Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 16 iunie 2004  privind incheierea si derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente, materiale sanitare si reactivi, necesare activitatii unitatilor sanitare cu paturi din reteaua Ministerului Sanatatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 16 iunie 2004 privind incheierea si derularea contractelor de achizitii publice pentru medicamente, materiale sanitare si reactivi, necesare activitatii unitatilor sanitare cu paturi din reteaua Ministerului Sanatatii

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 2 iulie 2004
1. Dispoziţii generale
1.1. Achiziţia medicamentelor, materialelor sanitare şi a reactivilor în numele şi pentru unitãţile sanitare cu paturi se realizeazã în anul 2004 de cãtre Ministerul Sãnãtãţii în conformitate cu prevederile cuprinse în <>Hotãrârea Guvernului nr. 94/2004 privind abilitarea Ministerului Sãnãtãţii de a organiza şi de a efectua licitaţii pentru achiziţionarea de medicamente, materiale sanitare şi reactivi, necesare activitãţii unitãţilor sanitare cu paturi din reţeaua proprie.
1.2. Unitãţile sanitare cu paturi încheie contracte de achiziţie publicã pentru medicamente, materiale sanitare şi reactivi cu furnizorii desemnaţi câştigãtori la licitaţiile naţionale pentru produse la preţurile adjudecate la licitaţiile organizate în conformitate cu prevederile pct. 1.1 şi în cadrul prevederilor aprobate.
2. Încheierea contractelor de furnizare de medicamente, materiale sanitare şi reactivi
2.1. În urma procedurilor legale de achiziţii publice, unitãţile sanitare cu paturi, în calitate de achizitor, încheie direct cu furnizorii desemnaţi câştigãtori contracte de furnizare de medicamente, materiale sanitare şi reactivi.
2.2. Contractele menţionate la pct. 2.1 sunt valabile pânã la 31 decembrie 2004 şi pot fi prelungite, cu acordul pãrţilor, prin acte adiţionale pânã la 30 aprilie 2005, cu încadrarea în cantitãţile adjudecate la licitaţiile organizate în anul 2004.
2.3. Contractele încheiate între unitatea sanitarã cu paturi, în calitate de achizitor, şi furnizori au ca obiect furnizarea medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor, pentru care s-au efectuat licitaţii la nivel naţional. Medicamentele, materialele sanitare şi reactivii sunt destinate consumului din unitãţile sanitare cu paturi.
2.4. Cantitãţile de medicamente, materiale sanitare şi reactivi, necesare pânã la sfârşitul anului, sunt cuprinse în propunerea tehnicã anexatã la contractul de furnizare. Livrarea medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor se efectueazã lunar, la termenele şi în conformitate cu clauzele contractuale, pe baza necesarului lunar stabilit de unitãţile sanitare cu paturi şi cuprins în actele adiţionale la contract. Necesarul lunar de medicamente, materiale sanitare şi reactivi este transmis furnizorilor, prin comenzi ferme, în ultimele 10 zile ale lunii în curs, pentru luna urmãtoare.
2.5. În calitate de achizitor unitatea sanitarã cu paturi va plãti furnizorului valoarea cantitãţilor comandate şi recepţionate la preţurile adjudecate la licitaţie. Pe toatã perioada derulãrii contractelor preţul medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor rãmâne nemodificat.
2.6. Contractele de furnizare au ca documente anexate:
a) propunerea tehnicã;
b) propunerea financiarã;
c) graficul de livrare;
d) scrisoarea de livrare lunarã.
3. Derularea contractelor de furnizare de medicamente, materiale sanitare şi reactivi
Obligaţiile pãrţilor:
A. Obligaţiile furnizorului
3.1. Furnizorul este obligat sã livreze medicamentele, materialele sanitare şi reactivii lunar, în baza actelor adiţionale la contractele încheiate.
Medicamentele, materialele sanitare şi reactivii livraţi vor respecta: standardele prezentate de furnizor în propunerea tehnicã, preţurile cuprinse în propunerea financiarã, cantitãţile cuprinse în comenzile lunare şi termenele de livrare cuprinse în graficul de livrare.
3.2. Furnizorul este obligat sã livreze medicamentele, materialele sanitare şi reactivii la sediul/adresa unitãţilor sanitare cu paturi şi în perioada înscrisã în graficul de livrare.
Pe lângã furnizarea efectivã a produselor, furnizorul are obligaţia de a presta şi serviciile aferente furnizãrii acestora, fãrã a modifica preţul contractului.
3.3. La livrarea medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor, furnizorul este obligat sã comunice în scris, printr-o adresã de informare, achizitorului datele de expediere, numãrul contractului, descrierea produselor, cantitatea, locul de încãrcare şi cel de descãrcare. Adresa de informare se întocmeşte conform modelului prezentat în anexa nr. 1.
3.4. Furnizorul este obligat sã ambaleze medicamentele, materialele sanitare şi reactivii livraţi, astfel ca acestea sã reziste la manipulare în timpul transportului, tranzitului şi al expunerii la temperaturi extreme, soare, precipitaţii etc., în aşa fel încât acestea sã ajungã în bunã stare la destinaţia finalã.
3.5. Furnizorul are responsabilitatea de a asigura produsele furnizate împotriva pierderilor sau deteriorãrii neprevãzute pe timpul transportului pânã în momentul în care acestea sunt recepţionate. Dupã încheierea procesuluiverbal de recepţie, aceastã responsabilitate a furnizorului înceteazã.
3.6. Furnizorul are obligaţia de a suporta contravaloarea transportului medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor livraţi pânã la destinaţia finalã.
3.7. Furnizorul este obligat sã remitã urmãtoarele documente care însoţesc medicamentele, materialele sanitare şi reactivii livraţi:
a) factura fiscalã;
b) avizul de expediţie;
c) certificatul de calitate/certificatul de valabilitate (garanţie)/certificatul de analizã;
d) copia formularului de comandã.
Furnizorul are obligaţia de a nominaliza, la rubrica "Cumpãrãtor" din factura fiscalã, denumirea unitãţii sanitare cu paturi în calitate de achizitor şi beneficiar final. Factura fiscalã în original este depusã la unitatea sanitarã cu paturi achizitoare.
Pe lângã factura fiscalã, furnizorul remite unitãţii sanitare cu paturi o datã cu medicamentele, materialele sanitare şi reactivii livraţi şi documentele prevãzute la lit. b), c) şi d). Scadenţa facturii este de 180 de zile de la data emiterii facturii.
3.8. Furnizorul are obligaţia sã participe direct sau printr-un delegat la recepţia cantitativã şi calitativã a medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor.
3.9. Recepţia se efectueazã la sediul/adresa unitãţii sanitare cu paturi. Fiecare lot cu medicamente, materiale sanitare şi reactivi livraţi va fi însoţit de certificatul de calitate obţinut de furnizor de la producãtor.
Achizitorul are dreptul de a notifica imediat furnizorului, în scris, orice plângere sau reclamaţie ce apare în conformitate cu calitatea produselor.
Furnizorul are obligaţia sã înlocuiascã în termen de 48 de ore medicamentele, materialele sanitare şi reactivii care nu corespund specificaţiilor tehnice, fãrã costuri suplimentare pentru achizitor.
3.10. Dacã în momentul recepţiei medicamentelor termenul de valabilitate rãmas este mai mic de 4 luni, achizitorul poate respinge medicamentele a cãror perioadã de valabilitate rãmasã este mai micã de 80% din perioada totalã de valabilitate, iar furnizorul este obligat sã înlocuiascã integral medicamentele livrate.
3.11. Furnizorul are obligaţia de a asigura în depozitele sale o cantitate cel puţin egalã cu cantitatea de medicamente, materiale sanitare, reactivi ce trebuie livratã într-o perioadã de douã luni.
B. Obligaţiile unitãţilor sanitare cu paturi în calitate de achizitor
