Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 1 noiembrie 2001  privind autorizarea functionarii persoanelor juridice si fizice din punct de vedere al protectiei muncii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 1 noiembrie 2001 privind autorizarea functionarii persoanelor juridice si fizice din punct de vedere al protectiei muncii

EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI SOLIDARITATII SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 754 din 27 noiembrie 2001 CAP. 1 Dispozitii generale
ART. 1
(1) Prezentele norme metodologice stabilesc procedura autorizãrii şi reautorizarii functionarii persoanelor juridice şi fizice din punct de vedere al protecţiei muncii.
(2) Autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii reprezintã documentul care conditioneaza funcţionarea persoanelor juridice şi fizice de respectarea legislaţiei de protecţie a muncii, în scopul prevenirii accidentelor de munca şi bolilor profesionale.
(3) Eliberarea autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii da dreptul persoanelor juridice şi fizice sa funcţioneze şi sa desfãşoare activitãţile pentru care au fost autorizate.
ART. 2
Autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii se elibereazã de cãtre inspectoratul teritorial de munca organizat la nivelul fiecãrui judeţ sau al municipiului Bucureşti, în a cãrui raza teritorialã se afla sediul persoanei juridice, adresa persoanei fizice sau punctele de lucru unde se desfãşoarã o activitate.

CAP. 2
Obligaţiile persoanei juridice şi persoanei fizice

ART. 3
Pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii persoana juridicã sau persoana fizica va depune la inspectoratul teritorial de munca un dosar cuprinzând urmãtoarele documente:
a) cerere de acordare a autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii, în doua exemplare semnate în original de conducãtorul persoanei juridice sau de persoana fizica, conform modelului prezentat în anexa nr. 1;
b) copii de pe actele de înfiinţare;
c) declaraţia pe propria rãspundere privind respectarea legislaţiei de protecţie a muncii, conform modelului prezentat în anexa nr. 2;
d) copii de pe certificatele de conformitate ale echipamentelor tehnice folosite în zone cu pericol de explozie (dupã caz);
e) dovada achitãrii tarifului pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii.

CAP. 3
Procedura de autorizare

ART. 4
În termen de 30 de zile de la înregistrarea cererii de autorizare inspectoratul teritorial de munca va proceda astfel:
a) va evalua conţinutul documentelor din dosarul solicitantului din punct de vedere al legislaţiei de protecţie a muncii;
b) va controla la sediul solicitantului, în situaţia în care acesta desfãşoarã activitãţi prevãzute în codul CAEN, asigurarea condiţiilor minime necesare în vederea prevenirii accidentelor de munca şi bolilor profesionale;
c) va redacta procesul-verbal de control, propunand clar acordarea sau respingerea autorizãrii;
d) dupã caz, va elibera autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii, conform modelului prezentat în anexa nr. 3, sau va respinge cererea de autorizare şi va comunica în scris solicitantului decizia luatã şi motivele pe care se întemeiazã.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 5
(1) Autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii este valabilã atât timp cat nu s-au modificat condiţiile iniţiale pentru care aceasta a fost eliberata.
(2) La modificarea condiţiilor iniţiale persoana juridicã sau fizica va solicita revizuirea autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii.
(3) Conform <>art. 9 alin. (2) din Legea nr. 90/1996 privind protecţia muncii, republicatã, persoana juridicã sau fizica are obligaţia sa confirme anual la inspectoratul teritorial de munca faptul ca se menţin condiţiile iniţiale pentru care s-a eliberat autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii.
ART. 6
Tarifele pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii sunt stabilite prin ordin al ministrului muncii şi solidaritãţii sociale.
ART. 7
(1) Autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii se retrage de cãtre inspectoratul teritorial de munca în cazul în care se constata ca nu sunt menţinute condiţiile iniţiale existente la data obţinerii acesteia, iar persoana juridicã sau fizica nu a solicitat revizuirea autorizaţiei.
(2) Retragerea autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii se face pe baza unui procesverbal întocmit de inspectoratul teritorial de munca cu o motivatie temeinica privind neconformitãţile şi actele normative ale cãror prevederi au fost incalcate. Un exemplar al procesului-verbal se transmite persoanei juridice sau fizice, iar o copie la Inspecţia Muncii.
ART. 8
În cazul în care persoana juridicã sau fizica nu este de acord cu decizia inspectoratului teritorial de munca privind soluţionarea cererii de autorizare sau de retragere a autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii, ea poate contesta aceasta decizie în termen de 30 de zile de la înştiinţare la Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale.
ART. 9
(1) Inspectoratul teritorial de munca asigura evidenta dosarelor de autorizare şi reautorizare, a autorizaţiilor eliberate, a retragerilor de autorizaţii în registrul de evidenta a autorizãrii persoanelor juridice şi fizice din punct de vedere al protecţiei muncii, conform modelului prezentat în anexa nr. 4.
(2) Inspectoratul teritorial de munca asigura arhivarea documentaţiei specifice care a stat la baza eliberãrii autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii, inclusiv a revizuirilor, retragerilor şi reautorizarilor.
ART. 10
Prezentele norme metodologice nu se aplica:
a) comercianţilor definiţi conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 76/2001 ;
b) unitãţilor Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului de Interne, Ministerului Justiţiei - Direcţia Generalã a Penitenciarelor, Ministerului Finanţelor Publice - Garda Financiarã, Serviciului Roman de Informaţii, Serviciului de Informaţii Externe, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi Serviciului de Protecţie şi Paza.

ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

Unitatea ................... Nr. de înregistrare la ITM ...../.........

Cãtre
Inspectoratul teritorial de munca
În conformitate cu prevederile <>Legii nr. 90/1996 privind protecţia muncii, republicatã, solicitam acordarea/reînnoirea autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii pentru activitãţile menţionate în declaraţia pe propria rãspundere privind respectarea legislaţiei de protecţia muncii.
Datele de identificare, activitãţile unitãţii şi condiţiile în care se solicita autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii sunt cele menţionate în declaraţia pe propria rãspundere.

Solicitant,
..............................................
(funcţia, numele şi prenumele conducatorului)

ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------

Antetul persoanei juridice sau fizice


DECLARAŢIE
pe propria rãspundere privind respectarea legislaţiei de protecţia muncii

.....(denumirea persoanei juridice sau fizice)..........................., reprezentatã de ............................................................................, în calitate de ........................................................., cu sediul social/adresa în localitatea ......................., str. .................................. nr. ........, bl. ...., sc. ..., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul .........., telefon .../........, fax ................../........., e-mail ......................, persoana juridicã/fizica înfiinţatã prin ................................................., cu forma de proprietate publica/privatã/mixtã, declaram pe propria rãspundere ca activitãţile enumerate mai jos şi pentru care se solicita autorizaţie de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii se vor desfasura în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 90/1996 privind protecţia muncii, republicatã, ale normelor generale de protecţie a muncii, normelor specifice de securitate a muncii, standardelor de securitate şi ale altor reglementãri în vigoare specifice activitãţii desfãşurate.
Numãrul de personal care desfãşoarã activitãţi în sediul social este de ............. .

Activitãţi efectuate:

Codul CAEN Denumirea CAEN
---------- --------------

Activitate principala
......................... ...............................

Alte activitãţi
......................... ...............................
......................... ...............................
......................... ...............................
......................... ...............................

