Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 19 octombrie 2004  de autorizare a furnizorilor de servicii de asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca si de transport sanitar, elaborate in aplicarea prevederilor   Ordinului ministrului sanatatii nr. 270/2004 privind asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 19 octombrie 2004 de autorizare a furnizorilor de servicii de asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca si de transport sanitar, elaborate in aplicarea prevederilor Ordinului ministrului sanatatii nr. 270/2004 privind asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 997 din 29 octombrie 2004
ART. 1
Asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca este asigurata numai de catre furnizorii de servicii medicale de urgenta prespitaliceasca si de transport sanitar prevazuti in anexa nr. 3 la <>Ordinul ministrului sanatatii nr. 270/2004 .
ART. 2
(1) Autorizatia de functionare a furnizorilor de servicii de asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca si de transport sanitar se elibereaza de catre directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(2) Autorizatia de functionare prevazuta la alin. (1) este valabila pentru o perioada de 4 ani; dupa aceasta perioada toate serviciile de asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca si de transport sanitar se reautorizeaza periodic din 4 in 4 ani.
(3) Autorizatia de functionare necesita prezentarea avizelor si autorizatiilor individuale prevazute la art. 6 si mentioneaza explicit tipul dispeceratului, existenta substatiilor, tipul si numarul unitatilor mobile, structura de personal si procedurile de operare.
(4) Autorizatia de functionare se afiseaza la loc vizibil la dispecerat si in fiecare substatie, dupa caz.
(5) Autorizatia initiala de functionare se retrage in situatiile in care nu sunt intrunite conditiile de functionare cerute de directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si in situatiile in care nu exista toate celelalte avize cerute in dosarul de autorizare.
(6) In situatiile in care in urma verificarilor si inspectiilor se constata existenta unor nereguli, furnizorul este notificat de catre directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 48 de ore de la inspectie si i se acorda un termen de gratie de o luna pentru remedierea neregulilor constatate.
(7) Daca dupa perioada prevazuta la alin. (6) nu se constata remedierea neregulilor sesizate sau daca furnizorul inregistreaza un numar mai mare de doua notificari in decursul a 4 ani, autorizatia de functionare se retrage definitiv, furnizorul fiind instiintat cu privire la aceasta masura.
(8) Unitatilor mobile care nu au autorizatie de functionare valabila sau aceasta este necorespunzatoare categoriei pentru care au fost autorizate nu li se permite sa functioneze ca ambulante si li se interzic purtarea si folosirea tuturor insemnelor specifice de ambulanta.
(9) Autorizatia de functionare se poate retrage si la cererea altor organe de control abilitate in acest sens, inclusiv a celor care au emis autorizatiile initiale de functionare.
(10) Directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, pot efectua inspectii si verificari privind respectarea conditiilor cerute in dosarul de autorizare.
ART. 3
(1) Membrii echipelor de evaluare a furnizorilor de servicii de urgenta prespitaliceasca si de transport sanitar sunt numiti de catre conducerile directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(2) Echipa de evaluare cuprinde obligatoriu cate un reprezentant din partea directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si din partea consiliilor judetene ale Colegiului Medicilor din Romania, respectiv al municipiului Bucuresti, iar la numirea celorlalti membri se tine seama de eventuale conflicte de interese.
(3) Controlul eliberarii autorizatiilor de functionare se efectueaza semestrial de catre o comisie numita de directorul general al Directiei generale asistenta medicala din cadrul Ministerului Sanatatii.
ART. 4
(1) Autorizarea este procesul prin care se verifica si se avizeaza organizarea, structura tehnica si de personal, procedurile de operare a unui furnizor de servicii de asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca si de transport sanitar, inainte ca acesta sa-si inceapa activitatea.
(2) Autorizarea se face in urma unei cereri scrise adresate directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, pe baza unei documentatii de autorizare si a unei evaluari prealabile.
(3) Modelul formularului de solicitare a autorizatiei de functionare pentru unitatile de asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca si de transport sanitar este prevazut in anexa nr. 1.
(4) In situatia in care activitatea a fost inceputa, evaluarea si autorizarea se efectueaza in termen de 6 luni de la publicarea prezentelor norme metodologice in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(5) Autorizarea se face numai pentru pozitiile mentionate in cererea de autorizare, avandu-se in vedere urmatoarele elemente:
a) dispecerat;
b) substatii - unde este cazul;
c) unitati mobile;
d) incadrare cu personal;
e) proceduri de operare.
ART. 5
Directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, instiinteaza furnizorul de servicii de asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca si de transport sanitar care solicita autorizarea cu privire la componenta echipei de evaluare, precum si la data la care va avea loc aceasta actiune.
ART. 6
Documentatia necesara pentru autorizare cuprinde urmatoarele:
a) documente care confirma inregistrarea cu activitate de asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca si de transport sanitar in registrul comertului, in cazul societatilor comerciale infiintate in baza <>Legii nr. 31/1990 , republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) documente care sa dovedeasca existenta sediului dispeceratului si a substatiilor, acolo unde este cazul;
c) aviz/autorizatie de la brigada de pompieri judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti;
d) aviz/autorizatie de la statia de verificare si intretinere a aparaturii medicale (SVIAM) judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in situatiile in care se utilizeaza aparatura medicala care nu este autorizata pentru comercializare in Romania;
e) aviz/autorizatie de la agentia de protectie a mediului judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti;
f) aviz/autorizatie de la inspectoratul de munca teritorial;
g) documente care sa dovedeasca pregatirea de specialitate a personalului angajat si autorizarea acestuia:
- pentru ambulantieri: diploma de absolvire a scolii de ambulantieri;
- pentru asistenti medicali: diploma de absolvire a colegiului medical sau a scolii postliceale sanitare si autorizatia de libera practica;
- pentru medici: diploma de absolvire a facultatii de medicina, documente privind specialitatea obtinuta si autorizatia de libera practica;
- pentru personal nemedical, dar implicat in activitati medicale, voluntari, salvatori: dovada sau diploma de absolvire a cursului de B.L.S. (Basic Life Support);
h) documente care sa dovedeasca continuitatea in pregatirea profesionala:
- cursuri de B.L.S. pentru ambulantieri, asistenti medicali si personal nemedical;
- cursuri de A.L.S. (Advanced Life Support) pentru medici;
i) structura de personal si schema de organizare a serviciului;
j) formularele medicale pe care le va utiliza, precum:
- fisa de solicitare;
- reteta medicala;
- bilet de trimitere sau de recomandare;
- adeverinta medicala;
k) documente auto si aviz R.A.R.;
l) documentatia tehnica a unitatilor mobile, in functie de categoria pentru care se doreste autorizarea, conform anexei nr. 2 la <>Ordinul ministrului sanatatii nr. 270/2004 .
ART. 7
(1) Evaluarea necesara eliberarii autorizatiei de functionare se efectueaza pe baza unei programari si cuprinde etapele prevazute in <>Ordinul ministrului sanatatii nr. 270/2004 :
a) verificarea sediului central si a substatiilor (acolo unde este cazul);
b) verificarea documentelor cuprinse in dosarul de autorizare si a concordantei lor cu cele constatate la acel moment la locul evaluarii;
c) verificarea dispeceratului, personalului si a tuturor unitatilor mobile mentionate in cererea de autorizare si existente, cu dotarea tehnica corespunzatoare categoriei solicitate;
d) verificarea unitatilor mobile nou-achizitionate sau a schimbarii categoriei pentru care o unitate mobila a fost initial autorizata.
(2) La dispecerat se verifica:
a) modul in care functioneaza primirea si gestionarea apelurilor medicale de urgenta, coordonarea si controlul misiunilor medicale;
b) integrarea in cazuri de urgente majore, catastrofe si dezastre;
c) permanenta in functionare;
d) existenta unui medic coordonator de tura;
e) respectarea cerintelor de structura tehnica si dotare minimala;
f) existenta personalului pregatit, atestat si acreditat in acest sens si care este autorizat pentru functionare.
(3) In cazul serviciilor de asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca private, dispeceratul poate fi propriu - independent, neintegrat intr-un sistem de apeluri de urgenta, dar cu obligatia de a fi integrabil in caz de catastrofe si dezastre.
(4) Modelul formularului autorizatiei de functionare este prevazut in anexa nr. 2.
ART. 8
La primirea autorizatiei de functionare emise de directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, persoana responsabila de activitatea serviciului autorizat depune o declaratie pe propria raspundere prin care se angajeaza sa nu modifice structura unitatilor mobile autorizate, a dispeceratului sau structura de personal pentru care a fost autorizat sau sa notifice directiei de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, care a eliberat autorizatia orice schimbare intervenita, in termen de 24 de ore de la aparitia acesteia.
ART. 9
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1
--------
la normele metodologice
-----------------------

MODELUL
formularului de solicitare a autorizatiei de functionare pentru
unitatile de asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca si
de transport sanitar


Subsemnatul/Subsemnata .........., domiciliat/domiciliata in .......,
str. ....... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judetul/sectorul
........, posesor/posesoare al/a buletinului/cartii de identitate seria ....
nr. ...., eliberat/eliberata la data de ...., reprezentant legal al .......,
cu sediul in ......, str. ...... nr. ...., bl. ..., sc. ..., et. .., ap. ..,
judetul/sectorul ......, va rog sa binevoiti a aproba eliberarea autorizatiei
de functionare pentru activitatea de asistenta medicala de urgenta
prespitaliceasca/transport sanitar, in conformitate cu reglementarile legale
in vigoare, pentru institutia (societatea, organizatia, fundatia, asociatia,
unitatea) sus-mentionata.

Anexez in completarea cererii mele urmatoarea documentatie:
a) documente referitoare la inscrierea in registrul comertului a
activitatilor pentru care solicit autorizare;
b) documente referitoare la detinerea spatiilor necesare pentru dispecerat
si pentru substatii, dupa caz;
c) avizul/autorizatia brigazii de pompieri judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti;
d) avizul/autorizatia statiei de verificare si intretinere a aparaturii
medicale judetene, respectiv a municipiului Bucuresti;
e) avizul agentiei de protectie a mediului judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti;
f) avizul/autorizatia inspectoratului de munca teritorial;
g) documente doveditoare ale pregatirii de specialitate a personalului
angajat, precum si ale autorizarii acestuia:
- pentru ambulantieri - diploma de absolvire a scolii de ambulantieri;
- pentru asistenti medicali - diploma de absolvire a colegiului medical
sau a scolii postliceale sanitare si autorizatia de libera practica;
- pentru medici - diploma de absolvire a facultatii de medicina, documente
privind specialitatea obtinuta si autorizatia de libera practica;
- pentru personalul nemedical implicat in activitatile medicale,
voluntari, salvatori - dovada absolvirii cursului de B.L.S.
(Basic Life Support);
h) documente doveditoare pentru continuitatea in pregatirea profesionala:
- cursuri de B.L.S. pentru ambulantieri, asistenti medicali si personal
nemedical;
- cursuri de A.L.S. (Advanced Life Support) pentru medici;
i) structura de personal si schema de organizare a departamentului,
serviciului, compartimentului si a altora asemenea prin care se asigura
activitatea de asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca si de
transport sanitar;
j) modelul formularelor care vor fi utilizate in activitatea de asigurare
a asistentei medicale de urgenta prespitaliceasca si de transport sanitar;
k) documente auto si avizul R.A.R.;
l) documentatia tehnica a unitatilor mobile in functie de categoria
pentru care se doreste autorizarea, in conformitate cu anexa nr. 2 la
<>Ordinul ministrului sanatatii nr. 270/2004 ;
m) protocol de afiliere si colaborare cu dispeceratul public "961" -
urgente medicale sau "112" - apel unic de urgente, dupa caz.



ANEXA 2
--------
la normele metodologice
------------------------

MINISTERUL SANATATII
Directia de Sanatate Publica a .................

AUTORIZATIE DE FUNCTIONARE


Institutia ..........(societatea, organizatia, fundatia, asociatia,
unitatea)...., cu sediul in ......., str. .... nr. ..., bl. ..., sc. ...,
et. ..., ap. ..., judetul/sectorul ......., este autorizata pentru
desfasurarea activitatilor de asistenta medicala prespitaliceasca si de
transport sanitar, in conditiile stabilite prin prevederile Ordinului
ministrului sanatatii nr. 270/2004 privind asistenta medicala de urgenta
prespitaliceasca.
Prezenta autorizatie de functionare este valabila timp de 4 ani de
la data eliberarii.

Director executiv,
..................


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016