Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 14 iulie 2005  de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 14 iulie 2005 de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 717 din 9 august 2005

Pentru completarea cadrului normativ specific managerilor publici, în aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al funcţionarului public denumit manager public, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 452/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Ordonanţã de urgenţã, au fost emise prezentele norme metodologice, denumite în continuare norme.

CAP. I
Cadrul instituţional

ART. 1
(1) Potrivit art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, Comisia pentru manageri publici, denumitã în continuare Comisia, este un organism de interes general, independent faţã de orice ingerinţã politicã şi faţã de orice posibil interes specific predominant reprezentat de preşedinte, de membrii acesteia sau de terţi.
(2) Comisia urmãreşte respectarea interesului public şi asigurã transparenţa, imparţialitatea, reprezentativitatea şi obiectivitatea în exercitarea atribuţiilor prevãzute în Ordonanţa de urgenţã şi în prezentele norme.
(3) În vederea îndeplinirii atribuţiilor Comisiei ce decurg din prevederile Ordonanţei de urgenţã şi ale prezentelor norme, în aplicarea art. 3 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã se constituie Secretariatul Comisiei, denumit în continuare Secretariat, asigurat de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
ART. 2
(1) Comisia se compune din maximum 17 membri, persoane fizice, reprezentanţi ai autoritãţilor şi instituţiilor publice, ai organizaţiilor neguvernamentale şi instituţiilor de învãţãmânt superior, precum şi ai organizaţiilor profesionale din mass-media, desemnaţi de organele de conducere ale acestora.
(2) Componenţa Comisiei este urmãtoarea:
a) un reprezentant al Ministerului Administraţiei şi Internelor;
b) un reprezentant al Uniunii Centrale pentru Reforma Administraţiei Publice din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor;
c) un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici;
d) un reprezentant al Institutului Naţional de Administraţie;
e) un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
f) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
g) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
h) un reprezentant al Ministerului Integrãrii Europene;
i) un reprezentant al Cancelariei Primului-Ministru;
j) un reprezentant al Secretariatului General al Guvernului;
k) un reprezentant al Asociaţiei Române pentru Transparenţã "Transparency International Romania";
l) un reprezentant al Asociaţiei "Pro Democraţia";
m) un reprezentant al Federaţiei Autoritãţilor Locale din România;
n) un reprezentant al confederaţiilor sindicale reprezentative la nivel naţional, care au în componenţa lor organizaţii sindicale din domeniul funcţionarilor publici, nominalizat de Consiliul Economic şi Social;
o) un reprezentant al confederaţiilor patronale reprezentative la nivel naţional, nominalizat de Consiliul Economic şi Social;
p) un reprezentant al instituţiilor de învãţãmânt superior, nominalizat de Asociaţia Şcolilor şi Institutelor de Administraţie Publicã;
q) un reprezentant al presei scrise şi audiovizuale, desemnat de Clubul Român de Presã.
(3) Pentru a putea fi nominalizaţi ca membri ai Comisiei, reprezentanţii prevãzuţi la alin. (2) trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã o bunã reputaţie;
b) sã nu aibã antecedente penale;
c) sã nu se afle în situaţii de conflict de interese sau de incompatibilitate, prevãzute de lege.
(4) Componenţa nominalã a Comisiei se aprobã prin decizie a primului-ministru pentru un mandat de 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii acestuia de cel mult douã ori.
(5) Membrii Comisiei nu pot face parte din Secretariatul acesteia.
ART. 3
Membrii Comisiei aleg preşedintele şi vicepreşedintele acesteia cu votul majoritãţii membrilor.
ART. 4
(1) Mandatul de membru al Comisiei poate înceta în urmãtoarele condiţii:
a) la solicitarea scrisã a persoanei;
b) de drept, în caz de deces sau de constatare a incapacitãţii de exerciţiu printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã;
c) condamnarea printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitivã pentru infracţiuni prevãzute de Codul penal şi de alte legi speciale;
d) existenţa unui conflict de interese;
e) pierderea funcţiei în virtutea cãreia a fost nominalizat;
f) exercitarea în mod necorespunzãtor a atribuţiilor şi responsabilitãţilor ce îi revin sau absenţa nejustificatã la douã şedinţe consecutive ale Comisiei;
g) producerea, cu rea-credinţã, de prejudicii morale Comisiei prin activitatea proprie;
h) nerespectarea hotãrârilor sau deciziilor Comisiei;
i) incapacitate pe motiv medical, ce îl împiedicã sã participe la cel puţin douã şedinţe consecutive ale Comisiei;
j) alte incompatibilitãţi prevãzute de lege;
k) la propunerea echipelor de asistenţã tehnicã ale proiectelor în domeniul reformei funcţiei publice din administraţia publicã, finanţate prin Programul PHARE, pentru experţii desemnaţi în condiţiile prevãzute la art. 62;
l) la solicitarea justificatã a autoritãţii sau instituţiei publice, asociaţiei ori organizaţiei care l-a desemnat.
(2) Încadrarea în unul dintre cazurile prevãzute la alin. (1) lit. c)-j) se analizeazã şi se hotãrãşte în şedinţã de cãtre Comisie.
(3) Mandatul de membru al Comisiei se poate suspenda de la data constatãrii de cãtre Comisie a începerii urmãririi penale pânã la data încetãrii acesteia sau, dupã caz, pânã la data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti, potrivit alin. (1) lit. c).
(4) Comisia hotãrãşte, în situaţiile prevãzute la alin. (2) şi (3), fãrã votul membrului în cauzã, care în acest caz nu are drept de vot.
ART. 5
În situaţia încetãrii, potrivit art. 4, a mandatului unui membru al Comisiei, urmeazã sã fie desemnat alt membru în Comisie, în condiţiile art. 2 şi ale art. 61 alin. (1), precum şi, dupã caz, ale art. 3.
ART. 6
(1) La şedinţele Comisiei poate participa fãrã drept de vot un numãr de maximum 15 persoane cu statut de observator, denumite în continuare observatori, cu obligaţia respectãrii interesului public, transparenţei, imparţialitãţii şi obiectivitãţii. Persoanele propuse ca observatori trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute la art. 2 alin. (3).
(2) Odatã cu aducerea la cunoştinţã publicã a convocãrii şedinţei Comisiei, Secretariatul face cunoscute propunerile nominale de observatori, la întocmirea cãrora se va ţine seama şi de propunerile nominale fãcute potrivit art. 18 lit. c).
(3) În termen de 7 zile de la data aducerii la cunoştinţã publicã a convocãrii şedinţei Comisiei, orice persoanã interesatã se poate înscrie la Secretariat pe lista de propuneri a observatorilor.
(4) Propunerile formulate potrivit alin. (2) şi (3) se transmit fiecãrui membru al Comisiei, cu cel puţin 5 zile înainte de data şedinţei, în vederea exprimãrii opţiunilor asupra a maximum 15 dintre acestea. Secretariatul centralizeazã opţiunile exprimate şi, în funcţie de numãrul acestora, întocmeşte lista finalã a observatorilor pe care îi convoacã pentru şedinţa Comisiei, sub rezerva aprobãrii de cãtre aceasta.
(5) Observatorii prevãzuţi la alin. (1) pot formula observaţii în scris, în cazul constatãrii unor neregularitãţi sau vicii în aplicarea procedurilor aprobate, în condiţiile stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei. Observaţiile se transmit Comisiei prin Secretariatul acesteia.
ART. 7
(1) În vederea urmãririi şi asigurãrii aplicãrii prevederilor Ordonanţei de urgenţã şi ale prezentelor norme, Comisia are urmãtoarele atribuţii principale privind mecanismul de gestionare a funcţiei publice de manager public:
a) de informare periodicã privind respectarea mecanismului de gestionare a funcţiei publice de manager public, respectiv a procedurilor de desfãşurare a proceselor prevãzute la art. 22 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa de urgenţã, denumite în continuare procese;
b) de monitorizare: inspecţie şi urmãrire a tuturor proceselor prevãzute la lit. a), în ansamblul lor, pentru a observa dacã autoritãţile şi instituţiile publice responsabile aplicã procedurile stabilite pentru implementarea corespunzãtoare a acestor procese;
c) de evaluare: analizare şi aprobare a rezultatelor aplicãrii procedurilor de evaluare şi, dupã caz, elaborare de propuneri de îmbunãtãţire a procedurilor de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice responsabile;
d) de asigurare, raportare şi publicare a mãsurilor luate pentru garantarea transparenţei, imparţialitãţii şi obiectivitãţii procedurilor folosite în exercitarea atribuţiilor sale;
e) de a decide, în domeniile sale de competenţã: confirmare finalã asupra rezultatelor aplicãrii întocmai a procedurilor stabilite pentru situaţiile respective, stabilirea treptei profesionale de încadrare ca manager public, stabilirea clasamentului final al absolvenţilor.
(2) În exercitarea atribuţiilor prevãzute la alin. (1), Comisia:
a) aprobã regulamentul propriu de organizare şi funcţionare;
b) propune revocarea preşedintelui şi/sau a unuia ori mai multor membri ai Comisiei, în situaţiile prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. c)-j);
c) aprobã procedurile privind constituirea şi funcţionarea grupurilor de experţi şi de alţi specialişti în domeniile sale de competenţã;
d) poate solicita, pentru fundamentarea deciziilor sale, prin intermediul Secretariatului sau, dupã caz, al partenerului de implementare prevãzut la art. 12, prestarea, pe bazã de contract, de servicii de asistenţã tehnicã, consultanţã, expertizã de specialitate, alte servicii necesare, de cãtre personalitãţi recunoscute în domeniu, experţi şi alţi specialişti, precum şi de la alţi prestatori de asemenea servicii, de înalt profesionalism;
e) propune autoritãţilor şi instituţiilor publice, precum şi altor structuri implicate în procesul respectiv reanalizarea mãsurilor care sunt considerate cã nu respectã prevederile Ordonanţei de urgenţã, ale prezentelor norme sau ale procedurilor stabilite conform legii;
f) recomandã efectuarea de modificãri ale procedurilor sau poate cere autoritãţilor ori instituţiilor publice interesate propuneri de îmbunãtãţire a procedurilor;
g) soluţioneazã contestaţiile în situaţiile prevãzute de Ordonanţa de urgenţã şi de prezentele norme;
h) poate desemna observatori fãrã drept de vot la lucrãrile comisiilor de organizare a selecţiei pentru programele de formare specializatã, prevãzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, precum şi în procesul de evaluare a participanţilor la programele respective ori a managerului public, observatori care au dreptul de a interveni în cazul constatãrii unor neregularitãţi sau vicii în aplicarea procedurilor aprobate, prin participarea la dezbateri ori observaţii în scris; aprobã participarea observatorilor la şedinţele Comisiei, în condiţiile prevãzute la art. 6;
i) asigurã accesul la toate informaţiile de interes public, potrivit legii;
j) poate colabora cu alte organizaţii pentru exercitarea atribuţiilor proprii;
k) aprobã raportul sãu anual de activitate, pe care îl prezintã Guvernului şi publicului.
(3) Comisia îndeplineşte orice alte atribuţii ce decurg direct din aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţã, precum şi ale prezentelor norme.
(4) Comisia, în exercitarea atribuţiilor din domeniul sãu de competenţã, adoptã hotãrâri, emite decizii şi acordã avize consultative sau recomandãri, în concordanţã cu prevederile Ordonanţei de urgenţã şi ale prezentelor norme.
(5) Comisia are dreptul de a solicita de la Institutul Naţional de Administraţie, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi de la celelalte autoritãţi şi instituţii publice, centrale şi locale, datele şi informaţiile necesare realizãrii atribuţiilor sale.
(6) În cazul în care se constatã neregularitãţi, în funcţie de gravitate, Comisia le semnaleazã succesiv Secretariatului, autoritãţii sau instituţiei publice interesate, ori, respectiv, le aduce la cunoştinţã opiniei publice.
ART. 8
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, Comisia îşi desfãşoarã activitatea în şedinţã constituitã în condiţiile alin. (2) şi (3), precum şi în cazul prevãzut la alin. (5).
(2) Comisia se întruneşte în şedinţã de cel puţin douã ori pe an şi ori de câte ori este necesar, la propunerea preşedintelui, a Secretariatului sau a cel puţin jumãtate din numãrul membrilor sãi. Convocarea membrilor la şedinţa Comisiei se face de cãtre Secretariat cu cel puţin 15 zile înainte de data ţinerii acesteia.
(3) Cvorumul de şedinţã al Comisiei este:
a) minimum 7 membri, fiind necesarã prezenţa a cel puţin câte unui membru din cadrul fiecãreia dintre categoriile prevãzute la art. 3 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã, în vederea îndeplinirii atribuţiilor prevãzute la art. 7 alin. (1) lit. a), b) şi d), alin. (2) lit. c), d), e), f), h) şi i), precum şi alin. (3);
b) minimum 11 membri, fiind necesarã prezenţa a cel puţin câte unui membru din cadrul fiecãreia dintre categoriile prevãzute la art. 3 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã, în vederea îndeplinirii atribuţiilor prevãzute la art. 4 alin. (2), art. 7 alin. (1) lit. c), e) şi alin. (2) lit. a), b), g) şi k).
(4) La şedinţele Comisiei este obligatorie participarea preşedintelui sau, în lipsa acestuia, a vicepreşedintelui acesteia, precum şi a unui reprezentant al Secretariatului. Pe durata proiectelor PHARE din domeniul reformei funcţiei publice din administraţia publicã este obligatorie şi prezenţa a cel puţin unui membru din categoria prevãzutã la art. 62.
(5) Comisia îşi poate desfãşura activitatea şi poate lua hotãrâri, în vederea îndeplinirii atribuţiilor prevãzute la art. 7 alin. (1) lit. a), b) şi d), alin. (2) lit. c), d), e), f), g), h), i) şi k), şi fãrã a fi întrunitã în şedinţã, la iniţiativa preşedintelui Comisiei sau a Secretariatului, cu îndeplinirea cumulativã a urmãtoarelor condiţii:
a) Secretariatul sã solicite, în scris sau prin alt mijloc care asigurã dovada transmiterii (fax, e-mail, scrisoare recomandatã cu confirmare de primire etc.), tuturor membrilor Comisiei exprimarea votului;
b) Secretariatul sã precizeze, în solicitarea prevãzutã la lit. a), data pânã la care acest vot trebuie sã îi fie comunicat în scris sau prin alt mijloc care asigurã dovada transmiterii;
c) numãrul voturilor exprimate sã fie de minimum 7, cu excepţia situaţiei prevãzute la art. 7 alin. (2) lit. g), când acest numãr trebuie sã fie de minimum 11.
(6) Comisia hotãrãşte, în cazul întrunirii în şedinţã, cu votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor prezenţi, cu excepţia situaţiei prevãzute la alin. (3) lit. b), când hotãrârea se ia cu votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor sãi; în cazul prevãzut la alin. (5) Comisia hotãrãşte valabil cu majoritatea voturilor valabil exprimate în termenul stabilit; în ambele cazuri abţinerile nu se iau în calculul numãrului de voturi exprimate.
(7) Pentru adoptarea anumitor decizii, unul sau mai mulţi membri ai Comisiei pot solicita procedura de vot secret. Hotãrârea privind utilizarea procedurii de vot secret se adoptã cu majoritatea simplã a celor prezenţi.
ART. 9
(1) Secretariatul prevãzut la art. 1 alin. (3) este constituit din minimum 3 membri şi are urmãtoarele atribuţii ce decurg din prevederile Ordonanţei de urgenţã şi ale prezentelor norme:
a) elaboreazã proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei, precum şi propuneri de completare sau de modificare a acestuia, dupã caz;
b) elaboreazã proiectele de hotãrâri, decizii, avize consultative, precum şi, dupã caz, de recomandãri ale Comisiei şi ia mãsuri în vederea asigurãrii implementãrii acestora;
c) desfãşoarã activitãţi ce decurg din exercitarea atribuţiilor Comisiei;
d) primeşte preferinţele participanţilor la programele de formare specializatã prevãzute la art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, precum şi opţiunile absolvenţilor privind posturile de manageri publici, pe care le aduce la cunoştinţã Comisiei, în vederea susţinerii lor de cãtre Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, în funcţie de posibilitãţi;
e) primeşte proiectele de fişe de post pentru funcţiile de manager public de la superiorii ierarhici ai acestora din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice respective, le analizeazã şi le verificã din punct de vedere al respectãrii prevederilor Ordonanţei de urgenţã, ale prezentelor norme, precum şi ale eventualelor hotãrâri ale Comisiei referitoare la fişele de post şi, dupã caz, fie le înainteazã Comisiei spre confirmare, fie colaboreazã cu superiorul ierarhic respectiv pentru îmbunãtãţirea acestora sau, în cazul în care prevederile anterioare nu sunt aplicabile, face propuneri corespunzãtoare Comisiei;
f) primeşte şi înregistreazã orice contestaţii destinate Comisiei, pe care le analizeazã, şi face propuneri corespunzãtoare Comisiei privind modul de soluţionare;
g) creeazã, gestioneazã şi actualizeazã pagina de Internet a Comisiei, referitoare la managerii publici;
h) efectueazã actele procedurale şi respectã procedura stabilitã pentru adoptarea hotãrârilor, emiterea deciziilor, avizelor consultative şi recomandãrilor Comisiei;
i) pregãteşte şedinţele Comisiei: întocmeşte proiectul ordinii de zi a şedinţei, pregãteşte documentele, convoacã membrii Comisiei, comunicã ordinea de zi şi materialele de şedinţã, pregãteşte locaţia de desfãşurare a şedinţei;
j) întocmeşte procesul-verbal al fiecãrei şedinţe în registrul Comisiei, care se pãstreazã şi se arhiveazã în conformitate cu prevederile în vigoare;
k) redacteazã hotãrârile Comisiei;
l) arhiveazã hotãrârile Comisiei, precum şi celelalte documente care au stat la baza fundamentãrii acestor hotãrâri;
m) asigurã aducerea la cunoştinţã publicã a documentelor şi hotãrârilor Comisiei, în conformitate cu prevederile prezentelor norme;
n) estimeazã necesitãţile financiare ale Comisiei şi Secretariatului, pe care le supune spre aprobare Comisiei, dupã care le transmite departamentului de resort din Ministerul Administraţiei şi Internelor, în vederea alocãrii de la bugetul acestuia a sumelor necesare îndeplinirii atribuţiilor ce le revin, şi întocmeşte rapoartele financiare privind efectuarea cheltuielilor pe bazã de documente legale justificative;
o) elaboreazã raportul anual de activitate al Comisiei, pe care îl supune acesteia spre aprobare.
