Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 10 iulie 2002  privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata taxelor judiciare de timbru si a taxelor de timbru pentru activitatea notariala, datorate anticipat prestarii serviciului taxabil    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 10 iulie 2002 privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata taxelor judiciare de timbru si a taxelor de timbru pentru activitatea notariala, datorate anticipat prestarii serviciului taxabil

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 527 din 19 iulie 2002

ART. 1
În temeiul <>art. 21 alin. (1) din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>art. 1 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notarialã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 122/1998 , cu modificãrile ulterioare, la cererea temeinic justificatã a contribuabililor, Ministerul Finanţelor Publice, prin organele sale teritoriale, poate acorda scutiri, reduceri, amânãri sau eşalonãri la plata taxelor judiciare de timbru şi a taxelor de timbru pentru activitatea notarialã, datorate anticipat prestãrii serviciului taxabil.
ART. 2
(1) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata taxelor judiciare de timbru şi a taxelor de timbru pentru activitatea notarialã se soluţioneazã la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, indiferent de suma.
(2) Amanarile la plata se acorda pana cel târziu la data de 29 decembrie a anului fiscal.
(3) Esalonarile la plata se acorda pe o perioada de pana la 5 ani şi pot începe cu un termen de graţie de pana la 6 luni, cuprins în perioada de eşalonare.
(4) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata taxelor de timbru pentru activitatea notarialã, formulate de organele fiscale teritoriale, se soluţioneazã la nivelul urmatorului organ ierarhic superior. La nivelul Ministerului Finanţelor Publice aceste cereri se soluţioneazã prin decizie motivatã, emisã sub semnatura directorului general al Direcţiei generale de politica şi legislaţie fiscalã.
ART. 3
(1) Înlesnirile la plata se acorda numai pe baza cererilor motivate ale contribuabililor, depuse dupã cum urmeazã:
a) pentru taxele judiciare de timbru, cererile de acordare a înlesnirilor la plata, însoţite de documentele prevãzute la art. 4, se depun, în funcţie de organul care presteazã serviciul taxabil, la instanta de judecata, la Ministerul Justiţiei şi, respectiv, la Parchetul de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie, urmând ca aceste instituţii sa le transmitã pentru soluţionare organului fiscal în a cãrui raza teritorialã îşi are sediul sau domiciliul contribuabilul;
b) în cazul taxelor notariale de timbru, cererile de acordare a înlesnirilor la plata, însoţite de documentele prevãzute la art. 4, se depun la organul fiscal în a cãrui raza teritorialã îşi are sediul sau domiciliul contribuabilul;
c) cererile de acordare a înlesnirilor la plata, formulate de cetãţeni romani cu domiciliul în strãinãtate, vor fi transmise sau depuse la organul fiscal în a cãrui raza teritorialã se afla domiciliul ales al acestora în România şi vor fi însoţite de dovada privind cetãţenia romana a petentilor, de dovada privind veniturile, obţinutã de la organul fiscal din ţara de domiciliu, tradusa în limba romana şi legalizatã, precum şi de alte acte în sprijinul cererii.
(2) Cetãţenii romani cu domiciliul în strãinãtate pot beneficia de amânãri sau de eşalonãri la plata numai în situaţia existenţei unui garant cu domiciliul în România, care sa facã dovada ca are posibilitatea de a achitã suma pentru care se solicita înlesnire la plata şi care sa îşi asume obligaţia de plata printr-un angajament de plata ori printr-un act încheiat în forma autenticã.
(3) Persoanele fizice şi juridice strãine, care solicita înlesniri la plata, pot beneficia de scutiri sau de reduceri la plata taxelor judiciare de timbru în condiţiile prevãzute de legislaţia cu privire la reglementarea raporturilor de drept internaţional privat.
(4) Pentru obţinerea înlesnirilor la plata petentii vor formula cerere separatã pentru fiecare operaţiune taxabila.
ART. 4
(1) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata vor cuprinde:
a) elementele de identificare a contribuabilului, respectiv denumirea sau numele acestuia, sediul ori domiciliul, codul unic de înregistrare sau codul numeric personal, numele şi calitatea celor care reprezintã contribuabilul în relaţiile cu terţii, dacã este cazul, suma datoratã, precum şi felul înlesnirilor solicitate;
b) motivul solicitãrii inlesnirii la plata;
c) alte elemente în susţinerea cererii.
(2) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata, depuse de persoanele fizice, vor fi însoţite de:
a) acte doveditoare ale veniturilor de care dispun petentii, inclusiv ale membrilor familiei;
b) declaraţie privind copiii, soţul sau sotia aflaţi în întreţinere şi copie de pe certificatele de naştere şi de stare civilã, dupã caz;
c) copie de pe documentele care atesta eventuala stare de incapacitate de munca;
d) declaraţie pe propria rãspundere, din care sa rezulte ca petentii nu dispun de alte venituri decât cele pentru care au depus acte doveditoare;
e) alte documente în susţinerea cererii de acordare a înlesnirilor la plata.
(3) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata, depuse de persoanele juridice, vor fi însoţite de:
a) copie de pe ultimul bilanţ contabil depus la organul fiscal teritorial;
b) situaţia privind soldul conturilor de disponibil în lei şi în valuta la data depunerii cererii, precum şi situaţia privind creditele curente şi cele nerambursate la scandenta;
c) copie de pe ultima balanţa de verificare;
d) situaţia privind avansurile acordate furnizorilor şi vechimea acestora;
