Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
NORME METODOLOGICE din 12 septembrie 1997 privind efectuarea auditului in conformitate cu prevederile Codului international de management al sigurantei - Codul I.S.M. pentru exploatarea in siguranta a navelor si pentru prevenirea poluarii
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 263 din 3 octombrie 1997
1.1. Auditul managementului sigurantei
Procedura pentru efectuarea auditului managementului sigurantei, cuprinsa in prezentele norme metodologice, include toate etapele relevante pentru verificarea initiala. Auditurile managementului sigurantei pentru confirmarile periodice sau pentru reinnoiri trebuie sa se bazeze pe aceleasi principii, chiar daca scopul lor poate fi diferit.
1.2. Solicitarea auditului
O data cu admiterea cererii pentru certificare, Administratia va stabili auditorii care vor efectua auditul companiei si al navelor acesteia.
Administratia va pune la dispozitie lista auditorilor autorizati, din randul carora se va stabili auditorul, auditorul conducator, echipa de audit sau organizatia recunoscuta de catre Administratie pentru efectuarea auditului.
1.3. Verificarea preliminara
Ca baza pentru planificarea auditului, auditorul trebuie sa analizeze manualul managementului sigurantei, pentru a determina conformitatea sistemului de management al sigurantei (S.M.S.) cu cerintele Codului I.S.M. Daca aceasta analiza dezvaluie ca sistemul nu este adecvat, auditul trebuie amanat pana cand compania ia masurile corective necesare.
1.4. Pregatirea auditului
1.4.1. Auditorul trebuie sa stabileasca o relatie contractuala cu compania si sa intocmeasca un plan al auditului.
1.4.2. Auditorul trebuie sa furnizeze documentele de lucru care reglementeaza executarea auditului, pentru a facilita evaluarile, investigatiile si examinarile, in conformitate cu procedurile standard, cu instructiunile si formele care au fost stabilite pentru a asigura consecventa verificarilor.
1.4.3. Echipa de audit trebuie sa poata comunica eficient in limba romana cu cei verificati. Comunicarea se poate face si in alta limba, daca se convine astfel in contractul dintre companie si auditor.
1.5. Executarea auditului
1.5.1. Auditul trebuie sa inceapa cu o sedinta de deschidere, pentru a introduce tema auditului la nivelul managementului principal al companiei, sa prezinte metodele pentru efectuarea auditului, sa confirme ora si data pentru inchiderea auditarii si sa clarifice detaliile relevante, posibil neclare, despre audit.
1.5.2. Echipa de audit trebuie sa evalueze sistemul de management al sigurantei (S.M.S.), pe baza documentatiei prezentate de companie si a dovezilor obiective in ceea ce priveste punerea in aplicare efectiva.
1.5.3. Dovezile obiective trebuie realizate prin interviuri si prin examinarea documentelor. Observatii privind activitatile si conditiile pot fi, de asemenea, incluse, cand este necesar, pentru a determina eficienta sistemului de management al sigurantei (S.M.S.) in satisfacerea standardelor specifice ale sigurantei navelor si ale protectiei mediului inconjurator, cerute de Codul I.S.M.
1.5.4. Observatiile facute in timpul auditului trebuie sa fie documentate. Dupa ce activitatile au fost verificate, echipa de audit trebuie sa-si revizuiasca observatiile, ce urmeaza sa fie raportate ca nonconformitati. Acestea trebuie sa fie raportate in termenii prevederilor generale sau specifice ale Codului I.S.M.
1.5.5. La sfarsitul auditului, inaintea pregatirii raportului de audit, echipa de audit trebuie sa tina o sedinta cu conducerea superioara a companiei si cu responsabilii activitatilor respective. Scopul este de a prezenta constatarile si de a se asigura ca rezultatele auditului sunt intelese clar.
1.6. Raportul auditului
1.6.1. Raportul auditului trebuie pregatit sub indrumarea unui auditor sau auditor conducator, care poarta raspunderea pentru precizia si perfectiunea acestuia.
1.6.2. Raportul auditului trebuie sa includa planul auditului, identificarea membrilor echipei de audit, datele de identificare a companiei, observatiile privind orice nonconformitate si observatii privind eficienta sistemului de management al sigurantei (S.M.S.) in indeplinirea obiectivelor specificate.
1.6.3. Compania trebuie sa primeasca o copie de pe raportul auditului. De asemenea, companiei trebuie sa i se recomande sa asigure cate o copie de pe rapoartele auditului de la bordul navelor.
1.7. Masuri corective
1.7.1. Compania poarta raspunderea pentru determinarea si initierea masurilor corective necesare pentru a corecta nonconformitatile sau cauzele acestora. Nereusita corectarii nonconformitatilor fata de cerintele Codului I.S.M. poate afecta valabilitatea documentului de conformitate si a certificatului de management al sigurantei (S.M.C.).
1.7.2. Masurile corective si auditurile ulterioare trebuie finalizate in perioada convenita. Compania trebuie sa solicite audituri complete.
1.8. Responsabilitatile companiei legate de auditul managementului sigurantei
1.8.1. Verificarea conformitatii cu cerintele Codului I.S.M. nu absolva compania, conducerea, ofiterii sau navigatorii de obligatiile lor de a respecta legislatia nationala si internationala legata de siguranta navelor si de protectia mediului inconjurator.
1.8.2. Compania este raspunzatoare de:
1. informarea salariatilor importanti despre obiectivele si scopul certificarii, in conformitate cu cerintele I.S.M.;
2. numirea membrilor responsabili, din cadrul personalului, care insotesc pe membrii echipei care realizeaza auditul sau certificarea;
3. punerea la dispozitia celor care realizeaza auditul a resurselor necesare, pentru a asigura un proces de verificare efectiv si eficient;
4. asigurarea accesului la materialele doveditoare, asa cum solicita cei care realizeaza auditul;
5. cooperarea cu echipa de verificare, pentru a permite realizarea obiectivelor care trebuie atinse.
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: