Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 31 iulie 2009  privind autorizarea asiguratorilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 31 iulie 2009 privind autorizarea asiguratorilor

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 569 din 14 august 2009
NORME din 31 iulie 2009
privind autorizarea asigurãtorilor
EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURÃRILOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 569 din 14 august 2009


CAP. I
Domeniul de aplicare

ART. 1
Prezentele norme stabilesc, în temeiul prevederilor <>art. 5 lit. b), b^1) şi d) şi ale <>art. 12 şi 12^1 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, condiţiile şi documentele în baza cãrora Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor acordã asigurãtorilor autorizaţia de desfãşurare a activitãţii de asigurare şi condiţiile pe care trebuie sã le îndeplineascã fondatorii şi persoanele semnificative ale asigurãtorilor.
ART. 2
(1) Procesul de autorizare a asigurãtorilor de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor cuprinde douã etape:
a) avizarea prealabilã în vederea înregistrãrii ca asigurãtor la oficiul registrului comerţului;
b) autorizarea funcţionãrii ca asigurãtor, în conformitate cu <>art. 12 alin. (3) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Avizarea prealabilã în vederea înregistrãrii ca asigurãtor la oficiul registrului comerţului nu garanteazã obţinerea autorizaţiei de funcţionare.

CAP. II
Condiţiile de avizare prealabilã în vederea înregistrãrii ca asigurãtor la oficiul registrului comerţului

ART. 3
(1) Denumirea unui asigurãtor trebuie sã conţinã sintagmele "asigurãri", "asigurãri-reasigurãri", dupã caz, sau derivate ale acestora, în limba românã ori într-o limbã de largã circulaţie.
(2) Obiectul de activitate al asigurãtorilor trebuie sã fie unic, conform prevederilor <>art. 12 alin. (4) lit. f) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv asigurãtorul sã exercite exclusiv activitate de asigurare definitã conform prevederilor <>art. 2 pct. 1 din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, mai puţin activitatea de intermediere.
(3) Din studiul de fezabilitate trebuie sã rezulte cã resursele financiare ale asigurãtorului sunt suficiente pentru desfãşurarea activitãţii de asigurare.
(4) Capitalul social vãrsat, reprezentând o sumã cel puţin egalã cu fondul de siguranţã, trebuie sã fie depus în contul unei bãnci autorizate din România, în conformitate cu prevederile <>art. 12 alin. (4) lit. d) şi ale <>art. 16 alin. (4) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Actul constitutiv al asigurãtorului trebuie sã cuprindã numele persoanelor menţionate la art. 6 alin. (1) lit. A. Conducerea executivã a asigurãtorului trebuie sã fie asiguratã de minimum douã persoane sau, dupã caz, de minimum 3 persoane cu atribuţii decizionale, rãspunzãtoare pentru societate, ale cãror semnãturi sunt opozabile terţilor, în condiţiile <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(6) Plata taxei de autorizare trebuie sã se facã în conformitate cu prevederile <>art. 13 alin. (1) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale normelor şi deciziilor emise în aplicarea acesteia.
(7) Sediul social, conducerea executivã şi serviciile administrative trebuie sã fie pe teritoriul României.
ART. 4
Pentru a putea obţine calitatea de acţionar direct şi indirect al asigurãtorului, fondatorii trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã nu fie acţionari, asociaţi sau persoane semnificative ale unui broker de asigurare şi/sau reasigurare, nici ale unui agent de asigurare persoanã juridicã;
b) persoanele juridice sã fie legal constituite;
c) persoanele juridice, de tipul instituţiilor de credit, instituţiilor financiare nebancare sau societãţilor de servicii şi investiţii financiare, sã fie supravegheate de autoritatea competentã din România sau din statul de origine, inclusiv în ceea ce priveşte supravegherea pe bazã consolidatã;
d) persoanele fizice sã nu fi fost condamnate pentru gestiune frauduloasã, abuz de încredere, fals, uz de fals, înşelãciune în dauna avutului particular sau public, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare ori luare de mitã, primire de foloase necuvenite, trafic de influenţã, spãlare de bani, deturnare de fonduri, evaziune fiscalã ori alte fapte de naturã sã conducã la concluzia cã nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sãnãtoase şi prudente a asigurãtorului;
e) sã nu fi fost declaraţi faliţi sau sã nu fi fãcut parte din conducerea unei societãţi comerciale care, dupã încetarea activitãţii sub orice formã, nu şi-a respectat obligaţiile faţã de terţi;
f) persoanele juridice sã dispunã de o situaţie financiarã care sã le permitã onorarea obligaţiilor lor patrimoniale şi care sã asigure premisele pentru susţinerea activitãţii asigurãtorului din surse proprii, în cazul în care situaţia financiarã a acestuia se deterioreazã;
g) sumele destinate participãrii la capitalul social al asigurãtorului nu trebuie sã provinã din împrumuturi, indiferent cu ce titlu, de la alte persoane fizice, persoane fizice autorizate, persoane juridice sau entitãţi fãrã personalitate juridicã, asociaţii, fundaţii, uniuni sau ligi sindicale, cu excepţia sumelor puse la dispoziţia unei filiale de cãtre societatea-mamã, din sursele proprii ale acesteia;
h) persoanele fizice trebuie sã dispunã de venituri care au caracter de continuitate şi care, prin nivelul lor, sã justifice în mod corespunzãtor participaţia la capitalul social al asigurãtorului;
i) persoanele juridice, altele decât cele menţionate la lit. c), sã funcţioneze de minimum 3 ani; în cazul entitãţilor care au fuzionat, una dintre entitãţi sã aibã aceastã perioadã de funcţionare sau, în cazul divizãrii, entitatea care s-a divizat sã îndeplineascã aceastã condiţie.
ART. 5
Nu pot fi fondatori ai asigurãtorului:
a) entitãţile juridice fãrã scop lucrativ sau fãrã scop patrimonial, precum şi cele de tip asociativ sau participativ care nu depun situaţiile financiare conform legislaţiei în vigoare din România sau din statul de origine;
b) persoanele juridice sau alte entitãţi înregistrate în state cu care România nu întreţine relaţii diplomatice sau în jurisdicţii care nu instituie obligativitatea organizãrii şi a evidenţei contabilitãţii şi/sau a publicãrii situaţiilor financiare, evidenţei registrelor comerciale şi/sau care permit pãstrarea anonimatului în ceea ce priveşte identitatea acţionarilor/asociaţilor şi a administratorilor;
c) persoanele care justificã sursa fondurilor prin împrumuturi sau venituri obţinute din activitãţi desfãşurate în statele sau jurisdicţiile prevãzute la lit. b);
d) persoanele sau grupurile de persoane care acţioneazã împreunã, controleazã unul sau mai mulţi asigurãtori şi care vor exercita control asupra asigurãtorului persoanã juridicã românã ce urmeazã a se constitui; grupul de persoane care acţioneazã împreunã reprezintã persoanele care se aflã sub controlul unei persoane fizice sau juridice în situaţiile în care între acestea existã o relaţie de natura celei dintre o societate-mamã şi o filialã a acesteia, astfel cum este aceasta prevãzutã la <>art. 2 lit. B pct. 28 din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau o relaţie similarã, de genul relaţiilor existente între soţi, rude şi afini pânã la gradul al patrulea inclusiv, persoanele şi societãţile aflate sub controlul acestora, o societate, administratorii şi persoanele fizice sau juridice care exercitã controlul asupra acesteia, societãţi aflate sub controlul aceleiaşi ori aceloraşi persoane fizice sau juridice;
e) persoanele respective sau persoanele din grupul care acţioneazã împreunã care în ultimii 10 ani au constituit obiectul unor anchete sau proceduri administrative ori judiciare încheiate cu sancţiuni sau interdicţii.
ART. 6
(1) Persoanele nominalizate la <>art. 2 pct. 11 şi 11^1 din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, trebuie sã respecte urmãtoarele condiţii:
A. membrii consiliului de administraţie sau ai consiliului de supraveghere:
a) sã dea o declaraţie atestatã potrivit legii sau autentificatã de un notar public, în conformitate cu prevederile art. 4 lit. a), d) şi e);
b) sã dispunã de bunã reputaţie, onestitate, probitate moralã şi experienţã profesionalã adecvate naturii, întinderii şi complexitãţii activitãţii asigurãtorului şi responsabilitãţilor încredinţate;
c) sã aibã studii superioare;
d) declaraţie atestatã potrivit legii sau autentificatã de un notar public care sã ateste faptul cã nu au interdicţie sã lucreze în instituţii financiare;
B. conducerea executivã:
a) sã îndeplineascã prevederile lit. A;
b) sã aibã o experienţã de cel puţin 5 ani în domeniul asigurãrilor sau de 7 ani în domeniul financiar-bancar, din care cel puţin 3 ani, respectiv 5 ani, într-o funcţie de conducere în aceste domenii;
c) sã nu aibã aceastã calitate la altã persoanã juridicã, românã sau strãinã, pe toatã perioada deţinerii acestei funcţii la asigurãtor;
d) cel puţin unul dintre directori, respectiv dintre membrii directoratului, trebuie sã cunoascã limba românã.
(2) Responsabilitãţile menţionate la lit. A şi B pot fi îndeplinite numai de cãtre persoane fizice.
(3) Persoanele menţionate la alin. (1) trebuie sã fie numite respectându-se prevederile <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 7
(1) Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor evalueazã, pentru fiecare persoanã nominalizatã la <>art. 2 pct. 11 şi 11^1 din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã sunt îndeplinite cerinţele prevãzute la art. 6, luând în considerare informaţiile legate de activitatea, experienţa şi reputaţia persoanei în cauzã, precum şi orice alte circumstanţe relevante.
(2) În sensul prevederilor alin. (1) vor fi avute în vedere, pentru ultimii 10 ani, în mãsura în care prezintã relevanţã, situaţii cum ar fi:
a) persoana a fost sancţionatã sau i s-a refuzat sau retras o autorizaţie sau aprobare, de cãtre o autoritate competentã de reglementare şi supraveghere, din România sau strãinãtate, ori s-a aflat în altã situaţie care prin aspectele relevante ar putea avea efecte negative asupra imaginii asigurãtorului la care persoana în cauzã este nominalizatã sã exercite responsabilitãţi de administrare şi/sau de conducere;
b) persoana a fost sancţionatã deoarece a exercitat, fãrã aprobarea autoritãţii menţionate la lit. a), o funcţie pentru care, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile, era prevãzutã obligativitatea obţinerii unei astfel de aprobãri;
c) în exercitarea unei funcţii de administrare şi/sau de conducere a unui asigurãtor ori intermediar în asigurãri şi/sau în reasigurãri, persoanã juridicã românã, sau a unei sucursale a unui asigurãtor ori intermediar în asigurãri şi/sau în reasigurãri strãin, persoana nu şi-a asumat responsabilitãţile decurgând din aceastã calitate ori a participat la adoptarea şi/sau aplicarea unor decizii privind activitatea acestuia, prin care s-a urmãrit satisfacerea unor interese individuale ori de grup;
d) în exercitarea unei funcţii de administrare şi/sau de conducere a unui asigurãtor ori intermediar în asigurãri şi/sau în reasigurãri persoanã juridicã românã, sau a unei sucursale a unui asigurãtor ori intermediar în asigurãri şi/sau reasigurãri român/strãin, persoana se aflã ori s-a aflat în conflict cu acesta;
e) în perioada în care persoana a exercitat funcţia de administrare şi/sau de conducere la un intermediar în asigurãri şi/sau în reasigurãri, s-au încãlcat în mod repetat contractele de asigurare sau reasigurare prin nedepunerea la un asigurãtor sau un reasigurãtor a sumelor încasate cu titlu de prime de asigurare sau de reasigurare;
f) în perioada în care persoana a exercitat o funcţie de administrare şi/sau de conducere la un asigurãtor, ca urmare a activitãţii desfãşurate, s-a înregistrat o evoluţie necorespunzãtoare a situaţiei financiare a asigurãtorului sau acesta a fãcut obiectul unor proceduri de redresare financiarã pe bazã de plan sau prin administrare specialã ori al altor mãsuri similare instituite de autoritatea competentã;
g) entitãţile la care persoana respectivã exercitã sau a exercitat responsabilitãţi de administrare şi/sau de conducere ori la care este sau a fost acţionar semnificativ ori asociat au fost supuse vreunei sancţiuni dispuse de o autoritate din România sau din strãinãtate, însãrcinatã cu supravegherea în domeniul asigurãrilor ori financiar-bancar sau aceasta le-a refuzat ori le-a retras o autorizaţie;
h) persoana a fãcut sau face obiectul unor proceduri penale ori administrative.
(3) La evaluarea persoanelor propuse pentru conducerea executivã şi a administratorilor unui asigurãtor se va avea în vedere şi dacã studiul de fezabilitate prezentat şi însuşit de acestea are la bazã o abordare realistã şi denotã profesionalism, rezultate din modul de prezentare a pieţei de asigurãri şi încorporarea principiilor de organizare şi funcţionare pe baze prudenţiale şi de evaluare a riscurilor ale unui asigurãtor.

CAP. III
Documentaţia necesarã pentru acordarea avizului prealabil în vederea înregistrãrii ca asigurãtor la oficiul registrului comerţului

ART. 8
În vederea obţinerii avizului prealabil necesar înregistrãrii ca asigurãtor la oficiul registrului comerţului, solicitanţii vor depune la registratura Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor urmãtoarele documente:
1. cerere standard, în forma prevãzutã în anexa nr. 1;
2. proiectul actului constitutiv;
3. copiile documentelor care atestã vãrsarea integralã, în numerar, de cãtre fiecare fondator a aportului la capitalul social, conform prevederilor legale în vigoare, certificate pentru conformitate cu originalul de cãtre persoanele care semneazã cererea standard;
4. extrasul de cont privind vãrsarea integralã a capitalului social, din data depunerii documentaţiei; sumele reprezentând aport la capitalul social şi depuse în valutã se calculeazã la cursul comunicat de Banca Naţionalã a României din data plãţii;
5. în vederea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 4, fondatorii, persoane juridice şi fizice, trebuie sã depunã documentele prevãzute în anexa nr. 3;
6. persoanele prevãzute la art. 6 alin. (1) lit. A şi B trebuie sã prezinte:
a) curriculum vitae, cu semnãturã olografã, care sã conţinã cel puţin urmãtoarele informaţii: numele şi prenumele, data şi locul naşterii, adresa de domiciliu şi, dacã este cazul, de reşedinţã, cetãţenia/cetãţeniile, pregãtirea profesionalã (studii/cursuri de pregãtire şi perfecţionare, şcolile sau facultatea/facultãţile absolvite, diplomele obţinute), apartenenţa la organizaţii profesionale, descrierea întregii cariere profesionale (numele complet al angajatorilor, durata contractului cu fiecare dintre aceştia, departamentele în care au fost încadrate, precum şi descrierea responsabilitãţilor şi activitãţii desfãşurate);
b) declaraţie atestatã potrivit legii sau autentificatã de un notar public, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (2) lit. a)-h);
c) documentele prevãzute la lit. A pct. 1-4 şi 6 din anexa nr. 3;
d) declaraţie atestatã potrivit legii sau autentificatã de un notar public, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) lit. B.c), numai pentru conducerea executivã, conform anexei nr. 5;
e) documente oficiale (contract de muncã/de management, decizii/carte de muncã/etc.) din care sã reiasã experienţa profesionalã a persoanelor propuse pentru funcţiile de conducere executivã menţionate la art. 6 alin. (1) lit. B;
f) copia legalizatã a diplomei de studii superioare a persoanelor propuse pentru funcţiile menţionate la art. 6 alin (1) lit. A şi B şi, respectiv, la lit. A, B, şi D din anexa nr. 7;
g) extras din studiul de fezabilitate, din care sã rezulte cã resursele financiare ale entitãţii sunt suficiente pentru desfãşurarea activitãţii, în primii 3 ani pentru asigurãri generale sau 5 ani pentru asigurãrile de viaţã, fãrã a se impune majorarea capitalului social în aceastã perioadã;
7. copia documentului care atestã viramentul taxei de autorizare în contul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, potrivit prevederilor <>art. 13 alin. (1) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 9
(1) Orice modificare a documentelor sau a condiţiilor în baza cãrora s-a acordat avizul prealabil în vederea înregistrãrii ca asigurãtor la oficiul registrului comerţului conduce la o nouã analizã din partea Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, anterior depunerii documentaţiei în vederea înregistrãrii la oficiul registrului comerţului.
(2) Cererea pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare se va putea depune numai dupã avizarea modificãrilor de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor.
ART. 10
În conformitate cu prevederile <>art. 5 lit. j) şi ale <>art. 8 alin. (2) lit. j) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor poate solicita, în vederea fundamentãrii deciziei privind avizul prealabil necesar înregistrãrii ca asigurãtor, prezentarea de documente, situaţii, informaţii şi audieri atât de la fondatori şi persoane semnificative, cât şi de la oricare altã persoanã fizicã sau juridicã ce are legãturã, directã ori indirectã, cu activitatea acestora, precum şi de la alte instituţii sau autoritãţi din ţarã ori din strãinãtate.
ART. 11
Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor va decide, într-o perioadã de 60 de zile de la prezentarea documentaţiei complete, asupra acordãrii avizului prealabil în vederea înregistrãrii ca asigurãtor la oficiul registrului comerţului.
ART. 12
Obţinerea avizului prealabil în vederea înregistrãrii ca asigurãtor la oficiul registrului comerţului în baza unor documente sau informaţii neconforme cu realitatea dã dreptul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor de a retrage avizul prealabil.

CAP. IV
Documentaţia necesarã pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare a asigurãtorului

ART. 13
Pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare pe baza cãreia asigurãtorul va putea desfãşura activitate de asigurare, acesta va depune la registratura Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor urmãtoarele documente:
a) cererea de autorizare conform anexei nr. 6;
b) copiile documentelor care atestã înregistrarea societãţii ca persoanã juridicã, respectiv: actul constitutiv autentificat, hotãrârea judecãtoreascã de înfiinţare, certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului şi certificatul constatator cuprinzând toate datele de identificare ale societãţii;
c) extrasul de cont care atestã existenţa capitalului social la data solicitãrii autorizaţiei de funcţionare, conform prevederilor legale în vigoare;
d) studiul de fezabilitate, însuşit de persoanele propuse pentru conducerea executivã şi de administratorii asigurãtorului, care sã cuprindã cel puţin informaţiile prevãzute în anexa nr. 2. În vederea aprobãrii studiului de fezabilitate, persoanele propuse pentru conducerea executivã vor susţine în faţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor un interviu, în care una dintre aceste persoane va prezenta în limba românã activitatea care urmeazã sã fie desfãşuratã de asigurãtor;
e) propriile condiţii de asigurare, încadrate pe clasele de asigurare prevãzute în anexa nr. 1 la Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) copia contractului de reasigurare, certificatã pentru conformitate cu originalul de persoana care depune documentaţia. În cazul reasigurãrii de cãtre un asigurãtor român, este obligatorie prezentarea reasigurãrii externe, din care sã rezulte cã este inclus şi programul prezentat. Lipsa unui asemenea program trebuie justificatã prin prezentarea în studiul de fezabilitate a calculelor privind capacitatea de subscriere proprie;
g) descrierea dotãrii sediilor, care trebuie sã fie corespunzãtoare desfãşurãrii în condiţii adecvate a activitãţii de asigurare propuse, conform studiului de fezabilitate;
h) copiile contractului de închiriere sau de comodat pentru sediul ori sediile secundare/punctele de lucru existente sau care se înfiinţeazã, înregistrate la administraţia financiarã teritorialã, sau, dupã caz, copia actului de proprietate asupra sediului social ori a sediilor secundare/punctelor de lucru existente sau care se înfiinţeazã;
i) documentaţia privind dotarea cu soft şi reţeaua de calculatoare;
j) curriculum vitae, în forma şi conţinutul prevãzute la art. 8 pct. 6 lit. a), al persoanelor propuse pentru funcţiile menţionate la lit. A, B şi D din anexa nr. 7;
k) declaraţiile autentificate, în conformitate cu prevederile art. 4 lit. a), d) şi e), ale persoanelor prevãzute la lit. A, B şi D din anexa nr. 7;
l) declaraţiile autentificate, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) lit. B.c) şi ale anexei nr. 5, ale persoanelor prevãzute la lit. A, B şi D din anexa nr. 7;
m) documentele oficiale din care sã reiasã experienţa profesionalã a persoanelor propuse pentru funcţiile menţionate la lit. A, B şi D din anexa nr. 7;
n) lista şi curriculum vitae ale personalului calificat, documentaţia privind dotarea cu echipamentul tehnic adecvat şi contractul cu reţeaua de asistenţã ce urmeazã a fi folositã pentru îndeplinirea obligaţiilor aferente în cazul solicitãrii practicãrii clasei de asigurãri generale nr. 18 "Asigurãri de asistenţã a persoanelor aflate în dificultate în cursul deplasãrilor sau absenţelor de la domiciliu sau de la locul de reşedinţã permanentã".
ART. 14
(1) Persoanele prevãzute la art. 6 alin. (1) trebuie sã aibã un contract de administrare, respectiv un contract de mandat în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar persoanele prevãzute în anexa nr. 7 trebuie sã aibã calitatea de angajat cu contract de muncã pe duratã nedeterminatã pe întreaga perioadã de desfãşurare a activitãţii în cadrul unui asigurãtor.
(2) În termen de 60 de zile de la primirea autorizaţiei de funcţionare, asigurãtorul va depune la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor copii integrale ale documentelor menţionate la alin. (1), a cãror conformitate cu originalul va fi certificatã de o persoanã semnificativã aprobatã de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor.

