatorului.
2.8. Certificat care sa ateste ca deseul importat nu prezinta risc toxicologic si ecologic, eliberat de organisme autorizate din tara de origine, cu traducerea in limba romana, pe propria raspundere, a importatorului.
2.9. Punctul de vedere al agentiilor judetene sau al Agentiei municipiului Bucuresti pentru supravegherea si protectia mediului, care sa ateste ca deseul si subprodusele rezultate din prelucrare indeplinesc conditiile legale de protectie a mediului.
3. Directia de evaluare impact ecologic si avizare va solicita, dupa caz, agentului economic importator referinte si alte acte suplimentare referitoare la deseurile importate, inclusiv buletine de analiza si certificate de calitate.
4. Refuzul emiterii, suspendarea sau, dupa caz, anularea acordului de mediu se fac in urmatoarele cazuri:
- documentatie incompleta;
- documente prezentate cu modificari, stersaturi sau care creeaza suspiciuni;
- anularea unuia din acordurile, accepturile sau buletinele de calitate solicitate;
- nerespectarea conditiilor impuse.

ANEXA A 1

MINISTERUL MEDIULUI
Directia evaluare impact
ecologic si avizare

Nr. ....... / ..........


ACORD DE MEDIU

Nr. ........ din .........

Se avizeaza agentul economic (denumire, localitate, certificat de inmatriculare la Camera de Comert si Industrie) pentru importul urmatoarelor categorii de deseuri valorificabile conform anexei nr. 1 din <>Hotarirea Guvernului nr. 340/1992 , dupa cum urmeaza:


Denumirea deseului Nr. crt. din anexa nr. 1 Cantitatea

U/M
................. ........................ .............
................. ........................ .............


In urmatoarele conditii obligatorii:
...............................................................................

Prezentul acord de mediu este valabil pina la data de ................

Director,
..............


ANEXA B


MINISTERUL SANATATII


METODOLOGIE
de emitere a acordului


Acordul Ministerului Sanatatii reprezinta actul de autoritate sanitara de stat, care conditioneaza obtinerea licentei de import de catre agentii economici care importa deseuri admise conditionat (anexa nr. 1 a hotaririi) si produse periculoase pentru sanatatea populatiei (nr. crt. 15, 17, 18, 21, 22 si 26 din anexa nr. 2 a hotaririi).
Acordul Ministerului Sanatatii se emite in baza prevederilor <>Legii nr. 73/1969 privind regimul stupefiantelor, <>Legii nr. 3/1979 privind asigurarea sanatatii populatiei, <>Legii nr. 5/1982 privind regimul pesticidelor, <>Decretului nr. 466/1979 privind regimul substantelor toxice, <>Hotaririi Guvernului nr. 961/1990 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, precum si a prezentei hotariri.
Acordul Ministerului Sanatatii are drept scop prevenirea importului de deseuri admise conditionat, contaminate chimic sau biologic (bacteriologic), si de produse considerate periculoase, care nu corespund normelor in vigoare in Romania, deci produse care ar influenta negativ sanatatea populatiei.

Sint supuse avizarii:
1. deseurile valorificabile, admise conditionat, prevazute in anexa nr. 1 a hotaririi;
2. urmatoarele categorii de produse din anexa nr. 2 a hotaririi:



Nr. crt din Categoria de produse Pozitia din tariful vamal
anexa nr. 2
-------------------------------------------------------------------------------
15 Vitamine si hormoni 29.36; 29.37
17 Antibiotice si alti compusi organici 29.41; 29.42
18 Produse farmaceutice 30.01-30.06
21 Uleiuri esentiale, produse si preparate
de parfumerie si cosmetice 33.01-33.07
22 Sapunuri, preparate pentru spalat si
paste pentru modelat 34.01; 34.02; 34.07
26 Pesticide (pentru profilaxia
sanitar-umana) 38.08
-------------------------------------------------------------------------------


Acordul se solicita de catre agentul economic abilitat de ministerul de resort sa faca importul respectiv.
Documentatia pe baza careia se emite acordul:
1. Cerere scrisa, in care se mentioneaza numele agentului economic importator (firma), adresa, numarul de telefon, telex, fax, denumirea comerciala a produsului si pozitia din tariful vamal in care se incadreaza, furnizorul extern, beneficiarul produsului din tara, caracteristicile fizico-chimice, bacteriologice si de radioactivitate.
2. Certificatul de abilitare emis de ministerul de resort.
3. Certificatul de inmatriculare la Camera de Comert si Industrie.
4. Declaratia de conformitate din tara de origine pentru deseuri, cu traducerea in limba romana, pe propria raspundere, a importatorului.
5. Certificatul emis de organisme autorizate din tara de origine, prin care sa ateste ca deseurile nu prezinta risc toxicologic, bacteriologic si ecologic, cu traducerea in limba romana, pe propria raspundere, a importatorului.
Acordul se emite de catre:
A. Directia medicinii preventive, pentru deseurile prevazute in anexa nr. 1 a hotaririi si pentru produsele prevazute in anexa nr. 2 a hotaririi la nr. crt. 22: sapunuri, preparate pentru spalat si paste pentru modelat si nr. crt. 26: pesticide (pentru profilaxia sanitar-umana).
B. Directia farmaceutica, pentru produsele prevazute in anexa nr. 2 a hotaririi la nr. crt. 15: vitamine si hormoni; nr. crt. 17: antibiotice si alti compusi organici; nr. crt. 18: produse farmaceutice; nr. crt. 21: uleiuri esentiale, produse si preparate de parfumerie si cosmetice.
Acordul se emite in cazul existentei tuturor documentelor mentionate mai sus, a continutului lor corespunzator si a concordantei cu prevederile legislatiei din Romania (norme).
Pe cererea prezentata de agentul economic se inscrie concluzia-referat. Acordul se formuleaza conform modelului anexat, in 2 exemplare, din care un exemplar se inainteaza agentului economic si un exemplar ramine la emitent.
Pe versoul fiecarui exemplar al cererii de licenta de import se inscrie: "Se avizeaza favorabil importul de ......." (se inscrie, dupa caz, denumirea deseului sau denumirea comerciala si forma de prezentare a produselor).
Termenul maxim de la prezentarea documentatiei complete pina la emiterea acordului nu trebuie sa depaseasca 10 zile.

