Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 7 aprilie 2005  de aplicare a prevederilor referitoare la stabilirea pensiilor de serviciu din   Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 7 aprilie 2005 de aplicare a prevederilor referitoare la stabilirea pensiilor de serviciu din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 331 din 20 aprilie 2005

ART. 1
Pensia de serviciu se acordã, la cerere, la data îndeplinirii condiţiilor de pensie pentru limitã de vârstã, prevãzute de <>Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, denumitã în continuare lege.
ART. 2
(1) Beneficiazã de pensia de serviciu reglementatã de lege personalul auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, prevãzut la art. 3 alin. (1) din lege, format din grefieri, grefieri statisticieni, grefieri documentarişti, grefieri arhivari, informaticieni, registratori.
(2) Beneficiazã de pensia de serviciu, potrivit art. 68 din lege, şi persoanele cu funcţii de agent procedural sau aprod, conexe personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, prevãzute la art. 3 alin. (3) din lege, precum şi tehnicienii criminalişti din cadrul parchetelor de pe lângã instanţele judecãtoreşti, asimilaţi grefierilor, potrivit art. 91 alin. (2) din lege.
ART. 3
(1) Constituie vechime în funcţie perioada cât personalul auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea:
a) a îndeplinit funcţia de grefier, grefier statistician, grefier documentarist, grefier arhivar, informatician, registrator, agent procedural sau aprod;
b) a exercitat funcţii de natura celor prevãzute la lit. a) în cadrul Curţii Constituţionale sau în cadrul fostelor structuri jurisdicţionale ale Curţii de Conturi;
c) a exercitat funcţia de tehnician criminalist în cadrul parchetelor de pe lângã instanţele judecãtoreşti;
d) a îndeplinit funcţia de secretar de procuraturã, secretar-dactilograf, dactilograf, precum şi secretar la fostele arbitraje de stat sau departamentale.
(2) Pentru informaticieni, constituie vechime în specialitate şi perioadele lucrate în acelaşi domeniu, în alte unitãţi.
(3) La calculul vechimii în specialitate se cumuleazã perioadele în care personalul auxiliar a desfãşurat activitate în funcţiile prevãzute la alin. (1) şi (2).
(4) În sensul prezentelor norme, noţiunea de "vechime în funcţie" prevãzutã la art. 68 din lege şi noţiunea de "vechime în specialitate" prevãzutã la art. 93 din lege au acelaşi înţeles.
ART. 4
Beneficiazã de pensie de serviciu urmãtoarele persoane:
a) care la data solicitãrii pensiei de serviciu au calitatea de personal auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea şi au o vechime de cel puţin 25 de ani în funcţie;
b) care la data solicitãrii pensiei de serviciu au calitatea de personal auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea şi au o vechime în funcţie între 20 şi 25 de ani;
c) pensionate anterior datei de 1 ianuarie 2005, care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii: sunt beneficiare ale pensiei pentru limitã de vârstã, au o vechime în funcţie de cel puţin 20 de ani şi la data pensionãrii aveau calitatea de personal auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea.
ART. 5
La calculul pensiei de serviciu, vechimile în funcţie mai mici de un an, realizate peste necesarul stabilit de lege, nu se iau în considerare.
ART. 6
(1) Cuantumul pensiei de serviciu, stabilitã în condiţiile art. 68 alin. (1) din lege, se majoreazã cu 1% din venit pentru fiecare an în plus peste vechimea în funcţie de 25 de ani, prevãzutã de lege, fãrã a se putea depãşi venitul brut avut la data pensionãrii.
(2) Cuantumul pensiei de serviciu, stabilitã în condiţiile art. 68 alin. (1) din lege, se diminueazã cu 1% pentru fiecare an în minus faţã de vechimea în funcţie de 25 de ani, prevãzutã de lege.
ART. 7
Pensia de urmaş se calculeazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, din pensia de serviciu aflatã în platã sau la care ar fi avut dreptul în condiţiile art. 68 din lege susţinãtorul decedat.
ART. 8
(1) Cuantumul pensiei de urmaş se stabileşte prin aplicarea procentelor prevãzute la <>art. 71 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în funcţie de numãrul urmaşilor îndreptãţiţi, asupra cuantumului pensiei de serviciu.
(2) Partea din pensia de urmaş stabilitã din pensia de serviciu care depãşeşte nivelul pensiei de urmaş, calculatã din pensia pentru limitã de vârstã cuvenitã titularului din sistemul public, se suportã din bugetul de stat.
ART. 9
Pensiile de urmaş calculate conform prevederilor art. 8 se actualizeazã în raport cu salariul de bazã brut al categoriilor de personal auxiliar în activitate.
ART. 10
Drepturile de pensie de urmaş stabilite ca urmare a opţiunii de trecere de la pensia proprie din sistemul public la pensia de urmaş stabilitã din pensia de serviciu a titularului decedat se cuvin şi se acordã începând cu luna urmãtoare depunerii cererii.
ART. 11
În vederea stabilirii pensiei de serviciu, dosarul de pensie trebuie sã cuprindã:
a) actele necesare stabilirii pensiei conform prevederilor <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzute în Normele de aplicare a prevederilor <>Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aprobate prin <>Ordinul ministrului muncii şi solidaritãţii sociale nr. 340/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) adeverinţa prevãzutã în anexa nr. 1, întocmitã de ultima unitate angajatoare, care cuprinde vechimea în funcţie şi venitul brut realizat în ultima lunã de activitate anterioarã datei pensionãrii.
ART. 12
Stabilirea, actualizarea, recalcularea şi plata pensiilor de serviciu se efectueazã de cãtre casele teritoriale de pensii.
ART. 13
Pensia de serviciu se acordã la cererea persoanei îndreptãţite, a mandatarului desemnat de acesta cu procurã specialã, a tutorelui sau a curatorului acesteia.
ART. 14
(1) Cererea de înscriere la pensie, însoţitã de documentaţia de pensionare şi adeverinţa prevãzutã în anexa nr. 1, se depune la casa teritorialã de pensii în raza cãreia îşi are domiciliul persoana îndreptãţitã, care calculeazã atât pensia din sistemul public, stabilitã conform <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cât şi pensia de serviciu stabilitã potrivit prevederilor legii.
(2) Pensia care se achitã titularului este pensia cea mai avantajoasã.
ART. 15
Pensia de serviciu pentru persoanele prevãzute la art. 4 lit. c) se acordã la cererea titularului, însoţitã de adeverinţa întocmitã conform anexei nr. 2.
ART. 16
(1) Drepturile de pensie de serviciu se stabilesc şi se plãtesc în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel:
a) de la data îndeplinirii condiţiilor de pensionare sau de la data solicitãrii, dacã cererea a fost depusã în termen de 30 de zile, respectiv 90 de zile în perioada eşalonãrii vârstelor standard de pensionare şi a stagiilor de cotizare, de la aceastã datã;
b) de la data depunerii cererii, dacã cererea a fost depusã cu depãşirea termenului prevãzut la lit. a).
(2) Pentru persoanele menţionate la art. 4 lit. c), termenul prevãzut la alin. (1) lit. a) se calculeazã de la data de 1 ianuarie 2005, data intrãrii în vigoare a legii.
ART. 17
Casa teritorialã de pensii emite o singurã decizie de pensie în care se înscriu distinct cuantumurile celor douã categorii de pensii, pensia din sistemul public, respectiv pensia de serviciu, precum şi diferenţa dintre cele douã pensii care se suportã de la bugetul de stat. Aceastã diferenţã se evidenţiazã distinct şi în fişa pentru evidenţa drepturilor bãneşti ale pensionarului.
ART. 18
În aplicarea prevederilor art. 68 alin. (7) din lege privind actualizarea pensiei de serviciu, se stabileşte urmãtoarea procedurã:
a) Consiliul Superior al Magistraturii, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Parchetul Naţional Anticorupţie şi Ministerul Justiţiei informeazã în scris Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale ori de câte ori are loc o majorare a salariilor lunare de bazã ale personalului auxiliar aflat în activitate şi solicitã lista persoanelor care beneficiazã de pensie de serviciu;
b) Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale transmite instituţiilor prevãzute la lit. a) listele cu titularii pensiilor de serviciu, aflate în platã;
c) instituţiile prevãzute la lit. a) transmit Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale adeverinţe nominale întocmite conform anexei nr. 3 cu datele necesare actualizãrii pensiilor de serviciu. Acestea se comunicã caselor teritoriale de pensii în vederea actualizãrii.
ART. 19
La fiecare actualizare a pensiilor de serviciu, casele teritoriale de pensii emit o nouã decizie de pensie, pe baza adeverinţelor întocmite şi comunicate de instituţiile prevãzute la art. 18 lit. a). Noua decizie de pensie, însoţitã de o copie a adeverinţei în baza cãreia s-a efectuat actualizarea, se comunicã pensionarului.
ART. 20
Rãspunderea cu privire la stabilirea venitului brut realizat, pe baza cãruia se stabileşte, se actualizeazã sau se recalculeazã pensia de serviciu, dupã caz, şi a vechimii în specialitate revine instituţiei care elibereazã adeverinţele prevãzute în anexele nr. 1-5.
ART. 21
Pensia de invaliditate, pensia anticipatã şi pensia anticipatã parţialã, pentru personalul prevãzut în prezentele norme, se stabilesc şi se acordã numai în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 22
Perioadele asimilate prevãzute la <>art. 38 alin. (1) lit. b) şi c) din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi perioadele în care asiguratul a beneficiat de pensie de invaliditate nu constituie vechime în specialitate şi nu pot fi valorificate la stabilirea pensiei de serviciu.
ART. 23
Pensia de serviciu se acordã, la cerere, beneficiarului unei pensii de invaliditate, la împlinirea vârstei standard sau a vârstei standard reduse pentru obţinerea pensiei pentru limitã de vârstã, conform <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 24
La recalcularea pensiilor de serviciu în condiţiile <>art. 95 din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se are în vedere venitul brut realizat în ultima lunã de activitate sau, dupã caz, venitul brut actualizat, dacã beneficiarul a desfãşurat, dupã pensionare, activitate de personal auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea, comunicat prin adeverinţa prevãzutã în anexa nr. 4.
ART. 25
La recalcularea pensiilor de serviciu în condiţiile <>art. 169 din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se are în vedere venitul brut avut în ultima lunã de activitate dinaintea pensionãrii, dupã caz, actualizat, comunicat prin adeverinţa prevãzutã în anexa nr. 5.
ART. 26
Dacã vechimea în funcţie se obţine din însumarea unor perioade realizate în sisteme de asigurãri sociale diferite, respectiv sistemul public, sistemul militar, care, potrivit legii, constituie vechime în specialitate, pensia de serviciu se acordã persoanei îndreptãţite, la cererea acesteia, numai de un singur sistem. În acest caz, în vederea evitãrii unor eventuale fraude, instituţia care stabileşte şi plãteşte drepturile de pensie de serviciu înştiinţeazã despre acest fapt celelalte sisteme în care beneficiarul a realizat stagii de cotizare sau vechime în serviciu.
ART. 27
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme.

ANEXA 1


────────
la norme
────────

Denumirea unitãţii ............................
Localitatea ...................................
Judeţul/Sectorul ..............................
Telefon .......................................
Nr. .........../...............................

ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului auxiliar, conform <>Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea





Se adevereşte prin prezenta cã domnul/doamna ........., domiciliat/
domiciliatã în ........, str. ....... nr. ...., bl. ...., sc. ....,
ap. ..., sectorul ...., judeţul ......, act de identitate .........
seria .... nr. ....., CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, îndeplineşte
condiţiile prevãzute la art. 68 alin. (1)-(3), art. 91 alin. (2) şi
<>art. 93 alin. (2) din Legea nr. 567/2004 , pentru acordarea pensiei
de serviciu.
Funcţia la data pensionãrii ....................................... .
Vârsta la data pensionãrii (ani, luni): ........................... .

┌───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│ Vechimea în specialitate (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ Venitul brut realizat în ultima lunã de activitate pe│ │
│ baza cãruia se stabileşte pensia de serviciu (lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în
prezenta adeverinţã.

Conducãtorul unitãţii, Direcţia (Serviciul)
...................... cu atribuţii de salarizare personal
Director (Şef serviciu),
....................................

Subsemnatul .....................................................
sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care
corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Data ............................
Semnãtura B.I./C.I. seria ...... nr. ........
Eliberat/eliberatã la data de ...............
de ..........................................



ANEXA 2


────────
la norme
────────

Denumirea unitãţii ....................................
Localitatea ...........................................
Judeţul/Sectorul ......................................
Telefon ...............................................
Nr. ................../................................

ADEVERINŢĂ*)
pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului auxiliar, conform <>Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea





Se adevereşte prin prezenta cã domnul/doamna ........., domiciliat/
domiciliatã în ........, str. ........ nr. ..., bl. ..., sc. ....,
ap. ...., sectorul ....., judeţul ......., act de identitate ......
seria ..... nr. ...., CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, având
Decizia de pensie nr. ...... din .............., îndeplineşte
condiţiile prevãzute la <>art. 68 alin. (4) din Legea nr. 567/2004 ,
pentru acordarea pensiei de serviciu.
Funcţia la data pensionãrii: .....................................

┌───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│ Vechimea în specialitate (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ Venitul brut realizat pe baza cãruia │ │
│ se stabileşte pensia de serviciu (lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în
prezenta adeverinţã.

Conducãtorul unitãţii, Direcţia (Serviciul)
..................... cu atribuţii de salarizare personal
Director (Şef serviciu),
...................................

Subsemnatul ..................................... sunt de acord cu
înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura Data ......................................
B.I./C.I. seria ...... nr. ................
Eliberat/eliberatã la data de .............
de ........................................
__________
*) Se elibereazã beneficiarilor prevãzuţi la art. 4 lit. c) din
prezentele norme.



ANEXA 3


────────
la norme
──────────

Denumirea unitãţii ...............................
Localitatea ......................................
Judeţul/Sectorul .................................
Telefon ..........................................
Nr. ....................../.......................

ADEVERINŢĂ
pentru actualizarea pensiei de serviciu a personalului auxiliar, conform <>Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea





Se adevereşte prin prezenta cã domnul/doamna ...................,
act de identitate ........... seria ....... nr. ................,
CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, având Decizia de pensie
nr. ........ din ......., îndeplineşte condiţiile prevãzute de
<>Legea nr. 567/2004 , pentru actualizarea pensiei de serviciu,
începând cu data de .......................................... .
Funcţia la data pensionãrii: ...................................

┌───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│ Venitul brut realizat pe baza cãruia │ │
│ se actualizeazã pensia de serviciu (lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în
prezenta adeverinţã.

Conducãtorul unitãţii, Direcţia (Serviciu)
..................... cu atribuţii de salarizare personal
Director (Şef serviciu),
...................................



ANEXA 4


────────
la norme
──────────

Denumirea unitãţii ....................................
Localitatea ...........................................
Judeţul/Sectorul ......................................
Telefon ...............................................
Nr. ................/..................................

ADEVERINŢĂ
pentru recalcularea pensiei de serviciu, prin valorificarea perioadelor realizate dupã pensionare, a personalului auxiliar, conform <>Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea

Se adevereşte prin prezenta cã domnul/doamna ....................,
domiciliat/domiciliatã în ................, str. .................
nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ....., sectorul .......,
judeţul ........., act de identitate ........ seria ..... nr. ...,
CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, având Decizia de pensie
nr. ......... din ................., îndeplineşte condiţiile pentru
recalcularea pensiei de serviciu, conform <>Legii nr. 567/2004 .
Funcţia la data recalculãrii: .....................................
Vârsta la data recalculãrii (ani, luni) ...........................

┌───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│ Vechimea în specialitate (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ Venitul brut realizat pe baza cãruia │ │
│ se recalculeazã pensia de serviciu (lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în
prezenta adeverinţã.

Conducãtorul unitãţii, Direcţia (Serviciul)
....................... cu atribuţii de salarizare personal
Director (Şef serviciu),
...................................

Subsemnatul ............. sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta
adeverinţã, care corespund realitãţii.

Semnãtura Data ................................
............. B.I./C.I. seria ...... nr. ..........
Eliberat/eliberatã la data de .......
de ..................................


ANEXA 5
────────
la norme
──────────

Denumirea unitãţii ................................
Localitatea .......................................
Judeţul/Sectorul ..................................
Telefon ...........................................
Nr. ................./.............................

ADEVERINŢĂ
pentru recalcularea pensiei de serviciu, cu perioade nevalorificate la calculul iniţial, a personalului auxiliar, conform <>Legii nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecãtoreşti şi al parchetelor de pe lângã acestea





Se adevereşte prin prezenta cã domnul/doamna ...................,
domiciliat/domiciliatã în .........., str. ........... nr. .....,
bl. ....., sc. ......, ap. ...., sectorul ......, judeţul ......,
act de identitate ...... seria ...... nr. .........
CNP: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, având Decizia de pensie
nr. ....... din ......, îndeplineşte condiţiile pentru recalcularea
pensiei de serviciu conform <>Legii nr. 567/2004 .
Funcţia la data pensionãrii: ...........................................
Vârsta la data recalculãrii (ani, luni): ...............................

┌───────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│ Vechimea în specialitate (ani, luni) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ Venitul brut realizat pe baza cãruia │ │
│ se recalculeazã pensia de serviciu (lei) │ │
└───────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în
prezenta adeverinţã.

Conducãtorul unitãţii, Direcţia (Serviciul)
..................... cu atribuţii de salarizare personal
Director (Şef serviciu),
..................................

Subsemnatul ............. sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta
adeverinţã, care corespund realitãţii.

Semnãtura Data .....................................
........... B.I./C.I. seria ........... nr. ..........
Eliberat/eliberatã la data de ............
de .......................................


________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016