Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 13 august 2012  pentru aplicarea de catre Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii a prevederilor art. 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat    Twitter Facebook
Cautare document

NORME METODOLOGICE din 13 august 2012 pentru aplicarea de catre Agentia pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii a prevederilor art. 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 660 din 19 septembrie 2012

    CAP. I
    Organizarea evidenţei specifice

    SECŢIUNEA A
    Organizarea evidenţei specifice în cadrul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii

    ART. 1
    La nivelul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, prin intermediul oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie subordonate, se organizează evidenţa specifică privind ajutoarele individuale şi alocările specifice în baza schemelor de ajutor de stat al căror furnizor este Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri.
    ART. 2
    Evidenţa se organizează pe fiecare operator economic beneficiar de ajutor de stat, la fiecare beneficiar evidenţiindu-se actele normative în baza cărora a beneficiat de măsuri de ajutor de stat. Datele şi informaţiile necesare organizării evidenţei specifice se colectează de la operatorii economici beneficiari, conform art. 18 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, prin note de constatare.
    ART. 3
    Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie transmit periodic Direcţiei implementare programe pentru întreprinderi mici şi mijlocii din cadrul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, după caz, informaţii privind:
    a) ajutoarele de stat pentru care s-a emis decizie de recuperare, precum şi condiţiile care au stat la baza autorizării acestora;
    b) ajutoarele de stat exceptate de la obligaţia notificării, precum şi condiţiile care au stat la baza acordării acestora;
    c) modificările intervenite în legătură cu ajutoarele acordate.
    ART. 4
    Evidenţa specifică organizată la nivelul oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie subordonate Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii trebuie să cuprindă cel puţin următoarele informaţii:
    a) denumirea operatorului economic beneficiar şi elementele de identificare;
    b) domiciliul fiscal;
    c) sectorul de activitate exprimat prin clasificarea CAEN;
    d) cifra de afaceri, pe ani de activitate, de la data acordării ajutorului de stat;
    e) numărul de angajaţi, pe ani de activitate;
    f) structura acţionariatului;
    g) actul normativ în temeiul căruia primeşte ajutor de stat;
    h) cuantumul ajutorului de stat primit, defalcat pe ani;
    i) modalitatea de acordare a ajutorului de stat;
    j) decizia de autorizare, după caz.
    ART. 5
    Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie subordonate Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii au obligaţia de a actualiza permanent evidenţa specifică şi de a transmite informaţii Direcţiei implementare programe pentru întreprinderi mici şi mijlocii din cadrul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, la solicitarea acesteia.

    SECŢIUNEA B
    Organizarea evidenţei specifice în cadrul Direcţiei implementare programe pentru întreprinderi mici şi mijlocii

    ART. 6
    Direcţia implementare programe pentru întreprinderi mici şi mijlocii din cadrul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii urmăreşte modul de utilizare a ajutoarelor de stat acordate de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, în conformitate cu legislaţia în domeniul ajutorului de stat.
    ART. 7
    Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii transmite Consiliului Concurenţei, la solicitarea acestuia, datele şi informaţiile necesare monitorizării ajutoarelor de stat la nivel naţional, inclusiv pentru întocmirea rapoartelor şi informărilor necesare îndeplinirii obligaţiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene.
    ART. 8
    La nivelul Direcţiei implementare programe pentru întreprinderi mici şi mijlocii din cadrul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii se constituie baze de date referitoare la:
    a) ajutoarele de stat pentru care s-a emis decizie de recuperare, precum şi condiţiile care au stat la baza autorizării acestora;
    b) ajutoarele de stat exceptate de la obligaţia notificării, precum şi condiţiile care au stat la baza acordării acestora;
    c) modificările intervenite în legătură cu ajutoarele acordate.

    CAP. II
    Stoparea şi recuperarea ajutoarelor de stat

    ART. 9
    În conformitate cu prevederile art. 18 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie subordonate Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii dispun măsuri în legătură cu modul de utilizare a ajutoarelor de stat aflate în derulare la operatorii economici beneficiari, emit decizii prin care dispun recuperarea ajutoarelor de stat acordate, aceste decizii având caracter de titlu executoriu.
    ART. 10
    Prevederile privind stoparea sau recuperarea ajutoarelor de stat reglementate de prezentele norme metodologice se aplică tuturor beneficiarilor de ajutoare de stat pentru care furnizorul este Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, în cazul în care se constată că aceştia nu respectă:
    a) condiţiile prevăzute în schemele de acordare a ajutoarelor de stat;
    b) condiţiile prevăzute în deciziile de autorizare a schemei sau a ajutorului individual;
    c) criteriile prevăzute de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat;
    d) condiţiile prevăzute în Tratatul de aderare a României la Uniunea Europeană, referitoare la ajutoarele de stat acordate operatorilor economici din zonele defavorizate şi libere.
    ART. 11
    Propunerile privind măsurile de stopare a acordării ajutoarelor de stat sau de recuperare a acestora sunt elaborate de oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, în urma acţiunilor de supraveghere şi control derulate prin şi pe baza informaţiilor primite de la compartimentele de specialitate, în toate cazurile indicate la art. 10.
    ART. 12
    Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie au obligaţia să informeze Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii dacă la beneficiarii verificaţi se constată premise ale nerespectării prevederilor art. 10.

    SECŢIUNEA A
    Mecanismul de stopare a ajutoarelor de stat

    ART. 13
    Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie au obligaţia să informeze Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii dacă operatorul economic se află în situaţia atingerii intensităţii maxime a ajutorului de stat prevăzute de legislaţie, printr-o adresă semnată de şeful oficiului teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie.
    ART. 14
    Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie întocmesc o notă de stabilire a creanţei bugetare datorate, elaborând în acest sens şi decizia de recuperare a ajutorului de stat.
    ART. 15
    Nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de stat şi decizia de recuperare a ajutorului de stat, avizate de responsabilii compartimentelor de specialitate, se înaintează spre aprobare şefului oficiului teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie.
    ART. 16
    Decizia prin care se dispune stoparea ajutorului de stat acordat trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:
    a) emitentul deciziei, sediul social şi codul de identificare ale acestuia;
    b) numărul şi data deciziei;
    c) denumirea operatorului economic;
    d) codul unic de înregistrare;
    e) domiciliul fiscal;
    f) obiectul deciziei;
    g) motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei;
    h) temeiul legal şi modalitatea de acordare a ajutorului de stat;
    i) cuantumul ajutorului de stat, de care are dreptul să beneficieze;
    j) temeiul legal în baza căruia s-a dispus stoparea ajutorului de stat;
    k) data la care se realizează stoparea acordării ajutorului de stat;
    l) temeiul legal al puterii executorii a deciziei;
    m) organul la care se depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia;
    n) data la care îşi produce efectele decizia;
    o) numele şi semnătura şefului oficiului teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie sau ale persoanei înlocuitoare de drept şi ştampila instituţiei publice.
    ART. 17
    Decizia de stopare a ajutorului de stat acordat semnată de şeful oficiului teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie se transmite operatorului economic beneficiar, instituţiei bancare partenere şi, spre informare, Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii.