CAP. V
Alte dispoziţii

ART. 15
(1) Dupã obţinerea autorizaţiei de funcţionare, orice modificare a documentelor sau a condiţiilor pe baza cãrora s-a acordat aceastã autorizaţie se va face numai dupã aprobarea sau, dupã caz, avizarea prealabilã de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor.
(2) În termen de 4 luni de la încheierea anului financiar, asigurãtorii au obligaţia sã transmitã Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor situaţia acţionarilor direcţi şi procentul deţinut de cãtre aceştia din capitalul social, aşa cum este înscris în Registrul acţionarilor sau conform reglementãrilor companiilor listate la Bursa de Valori.
(3) În cazul acţionarilor semnificativi, se va transmite lista nominalã, iar pentru acţionarii semnificativi persoane juridice, şi lista acţionariatului semnificativ direct şi/sau indirect al acestora.
(4) În cazul în care volumul de informaţii solicitat la alin. (2) şi (3) este foarte mare, acestea se vor furniza pe suport electronic de tip compact-disc (CD).
ART. 16
Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor are dreptul sã anuleze orice autorizaţie obţinutã pe baza unor informaţii false sau eronate şi poate interzice persoanelor rãspunzãtoare exercitarea oricãror activitãţi reglementate de <>Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 17
Asigurãtorii vireazã sumele reprezentând taxele de autorizare/avizare în contul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
ART. 18
Toate documentele şi informaţiile prevãzute în prezentele norme trebuie transmise în limba românã, iar documentele emise într-o limbã strãinã vor fi depuse în original, autentificate în ţara de origine, împreunã cu traducerea legalizatã.
ART. 19
Acţionarii asigurãtorilor autorizaţi pânã la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, care se aflã în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la art. 5, au la dispoziţie o perioadã de 18 luni pentru a vinde participaţiile deţinute în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale normelor emise în aplicarea acesteia.
ART. 20
(1) Persoanele menţionate la lit. A, B şi D din anexa nr. 7, care la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme ocupã aceste funcţii, sunt considerate a îndeplini criteriile respective numai cu condiţia prezentãrii de cãtre asigurãtori la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor a listei persoanelor respective, însoţitã de curriculum vitae semnate ale acestora, de copii ale contractelor de muncã, precum şi de declaraţia prevãzutã în anexa nr. 5, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme.
(2) Asigurãtorii care nu au încadrate persoane în funcţiile menţionate la lit. A, B şi D din anexa nr. 7 au la dispoziţie 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme pentru prezentarea la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor a documentaţiei complete necesare în vederea aprobãrii persoanelor respective.
(3) În cazul persoanelor prevãzute la art. 6 alin. (1) lit. B, care la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme ocupã aceste funcţii, sunt considerate a îndeplini criteriile respective numai cu condiţia prezentãrii de cãtre asigurãtori la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor a copiilor contractelor de mandat, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme.
(4) În termen de 10 zile lucrãtoare de la data vacantãrii unei poziţii deţinute de o persoanã semnificativã, asigurãtorul în cauzã va comunica în scris Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor numele şi funcţia persoanei respective.
(5) Indiferent de motivul vacantãrii, persoana care a fãcut parte din conducerea executivã sau a fost, dupã caz, actuar, medic, conducãtor al activitãţii de asigurãri de viaţã sau de asigurãri generale ori a deţinut o funcţie de conducere la nivel de direcţii şi asimilate acestora va depune la asigurãtor un raport de activitate din care sã rezulte gradul de realizare a contractului de mandat sau, dupã caz, gradul de realizare a obiectivelor stabilite pentru activitatea coordonatã şi, respectiv, de îndeplinire a sarcinilor scrise primite la începerea activitãţii în cadrul acelui asigurãtor.
(6) Pentru nedepunerea raportului de activitate menţionat la alin. (5), conducerea executivã se sancţioneazã în condiţiile şi potrivit prevederilor <>art. 39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. De asemenea, persoana care nu depune raportul de activitate la asigurãtor nu va mai fi aprobatã de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor la nicio entitate din domeniul asigurãrilor.
(7) În cazul vacantãrii unei poziţii deţinute de o persoanã semnificativã, inclusiv cele menţionate la lit. A, B şi D din anexa nr. 7, perioada pânã la propunerea şi depunerea documentaţiei complete pentru o nouã persoanã nu trebuie sã depãşeascã 90 de zile, cu excepţia membrilor consiliului de administraţie sau ai consiliului de supraveghere, pentru care perioada poate fi extinsã cu maximum 60 de zile, cu avizul Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
(8) În propunerea prevãzutã la alin. (7) se va menţiona şi numãrul de înregistrare al documentului prevãzut la alin. (5).
(9) Dupã primirea aprobãrii ca persoanã semnificativã, inclusiv în cazul celor menţionate la lit. A, B şi D din anexa nr. 7, cu excepţia membrilor consiliului de administraţie sau ai consiliului de supraveghere, persoana în cauzã va trimite Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, în termen de 15 zile calendaristice de la preluarea funcţiei, o declaraţie pe propria rãspundere cã a luat cunoştinţã de conţinutul raportului de activitate menţionat la alin. (5). Declaraţia se va ataşa la dosarul de la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor al persoanei în cauzã.
(10) O persoanã care trebuie sã primeascã în prealabil aprobarea Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor nu poate exercita atribuţiile funcţiei pentru care a fost propusã decât de la data primirii aprobãrii menţionate mai sus. Prevederea se aplicã şi pentru persoanele propuse sã facã parte, dupã caz, din consiliul de administraţie, consiliul de supraveghere, conducerea executivã sau directorat.
(11) Nerespectarea prevederilor alin. (10) poate conduce la sancţionarea, dupã caz, a societãţii, a persoanelor în drept sã facã propunerea şi a celor care au fost propuse. Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor poate decide, având în vedere consecinţele exercitãrii atribuţiilor unei funcţii înainte de primirea aprobãrii legale, inclusiv revocarea aprobãrii acordate.
ART. 21
Persoanele care sunt însãrcinate cu gestionarea unei activitãţi în cadrul unui asigurãtor sunt responsabile pentru deficienţele constatate de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor în activitatea lor şi pot fi sancţionate în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
ART. 22
Începând cu data de 1 ianuarie 2010 actuarul se va afla în relaţie de muncã numai cu un singur asigurãtor.
ART. 23
(1) Condiţiile şi documentele solicitate fondatorilor se aplicã şi în cazul persoanelor fizice şi juridice care devin ulterior acţionari semnificativi direcţi şi indirecţi la asigurãtori.
(2) Condiţiile şi documentele solicitate persoanelor semnificative se aplicã şi în cazul persoanelor fizice propuse care devin ulterior persoane semnificative la asigurãtori.
ART. 24
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezentele norme.
ART. 25
Nerespectarea prevederilor prezentelor norme se sancţioneazã în condiţiile şi potrivit prevederilor <>art. 39 din Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 26
Prezentele norme transpun prevederile art. 4-8 din Directiva Parlamentului European şi a Consiliului 2002/83/CE din 5 noiembrie 2002 privind asigurãrile de viaţã, ale art. 4-7 din prima Directivã a Consiliului 73/239/CEE din 24 iulie 1973 de coordonare a actelor cu putere de lege şi actelor administrative privind iniţierea şi exercitarea activitãţii de asigurare generalã directã, modificate prin art. 6-9 din Directiva Consiliului 92/49/CEE din 18 iunie 1992 de coordonare a actelor cu putere de lege şi actelor administrative privind asigurarea generalã directã şi de modificare a directivelor 73/239/CEE şi 88/357/CEE (a treia directivã privind "asigurarea generalã"), şi ale art. 8 şi 54 din Directiva Consiliului 92/49/CEE .
ART. 27
Prezentele norme intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.


ANEXA 1
la norme
CERERE
pentru obţinerea avizului prealabil în vederea înregistrãrii ca asigurãtor


1. Denumirea completã propusã pentru persoana juridicã:
. ..........................................................................
. ..........................................................................
. ..........................................................................
2. Dacã actuala înregistrare determinã schimbarea numelui solicitantului/
asigurãtorului, menţionaţi numele anterior:
. ..........................................................................
. ..........................................................................
. ..........................................................................
3. Adresa propusã pentru sediul social:
. ..........................................................................
. ..........................................................................
. ..........................................................................
4. Adresa poştalã/de corespondenţã (dacã este diferitã):
. ..........................................................................
. ..........................................................................
. ..........................................................................
5. Numãrul de telefon .............................
6. Numãrul de fax .................................
7. Adresa de e-mail ...............................
8. Persoana de contact ............................
9. Reprezentantul legal ...........................
10. Categoria de asigurãri:
a) asigurãri generale;
b) asigurãri de viaţã.
11. Opisul documentelor depuse în anexa la cerere

Subsemnatul, ..........................., în calitate de reprezentant legal
al .................., cunoscând prevederile <>art. 292 din Codul penal privind
falsul în declaraţii, declar pe propria rãspundere cã toate informaţiile şi
documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi cã nu existã alte
fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţã Comisiei de Supraveghere a
Asigurãrilor.

Numele şi prenumele
......................
(cu majuscule)

Semnãtura
.............




ANEXA 2
la norme
STUDIU DE FEZABILITATE

1. Studiul de fezabilitate va cuprinde:
- analiza pieţei asigurãrilor şi prezentarea activitãţii asigurãtorului ce urmeazã sã fie desfãşuratã;
- natura angajamentelor sau a riscurilor pe care asigurãtorul îşi propune sã le acopere, precum şi regulile de selectare a acestora;
- organigrama şi/sau regulamentul de organizare şi funcţionare;
- estimarea marjei de solvabilitate minime, pe o perioadã de 3 ani pentru asigurãri generale şi de 5 ani pentru asigurãri de viaţã;
- elementele fondului minim de siguranţã, în conformitate cu prevederile <>art. 16 alin. (6) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale normelor emise în aplicarea acesteia, pe o perioadã de 3 ani pentru asigurãri generale şi de 5 ani pentru asigurãri de viaţã;
- estimarea cheltuielilor generale de administraţie şi a cheltuielilor cu comisioanele, precum şi sursele de finanţare ale acestora, pe o perioadã de 3 ani pentru asigurãri generale şi de 5 ani pentru asigurãri de viaţã;
- estimarea cheltuielilor aferente membrilor consiliului de administraţie sau ai consiliului de supraveghere, persoanelor din conducerea executivã şi persoanelor care ocupã funcţiile de conducere menţionate în anexa nr. 7 la norme. Estimarea se va defalca pe fiecare categorie în parte;
- proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, pe o perioadã de 3 ani pentru asigurãri generale şi de 5 ani pentru asigurãri de viaţã, proiectul contului de profit şi pierderi, proiectul contului tehnic al asigurãrii generale/de viaţã, proiectul contului netehnic al asigurãrii generale/de viaţã, dupã caz;
- prezentarea calculelor specifice pentru rezervele tehnice şi elementele de calcul al tarifelor de primã pentru clasele sau riscurile pentru care se solicitã autorizarea;
- estimarea primelor subscrise şi a daunelor ce vor fi plãtite, pe o perioadã de 3 ani pentru asigurãri generale şi de 5 ani pentru asigurãri de viaţã;
- resursele financiare pentru acoperirea cheltuielilor, pe o perioadã de 3 ani pentru asigurãri generale şi de 5 ani pentru asigurãri de viaţã;
- principii de fundamentare, în cazul externalizãrii uneia sau mai multor activitãţi;
- descrierea sediului principal şi, dacã este cazul, a sediilor secundare, precum şi a dotãrilor acestuia/acestora.
2. (1) În cazul practicãrii claselor de asigurãri generale nr. 14 "Asigurãri de credite" şi nr. 15 "Asigurãri de garanţii", studiul de fezabilitate prevãzut la pct. 1 va cuprinde pentru aceste clase şi informaţii privind elementele rezervei de egalizare calculate în conformitate cu prevederile normelor specifice emise în aplicarea legii.
(2) În cazul practicãrii claselor de asigurãri generale nr. 17 "Asigurãri de protecţie juridicã", acoperirea cheltuielilor cu asistenţa juridicã trebuie sã facã obiectul unui contract separat de cel încheiat pentru alte clase de asigurare sau se trateazã într-un capitol separat al unei poliţe unice, în care se precizeazã natura acoperirii cheltuielilor de asistenţã juridicã, conform prevederilor legale în vigoare.
(3) În cazul solicitãrii practicãrii clasei de asigurãri generale nr. 18 "Asigurãri de asistenţã a persoanelor aflate în dificultate în cursul deplasãrilor sau absenţelor de la domiciliu sau de la locul de reşedinţã permanentã", studiul de fezabilitate prevãzut la pct. 1 va cuprinde şi urmãtoarele informaţii:
- descrierea dotãrii cu echipamentul tehnic adecvat;
- reţeaua de asistenţã ce urmeazã a fi folositã pentru îndeplinirea obligaţiilor aferente acestei clase de asigurãri.
3. Programul de reasigurare trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele elemente:
a) criteriile de selectare a unui reasigurãtor;
b) schema programului de reasigurare al întregului portofoliu;
c) limitele reasigurãrii automate, pe clase şi riscuri acoperite, termenele şi condiţiile contractuale;
d) criterii cu privire la reasigurãrile facultative, pe risc şi pe eveniment, bazate pe analiza riscului şi a costurilor reasigurãrii;
e) capacitatea de subscriere conferitã, pe contract şi pe întregul program de reasigurare;
f) evaluarea actuarialã a riscului şi a faptului cã acesta a fost transferat aşa cum s-a avut în vedere;
g) sistemul de raportare şi principiile controlului intern în ceea ce priveşte programul de reasigurare;
h) sistemul care sã verifice cã s-au raportat daunele care sunt în sarcina reasigurãtorului şi cã sumele datorate de cãtre acesta se încaseazã prompt şi corect.
În cazul în care asigurãtorul considerã cã va deţine capacitate de subscriere, va prezenta o notã de fundamentare prin care sã justifice cã nu este necesar un program de reasigurare.
4. Prezentarea principalelor canale de distribuţie a produselor de asigurare care se intenţioneazã sã fie utilizate
5. Prezentarea structurii organizatorice a asigurãtorului, cu precizarea rãspunderilor şi a limitelor de competenţã pentru persoanele cu funcţii de conducere specifice domeniului asigurãrilor în cadrul societãţii, precum şi a regulamentului de organizare şi funcţionare, a procedurilor interne de control, a procedurilor interne antifraudã şi de prevenire şi combatere a spãlãrii banilor şi finanţãrii actelor de terorism, prezentarea sistemului intern de management al riscului, a procedurilor de rezolvare a sesizãrilor şi reclamaţiilor, a procedurilor de rezolvare a daunelor, precum şi a oricãror altor informaţii pe care acţionarii le considerã necesare în susţinerea viabilitãţii studiului de fezabilitate prezentat
6. Politica de investiţii, cu menţionarea principalelor domenii de investire, urmãrindu-se stabilirea concordanţelor dintre tipurile de obligaţii asumate şi activele care le acoperã, dispersia activelor şi a marjei de solvabilitate, pe o perioadã de 3 ani pentru asigurãri generale şi de 5 ani pentru asigurãri de viaţã
7. Prezentarea reţelei de tehnologie a informaţiei şi a softului, care trebuie sã fie corespunzãtoare riscurilor şi claselor de asigurãri pentru care se solicitã autorizarea şi sã permitã întocmirea şi transmiterea rapoartelor solicitate de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor

..................................................................
(numele, prenumele şi semnãtura reprezentantului asigurãtorului)


