Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 11 august 2005  pentru aplicarea prevederilor   Legii nr. 231/2005 privind stimularea investitiilor in agricultura    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 11 august 2005 pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 231/2005 privind stimularea investitiilor in agricultura

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 784 din 29 august 2005
ART. 1
Prezentele norme metodologice stabilesc condiţiile, termenii specifici şi procedurile care privesc constituirea şi gestionarea Fondului pentru creditarea investiţiilor în agriculturã, denumit în continuare fond, reglementate conform prevederilor <>Legii nr. 231/2005 privind stimularea investiţiilor în agriculturã, denumitã în continuare lege.
ART. 2
Fondul se constituie, potrivit legii, din alocaţiile anuale aprobate prin bugetul de stat cu aceastã destinaţie, pus la dispoziţia Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 3
La solicitarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Ministerul Finanţelor Publice deschide credite din bugetul de stat pentru alimentarea fondului, la capitolul 67.01 "Agricultura şi silvicultura", titlul "Transferuri".
ART. 4
Fondul se reconstituie cu sumele rambursate, reprezentând ratele din împrumuturile acordate instituţiilor selectate şi dobânzile aferente plãtite de cãtre acestea.
ART. 5
Fondul se evidenţiazã şi se gestioneazã printr-un cont special deschis la Trezoreria Statului. Prin acest cont special se vor efectua plãţile reprezentând sumele împrumutate instituţiilor selectate şi încasãrile din ratele de împrumut şi dobânzile aferente acestora, restituite de aceste instituţii.
ART. 6
Orice tragere din fond va fi vizatã de cãtre compartimentul de control financiar preventiv din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 7
Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale gestioneazã fondul prin contul special al fondului, în condiţiile legii.
ART. 8
Evidenţa plãţilor şi încasãrilor din fond va intra în atribuţiile Direcţiei buget finanţe din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 9
Atribuţiile care îi revin Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, în legãturã cu gestionarea fondului în scopul stimulãrii investiţiilor, sunt:
a) organizarea de licitaţii, în condiţiile prevederilor legale privind achiziţiile publice, pentru selectarea bãncilor şi/sau instituţiilor financiare care vor primi dreptul de a accesa fondul şi de a derula sume din acesta în vederea acordãrii de credite beneficiarilor prevãzuţi la art. 6 din lege;
b) încheierea de convenţii de lucru cu instituţiile selectate, în care se prevãd condiţiile şi termenii în limitele cãrora se va accesa fondul şi se vor derula sumele provenite din acesta, respectiv: condiţiile de acordare şi rambursare a împrumutului de cãtre instituţiile selectate, nivelul sumei împrumutate şi derulate de acestea, precum şi rata de dobândã aferentã acesteia, care urmeazã sã fie plãtitã Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, limitele ratelor de dobândã care vor fi suportate de beneficiarii împrumuturilor, alte condiţii;
c) avizarea documentaţiei de credit prin direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
d) verificarea concordanţei termenelor de rambursare a împrumuturilor primite de cãtre instituţiile selectate cu termenele de rambursare negociate de acestea cu beneficiarii creditelor de investiţii, a contractelor de credite încheiate şi graficelor de rambursare a acestora;
e) verificarea, ori de câte ori este necesar, la împrumutaţi a modului cum a fost respectatã destinaţia sumelor acordate în contul creditului pentru investiţii în agriculturã;
f) propunerea spre aprobare Ministerului Finanţelor Publice a modului de înregistrare în contabilitatea proprie a operaţiunilor efectuate din fond.
ART. 10
Sumele rãmase neutilizate la data de 31 decembrie a anului în curs şi evidenţiate în contul special al fondului deschis la Trezoreria Statului, la dispoziţia Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, se reporteazã în anul urmãtor şi se utilizeazã pentru acordarea de noi credite pentru investiţii în agriculturã, în condiţiile legii şi ale prezentelor norme metodologice emise în aplicarea acesteia.
ART. 11
Sumele reprezentând rate de credit scadente şi plãţi de dobânzi aferente acestora, rambursate de beneficiarii creditului pentru investiţii în agriculturã, existente în conturile instituţiilor selectate la finele anului în curs, se vireazã pânã la data de 20 decembrie în contul special deschis la Trezoreria Statului, se reporteazã în anul urmãtor şi se utilizeazã pentru acordarea de noi credite, conform prevederilor legii şi ale prezentelor norme metodologice.
ART. 12
Fondul va fi repartizat astfel:
a) acordarea de credite pentru investiţii în agriculturã;
b) plata reducerii de pânã la 20% din creditele acordate beneficiarilor care se încadreazã în prevederile art. 11 din lege;
c) alocarea de sume pentru plata întocmirii documentaţiilor necesare pentru acordarea creditului pentru investiţii în agriculturã, care nu vor putea depãşi 3% din volumul creditelor acordate.
ART. 13
Anual, în funcţie de politicile agricole şi de cele de dezvoltare ruralã ale guvernului, precum şi în funcţie de volumul sumelor repartizate şi prevãzute în buget, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale va stabili pentru anul urmãtor, prin ordin al ministrului, lista cu obiectivele care pot beneficia de finanţare, prin credite acordate de instituţiile selectate, în condiţiile legii şi ale prezentelor norme metodologice.
ART. 14
Plafonul maxim al creditului care poate fi acordat unui beneficiar se stabileşte anual, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
ART. 15
Beneficiarii prevãzuţi la art. 6 din lege nu pot beneficia de douã sau mai multe credite, succesiv sau concomitent, acordate în condiţiile legii şi ale prezentelor norme metodologice.
ART. 16
(1) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale stabileşte, anual, condiţiile în care se vor efectua reduceri ale sumelor de rambursat din creditele pentru investiţii în agriculturã, individualizate pe fiecare tip de investiţie şi sectorul cãruia i se adreseazã.
(2) Prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, în funcţie de nivelul sumelor prevãzute cu aceastã destinaţie în bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi de politica agricolã naţionalã şi comunitarã, se vor aproba lista proiectelor de investiţii din cadrul sectoarelor economice din agriculturã care beneficiazã de reduceri, indicatorii tehnico-economici de performanţã şi criteriile tehnice de acordare (suprafaţã, numãr de animale, capacitãţi etc.).
ART. 17
Condiţiile de acordare a reducerilor prevãzute la art. 11 alin. (2) din lege sunt urmãtoarele:
a) plata ratelor de credit şi a dobânzilor aferente la termenele prevãzute în graficele de rambursare a creditelor încheiate între beneficiari şi instituţia selectatã;
b) respectarea încadrãrii în indicatorii tehnico-economici aprobaţi prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale;
c) punerea în funcţiune a investiţiei la termen, conform prevederilor din studiul de fezabilitate;
d) prezentarea unui certificat fiscal din care sã rezulte cã beneficiarul nu are datorii restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;
e) prezentarea unui certificat constatator emis de registrul comerţului;
f) înregistrarea obiectivului de investiţii de cãtre beneficiarii persoane juridice în evidenţa contabilã a acestora;
g) declaraţia pe propria rãspundere a beneficiarului de credite, din care sã reiasã cã nu se aflã în procedurã de faliment sau de executare silitã.
ART. 18
(1) Reducerile de credite se solicitã dupã rambursarea integralã a creditului şi îndeplinirea condiţiilor menţionate la art. 17.
(2) Pentru a beneficia de reducerile menţionate la art. 16, beneficiarii de credite întocmesc o cerere-decont justificativ pentru plata din fond a reducerilor la credite conform <>art. 11 alin. (2) din Legea nr. 231/2005 privind stimularea investiţiilor în agriculturã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, însoţitã de documentaţia tehnico-economicã a proiectului de investiţii creditat de instituţia selectatã, pe care o depun la direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în vederea verificãrii şi aprobãrii.
(3) Instituţiile de credit certificã rambursarea creditelor, în condiţiile legii, pe decontul justificativ.
(4) Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã înregistrarea decontului justificativ, verificã documentaţia tehnico-economicã şi efectueazã verificarea pe teren a concordanţei datelor prezentate, precum şi a realitãţii acestora.
(5) Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, verificã şi aprobã deconturile justificative în vederea efectuãrii plãţilor.
(6) În baza Centralizatorului pentru deconturile justificative aprobate privind reducerile la credite conform <>art. 11 alin. (2) din Legea nr. 231/2005 privind stimularea investiţiilor în agriculturã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, întocmit lunar şi transmis de direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pânã la data de 10 ale lunii urmãtoare, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale va întocmi Situaţia centralizatoare privind reducerile la credite conform <>art. 11 alin. (2) din Legea nr. 231/2005 privind stimularea investiţiilor în agriculturã, ce se suportã din fond, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3.
(7) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale alimenteazã conturile direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în scopul efectuãrii plãţilor cãtre beneficiarii reducerilor la credite, pe baza deconturilor justificative aprobate.
(8) Beneficiarii sumelor primite în contul reducerilor la credite au obligaţia de a le evidenţia în mod distinct în contabilitatea proprie.
(9) Organele de control ale Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale verificã modul de acordare a reducerilor la credite, conform prevederilor art. 11 alin. (2) din lege.
ART. 19
Prevederile art. 16 şi 17 sunt valabile numai pentru investitorii prevãzuţi la art. 6 din lege, care nu beneficiazã de cofinanţare pentru investiţiile finanţate din programe comunitare.
ART. 20
Pot beneficia, în condiţiile prevederilor art. 12 din lege, de achitarea din fond a costului privind întocmirea documentaţiilor de acordare a creditelor numai investitorii care nu au primit fonduri pentru cofinanţarea investiţiilor finanţate din programe comunitare.
ART. 21
Sumele provenite din fond vor fi derulate numai prin instituţiile selectate ca urmare a licitaţiilor organizate de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 22
În vederea organizãrii licitaţiilor, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale întocmeşte documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, care va cuprinde în cadrul caietului de sarcini condiţiile de acordare a împrumutului şi de utilizare a sumelor provenite din fond de instituţiile selectate, în scopul acordãrii de credite pentru investiţii în agriculturã, respectiv:
a) nivelul ratei de dobândã, pe care urmeazã sã o plãteascã instituţia selectatã, anual, pentru sumele împrumutate din fond;
b) nivelul ratei de dobândã care urmeazã sã fie perceput de cãtre instituţia selectatã de la beneficiarii creditului pentru investiţii în agriculturã;
c) nivelul comisionului plãtit de instituţia selectatã pentru sumele trase din fond şi neutilizate;
d) mãsurile pe care Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este îndreptãţit sã le adopte pentru nerespectarea clauzelor contractuale de instituţiile selectate;
e) penalitãţile pe care instituţia selectatã le va plãti pentru nerestituirea la fond a sumelor rãmase disponibile la sfârşitul anului;
f) alte condiţii.
ART. 23
Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale va încheia convenţii de lucru cu instituţiile selectate, în care vor fi stabilite clauzele care stau la baza accesãrii şi derulãrii fondului, cu respectarea principiilor legii şi ale prezentelor norme metodologice.
ART. 24
Sumele provenite din fond vor fi derulate prin instituţiile selectate şi se vor utiliza numai pentru acordarea de credite pentru investiţii în agriculturã, în condiţiile art. 6, 7 şi 8 din lege.
ART. 25
În scopul asigurãrii unei gestionãri corecte a fondului, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale va prevedea în convenţiile de lucru încheiate cu instituţiile selectate şi urmãtoarele dispoziţii:
a) înregistrarea în contabilitatea proprie a instituţiilor selectate a împrumuturilor primite din fond, într-un cont distinct (de pasiv), intitulat "Fond pentru creditarea investiţiilor în agriculturã", precum şi a creditelor acordate, evidenţiate într-un cont distinct intitulat "Credite cu acoperire din fond, conform <>Legii nr. 231/2005 privind stimularea investiţiilor în agriculturã";
b) efectuarea de trageri de sume din fond numai pe mãsura întocmirii şi prezentãrii documentaţiilor de aprobare a creditelor, în limita sumelor maxime stabilite şi înscrise în convenţiile de lucru încheiate cu Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
c) volumul creditelor acordate de instituţiile de credit selectate unui singur beneficiar nu va putea depãşi nivelul stabilit prin lege şi înscris în convenţiile de lucru încheiate cu Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
d) acordarea de credite beneficiarilor prevãzuţi la art. 6 din lege, fãrã a se solicita participarea acestora cu fonduri proprii.
ART. 26
(1) - Instituţiile selectate vor prezenta Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, lunar, situaţia centralizatoare a creditelor acordate, a graficelor de rambursare aferente acestora şi a dobânzilor.
(2) Sumele încasate în cont se vor utiliza de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale pentru alocarea de noi sume instituţiilor selectate, în condiţiile legii şi ale prezentelor norme metodologice.
ART. 27
Termenele de rambursare a ratelor de credit şi de platã a dobânzilor aferente acestora, precum şi garanţiile care pot fi oferite instituţiilor selectate de beneficiarii de credite sunt stabilite în conformitate cu prevederile art. 9 şi 10 din lege.
ART. 28
În cazul reeşalonãrii creditelor acordate, instituţia selectatã va comunica, în scris, Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale noile grafice de rambursare.
ART. 29
În cazul înregistrãrii de restanţe la rambursarea creditelor şi la plata dobânzilor aferente acestora, de beneficiarul de credit, instituţia selectatã va restitui Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale aceste sume din fondurile proprii.
ART. 30
Lunar sau ori de câte ori considerã necesar, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale va analiza stadiul şi modul cum sunt respectate condiţiile stabilite în convenţiile încheiate cu instituţiile selectate.
ART. 31
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1


────────
la normele metodologice
────────────────────────





BENEFICIAR Verificat şi aprobat pentru
........................... suma de ...................
Instituţia de credit ....................
certificãm creditul aprobat Director executiv,
în sumã de ..............................
şi rambursarea în sumã de ............... Direcţia pentru Agriculturã
şi Dezvoltare Ruralã a
Conducãtorul instituţiei, Judeţulului/Municipiului
Bucureşti
.............................


CERERE - DECONT JUSTIFICATIV
pentru plata din fond a reducerilor la credite conform art. 11
alin. (2) din <>Legea nr. 231/2005 privind stimularea investiţiilor
în agriculturã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Valoarea creditului Valoarea creditului Reducere Sume de primit
crt acordat rambursat - % - din fond
- lei (RON) - - lei (RON) - - lei (RON) -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4=3x2
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Beneficiar,
..............



ANEXA 2


────────
la normele metodologice
────────────────────────

DIRECŢIA PENTRU AGRICULTURĂ ŞI DEZVOLTARE RURALĂ
A JUDEŢULUI/MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
.................................................

CENTRALIZATOR
pentru deconturile justificative aprobate privind reducerile la credite conform <>art. 11 alin. (2) din Legea nr. 231/2005 privind stimularea investiţiilor în agriculturã





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Creditul Valoarea Reducere Suma de primit
crt. Instituţia Beneficiarul aprobat creditului - % - din fond
de credit - lei rambursat - lei (RON) -
(RON) - -lei(RON)-
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: x
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Director executiv,
...................




ANEXA 3


────────
la normele metodologice
────────────────────────

MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE

Se aprobã.
ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE

SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
privind reducerile la credite conform <>art. 11 alin. (2) din Legea nr. 231/2005 privind stimularea investiţiilor în agriculturã, ce se suportã din fond





──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Institutia Judetul Creditul Suma de primit
crt. de ──────────────────── din fond
credit Aprobat Rambursat -lei(RON)-
- lei(RON)- -lei(RON)-
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Director,
................


__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016