    SECŢIUNEA B
    Mecanismul de recuperare a ajutoarelor de stat

    ART. 18
    Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie au obligaţia să informeze Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii dacă operatorul economic se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 10, printr-o adresă semnată de şeful oficiului teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie.
    ART. 19
    Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, prin compartimentele de specialitate, efectuează verificări şi controale la beneficiarii ajutoarelor de stat.
    ART. 20
    Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie au obligaţia de a demara procedura de recuperare a ajutorului de stat dacă se constată una dintre următoarele situaţii:
    - în urma vizitei la sediul/punctul de lucru al beneficiarului în vederea certificării cheltuielilor efectuate de beneficiari sau a monitorizării acestora timp de 3 ani, de la acordarea ajutorului de stat, constată că beneficiarii au făcut declaraţii incomplete şi/sau neconforme cu realitatea pentru a obţine ajutor financiar nerambursabil, au schimbat destinaţia ajutorului financiar nerambursabil sau nu au fost îndeplinite condiţiile prevăzute în contract, precum şi cele din procedura de implementare a programului;
    - beneficiarul ajutorului financiar nerambursabil se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 301/2011;
    - nu s-au efectuat cheltuielile pentru care administratorul incubatorului de afaceri a primit aprobare cu privire la:
    a) extinderea/reabilitarea/reamenajarea spaţiilor;
    b) achiziţionarea echipamentelor IT şi mobilier;
    c) firma incubată, beneficiară de ajutor financiar nerambursabil;
    - Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii sau oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie înregistrează o sesizare din partea instituţiilor statului cu privire la nerespectarea condiţiilor de eligibilitate în baza cărora beneficiarii au primit ajutorul de stat.
    ART. 21
    În cazul în care se constată una dintre situaţiile prevăzute la art. 20, aceasta va fi consemnată de către unitatea de monitorizare, control şi raportare, într-un proces-verbal de constatare a neconformităţilor (anexa 11 - Procedura operaţională: monitorizare, control şi raportare)*). Procesul-verbal de constatare a neconformităţilor va fi transmis la unitatea de plată din cadrul oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie. Unitatea de plată va întocmi nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de stat (anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice), precum şi cuantumul sumei datorate de beneficiarul ajutorului de stat, conform Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE. Aceste calcule vor fi exprimate în moneda naţională.
-------------
    *) Aprobată prin Decizia preşedintelui Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii nr. 50/2011, nepublicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 22
    Unitatea de plată va înştiinţa şi va propune ordonatorului terţiar de credite al fiecărui oficiu teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie recuperarea totală sau parţială a ajutorului financiar nerambursabil şi va anunţa Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii că a fost declanşată recuperarea ajutorului de stat.
    ART. 23
    Nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de stat şi decizia de recuperare a ajutorului de stat, avizate de responsabilii compartimentelor de specialitate, se înaintează spre aprobare şefului oficiului teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie.
    ART. 24
    Decizia prin care se dispune recuperarea ajutorului de stat acordat ilegal trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:
    a) emitentul deciziei, sediul social şi codul de identificare ale acestuia;
    b) numărul şi data deciziei;
    c) denumirea operatorului economic;
    d) codul unic de înregistrare;
    e) domiciliul fiscal;
    f) obiectul deciziei;
    g) motivele de fapt şi de drept care au condus la emiterea deciziei;
    h) data la care ajutorul de stat a fost pus la dispoziţia beneficiarului;
    i) data până la care s-a calculat dobânda de recuperare;
    j) cuantumul ajutorului de stat acordat ilegal, precum şi al dobânzii ce trebuie recuperată;
    k) rata dobânzii utilizate pentru determinarea cuantumului dobânzii de recuperat;
    l) temeiul legal în baza căruia s-a dispus recuperarea ajutorului de stat, precum şi a dobânzilor aferente;
    m) temeiul legal al puterii executorii a deciziei;
    n) organul la care poate depune contestaţia şi termenul de depunere a acesteia;
    o) data de la care îşi produce efectele decizia;
    p) numele şi semnătura şefului oficiului teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie sau ale persoanei înlocuitoare de drept şi ştampila instituţiei publice.
    ART. 25
    Decizia de recuperare a ajutorului de stat acordat ilegal, semnată de şefului oficiului teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, se transmite:
    - operatorului economic beneficiar, pentru executarea voluntară;
    - pentru informarea Direcţiei implementare programe pentru întreprinderi mici şi mijlocii din cadrul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii.