(2) Secretariatul îndeplineşte şi alte atribuţii şi responsabilitãţi stabilite de Comisie, în baza prevederilor Ordonanţei de urgenţã şi ale prezentelor norme.
(3) Secretariatul depune diligenţele necesare pentru buna derulare a propriei activitãţi şi sprijinã Comisia în îndeplinirea responsabilitãţilor ce îi revin potrivit Ordonanţei de urgenţã şi prezentelor norme.
ART. 10
Ministerul Administraţiei şi Internelor asigurã locaţia şi logistica necesare îndeplinirii atribuţiilor Comisiei şi Secretariatului acesteia.
ART. 11
(1) Cheltuielile materiale şi de servicii pentru îndeplinirea atribuţiilor Comisiei şi Secretariatului acesteia sunt finanţate de la bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Preşedintele Comisiei rãspunde de modul de efectuare a cheltuielilor prevãzute la alin. (1).
ART. 12
Potrivit art. 3 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţã, Ministerul Administraţiei şi Internelor poate colabora, pentru realizarea atribuţiilor sale prevãzute prin Ordonanţa de urgenţã şi prin prezentele norme, cu un partener de implementare, care poate fi o organizaţie internaţionalã interguvernamentalã sau echipe de asistenţã tehnicã din partea proiectelor din domeniul reformei administraţiei publice, finanţate prin Programul PHARE, desemnate prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor sau prin contract, pe baza unui acord încheiat cu România sau cu autoritãţile române competente.
ART. 13
(1) Institutul Naţional de Administraţie asigurã promovarea, organizarea şi desfãşurarea programelor de formare specializatã prevãzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, cu respectarea regulamentului de ordine interioarã, a regulamentelor privind organizarea şi desfãşurarea concursului de admitere şi a regulamentelor de studii, aprobate conform legii, precum şi a prevederilor prezentelor norme.
(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor prevãzute la alin. (1), Institutul Naţional de Administraţie, pe lângã atribuţiile şi responsabilitãţile conferite prin actele normative în vigoare, mai are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi ce decurg din aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţã:
a) pune la dispoziţie Comisiei datele şi informaţiile necesare monitorizãrii de cãtre aceasta a procesului de organizare şi desfãşurare a selecţiei pentru programele de formare specializatã, precum şi informaţiile referitoare la evaluarea pe parcursul acestor programe şi ţine seama de recomandãrile Comisiei pentru asigurarea desfãşurãrii corespunzãtoare a acestui proces;
b) stabileşte, în colaborare cu Unitatea Centralã pentru Reforma Administraţiei Publice, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, precum şi cu avizul consultativ al Comisiei, numãrul de locuri pentru programele de formare specializatã, având în vedere cerinţele reformei în administraţia publicã şi necesitãţile autoritãţilor şi instituţiilor publice de posturi de manageri publici;
c) elibereazã diplomele de absolvire pentru absolvenţii programelor de formare specializatã.
ART. 14
(1) În aplicarea art. 5 din Ordonanţa de urgenţã, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici are urmãtoarele atribuţii principale:
a) face propuneri în vederea stabilirii numãrului de locuri pentru cele douã programe de formare specializatã prevãzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, ţinând seama de prevederile Planului de ocupare a funcţiilor publice;
b) avizeazã înfiinţarea sau, dupã caz, solicitã autoritãţilor şi altor instituţii publice din administraţia publicã centralã, în colaborare cu Comisia, înfiinţarea de posturi corespun-zã toare funcţiei de manager public, asigurând, dupã caz, aplicarea principiului grupãrii mai multor manageri publici în cadrul aceleiaşi autoritãţi sau instituţii publice;
c) avizeazã înfiinţarea de cãtre autoritãţile publice locale a posturilor pentru funcţiile de manager public;
d) colaboreazã cu autoritãţile şi instituţiile publice, precum şi cu Comisia, în vederea asigurãrii transferului managerilor publici, pentru îndeplinirea condiţiei prevãzute la art. 15 din Ordonanţa de urgenţã;
e) întocmeşte, în colaborare cu Comisia, schema de repartizare a absolvenţilor programelor de formare specializatã prevãzute la art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, având în vedere şi îndeplinirea obligaţiei prevãzute la art. 15 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã;
f) poate solicita de la autoritãţi şi instituţii din cadrul administraţiei publice locale necesitãţile de posturi pentru funcţiile publice de manager public, care pot fi înfiinţate potrivit art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã;
g) întocmeşte planul de ocupare a funcţiilor publice având în vedere şi propunerile Comisiei, la a cãror elaborare se ţine seama de preferinţele exprimate de participanţii la programele de formare specializatã prevãzute la art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã şi, respectiv, de opţiunile managerilor publici, pentru aplicarea art. 12 alin. (2) şi a art. 15 din Ordonanţa de urgenţã;
h) comunicã autoritãţilor şi instituţiilor publice interesate, în termen de 5 zile de la data contrasemnãrii de cãtre Comisie a schemei de repartizare a absolvenţilor, propunerile nominale de numire a acestora în funcţia publicã de manager public;
i) analizeazã opţiunile managerilor publici privind transferul sau încadrarea lor în condiţiile prevãzute la art. 45 alin. (3) şi stabileşte, în funcţie de acestea şi în limita numãrului total de posturi aferente funcţiei publice de manager public prevãzut în Planul anual de ocupare a funcţiilor publice, autoritatea sau instituţia publicã, precum şi funcţia publicã de manager public echivalentã pe care urmeazã a fi transferaţi, conform art. 15 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţã, sau, dupã caz, numiţi;
j) ţine la zi evidenţa absolvenţilor programelor de formare specializatã prevãzute la art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiei prevãzute la art. 15 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã;
k) asigurã, potrivit art. 16 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã, redistribuirea persoanelor care au pierdut statutul de manager public, pe o funcţie publicã generalã corespunzãtoare pregãtirii şi experienţei acestora, în limita funcţiilor publice vacante, şi ţine evidenţa acestora în vederea respectãrii perioadei în care sunt obligaţi sã lucreze în administraţia publicã, potrivit prevederilor art. 16 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã;
l) urmãreşte modul de respectare a angajamentului prevãzut la art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã şi sesizeazã de îndatã Ministerul Administraţiei şi Internelor în cazul suspendãrii sau încetãrii raportului de serviciu al absolvenţilor acestor programe, intervenitã în perioada prevãzutã în angajament;
m) sprijinã Comisia şi Secretariatul acesteia, respectiv partenerul de implementare prevãzut la art. 12, pentru realizarea în bune condiţii a atribuţiilor ce le revin, fãrã a putea fi implicatã direct în exercitarea acestora.
(2) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici îndeplineşte şi alte atribuţii ce decurg din aplicarea prezentelor norme.
ART. 15
Pentru aplicarea prevederilor art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã, ministrul administraţiei şi internelor aprobã, cu avizul consultativ al Comisiei, conţinutul-model al angajamentului ce se semneazã cu acest minister de cãtre participanţii declaraţi admişi la unul dintre programele de formare specializatã prevãzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, putând da, în acest sens, împuternicire unuia dintre secretarii de stat.
ART. 16
Ministerul Administraţiei şi Internelor urmãreşte recuperarea debitelor provenite din nerespectarea prevederilor angajamentului semnat potrivit art. 15.
ART. 17
Pentru asigurarea corelãrii politicilor proprii, în ceea ce priveşte managerii publici, în funcţie de Strategia actualizatã a Guvernului României privind accelerarea reformei în administraţia publicã, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici încheie un protocol de colaborare cu Institutul Naţional de Administraţie, ce se supune aprobãrii ministrului administraţiei şi internelor, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme.
