Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 10 august 2007  de aplicare a prevederilor   Ordonantei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinantarii si a cofinantarii alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul national de dezvoltare, in bugetul institutiilor implicate in gestionarea instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 10 august 2007 de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinantarii si a cofinantarii alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul national de dezvoltare, in bugetul institutiilor implicate in gestionarea instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 591 din 28 august 2007
NORME METODOLOGICE din 10 august 2007
de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţãrii şi a cofinanţãrii alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 591 din 28 august 2007


CAP. I
Programarea bugetarã a fondurilor externe nerambursabile şi a fondurilor aferente contribuţiei naţionale

ART. 1
(1) În scopul aplicãrii prevederilor <>art. 3 şi 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007 , Autoritatea de management completeazã formularele de prezentare şi de fundamentare a fondurilor aferente instrumentelor structurale, precum şi a contribuţiei naţionale incluse în poziţia globalã "Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeanã", potrivit metodologiei elaborate anual de Ministerul Economiei şi Finanţelor în vederea elaborãrii proiectului anual de buget.
(2) Autoritatea de management transmite documentele menţionate la alin. (1) Autoritãţii pentru coordonarea instrumentelor structurale şi Autoritãţii de certificare şi platã din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor pentru avizarea propunerilor de cheltuieli formulate de Autoritatea de management şi, dupã avizare, direcţiei abilitate cu elaborarea proiectului de buget din ministerul din care face parte.
(3) Direcţia abilitatã cu elaborarea proiectului de buget din ministerul din care face parte Autoritatea de management cuprinde în proiectul bugetului ordonatorului principal de credite, cu prioritate şi în întregime, sumele de natura celor prevãzute la <>art. 5 pct. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007 , precum şi fondurile aferente instrumentelor structurale din formularele din metodologia menţionatã la art. 1 alin. (1).
(4) Ordonatorul principal de credite din care face parte Autoritatea de management transmite propunerea de buget direcţiei abilitate cu programarea bugetarã din Ministerul Economiei şi Finanţelor, în vederea elaborãrii proiectului de buget de stat, conform legislaţiei în vigoare.
(5) În scopul aplicãrii prevederilor <>art. 3 şi 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007 , Ministerul Economiei şi Finanţelor desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) analizeazã şi avizeazã previziunile de cheltuieli cuprinse în propunerile de cheltuieli formulate de Autoritatea de management, prin Autoritatea de certificare şi platã şi Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale, care transmit Autoritãţii de management şi, în copie, direcţiei abilitate cu programarea bugetarã din Ministerul Economiei şi Finanţelor o scrisoare de informare privind avizarea;
b) transmite direcţiei responsabile cu elaborarea proiectului de buget al Ministerului Economiei şi Finanţelor - Acţiuni generale şi, spre informare, Autoritãţii pentru coordonarea instrumentelor structurale sumele propuse a fi alocate de la bugetul de stat în vederea includerii acestora la poziţia globalã "Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeanã", prin Autoritatea de certificare şi platã, pe baza propunerilor de cheltuieli formulate de Autoritatea de management, reprezentând: cofinanţarea publicã din fonduri de la bugetul de stat, prefinanţarea alocatã de la bugetul de stat, continuarea finanţãrii proiectelor în cadrul programelor operaţionale, în cazul indisponibilitãţii temporare a fondurilor comunitare, cheltuielile aferente transferului de fonduri din conturile Ministerului Economiei şi Finanţelor în conturile beneficiarilor sau unitãţilor de platã, precum şi sumele necesare rambursãrii cheltuielilor aferente taxei pe valoarea adãugatã pentru cheltuielile eligibile realizate pentru implementarea proiectelor finanţate din instrumente structurale;
c) întocmeşte previziunea poziţiei nete a României în relaţia financiarã cu Uniunea Europeanã, prin Unitatea de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeanã, pe baza propunerilor de cheltuieli formulate de Autoritatea de management, conform procedurii şi modelului ce vor fi stabilite în cadrul activitãţilor proiectului de twinning RO05/IB/FI-01 "Consolidarea capacitãţii administrative pentru asigurarea eficienţei şi transparenţei fluxurilor financiare cãtre şi de la bugetul Uniunii Europene".

