Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 1 aprilie 2004  de aplicare a   Ordonantei Guvernului nr. 50/2000 privind masurile de colaborare dintre Ministerul Sanatatii si Familiei si autoritatile administratiei publice locale in aplicarea reglementarilor din domeniul sanatatii publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 1 aprilie 2004 de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 50/2000 privind masurile de colaborare dintre Ministerul Sanatatii si Familiei si autoritatile administratiei publice locale in aplicarea reglementarilor din domeniul sanatatii publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 337 din 19 aprilie 2004

ART. 1
Colaborarea dintre Ministerul Sãnãtãţii şi autoritãţile administraţiei publice locale în domeniul evaluãrii stãrii de sãnãtate a populaţiei în relaţie cu factorii de mediu se realizeazã astfel:
a) direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale organizeazã şi coordoneazã activitatea de monitorizare a stãrii de sãnãtate a populaţiei în relaţie cu factorii de risc din mediu; informeazã autoritãţile administraţiei publice locale cu privire la principalele riscuri de mediu pentru starea de sãnãtate, în vederea instituirii mãsurilor corective;
b) autoritãţile administraţiei publice locale asigurã adoptarea şi implementarea programelor locale pentru dezvoltarea reţelelor de canalizare, de colectare a apelor meteorice, de aprovizionare cu apã potabilã, pentru staţii de epurare a apelor uzate ale localitãţilor şi pentru transportul în comun, cu respectarea considerentelor de sãnãtate publicã;
c) direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale şi autoritãţile administraţiei publice locale deruleazã programe complementare şi convergente de promovare a unei atitudini pozitive a comunitãţilor în legãturã cu importanţa protecţiei sãnãtãţii şi mediului.
ART. 2
Colaborarea în domeniul managementului riscurilor pentru sãnãtatea publicã legate de colectarea şi epurarea apelor uzate menajere/industriale cu potenţial toxic se realizeazã dupã cum urmeazã:
a) direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti emit avizul sanitar pentru sistemele de colectare şi epurare a apelor uzate menajere, industriale şi a apelor meteorice, pe baza documentaţiei întocmite de cãtre regiile sau societãţile comerciale de apã şi canalizare locale;
b) autoritãţile administraţiei publice locale vor asigura adoptarea şi aplicarea mãsurilor pentru îndepãrtarea şi epurarea apelor uzate menajere, industriale, a altor ape uzate şi meteorice, astfel încât sã nu se creeze disconfort şi pericol pentru sãnãtatea publicã;
ART. 3
Colaborarea în domeniul elaborãrii planurilor privind managementul deşeurilor în scopul micşorãrii cantitãţii de deşeuri, creşterii gradului de recuperare şi scãderea riscului pentru sãnãtatea populaţiei se realizeazã în urmãtoarele condiţii:
a) autoritãţile administraţiei publice locale, prin planurile de salubrizare a teritoriului, asigurarea organizãrii şi controlului colectãrii, îndepãrtãrii şi neutralizãrii deşeurilor menajere şi stradale şi prin deciziile adoptate în domeniu, încurajeazã colectarea selectivã şi reciclarea acestora;
b) direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale emit avizul sanitar pentru depozitele de deşeuri, iar prin acţiunile de informare şi educare a populaţiei reduc riscul pentru sãnãtate generat de colectarea, manipularea, transportul şi depozitarea deşeurilor.
ART. 4
Colaborarea în domeniul privind dezinsecţia şi deratizarea în teritoriul administrativ respectiv se realizeazã astfel:
a) direcţiile de sãnãtate publicã teritorialã constituie partenerul tehnic de colaborare al autoritãţilor administraţiei publice locale pentru acţiunile de dezinsecţie şi deratizare în teritoriul administrativ;
b) autoritãţile administraţiei publice locale asigurã organizarea de acţiuni de dezinsecţie şi deratizare pe domeniul public, pentru combaterea ţânţarilor, a muştelor sinantrope şi a rozãtoarelor sinantrope, cel puţin o datã pe an sau la cererea expresã a direcţiei de sãnãtate publicã, în cazul când se constatã o infestare care pune în pericol sãnãtatea publicã.