e) situaţia privind debitorii conform evidentelor contabile;
f) situaţia privind depozitele bancare constituite;
g) orice alte elemente şi documente considerate utile pentru soluţionarea cererii;
h) alte documente în susţinerea cererii de acordare a înlesnirilor la plata.
(4) Situaţiile prevãzute la alin. (3) lit. d), e) şi f) se întocmesc de contribuabili pe propria rãspundere.
(5) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata, depuse de persoanele fizice care desfãşoarã activitãţi independente, precum şi de alţi contribuabili fãrã personalitate juridicã, trebuie sa fie însoţite de:
a) copie de pe autorizaţia de funcţionare sau de pe actul constitutiv, dupã caz;
b) date privind situaţia economico-financiarã a contribuabililor, inclusiv disponibilitãţile din conturile bancare;
c) alte documente în susţinerea cererii.
(6) Pe lângã documentele prevãzute la alin. (2), (3) şi (5), în funcţie de natura taxei pentru care se solicita înlesnirea la plata, cererile vor fi însoţite şi de:
a) o copie de pe acţiunea în justiţie, certificatã pentru conformitate de cãtre instanta, şi un document eliberat de aceasta, din care sa rezulte pãrţile în proces, cuantumul taxei sau diferenţei de taxa datorate şi, dupã caz, numãrul din registrul prevãzut la <>art. 21 din Legea nr. 146/1997 , cu modificãrile ulterioare;
b) confirmarea notarului public asupra serviciului supus taxarii şi a cuantumului taxei datorate.
(7) Cererile de acordare a unor înlesniri la plata se înregistreazã într-un registru special la organele fiscale teritoriale, separat pentru contribuabili persoane fizice, juridice şi alţi contribuabili fãrã personalitate juridicã.
(8) Documentaţia întocmitã de persoane juridice sau de contribuabili fãrã personalitate juridicã va fi completatã de organul fiscal la care sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe cu un referat, care va cuprinde sinteza informaţiilor prezentate în documentaţie de cãtre contribuabili, precum şi propunerea privind modul de soluţionare a cererii.
(9) Documentaţia întocmitã de contribuabili persoane fizice va fi completatã de organul fiscal la care sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe cu copii de pe extrasele de rol din ultimii 2 ani sau, dupã caz, de pe contul fiscal personal, precum şi cu actul constatator întocmit cu ocazia verificãrii pe teren a cererii de acordare a înlesnirilor la plata, din care sa rezulte:
a) situaţia stãrii materiale a contribuabilului (bunuri imobile şi mobile ale debitorului şi membrilor familiei sale);
b) posibilitãţi de încasare a debitului (în cazul solicitãrii amânãrii sau eşalonãrii);
c) alte elemente utile pentru soluţionarea cererii;
d) propunerea de soluţionare a cererii.
(10) Administraţiile finanţelor publice municipale, orãşeneşti şi comunale vor transmite pentru soluţionare cererile contribuabililor, însoţite de documentaţia aferentã, direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti.
ART. 5
(1) La soluţionarea cererilor de acordare a înlesnirilor se au în vedere urmãtoarele:
a) lipsa posibilitatii de plata anticipata a taxelor, rezultatã din analiza situaţiei materiale sau economico-financiare a contribuabililor;
b) posibilitatea recuperãrii sumelor pentru care se propune acordarea amânãrii sau eşalonãrii la plata, inclusiv a majorãrilor aferente.
(2) Pentru analiza şi soluţionarea cererilor de acordare a înlesnirilor la plata se pot solicita şi alte informaţii şi documente referitoare la contribuabil.
ART. 6
Termenul de soluţionare a cererilor este de maximum 30 de zile de la data primirii documentaţiei complete.
ART. 7
Înlesnirile la plata obligaţiilor la bugetul de stat se acorda în urmãtoarele condiţii:
a) de la data aprobãrii cererii de acordare a înlesnirilor la plata, pentru sumele eşalonate sau amânate, se datoreazã şi se calculeazã majorãri conform prevederilor legale, plata acestora efectuandu-se împreunã cu rata respectiva. Pe perioada de graţie acordatã la eşalonare şi pe perioada amânãrii la plata majorãrile datorate conform legii se achitã lunar;
b) înlesnirile la plata se pot acorda şi cu impunerea altor condiţii care se considera stimulative pentru încasarea veniturilor bugetare.
ART. 8
Dacã prin cerere debitorul solicita reducerea sau scutirea la plata, iar din analiza întregii documentaţii rezulta ca acordarea unei înlesniri dintre cele menţionate anterior nu este oportuna, se poate acorda, cu acceptul scris al contribuabilului, o alta înlesnire la plata, respectiv amânare sau eşalonare.
ART. 9
(1) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata se soluţioneazã prin decizie motivatã, emisã sub semnatura directorului general al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti. Decizia este definitiva.
(2) Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor informa şi prestatorii de servicii taxabile asupra modului de soluţionare a cererilor de înlesnire la plata.
ART. 10
Nerespectarea înlesnirilor la plata, astfel cum au fost acordate, conduce la executarea silitã pentru intreaga suma neplatita şi la obligaţia de plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere calculate de la data la care termenul şi/sau condiţiile nu au fost respectate.
ART. 11
Conducerile direcţiilor generale ale finanţelor publice urmãresc permanent ţinerea evidentei cererilor de acordare a înlesnirilor la plata, stadiul soluţionãrii acestora, precum şi respectarea termenelor de soluţionare în cadrul reglementãrilor legale.
ART. 12
Cererile de acordare a înlesnirilor la plata, depuse şi nesolutionate pana la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice, vor fi soluţionate conform acestor norme.



────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016