ART. 18
În aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţã, autoritãţile şi instituţiile publice au urmãtoarele atribuţii principale:
a) colaboreazã cu Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici pentru elaborarea corespunzãtoare a Planului de ocupare a funcţiilor publice şi asigurarea înfiinţãrii în structura lor a posturilor necesare pentru funcţiile publice de manager public, având în vedere şi prevederile art. 14 alin. (1) lit. i);
b) colaboreazã cu Comisia şi cu Secretariatul acesteia, respectiv cu partenerul de implementare prevãzut la art. 12, pentru realizarea atribuţiilor şi responsabilitãţilor ce le revin potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţã şi prezentelor norme;
c) pot propune observatori fãrã drept de vot, în condiţiile art. 6;
d) numesc managerul public, potrivit art. 12 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã, în termen de 15 zile de la data primirii de la Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici a comunicãrii respective; în cazul în care existã o solicitare scrisã şi motivatã a managerului public, actul administrativ de numire poate fi emis de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice, în cel mult 30 de zile de la aceeaşi datã;
e) iau mãsurile necesare pentru întocmirea corespunzãtoare a fişelor de post pentru funcţiile publice de manager public, pânã la data numirii în funcţie a managerului public;
f) asigurã, prin intermediul mentorului prevãzut la art. 20, buna desfãşurare a activitãţii participantului la programele de formare specializatã ale Institutului Naţional de Administraţie, pe durata stagiului, prin facilitarea accesului acestuia la toate resursele necesare, inclusiv prin oferirea unui post de lucru dotat cu birotica necesarã: calculator, acces la imprimantã, copiator, telefon/fax, rechizite şi altele asemenea;
g) sprijinã în mod activ activitatea managerului public, prin intermediul superiorului ierarhic al acestuia, în vederea îndeplinirii corespunzãtoare a atribuţiilor şi responsabilitãţilor prevãzute în fişa postului managerului public respectiv;
h) pot formula propuneri de îmbunãtãţire a procedurilor în care autoritatea sau instituţia publicã respectivã este implicatã.

CAP. II
Mecanismul de gestionare a funcţiei publice de manager public

ART. 19
(1) Selecţia pentru programele de formare specializatã prevãzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, cu excepţia celor prevãzute la art. 20 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã, se realizeazã de Institutul Naţional de Administraţie, în colaborare cu Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, în condiţiile prevãzute prin prezentele norme şi prin hotãrâre a Guvernului care se adoptã anual, conform <>art. 6 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 81/2001 privind înfiinţarea şi organizarea Institutului Naţional de Administraţie, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 106/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu respectarea urmãtoarelor criterii generale:
a) vârsta maximã de 35 de ani;
b) studii superioare de lungã duratã, absolvite cu diplomã de licenţã sau echivalentã;
c) cunoaşterea unei limbi de circulaţie europeanã;
d) cetãţenie românã;
e) domiciliul în România;
f) lipsa restricţiilor privind cãlãtoria în strãinãtate, pentru acele ţãri avute în vedere de cãtre programul respectiv de formare.
(2) Procedurile de selecţie se stabilesc prin regulamentele de studii ale Institutului Naţional de Administraţie, aprobate conform legii.
ART. 20
(1) Pe perioada stagiilor în administraţia publicã din cadrul programelor de formare specializatã prevãzute la art. 8 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã, cursanţii şi stagiarii sunt sprijiniţi şi coordonaţi de cãtre funcţionari publici care ocupã funcţii publice de conducere în condiţiile legii, denumiţi în continuare mentori.
(2) Calitatea de mentor se atribuie prin contract individual de muncã în domeniul activitãţii de formare profesionalã continuã, încheiat cu Institutul Naţional de Administraţie sau, dupã caz, cu alte instituţii de formare continuã, în situaţia prevãzutã la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã, pe baza unui acord instituţional dintre acestea şi autoritatea sau instituţia publicã în cadrul cãreia îşi desfãşoarã activitatea mentorul respectiv.
(3) Pot fi mentori funcţionarii publici prevãzuţi la alin. (1), care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) cunosc în detaliu structura organizatoricã şi activitãţile desfãşurate în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice respective;
b) au abilitãţi de comunicare şi relaţionare cu personalul autoritãţii sau instituţiei publice respective;
c) au experienţã în a lucra în echipã şi în acţiuni de instruire;
d) au capacitatea de a motiva şi îndruma, în spirit inovator şi reformator, alte persoane;
e) nu au fost sancţionaţi disciplinar;
f) nu sunt rude, pânã la gradul al IV-lea inclusiv, şi nici soţ, soţie sau afin cu participantul la stagiu.
(4) Mentorul are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi principale, delegate în condiţiile legii, pe baza acordului instituţional prevãzut la alin. (2):
a) asigurã buna desfãşurare a activitãţii participantului la programele de formare specializatã prevãzute la art. 4 alin. (1), pe durata stagiului, prin: acces la toate sectoarele de activitate cu relevanţã pentru programele de formare urmate şi implicarea în activitãţile specifice acestora; prezentarea personalului din cadrul sectoarelor de activitate respective, precum şi prin acces la bazele de date fãrã caracter confidenţial, la documentaţia specificã activitãţii acestor sectoare; coordonarea, monitorizarea şi evaluarea activitãţii pe durata stagiului;
b) întocmeşte un raport de evaluare la sfârşitul stagiului;
c) urmãreşte atingerea obiectivelor stagiului, precum şi respectarea domeniilor şi tipurilor de activitãţi specifice.
(5) Domeniile şi tipurile de activitãţi pe care mentorul este obligat sã le includã în programul stagiilor prevãzute la alin. (1) sunt stabilite de autoritãţile şi instituţiile publice în cadrul cãrora îşi desfãşoarã activitatea, în colaborare cu Institutul Naţional de Administraţie, având în vedere regulamentele de studii ale acestuia, aprobate conform legii.
(6) Drepturile şi obligaţiile ce decurg din calitatea de mentor, precum şi celelalte condiţii aferente, inclusiv modul de remunerare, sunt stabilite prin contractul individual de muncã prevãzut la alin. (2).
ART. 21
(1) Programul intensiv prevãzut la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã trebuie sã cuprindã elemente care sã permitã evaluarea absolvenţilor pe baza aceloraşi principii şi criterii cu ale absolvenţilor programelor de formare specializatã, prevãzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã.
(2) În vederea verificãrii respectãrii condiţiilor prevãzute la alin. (1), Institutul Naţional de Administraţie şi celelalte instituţii de formare continuã care doresc sã organizeze programul intensiv prevãzut la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã trebuie sã solicite în acest sens, în prealabil, avizul Comisiei. Solicitarea se depune la Secretariat, cu cel puţin 60 de zile înaintea datei preconizate de începere a programului, împreunã cu datele şi informaţiile necesare verificãrii de cãtre grupele de experţi prevãzute la art. 7 alin. (2) lit. c), a îndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (1), în vederea luãrii deciziei de cãtre Comisie, conform prevederilor art. 24 alin. (2).
(3) Avizul Comisiei se comunicã, motivat, instituţiilor interesate şi se aduce la cunoştinţã publicã, în termen de 30 de zile de la data primirii solicitãrii.
ART. 22
(1) În cazul intervenirii unor situaţii de natura celor prevãzute la art. 81 alin. (1) lit. a) şi e)-m) sau la <>art. 82 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile ulterioare, caz în care persoana respectivã îşi întrerupe programul de formare specializatã, Institutul Naţional de Administraţie poate dispune, pentru propriile programe, în condiţiile regulamentelor sale de studii şi cu informarea documentatã a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, şi aducerea la cunoştinţa Comisiei a urmãtoarelor mãsuri:
a) reluarea de cãtre persoana în cauzã a programului de formare specializatã, la încetarea situaţiilor respective, dacã perioada de absenţã nu afecteazã în mod substanţial pregãtirea acesteia sau buna desfãşurare a programului de formare specializatã;
b) reluarea de cãtre persoana în cauzã a programului de formare specializatã la urmãtorul ciclu de formare, cu luarea în considerare a etapelor parcurse pânã la data întreruperii acestuia, în condiţiile în care nu sunt aplicabile prevederile lit. a);
c) eliminarea de la programul de formare specializatã a persoanei în cauzã, dacã nu sunt aplicabile mãsurile prevãzute la lit. a) şi b).
(2) Prevederile art. 9 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã nu sunt aplicabile cazurilor prevãzute la alin. (1).
ART. 23
(1) Situaţiile de excludere a participanţilor de la programele de formare specializatã, prevãzute la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, se detaliazã prin Regulamentul de ordine interioarã şi regulamentele de studii ale Institutului Naţional de Administraţie, aprobate potrivit legii.
(2) În situaţiile prevãzute la alin. (1) deciziile se iau de Institutul Naţional de Administraţie, cu informarea prealabilã documentatã a Comisiei, fiind aplicabile prevederile art. 9 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã.
ART. 24
(1) Persoanele prevãzute la art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã se evalueazã cu respectarea urmãtoarelor condiţii:
a) elementele supuse evaluãrii sunt cunoştinţele dobândite în cadrul formãrii, performanţele profesionale din cadrul stagiilor din programul de formare, precum şi abilitãţile manageriale ale fiecãrei persoane, care este testatã pe baza unui cadru de competenţe pentru manageri publici, elaborat de grupurile de experţi prevãzute la art. 7 alin. (2) lit. c) şi aprobat de Comisie;
b) evaluarea fiecãrei serii de absolvenţi trebuie sã aibã la bazã metode şi criterii de evaluare echivalente pentru fiecare dintre elementele prevãzute la lit. a).
(2) Evaluarea finalã realizatã de Comisie, potrivit prevederilor art. 10 alin. (1), coroborat cu art. 12 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, constã în analizarea şi decizia asupra echivalenţei metodelor şi criteriilor prevãzute la alin. (1) lit. b) şi în aprobarea rezultatelor obţinute în urma calculãrii mediei proporţionale, potrivit ponderii stabilite de Comisie, dintre:
a) rezultatele evaluãrii - rãmase definitive în condiţiile stabilite de regulamentele de studii prevãzute la art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã - de la absolvirea programelor de formare specializatã prevãzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, exprimate cu puncte de la 1 la 100, respectiv a programului intensiv de formare specializatã, prevãzut la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã;
b) rezultatele evaluãrii abilitãţilor manageriale prevãzute la alin. (1) lit. a), evaluare ce se efectueazã de cãtre experţi şi de alţi specialişti, în condiţiile prevãzute la art. 7 alin. (1) lit. c) şi alin. (2) lit. c), exprimate cu puncte de la 1 la 100.
ART. 25
(1) Rezultatele evaluãrii abilitãţilor manageriale, rezultatele evaluãrii finale, inclusiv încadrarea în trepte profesionale a absolvenţilor programelor prevãzute la art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã şi clasamentul final, decise de Comisie, pot fi contestate de persoanele evaluate, în termen de 3 zile de la data aducerii la cunoştinţã publicã a rezultatelor.
(2) La analizarea contestaţiilor nu pot participa aceiaşi experţi sau alţi specialişti care au participat la efectuarea evaluãrii persoanei respective.
(3) Rezultatele contestaţiilor se stabilesc şi se comunicã celor în cauzã, în termen de maximum 30 de zile de la depunerea lor, şi se aduc la cunoştinţã publicã.
ART. 26
(1) Încadrarea absolvenţilor în trepte profesionale şi întocmirea clasamentului final se aprobã de Comisie şi se aduc la cunoştinţã publicã, în termen de 3 zile de la data rãmânerii definitive a rezultatelor evaluãrii finale.
(2) La aprobarea de cãtre Comisie a încadrãrii în trepte profesionale a absolvenţilor se are în vedere îndeplinirea urmãtoarelor condiţii:
a) pentru treapta I, punctajul minim sã fie de 87,5 dintr-un punctaj de 100, iar diferenţa dintre rezultatele evaluãrii prevãzute la art 24 alin. (2) lit. a) şi rezultatele evaluãrii prevãzute la art. 24 alin. (2) lit. b) sã nu depãşeascã 10 puncte;
b) pentru treapta a III-a, punctajul maxim sã fie de 55 dintr-un punctaj de 100 sau punctajul maxim sã fie de 65, cu condiţia ca în cazul punctajelor situate în intervalul 56-65 de puncte diferenţa dintre rezultatele evaluãrii prevãzute la art. 24 alin. (2) lit. a) şi rezultatele evaluãrii prevãzute la art. 24 alin. (2) lit. b) sã fie mai mare de 25 de puncte;
c) pentru treapta a II-a, absolvenţii care nu se încadreazã în condiţiile prevãzute la lit. a) sau b).
ART. 27
(1) Opţiunile absolvenţilor prevãzute la art. 12 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã se depun în condiţiile prevãzute la art. 9 alin. (1) lit. d), în termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului pentru aprobarea Planului anual de ocupare a funcţiilor publice.
(2) Opţiunile prevãzute la alin. (1), exprimate în ordinea de preferinţã de cãtre absolvenţi, au în vedere toate posturile vacante de manageri publici cuprinse în Planul anual de ocupare a funcţiilor publice.
ART. 28
În cazurile prevãzute la art. 9 alin. (1) lit. m) şi la art. 25-27, aducerea la cunoştinţã publicã constã în afişarea la sediul Secretariatului, respectiv al partenerului de implementare, şi în publicarea pe pagina de Internet a Ministerului Administraţiei şi Internelor sau a Comisiei.
ART. 29
(1) Comisia va înainta Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în termen de 3 zile de la data aducerii la cunoştinţã publicã a rezultatelor rãmase definitive, treptele profesionale de încadrare, clasamentul final şi opţiunile finale ale absolvenţilor în vederea întocmirii de cãtre aceasta a schemei de repartizare a absolvenţilor, prevãzutã la art. 12 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã.
(2) În termen de 15 zile de la data primirii documentelor prevãzute la alin. (1), Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici va întocmi, în condiţiiile alin. (3), cu contrasemnãtura Comisiei, schema de repartizare a absolvenţilor pe funcţiile publice de manager public prevãzute în Planul anual de ocupare a funcţiilor publice.
(3) Schema de repartizare a absolvenţilor se întocmeşte în ordinea descrescãtoare a rezultatelor înscrise în clasamentul final al managerilor publici şi potrivit ordinii de preferinţã exprimate prin opţiunile depuse de fiecare dintre aceştia, în funcţie de posturile rãmase disponibile, prin aplicarea acestei reguli. În caz de rezultate egale şi/sau opţiuni identice, departajarea se face în ordinea descrescãtoare a diferenţei prevãzute la art. 26 alin. (2) lit. b).
ART. 30
Funcţiile publice de manager public rezervate acestora se prevãd de cãtre Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici în Planul anual de ocupare a funcţiilor publice, cu respectarea prevederilor legale şi a urmãtoarelor proceduri:
a) la înştiinţarea Comisiei, participantul la programele de formare specializatã prevãzute la art. 4 alin. (1) şi la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã sau, dupã caz, managerul public îşi exprimã preferinţa pentru locul şi domeniul în care doreşte sã desfãşoare activitate în funcţia de manager public;
b) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici face cunoscut autoritãţilor şi instituţiilor publice respective preferinţele exprimate, în vederea formulãrii de propuneri corespunzãtoare pentru Planul anual de ocupare a funcţiilor publice.
ART. 31
(1) Funcţiile publice specifice de manager public se prevãd în mod obligatoriu distinct, fãrã precizarea gradului profesional, în Planul de ocupare a funcţiilor publice pentru anul urmãtor, prin grija Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(2) Postul de manager public se considerã a avea gradul profesional acordat, conform legii, managerului public care îl ocupã.
ART. 32
(1) Potrivit art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, autoritãţile şi instituţiile publice din administraţia publicã centralã au obligaţia de a înfiinţa posturile corespunzãtoare funcţiilor publice de manager public fie din proprie iniţiativã, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, fie la solicitarea acestei agenţii.
(2) Potrivit art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã, autoritãţile şi instituţiile administraţiei publice locale care doresc sã înfiinţeze posturi corespunzãtoare funcţiilor publice de manager public vor solicita avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici în timp util, în vederea introducerii lor în Planul de ocupare a funcţiilor publice pe anul urmãtor, conform termenelor prevãzute în instrucţiunile pentru elaborarea acestuia.
(3) La propunerea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, funcţiile publice de manager public se pot crea şi în cursul anului, prin actul administrativ al conducãtorului autoritãţii sau al instituţiei publice respective, ca urmare a transformãrii unui post. Propunerea Agenţiei poate fi justificatã şi de solicitãrile fãcute de autoritãţile şi instituţiile publice interesate, de Comisie sau de managerii publici.
ART. 33
Numirea în funcţia de manager public se face potrivit art. 12 alin. (3), coroborat cu art. 11 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã, în gradul profesional special, în cazul celor încadraţi în treapta 1, respectiv în gradul profesional asistent, în cazul celor încadraţi în treptele 2 sau 3 de încadrare.
ART. 34
(1) În aplicarea art. 19 alin. (1), (1^1) şi (1^2) din Ordonanţa de urgenţã, salariul şi sporul managerului public se stabilesc prin act administrativ al conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice respective, astfel:
a) stabilirea salariului de bazã al managerului public se face potrivit reglementãrilor legale pentru funcţionarii publici din aparatul propriu al ministerelor, prin însumarea salariului de bazã corespunzãtor funcţiei de consilier, gradul profesional superior, treapta de salarizare I, cu indemnizaţia de conducere aferentã funcţiei publice de conducere, echivalentã gradului profesional deţinut de managerul public respectiv;
b) sporul de manager public se determinã prin aplicarea la salariul de bazã al managerului public, calculat potrivit prevederilor lit. a), a procentului determinat în funcţie de treapta profesionalã deţinutã, prevãzut în anexa la Ordonanţa de urgenţã.
(2) În aplicarea art. 19 din Ordonanţa de urgenţã, managerii publici beneficiazã de toate sporurile prevãzute de lege pentru funcţionarii publici, inclusiv de sporurile specifice instituţiilor sau autoritãţilor publice în care îşi desfãşoarã activitatea.
(3) Salariul de bazã al managerului public, calculat potrivit alin. (1) lit. a), reprezintã baza de calcul pentru drepturile salariale suplimentare, respectiv pentru sporurile prevãzute la alin. (2), care se aplicã, potrivit legii, la salariul de bazã al funcţionarului public şi se trece ca atare în carnetul de muncã, împreunã cu sporul de manager public şi cu celelalte drepturi salariale ce se înscriu în acesta, potrivit legii.
ART. 35
(1) Actul administrativ de numire a managerului public trebuie sã conţinã, pe lângã elementele prevãzute la <>art. 54 alin. (4) din Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, numele şi funcţia superiorului ierarhic sub a cãrui directã coordonare îşi desfãşoarã activitatea managerul public respectiv. Actul administrativ de numire împreunã cu fişa postului ce constituie anexã care face parte integrantã din acest act se comunicã, în copie, managerului public respectiv.
(2) Potrivit art. 13 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã, fişa postului pentru managerul public se stabileşte de cãtre superiorul sãu ierarhic, cu consultarea Comisiei şi cu respectarea prevederilor art. 51-58.
(3) Atribuţiile şi responsabilitãţile managerului public se stabilesc limitativ prin fişa postului şi nu pot fi modificate decât în condiţiile art. 13 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã şi, în cazul promovãrii în grad profesional, ale art. 14 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţã, precum şi în cazul retrogradãrii acestuia.
ART. 36
(1) Evaluarea performanţelor profesionale individuale ale managerului public se face în douã etape, dupã cum urmeazã:
a) evaluarea efectuatã de cãtre superiorul ierarhic al managerului public respectiv, care se face în conformitate cu procedura de evaluare pentru funcţionarii publici prevãzutã de Hotãrârea Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificãrile ulterioare; şi
b) evaluarea performanţelor manageriale, efectuatã de grupurile de experţi prevãzute la art. 7 alin. (2) lit. c).
(2) Evaluarea performanţelor manageriale prevãzutã la alin. (1) lit. b) conţine douã componente, dupã cum urmeazã:
a) componenta strategicã, în cadrul cãreia se evalueazã gradul în care managerul public respectiv şi-a atins obiectivele strategice ce decurg din rolul prevãzut la art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã şi din scopul principal al postului prevãzut în fişa postului. Rezultatele care se pot obţine ca urmare a evaluãrii managerului public în cadrul acestei componente sunt: "Obiective îndeplinite cu impact deosebit", "Obiective îndeplinite", "Obiective parţial îndeplinite" şi "Obiective neîndeplinite";
b) componenta operaţionalã, în cadrul cãreia se evalueazã eficienţa activitãţii managerului public respectiv sub aspectul calitãţii, cantitãţii şi raportului cost/beneficiu. Rezultatele care se pot obţine ca urmare a evaluãrii managerului public în cadrul acestei componente sunt "Corespunzãtor", respectiv "Necorespunzãtor", pentru fiecare aspect: calitate, cantitate, respectiv raport cost/beneficiu.
(3) Evaluarea Comisiei privind performanţele profesionale individuale ale managerului public constã în confirmarea rezultatelor evaluãrii prevãzute la alin. (1) şi aprobarea rezultatului final obţinut în urma cumulãrii acestor rezultate.
(4) Rezultatele evaluãrii profesionale individuale a managerilor publici pot fi contestate în condiţiile art. 25.
ART. 37
(1) Solicitarea evaluãrii managerului public, potrivit art. 14 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã, se face în toate cazurile în scris şi se înregistreazã la Secretariat, care dispune luarea mãsurilor necesare.
(2) Evaluarea managerului public de cãtre superiorul ierarhic, respectiv evaluarea performanţelor manageriale ale managerului public, prevãzutã la art. 36 alin. (1) lit. b), se face în termen de 5 zile, respectiv de 30 de zile de la data solicitãrii prevãzute la art. 14 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã sau de la împlinirea termenului prevãzut la art. 14 alin. (6) lit. a)-c) din Ordonanţa de urgenţã.
ART. 38
Comisia se implicã direct în procesul de evaluare prevãzut la art. 24 şi 36, în cazul în care constatã cã metodele, procedura de evaluare sau modul de derulare a acesteia au fost aplicate necorespunzãtor, parţial sau au fost viciate.
ART. 39
(1) Rezultatele finale ale evaluãrii Comisiei privind performanţele profesionale individuale ale managerului public pot afecta, separat sau, dupã caz, simultan, gradul profesional şi treapta profesionalã sau, respectiv, statutul de manager public.
(2) Rezultatele finale care afecteazã gradul profesional deţinut se obţin prin cumularea rezultatelor evaluãrii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv şi ale evaluãrii performanţelor manageriale, componenta operaţionalã. Aceste rezultate finale pot fi:
a) promovarea în grad profesional: trecerea succesivã într-un grad profesional superior, care se poate obţine fie prin cumularea calificativului "Bun", obţinut în cadrul evaluãrii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Corespunzãtor", obţinut pentru toate elementele prevãzute la art. 36 alin. (2) lit. b), ori prin cumularea calificativului "Foarte bun" sau "Excepţional", obţinut în cadrul evaluãrii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Corespunzãtor", obţinut pentru cel puţin douã dintre elementele prevãzute la art. 36 alin. (2) lit. b), fie în mod automat, în conformitate cu prevederile art. 14 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţã, în cazul reconfirmãrii pe treapta profesionalã deţinutã;
b) retrogradarea în grad profesional: trecerea pe un grad profesional inferior celui deţinut la data evaluãrii Comisiei, care se poate obţine prin cumularea calificativului "Nesatisfãcãtor", obţinut în cadrul evaluãrii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Necorespunzãtor", obţinut pentru cel puţin douã dintre elementele prevãzute la art. 36 alin. (2) lit. b), sau prin cumularea calificativului "Satisfãcãtor", obţinut în cadrul evaluãrii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Necorespunzãtor", obţinut pentru toate elementele prevãzute la art. 36 alin. (2) lit. b);
c) reconfirmarea în grad profesional: menţinerea gradului profesional deţinut la data evaluãrii Comisiei, care se poate obţine în toate celelalte cazuri de rezultate decât cele prevãzute la lit. a) şi b).
(3) Rezultatele finale care afecteazã treapta profesionalã deţinutã se obţin din cumularea rezultatelor evaluãrii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv şi ale evaluãrii performanţelor manageriale, componenta strategicã. Aceste rezultate finale pot fi:
a) încadrarea managerului public pe o treaptã superioarã celei deţinute, care se poate obţine prin cumularea calificativului "Excepţional", obţinut în cadrul evaluãrii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Obiective îndeplinite cu impact deosebit", obţinut în cadrul evaluãrii prevãzute la art. 36 alin. (2) lit. a);
b) încadrarea managerului public pe o treaptã inferioarã celei deţinute, care se poate obţine prin cumularea calificativului "Nesatisfãcãtor", obţinut în cadrul evaluãrii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Obiective neîndeplinite", obţinut în cadrul evaluãrii prevãzute la art. 36 alin. (2) lit. a);
c) reconfirmarea treptei profesionale: menţinerea treptei profesionale deţinute la data evaluãrii Comisiei, care se poate obţine în toate celelalte cazuri de rezultate decât cele prevãzute la lit. a) şi b).
(4) Rezultatele finale care afecteazã statutul de manager public se obţin din cumularea rezultatelor evaluãrii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv şi ale evaluãrii performanţelor manageriale, componentele strategicã şi operaţionalã. Aceste rezultale finale pot fi:
a) pierderea statutului de manager public, care se poate obţine prin cumularea calificativului "Satisfãcãtor", obţinut în cadrul evaluãrii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Obiective neîndeplinite", obţinut în cadrul evaluãrii prevãzute la art. 36 alin. (2) lit. a), respectiv calificativul "Necorespunzãtor", obţinut pentru toate elementele prevãzute la art. 36 alin. (2) lit. b), sau prin cumularea calificativului "Nesatisfãcãtor", obţinut în cadrul evaluãrii efectuate de superiorul ierarhic al managerului public respectiv, cu calificativul "Obiective neîndeplinite", obţinut în cadrul evaluãrii prevãzute la art. 36 alin. (2) lit. a), respectiv calificativul "Necorespunzãtor", obţinut pentru douã dintre elementele prevãzute la art. 36 alin. (2) lit. b);
b) reconfirmarea statutului de manager public, care se poate obţine în toate celelalte cazuri de rezultate decât cele prevãzute la lit. a).
ART. 40
Ca urmare a deciziei Comisiei privind rezultatele evaluãrii profesionale, rãmase definitive, autoritatea sau instituţia publicã unde îşi desfãşoarã activitatea managerul public este obligatã sã emitã, în termen de 15 zile de la data comunicãrii deciziei, actul administrativ corespunzãtor.
ART. 41
Atribuţiile şi responsabilitãţile sporite ale managerului public promovat în grad profesional se stabilesc de superiorul ierarhic al managerului public, cu consultarea Comisiei, în termen de 15 zile de la data comunicãrii rezultatelor evaluãrii.
ART. 42
Potrivit art. 15 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, managerii publici au obligaţia sã fi desfãşurat efectiv activitate în cadrul a cel puţin douã autoritãţi sau instituţii publice, timp de minimum 6 luni în fiecare dintre acestea, ca o condiţie necesarã pentru a putea participa la concursul organizat pentru accederea în categoria înalţilor funcţionari publici.
ART. 43
În aplicarea prevederilor art. 15 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã, transferul se considerã în interesul serviciului, cu toate drepturile ce decurg potrivit legii, în cazul în care Comisia solicitã transferul managerului public la o altã autoritate sau instituţie publicã pe o funcţie publicã de manager public echivalentã.
ART. 44
(1) Autoritãţile sau instituţiile publice între care urmeazã a se efectua transferul au obligaţia ca, în termen de maximum 30 de zile de la data primirii comunicãrii Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, sã asigure transferul managerului public. În situaţii temeinic justificate, acest termen se poate decala, în condiţiile stabilite de Comisie.
(2) Pentru asigurarea transferurilor prevãzute la alin. (1), Agenţia Naţionala a Funcţionarilor Publici are obligaţia sã prevadã în Planul anual de ocupare a funcţiilor publice necesarul de posturi de manageri publici corelat cu numãrul de locuri propuse pentru programele de formare specializatã prevãzute la art. 4 alin. (1) şi la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã, cu o rezervã de funcţii în plus de maximum 30% din acest necesar, ce pot fi utilizate de autoritãţile şi instituţiile publice în condiţiile prevãzute în planul sus-menţionat.
(3) Posturile aferente funcţiilor publice specifice de manager public se iau în calculul numãrului minim de posturi de execuţie prevãzute de lege pentru constituirea compartimentelor din cadrul structurii organizatorice a autoritãţilor şi instituţiilor publice.
ART. 45
(1) În aplicarea prevederilor art. 2 din Ordonanţa de urgenţã, managerii publici pot participa la concursurile organizate pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, în condiţiile prevãzute de lege.
(2) Statutul special de manager public se suspendã de la data numirii în funcţia publicã de conducere pânã la data ieşirii din categoria funcţionarilor publici de conducere, cu condiţia menţinerii statutului de funcţionar public.
(3) La încetarea suspendãrii, managerul public îşi reia treapta şi gradul profesional deţinute la data numirii în funcţia publicã de conducere, fiind încadrat în funcţie de opţiuni şi în limita numãrului total de posturi aferente funcţiei publice de manager public, prevãzut în Planul anual de ocupare a funcţiilor publice, la propunerea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi cu avizul consultativ al Comisiei.
ART. 46
Managerii publici încadraţi pe o funcţie corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici, care sunt eliberaţi din funcţia respectivã fãrã a pierde statutul de manager public, pot opta pentru a reveni pe funcţia de manager public în gradul profesional general sau, cu acordul lor expres, în gradul imediat inferior; ulterior, managerul public respectiv poate participa la concursurile organizate pentru ocuparea funcţiilor publice corespunzãtoare categoriei înalţilor funcţionari publici, conform art. 17 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã.
ART. 47
În aplicarea art. 18 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã, perioada formãrii, ce se considerã vechime în muncã sau în funcţia publicã ori, dupã caz, în specialitate, este cea prevãzutã la art. 60 alin. (1), cu excluderea perioadelor la care se referã situaţiile prevãzute la alin. (2) al aceluiaşi articol, precum şi perioada de derulare a programului intensiv prevãzut la art. 10 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã.

CAP. III
Pierderea statutului de manager public

ART. 48
(1) Modalitãţile de pierdere a statutului de manager public, în cazurile prevãzute la art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, respectiv la art. 39 alin. (4) lit. a), sunt urmãtoarele:
a) prin act administrativ al conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice respective, în cazul obţinerii unor rezultate nesatisfãcãtoare, stabilite prin decizia Comisiei, la douã evaluãri periodice ale performanţelor profesionale individuale;
b) prin act administrativ al conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice respective, în cazul sãvârşirii de abateri disciplinare, emis la propunerea comisiei de disciplinã, cu avizul prealabil consultativ al Comisiei;
c) prin act administrativ al conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice respective, emis cu avizul prealabil consultativ al Comisiei, în situaţiile şi în condiţiile prevãzute la <>art. 84 din Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, altele decât cele prevãzute la lit. a) şi b) şi cu excepţia cazurilor prevãzute la art. 84 alin. (4) lit. a)-c) din aceeaşi lege.
(2) În toate cazurile actul administrativ respectiv se comunicã Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi Comisiei în termen de 10 zile lucrãtoare de la emiterea lui.
ART. 49
În situaţia pierderii statutului de manager public, redistribuirea prevãzutã la art. 16 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã se face de cãtre Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici cu prioritate pe o funcţie publicã generalã cât mai apropiatã pregãtirii profesionale specifice şi gradului profesional obţinut, în limita funcţiilor publice vacante, conform legii.
ART. 50
În cazurile prevãzute la <>art. 84 alin. (4) lit. a)-c) din Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile ulterioare, managerii publici sunt transferaţi în cadrul altei autoritãţi sau instituţii publice, prevederile art. 15 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţã, precum şi ale art. 43 aplicându-se în mod corespunzãtor.

CAP. IV
Atribuţiile şi responsabilitãţile managerilor publici, abilitãţile generale, cunoştinţele specifice, domeniile de competenţã managerialã, sfera relaţionalã

ART. 51
(1) Potrivit prevederilor art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã, managerul public, prin exercitarea atribuţiilor şi responsabilitãţilor sale, trebuie sã contribuie la asigurarea eficienţei şi continuitãţii reformei în administraţia publicã, de la nivelurile strategice la cele operaţionale, precum şi la integrarea în structurile Uniunii Europene prin adoptarea şi implementarea acquis-ului comunitar în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice în care îşi desfãşoarã activitatea.
(2) Responsabilitãţile managerilor publici decurg din programe, proiecte şi activitãţi tranziţionale, menite sã accelereze modernizarea şi transformarea administraţiei şi serviciilor publice, cu scopul de a creşte calitatea actului administrativ, de a îmbunãtãţi serviciile publice şi de a le armoniza cu standardele Uniunii Europene.
ART. 52
(1) Managerul public conduce, coordoneazã sau asistã coordonarea unor activitãţi care, prin natura lor, necesitã o perspectivã mai cuprinzãtoare a problemelor esenţiale şi a relaţiilor dintre acestea, precum şi un nivel de expertizã specifice faţã de cele avute de celelalte categorii de funcţionari publici.
(2) Nivelul responsabilitãţilor şi complexitatea atribuţiilor funcţiei publice specifice de manager public sunt determinate de gradul profesional deţinut.
ART. 53
Managerii publici trebuie sã aibã urmãtoarele abilitãţi generale:
a) capacitate de a îndeplini rolul de agent al schimbãrii;
b) orientare cãtre rezultate: planificare şi prioritizare, orientat spre soluţionare, rezistenţã la factori externi, personalitate proactivã şi responsabilã;
c) disponibilitate de autoperfecţionare;
d) adaptabilitate;
e) gândire criticã şi analiticã;
f) capacitate de evaluare a riscurilor;
g) capacitate de a identifica şi a implementa soluţii;
h) creativitate şi inovativitate;
i) capacitate de a stabili relaţii profesionale eficiente;
j) abilitãţi de comunicare, inclusiv mediere şi negociere;
k) capacitate de a lucra eficient în echipe;
l) oricare alte abilitãţi generale relevante pentru post.
ART. 54
Cunoştinţele specifice pentru a ocupa un post de manager public sunt urmãtoarele:
a) formulare sau revizuire a procedurilor şi regulamentelor activitãţii curente în conformitate cu standardele Uniunii Europene de calitate şi eficienţã;
b) aplicare de principii şi tehnici moderne privind bugetarea şi managementul financiar din sectorul public;
c) aplicare de principii şi tehnici moderne de management operaţional, supervizare şi control al calitãţii;
d) aplicare de principii şi tehnici moderne de management al resurselor umane;
e) aplicare de principii şi tehnici moderne de management de proiect.
ART. 55
Domeniile de competenţã managerialã pentru managerii publici sunt urmãtoarele:
a) utilizarea eficientã în calitate de coordonator sau membru pe termen lung, mediu ori scurt în echipe de proiect, grupuri de lucru sau reţele interinstituţionale, pentru a stimula abordãrile creative şi fezabile vizând soluţionarea problemelor şi modernizarea practicilor din sectorul public;
b) întãrirea capacitãţii instituţionale, prin îmbunãtãţirea sectorului de resurse umane, precum şi a metodelor existente;
c) evaluarea, revizuirea şi propunerea de recomandãri pentru îmbunãtãţirea practicilor curente;
d) utilizarea de instrumente şi tehnici manageriale în administraţia publicã;
e) formularea de politici, strategii şi proceduri noi, actualizate sau îmbunãtãţite;
f) elaborarea de planuri de acţiune pentru implementarea de politici şi strategii;
g) estimarea, asigurarea şi gestiunea resurselor umane, financiare, tehnice, materiale;
h) managementul sistematic al informaţiei;
i) monitorizarea şi evaluarea implementãrii, dupã caz, de politici, strategii şi programe;
j) implementarea de planuri şi strategii de comunicare internã şi externã;
k) orice alte domenii specifice autoritãţii sau instituţiei publice respective şi postului de manager public.
ART. 56
(1) Atribuţiile şi responsabilitãţile generale ale managerilor publici sunt urmãtoarele:
a) coordonarea de activitãţi, proiecte, programe, compartimente, alte structuri funcţionale sau servicii publice, dupã caz;
b) identificarea de domenii care ar putea beneficia de asistenţã externã privind reforma administraţiei publice, precum şi de proiecte corespunzãtoare;
c) susţinerea de prezentãri publice privind reforma administraţiei publice şi integrarea europeanã, precum şi alte domenii de activitate în legãturã cu realizarea atribuţiilor şi responsabilitãţilor sale;
d) analizarea şi elaborarea de documente legate de problematica integrãrii europene;
e) evaluarea impactului mãsurilor ce se dispun de conducerea autoritãţii sau instituţiei publice respective;
f) orice alte atribuţii de nivel de complexitate similar, relevante pentru postul de manager public.
(2) Atribuţiile şi responsabilitãţile specifice minimale ale managerilor publici sunt urmãtoarele:
a) revizuirea, evaluarea şi propunerea de recomandãri privind simplificarea, modernizarea şi îmbunãtãţirea modalitãţilor de prestare a serviciilor publice în relaţie cu beneficiarii;
b) elaborarea şi propunerea de strategii de comunicare şi management la nivel intra- şi interinstituţional;
c) elaborarea de metodologii de monitorizare continuã şi control al calitãţii activitãţilor privind reforma administraţiei publice şi integrarea europeanã;
d) elaborarea de rapoarte asupra activitãţilor-cheie din sectoarele privind reforma administraţiei publice şi integrarea europeanã.
ART. 57
(1) Managerul public are urmãtoarea sferã relaţionalã internã:
a) îşi desfãşoarã activitatea sub directa coordonare a unui înalt funcţionar public sau, în cazul în care nu existã înalţi funcţionari publici, a funcţionarului public de conducere situat pe cel mai înalt nivel din cadrul autoritãţii ori instituţiei publice respective;
b) coordoneazã activitatea persoanelor implicate în derularea proiectelor şi activitãţilor din responsabilitatea acestuia;
c) are relaţii funcţionale de colaborare cu compartimente din structura autoritãţii sau instituţiei publice respective şi, dupã caz, din unitãţile subordonate;
d) are relaţii de verificare şi documentare în domeniul activitãţilor coordonate;
e) poate avea relaţii de reprezentare la cererea conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice ori, dupã caz, a superiorului ierarhic prevãzut la lit. a).
(2) Managerul public are, drept sferã relaţionalã externã, relaţii funcţionale de colaborare cu alte autoritãţi sau instituţii publice, organizaţii şi instituţii naţionale şi internaţionale, conform legii.
ART. 58
La elaborarea fişei de post a managerului public, autoritãţile şi instituţiile publice vor avea în vedere prevederile art. 51-57.

CAP. V
Mecanismul de remunerare a cursanţilor şi stagiarilor

ART. 59
Cursanţii şi stagiarii sunt remuneraţi conform prevederilor art. 18 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţã şi prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.175/2004 privind bursele cursanţilor şi stagiarilor la programele de formare specializatã pentru manageri publici.
ART. 60
(1) Plata bursei pentru participanţii la programele de formare specializatã prevãzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã se face începând cu luna înscrierii acestora la Institutul Naţional de Administraţie şi înceteazã, dupã caz, la încheierea programelor de formare specializatã şi a evaluãrii finale sau în luna excluderii, potrivit prevederilor art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, ori a eliminãrii lor, potrivit prevederilor art. 22 alin. (1) lit. c).
(2) Plata bursei se suspendã în situaţiile de întrerupere temporarã a programelor de formare specializatã, situaţii prevãzute la art. 22 alin. (1), precum şi în regulamentele de studii ale Institutului Naţional de Administraţie.

CAP. VI
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 61
(1) În termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme, structurile prevãzute la alin. (2) desemneazã persoanele care vor fi nominalizate ca membri în Comisie şi transmit nominalizãrile la Ministerul Administraţiei şi Internelor, care întocmeşte lista finalã.
(2) Pânã la alegerea preşedintelui Comisiei, prima şedinţã a acesteia va fi prezidatã de preşedintele Comisiei interimare pentru managerii publici, iar în lipsã, de cãtre prim-vicepreşedintele, respectiv vicepreşedintele acesteia.
(3) În termen de 15 zile de la data aprobãrii componenţei nominale a Comisiei, conform art. 2 alin. (4), Comisia interimarã pentru managerii publici prevãzutã la <>art. II alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 6/2005 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 56/2004 privind crearea statutului special al funcţionarului public denumit manager public, aprobatã prin <>Legea nr. 156/2005 , va proceda la predarea, pe bazã de protocol, cãtre Comisie a arhivei sale, precum şi a contractelor şi convenţiilor în curs de execuţie, datã de la care Comisia interimarã pentru managerii publici îşi înceteazã activitatea.
ART. 62
(1) Pe durata derulãrii proiectelor din domeniul reformei funcţiei publice din administraţia publicã, finanţate prin programul PHARE, în aplicarea prevederilor art. 21 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã, aprobarea în calitatea de membri în Comisie a experţilor din state membre ale Uniunii Europene se face, la propunerea echipelor de asistenţã tehnicã ale proiectelor PHARE respective, în limita unui numãr de 3 membri şi cu asigurarea unui numãr total de membri impar.
(2) Pe durata prevãzutã la alin. (1) cvorumul de şedinţã prevãzut la art. 8 alin. (3), precum şi numãrul voturilor exprimate potrivit alin. (5) lit. c) al aceluiaşi articol se majoreazã proporţional cu numãrul de membri aprobat corespunzãtor alin. (1).
(3) Pe durata prevãzutã la alin. (1), prin excepţie de la prevederile art. 7 alin. (2) lit. c), Comisia urmãreşte modul de aplicare a procedurilor privind constituirea şi funcţionarea grupurilor de experţi şi de alţi specialişti în domeniile sale de competenţã.
(4) Pe durata prevãzutã la alin. (1), prin excepţie de la prevederile art. 13 alin. (1), promovarea programelor de formare specializatã prevãzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã se poate asigura şi de cãtre echipele de asistenţã tehnicã a proiectelor PHARE, prevãzute la alin. (1).
(5) Pentru absolvenţii proiectului prevãzut la art. 21 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, componenta "Cursanţi 2003-2005", evaluarea se va putea face, în mod excepţional, conform unor proceduri tranzitorii aprobate de Comisie, la propunerea Institutului Naţional de Administraţie, elaboratã cu respectarea prevederilor art. 24, cu precizarea cã la evaluare se va avea în vedere cadrul de competenţe aprobat de Comisie pentru evaluarea absolvenţilor aceluiaşi proiect, componenta "Stagiari 2003-2004".
(6) Pentru absolvenţii prevãzuţi la alin. (5), Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici întocmeşte, pe baza preferinţelor exprimate de aceştia şi a consultãrii cu autoritãţile şi instituţiile publice interesate, o listã cuprinzând posturile vacante de manageri publici pentru anul 2005, pe care, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, o supune spre aprobare, prin memorandum, în şedinţã de Guvern şi o aduce la cunoştinţã publicã.
ART. 63
Prevederile art. 21 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã se aplicã la solicitarea scrisã a absolventului, transmisã autoritãţii sau instituţiei publice la care a fost repartizat.
ART. 64
Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Institutul Naţional de Administraţie şi Unitatea Centralã pentru Reforma Administraţiei Publice, asigurã continuitatea implementãrii procedurilor de selecţie, formare, stagii şi evaluare a participanţilor la programele de formare specializatã derulate cu asistenţa tehnicã din partea proiectelor PHARE, prevãzute la art. 20 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, dupã terminarea acestora.
ART. 65
(1) În termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, ministrul administraţiei şi internelor va desemna prin ordin persoanele care vor asigura activitatea Secretariatului prevãzut la art. 1 alin. (3).
(2) În termen de 20 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, autoritãţile sau instituţiile publice unde au fost numiţi managerii publici, absolvenţi ai proiectului prevãzut la art. 21 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã, componenta "Stagiari 2003-2004", vor adapta fişele de post ale acestora corespunzãtor prevederilor prezentelor norme şi cu respectarea prevederilor art. 13 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţã.
_____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016