    SECŢIUNEA C
    Calcularea sumei datorate, rezultată din nereguli

    ART. 26
    Calculul sumelor datorate, cu excepţia cazului prevăzut la art. 9 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 6/2011, aprobată cu modificări prin Legea nr. 301/2011, se efectuează de către unitatea de plată din cadrul oficiului teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie în termen de 30 de zile de la data pierderii calităţii de microîntreprindere aparţinând întreprinzătorului debutant sau de la data la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului şi până la data recuperării sale.
    ART. 27
    Suma datorată de către beneficiarul ajutorului financiar nerambursabil necuvenit, acordată în cadrul programelor derulate de Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, se calculează de către unitatea de plată, astfel:
    suma datorată = suma constatată ca acordată necuvenit + dobânda calculată începând cu data la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată şi până la data recuperării sale, conform Regulamentului (CE) nr. 794/2004 .
    ART. 28
    Conform Regulamentului (CE) nr. 794/2004 , rata dobânzii ce urmează să se aplice este rata în vigoare la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată.
    ART. 29
    Rata dobânzii se aplică pe o bază compusă până la data recuperării ajutorului de stat. Dobânzile cumulate pe parcursul anului precedent produc dobânzi în fiecare an următor.
    ART. 30
    Rata dobânzii prevăzute la art. 28 se aplică de-a lungul întregii perioade până la data recuperării. Cu toate acestea, în cazul în care trec mai mult de 5 ani de la data la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată până la data recuperării ajutorului, rata dobânzii se recalculează la intervale de 5 ani, având ca bază rata în vigoare în momentul recalculării.
    ART. 31
    Ratele dobânzilor aplicabile recuperării ajutorului de stat, în vigoare şi anterioare, sunt publicate de către Comisie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi, cu titlu de informare, pe internet.
    ART. 32
    Sumele reprezentând dobânzi datorate pentru neachitarea la termen a obligaţiilor prevăzute în titlul de creanţă se fac venit la acelaşi buget în care se virează şi creanţa bugetară rezultată din nereguli.
    ART. 33
    Creanţelor bugetare rezultate din aplicarea dobânzii datorate li se aplică toate prevederile aplicabile creanţelor bugetare rezultate din nereguli.

    CAP. III
    Emiterea deciziei de recuperare a ajutorului de stat, căi de atac şi executarea silită

    SECŢIUNEA A
    Transmiterea Deciziei de recuperare a ajutorului de stat şi contestarea acesteia

    ART. 34
    Unitatea de plată va transmite Compartimentului juridic din cadrul oficiului teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie procesul-verbal de constatare a neconformităţilor (anexa 11 - Procedura operaţională: monitorizare, control şi raportare) şi nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de stat, în vederea emiterii Deciziei de recuperare a ajutorului de stat (anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice) care constituie titlu de creanţă. Titlurile de creanţă constituie titlu executoriu la expirarea termenului de plată.
    ART. 35
    Oficiul teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie are obligaţia ca în termen de 15 de zile să transmită beneficiarului de ajutor financiar nerambursabil Decizia de recuperare a ajutorului de stat (anexa nr. 2). Decizia de recuperare a ajutorului de stat se comunică debitorului prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire/fax/e-mail.
    ART. 36
    Beneficiarul ajutorului de stat are obligaţia de a efectua plata sumelor datorate în termen de 30 de zile de la data comunicării Deciziei de recuperare a ajutorului stat, în contul indicat în cuprinsul acesteia.
    ART. 37
    Împotriva titlului de creanţă se poate formula contestaţie în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 38
    Contestaţia este o cale administrativă de atac, care se formulează în scris, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data comunicării titlului de creanţă, şi trebuie să conţină următoarele elemente:
    - datele de identificare a contestatorului;
    - obiectul contestaţiei - îl constituie numai sumele şi măsurile stabilite înscrise în Decizia de recuperare a ajutorului de stat, care reprezintă titlul de creanţă;
    - motivele de fapt şi de drept;
    - dovezile pe care se întemeiază;
    - semnătura contestatorului sau a împuternicitului acestuia, precum şi ştampila.
    Dovada calităţii de împuternicit a contestatorului se face potrivit legii.
    ART. 39
    Contestaţia administrativă se va depune la oficiul teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie din cadrul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, care are obligaţia să o soluţioneze în termen de 10 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia.
    ART. 40
    Introducerea contestaţiei pe cale administrativă nu suspendă executarea titlului de creanţă.
    ART. 41
    Titlul de creanţă poate fi atacat de către contestator la instanţa judecătorească de contencios administrativ competentă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    SECŢIUNEA B
    Executarea silită de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală

    ART. 42
    În situaţia în care debitorul nu rambursează suma datorată, conform titlului de creanţă, oficiul teritorial pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie din cadrul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii va transmite Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală documentaţia aferentă recuperării ajutorului de stat acordat ilegal, respectiv nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de stat (anexa nr. 1), Decizia de recuperare a ajutorului de stat (anexa nr. 2) şi dovada comunicării acestora debitorului, în vederea înscrierii debitului în evidenţă după expirarea termenului de contestare, pentru titlurile de creanţă necontestate, sau după rămânerea definitivă a acestora în sistemul căilor administrative de atac ori după pronunţarea unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile.
    ART. 43
    Organele fiscale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor calcula obligaţii fiscale accesorii:
    - de la data primirii la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a documentaţiei aferente recuperării ajutorului de stat, transmisă de către Agenţie, pentru titlurile de creanţă necontestate;
    - de la data rămânerii definitive a acestora în sistemul căilor administrative de atac;
    - de la data rămânerii definitive şi irevocabile a hotărârii judecătoreşti, şi până la data stingerii integrale a sumelor prevăzute de aceasta.
    ART. 44
    În cazul debitorilor pentru care instanţa dispune deschiderea procedurii insolvenţei, înscrierea la masa credală pentru creanţele prevăzute mai sus se efectuează de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin organele sale subordonate.
    ART. 45
    Stingerea creanţelor principale şi dobânzile individualizate în titlurile de creanţă se efectuează de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sau de către organele fiscale competente, potrivit art. 24 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.


    ANEXA 1
    la normele metodologice

    AGENŢIA PENTRU IMPLEMENTAREA PROIECTELOR
    ŞI PROGRAMELOR PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI ŞI MIJLOCII
    Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie .....

                                NOTĂ
              de stabilire a creanţei bugetare datorate,
               rezultată din neregulile constatate şi
                 dobânda aferentă ajutorului de stat

    Întocmită astăzi ............., în baza procesului-verbal de constatare a neconformităţilor - anexa 11 - Procedura operaţională: monitorizare, control şi raportare*)
--------
    *) Aprobată prin Decizia preşedintelui Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii nr. 50/2011, nepublicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.


┌────┬───────────────────┬───────────┬───────────┬───────────┬──────────────┬──────────────┐
│Nr. │Valoarea ajutorului│ Data │ Dobânda*1)│ Dobânda │ Cuantumul │ Observaţii │
│crt.│ de stat │ acordării │ │datorată*2)│sumei datorate│ │
├────┼───────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────────┼──────────────┤
│....│ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────┴───────────┴───────────┴───────────┴──────────────┴──────────────┘

--------
    *1) Rata dobânzii aplicabile recuperării ajutorului de stat este cea publicată de Comisie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, la data la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului pentru prima dată.
    *2) Dobânda aferentă ajutorului datorată de la data la care ajutorul ilegal a fost pus la dispoziţia beneficiarului şi până la data recuperării sale.

           U.P.

           Numele şi prenumele: Semnătura:

           Numele şi prenumele: Semnătura:


    ANEXA 2
    la normele metodologice

    Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie .............,
    cu sediul în str. ............ nr. ...., localitatea ..........., reprezentat legal de doamna/domnul ..............., şef de oficiu, în calitate de ordonator terţiar de credite, numit prin Decizia preşedintelui Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii nr. ......... din data de .............
    Şeful Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie ...............emite prezenta

                               DECIZIE
                   de recuperare a ajutorului de stat
                         nr. ..... din ......

