Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 6 aprilie 1993  de experimentare a asistentei medicale in cadrul reformei serviciilor de sanatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 6 aprilie 1993 de experimentare a asistentei medicale in cadrul reformei serviciilor de sanatate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 90 din 12 mai 1993

Reconsiderarea asistenţei medicale în cadrul organizãrii generale a asistenţei medicale în România în etapa trecerii la economia de piata şi asigurarea protecţiei sociale se vor face pe baza principiilor privind echitatea, accesibilitatea, acceptabilitatea socialã, libera alegere a medicului, constituirea unui sistem coerent mixt public-privat, monitorizarea şi evaluarea performantelor calitãţii ingrijirilor medicale.
În acest scop se emit urmãtoarele norme:
A. În domeniul asistenţei medicale primare:
1. Asistenta medicalã primara se asigura prin dispensare medicale, centre de sãnãtate şi centre de investigaţii şi tratament.
2. Dispensarul medical asigura asistenta medicalã primara şi funcţioneazã în comune, oraşe şi municipii, asigurind activitãţile profilactice şi curative populaţiei din teritoriul arondat, potrivit competentelor şi atribuţiilor stabilite de Ministerul Sãnãtãţii.
3. În cadrul dispensarelor medicale sînt încadraţi medici, personal mediu şi auxiliar sanitar, în limita numãrului de posturi stabilit de Ministerul Sãnãtãţii.
4. Coordonarea activitãţii de asistenta medicalã primara pe un teritoriu dat (cca 10-15 dispensare medicale în raport de dispersie, distanta etc.) se va asigura de cãtre centrul de sãnãtate. Centrele de sãnãtate se organizeazã ca instituţii publice cu personalitate juridicã, pe structura unuia dintre dispensarele medicale în subordinea direcţiei sanitare, şi au ca sarcini îndrumarea şi controlul de specialitate, finanţarea şi administrarea dispensarelor medicale componente.
5. Pînã la înfiinţarea şi organizarea centrelor de sãnãtate în structura cãrora vor funcţiona dispensarele medicale în care se face experimentul, acestea trec în subordinea direcţiilor sanitare judeţene, care vor asigura finanţarea, dotarea, funcţionarea acestora şi încadrarea personalului, tinindu-se seama de normele privind acreditarea unitãţilor şi personalului sanitar, stabilite de Ministerul Sãnãtãţii.
6. În acţiunea de experimentare a activitãţii de asistenta medicalã primara, organele administraţiei publice locale au obligaţia de a asigura unitãţilor medicale spaţiul corespunzãtor. Organele administraţiei publice locale vor asigura mijloacele materiale necesare administrãrii, gospodãririi şi finanţãrii serviciilor medicale primare pentru realizarea unei descentralizari şi autonomii efective.
7. Asigurarea activitãţii medicale primare se face prin realizarea pachetului de servicii medicale prestabilite, în funcţie de numãrul de persoane înscrise ca urmare a opţiunii exprimate.
În asigurarea asistenţei medicale primare, populaţia are libertatea de a alege medicul de dispensar pe care îl prefera, iar acordarea asistenţei medicale primare de cãtre medic se face pe baza carnetului de sãnãtate.
8. Ministerul Sãnãtãţii va stabili modul de plata a personalului din unitatea supusã experimentului, ţinînd seama de drepturile salariale prevãzute în reglementãrile în vigoare pentru personalul sanitar şi în raport cu numãrul persoanelor care şi-au depus opţiunea, precum şi în funcţie de serviciile medicale oferite acestora.
9. Se autorizeaza Ministerul Sãnãtãţii ca în localitãţile supuse experimentului sa desfiinteze unele unitãţi medicale, activitatea şi patrimoniul acestora fiind preluate de spitalele în structura cãrora funcţioneazã.
10. Asistenta medicalã ambulatorie de specialitate se va realiza în localitãţile urbane prin înfiinţarea unor centre de investigaţii şi tratament, unitãţi sanitare cu personalitate juridicã, cu personal calificat şi dotare corespunzãtoare, cu aparatura şi mobilier.
B. În domeniul asistenţei medicale secundare
1. Asistenta medicalã secundarã se asigura prin urmãtoarele tipuri de unitãţi sanitare:
- spital de bolnavi acuti;
- spital de bolnavi cronici;
- spital-hotel sanitar pentru bolnavi acuti şi cronici;
- spital de zi;
- secţii medico-sociale pendinte de spitale.
2. Ministerul Sãnãtãţii va stabili, în cadrul experimentului, relaţiile functionale şi de colaborare dintre unitãţile sanitare care asigura asistenta medicalã primara şi asistenta medicalã secundarã (accesul bolnavilor, sistem informaţional, relaţia medic curant - bolnav internat etc.).
C. În domeniul asistenţei medicale de urgenta
1. Reorganizarea unor staţii de salvare prin transformarea formulei de unitate de transport de urgenta în unitate medicalã de intervenţie de urgenta şi transport medical protejat. Experimentarea autonomiei de funcţionare ca unitãţi cu personalitate juridicã.
2. Experimentarea descentralizãrii asistenţei medicale de urgenta în colaborare cu alte instituţii de urgenta (Comandamentul trupelor de pompieri etc)., Ministerul Sãnãtãţii asigurind personalul de specialitate, echipamente şi mijloace de transport specifice.
D. Prevederi comune
1. Pînã la constituirea fondului judeţean de asigurare pentru sãnãtate, Ministerul Sãnãtãţii va lua mãsuri ca unitãţile supuse experimentului sa încheie contracte de management privind ofertele de servicii medicale cu comunitatile locale reprezentate prin organele administraţiei publice locale.
2. Ministerul Sãnãtãţii şi direcţiile sanitare vor lua mãsuri de asigurare a condiţiilor corespunzãtoare de funcţionare a unitãţilor sanitare supuse experimentului.
3. Experimentul se va desfasura în limitele bugetului şi numãrului de personal aprobat.
Personalul disponibilizat ca urmare a experimentului va fi redistribuit în alte unitãţi sanitare.
4. Ministerul Sãnãtãţii va stabili, pentru tipurile de unitãţi supuse experimentului, criteriile de ierarhizare, diferentiere, acreditare, management etc., precum şi urmãtoarele modele de plata a prestaţiilor medicale:
- plata pe caz;
- plata pe act;
- plata în rata fixa;
- plata pe persoana.
5. În cadrul experimentului, Ministerul Sãnãtãţii va negocia cu comunitatile locale reprezentate prin organele administraţiei publice locale, cu alte persoane juridice şi fizice, pentru instituirea unor taxe locale, sponsorizãri, donaţii, în scopul creşterii calitãţii şi operativitatii asistenţei medicale, introducerii autonomiei şi descentralizãrii sistemului sanitar.
6. Experimentele vor fi explicate şi discutate cu personalul sanitar şi cu populaţia, pentru a se evita unele implicaţii nefavorabile de natura sa intirzie reforma.
7. Ministerul Sãnãtãţii poate stabili, pe parcursul aplicãrii experimentului, mãsuri complementare care sa conducã la creşterea operativitatii, calitãţii şi eficientei serviciilor sanitare.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016