Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 16 noiembrie 1998  pentru punerea in aplicare a   Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 16 noiembrie 1998 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 152/1998 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Locuinte

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 441 din 19 noiembrie 1998

CAP. 1
Prevederi generale

ART. 1
Agenţia Nationala pentru Locuinţe coordoneazã constituirea şi atragerea de surse de finanţare în domeniul construcţiei de locuinţe, inclusiv din resurse bugetare, surse pe care le administreazã şi din care acorda credite pentru construirea, cumpãrarea, reabilitarea, consolidarea şi extinderea unor locuinţe, inclusiv pentru cele exploatate în regim de închiriere. Agenţia Nationala pentru Locuinţe îşi constituie şi surse proprii de finanţare.
ART. 2
Fundamentarea alocaţiilor bugetare necesare anual se efectueazã de Agenţia Nationala pentru Locuinţe prin ordonatorul principal de credite - Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului. În acest scop, Agenţia Nationala pentru Locuinţe va realiza, anual, o analiza a cererii de creditare pentru locuinţe, în baza unor studii de specialitate realizate în colaborare cu organele administraţiei publice locale, analiza care va fi prezentatã Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi care va fi însoţitã de o fundamentare a necesarului de fonduri pe fiecare judeţ şi pe municipiul Bucureşti.
În fundamentarea cererilor anuale pentru alocaţii de la bugetul de stat se vor cuprinde, cu prioritate, sumele necesare acoperirii cererilor de creditare efectuate de tineri şi de familii de tineri, în vederea construirii sau cumpãrãrii de locuinţe.
Acordarea alocaţiilor bugetare se va face luându-se în considerare realizarea celorlalte surse de finanţare şi în limita prevederilor bugetare anuale, aprobate cu aceasta destinaţie.
Alocaţiile de la bugetul de stat pentru constituirea resurselor Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, stabilite în condiţiile legii, se cuprind în bugetul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului.
Pentru obiectivele de investiţii în execuţie, finanţate din fondurile special constituite pentru construcţii de locuinţe, potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 19/1994 privind stimularea investiţiilor pentru realizarea unor lucrãri publice şi construcţii de locuinţe, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 82/1995 , şi <>Legii locuinţei nr. 114/1996 , republicatã, precum şi din resursele Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, unitãţile de construcţii vor asigura depunerea, în mod obligatoriu, în conturi special deschise la instituţii bancare agreate de Agenţia Nationala pentru Locuinţe, a sumelor reprezentând garanţii de buna execuţie. Sumele astfel constituite pot fi utilizate de Agenţia Nationala pentru Locuinţe în temeiul prevederilor <>art. 6 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 152/1998 . Pentru sumele respective Agenţia Nationala pentru Locuinţe va asigura plata unei dobânzi la nivelul dobânzii la vedere practicate de banca.
ART. 3
Creditele pentru consolidarea locuinţelor prevãzute la <>art. 2 alin. (1) din Legea nr. 152/1998 , altele decât cele prevãzute de legi speciale, pot fi acordate pe baza unor expertizari legale ale locuinţelor, în ordinea prioritatii stabilite de Agenţia Nationala pentru Locuinţe. Creditele prevãzute de legi speciale pentru consolidarea locuinţelor pot fi acordate în condiţiile şi conform prioritatilor stabilite prin aceste legi.
Creditele destinate reabilitãrii şi extinderii locuinţelor pot fi acordate în asociere cu creditele pentru consolidarea acestora.
ART. 4
Creditele care se acorda de cãtre Agenţia Nationala pentru Locuinţe, în conformitate cu prevederile <>art. 2 din Legea nr. 152/1998 , pot acoperi toate cheltuielile necesare.
Durata de rambursare a creditelor este de maximum 25 de ani.
ART. 5
În convenţiile speciale încheiate de Agenţia Nationala pentru Locuinţe cu instituţiile bancare agreate se vor stabili pentru acestea atribuţiile de depozitar al resurselor şi cea de derulator al creditelor.
ART. 6
Garanţia ipotecarã asupra imobilului - teren şi construcţie -, în legatura cu care se acorda creditul, va fi cuprinsã în contractul de credit, încheiat în numele Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe între instituţia bancarã şi beneficiarul creditului.
ART. 7
Agenţia Nationala pentru Locuinţe va încheia convenţii cu autoritãţile administraţiei publice locale pentru sprijinirea programelor de construcţie a locuinţelor. Pentru terenurile de construcţie aflate în administrarea autoritãţilor administraţiei publice locale, pe care se realizeazã locuinţe cu finanţare prin credite acordate de Agenţia Nationala pentru Locuinţe, se vor stabili în cadrul convenţiilor încheiate facilitãţi ce se pot acorda beneficiarilor de locuinţe în ceea ce priveşte accesul la terenuri pentru construcţii de locuinţe, prin vânzare-cumpãrare, concesionare sau dare în folosinta pe toatã durata existenţei construcţiei. În aceste convenţii se vor face precizãri cu privire la posibilitatea şi la condiţiile de acordare a scutirilor de la plata taxelor pentru teren şi de la plata impozitului pe clãdire pentru beneficiarii de credite, conform dispoziţiilor <>art. 4 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 152/1998 .
ART. 8
Ţinerii şi familiile de tineri cãrora li se pot acorda credite în condiţii avantajoase se încadreazã în limita de varsta de pana la 35 de ani.
Cererile de creditare pentru locuinţe, efectuate de tineri şi de familii de tineri, vor fi rezolvate cu prioritate.
ART. 9
Plafoanele maximale de cost, prevãzute la <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 152/1998 , se stabilesc, de regula, anual, de cãtre Agenţia Nationala pentru Locuinţe, în funcţie de valoarea elementelor componente ale preţului de cost pentru construcţiile de locuinţe.
Plafoanele maximale de cost vor fi stabilite în raport cu suprafata construitã, stabilindu-se coeficienţi de corectie pentru adaptarea acestora în funcţie de nivelul de dotare şi de finisajele solicitate pentru locuinţe de cãtre beneficiarii de credite.
În cazul în care inflatia depãşeşte nivelul unei rate anuale de 25%, plafoanele maximale de cost ale locuinţelor vor fi reevaluate la 6 luni de la stabilirea lor. La creditele acordate pentru construcţii de locuinţe se pot efectua suplimentari de credit, la cererea beneficiarilor, ori de câte ori, pe parcursul desfãşurãrii lucrãrilor de construcţii, se modifica plafoanele maximale de cost avute în vedere la contractarea creditului iniţial.

CAP. 2
Obligaţiuni şi emisiunea de obligaţiuni

ART. 10
În conformitate cu prevederile <>art. 7 din Legea nr. 152/1998 , pentru atragerea de resurse suplimentare, Agenţia Nationala pentru Locuinţe va putea emite titluri de valoare, sub forma de obligaţiuni pe termene medii şi lungi.

Obligaţiuni

ART. 11
Obligaţiunile emise de Agenţia Nationala pentru Locuinţe sunt valori mobiliare negociabile, emise în forma dematerializatã şi evidentiate prin înscriere în cont, ale cãror caracteristici vor fi stabilite la fiecare emisiune. Valoarea nominalã a unei obligaţiuni nu va putea fi mai mica de 25.000 lei. Aceste obligaţiuni sunt garantate de stat în condiţiile prevãzute la <>art. 14-16 din Legea nr. 152/1998 , cu aprobarea prealabilã a Guvernului. La data scadentei, obligaţiunile vor fi rãscumpãrate de cãtre emitent la valoarea nominalã.
ART. 12
Distribuirea-vânzarea pe piata primara a obligaţiunilor emise de Agenţia Nationala pentru Locuinţe se va efectua prin intermediul instituţiilor bancare autorizate, depozitare ale resurselor financiare ale agenţiei.
Obligaţiunile pot fi cumpãrate de la distribuitori de cãtre bãnci, societãţi de valori mobiliare, fonduri de investiţii, societãţi de asigurare-reasigurare, de oricare alte persoane juridice sau persoane fizice interesate, rezidente sau nerezidente în România.

Emisiunea de obligaţiuni

ART. 13
Consiliul naţional de coordonare al Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe va stabili prin licitaţie care sunt instituţiile financiar-bancare care acţioneazã în calitate de dealeri primari ai agenţiei şi se va îngriji de elaborarea prospectului de emisiune.
Prospectul de oferta publica va cuprinde, în mod obligatoriu, urmãtoarele informaţii:
a) date generale - menţionate pe coperta prospectului de oferta publica:
- datele de identitate ale Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe;
- tipul, clasa, numãrul şi principalele caracteristici ale obligaţiunilor care fac obiectul ofertei publice;
- preţul de vânzare al obligaţiunilor;
- preţul de emisiune al valorilor mobiliare - preţ de subscriere -, reprezentând preţul net care revine emitentului şi comisionul cuvenit dealerilor primari;
- mãrimea fondurilor care se sconteaza a fi obţinute de ofertant;
- modalitatea de efectuare a ofertei publice.
În cazul organizãrii unui grup de vânzare se vor prezenta şi date despre:
- numele managerului;
- membrii grupului de vânzare;
- comisioane sau alte venituri primite;
- perioada de derulare a ofertei publice.
Se vor specifica, dacã emitentul are valori mobiliare listate la bursa de valori, tipul şi clasa lor, piata secundarã organizatã pe care vor fi tranzacţionate valorile mobiliare ce fac obiectul ofertei publice. Se vor specifica, de asemenea, principalii factori de risc ai ofertei publice;
b) informaţii despre emitent:
- perspectivele dezvoltãrii activitãţii emitentului; obiective prioritare;
- surse de finanţare;
- nivelul dobânzilor distribuite în ultimii 3 ani sau cel puţin pentru un exerciţiu financiar, dacã emitentul funcţioneazã de mai puţin de 3 ani, precum şi termenele de plata a acestora. În primul an de activitate a Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe aceste informaţii nu vor fi trecute în prospectul de emisiune;
c) elemente informationale privind oferta publica:
- caracteristicile de risc şi de randament ale obligaţiunilor care fac obiectul ofertei publice;
- mãrimea fondurilor estimate a fi obţinute ca urmare a ofertei publice;
- perioada pentru care se anticipeaza a fi asigurate nevoile de lichiditate cu sumele obţinute din oferta publica;
- în cazul ofertei primare, destinatiile încasãrilor obţinute din vânzarea valorilor mobiliare;
- locurile de subscriere şi programul de lucru cu publicul;
- datele de deschidere şi de închidere a ofertei publice; dreptul de închidere anticipata a ofertei publice;
- procedurile folosite în caz de exces de subscripţie sau în caz de cerere insuficienta;
- numele şi domiciliul managerului şi ale membrilor sindicatului de intermediere, precum şi ale membrilor grupului de vânzare. Se vor evidenţia comisioanele şi alte venituri obţinute de aceştia, modul de stabilire şi de repartizare între aceştia a marjei de intermediere. În cazul plasamentului garantat, se va preciza modul de distribuire a riscului între manageri şi membrii sindicatului de intermediere;
- piata reglementatã pe care se vor tranzactiona valorile mobiliare emise;
- numele şi adresele: agentului de transfer şi de plata, agentului de execuţie şi menţinere a registrului actionarilor, societãţilor de depozitare;
- în cadrul emisiunii de titluri de credit, prospectul va cuprinde indicatorii financiari de indatorare şi gradul de acoperire a dobânzilor din încasãri;
- orice alte fapte semnificative;
d) alte informaţii:
- originea şi natura oricãror creanţe asupra emitentului sau asupra oricãrei subunitati a acestuia, nestinse încã la data întocmirii prospectului de oferta publica, inclusiv prevederile referitoare la indatorarea potenţiala ce poate aparea din aceste situaţii; efectul estimat al acestora asupra activitãţii emitentului, rezultatelor sale financiare sau asupra valorilor sale mobiliare;
- referiri la orice informaţie semnificativã neinclusa în prospect pe motivul confidenţialitãţii acesteia şi a carei publicare ar afecta negativ interesele deţinãtorilor de valori mobiliare ale emitentului, cu condiţia ca în prospect sa fie facuta o declaraţie în care sa se specifice faptul ca respectivul emitent a obţinut permisiunea din partea Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare de a nu include în prospect respectiva informaţie;
- se va mentiona dacã emitentul a fost vreodata declarat în incapacitate de plata, dacã a fãcut obiectul unei proceduri judiciare privind recuperarea unei creanţe restante sau dacã a fãcut obiectul unei proceduri de declarare a stãrii de faliment şi care au fost urmãrile acestora: litigii, procese în curs;
- informaţii privind modalitãţile de obţinere a unor copii de pe prospectul de oferta publica şi cerinta de confirmare a consultãrii acestuia înaintea oricãrei cumpãrãri de valori mobiliare oferite prin intermediul lui.
La sfârşitul prospectului se va introduce urmãtorul text: "În caz de constatare a unor iregularitati, oferta publica poate fi anulatã în termen de 90 de zile de la data primirii la Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare a raportului privind rezultatele acesteia".

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016