CAP. II
Fluxurile fondurilor externe nerambursabile, precum şi ale fondurilor acordate de la bugetul de stat

ART. 2
(1) Sumele aferente fondurilor externe nerambursabile sunt transferate de cãtre Autoritatea de certificare şi platã în contul:
a) unitãţilor de platã de pe lângã autoritãţile de management, în cazul plãţii indirecte;
b) beneficiarilor, în cazul plãţii directe.
(2) Sumele reprezentând cofinanţarea publicã eligibilã din fonduri de la bugetul de stat, prevãzute în bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor - Acţiuni generale în poziţia globalã distinctã denumitã "Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeanã", se asigurã:
a) în cazul plãţii indirecte, prin suplimentarea bugetului ordonatorului principal de credite în calitate de autoritate de management, iar deschiderea de credite se realizeazã prin direcţia abilitatã cu programarea bugetarã din Ministerul Economiei şi Finanţelor;
b) în cazul plãţii directe, prin deschidere de credite bugetare de cãtre Autoritatea de certificare şi platã.
(3) Sumele necesare continuãrii finanţãrii proiectelor în cadrul programelor operaţionale, în cazul indisponibilitãţii temporare a fondurilor comunitare prevãzute în bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor - Acţiuni generale, în poziţia globalã distinctã denumitã "Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeanã" se transferã din contul de disponibil al Autoritãţii de certificare şi platã, alimentat de la bugetul de stat, în contul:
a) unitãţilor de platã de pe lângã autoritãţile de management, în cazul plãţii indirecte;
b) beneficiarilor, în cazul plãţii directe.
(4) Sumele prevãzute la alin. (1) lit. a) şi alin. (3) lit. a) sunt transferate de cãtre Autoritatea de certificare şi platã pe baza previziunilor fluxurilor de numerar lunare, respectiv trimestriale în cazul sumelor prevãzute la alin. (2) lit. a), transmise de autoritãţile de management, în conformitate cu prevederile acordului încheiat între Autoritatea de management şi Autoritatea de certificare şi platã.
(5) Sumele prevãzute la alin. (1) lit. b), alin. (2) lit. b) şi alin. (3) lit. b) sunt transferate beneficiarilor de Autoritatea de certificare şi platã pe baza urmãtoarelor documente transmise de cãtre Autoritatea de management, în conformitate cu prevederile acordului încheiat între Autoritatea de management şi Autoritatea de certificare şi platã:
a) declaraţia lunarã a Autoritãţii de management privind eligibilitatea cheltuielilor la nivel de axã prioritarã, cuprinzând cheltuielile defalcate pe domenii majore de intervenţie;
b) cererea de rambursare lunarã întocmitã de cãtre Autoritatea de management, defalcatã la nivel de proiect, pe baza cererilor de rambursare primite de la beneficiari.
(6) Autoritatea de management stabileşte, dacã este cazul, prin proceduri interne plafonul minim al plãţilor pentru care un beneficiar poate solicita rambursare.
(7) În cazul plãţilor indirecte, lunar, dupã efectuarea plãţii de la unitatea de platã de pe lângã Autoritatea de management cãtre beneficiari, Autoritatea de management transmite Autoritãţii de certificare şi platã declaraţia privind eligibilitatea cheltuielilor la nivel de axã prioritarã, cuprinzând cheltuielile defalcate pe domenii majore de intervenţie.
(8) Autoritatea de certificare şi platã transmite Unitãţii de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeanã situaţia sumelor prevãzute la art. 2 alin. (1) în vederea monitorizãrii poziţiei nete a României în relaţia financiarã cu Uniunea Europeanã, conform procedurii şi modelului ce vor fi stabilite în cadrul activitãţilor proiectului de twinning RO05/IB/FI-01 "Consolidarea capacitãţii administrative pentru asigurarea eficienţei şi transparenţei fluxurilor financiare cãtre şi de la bugetul Uniunii Europene".

CAP. III
Acordarea şi recuperarea sumelor aferente prefinanţãrii

ART. 3
(1) Sumele aferente prefinanţãrii din bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor - Acţiuni generale, cuprinse în poziţia globalã "Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeanã" gestionatã de Autoritatea de certificare şi platã, precum şi din instrumentele structurale se acordã potrivit prevederilor <>art. 1 alin. (2) lit. i) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007 .
(2) Sumele prevãzute la alin. (1) sunt transferate din conturile de disponibil ale Autoritãţii de certificare şi platã, menţionate la art. 18, în contul:
a) unitãţilor de platã de pe lângã autoritãţile de management, în cazul plãţii indirecte;
b) beneficiarilor, în cazul plãţii directe.
(3) Sumele prevãzute la alin. (1) sunt transferate beneficiarilor, cu condiţia existenţei urmãtoarelor documente:
a) contract de finanţare încheiat între Autoritatea de management/organismul intermediar şi beneficiar;
b) contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrãri încheiat între beneficiar şi un operator economic;
c) solicitare scrisã din partea beneficiarului, conform contractului de finanţare încheiat între Autoritatea de management/organismul intermediar şi beneficiar.
ART. 4
Pentru asigurarea disponibilitãţii sumelor necesare acordãrii prefinanţãrii, prin platã directã sau indirectã, Autoritatea de management transmite trimestrial Autoritãţii de certificare şi platã previziunea fluxului de plãţi, pânã pe data de 15 a lunii anterioare trimestrului pentru care se transmite previziunea, pe baza contractelor de finanţare încheiate cu beneficiarii.
ART. 5
(1) În vederea efectuãrii plãţii prefinanţãrii de unitatea de platã de pe lângã Autoritatea de management cãtre beneficiari, la începutul fiecãrei luni, Autoritatea de management notificã Autoritatea de certificare şi platã cu privire la încheierea contractelor prevãzute la art. 3 alin. (3) lit. b), pentru care se acordã prefinanţare în acea lunã.
(2) În vederea efectuãrii plãţii prefinanţãrii de Autoritatea de certificare şi platã cãtre beneficiari, Autoritatea de management transmite lunar Autoritãţii de certificare şi platã o notificare cu privire la încheierea contractelor prevãzute la art. 3 alin. (3) lit. b), pentru care urmeazã sã se facã plata în luna urmãtoare, incluzând datele de identificare ale fiecãrui beneficiar şi suma de platã pentru fiecare beneficiar.
ART. 6
Prefinanţarea se acordã în procent de maximum 15% din valoarea eligibilã a contractului de finanţare încheiat între Autoritatea de management şi beneficiar.
ART. 7
(1) Prin excepţie de la prevederile art. (6), procentul de acordare a prefinanţãrii în cazul Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" este de 20% în cazul proiectelor finanţate în cadrul axelor prioritare 1-5, respectiv 40% pentru cele finanţate în cadrul axei prioritare 6.
(2) Prin excepţie de la prevederile art. (6), în cazul proiectelor prin care se finanţeazã instrumentele de inginerie financiarã, conform art. 44 din Regulamentul Consiliului nr. 1.083/2006 de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regionalã, Fondul social european şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 , prefinanţarea se acordã în procent de 100% din valoarea eligibilã a contractului de finanţare încheiat între Autoritatea de management şi beneficiar.
ART. 8
Procentele prevãzute la art. 6 şi 7 pot fi modificate prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
ART. 9
Prefinanţarea se poate acorda beneficiarilor integral sau în tranşe, cu încadrarea în limitele stabilite la art. 6 şi 7, în funcţie de previziunea fluxului de plãţi aprobatã de Autoritatea de management.
ART. 10
(1) Suma acordatã unui beneficiar sub forma prefinanţãrii se recupereazã integral şi progresiv, indiferent de sursa din care a provenit, prin aplicarea unui procent din valoarea fiecãrei cereri de rambursare întocmite de beneficiari, stabilit de fiecare autoritate de management. Acest procent se specificã în procedurile interne şi în contractul de finanţare încheiat între Autoritatea de management/organismul intermediar şi beneficiar.
(2) Recuperarea se efectueazã începând cu prima cerere de rambursare, astfel încât suma aferentã prefinanţãrii sã se recupereze integral înainte de ultima cerere de rambursare.
ART. 11
În cazul plãţilor indirecte, lunar, dupã efectuarea plãţii prefinanţãrii de la unitatea de platã de pe lângã Autoritatea de management cãtre beneficiari, Autoritatea de management transmite Autoritãţii de certificare şi platã o informare cu privire la plãţile efectuate.

CAP. IV
Fluxurile fondurilor aferente finanţãrii axelor de asistenţã tehnicã din cadrul programelor operaţionale şi a Programului operaţional de asistenţã tehnicã

ART. 12
(1) Sumele necesare finanţãrii axei de asistenţã tehnicã din cadrul unui program operaţional şi sumele necesare finanţãrii Programului operaţional de asistenţã tehnicã sunt prevãzute în bugetul anual al ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management pentru respectivul program operaţional, poziţia bugetarã titlul II "Bunuri şi servicii", articolul "Asistenţã tehnicã în cadrul programelor operaţionale", cod 20.26.
(2) Previziunea sumelor menţionate la alin. (1) din prezentul articol este realizatã de Autoritatea de management şi avizatã conform prevederilor art. 1.
(3) Autoritatea de management stabileşte prin proceduri interne modul de fundamentare şi gestionare a poziţiei bugetare titlul II "Bunuri şi servicii", articolul "Asistenţã tehnicã în cadrul programelor operaţionale", cod 20.26.
(4) Pe baza plãţilor efectuate, Autoritatea de management întocmeşte şi transmite lunar cãtre Autoritatea de certificare şi platã cererea de rambursare a cheltuielilor, defalcatã la nivel de proiect, însoţitã de declaraţia privind eligibilitatea cheltuielilor la nivel de axa prioritarã, cuprinzând cheltuielile defalcate pe domenii majore de intervenţie.
(5) Autoritatea de certificare şi platã ramburseazã sumele solicitate aferente cheltuielilor din fondurile externe nerambursabile, conform ratei de intervenţie stabilite în cadrul programului operaţional, în contul indicat de Autoritatea de management.
(6) Sumele aflate în contul de disponibil al Autoritãţii de management la sfârşitul anului rãmân la dispoziţia acesteia, putând fi utilizate cu aceeaşi destinaţie în anul urmãtor.
(7) La finele anului, sumele aflate în bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management şi neutilizate de Autoritatea de management sunt anulate de drept.
(8) La întocmirea propunerii de buget pentru anul urmãtor, Autoritatea de management prezintã direcţiei abilitate pentru elaborarea bugetului, din cadrul ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management, necesarul de fonduri pentru anul urmãtor, luând în considerare previziunile de plãţi, disponibilitãţile existente în cont şi sumele pe care urmeazã sã le primeascã de la Autoritatea de certificare şi platã, pe baza cererilor de rambursare transmise.

CAP. V
Finanţarea cheltuielilor neeligibile, a cheltuielilor aferente taxei pe valoarea adãugatã şi a cheltuielilor conexe aferente programelor operaţionale

ART. 13
(1) Asigurarea sumelor necesare plãţii cheltuielilor neeligibile este responsabilitatea beneficiarilor de proiecte finanţate din instrumente structurale, prin bugetul acestora.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) beneficiarii din sectorul public care beneficiazã de alocãri de fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul ordonatorului principal de credite.
ART. 14
(1) Sumele reprezentând taxa pe valoarea adãugatã aferentã cheltuielilor eligibile se ramburseazã de Autoritatea de certificare şi platã beneficiarilor eligibili, prin transfer:
a) în contul unitãţilor de platã de pe lângã autoritãţile de management, pe baza previziunilor transmise de Autoritatea de management, conform prevederilor art. 2 alin. (4);
b) în contul beneficiarilor, pe baza declaraţiilor de cheltuieli transmise de autoritãţile de management, în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (5) şi ale acordului încheiat între Autoritatea de management şi Autoritatea de certificare şi platã.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul axelor prioritare de asistenţã tehnicã, respectiv Programul operaţional de asistenţã tehnicã, cheltuielile aferente taxei pe valoarea adãugatã rãmân cheltuialã definitivã din bugetul ordonatorilor principali de credite cu rol de autoritate de management, poziţia bugetarã titlul II "Bunuri şi servicii", articolul "Asistenţã tehnicã în cadrul programelor operaţionale", cod 20.26, în cazul contractelor încheiate de autoritãţile de management cu operatorii economici.
ART. 15
În scopul aplicãrii prevederilor <>art. 9 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007 , beneficiazã de rambursarea taxei pe valoarea adãugatã organismele neguvernamentale nonprofit cu personalitate juridicã, pentru activitatea desfãşuratã fãrã scop patrimonial.
ART. 16
Cheltuielile conexe finanţate de la bugetul de stat se cuprind în bugetul ordonatorului principal de credite la solicitarea Autoritãţii de management, pe baza fundamentãrii necesarului de fonduri aprobat de Ministerul Economiei şi Finanţelor.

CAP. VI
Recuperarea debitelor

ART. 17
(1) Debitele apãrute în cursul implementãrii proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile, precum şi din fonduri alocate de la bugetul de stat pentru cofinanţarea cheltuielilor eligibile urmeazã sã fie recuperate conform legislaţiei specifice în domeniu, respectiv <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu respectarea prevederilor specifice ale prezentului capitol.
(2) În cazul în care, în urma verificãrii documentelor justificative ale cheltuielilor eligibile, Autoritatea de certificare şi platã constatã efectuarea unor plãţi susceptibile a fi neeligibile, aceasta informeazã Autoritatea de management cu privire la neincluderea sumelor în declaraţia de cheltuieli transmisã Comisiei Europene şi solicitã Autoritãţii de management sã reexamineze cheltuielile respective. Aceastã notificare cuprinde urmãtoarele informaţii:
a) axa prioritarã, domeniul major de intervenţie, operaţiunea, proiectul în cadrul cãruia au fost efectuate respectivele cheltuieli susceptibile a fi neeligibile;
b) numele beneficiarului care a efectuat plata cheltuielilor susceptibile a fi neeligibile;
c) numele operatorului economic cãtre care s-a efectuat plata;
d) numãrul şi data documentelor aferente tranzacţiei (facturã, ordin de platã, extras de cont);
e) suma susceptibilã ca fiind plãtitã pentru cheltuieli neeligibile;
f) categoria de cheltuieli susceptibile a fi neeligibile pentru care s-a efectuat o platã din fonduri pentru cheltuieli eligibile;
g) numãrul şi data declaraţiei de cheltuieli şi ale cererii de rambursare întocmitã şi semnatã de Autoritatea de management prin care a certificat cheltuiala ca fiind eligibilã;
h) contul şi termenul în care urmeazã a fi recuperat debitul, în cazul în care Autoritatea de management constatã cã acea cheltuialã este neeligibilã.
(3) Dacã în urma reexaminãrii se confirmã neeligibilitatea cheltuielilor, Autoritatea de management întreprinde demersurile necesare pentru recuperarea debitelor, conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Dacã în urma reexaminãrii nu se confirmã suspiciunea cu privire la neeligibilitatea cheltuielilor, existã urmãtoarele situaţii:
a) Autoritatea de certificare şi platã este de acord cu rezultatul reexaminãrii, caz în care introduce cheltuielile suspendate în urmãtoarea declaraţie de cheltuieli transmisã Comisiei Europene;
b) Autoritatea de certificare şi platã nu este de acord cu rezultatul reexaminãrii, caz în care invitã la o reconciliere reprezentanţii Autoritãţii de management.
(5) Autoritatea de management întreprinde mãsuri pentru includerea sumelor aferente achitãrii unor debite datorate bugetului Uniunii Europene, pentru nereguli, inclusiv a majorãrilor de întârziere ca urmare a nerecuperãrii la timp de la beneficiari, în bugetul ordonatorului principal de credite din care face parte, conform <>art. 5 pct. 3 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007 .

CAP. VII
Conturile aferente derulãrii instrumentelor structurale şi a fondurilor de la bugetul de stat

ART. 18
(1) În vederea derulãrii operaţiunilor financiare determinate de gestionarea instrumentelor structurale reglementate prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007 se deschid conturi bancare în sistemul Trezoreriei Statului.
(2) În numele Ministerului Economiei şi Finanţelor, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativã Centralã conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea fondurilor externe nerambursabile. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare şi platã, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.01.00 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea programelor operaţionale în cadrul obiectivului convergenţã";
b) contul 54.01.01.01 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional de asistenţã tehnicã";
c) contul 54.01.01.02 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional sectorial Creşterea competitivitãţii economice";
d) contul 54.01.01.03 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional sectorial Dezvoltarea resurselor umane";
e) contul 54.01.01.04 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional Dezvoltarea capacitãţii administrative";
f) contul 54.01.01.05 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional regional";
g) contul 54.01.01.06 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional sectorial Transport";
h) contul 54.01.01.07 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional sectorial Mediu".
(3) În numele Ministerului Economiei şi Finanţelor, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativã Centralã conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru cofinanţare în cazul plãţilor directe. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare şi platã, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.02.06 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional sectorial Transport";
b) contul 54.01.02.07 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional sectorial Mediu".
(4) În numele Ministerului Economiei şi Finanţelor, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativã Centralã conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru prefinanţare şi în cazul indisponibilitãţii temporare de externe nerambursabile. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare şi platã, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente instrumentelor structurale";
b) contul 54.01.03.01 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente Programului operaţional de asistenţã tehnicã";
c) contul 54.01.03.02 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente Programului operaţional sectorial Creşterea competitivitãţii economice";
d) contul 54.01.03.03 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente Programului operaţional sectorial Dezvoltarea resurselor umane";
e) contul 54.01.03.04 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente Programului operaţional Dezvoltarea capacitãţii administrative";
f) contul 54.01.03.05 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente Programului operaţional regional";
g) contul 54.01.03.06 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente Programului operaţional sectorial Transport";
h) contul 54.01.03.07 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente Programului operaţional sectorial Mediu".
(5) În numele Ministerului Economiei şi Finanţelor, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativã Centralã conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru cheltuieli neeligibile în cazul plãţilor directe. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare şi platã, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.04.06 "Disponibil de la bugetul de stat pentru finanţarea cheltuielilor neeligibile aferente Programului operaţional sectorial Transport";
b) contul 54.01.04.07 "Disponibil de la bugetul de stat pentru finanţarea cheltuielilor neeligibile aferente Programului operaţional sectorial Mediu".
(6) În numele Ministerului Economiei şi Finanţelor, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativã Centralã conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de recuperarea unor debite apãrute în gestionarea instrumentelor structurale. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare şi platã, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.05.00 "Disponibil din debite recuperate aferente instrumentelor structurale";
b) contul 54.01.05.06 "Disponibil din debite recuperate aferente Programului operaţional sectorial Transport";
c) contul 54.01.05.07 "Disponibil din debite recuperate aferente Programului operaţional sectorial Mediu".
(7) Conturile prevãzute la alin. (3), alin. (4) lit. a) şi alin. (5) se alimenteazã cu sume din bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor - Acţiuni generale, virate din contul 23.51.01.55 "Autoritãţi publice şi acţiuni externe - Alte transferuri".
(8) În cazul plãţilor indirecte, pe numele fiecãrui ordonator principal de credite se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti conturi de disponibil pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de finanţarea din fonduri externe nerambursabile şi prefinanţare de la bugetul de stat a proiectelor în cadrul programelor operaţionale. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura ordonatorului responsabilã cu implementarea programului operaţional, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.06.01 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilitãţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional de asistenţã tehnicã";