ANEXA B 1

MINISTERUL SANATATII

ACORD

nr. ..... din ......


Avind in vedere cererea (denumirea agentului economic) nr. ...... din .....,

inregistrata la Ministerul Sanatatii sub nr. ..... din ........,

in baza prevederilor <>H.G. nr. 340/1992 privind regimul de import al deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator si a <>H.G. nr. 961/1990 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii,

expertizind documentatia prezentata,

SE AVIZEAZA FAVORABIL IMPORTUL DE:
...............................................................................
...............................................................................

In urmatoarele conditii obligatorii:

...............................................................................

Prezentul acord este valabil pina la data de: .............................

Director,

ANEXA C

MINISTERUL SANATATII


METODOLOGIE
de abilitare a agentilor economici


1. Domeniu de aplicare
Prezenta metodologie se aplica tuturor agentilor economici avind ca obiect de activitate importul, care au intentia sa importe produse cuprinse in anexa nr. 2 a hotaririi la urmatoarele pozitii din tariful vamal: 29.35; 29.36; 29.37; 29.41; 29.42; 30.01-30.06; 33.01-33.07; 34.01; 34.02; 34.07; 38.08; 38.21; 96.16.
In acest scop functioneaza, in cadrul Ministerului Sanatatii, Comisia de abilitare a agentilor importatori, numita prin ordin al ministrului sanatatii, care emite certificate de abilitare, conform modelului din anexa C 1 la prezenta metodologie.
2. Conditii de acordare a certificatelor de abilitare
In scopul obtinerii certificatelor de abilitare, agentii economici importatori vor prezenta la Ministerul Sanatatii, cu mentiunea "pentru Comisia de abilitare", urmatoarele documente:
a) solicitarea in scris a agentului economic importator, din care sa rezulte:
- numele si sediul social al firmei;
- numarul de inregistrare la Camera de Comert si Industrie;
- scopul, obiectul si profilul de activitate;
- grupa de produse si pozitia din tariful vamal pentru care solicita abilitarea;
- experienta in domeniu a firmei;
b) copie xeroxata dupa certificatul de inmatriculare a agentului economic la Camera de Comert si Industrie;
c) fisa de prezentare a specialistilor angajati ai agentului economic, ce urmeaza a se ocupa de importul produselor pentru care solicita abilitarea; se vor anexa in copie carnetele de munca;
d) declaratia agentului economic, facuta pe propria raspundere, ca nu a suferit sanctiuni in legatura cu activitatea pentru care solicita abilitarea;
e) declaratia agentului economic ca si-a insusit prevederile hotaririi.
Nu se elibereaza certificate de abilitare agentilor economici care:
- depun documentatie incompleta fata de cele prezentate mai sus;
- nu sint autorizati sa desfasoare activitate de comert exterior;
- nu au angajat farmacist in cazul importului de medicamente si specialist in comert exterior pentru toate categoriile de produse.
3. Desfasurarea activitatii de abilitare
Certificatele de abilitare se elibereaza in 5-7 zile de la depunerea documentatiei.
Comisia are dreptul sa solicite agentilor economici importatori informatii suplimentare legate de profilul de activitate, experienta in domeniu, cu respectarea prevederilor Legii sanitare, a prezentei hotariri si a altor prevederi legale privind circulatia produselor din anexa nr. 2 a hotaririi.
Abilitarea agentului economic se concretizeaza in eliberarea, de catre comisie, a certificatului de abilitare (anexa C 1).
4. Anularea certificatului de abilitare
Incalcarea prevederilor hotaririi, precum si a legislatiei in domeniul circulatiei produselor farmaceutice, a regimului pesticidelor si a regimului substantelor toxice atrage dupa sine - la sesizarea agentilor constatatori prevazuti in art. 14 din hotarire - anularea sau, dupa caz, suspendarea, pe o perioada limitata, a certificatului de abilitare.
Comisia de abilitare va comunica Ministerului Comertului si Turismului, Directiei Generale a Vamilor, Ministerului Mediului si Ministerului de Interne, in termen de 48 de ore, masura luata.
Comisia de abilitare are obligatia de a tine si actualiza evidenta agentilor economici carora li s-au eliberat, anulat sau suspendat, temporar, certificatele de abilitare.

ANEXA C 1

MINISTERUL SANATATII

Comisia de abilitare

Nr. ...... din .......

CERTIFICAT DE ABILITARE

Se abiliteaza agentul economic (denumire, localitate, certificat de inmatriculare la Camera de Comert si Industrie) pentru importul urmatoarelor grupe de produse:

Denumirea grupei de produse Pozitia din tariful vamal
--------------------------- -------------------------

Prezentul certificat este valabil pina la data de ........, cu drept de prelungire.