    Art. 1. - Denumirea şi datele de identificare ale debitorului:
    a) denumirea/numele şi prenumele ....................................;
    b) sediul/domiciliul ................................................;
    c) codul unic de înregistrare/codul numeric personal ................;
    d) domiciliul fiscal ................................................;
    e) reprezentantul legal ............................................ .
    Art. 2. - Motivele de fapt ......................................... .
    Art. 3. - Temeiul de drept (se porneşte de la stabilirea principiilor încălcate - eficienţa utilizării fondurilor - şi se detaliază prevederea încălcată).
    Art. 4. - Baza legală prin care s-a dispus recuperarea ajutorului de stat, precum şi a dobânzilor aferente:
    a) prevederile Deciziei preşedintelui Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii nr. ............. din data .............. privind Procedura de implementare a Programului ..........., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. ..... din .............;
    b) prevederile Regulamentului (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE;
    c) Procesul-verbal nr. ............ din data ........... al Unităţii monitorizare, raportare şi control din cadrul Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie ..........., privind vizita la faţa locului, conform Procedurii operaţionale: monitorizare, control şi raportare (anexa 4*);
----------
    *) Aprobată prin Decizia preşedintelui Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii nr. 50/2011, nepublicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    d) Procesul-verbal de constatare a neconformităţilor nr. ............ din data .............. al Unităţii de monitorizare, raportare şi control din cadrul Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie ............, conform Procedurii operaţionale: monitorizare, control şi raportare (anexa 11*);
----------
    *) Aprobată prin Decizia preşedintelui Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii nr. 50/2011, nepublicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    e) Nota de stabilire a creanţei bugetare datorate, rezultată din neregulile constatate şi dobânda aferentă ajutorului de minimis nr. ........ din data ............. a Unităţii de plată din cadrul Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie .......... (anexa 1 la Normele metodologice pentru aplicarea de către Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii a prevederilor art. 18 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobate prin Ordinul ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri nr. 1.532/2012).
    Art. 5. - Cuantumul creanţei fiscale:
    (1) Debitorul ........... datorează ........... un debit în valoare de ........ lei, la care se adaugă dobânda în cuantum de ....... lei, calculată, începând cu data acordării ajutorului de stat şi până la data recuperării.
    (2) În conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 794/2004 , dobânda se datorează de la data la care ajutorul de stat a fost pus la dispoziţia beneficiarului, respectiv ................, dată la care a fost încheiat Contractul de finanţare credit şi AFN/credit nr. ....., între Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie/instituţia de credit .............. şi ................ .
    (3) Rata dobânzii aplicabile recuperării ajutorului de stat este cea publicată de către Comisie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
    Art. 6. - Termen de plată:
    (1) Prezenta decizie privind recuperarea ajutorului de stat constituie titlu de creanţă, conform art./pct./subpct. ........... din Procedura de implementare a Programului ..............
    (2) În conformitate cu prevederile art./pct./subpct. ............. din Procedura de implementare a Programului ............, scadenţa creanţei fiscale este de 30 de zile de la data comunicării prezentului titlu de creanţă debitorului.
    (3) În temeiul art./pct./subpct. ......... din Procedura de implementare a Programului ............, prezenta decizie constituie titlu executoriu la expirarea termenului de plată prevăzut la alin. (2).
    Art. 7. - Contul bancar al Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie ............, în care urmează să se recupereze debitul prevăzut la art. 5 alin. (1), este ..........., deschis la Trezoreria ........., cod fiscal ............ .
    Art. 8. - Împotriva măsurilor dispuse prin prezentul titlu de creanţă se poate formula contestaţie în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care se depune, sub sancţiunea decăderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării, la autoritatea publică emitentă a titlului de creanţă.
    Art. 9. - Direcţia/Serviciul/Biroul ............ din cadrul Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie ......... va comunica prezenta decizie ........... (denumirea debitorului), cu confirmare de primire.

            Compartimentul juridic,
           (numele şi prenumele, semnătura)

                      Şeful Oficiului Teritorial pentru
             Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie .........,
                    ......................................
                (numele şi prenumele, semnătura şi ştampila)

                             ----------
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice