Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 12 aprilie 2008  privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 12 aprilie 2008 privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2008

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 22 aprilie 2008

A. Situaţii financiare trimestriale
1. Autoritãţile publice, ministerele, celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile publice autonome şi instituţiile publice aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea lor au obligaţia, potrivit <>Legii contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sã întocmeascã situaţii financiare trimestriale şi anuale.
2. Situaţiile financiare care se întocmesc de instituţiile publice la finele trimestrelor I, II şi III din anul 2008 se compun din: Bilanţ, Contul de rezultat patrimonial, Situaţia fluxurilor de trezorerie, conturi de execuţie bugetarã şi anexe.
3. Instituţiile publice întocmesc situaţiile financiare trimestriale în anul 2008 potrivit modelelor aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 616/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea, semnarea, depunerea, componenţa şi modul de completare a situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice în anul 2006, precum şi modelele acestora, publicat în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 498 din 8 iunie 2006, adaptate structurii indicatorilor aprobaţi în <>Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007 , cu modificãrile ulterioare, în <>Legea bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2008 nr. 387/2007 , precum şi în alte reglementãri în vigoare, formulare afişate pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor: www.mfinante.ro/legislatie/reglementari contabile.
La aceeaşi adresã sunt afişate şi corelaţiile dintre formularele care compun situaţiile financiare.
4. <>Legea nr. 82/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevede la art. 35 alin. (2) şi (3) urmãtoarele:
"(2) Instituţiile publice şi celelalte persoane juridice, ai cãror conducãtori au calitatea de ordonator de credite, depun un exemplar din situaţiile financiare trimestriale şi anuale la organul ierarhic superior, la termenele stabilite de acesta.
(3) Autoritãţile publice, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii ai cãror conducãtori au calitatea de ordonator principal de credite, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, pentru situaţiile financiare centralizate pe ansamblul judeţului şi al municipiului Bucureşti privind execuţia bugetelor prevãzute la <>art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, depun la Ministerul Economiei şi Finanţelor un exemplar din situaţiile financiare trimestriale şi anuale, potrivit normelor emise de acesta, la urmãtoarele termene:
a) în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului financiar;
b) în termen de 45 de zile de la încheierea trimestrului de referinţã."
Având în vedere reglementãrile mai sus menţionate, se stabilesc urmãtoarele:
a) în vederea prezentãrii la termen a situaţiilor financiare centralizate, ordonatorii principali de credite vor stabili termenele de depunere a situaţiilor financiare de cãtre ordonatorii secundari sau terţiari de credite, dupã caz, iar ordonatorii secundari de credite vor stabili termenele de depunere a situaţiilor financiare pentru ordonatorii terţiari de credite;
b) în vederea prezentãrii la termen a situaţiilor financiare centralizate ale unitãţilor administrativ-teritoriale pe ansamblul judeţului şi al municipiului Bucureşti, directorul executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti va stabili termenele de depunere a situaţiilor financiare de cãtre unitãţile administrativ-teritoriale (comune, oraşe, municipii, judeţe);
c) termenul de predare la Ministerul Economiei şi Finanţelor - Direcţia generalã de metodologie contabilã instituţii publice - a situaţiilor financiare prevãzute la <>art. 35 alin. (3) din Legea nr. 82/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la finele trimestrului I 2008 este 15 mai 2008. Pentru trimestrele II şi III termenul este 14 august, respectiv 14 noiembrie 2008.
5. La întocmirea situaţiilor financiare se vor avea în vedere urmãtoarele:
a) La pct. 2.7.2.3 "Corectarea erorilor contabile" de la cap. II "Aprobarea, depunerea şi componenţa situaţiilor financiare" din Normele metodologice privind organizarea şi conducerea contabilitãţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, s-a precizat cã "eventualele erori constatate în contabilitate, dupã aprobarea şi depunerea situaţiilor financiare, vor fi corectate în anul în care acestea se constatã".
Având în vedere prevederea mai sus menţionatã, corectarea erorilor contabile aferente exerciţiilor precedente, apãrute în urma unor greşeli matematice, a greşelilor de aplicare a politicilor contabile, ignorãrii sau interpretãrii greşite a tranzacţiilor şi altor evenimente, se efectueazã în conturile corespunzãtoare de active, datorii şi capitaluri, iar cele referitoare la venituri şi cheltuieli se efectueazã în contul 117 "Rezultatul reportat".
Precizãm totodatã cã la pct. 41 lit. h) de la cap. G "Criteriile minimale privind programele informatice utilizate în activitatea financiarã şi contabilã" din anexa nr. 1 la <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.850/2004 privind registrele şi formularele financiar-contabile se prevede ca la elaborarea şi adaptarea programelor informatice trebuie sã se aibã în vedere ca acestea sã nu permitã inserãri, modificãri sau eliminãri de date pentru perioada închisã.
Corectarea erorilor aferente exerciţiilor financiare precedente nu determinã modificarea situaţiilor financiare ale acelor exerciţii.
b) Autoritãţile publice, ministerele, celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile publice autonome şi instituţiile publice subordonate au obligaţia înscrierii codului de activitate din noua Clasificare a activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, aprobatã prin <>Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statisticã nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã - CAEN, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 293 din 3 mai 2007, clasificare ce se aplicã de la 1 ianuarie 2008.
c) Autoritãţile publice, ministerele şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale, alte autoritãţi publice, precum şi instituţiile publice din subordinea acestora, care încaseazã, administreazã şi utilizeazã venituri proprii, potrivit legii, vor raporta execuţia bugetului astfel:
1. execuţia bugetului activitãţilor finanţate integral din venituri proprii, cuprinse în anexa nr. 3 la <>Legea nr. 388/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, potrivit structurii bugetului aprobat (codul 10);
2. execuţia bugetului instituţiilor publice şi activitãţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii, cuprinse în anexa nr. 3 la <>Legea nr. 388/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în anexa nr. 6/04 la <>Legea nr. 387/2007 , potrivit structurii bugetului aprobat (codul 10);
3. execuţia cumulatã a bugetului instituţiilor publice şi activitãţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii, care va include atât execuţia bugetelor prevãzute la subpct. 1 şi 2, cât şi a celorlalte bugete care cuprind veniturile proprii şi cheltuielile efectuate potrivit unor legi specifice (codul 20).
d) La întocmirea anexei nr. 5*) "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Venituri", a anexei nr. 8*) "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activitãţilor finanţate integral din venituri proprii (de subordonare localã) - Venituri" şi a anexei nr. 9*) "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii (de subordonare localã) - Venituri" instituţiile publice plãtitoare de TVA vor înscrie în coloanele 3, 4 şi 5 reprezentând "Drepturi constatate" întreaga valoare a creanţei, inclusiv TVA colectatã, pe structura clasificaţiei bugetare, iar în coloana "Încasãri", sumele încasare, inclusiv TVA, pe structura clasificaţiei bugetare.
e) La întocmirea anexei nr. 6*) "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli", a anexei nr. 7*) "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli", a anexei nr. 10*) "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activitãţilor finanţate integral din venituri proprii (de subordonare localã) -- Cheltuieli" şi a anexei nr. 11*) "Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii (de subordonare localã) - Cheltuieli" instituţiile publice plãtitoare de TVA vor înscrie în coloana 5 reprezentând "Plãţi efectuate" sumele plãtite, inclusiv TVA deductibilã, pe structura clasificaţiei bugetare. TVA plãtitã (debit cont 4423), determinatã ca diferenţã între TVA colectatã (cont 4427) şi TVA deductibilã (cont 4426), se evidenţiazã în clasificaţia economicã la titlul II "Bunuri şi servicii", articolul "Alte cheltuieli", cod 20.30, alineatul "Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii", cod 20.30.30. TVA recuperatã (credit cont 4424) se evidenţiazã la codul de clasificaţie economicã precizat mai sus, cu semnul minus.
B. Raportãri financiare lunare
1. În aplicarea prevederilor <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor mãsuri financiare în domeniul bugetar, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 276 din 8 aprilie 2008, se vor avea în vedere urmãtoarele:
a) autoritãţile publice, ministerele şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale, precum şi instituţiile publice autonome care încaseazã, administreazã şi utilizeazã venituri proprii potrivit <>art. 65 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, raporteazã lunar execuţia centralizatã a bugetelor instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea lor, inclusiv a activitãţilor finanţate integral din venituri proprii şi, respectiv, a Fondului pentru mediu, în formularele anexa nr. 5*) "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Venituri", respectiv anexa nr. 6*) şi anexa nr. 7*) "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli", potrivit cap. A pct. 5 lit. c) subpct. 3 din prezentele norme metodologice.
__________
*) Anexele nr. 5-11 fac parte integrantã din <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 616/2006 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 498 din 8 iunie 2006.

Detalierea cheltuielilor pe clasificaţia economicã se realizeazã pe capitole şi titluri.
b) Unitãţile administrativ-teritoriale raporteazã lunar execuţia cheltuielilor din finanţãrile rambursabile externe şi interne, precum şi execuţia veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local, astfel:
1. cheltuielile efectuate din finanţãrile rambursabile externe şi interne, în formularele:
- anexa nr. 15*) "Contul de execuţie a bugetului creditelor externe - Cheltuieli";
- anexa nr. 16*) "Contul de execuţie a bugetului creditelor interne - Cheltuieli";
- anexa nr. 7*) "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli";
2. veniturile şi cheltuielile evidenţiate în afara bugetului local, în formularele:
- anexa nr. 19*) "Contul de execuţie a veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local - Venituri";
- anexa nr. 20*) "Contul de execuţie a veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local - Cheltuieli";
- anexa nr. 7*) "Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli".
În conturile de execuţie bugetarã (partea de cheltuieli), coloana "Cheltuieli efective" nu se completeazã la raportãrile lunare.
2. Termenul de depunere la Ministerul Economiei şi Finanţelor - Direcţia generalã de metodologie contabilã instituţii publice a raportãrilor precizate la pct. 1 lit. a) şi b) este data de 25 a lunii urmãtoare celei de raportare.
Situaţiile financiare centralizate se depun la Ministerul Economiei şi Finanţelor de cãtre conducãtorii compartimentelor financiar-contabile sau de persoane cu atribuţii în activitatea de analizã şi centralizare a acestora, care sã poatã oferi informaţiile necesare în legãturã cu structura şi conţinutul informaţiilor din situaţiile financiare prezentate.
__________
*) Anexele nr. 7, 15, 16, 19 şi 20 fac parte integrantã din <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 616/2006 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 498 din 8 iunie 2006.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016