Prezentul certificat nu exonereaza agentul economic importator de raspunderile ce-i revin, potrivit legii, pentru introducerea in tara si utilizarea in mod necorespunzator a produselor pentru importul carora a fost abilitat.
Agentul economic abilitat este obligat sa anunte Comisia de abilitare despre orice modificare intervenita in documentatia solicitata la abilitare, in termen de 15 zile de la schimbarea produsa.


Presedinte/Director,

ANEXA D

MINISTERUL AGRICULTURII
SI ALIMENTATIEI



METODOLOGIE
de emitere a acordului

A. Conditii de import de produse de origine animala (nr. crt. 1 din anexa nr. 2 a hotaririi) si de alte produse de uz veterinar (nr. crt. 15 si 18 din anexa nr. 2 a hotaririi)
Acordul se emite de Directia generala sanitara veterinara din Ministerul Agriculturii si Alimentatiei agentilor economici care sint abilitati sa importe asemenea produse.
Importatorul are obligatia de a solicita Directiei generale sanitare veterinare conditiile sanitare veterinare pentru realizarea operatiunii de import anterior contractarii importului.
In baza <>Legii sanitare veterinare nr. 75/1991 , a conventiilor si acordurilor sanitare veterinare incheiate intre Romania si tarile exportatoare, Directia generala sanitara veterinara stabileste conditiile specifice si le transmite solicitantului. Acesta are obligatia de a trata aceste conditii cu exportatorul si de a comunica emitentului acceptarea lor asa cum au fost stabilite de acesta sau cu modificarile propuse de autoritatea tarii exportatoare. Aceste modificari se analizeaza de Directia generala sanitara veterinara si, dupa caz, se decide.
Produsele mentionate la nr. crt. 15 si 18 din anexa nr. 2 a hotaririi sint acceptate la import numai daca sint inregistrate in Romania pe baza certificatului de inregistrare a produsului in cauza, emis de Directia generala sanitara veterinara din Ministerul Agriculturii si Alimentatiei.
Dupa stabilirea conditiilor, Directia generala sanitara veterinara emite si transmite in scris importatorului acordul sanitar veterinar de import si modelul de certificat sanitar veterinar care va insoti marfa. Aceste documente se comunica in scris si inspectoratelor de politie sanitara veterinara de la punctele de trecere a frontierei si directiilor sanitare veterinare din judetele beneficiare a importurilor.

B. Conditii de import de pesticide (nr. crt. 26 din anexa nr. 2 a hotaririi)
Se emite acordul pentru importul (si introducerea in Romania) a pesticidelor de catre Directia de protectie a plantelor si carantina fitosanitara din Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, cu respectarea intocmai de catre cei abilitati a urmatoarei metodologii:
1. se admite importul (si introducerea in tara) a pesticidelor numai la parametrii de calitate prezentati la omologare si cu termen de garantie pentru o perioada in care ele pot fi folosite;
2. pesticidele nu se importa (si nu se introduc in tara) in ambalaje folosite in Romania pentru ambalarea produselor alimentare, farmaceutice si cosmetice;
3. pesticidele se pot introduce in tara in urmatoarele categorii de ambalaje:
- butoaie de tabla (vernisate in interior), capacitate maxima 200 l, cu minimum doua cercuri sau nervuri pentru protectia la rostogolire;
- bidoane din polietilena sau din tabla (vernisata in interior), capacitate maxima 60 l, cu 1-2 minere (in functie de capacitate) comode pentru manipulare normala;
- saci de polietilena (cu minimum o folie rezistenta si cu maximum doua suduri la capete) sau de hirtie (cu minimum patru foi in interior) cusuti sau legati la gura de umplere cu sfoara, capacitate maxima 30 kg;
- sticle, flacoane, pungi de polietilena (minimum doua folii), fiole (una sau mai multe bucati intr-o punga de plastic transparent, etansata perfect);
4. ambalajele trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- anterior sa nu fi fost folosite pentru alte produse;
- sa reziste la multiple manipulari pe timpul de garantie al continutului si sa asigure in aceasta perioada integritatea calitatilor fizico-chimice ale pesticidului;
- sa poarte (prin inscriptionare sau turnare) insemnele STAS: CAP DE MORT - OTRAVA, INFLAMABIL (daca este cazul) si chiar unele delimitari sau gradatii de continut de ml sau grame;
- sa fie etansate si cu posibilitati de sigilare a orificiilor de umplere si de aerisire; sigiliul aplicat trebuie sa prezinte siguranta pe timpul transportului si al depozitarii la beneficiar;
- dopul si busonul (unde este cazul) sa aiba imprimat insemnul STAS: CAP DE MORT - OTRAVA;
- ambalajele pentru pulberi si granule sa aiba o singura gura de umplere;
- tipul si dimensiunea ambalajului sint la dispozitia importatorului, dar trebuie sa corespunda celor mentionate mai sus; in prealabil, se solicita avizul Directiei de protectie a plantelor si carantina fitosanitara din Ministerul Agriculturii si Alimentatiei;
- fiecare ambalaj va avea (daca este posibil) culoarea grupei de toxicitate din care face parte continutul sau alta culoare, in afara de rosu, verde, albastru sau negru;
- mai multe sticle, flacoane, fiole, pungi pot fi livrate in cutii (de carton, tabla, plastic etc.), cu cartoane sau alte placi izolatoare intre ele; cutiile trebuie sa fie rezistente la multiple manipulari si sa poarte - bine lipita - cite o eticheta cu instructiunile cuprinse in anexa D 1 si anexa D 2;
- continutul ambalajului trebuie sa corespunda cantitativ cu datele inscrise pe eticheta, precum si in actul de transport;
5. este interzis transportul pesticidelor cu cisterne (cai ferate, auto etc.) sau in ambalaje care nu indeplinesc conditiile prezentei metodologii;
6. fiecare ambalaj ce contine pesticide va purta obligatoriu doua etichete scrise in limba romana si cit mai vizibil:
- eticheta a) (anexa D 1): prezentarea pesticidului;
- eticheta b) (anexa D 2): cu instructiuni de manipulare, transport, depozitare, folosire, protectie a muncii, prevenire si stingere a incendiilor, modul de decontaminare sau de distrugere a ambalajului dupa golire.
Textul pentru etichetele a) si b) se inscriptioneaza pe fond alb, in culoarea grupei de toxicitate din care face parte pesticidul respectiv, si trebuie sa se refere la legislatia valabila pentru Romania; se pot introduce si pictograme acceptate pentru Romania;
7. personalul folosit la manipularea si transportul pesticidelor trebuie sa fie instruit in acest sens de catre importator sau expeditor, iar mijlocul de transport trebuie sa corespunda pentru aceste produse;
8. importatorii de pesticide raspund de respectarea intocmai a obligatiilor de mai sus, care au ca scop pastrarea sanatatii oamenilor si protectia mediului inconjurator.

