Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 18 noiembrie 1999  privind finantarea elaborarii si/sau actualizarii planurilor urbanistice generale ale localitatilor si a regulamentelor locale de urbanism    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 18 noiembrie 1999 privind finantarea elaborarii si/sau actualizarii planurilor urbanistice generale ale localitatilor si a regulamentelor locale de urbanism

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 567 din 19 noiembrie 1999
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Planurile urbanistice generale sunt documentaţii complexe care se întocmesc pentru întregul teritoriu intravilan al localitãţilor în corelare cu teritoriul administrativ al acestora şi reglementeazã utilizarea terenurilor şi condiţiile de ocupare a acestora cu construcţii, inclusiv infrastructuri, amenajãri şi plantaţii, constituindu-se în suportul pentru realizarea programelor de dezvoltare a localitãţilor.
Regulamentele locale de urbanism intaresc şi detaliazã prevederile planurilor urbanistice generale referitoare la modul concret de utilizare a terenurilor şi de amplasare, dimensionare şi realizare a construcţiilor, amenajãrilor şi plantaţiilor, constituindu-se în instrumentul de baza al realizãrii disciplinei în construcţii.
ART. 2
Potrivit atribuţiilor sale, Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului este responsabil de asigurarea cadrului legal de reglementare privind realizarea construcţiilor şi încurajarea investiţiilor majore în domeniul construcţiilor şi de coordonare a elaborãrii şi actualizãrii planurilor urbanistice generale ale localitãţilor şi a regulamentelor locale de urbanism.
ART. 3
Planurile urbanistice generale şi regulamentele locale de urbanism se avizeazã şi se aproba în baza <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii construcţiilor şi unele mãsuri pentru realizarea locuinţelor, republicatã, şi se elaboreazã conform exigenţelor tehnice cuprinse în prezenta hotãrâre, în <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului nr. 80/N/1996 pentru aprobarea Ghidului cuprinzând precizãri, detalieri şi exemplificãri pentru elaborarea şi aprobarea regulamentelor locale de urbanism de cãtre consiliile locale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 347 din 19 decembrie 1996, şi în <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului nr. 13/N/1999 pentru aprobarea reglementãrii tehnice "Ghid privind metodologia de elaborare şi conţinutul-cadru al planului urbanistic general", indicativ GP038/99, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 187 din 30 aprilie 1999.
ART. 4
Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului coordoneazã din punct de vedere tehnic şi economic elaborarea şi actualizarea planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism aferente, în colaborare cu direcţiile de specialitate ale consiliilor judeţene şi ale municipiilor şi oraşelor.
Controlul, recepţia şi avizarea planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism se realizeazã de cãtre direcţiile de urbanism şi amenajarea teritoriului judeţene şi, respectiv, a municipiului Bucureşti, în baza metodologiei prevãzute la art. 3 şi în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentele norme metodologice.

CAP. 2
Finanţarea elaborãrii şi/sau actualizãrii planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism

ART. 5
Finanţarea elaborãrii şi/sau actualizãrii planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism se realizeazã din bugetele locale ale autoritãţilor administrativ-teritoriale şi, în completare, de la bugetul de stat.
Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor deschide la trezoreriile statului, potrivit <>art. 49 din Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice, contul "Disponibil pentru elaborarea şi/sau actualizarea planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism prevãzute de <>Legea nr. 50/1991 ".
În judeţul Ilfov, unde nu funcţioneazã trezorerii ale statului, se deschide la sucursala sectorului 4 a Bãncii Comerciale Romane - S.A. contul "Disponibil pentru elaborarea şi/sau actualizarea planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism prevãzute de <>Legea nr. 50/1991 ".
Aceste conturi se alimenteazã, pe mãsura necesitãţilor, cu sumele prevãzute în bugetul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, reprezentând transferuri de la bugetul de stat:
a) Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului aloca sume, cu ordin de plata, sub forma de transferuri, autoritãţilor locale pe baza cererilor justificative;
b) transferurile primite de autoritãţile locale vor fi cuprinse în veniturile bugetului local la cap. 37.01 "Subvenţii primite de la bugetul de stat", în cadrul cãruia urmeazã sa se deschidã un subcapitol distinct "Subvenţii primite de la bugetele locale pentru planurile urbanistice generale".;
c) cheltuielile din bugetul local se efectueazã pe baza de deschideri de credite potrivit normelor în vigoare.
Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti repartizeazã sumele primite, conform anexei nr. 1 la prezentele norme metodologice, la unitãţile administrativ-teritoriale, în vederea efectuãrii cheltuielilor aprobate. Unitãţile beneficiare deschid acelaşi cont de disponibil menţionat la alin. 2.
ART. 6
Pentru fundamentarea necesarului de alocaţii de la bugetul de stat în vederea elaborãrii şi/sau actualizãrii planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism, se procedeazã astfel:
- consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti examineazã şi centralizeazã solicitarile primite de la consiliile locale, stabilesc prioritãţile şi transmit Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, pana la data de 1 mai a anului în curs pentru anul urmãtor, lista cuprinzând planurile urbanistice generale şi regulamentele locale de urbanism care urmeazã sa fie elaborate sau actualizate şi valoarea totalã a cheltuielilor, potrivit anexei nr. 1 la prezentele norme metodologice;
- Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului examineazã şi centralizeazã propunerile consiliilor judeţene şi ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti, pe baza cãrora prezintã Ministerului Finanţelor estimarile proprii, în scopul includerii în proiectul bugetului de stat pentru anul urmãtor, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
ART. 7
În limita alocaţiilor aprobate prin legea anuala a bugetului de stat Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului va repartiza şi va comunica consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti plafoanele aprobate pentru elaborarea şi/sau actualizarea planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism.
Pe baza şi în limitele plafoanelor transmise consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în funcţie de prioritãţile stabilite, vor comunica Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului lista cuprinzând lucrãrile, întocmitã conform anexei nr. 1 la prezentele norme metodologice, precum şi valoarea acestora, repartizata pe trimestre, în limita prevederilor bugetare comunicate.
Cheltuielile pentru organizarea licitaţiilor, precum şi cele pentru verificarea şi avizarea planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism se vor asigura în limita alocaţiilor bugetare aprobate prin legea anuala a bugetului de stat, potrivit normelor şi normativelor în vigoare.
ART. 8
În limita plafoanelor aprobate, consiliile locale vor încheia contracte de elaborare şi/sau de actualizare a planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism cu societãţi comerciale de specialitate.
ART. 9
Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti verifica documentaţia primitã, acorda viza de control financiar propriu şi întocmesc decontul justificativ, care se transmite Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului în doua exemplare pana la data de 5 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, pe baza deconturilor justificative, solicita Ministerului Finanţelor deschiderea de credite în limita alocaţiilor bugetare aprobate şi vireazã sumele consiliilor judeţene sau Consiliului General al Municipiului Bucureşti, cu ordin de plata, la trezorerii, în contul "Disponibil pentru elaborarea şi/sau actualizarea planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism prevãzute de <>Legea nr. 50/1991 ", şi, respectiv, pentru Consiliul Judeţean Ilfov la Sucursala sectorului 4 a Bãncii Comerciale Romane - S.A. în contul "Disponibil pentru elaborarea şi/sau actualizarea planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism conform <>Legii nr. 50/1991 ", cu analitic distinct, la care se va anexa câte un exemplar din deconturile justificative, verificate şi avizate de minister.
Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor vira sumele consiliilor locale, care, la primirea sumelor în cont, vor efectua, în termen de 3 zile, plãţile în conturile elaboratorilor documentaţiilor, nominalizaţi în decontul justificativ, verificat şi avizat de Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului.
ART. 10
Preşedinţii consiliilor judeţene, pentru judeţe, primarul general al municipiului Bucureşti şi primãrii celorlalte unitãţi administrativ-teritoriale rãspund, în conformitate cu prevederile <>art. 24 şi 26 din Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale, de utilizarea fondurilor primite de la Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului.
ART. 11
Trimestrial, Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului împreunã cu consiliile judeţene şi cu Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor analiza situaţia consiliilor locale care nu au încheiat contracte de elaborare sau de actualizare a planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism, urmând a se completa listele cu alte prioritati.
ART. 12
În limita plafoanelor aprobate şi a prioritatilor stabilite, consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, precum şi consiliile locale sunt rãspunzãtoare, conform prevederilor legale, de elaborarea sau de actualizarea planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism.

CAP. 3
Contractarea lucrãrilor de elaborare şi/sau de actualizare a planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism

ART. 13
Contractarea se va face cu respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice.
Contractele privind elaborarea planurilor urbanistice generale se încheie de ordonatorii principali de credite cu ofertantul în favoarea cãruia s-a adjudecat licitaţia.
La contract se ataşeazã "Devizul de cheltuieli" care fundamenteazã valoarea contractului, pe total şi pe fiecare element de cheltuieli.
Devizul de cheltuieli face parte integrantã din contract.
Lucrãrile de elaborare şi/sau de actualizare a planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism, aflate în curs de execuţie, se vor finaliza de cãtre executantii iniţiali ai lucrãrilor.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 14
Datele cuprinse în planurile urbanistice generale şi în regulamentele locale de urbanism sunt publice.
ART. 15
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------



CONSILIUL*) ..................

LISTA
cuprinzând lucrãrile privind elaborarea şi/sau actualizarea planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism

- mii lei -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Consiliul Valoarea Valoarea Valoarea Din care Termenul
............. totalã rãmasã de 200... în trimestrul: de fina-
Denumirea lucrãrii executat lizare
................... I II III IV
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6 7 8
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Total, din care:
A. Lucrãri în continuare
1. Consiliul Local .........
a) Planul urbanistic
general (elaborare/
actualizare)
- studii de finanţare
- situaţia existenta
- reglementãri şi
propuneri
b) Regulamentul local de
urbanism (elaborare/
actualizare)
- zone functionale
- reglementãri
2. Consiliul Local ..........
──────────────────────────────
TOTAL A:
──────────────────────────────
B. Lucrãri noi
1. Consiliul Local ...........
a) Planul urbanistic general
(elaborare/actualizare)
- studii de fundamentare
- situaţia existenta
- reglementãri şi propuneri
b) Regulamentul local de
urbanism (elaborare/
actualizare)
- zone functionale
- reglementãri
2. Consiliul Local ...........
──────────────────────────────
TOTAL B:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Preşedinte, Întocmit,
................ ────────
Direcţia de urbanism şi amenajarea
teritoriului a judeţului ..........


*) Se completeazã, dupã caz: Judeţean sau General al Municipiului Bucureşti.


ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------



CONSILIUL*) .................

DECONT JUSTIFICATIV
privind fundamentarea necesarului de alocaţii bugetare pe trimestrul ...../200...... pentru elaborarea sau actualizarea planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale

- mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Beneficiarul Numãrul Numãrul Numãrul Valoarea Disponibilul
Nr. ............... şi data şi data contului lucrãrilor la finele
crt. Denumirea lucrãrii depunerii contrac- şi banca executate trimestru-
documen- tului benefici- lui
telor la arului precedent
Consiliul*)
.......
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Consiliul Local .......
a) Planul urbanistic
general
b) Regulamentul local
de urbanism
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL Consiliul Local ....:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Consiliul Local ........
a) .....................
b) .....................
TOTAL Consiliul Local ....:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL Consiliul*) ........:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Preşedinte, Control financiar propriu
................. Director,
..................


*) Se completeazã, dupã caz: Judeţean sau General al Municipiului Bucureşti.


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016