ART. 5
Colaborarea în domeniul privind managementul riscurilor pentru sãnãtatea publicã legate de animale în zona urbanã se realizeazã în urmãtoarele condiţii:
a) direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale asigurã organizarea şi întreţinerea, conform legii, a centrelor de vaccinãri antirabice, aprovizionarea acestora cu cantitãţi suficiente de vaccin, precum şi evaluarea morbiditãţii infecto-contagioase determinate de prezenţa animalelor în habitatul uman;
b) autoritãţile administraţiei publice locale adoptã, în condiţiile legii, mãsuri de reducere a numãrului câinilor comunitari.
ART. 6
Colaborarea în domeniul privind controlul respectãrii normelor de igienã se realizeazã dupã cum urmeazã:
a) direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale realizeazã verificarea respectãrii legislaţiei sanitare în vigoare în domeniul sãnãtãţii publice şi informeazã autoritãţile administraţiei publice locale cu privire la rezultatele controalelor;
b) autoritãţile administraţiei publice locale utilizeazã rezultatele controalelor, prin adoptarea de mãsuri adecvate pentru remedierea deficienţelor constatate.
ART. 7
Colaborarea în domeniul privind monitorizarea funcţionãrii târgurilor, pieţelor, oboarelor şi parcurilor de distracţii constã în:
a) direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale avizeazã amplasarea târgurilor, pieţelor, oboarelor şi parcurilor de distracţii, precum şi controlul aplicãrii legislaţiei din domeniul sãnãtãţii publice în aceste obiective;
b) autoritãţile administraţiei publice locale elaboreazã planuri de mãsuri pentru amenajarea şi întreţinerea târgurilor, pieţelor, oboarelor şi parcurilor de distracţii din teritoriul propriu.
ART. 8
Colaborarea în domeniul privind organizarea, conducerea şi coordonarea pregãtirii reţelei sanitare pentru asistenţa sanitarã în caz de dezastre, epidemii şi situaţii deosebite se realizeazã astfel:
a) direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale elaboreazã şi implementeazã planuri de intervenţie a reţelei sanitare în situaţii de urgenţã şi în cazuri de dezastre naturale sau artificiale, în izbucniri epidemice spontane sau provocate, precum şi în situaţii deosebite produse de accidente sau incidente care genereazã contaminarea biologicã, chimicã sau radioactivã sau rãnirea unor grupuri de populaţie;
b) autoritãţile administraţiei publice locale colaboreazã cu autoritãţile teritoriale de sãnãtate publicã şi celelalte autoritãţi teritoriale responsabile în pregãtirea şi informarea populaţiei, cu privire la inducerea unui comportament responsabil în situaţii de urgenţã.
ART. 9
Colaborarea în domeniul privind procesul de avizare a funcţionãrii activitãţilor cu impact asupra sãnãtãţii publice se realizeazã prin direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale, care acordã consultanţã de specialitate pentru proiectele de interes local supuse procesului de avizare şi autorizare sanitarã.
ART. 10
Colaborarea în domeniul privind evaluarea riscurilor reprezentate de locurile de agrement amenajate sau neamenajate, precum: ştranduri, bazine naturale şi altele, se realizeazã în urmãtoarele condiţii:
a) direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale emit autorizaţia sanitarã, supravegheazã şi controleazã respectarea normelor de igienã în locurile de agrement amenajate şi informeazã populaţia şi autoritãţile administraţiei publice locale privind riscurile existente pentru sãnãtatea publicã;
b) autoritãţile administraţiei publice locale ţin evidenţa locurilor de agrement amenajate şi neamenajate şi pun în aplicare mãsurile de reducere a riscurilor pentru sãnãtate propuse de cãtre partenerii din structurile de sãnãtate publicã.
ART. 11
Colaborarea în domeniul supravegherii efectuãrii lucrãrilor necesare pentru obţinerea avizului sanitar de funcţionare de cãtre unitãţile sanitare locale se realizeazã astfel:
a) direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale evalueazã anual unitãţile sanitare în scopul eliberãrii autorizaţiei sanitare de funcţionare şi acordã asistenţa tehnicã la întocmirea dosarului de autorizare şi a planului de conformare;
b) autoritãţile administraţiei publice locale contribuie la finanţarea lucrãrilor de extindere, consolidare, reparaţii şi amenajare, în limita sumelor alocate prin bugetele locale, conform unui program comun în care se vor include obiectivele ce trebuie atinse, metodele de atingere a acestor obiective, finanţarea fiecãrui obiectiv în parte, termene de realizare, responsabilitãţile fiecãrei pãrţi participante, modul de urmãrire şi de raportare a realizãrii lucrãrilor conform planului de conformare.
ART. 12
Colaborarea în domeniul privind realizarea de investiţii, consolidãri, respectiv reparaţii comune pentru spitale şi unitãţi sanitare, se realizeazã astfel: direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale consiliazã autoritãţile administraţiei publice judeţene şi locale şi în ceea ce priveşte stabilirea prioritãţilor în investiţiile pentru spitale şi unitãţi sanitare, avansate de conducerile unitãţilor sanitare publice.
ART. 13
Colaborarea în domeniul privind elaborarea şi implementarea planurilor locale de acţiune pentru sãnãtate în relaţie cu mediul se realizeazã dupã cum urmeazã:
a) direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale coordoneazã activitatea de elaborare şi implementare a planurilor locale de acţiune pentru sãnãtate şi mediu la nivel judeţean şi al municipiului Bucureşti, în colaborare cu autoritãţile locale de mediu, autoritãţile administraţiei publice locale şi reprezentanţii societãţii civile. Elaborarea planurilor locale de acţiune pentru sãnãtate în relaţie cu mediul (PLASM) se face ţinându-se cont de obiectivele şi acţiunile Planului Naţional de Acţiune pentru Sãnãtate şi Mediu (PNASM) şi în conformitate cu prioritãţile locale;
b) autoritãţile administraţiei publice locale vor aproba, prin hotãrâre, PLASM, în vederea implementãrii PLASM şi a integrãrii prioritãţilor acestora în planurile proprii.
ART. 14
Colaborarea în domeniul privind elaborarea şi implementarea Agendei locale 21 se realizeazã în urmãtoarele condiţii:
a) direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale participã la activitatea de elaborare şi implementare a Agendei locale 21, principalul instrument de planificare a dezvoltãrii durabile la nivel local;
b) autoritãţile administraţiei publice locale vor asigura integrarea prioritãţilor sãnãtãţii publice în alocarea resurselor locale.
ART. 15
Colaborarea în domeniul privind avizarea planurilor de dezvoltare regionalã şi a celor urbanistice se realizeazã astfel:
a) direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale avizeazã şi acordã consultanţã la întocmirea planurilor şi programelor de dezvoltare regionalã şi urbanistice;
b) autoritãţile administraţiei publice locale vor ţine seama, în elaborarea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism ale localitãţilor, precum şi a programelor de dezvoltare urbanisticã a localitãţilor, de prevederile reglementãrilor şi de situaţia specificã în domeniul sãnãtãţii publice.
ART. 16
Colaborarea în domeniul privind elaborarea Raportului stãrii de sãnãtate a populaţiei se realizeazã dupã cum urmeazã:
a) direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale întocmesc anual Raportul stãrii de sãnãtate a populaţiei din teritoriu şi îl înainteazã spre informare autoritãţilor administraţiei publice locale;
b) autoritãţile administraţiei publice locale vor adopta şi vor susţine mãsurile necesare pentru îmbunãtãţirea condiţiilor de mediu, de igienã comunalã şi a unitãţilor sanitare şi de învãţãmânt din teritoriu.
ART. 17
Colaborarea în domeniul informãrii publicului privind starea sãnãtãţii în relaţie cu factorii de mediu se realizeazã în urmãtoarele condiţii:
a) direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale planificã periodic realizarea de comunicãri atât cu reprezentanţii mass-media, cât şi cu reprezentanţii societãţii civile în scopul informãrii populaţiei privind starea de sãnãtate în relaţie cu factorii de mediu;
b) autoritãţile administraţiei publice locale asigurã informarea şi avertizarea populaţiei privind calitatea factorilor de mediu şi adoptã mãsurile de prevenire a îmbolnãvirilor, recomandate de autoritatea de sãnãtate publicã.
ART. 18
Colaborarea în domeniul informãrii şi implicarea comunitãţii locale în activitãţile de prevenire a îmbolnãvirilor şi de promovare a sãnãtãţii se realizeazã prin direcţiile de sãnãtate publicã teritoriale, care elaboreazã, în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale, programe comune şi complementare de informare, educare şi implicare a comunitãţilor locale în activitãţile de prevenire a îmbolnãvirilor şi de promovare a sãnãtãţii.

_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016