Ne angajãm ca în situaţia în care urmeazã sa efectuam şi alte activitãţi sa solicitam revizuirea autorizaţiei emise şi în situaţia în care vom infiinta subunitati (filiale, sucursale sau puncte de lucru) sa solicitam autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al protecţiei muncii pentru acestea.
În susţinerea celor de mai sus:
I. Declaram ca:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Dacã este cazul,
Condiţii se marcheaza cu
X
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Activitatea de protecţie a muncii este asigurata şi se
desfãşoarã în mod organizat. []
2. Condiţiile pentru instruirea corespunzãtoare în domeniul
protecţiei muncii a participanţilor la procesul de munca
sunt asigurate. []
3. Spaţiul construit este adecvat activitãţilor unitãţii şi
corespunde ca rezistenta reglementãrilor legale în vigoare. []
4. Riscurile de accidentare sau de imbolnavire profesionalã
generate de activitãţile desfãşurate sunt identificate. []
5. Sunt stabilite mãsurile de apãrare a vieţii, integritãţii
corporale şi sãnãtãţii participanţilor la procesul de munca. []
6. Echipamentele tehnice utilizate în atmosfere normale sunt
certificate din punct de vedere al calitãţii în ceea ce
priveşte securitatea muncii, conform reglementãrilor legale
în vigoare. []
7. Echipamentele tehnice utilizate în atmosfere potenţial
explozive sunt certificate din punct de vedere al calitãţii
în ceea ce priveşte securitatea muncii, conform
reglementãrilor legale în vigoare. []
8. Echipamentele tehnice sunt asigurate corespunzãtor cu
sisteme şi dispozitive de protecţie, cu aparatura de mãsura
şi control. []
9. Locurile de munca sunt dotate cu mijloacele necesare pentru
intervenţie în caz de accidente sau intoxicatii, conform
baremurilor în vigoare. []
10. Concentratiile substanţelor toxice, explozive şi inflamabile
în mediul de lucru sunt controlate periodic. []
11. Personalul este dotat cu echipamentul individual de
protecţie reglementar, necesar pentru protejarea impotriva
tuturor factorilor de risc la care este expus, de calitate
şi de protecţie corespunzãtoare şi certificat conform
reglementãrilor în vigoare. []
12. Este încadrat personalul necesar, calificat şi autorizat
reglementar pentru meserii şi profesii specificate în
normele generale de protecţia muncii. []
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
II. Precizam ca:
1. Riscurile principale de accidentare şi/sau de imbolnavire profesionalã sunt urmãtoarele:
......................................................................
2. Se dispune, dupã caz, de:
- proiectul pentru construcţie şi tehnologie şi/sau Raportul de expertiza nr. ......... data ........................, elaborat de ............................................;
- proiectul de zonare Ex pentru prevenirea exploziilor şi incendiilor în zonele cu atmosfera potenţial exploziva nr. ..................... data .........................., elaborat de ..............................;
- autorizaţia pentru produse şi substanţe toxice conform <>Decretului nr. 466/1979 ;
- autorizaţia pentru materii explozive conform <>Legii nr. 126/1995 , cu modificãrile ulterioare;
- autorizaţia pentru produse de uz fitosanitar conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 4/1995 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 85/1995 .
3. Lista cuprinzând echipamentele tehnice (tip, nr.) sub incidenta ISCIR, cu menţionarea numãrului autorizaţiei şi a datei scadente de verificare.
Întocmitã într-un exemplar, pe propria rãspundere, cunoscând ca falsul în declaraţii este pedepsit de legea penalã.

Semnatura/ştampila

ANEXA 3


la normele metodologice
-----------------------


ROMÂNIA


┌──────┐ MINISTERUL MUNCII ŞI SOLIDARITĂŢII SOCIALE
│ │
│STEMA │ Inspecţia Muncii
│ │ Inspectoratul teritorial de munca
└──────┘
Seria ........ nr. ...........

AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE
din punct de vedere al protecţiei muncii

nr. ............./.............

În baza dispoziţiilor art. 9, ale art. 18 alin. (1) lit. b) şi ale <>art. 20 lit. c) din Legea protecţiei muncii nr. 90/1996 , republicatã, se autorizeaza funcţionarea .............
............................................................................
............................................................................
............................................................................
din localitatea ..........................., str. ........................... nr. ....., sectorul .........., judeţul ................................................., pentru urmãtoarele activitãţi:





┌────┬───────────────┬──────────────────────────┬──────────────────┐
│Nr. │ Codul │ Denumirea activitãţii │ Punctul de lucru │
│crt.│ CAEN │ │ (adresa) │
├────┼───────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
├────┼───────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
├────┼───────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
├────┼───────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
├────┼───────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
├────┼───────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
└────┴───────────────┴──────────────────────────┴──────────────────┘

Inspector-şef,
..........................
L.S.

Data eliberãrii:
ziua ... luna ..... anul .....



(verso)

Reautorizari (La modificarea condiţiilor iniţiale se reautorizeaza unitatea.)



┌───────────────────────┐
│ │
│ │
│Anul ........... │
│ │
│Inspector-şef, │
│.............. │
│ │
│ │
│ L.S. │
│ │
│ │
└───────────────────────┘





ANEXA 4


la normele metodologice
-----------------------

MINISTERUL MUNCII ŞI SOLIDARITĂŢII SOCIALE
Inspecţia muncii
Inspectoratul teritorial de munca


REGISTRUL DE EVIDENTA
a autorizãrii persoanelor juridice şi fizice din punct de vedere
al protecţiei muncii


┌────┬─────────┬────┬───────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┐
│Nr. │Denumirea│Se- │Numãrul│ Data │Speci-│ Data │ Felul│ Data │ Data │Obser-│
│crt.│solicitan│diul│ de │depune│ficul │elibe-│autori│retra-│reauto│vatii │
│ │ tului │ │ sala- │rii │activi│rarii │zatiei│gerii │riza- │ │
│ │ │ │ riati │docu- │tatii │autori│ │autori│rii │ │
│ │ │ │ │menta-│ │zatiei│ │zatiei│ │ │
│ │ │ │ │tiei │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────┼────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
├────┼─────────┼────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
├────┼─────────┼────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
├────┼─────────┼────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
├────┼─────────┼────┼───────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
└────┴─────────┴────┴───────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┘


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016