NOTA:
Aceasta metodologie se aplica si pentru pesticidele care intra in tara sub forma de "ajutoare".

ANEXA D 1

ETICHETA a)


Producator ........... Furnizor ...............


Denumire comerciala
contine % s.a.

Inflamabil
Toxic Grupa .........
Pentru ........ de toxicitate
Omologat cu autorizatia nr. ........../anul
Lot nr. ........ data fabricatiei .........
Termen de garantie ..... contine ....+(-) 1
Atentie, inainte de folosirea continutului
consultati recomandarile din eticheta
alaturata!.



ANEXA D 2



ETICHETA b)

Producator ............... Furnizor ...............

Inflamabil

Punct de inflamabilitate ......grade C OTRAVA

CAP DE MORT



Denumire comerciala

Grupa de toxicitate

...................

- conform omologarii -


Omologat in Romania cu autorizatia nr. ........./ anul

Toxic pentru albine, pasari, animale de curte, vinat, pesti - dupa caz.

Proprietati fizico-chimice

(..... produsul .....) este un concentrat emulsionabil, o pulbere muiabila ....... ce contine ........% s.a. (se trece numele comun international al s.a.) si se prezinta sub forma de lichid limpede, omogen, mobil (sau pulbere fina, omogena sau .......) de culoare ........., cu miros ....... . Este (sau nu) corosiv (se trec si alte proprietati specifice).

Timp de pauza

Dupa aplicarea ultimului tratament si pina la recoltare trebuie sa treaca ....... zile.

Mod de actiune

(.... produsul.....) actioneaza prin contact, ingestie, sistemic etc.

Mod de intrebuintare

(.... produsul.....) se aplica prin stropiri-prafuiri (la avertizare) in timpul de repaus, vegetatie, la urmatoarele culturi ..... si in doza de ..... (se trec culturile, testele si dozele omologate pentru Romania).

Compatibilitate

(.... produsul.....) este compatibil cu majoritatea insectofungicidelor folosite in mod curent in Romania, cu exceptia ..........

Masuri de igiena si protectie a muncii

A se evita inhalarea sau contactul produsului cu ochii si pielea. In timpul lucrului se poarta obligatoriu echipament de protectie, nu se bea, nu se maninca si nu se fumeaza.
Dupa terminarea lucrului se spala bine miinile si fata cu multa apa si sapun, fara a freca.
In caz de intoxicare prin ingestie, cutanat sau inhalare, se iau urmatoarele masuri:
- scoaterea accidentatului din mediul toxic sau poluat;
- scoaterea imbracamintei contaminate;
- spalarea tegumentelor cu apa multa sau cu solutii alcaline, daca sint la indemina;
- transportarea de urgenta a accidentatului la cea mai apropiata unitate sanitara: tratament sub supraveghere medicala.
Nu se foloseste lapte ca antidot.
A nu se lasa produsul la indemina copiilor, persoanelor bolnave, femeilor gravide sau care alapteaza, batrinilor etc.
A nu se contamina apa, alimentele, furajele, semintele si ambalajele acestora.
A nu se imprastia produsul in apropierea surselor de apa sau pe alte culturi decit pe cea recomandata.

Masuri de prevenire si stingere a incendiilor
Se trec masurile specifice fiecarui produs, dar cu aplicabilitate in Romania.

Conditii de depozitare si transport
Produsul se depoziteaza in ambalajul original, sigilat, in incaperi uscate, destinate in exclusivitate pentru pesticide, fara actiunea directa a razelor solare si a caldurii (pesticidele din grupa I de toxicitate se depoziteaza separat de alte pesticide). Transportul se efectueaza ferit de intemperii si caldura. Pe timpul manipularii, transportului si al depozitarii se iau obligatoriu toate masurile de protectie a muncii, p.s.i. etc.
Se trec metode de decontaminare sau distrugere a ambalajelor dupa golire, precum si alte obligatii specifice.
Temperatura de depozitare intre ....... grade C si ....... grade C.
Termen de garantie
Produsul este garantat ...... luni de la livrare, in conditiile de depozitare mentionate mai sus.
.............................. Nota: Orice nerespectare a indicatiilor de

mai sus va duce la diminuarea

eficacitatii sau la un esec total.

Textul de mai sus poate fi Pentru lamuriri suplimentare va

completat si cu alte date adresati la ........................

C. Documentatia de baza necesara emiterii acordului

Acordul se solicita de catre agentul economic abilitat de ministerul de resort sa faca importul respectiv.
Documentatia pe baza careia se emite acordul:
1. Cerere scrisa, in care se mentioneaza numele agentului importator (firma), adresa, nr. telefon, telex, fax, denumirea comerciala a produsului si pozitia din tariful vamal in care se incadreaza, furnizorul extern, beneficiarul produsului din tara, caracteristicile fizico-chimice, bacteriologice si radioactivitatea.
2. Certificatul de abilitare emis de ministerul de resort.
3. Certificatul de inmatriculare la Camera de Comert si Industrie.
4. Declaratia de conformitate din tara de origine pentru produse, cu traducerea in limba romana, pe propria raspundere, a importatorului.
Acordul se emite de catre Directia de protectie a plantelor si carantina fitosanitara din cadrul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.

ANEXA D 3

MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI

Directia ...............

ACORD

nr. ...... din ..........


Avind in vedere cererea (denumirea agentului economic) nr. ...... din ........., inregistrata la Ministerul Agriculturii si Alimentatiei sub nr. ...... din ..............,
in baza prevederilor <>H.G. nr. 340/1992 privind regimul de import al deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator,
expertizind documentatia prezentata,
SE AVIZEAZA FAVORABIL IMPORTUL DE:

...............................................................................

...............................................................................

In urmatoarele conditii obligatorii:

...............................................................................

Prezentul acord este valabil pina la data de ................



Director,



ANEXA E

MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI



METODOLOGIE
de abilitare a agentilor economici

1. Domeniul de aplicare
Prezenta metodologie se aplica agentilor economici avind ca obiect de activitate importul de produse prevazute in anexa nr. 2 a hotaririi, care intra in sfera de competenta a Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.
In acest scop functioneaza, in cadrul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, Comisia de abilitare a agentilor importatori, numita prin ordin al ministrului, care va elibera certificate de abilitare, conform modelului din anexa E 1.
2. Conditii de acordare a certificatelor de abilitare
In scopul obtinerii certificatului de abilitare, agentii economici importatori vor prezenta la Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, cu mentiunea "pentru Comisia de abilitare", urmatoarele documente:
a) solicitarea, in scris, a agentului economic importator pentru abilitare, din care sa rezulte:
- numele si sediul firmei;
- numarul de inregistrare la Camera de Comert si Industrie;
- scopul, obiectul si profilul de activitate;
- produsele pentru care solicita abilitarea;
- experienta in domeniu a firmei;
b) copie xeroxata dupa certificatul de inmatriculare a agentului economic la Camera de Comert si Industrie;
c) fisa de prezentare a specialistilor angajati ai agentului economic, ce urmeaza a se ocupa de importul produselor pentru care solicita abilitarea;
d) declaratia agentului economic, facuta pe propria raspundere, ca nu a suferit sanctiuni in legatura cu activitatea pentru care solicita abilitarea;
e) lista agentilor economici interni specializati, utilizatori directi ai produselor pentru care se efectueaza importul, insotita de angajamentul scris al acestora de preluare a produselor ce fac obiectul importului;
f) declaratia agentului economic, facuta pe propria raspundere, ca si-a insusit prevederile hotaririi.
Nu se elibereaza certificate de abilitare agentilor economici care:
- depun documentatie incompleta fata de cele solicitate mai sus;
- nu sint autorizati sa desfasoare activitate de comert exterior;
- nu au angajati specialisti in domeniul importului de produse pentru care solicita abilitarea.
3. Desfasurarea activitatii de abilitare
Certificatele de abilitare se elibereaza in 5-7 zile de la depunerea documentatiei.
Comisia are dreptul sa solicite agentilor economici importatori si alte informatii legate de profilul de activitate si de experienta in domeniu.
4. Anularea certificatului de abilitare
Comiterea de catre agentul economic a unor contraventii in sensul prevederilor hotaririi, precum si al legislatiei in domeniul circulatiei produselor, atrage anularea sau, dupa caz, suspendarea pe o perioada limitata a certificatului de abilitare.
Comisia de abilitare va comunica celorlalte ministere interesate, in termen de 48 de ore, decizia luata.
Comisia de abilitare are obligatia de a tine si actualiza evidenta agentilor economici carora li s-au eliberat, anulat sau suspendat temporar certificatele de abilitare.

ANEXA E 1

MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI

Comisia de abilitare

Nr. ....../..........

CERTIFICAT DE ABILITARE

Se abiliteaza agentul economic (denumire, localitate, certificat de inmatriculare la Camera de Comert si Industrie) pentru importul urmatoarelor grupe de produse:

Denumirea grupei de produse Pozitia din tariful vamal

--------------------------- -------------------------

Prezentul certificat este valabil pina la data de ............, cu drept de prelungire.

Prezentul certificat nu exonereaza agentul economic importator de raspunderile ce-i revin, potrivit legii, pentru introducerea in tara si utilizarea in mod corespunzator a produselor pentru importul carora a fost abilitat.
Agentul economic abilitat este obligat sa anunte Comisia de abilitare despre orice modificare intervenita in documentatia solicitata la abilitare, in termen de 15 zile.

Director,



ANEXA F

MINISTERUL INDUSTRIEI

METODOLOGIE
de abilitare a agentilor economici


1. Domeniul de aplicare
Prezenta metodologie se aplica agentilor economici avind ca obiect de activitate importul de produse prevazute in anexele nr. 1 si nr. 2 ale hotaririi, care intra in sfera de competenta a Ministerului Industriei.
In acest scop functioneaza, in cadrul Ministerului Industriei, Comisia de abilitare a agentilor importatori, numita prin ordin al ministrului, care va elibera certificatul de abilitare, conform modelului din anexa F 1.
2. Documentatii necesare
In scopul obtinerii certificatului de abilitare, agentii economici vor prezenta la Ministerul Industriei, cu mentiunea "pentru Comisia de abilitare", urmatoarea documentatie:
a) solicitarea, in scris, a agentului economic importator pentru abilitare, din care sa rezulte: denumirea si sediul firmei; numarul de inregistrare la Camera de Comert si Industrie; scopul, obiectul si profilul de activitate; produsele pentru care solicita abilitarea si codul vamal al acestora; experienta in domeniu a firmei;
b) copie xeroxata dupa certificatul de inmatriculare a agentului economic la Camera de Comert si Industrie;
c) fisa de prezentare a specialistilor angajati ai agentului economic ce urmeaza a se ocupa de importul substantelor pentru care solicita abilitarea; se vor anexa in copie carnetele de munca;
d) declaratia agentului economic, facuta pe propria raspundere, ca nu a suferit sanctiuni in legatura cu activitatea pentru care solicita abilitare;
e) declaratia agentului economic, facuta pe propria raspundere, ca si-a insusit prevederile hotaririi.
Nu se elibereaza certificate de abilitare agentilor economici care:
- depun documentatii incomplete fata de cele prezentate mai sus;
- nu sint autorizati sa desfasoare activitate de comert exterior;
- nu au angajati specialisti in domeniul importului de substante pentru care solicita abilitarea.
3. Desfasurarea activitatii de abilitare
Certificatele de abilitare se elibereaza in maximum 7 zile de la depunerea documentatiei.
Comisia solicita agentilor economici importatori, dupa caz, informatii suplimentare legate de profilul de activitate, experienta in domeniu, caracteristicile produselor pentru care solicita abilitarea, potentialii consumatori ai acestor produse, cu respectarea prevederilor hotaririi.
Abilitarea agentului economic se concretizeaza in eliberarea de catre comisie a certificatului de abilitare, prezentat in anexa F 1.
4. Anularea certificatului de abilitare
Comiterea de catre agentul economic a unor contraventii in sensul prevederilor hotaririi atrage dupa sine, la solicitarea agentilor constatatori prevazuti in art. 14 al hotaririi, anularea sau, dupa caz, suspendarea pe o perioada limitata a certificatului de abilitare.
Comisia de abilitare va comunica Ministerului Comertului si Turismului si Ministerului Economiei si Finantelor - Directia Generala a Vamilor, in termen de 48 de ore de la primirea instiintarii, decizia luata.
Comisia de abilitare are obligatia de a tine si actualiza permanent evidenta agentilor economici carora li s-au eliberat anual sau suspendat temporar certificate de abilitare.

ANEXA F 1

MINISTERUL INDUSTRIEI

Comisia de abilitare

Nr. ..... / .........


CERTIFICAT DE ABILITARE

Se abiliteaza agentul economic (denumire, localitate, numarul de inmatriculare la Camera de Comert si Industrie) pentru importul urmatoarelor categorii de deseuri si/sau produse periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul inconjurator.


Denumirea categoriei de deseuri/produse Pozitie



(Nr. crt. din anexa nr. 1)

(Pozitia din tariful vamal

- anexa nr. 2)

Prezentul certificat este valabil pina la data de ............., cu drept de prelungire.

Prezentul certificat nu exonereaza agentul economic importator de raspunderile ce-i revin, potrivit legii, pentru introducerea in tara si utilizarea in mod necorespunzator a deseurilor si produselor periculoase pentru importul carora a fost abilitat.

Agentul economic abilitat este obligat sa anunte Comisia de abilitare despre orice modificare intervenita in documentatia solicitata la abilitare, in termen de 15 zile.

Presedinte/director,

ANEXA G

MINISTERUL COMERTULUI SI TURISMULUI

METODOLOGIE
de emitere si reconfirmare a licentelor de import

1. Importul deseurilor prevazute in anexa nr. 1 si al produselor prevazute in anexa nr. 2, nr. crt. 15, 17, 18, 21, 22 si 26 este supus, conform Ordinului ministrului comertului si turismului nr. 62/1992 , licentelor de import emise de Ministerul Comertului si Turismului.
2. Eliberarea licentelor de import, in conformitate cu Ordinul ministrului comertului si turismului nr. 49/1991 , pentru deseurile prevazute la anexa nr. 1, se face prin Directia generala de politica comerciala, numai cu conditia prezentarii de catre agentii economici solicitanti a urmatoarelor:
- certificatul de abilitare a agentului economic pentru efectuarea acestor importuri, emis de Ministerul Industriei;
- acordurile Ministerului Mediului si Ministerului Sanatatii, care trebuie mentionate si certificate cu semnatura si stampila pe versoul tuturor celor 3 exemplare ale cererilor de licenta.
3. Eliberarea licentelor de import, in conformitate cu Ordinul ministrului comertului si turismului nr. 49/1991 , pentru produsele prevazute in anexa nr. 2 la nr. crt. 15, 17, 18, 21, 22 si 26, se face prin Directia generala de politica comerciala, numai cu conditia prezentarii de catre agentii economici solicitanti a urmatoarelor:
- certificatul de abilitare a agentului economic pentru efectuarea acestor importuri, emis de ministerele de resort, dupa caz;
- avizul Ministerului Sanatatii sau al Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, dupa caz. Acordurile trebuie mentionate si certificate cu semnatura si stampila pe versoul tuturor celor 3 exemplare ale cererilor de licenta si vor contine, in mod obligatoriu, denumirea comerciala a produselor admise la import prin acordul respectiv.
4. Eliberarea licentelor de import se va face in stricta conformitate cu avizele obtinute.

ANEXA H

TERMINOLOGIA
utilizata in procedura de control

- Declaratie de conformitate - declaratie scrisa, facuta de un furnizor din tara de origine informind, pe propria raspundere, ca produsul este conform unei norme sau altui document specificat.
- Certificat de calitate (raport de incercari sau buletin de analiza) - document care prezinta rezultatele si concluziile tuturor incercarilor si alte informatii referitoare la acestea, eliberat de un laborator de incercari autorizat din tara de origine.
- Esantion - portiunea sau cantitatea de produse extrase dintr-un anumit lot, pe baza unor criterii stabilite prin standarde sau proceduri specifice, si care, ca urmare a incercarilor (verificarilor) efectuate asupra sa, permite sa se estimeze calitatea intregului lot.
In lipsa altor prevederi ale unor proceduri sau norme specifice, modul de prelevare a esantioanelor va fi in conformitate cu metodele prevazute in STAS 6085/1986.
- Neconformitate - abatere de la caracteristicile calitative declarate de furnizor, de la conditiile contractuale sau de la alte cerinte devenite obligatorii prin reglementari legale.
- Termen de garantie - limita de timp stabilita de catre producator, in cadrul caruia produsul achizitionat trebuie sa-si pastreze caracteristicile calitative prescrise, iar cumparatorul are dreptul la remedierea sau inlocuirea acestuia, daca defectiunile nu-i sint imputabile.
- Termen de valabilitate - limita de timp stabilita de catre producator, in care produsul poate fi consumat si in care acesta trebuie sa-si mentina caracteristicile calitative prescrise, daca au fost respectate conditiile de transport, manipulare, depozitare si consum.

ANEXA I

DIRECTIA GENERALA A VAMILOR

Vama ......................

Nr. ......./...............

CONVOCARE

(Nota telefonica)


In conformitate cu prevederile <>art. 7 si 8 din Hotarirea Guvernului nr. 340/1992 , va solicitam participarea la controlul vamal al importului de ..........., importat de ..................., incarcat pe mijlocul de transport .................., in ziua de .............. pina la ora ............, la sediul nostru situat in .................... .



Nr. Organul teritorial*) de control Numele si prenumele Semnatura
crt. specialistului
-------------------------------------------------------------------------------
1. Inspectoratul judetean si al municipiului
Bucuresti pentru calitatea produselor si
serviciilor

2. Inspectia judeteana si a municipiului
Bucuresti din Agentia pentru supravegherea
si protectia mediului

3. Centrul judetean si al municipiului
Bucuresti de medicina preventiva

4. Inspectia Nationala a Medicamentului -
laboratoarele interjudetene

5. Politia judeteana si a municipiului
Bucuresti sanitar-veterinara

6. Politia judeteana si a municipiului
Bucuresti fitosanitara din inspectoratele
de protectie a plantelor si carantina
fitosanitara.
-------------------------------------------------------------------------------

Sef vama,

------------
*) Specialistii Ministerului Industriei vor fi convocati, dupa caz, in situatii speciale, intrucit acesta nu are organe teritoriale.


ANEXA J
DIRECTIA GENERALA A VAMILOR

REPARTIZAREA
specialistilor imputerniciti, potrivit competentelor, sa participe la controlul vamal



Nr. Organul teritorial de control*) Nr. crt. din anexa Nr. crt. din anexa
crt. nr. 1 a hotaririi nr. 2 a hotaririi
-------------------------------------------------------------------------------

1. Inspectoratul judetean si al 1, 2, 3, 4, 5, 6, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8,
municipiului Bucuresti pentru 7, 8, 9, 10, 11, 10, 11, 12, 13, 14,
calitatea produselor si 12, 13, 14. 15, 16, 17, 20, 22,
serviciilor 23, 24, 25, 27, 28,
31.

2. Inspectia judeteana si a 1, 2, 3, 4, 5, 6, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8,
municipiului Bucuresti din Agentia 7, 8, 9, 10, 11, 9, 10, 11, 12, 13,
pentru supravegherea si protectia 12, 13, 14. 14, 17, 20, 24, 25,
mediului 26, 27, 28.

3. Centrul judetean si al municipiu-
lui Bucuresti de medicina
preventiva 12, 13, 14. 22, 26.

4. Inspectia Nationala a Medicamentului
- laboratoarele interjudetene - 15, 17, 18, 21, 31.

5. Politia judeteana si a municipiului 1, 15, 18, 23, 29,
Bucuresti sanitar-veterinara - 30.

6. Politia judeteana si a municipiului
Bucuresti fitosanitara din
inspectoratele de protectie a
plantelor si carantina fitosanitara. - 19, 26.
-------------------------------------------------------------------------------

*) Specialistii imputerniciti ai Ministerului Industriei vor fi convocati, dupa caz, in situatii speciale, avind competente pentru toate categoriile de deseuri din anexa nr. 1 a hotaririi, precum si pentru produsele din anexa nr. 2 a hotaririi, cu exceptia celor prevazute la nr. crt. 1, 15, 18, 19, 23 si 26.

ANEXA K

DENUMIREA ORGANULUI IMPUTERNICIT CU APLICAREA
<>HOTARIRII GUVERNULUI Nr. 340/1992
.................................
.................................


PROCES-VERBAL
DE CONSTATARE-ESANTIONARE-CONTRAVENTIE
Nr. ............

Incheiat azi ........... 199..., orele ........, la unitatea vamala .................. . Firma transportatoare ..................................... (denumirea completa, adresa, telefon, fax, telex). Reprezentantul transportatorului .................................... (numele, prenumele, actul de identitate, seria/nr). Mijlocul de transport .............. seria/nr. .......


A. Elemente referitoare la produsele supuse verificarii

Produsul ..........................., cantitatea supusa controlului: ......;
metoda de control aplicata: .............; marimea esantionului ................
Documente la baza controlului ......................... .
B. S-au preluat esantioane pentru analizarea/incercarea in laborator



Persoanele
care au fost
prezente la
Nr. Produsul/ Cantitatea aflata Marimea Marcajul/sigiliul esantionare
crt. producator la detinator esantionului si au primit
spre pastrare
probele martor
-------------------------------------------------------------------------------
...............................................................................
...............................................................................
-------------------------------------------------------------------------------

Agentul economic a emis comanda nr. ............/.......
Esantioanele au fost expediate prin ...................
Rezultatele analizelor si incercarilor vor fi comunicate telex/prin B.A., pina la data de ...........................

C. Constatari facute in timpul desfasurarii controlului:
...............................................................................
...............................................................................

D. Masuri stabilite in baza constatarilor:
.............................................................................
...............................................................................
..............................................................................

E. S-au aplicat urmatoarele sanctiuni contraventionale:



Numele si prenumele Actul de Valoarea Articolul din Luat
persoanei, ocupatia Adresa identitate amenzii Hotarirea cunostinta
si locul de munca completa nr., data, Guvernului Nr.
emitentul nr. 545/1991 chitanta
H.G. nr. achitat
340/1992
-------------------------------------------------------------------------------



-------------------------------------------------------------------------------

NOTA:
Conform <>Legii nr. 32/1968 , cel in cauza poate achita in termen de 48 de ore jumatatea amenzii in contul B.C. 60.22.1.03, judet (sector) Ministerul Finantelor, iar chitanta va fi prezentata la .................. in termen de 10 zile.
In caz contrar, se va proceda la executarea silita, prin Administratia financiara, cu amenda integrala.


MARTOR OCULAR
(cind se refera la semnarea P.V.)

D-l (d-na) ......................, domiciliat(a) in ......................,
str. ........... nr. ......., bloc ........, scara ......., apartament ........,
sector .........., telefon ............, act de identitate ............ seria ..... nr. ........., emis de ............., la data de .............. .


Semnatura
.......................
.......................

Prezentul proces-verbal s-a intocmit in ......... exemplare, din care au fost difuzate la ......................... .



Agent constatator Importator/transportator
.................. Am luat cunostinta de continutul
(semnatura) procesului-verbal ................
(nume, prenume, functie) .............
......................................
Am urmatoarele observatii ............
......................................
Semnatura ............................



ANEXA L


ORGANUL INSARCINAT CU APLICAREA
<>HOTARIRII GUVERNULUI nr. 340/1992

ETICHETA PENTRU ESANTION

(Talonul care ramine pe esantion - la agentul constatator)
Denumirea produsului ....................................................
Locul prevalarii ........................................................
Data prevalarii ............................. ora .......................
Numerele aplicate esantioanelor prevalate ...............................
.........................................................................
Proces-verbal de prevalare: nr. .................. data .................
Nr. de inregistrare la laborator ........................................
Data .............. ora ........... valoarea esantioanelor ..............
Declarata de detinatorul marfii .........................................
Numele, functia si semnatura agentului constatator,
.........................................................................
Numele, functia si semnatura primitorului de la laborator,
.........................................................................

ORGANUL INSARCINAT CU APLICAREA
<>HOTARIRII GUVERNULUI nr. 340/1992
Loc pentru
sigiliu

ETICHETA PENTRU ESANTION
(Talonul volant - pentru laborator)

Nr. de inregistrare la laborator .........................................
Data ................. ora ........... denumirea produsului ..............
..........................................................................
Denumirea destinatarului marfii: .........................................
Denumirea expeditorului: .................................................
Denumirea transportatorului: .............................................
Numele, functia si semnatura Semnatura transportatorului
agentului constatator, marfii,

............................. ...........................
Numele, functia si semnatura
primitorului de la laborator,
.............................
Nr. P.V. de prelevare ...........................



-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016