b) contul 54.01.06.02 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilitãţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional sectorial Creşterea competitivitãţii economice";
c) contul 54.01.06.03 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilitãţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional sectorial Dezvoltarea resurselor umane";
d) contul 54.01.06.04 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilitãţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional Dezvoltarea capacitãţii administrative";
e) contul 54.01.06.05 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilitãţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional regional".
(9) În cazul plãţilor indirecte, pe numele fiecãrui ordonator principal de credite se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti conturi de disponibil pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru cofinanţare. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura ordonatorului responsabilã cu implementarea programului operaţional, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.02.01 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional de asistenţã tehnicã";
b) contul 54.01.02.02 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional sectorial Creşterea competitivitãţii economice";
c) contul 54.01.02.03 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional sectorial Dezvoltarea resurselor umane";
d) contul 54.01.02.04 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional Dezvoltarea capacitãţii administrative";
e) contul 54.01.02.05 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional regional".
(10) În cazul plãţilor indirecte, pe numele fiecãrui ordonator principal de credite se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti conturi de disponibil pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru cheltuieli neeligibile. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura ordonatorului responsabilã cu implementarea programului operaţional, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.04.01 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând finanţarea unor cheltuieli neeligibile aferente Programului operaţional de asistenţã tehnicã";
b) contul 54.01.04.02 "Disponibil de la bugetul de stat pentru finanţarea unor cheltuieli neeligibile aferente Programului operaţional sectorial Creşterea competitivitãţii economice";
c) contul 54.01.04.03 "Disponibil de la bugetul de stat pentru finanţarea unor cheltuieli neeligibile aferente Programului operaţional sectorial Dezvoltarea resurselor umane";
d) contul 54.01.04.04 "Disponibil de la bugetul de stat pentru finanţarea unor cheltuieli neeligibile aferente Programului operaţional Dezvoltarea capacitãţii administrative";
e) contul 54.01.04.05 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând finanţarea unor cheltuieli neeligibile aferente Programului operaţional regional".
(11) În cazul plãţilor indirecte, pe numele fiecãrui ordonator principal de credite se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de recuperarea unor debite apãrute în gestionarea instrumentelor structurale. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura ordonatorului responsabilã cu implementarea programului operaţional, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.05.01 "Disponibil din debite recuperate aferente Programului operaţional de asistenţã tehnicã";
b) contul 54.01.05.02 "Disponibil din debite recuperate aferente Programului operaţional sectorial Creşterea competitivitãţii economice";
c) contul 54.01.05.03 "Disponibil din debite recuperate aferente Programului operaţional sectorial Dezvoltarea resurselor umane";
d) contul 54.01.05.04 "Disponibil din debite recuperate aferente Programului operaţional Dezvoltarea capacitãţii administrative";
e) contul 54.01.05.05 "Disponibil din debite recuperate aferente Programului operaţional regional".
(12) În cazul plãţilor indirecte, pe numele fiecãrui ordonator principal de credite se deschide la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti contul de cheltuieli 23... "Cheltuieli ale bugetului de stat..." pentru efectuarea de plãţi în limita creditelor bugetare deschise la poziţia bugetarã corespunzãtoare cofinanţãrii proiectelor şi pentru acoperirea unor cheltuieli neeligibile aflate în sarcina autoritãţilor de management. Din acest cont se transferã fondurile în conturile de disponibil gestionate de Autoritatea de management.
(13) Conturile beneficiarilor, prin care se gestioneazã sumele aferente proiectelor finanţate din instrumente structurale şi din fonduri aferente cofinanţãrii sau prefinanţãrii acestora de la bugetul de stat, se deschid la Trezoreria Statului.
ART. 19
Evidenţa contabilã a sumelor provenite din derularea unor proiecte finanţate conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 se va ţine distinct de alte fonduri. În cazul instituţiilor publice gestionare sau beneficiare de fonduri, operaţiunile înregistrate în sistemul contabil conform prezentului capitol vor fi preluate în situaţiile financiare ale ordonatorului de credite în conformitate cu reglementãrile în vigoare în domeniul contabilitãţii.
ART. 20
Funcţionarea conturilor prevãzute la art. 18 se stabileşte prin instrucţiuni aprobate prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
ART. 21
Prezentele norme reglementeazã fluxurile aferente instrumentelor structurale derulate în monedã naţionalã.


-------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016