Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 10 mai 2006  de aplicare a   Ordonantei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spatiul rural    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 10 mai 2006 de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spatiul rural

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 420 din 16 mai 2006
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
În sensul prevederilor art. 3 coroborate cu cele ale <>art. 5 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, se pot finanţa de la bugetul de stat proiecte de investiţii amplasate în:
a) comune;
b) sate ce aparţin oraşelor/municipiilor, precum şi zone periurbane ale acestora din urmã, astfel cum sunt definite prin <>Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu completãrile ulterioare, şi prin Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 143/610/2005 privind definirea şi caracterizarea spaţiului rural.
ART. 2
(1) Beneficiarii direcţi ai Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, denumit în continuare Program, sunt autoritãţile administraţiei publice locale din spaţiul rural, care utilizeazã obiectivele de investiţii realizate.
(2) Pentru desfãşurarea proiectelor, unitãţile administrativ-teritoriale se pot asocia conform legii.
(3) Primarul comunei/oraşului/municipiului titulare/titular a/al proiectului are calitatea de reprezentant legal.
(4) Responsabilul tehnic al proiectului se desemneazã prin dispoziţie a primarului.
ART. 3
Obiectivele de investiţii ce pot fi finanţate în cadrul Programului trebuie sã vizeze unul dintre urmãtoarele domenii:
a) construcţia/extinderea/modernizarea de poduri, podeţe sau punţi pietonale;
b) construcţia/extinderea/modernizarea de platforme pentru deşeuri;
c) construcţia/extinderea/modernizarea de sisteme de canalizare a apei şi/sau staţii de tratare a apelor uzate;
d) construcţia/extinderea/modernizarea de sisteme de alimentare cu apã.
ART. 4
Finanţarea proiectelor de investiţii cuprinse în Program se asigurã de la bugetul de stat prin alocarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adãugatã cu aceastã destinaţie bugetelor locale, la care autoritãţile administraţiei publice locale beneficiare vor putea contribui cu sume din bugetele locale ale acestora la finanţarea lucrãrilor respective.

CAP. II
Procedura de solicitare a contribuţiei financiare de la bugetul de stat

ART. 5
(1) Documentaţia de solicitare a finanţãrii de la bugetul de stat se depune, în pachet închis, de cãtre reprezentantul legal şi se înregistreazã la Biroul Comisiei privind determinarea oportunitãţii proiectelor, la adresa din municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, cod poştal 011791, sectorul 1.
(2) Documentaţia de solicitare a finanţãrii de la bugetul de stat trebuie sã conţinã urmãtoarele:
a) cererea de finanţare pe suport hârtie şi în format electronic, potrivit modelului prezentat în Ghidul de eligibilitate;
b) certificatul de urbanism;
c) extras din inventarul bunurilor aparţinând domeniului public, aprobat prin hotãrâre a Guvernului;
d) declaraţie pe propria rãspundere privind numãrul de locuitori ai unitãţii/unitãţilor administrativ-teritoriale şi numãrul de locuitori deserviţi de proiect;
e) dovada depunerii cererii în vederea obţinerii acordului de mediu, dacã este solicitat în certificatul de urbanism;
f) certificatul fiscal de înregistrare a comunei/comunelor în care se menţioneazã codul fiscal;
g) studiul de fezabilitate;
h) hotãrârea consiliului local al comunei/comunelor beneficiare privind aprobarea studiului de fezabilitate al proiectului.
(3) Solicitanţii trebuie sã completeze cererile de finanţare în limba românã şi sã le depunã în douã exemplare: unul în original şi unul în copie. Fiecare exemplar al cererii de finanţare, însoţit de documentele justificative solicitate în formularul cererii, inclusiv studiul de fezabilitate, va fi legat într-un singur dosar, astfel încât sã nu permitã detaşarea şi/sau înlocuirea filelor. Dosarul va fi paginat în partea dreaptã sus a fiecãrei pagini, de la 1 la n, şi va conţine un opis. Documentele justificative vor fi anexate în ordinea opisului, indicându-se numele de paginã la care se aflã fiecare document.
(4) Exemplarul original va avea înscrisã pe copertã, în partea superioarã dreaptã, menţiunea "ORIGINAL". Fiecare paginã va purta ştampila rotundã "PRIMAR" al comunei/oraşului/municipiului solicitant şi semnãtura acestuia. Copiile documentelor la care originalul nu se poate anexa vor purta ştampila "Conform cu originalul".
(5) Exemplarul copie va avea înscris pe copertã, în partea superioarã dreaptã, menţiunea "COPIE". Fiecare paginã va purta ştampila "Conform cu originalul" şi va fi semnatã în original de cãtre primar.
(6) Fiecare exemplar al cererii de finanţare, incluzând documentele justificative, trebuie introdus în câte un plic pe care se înscriu numãrul de referinţã al sesiunii de cereri de proiecte, numele şi adresa completã ale comunei/oraşului/municipiului solicitante/solicitant, denumirea proiectului, identicã cu cea înscrisã în cererea de finanţare. Pe fiecare plic se va scrie cuvântul "ORIGINAL" sau "COPIE", dupã caz, în mod lizibil, cu litere majuscule şi diacritice.
(7) Solicitantul trebuie sã completeze cererea de finanţare având la bazã instrucţiunile ce o însoţesc.
(8) Solicitantul va avea un exemplar complet al dosarului cererii de finanţare, în afara celor douã pe care le depune.
ART. 6
(1) Cererile de finanţare se vor depune zilnic, de luni pânã joi, între orele 10,00-15,00.
(2) Comisia privind determinarea oportunitãţii proiectelor, prin Birou şi/sau Secretariat, îşi rezervã dreptul de a cere documente sau informaţii suplimentare referitoare la conformitatea documentelor din dosarul cererii de finanţare.

CAP. III
Evaluarea şi selecţionarea proiectelor pentru care se solicitã contribuţia financiarã de la bugetul de stat

ART. 7
Evaluarea şi selecţionarea proiectelor pentru care este solicitatã contribuţia financiarã de la bugetul de stat se realizeazã de cãtre Comisia privind determinarea oportunitãţii proiectelor, denumitã în continuare Comisia, constituitã potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 .
ART. 8
Comisia se organizeazã şi funcţioneazã conform regulamentului de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 9
(1) Comisia va evalua şi va selecţiona, pe baza raportului primit de la secretariat, proiectele pentru care se solicitã contribuţia financiarã, în baza criteriilor de eligibilitate şi selecţie stabilite în Ghidul de eligibilitate pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, elaborat şi adoptat de Comisie, dupã cum urmeazã:
a) eligibilitatea proiectului;
b) eligibilitatea cheltuielilor.
(2) Valoarea totalã eligibilã a proiectului trebuie sã fie între 40.000 lei (RON) şi 4.000.000 lei (RON), cu TVA.
(3) Data limitã pentru finalizarea proiectelor selectate este de 18 luni de la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului prin care se aprobã acordarea contribuţiei financiare de la bugetul de stat.
(4) Un beneficiar poate primi contribuţii financiare de la bugetul de stat, în cei 3 ani de derulare a Programului, pentru cereri de finanţare cu o valoare totalã cumulatã care sã nu depãşeascã suma maximã eligibilã de 4.000.000 lei (RON), inclusiv TVA.
(5) Pentru acordarea contribuţiei financiare de la bugetul de stat vor fi luate în considerare doar cheltuielile eligibile, aşa cum sunt specificate în Ghidul de eligibilitate pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural.
ART. 10
(1) Hotãrârile Comisiei privind cererile de finanţare vor fi comunicate în scris solicitanţilor în termen de 15 zile de la data adoptãrii.
(2) Proiectele declarate eligibile, dar care nu au fost finanţate în sesiunea respectivã din lipsã de fonduri, pot participa la urmãtoarele sesiuni de finanţare, dupã actualizarea valorilor şi a avizelor expirate, în limita sumei totale prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 pentru desfãşurarea Programului.
ART. 11
(1) Conform prevederilor <>art. 8 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 , la propunerea Cancelariei Primului-Ministru, în baza hotãrârilor Comisiei, sumele defalcate din taxa pe valoarea adãugatã se repartizeazã pe unitãţi administrativ-teritoriale şi pe proiecte declarate eligibile şi selecţionate de cãtre Comisie şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
(2) În cazul în care, la finalizarea proiectului, costurile eligibile sunt mai mici decât costul total aprobat prin hotãrârea Guvernului, diferenţa se va restitui la bugetul de stat, la sursa de unde au fost alocate sumele respective.
ART. 12
(1) Beneficiarul este obligat sã respecte criteriile de eligibilitate şi de selecţie înscrise în cererea de finanţare.
(2) Cererea de finanţare depusã de beneficiar, în forma rezultatã în urma verificãrilor, cu eventualele modificãri şi completãri efectuate în cadrul procedurii de evaluare-selectare, devine obligatorie pentru beneficiar.
(3) În situaţia în care beneficiarul nu respectã prevederile legale privind finanţele publice, achiziţiile publice şi calitatea lucrãrilor, Comisia, sesizatã de autoritãţile de control, solicitã Ministerului Finanţelor Publice întreruperea finanţãrii şi recuperarea sumelor plãtite.
(4) În cazul în care beneficiarul este pus, independent de voinţa sa, în situaţia de a nu mai putea realiza proiectul pentru care i-a fost aprobatã finanţarea de la bugetul de stat sau o parte din acesta, va informa imediat Comisia, care va analiza situaţia creatã. Pentru continuarea proiectului cu modificãrile intervenite, beneficiarul va adresa o nouã cerere de finanţare, care va urma toate procedurile ce trebuie respectate în cazul înaintãrii unei cereri noi.
(5) Orice demers publicitar efectuat de beneficiar în orice formã şi în orice mediu trebuie sã specifice cã proiectul a fost realizat cu sprijinul Guvernului României prin Program, conform modelului prevãzut în Ghidul de eligibilitate pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural.
(6) În maximum 6 luni de la publicarea hotãrârii Guvernului privind acordarea contribuţiei financiare de la bugetul de stat, beneficiarul va organiza procedura de atribuire a contractului de achiziţie publicã aferent proiectului şi va informa Comisia asupra eşalonãrii plãţilor.
(7) Beneficiarii sunt obligaţi sã transmitã Comisiei, prin secretariat, raportãri trimestriale şi anuale privind situaţia lucrãrilor executate, respectiv stadiul fizic al obiectivelor de investiţii din cadrul Programului, situaţia fondurilor alocate şi a sumelor cheltuite.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016