Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 11 aprilie 2006  de organizare, finantare, monitorizare si control al programului/subprogramelor finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, precum si sistemul de raportare a indicatorilor specifici, in anul 2006    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 11 aprilie 2006 de organizare, finantare, monitorizare si control al programului/subprogramelor finantate din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, precum si sistemul de raportare a indicatorilor specifici, in anul 2006

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 433 din 19 mai 2006
I. Finanţarea subprogramelor
1. Din bugetul aprobat prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2006 nr. 379/2005 , Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate finanţeazã programul naţional cu scop curativ în vederea realizãrii scopului şi obiectivelor stabilite prin lege.
2. a) Sumele alocate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate pentru finanţarea programului/subprogramelor se utilizeazã pentru asigurarea în spital şi în ambulatoriu a unor medicamente şi materiale sanitare specifice tratamentului unor boli cronice cu risc crescut şi asigurarea serviciilor de supleere renalã (inclusiv medicamente şi/sau materiale sanitare specifice). Lista medicamentelor şi materialelor sanitare specifice se aprobã prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate pentru subprogramele pentru care nu se organizeazã licitaţie la nivel naţional, respectiv este cuprinsã în documentaţia de licitaţie pentru subprogramele cu achiziţie prin licitaţie la nivel naţional.
b) Sumele aferente subprogramelor pentru care achiziţia de medicamente şi materiale sanitare specifice nu se efectueazã prin licitaţie la nivel naţional sunt cuprinse în contractele încheiate, distinct, între casele de asigurãri de sãnãtate şi unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprograme.
c) Prevederile lit. b) se aplicã şi în cazul subprogramelor:
- "Tratamentul bolnavilor cu tuberculozã", pentru materiale sanitare specifice;
- "Tratamentul de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienţã renalã cronicã" (pentru servicii medicale, inclusiv transportul).
Contractele menţionate mai sus se realizeazã dupã modelul de contract prevãzut în anexa la prezentele norme metodologice, cu excepţia contractului pentru serviciile de supleere a funcţiei renale a bolnavilor cu insuficienţã renalã cronicã, care se va realiza conform prevederilor din Normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate.
d) Sumele aferente contractelor de achiziţii publice ca urmare a licitaţiei la nivel naţional, încheiate şi derulate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi cele aferente subprogramelor pentru care nu se organizeazã astfel de licitaţii sunt evidenţiate în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate la capitolul 66.05 "Sãnãtate", titlul 20 "Bunuri şi servicii", articolele 66.05.02 "Medicamente pentru boli cronice cu risc crescut utilizate în programele naţionale cu scop curativ", 66.05.03 "Materiale sanitare specifice utilizate în programele naţionale cu scop curativ", 66.05.04 "Servicii medicale de hemodializã şi dializã peritonealã" în cadrul bugetului aprobat.
e) Sumele alocate pentru subprogramele pentru care nu se organizeazã licitaţie la nivel naţional, precum şi contravaloarea medicamentelor şi materialelor sanitare specifice, achiziţionate la nivel naţional, se cuprind în bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor sanitare, se aprobã odatã cu acestea şi se utilizeazã potrivit destinaţiilor stabilite.
3. a) Medicamentele şi materialele sanitare specifice ce se acordã în ambulatoriu în cadrul subprogramelor se asigurã prin farmaciile aparţinând unitãţilor sanitare prin care se deruleazã subprogramul.
b) Eliberarea medicamentelor şi materialelor sanitare menţionate la lit. a) se face pe bazã de prescripţie medicalã (condica de medicamente sau reţeta medicalã, dupã caz).
4. a) Unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprograme în baza contractelor încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate prezintã acestora, pânã la data de 5 a lunii urmãtoare, rapoarte pentru luna precedentã, conform machetelor transmise de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, precum şi sumele achitate, conform copiei ordinului de platã (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice aprovizionate pentru luna precedentã, şi cererea justificativã, însoţitã de copia de pe factura emisã de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice aprovizionãrii pentru luna în curs.
b) Casele de asigurãri de sãnãtate vor analiza situaţiile prezentate şi gradul de utilizare a resurselor puse la dispoziţie anterior şi vor deconta, în limita sumei prevãzute în contract, în termen de 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate în copie de unitatea prestatoare de servicii medicale pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, cuprinse în ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprovizionate pentru luna curentã în cadrul subprogramelor.
c) Neprezentarea documentelor prevãzute la lit. a) de cãtre unitãţile sanitare atrage prelungirea termenului de decontare pânã la termenul urmãtor prezentãrii documentelor.
d) Nerespectarea clauzelor contractuale, în sensul utilizãrii fondurilor pentru alte destinaţii, atrage rezilierea contractului respectiv.
e) Situaţiile prevãzute la lit. d) vor fi aduse la cunoştinţã Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate de cãtre organele constatatoare, în termen de 48 de ore de la data constatãrii.
5. Unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprograme pentru care achiziţia medicamentelor şi materialelor sanitare specifice se realizeazã prin licitaţie la nivel naţional urmeazã procedura cuprinsã în Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 1.113/153/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind încheierea şi derularea contractelor de achiziţii publice pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare realizãrii programelor, respectiv subprogramelor de sãnãtate finanţate din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
II. Responsabilitãţile specifice în derularea subprogramelor
6. Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate poate colabora cu consilii de experţi ce pot cuprinde şi reprezentanţi ai Ministerului Sãnãtãţii, numite prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
7. Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, prin direcţiile de specialitate, şi casele de asigurãri de sãnãtate, prin structurile cu atribuţii echivalente, au urmãtoarele responsabilitãţi:
a) rãspund de asigurarea, urmãrirea şi controlul utilizãrii fondurilor alocate pentru derularea subprogramelor;
b) realizeazã evaluarea şi monitorizarea derulãrii subprogramelor prin indicatorii fizici şi de eficienţã realizaţi;
c) rãspund de controlul derulãrii subprogramelor.
8. Unitãţile sanitare prin care se deruleazã subprograme au urmãtoarele responsabilitãţi:
- rãspund de utilizarea fondurilor primite potrivit destinaţiei aprobate;
- dispun mãsurile necesare în vederea asigurãrii realizãrii obiectivelor subprogramului;
- rãspund de organizarea, monitorizarea şi buna desfãşurare a activitãţilor medicale din cadrul subprogramelor de sãnãtate;
- rãspund de raportarea corectã şi la timp a datelor cãtre casele de asigurãri de sãnãtate;
- rãspund de modul de organizare a contabilitãţii, a evidenţelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea legilor în vigoare, de exactitatea şi realitatea datelor raportate caselor de asigurãri de sãnãtate.
III. Evaluarea şi monitorizarea subprogramelor
9. a) Evaluarea şi monitorizarea subprogramelor se realizeazã pe baza indicatorilor specifici de monitorizare prevãzuţi în anexa nr. II.
b) Indicatorii fizici şi de eficienţã, precum şi valoarea medicamentelor şi materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, valoarea serviciilor de supleere renalã (inclusiv medicamente şi materiale sanitare specifice), corespunzãtor subprogramelor finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, se transmit caselor de asigurãri de sãnãtate şi Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate în vederea analizei acestora.
c) Indicatorii de eficienţã reprezintã costul mediu/bolnav tratat şi se calculeazã ca raport între valoarea medicamentelor şi/sau materialelor sanitare specifice consumate pentru tratamentul bolnavilor şi numãrul de bolnavi beneficiari în cadrul fiecãrui subprogram, iar pentru serviciile de supleere renalã, ca raport între cheltuielile cu serviciile de supleere renalã (inclusiv medicamente şi materiale sanitare) şi numãrul de bolnavi dializaţi.
d) Unitãţile sanitare care deruleazã subprograme transmit caselor de asigurãri de sãnãtate raportãri lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale, cuprinzând numãrul de bolnavi trataţi şi valoarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice utilizate în tratamentul acestora, precum şi valoarea serviciilor de supleere renalã.
e) Unitãţile sanitare care deruleazã subprograme au obligaţia de a organiza evidenţa bolnavilor care beneficiazã de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice prescrise şi eliberate în cadrul programelor, precum şi de servicii de supleere renalã prin înregistrarea la nivel de pacient, în format electronic, a urmãtorului set minim de informaţii: CNP, diagnostic specific subprogramului, medicul curant, perioada pentru care s-a fãcut recomandarea pentru tratament şi schema terapeuticã prescrisã din program. Aceastã evidenţã va fi pusã la dispoziţie caselor de asigurãri de sãnãtate, lunar, pânã la data de 5 a lunii urmãtoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea.
f) Casele de asigurãri de sãnãtate transmit Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, lunar, trimestrial (cumulat de la începutul anului) şi anual, pânã la data de 15 a lunii urmãtoare perioadei pentru care se face raportarea, sumele alocate de acestea pentru fiecare subprogram de sãnãtate, sumele utilizate de unitãţile prestatoare de servicii medicale care deruleazã subprograme, precum şi indicatorii fizici şi de eficienţã.
10. Trimestrial şi anual Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, prin direcţiile de specialitate, şi casele de asigurãri de sãnãtate, prin structurile cu atribuţii echivalente, realizeazã evaluarea derulãrii subprogramelor prin analiza comparativã a indicatorilor prevãzuţi faţã de cei realizaţi.
IV. Controlul derulãrii subprogramelor
11. Controlul indicatorilor din subprogramele de sãnãtate va urmãri, în principal, urmãtoarele obiective:
a) încadrarea în bugetul aprobat, precum şi mãsura în care fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite pentru realizarea obiectivelor propuse în subprogramul respectiv;
b) respectarea de cãtre persoanele implicate a responsabilitãţilor legate de derularea subprogramelor de sãnãtate;
c) realitatea indicatorilor raportaţi;
d) acurateţea şi validarea datelor colectate şi raportate;
e) eventuale obstacole sau disfuncţionalitãţi în derularea subprogramelor.
12. În urma fiecãrui control se va întocmi un raport care va fi discutat cu persoanele responsabile în derularea subprogramelor respective, în vederea remedierii eventualelor disfuncţionalitãţi, urmând ca, în termen de 30 de zile, sã se stabileascã rezultatele finale ale controlului. În cazul în care casa de asigurãri de sãnãtate identificã probleme ce nu pot fi soluţionate la nivel local, acestea vor fi transmise spre soluţionare Direcţiei monitorizare şi corp control din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
Pentru anul 2006, controlul anual se va efectua pânã la data de 15 februarie 2007.

ANEXĂ


──────
la normele metodologice
────────────────────────

CONTRACT
pentru finanţarea subprogramelor din cadrul programului naţional cu scop curativ în anul 2006

I. Pãrţile contractante

Casa de Asigurãri de Sãnãtate ......., cu sediul în municipiul/ oraşul ......, str. ...... nr. ......, judeţul/sectorul ........., telefon/fax ....., reprezentatã prin preşedinte-director general ..... şi director economic ........, pe de o parte,
şi
unitatea sanitarã ....., cu sediul în ......, str. ...... nr. ...., telefon ....., fax ....., reprezentatã prin ......., având actul de înfiinţare/organizare nr. ......, Autorizaţia sanitarã de funcţionare nr. ....., Certificatul de acreditare nr. ......, codul fiscal ...... şi contul nr. ....., deschis la Trezoreria Statului, copie de pe dovada asigurãrii de rãspundere civilã în domeniul medical.

II. Obiectul contractului
Obiectul prezentului contract îl constituie finanţarea subprogramelor din cadrul programului naţional cu scop curativ ....../(se specificã fiecare subprogram) ..... pentru asigurarea medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice, ......./(se completeazã, dupã caz, în funcţie de subprograme) ...... necesare în terapia în spital/ în spital şi ambulatoriu, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 374/2006 privind prelungirea aplicãrii prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 52/2005 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2005 şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 235/2005 privind aprobarea pentru anul 2005 a listei cuprinzând denumirile comune internaţionale ale medicamentelor din Nomenclatorul medicamentelor de uz uman, de care beneficiazã asiguraţii în tratamentul ambulatoriu, cu sau fãrã contribuţie personalã, pe bazã de prescripţie medicalã, şi Ordinului ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 385/161/2006 pentru aprobarea derulãrii programului, respectiv subprogramelor naţionale cu scop curativ, finanţate din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate în anul 2006.

III. Durata contractului
3.1. Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui şi pânã la data de 31 decembrie 2006.
3.2. Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul pãrţilor, în condiţiile legii.

IV. Obligaţiile pãrţilor
4.1. Obligaţiile casei de asigurãri de sãnãtate
4.1.1. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ......... se obligã sã asigure fonduri pentru derularea subprogramelor în cadrul bugetului aprobat cu aceastã destinaţie, decontând lunar, în limita contractului, contravaloarea facturilor pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, necesare asigurãrii în spital şi în ambulatoriu, dupã caz, a tratamentului pentru bolnavii cu afecţiunile cuprinse în subprograme.
4.1.2. Finanţarea subprogramelor se face din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, în cadrul bugetului aprobat pentru cheltuieli materiale şi prestãri de servicii cu caracter medical la subcapitolul respectiv.
4.1.3. Sumele alocate sunt stabilite în funcţie de numãrul de bolnavi trataţi şi de costul mediu pe bolnav.
4.1.4. Medicamentele şi/sau materialele sanitare ce se acordã în ambulatoriu în cadrul programelor se asigurã prin farmacia unitãţii sanitare prin care acestea se deruleazã.
4.1.5. Eliberarea medicamentelor şi materialelor sanitare menţionate la pct. 4.1.4 se face pe bazã de prescripţie medicalã (condica de medicamente sau reţeta medicalã, dupã caz).
4.1.6. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ...... analizeazã indicatorii prezentaţi în decontul înaintat de unitatea sanitarã, precum şi gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior.
4.1.7. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ...... deconteazã, în termen de 5 zile, în baza cererilor justificative transmise de unitatea sanitarã, în limita sumei prevãzute în contract, contravaloarea facturii, prezentatã în copie, pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice necesare tratamentului din luna curentã.
4.2. Obligaţiile unitãţii sanitare .............................
Unitatea sanitarã are urmãtoarele obligaţii:
4.2.1. sã elaboreze strategii de profilaxie primarã, secundarã şi terţiarã pentru bolile cuprinse în subprogram;
4.2.2. sã utilizeze fondurile primite pentru fiecare subprogram de sãnãtate, potrivit destinaţiei acestora;
4.2.3. sã dispunã mãsuri pentru gestionarea eficientã a mijloacelor materiale şi bãneşti;
4.2.4. sã organizeze evidenţa cheltuielilor pe fiecare subprogram şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în prevederi, cât şi în execuţie;
4.2.5. sã se asigure cã serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadreazã din punctul de vedere al calitãţii în normele privind calitatea asistenţei medicale, elaborate în condiţiile legii;
4.2.6. sã furnizeze tratamentul adecvat şi sã prescrie medicamentele conform reglementãrilor în vigoare;
4.2.7. sã efectueze achiziţia medicamentelor şi/sau a materialelor sanitare specifice, în condiţiile legii;
4.2.8. sã transmitã casei de asigurãri de sãnãtate raportãri lunare, trimestriale (cumulat de la începutul anului) şi anuale privind sumele utilizate pe fiecare program, precum şi indicatorii realizaţi, rãspunzând atât de exactitatea şi realitatea datelor raportate pentru justificarea plãţii contravalorii facturii pentru medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice procurate în luna precedentã, cât şi a indicatorilor raportaţi;
4.2.9. sã organizeze evidenţa nominalã şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiazã de medicamente şi/sau materiale sanitare specifice, prescrise şi eliberate în cadrul subprogramelor.
Pânã la data de 5 a lunii urmãtoare încheierii perioadei pentru care se face raportarea va raporta casei de asigurãri de sãnãtate evidenţa nominalã şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii trataţi în cadrul subprogramelor.

V. Valoarea contractului (se detaliazã fiecare subprogram)
5.1. ..................... lei;
5.2. ..................... lei;
5.3. ..................... lei.

VI. Finanţarea subprogramelor
6.1. Unitatea sanitarã prezintã în primele 5 zile ale lunii curente, pentru luna expiratã, decontul pentru luna precedentã, cuprinzând numãrul de bolnavi trataţi, valoarea medicamentelor şi materialelor sanitare consumate pentru tratamentul bolnavilor, costul mediu pe bolnav, sumele achitate, conform ordinului de platã (cu ştampila trezoreriei) cu care s-a achitat contravaloarea facturii pentru medicamente şi/sau materiale sanitare specifice procurate în luna precedentã, precum şi cererea justificativã, însoţitã de copia facturii emise de furnizor pentru medicamentele şi/sau materialele specifice aprovizionate pentru luna în curs.
6.2. Casa de asigurãri de sãnãtate analizeazã indicatorii prezentaţi prin decont, precum şi gradul şi modul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi deconteazã, în limita sumei prevãzute în contract, în termen de maximum 5 zile de la primire, contravaloarea facturii prezentate în copie de unitatea sanitarã pentru medicamentele şi/sau materialele specifice achiziţionate pentru luna curentã.

VII. Rãspunderea contractualã
7.1. Unitatea sanitarã are urmãtoarele responsabilitãţi:
7.1.1. Prin medicii coordonatori:
a) rãspunde de utilizarea fondurilor primite pentru efectuarea cheltuielilor pentru medicamentele şi materialele sanitare specifice;
b) rãspunde de organizarea evidenţei nominale şi în baza codurilor numerice personale pentru bolnavii care beneficiazã de medicamentele şi/sau materialele sanitare specifice, prescrise în cadrul subprogramelor;
c) dispune mãsurile necesare aplicãrii metodologiei de subprogram, în vederea asigurãrii îndeplinirii obiectivelor prevãzute în subprogram;
d) rãspunde de organizarea, monitorizarea şi buna desfãşurare a activitãţilor medicale din cadrul subprogramului;
e) rãspunde de raportarea la timp a datelor cãtre Casa de Asigurãri de Sãnãtate .........., precum şi de realitatea şi exactitatea acestora;
7.1.2. Prin contabilul-şef al unitãţii sanitare:
- rãspunde de modul de organizare a evidenţelor tehnico-operative, de utilizarea sumelor alocate potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea normelor legale în vigoare, de exactitatea şi realitatea datelor raportate lunar.
7.2. Casa de Asigurãri de Sãnãtate ....... controleazã trimestrial modul de utilizare a fondurilor alocate şi analizeazã lunar indicatorii prezentaţi.
7.2.1. Controlul casei de asigurãri de sãnãtate va urmãri, în principal, urmãtoarele:
a) dacã activitãţile se desfãşoarã conform reglementãrilor legale în vigoare;
b) dacã se constatã obstacole sau disfuncţionalitãţi în derularea subprogramului;
c) dacã se încadreazã în sumele contractate pe subprograme, dacã fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite şi dacã au servit la realizarea obiectivelor subprogramului respectiv;
d) dacã persoanele implicate respectã responsabilitãţile legate de subprogram;
e) realitatea şi exactitatea datelor.
7.3. Neprezentarea de cãtre unitatea sanitarã a documentelor prevãzute la pct. 4.2.8 atrage sistarea finanţãrii.
7.4. Nerespectarea clauzelor cuprinse la pct. 4.2.2 şi 4.2.8 atrage rezilierea contractului.

VIII. Soluţionarea litigiilor
Litigiile apãrute pe perioada derulãrii contractului se soluţioneazã de pãrţi pe cale amiabilã. În situaţia în care pãrţile nu ajung la o înţelegere, acestea se vor adresa Comisiei Centrale de Arbitraj şi instanţelor judecãtoreşti competente, dupã caz.

IX. Clauze speciale
9.1. Sumele înscrise în actele adiţionale încheiate în anul 2006 la contractele pentru anul 2005 vor fi consemnate distinct ca sume incluse în valoarea totalã a contractului pe anul 2006.
9.2. Se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care, prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, se aprobã modificãri în volumul şi în structura subprogramului, pe parcursul derulãrii acestuia.
9.3. Dacã o clauzã a acestui contract ar fi declaratã nulã, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de aceastã nulitate. Pãrţile convin ca orice clauzã declaratã nulã sã fie înlocuitã printr-o altã clauzã care sã corespundã cât mai bine cu putinţã spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacã pe durata derulãrii prezentului contract expirã termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toatã durata de valabilitate a contractului.

X. Forţa majorã
10.1. Orice împuternicire independentã de voinţa pãrţilor, intervenitã dupã data semnãrii prezentului contract şi care împiedicã executarea acestuia, este consideratã forţã majorã şi exonereazã de rãspundere partea care o invocã. Sunt considerate forţã majorã, în sensul acestei clauze, împrejurãri ca: rãzboi, revoluţie, cutremur, marile inundaţii, embargo.
10.2. Partea care invocã forţa majorã trebuie sã anunţe cealaltã parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţã majorã şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
10.3. Dacã nu se procedeazã la anunţarea în termenele prevãzute mai sus a începerii şi încetãrii cazului de forţã majorã, partea care îl invocã suportã toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin neanunţarea la termen.
10.4. În cazul în care împrejurãrile care obligã la suspendarea executãrii prezentului contract se prelungesc pe o perioadã mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.

XI. Dispoziţii finale
11.1. Orice modificare poate fi fãcutã numai cu acordul scris al ambelor pãrţi.
11.2. În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intrã în vigoare pe durata derulãrii prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor.
11.3. Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilitãţii acestuia poate fi fãcutã numai cu acordul pãrţilor.
Prezentul contract s-a încheiat astãzi, .......... , în douã exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, şi se completeazã conform normelor legale în vigoare.

Casa de Asigurãri de Sãnãtate
.............................

Unitatea sanitarã
....................

Preşedinte-director general,
...........................

Director,
................

Director management şi economic,
................................

Director economic/contabil-şef,
...............................

Medic-şef
...................

Vizat
──────
Serviciul juridic



________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016