3.12. Achizitorul este obligat sã plãteascã furnizorului valoarea cantitãţii comandate la preţurile adjudecate la licitaţie.
3.13. Achizitorul este obligat sã transmitã furnizorului în ultimele 10 zile ale lunii în curs pentru luna urmãtoare comanda pentru medicamente, materiale sanitare şi reactivi, conform modelului prezentat în anexa nr. 2. Comanda pentru medicamente, materiale sanitare şi reactivi se întocmeşte în raport de necesarul estimat pe secţii pentru luna urmãtoare, avându-se în vedere atât cantitatea totalã contractatã pe fiecare produs, cât şi stocurile existente în momentul întocmirii comenzii. Documentul va fi semnat de directorul spitalului, directorul administrativ/contabilul-şef, şeful secţiei şi farmacistul-şef.
3.14. Achizitorul este obligat sã primeascã medicamentele, materialele sanitare şi reactivii livraţi de furnizor însoţite de documentele prevãzute la pct. 3.7.
Reprezentantul desemnat de conducerea spitalului va semna pe exemplarul facturii care rãmâne la furnizor de primirea documentelor de însoţire.
3.15. Achizitorul este obligat sã efectueze pentru fiecare lot de medicamente, materiale sanitare, reactivi livraţi de furnizor recepţia cantitativã şi calitativã.
Dacã în momentul recepţiei medicamentelor termenul de valabilitate rãmas al acestora este mai mic de 80% din perioada totalã de valabilitate, achizitorul poate respinge medicamentele livrate.
3.16. În urma efectuãrii recepţiei se încheie procesulverbal de recepţie, document care se întocmeşte în douã exemplare, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 3.
Un exemplar se elibereazã furnizorului, iar pe baza exemplarului rãmas la spital se întocmeşte Nota de intrarerecepţie.
Nota de intrare-recepţie cuprinde în mod obligatoriu urmãtoarele date: felul, cantitatea, preţul unitar, valoarea totalã.
Nota de intrare-recepţie se semneazã de cãtre persoanele din comisia de recepţie şi se vizeazã pentru exactitate şi realitate de cãtre ordonatorul de credite şi contabilul-şef. Documentul va purta ştampila unitãţii.
Produsele recepţionate sunt obligatoriu înregistrate în contabilitatea unitãţii sanitare. Nota contabilã este documentul care evidenţiazã din punct de vedere valoric intrarea produselor recepţionate în gestiunea unitãţii sanitare. Nota contabilã se semneazã de cãtre contabilul-şef.
3.17. Achizitorul are obligaţia de a efectua plata medicamentelor în termen de 180 de zile de la data emiterii facturii.
Documentele originale în baza cãrora achizitorul efectueazã plata sunt: factura, NIR şi nota contabilã.
3.18. Achizitorul vireazã cu ordin de platã contravaloarea facturilor de medicamente, materiale sanitare şi reactivi în contul furnizorului, deschis la Trezoreria Statului. Plata se efectueazã din sumele contractate cu casele de asigurãri de sãnãtate în cadrul bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat.
4. Dispoziţii finale
4.1. Unitãţile sanitare cu paturi sunt obligate sã organizeze şi sã conducã evidenţa cantitativ-valoricã la farmaciile cu circuit închis.
4.2. Unitãţile sanitare cu paturi sunt obligate sã urmãreascã şi sã monitorizeze lunar consumul de medicamente, materiale sanitare şi reactivi.
4.3. Unitãţile sanitare cu paturi sunt obligate sã transmitã lunar direcţiilor de sãnãtate publicã, pânã la data de 20 a lunii curente pentru luna expiratã, situaţia detaliatã a consumurilor.
Monitorizarea lunarã se realizeazã pe baza aplicaţiei informatice de raportare operativã a consumului de medicamente, materiale sanitare şi reactivi.
4.4. Direcţiile de sãnãtate publicã sunt obligate sã transmitã trimestrial Ministerului Sãnãtãţii, pânã la data de 25 a lunii curente pentru trimestrul expirat, situaţia centralizatã pe judeţ a consumurilor.
4.5. Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1



ADRESA DE INFORMARE

Cãtre: Spitalul ...................
Cãtre: Adresa .....................
Cãtre: Judeţul ....................

Stimaţi domni,
Vã prezentãm ataşat situaţia centralizatã privind desfãşurarea Contractului
de furnizare nr. ....... din ................... . Aceastã situaţie este afe-
rentã lunii ................. şi cuprinde:
● situaţia livrãrilor de (medicamente, materiale sanitare, reactivi, dupã
caz);
● situaţia încasãrilor aferente livrãrilor de (medicamente, materiale sani-
tare, reactivi, dupã caz).
În perioada la care fac referire situaţiile prezentate au fost constatate
urmãtoarele elemente:
1. .......................................................................;
2. .......................................................................;
3. .......................................................................;
4. .......................................................................;
5. ...................................................................... .
În cazul în care informaţiile nu sunt corect recepţionate, vã rugãm sã con-
tactaţi pe domnul/doamna ....................................... pentru a le
retransmite.
Vã mulţumim pentru colaborare.

Data completãrii ...................
Cu stimã,
Furnizor,
.................
(semnãtura autorizatã)


ANEXA 2
Înregistrare
Spitalul .................. Nr. .... data ..../..../2004


FORMULAR DE COMANDĂ

Cãtre .............................
(Numele furnizorului)

Stimaţi domni,

În acord cu Contractul nr. .....din data de ................., vã solicitãm
livrarea urmãtoarelor produse, în urmãtoarele cantitãţi:

┌────┬─────────────────┬──────────────┬───────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ Produsul │ Forma │ Denumirea comercialã │ Cantitatea │
│crt.│ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────────┼───────────────────────┼──────────────┤
│ 1. │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────────┼───────────────────────┼──────────────┤
│ 2. │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────────┼───────────────────────┼──────────────┤
│ 3. │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────────┼───────────────────────┼──────────────┤
│ 4. │ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────────┼───────────────────────┼──────────────┤
│....│ │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────────┼───────────────────────┼──────────────┤
│ N │ │ │ │ │
└────┴─────────────────┴──────────────┴───────────────────────┴──────────────┘


Menţionãm cã aceste produse sunt cele aferente perioadei ............... şi
se referã la poziţia ........................... din graficul de livrare
anexat la contract.
Mulţumim pentru colaborare.
........................
(semnãtura autorizatã)
L.S.


ANEXA 3
Înregistrare
Spitalul ...................... Nr. .... data ..../..../2004


PROCES - VERBAL DE RECEPŢIE

Încheiat între Spitalul .................................................,
(denumirea şi adresa spitalului)
reprezentat de domnul/doamna ................., în calitate de beneficiar,
şi Societatea Comercialã ................................................,
(denumirea şi sediul societãţii)
reprezentatã prin domnul/doamna .........................................,
în calitate de furnizor.

În conformitate cu prevederile Contractului nr. ..... din data de .......,
în urma solicitãrii beneficiarului prin comanda cu înregistrarea nr. .......
din data de ..........., s-au livrat produse în forma şi cantitatea menţio-
nate în anexã.
S-a fãcut inspecţia, iar livrarea corespunde:
♦ din punct de vedere cantitativ, cu cantitatea înscrisã în comanda bene-
ficiarului;
♦ din punct de vedere al denumirii şi al formei, cu anexa la contract şi
cu comanda beneficiarului;
♦ din punct de vedere calitativ, conform certificatului de calitate, nu
sunt constatate deteriorãri, iar termenul de valabilitate rãmas este
mai mare de 4 luni sau mai mare de 80% din termenul total de valabili-
tate a produselor;
♦ seriile lotului sunt vizibile şi uşor de identificat atât pe ambalaje-
le mari, cât şi pe cele individuale.
Alte comentarii şi observaţii*1) :
_______
*1) Cu privire la lipsuri, deteriorãri, termene de valabilitate etc.

1. ......................................................................;
2. ......................................................................;
3. ......................................................................;
4. ......................................................................;
5. ..................................................................... .

Data
............

Am primit, Am predat,
.............. ..................
(semnãtura autorizatã) (semnãtura autorizatã)
L.S. L.S.
................ ................


------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016