Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 1999  pentru aplicarea   art. 4 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 1999 pentru aplicarea art. 4 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata

EMITENT: CAMERA DE COMERT SI INDUSTRIE A ROMANIEI SI A MUNICIPIULUI BUCURESTI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 4 din 7 ianuarie 2000


<>LEGEA Nr. 64/1995
Art. 4. - (1) Toate cheltuielile aferente procedurii instituite prin prezenta lege vor fi suportate din averea debitorului.
(2) Plãţile se vor face dintr-un cont deschis la o unitate a unei bãnci, pe baza de dispoziţii emise, în cursul procedurii de reorganizare, de debitor sau de judecãtorul-sindic, iar în cursul falimentului, numai de judecãtorul-sindic.
(3) În lipsa disponibilitãţilor în contul debitorului se va utiliza fondul de lichidare, constituit din taxele plãtite de persoanele fizice şi/sau juridice registrului comerţului pentru serviciile prestate de acesta.
(4) Fondul prevãzut la alin. (3) va fi constituit prin majorarea cu 10% a taxelor percepute de oficiile registrului comerţului.
(5) Acoperirea cheltuielilor de lichidare a societãţilor la care statul deţine pachetul de control se va face de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat din veniturile realizate din privatizare.

NORME METODOLOGICE
1. În termen de doua zile de la primirea notificãrii prevãzute la <>art. 32 din Legea nr. 64/1995 , republicatã, referitoare la deschiderea procedurii debitorul va trebui sa deschidã la banca la care are contul pentru operaţiunile sale curente un cont distinct, pe numele averii sale şi destinat sa suporte toate cheltuielile aferente procedurii instituite prin aceasta lege.
2. Dacã debitorul nu se conformeazã indatoririi prevãzute la pct. 1, contul va fi deschis de administrator/lichidator, în urma unei încheieri a judecãtorului-sindic, data în baza art. 18 lit. k) şi a <>art. 23 lit. b) din Legea nr. 64/1995 , republicatã.
3. Contul averii debitorului va fi alimentat, în mod corespunzãtor necesarului pentru actele, operaţiunile şi retribuţiile prevãzute de <>Legea nr. 64/1995 , republicatã:
- de cãtre debitor;
- din sumele realizate prin lichidarea bunurilor debitorului şi din încasãrile creanţelor acestuia asupra terţilor;
- din creditele acordate de bãnci în perioada de reorganizare; şi
- din sumele avansate de creditori.
4. În caz de reorganizare sau de lichidare pe baza de plan, plãţile vor fi dispuse de debitor sau de administrator/lichidator, dupã caz, în conformitate cu prevederile planului şi cu încheierile date de judecãtorul-sindic.
Divergenţele dintre debitor şi administrator/lichidator cu privire la o plata care ar urma sa fie efectuatã vor fi supuse judecãtorului-sindic, care le va soluţiona de urgenta printr-o încheiere notificatã bãncii.
5. Epuizarea disponibilitãţilor din contul averii debitorului va trebui sa rezulte dintr-o comunicare, în conformitate cu practica bancarã.
6. Sumele rezultând din majorarea cu 10% a taxelor, perceputã de oficiile registrului comerţului pentru serviciile prestate de acestea, vor constitui fondul de lichidare depus de fiecare oficiu judeţean la o banca localã, într-un cont de acumulare deschis pe numele tribunalului, cu precizarea ca se vor face plati din el numai pentru cheltuieli prevãzute în <>Legea nr. 64/1995 , republicatã.
La deschiderea acestui cont oficiul registrului comerţului va cere bãncii sa trimitã lunar tribunalului o copie de pe extrasul de cont.
7. Contul deschis potrivit pct. 6 va fi administrat de 1-3 contabili ai tribunalului, desemnaţi în condiţiile <>art. 9 din Legea nr. 64/1995 , republicatã, şi retribuiţi, prin cumul de funcţii, în baza art. 69 alin. (3)-(4) din aceasta lege şi cu respectarea dispoziţiilor <>Legii nr. 2/1991 privind cumulul de funcţii.
8. În urma epuizarii disponibilitãţilor din contul averii debitorului, epuizare confirmatã în condiţiile stabilite la pct. 5, judecãtorul-sindic va imputernici prin încheiere persoanele competente, dupã caz, sa emita dispoziţiile de plata asupra contului fondului de lichidare, pentru urmãtoarele categorii de cheltuieli, fãrã plata anticipata a comisionului lichidatorului:
a) plata experţilor şi a persoanelor de specialitate desemnate prin încheieri de judecãtorul-sindic, în scopul de a-l ajuta;
b) cheltuielile ocazionate de inventarierea, evaluarea averii debitorului, evaluarea potenţialului de valorificare a activelor societãţii comerciale debitoare şi alte asemenea cheltuieli;
c) cheltuielile pentru paza societãţii comerciale;
d) documentaţiile topo pentru obţinerea titlului de proprietate asupra terenului, documentaţiile pentru întocmirea bilanţului de mediu, conform legii;
e) cheltuielile de publicitate, cheltuieli poştale (corespondenta cu creditorii, cu autoritãţile implicate în proceduri etc.);
f) cheltuielile pentru demolarea, dezmembrarea activelor, precum şi pentru realizarea lucrãrilor de ecologizare a terenului aferent, pe baza unor contracte încheiate cu o societate specializatã;
g) alte cheltuieli necesare exclusiv pentru îndeplinirea procedurii de lichidare, care se vor preciza în încheierile date de judecãtorul-sindic.
9. Atunci când în urma lichidãrii se vor fi creat disponibilitati în contul averii debitorului, judecãtorul-sindic va informa în scris oficiul registrului comerţului şi banca de la care va cere un extras de cont şi se va relua finanţarea din contul averii debitorului.
10. Închiderea procedurii va fi notificatã şi oficiului registrului comerţului, precizându-se totalul sumelor folosite din fondul de lichidare.
11. Pentru societãţile la care statul deţine pachetul de control, fondul de lichidare va fi constituit de Fondul Proprietãţii de Stat din veniturile realizate din privatizare şi va fi folosit în condiţiile prevãzute la pct. 8 şi 9.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016