ANEXA 3
la norme
DOCUMENTELE
care trebuie transmise de fondatori

A. Persoanele fizice:
1. copia actului de identitate, a cãrei conformitate cu originalul va fi certificatã de posesorul actului de identitate prin semnãturã olografã;
2. în cazul în care din actul de identitate nu se pot identifica adresa de domiciliu şi, dacã este cazul, cea de reşedinţã, precum şi cetãţenia, acestea vor fi specificate separat;
3. declaraţia atestatã potrivit legii sau autentificatã de un notar public din care sã reiasã participãrile la capitalul social la alte societãţi comerciale, însoţitã de documentaţia oficialã;
4. cazierul judiciar valabil, în original, sau, în cazul cetãţenilor strãini, un document echivalent, emis de o autoritate administrativã sau judiciarã competentã a statului în care persoana strãinã îşi are domiciliul. În cazul în care cetãţeanul strãin a domiciliat în mai multe state membre, este necesarã prezentarea acestui document din toate statele membre în care a domiciliat în ultimii 5 ani pentru o perioadã mai mare de 6 luni. Aceeaşi cerinţã se aplicã şi în cazul cetãţenilor strãini care au domiciliat în ultimii 5 ani în mai multe state terţe pe o perioadã mai mare de 6 luni. În cazul în care cazierul judiciar este emis de o autoritate dintr-un stat membru sau dintr-un stat terţ, termenul de prezentare a cazierului judiciar nu trebuie sã depãşeascã 3 luni de la data emiterii acestuia;
5. declaraţie de venituri înregistratã la autoritatea fiscalã, întocmitã în conformitate cu legislaţia din ţara de origine, vizatã de autoritatea fiscalã sau, dupã caz, certificatã conform legislaţiei din ţara respectivã; în cazul în care legislaţia din ţara de origine nu prevede o astfel de declaraţie, se va da o declaraţie autentificatã notarial, tradusã şi legalizatã în limba românã, care sã ateste acest fapt;
6. cazierul fiscal valabil, în original. În cazul în care cazierul fiscal este emis de o autoritate dintr-un stat membru sau dintr-un stat terţ, termenul de prezentare a cazierului fiscal nu trebuie sã depãşeascã 3 luni de la data emiterii acestuia;
7. documentele doveditoare privind provenienţa fondurilor de participare la capitalul social al asigurãtorului;
8. declaraţie autentificatã, conform anexei nr. 4 la norme;
9. declaraţie autentificatã care sã ateste cã sunt îndeplinite prevederile art. 4 lit. a) şi d) şi ale art. 5 lit. d) şi e) din norme;
10. declaraţie autentificatã care sã ateste cã sunt îndeplinite prevederile art. 4 lit. e), g) şi h) din norme, însoţitã de documente oficiale în susţinerea acesteia.
B. Persoanele juridice:
1. certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului sau orice alt document oficial echivalent eliberat de autoritatea similarã din ţara de origine, care sã ateste cel puţin denumirea, data înmatriculãrii, persoanele împuternicite legal sã reprezinte persoana juridicã şi obiectul de activitate al acesteia. În cazul persoanelor juridice strãine se va transmite şi dovada emisã de autoritatea competentã, nu mai veche de 3 luni, cã persoana juridicã este legal constituitã şi cã îndeplineşte prevederile art. 4 lit. c) din norme;
2. declaraţia atestatã potrivit legii sau autentificatã de un notar public din care sã reiasã cotele de participare la capitalul social ale acţionarilor semnificativi direcţi şi indirecţi ai asigurãtorului şi drepturile de vot, însoţitã de documente oficiale;
3. cazierul fiscal valabil, în original. În cazul în care cazierul fiscal este emis de o autoritate dintr-un stat membru sau dintr-un stat terţ, termenul de prezentare a cazierului fiscal nu trebuie sã depãşeascã 3 luni de la data emiterii acestuia;
4. situaţiile financiare aferente ultimelor 3 exerciţii financiare, conform legislaţiei în vigoare din România sau din statul de origine;
5. declaraţia reprezentantului legal al societãţii, atestatã potrivit legii sau autentificatã de un notar public, din care sã reiasã denumirea, numãrul din registrul comerţului, codul unic de înregistrare, dupã caz, ale persoanelor juridice la care este acţionar semnificativ, este în consiliul de administraţie sau are rãspundere nelimitatã pentru obligaţiile acestora, împreunã cu documentele doveditoare;
6. documentele doveditoare privind provenienţa fondurilor de participare la capitalul social al asigurãtorului;
7. extras din hotãrârea adunãrii generale a acţionarilor sau, dupã caz, a consiliului de administraţie privind participarea la constituirea asigurãtorului şi cota de participaţie la capitalul asigurãtorului;
8. declaraţie autentificatã a reprezentantului legal al acesteia, din care sã rezulte cã sunt îndeplinite prevederile art. 4 lit. a), precum şi ale art. 5 lit. c), d) şi e) din norme;
9. declaraţie autentificatã datã de reprezentantul legal al acesteia, din care sã rezulte cã sunt îndeplinite prevederile art. 4 lit. e) şi f) din norme, însoţitã de documente oficiale în susţinerea acesteia.

....................................................................
(data, semnãtura reprezentantului şi ştampila societãţii, dupã caz)


ANEXA 4
la norme
DECLARAŢIE*)


Subsemnatul, ..............., în calitate de fondator la ..................,
(numele şi prenumele) (denumirea asigurãtorului)
declar pe propria rãspundere urmãtoarele:
1. Deţin participaţii (acţiuni, pãrţi sociale) la urmãtoarele societãţi
comerciale**):
. ..........................................................................
. ..........................................................................
2. Valoarea dividendelor încasate în ultimii 5 ani de la societãţile
comerciale la care deţin participaţii este urmãtoarea***):
. ..........................................................................
. ..........................................................................
3. Veniturile obţinute din activitatea de bazã şi din alte activitãţi cu
scop lucrativ pe care le-am desfãşurat în ultimii 5 ani sunt urmãtoarele****):
. ..........................................................................
. ..........................................................................
4. Deţin în strãinãtate depozite în valutã în sumã de:
. ..........................................................................
. ..........................................................................
5. Deţin depozite la instituţii de credit, participaţii la fonduri de
investiţii sau la alte organisme de plasament colectiv în valori mobiliare
din România, în sumã de:
- în lei
. ..........................................................................
- în valutã
. ..........................................................................
6. Alte creanţe, având fiecare o valoare egalã sau mai mare decât
echivalentul în lei a 5.000 euro, pe care le deţin (inclusiv obligaţiuni,
titluri de stat etc.) în România sau în strãinãtate:
. ..........................................................................
. ..........................................................................

Data ....................
Semnãtura ...............



NOTĂ?:
Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor va pãstra confidenţialitatea informaţiilor cuprinse în aceastã declaraţie, cu excepţia cazurilor prevãzute de lege.
_________
*) Aceastã declaraţie va fi completatã personal de cãtre fiecare dintre acţionarii semnificativi, persoane fizice, ai asigurãtorului. Declaraţia se întocmeşte potrivit acestui model, în formã tehnoredactatã; este obligatoriu a se furniza toate informaţiile solicitate.
**) Se vor indica cel puţin: denumirea şi sediul social ale societãţii comerciale, obiectul de activitate al acesteia, suma şi procentul participaţiei deţinute.
***) Se va indica valoarea dividendelor încasate anual de la fiecare societate comercialã precizatã la pct. 1.
****) Se vor preciza calitatea/profesia (salariat, avocat, medic, notar etc.) şi veniturile salariale/nete anuale obţinute din fiecare dintre activitãţile desfãşurate.


ANEXA 5
la norme

DECLARAŢIE*)


Subsemnatul, ....................., propus pentru funcţia de (având funcţia
(numele şi prenumele)
de)**) .................. la .................................., declar cã în
(denumirea asigurãtorului)
perioada mandatului/contractului de muncã***) voi exercita exclusiv aceastã
funcţie şi voi avea domiciliul/reşedinţa în ............................... .

Data ...............
Semnãtura .....................


________
*) Se va completa de cãtre persoanele prevãzute la art. 6 alin. (1) lit. B din norme şi în anexa nr. 7 la norme.
**) Sintagma din parantezã se va completa de cãtre persoanele prevãzute la art. 6 alin. (1) lit. B din norme şi în anexa nr. 7 la norme, care la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme ocupã aceste funcţii.
***) Se va completa dupã caz.


ANEXA 6
la norme
CERERE
pentru acordarea autorizaţiei de funcţionare în
vederea desfãşurãrii activitãţii de asigurãri .......*)


_________
*) Se va trece: "generale" sau "de viaţã".

Subsemnatul, ........................, în calitate de reprezentant legal al
................., înregistratã la oficiul registrului comerţului sub numãrul
..................., având cod unic de înregistrare ........................,
depun, conform tabelului anexat, documentaţia necesarã prevãzutã la art. 13
din norme pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare în vederea
desfãşurãrii activitãţii de asigurãri.
Clasele de asigurãri pentru care solicit autorizaţie, conform clasificãrii
din anexa nr. 1 la <>Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi
supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt
urmãtoarele*):
............................................................................
............................................................................
............................................................................
Pentru clasele solicitate în plus faţã de prevederile art. 13 alin. (6) din
<>Legea nr. 32/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, s-a plãtit
taxa prevãzutã la <>art. 13 alin. (7) din aceeaşi lege, conform documentului
de platã anexat la prezenta cerere.
Subsemnatul, .............................................., în calitate de
reprezentant legal al ......................., cunoscând prevederile <>art. 292
din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria rãspundere cã
toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi
cã nu existã alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţã Comisiei
de Supraveghere a Asigurãrilor.

Numele şi prenumele
...................
(cu majuscule)

Semnãtura
...................
Ştampila societãţii
Data ..............
__________
*) Se vor specifica clasele sau numai riscurile dintr-o clasã.



ANEXA 7
la norme
CONDIŢIILE
pentru ocuparea unor funcţii în cadrul unui asigurãtor

I. Funcţii de execuţie
A. (1) Actuarul trebuie sã se conformeze prevederilor <>art. 12^2 alin. (2) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Medicul trebuie sã aibã o vechime de minimum 3 ani în domeniul sãu de activitate.
II. Funcţii de conducere la asigurãtorii compoziţi
B. Conducãtorul activitãţii de asigurãri de viaţã şi conducãtorul activitãţii de asigurãri generale trebuie:
a) sã îndeplineascã prevederile art. 6 alin. (1) lit. A. a)-c) din norme;
b) sã aibã o experienţã de minimum 4 ani în domeniul asigurãrilor, din care minimum 2 ani în funcţii de conducere;
c) sã nu deţinã aceastã calitate la altã persoanã juridicã, românã sau strãinã, pe toatã perioada de angajare la acest asigurãtor.
C. Aceste funcţii pot fi cumulate cu calitatea de director adjunct, în cazul sistemului unitar, sau de membru al directoratului, în cazul sistemului dualist. În cazul cumulului de funcţii persoanele în cauzã se considerã, la completarea declaraţiei prevãzute în anexa nr. 5 la norme, cã exercitã o singurã funcţie.
III. Funcţii de conducere la nivel de direcţii şi asimilate
D. (1) Persoanele desemnate în funcţiile de conducere la nivel de direcţii şi asimilate acestora trebuie sã aibã o experienţã de minimum 3 ani în domeniul asigurãrilor, din care cel puţin 2 ani în specialitatea pe care urmeazã sã o conducã, şi sã nu deţinã aceastã calitate la altã persoanã juridicã, românã sau strãinã, pe toatã perioada de angajare la acest asigurãtor:
- economico-financiar;
- juridic;
- managementul riscului;
- control intern.
(2) Actuarul trebuie sã aibã o vechime de minimum 3 ani.
E. Funcţiile de conducere menţionate la lit. B şi D pot fi ocupate numai de persoane care au primit aprobarea prealabilã a Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
F. (1) Pentru celelalte funcţii de conducere nenominalizate, vechimea minimã de specialitate trebuie sã fie de 3 ani, numirea fãcându-se de cãtre conducerea asigurãtorului.
(2) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme asigurãtorii vor transmite o listã cu persoanele care conduc urmãtoarele activitãţi: subscriere asigurãri, reasigurare, daune şi IT.
(3) Lista trebuie actualizatã ori de câte ori se produce o modificare.
(4) În cazul vacantãrii unei poziţii deţinute de o persoanã dintre cele menţionate la alin. (2) perioada pânã la numirea unui nou titular nu trebuie sã depãşeascã 90 de zile.
G. Toate funcţiile de conducere menţionate la lit. B, D şi F pot fi deţinute numai de cãtre persoane cu studii superioare.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016