Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 3 mai 2012  privind activitatea furnizorilor de programe educationale si atestarea lectorilor in domeniul asigurarilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 3 mai 2012 privind activitatea furnizorilor de programe educationale si atestarea lectorilor in domeniul asigurarilor

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 329 din 16 mai 2012


    CAP. I
    Domeniul de aplicare

    ART. 1
    (1) Prezentele norme stabilesc condiţiile de autorizare a furnizorilor de programe educaţionale în domeniul asigurãrilor, obligaţiile privind activitatea acestora, precum şi cerinţele de atestare a lectorilor, în vederea asigurãrii unei pregãtiri profesionale unitare şi de calitate a persoanelor care lucreazã în domeniul asigurãrilor.
    (2) Pregãtirea profesionalã implicã una dintre urmãtoarele forme: calificarea profesionalã, pregãtirea profesionalã continuã sau specializarea/perfecţionarea profesionalã.
    (3) Pregãtirea profesionalã se realizeazã prin participarea la cursuri organizate de cãtre furnizorii de programe educaţionale în domeniul asigurãrilor, autorizaţi conform prezentelor norme.
    ART. 2
    Prezentele norme nu se aplicã programelor interne de training concepute şi derulate de asigurãtori sau intermediari de asigurare şi/sau reasigurare pentru personalul propriu şi colaboratori, care nu se supun aprobãrii de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor.

    CAP. II
    Autorizarea furnizorilor de programe educaţionale şi atestarea lectorilor

    ART. 3
    (1) Entitãţile care doresc sã fie autorizate de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor ca furnizori de programe educaţionale în domeniul asigurãrilor trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
    a) sã fie persoane juridice române;
    b) sã aibã ca obiect de activitate desfãşurarea altor forme de învãţãmânt (pentru societãţile comerciale n.c.a. cod CAEN 8559);
    c) conducãtorul formatorilor în domeniul asigurãrilor sã fie lector atestat conform prevederilor prezentelor norme.
    (2) Societãţile de asigurare autorizate sã funcţioneze de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor pot organiza programe de calificare şi de pregãtire profesionalã continuã, în sensul prezentelor norme, în mod exclusiv pentru persoanele implicate în activitatea de bancassurance, angajate ale agenţilor de asigurare subordonaţi cu care au relaţii de colaborare, dacã îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
    a) deţin un departament de training, conform structurii organizatorice şi regulamentului de organizare şi funcţionare;
    b) conducãtorul departamentului de training este lector atestat conform prevederilor prezentelor norme.
    (3) Entitãţile care doresc sã devinã furnizori de programe de pregãtire e-learning în domeniul asigurãrilor trebuie sã îndeplineascã, pe lângã condiţiile precizate la alin. (1), respectiv alin. (2), dupã caz, şi cerinţele software pentru aprobarea platformei e-learning precizate în anexa nr. 2.
    ART. 4
    (1) În vederea obţinerii autorizaţiei prevãzute la art. 3, solicitanţii vor depune la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor urmãtoarele documente:
    a) cererea de autorizare ca furnizor de programe educaţionale în domeniul asigurãrilor, prevãzutã în anexa nr. 1;
    b) certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului, valabil la data solicitãrii autorizãrii, în cazul societãţilor comerciale, sau copii ale documentelor de constituire conforme cu originalul (act constitutiv, statut, hotãrâre judecãtoreascã), în cazul asociaţiilor, fundaţiilor sau federaţiilor, ori copia hotãrârii prin care s-au aprobat structura organizatoricã, organigrama şi regulamentul de organizare şi funcţionare, în cazul societãţilor de asigurare autorizate sã funcţioneze de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, dupã caz;
    c) decizia de numire a conducãtorului formatorilor în domeniul asigurãrilor/conducãtorului departamentului de training şi dovada atestãrii acestuia ca lector în domeniul asigurãrilor;
    d) dovada plãţii în contul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor a taxei de autorizare în cuantumul stabilit prin decizie emisã de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
    (2) Documentaţia depusã conform alin. (1) este analizatã de cãtre direcţia de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, care înainteazã Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor propuneri de aprobare/respingere a cererii de autorizare în termen de 30 de zile de la primirea tuturor documentelor solicitate. În cazul respingerii cererii sau al retragerii de cãtre solicitant a documentaţiei, taxa de autorizare nu se restituie.
    (3) Entitãţile autorizate ca furnizori de programe educaţionale sunt înregistrate în Registrul furnizorilor de programe educaţionale în domeniul asigurãrilor, care este un registru public în format electronic deschis şi menţinut de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, a cãrui formã este prevãzutã în anexa nr. 3. Furnizorii autorizaţi au obligaţia sã achite o taxã anualã de menţinere în Registrul furnizorilor de programe educaţionale în domeniul asigurãrilor, în cuantumul şi pânã la termenul aprobate prin decizie emisã de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
    (4) Furnizorul de programe educaţionale este obligat sã anunţe Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, în termen de 15 zile, orice modificare survenitã în datele pe baza cãrora s-a fãcut înregistrarea în Registrul furnizorilor de programe educaţionale în domeniul asigurãrilor.
    ART. 5
    (1) Programele de pregãtire profesionalã în domeniul asigurãrilor, în sensul prezentelor norme, pot fi susţinute numai de lectori atestaţi de direcţia de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
    (2) Pentru susţinerea unor subiecte specifice din cadrul programelor de pregãtire sau în cazul unor prelegeri specifice, furnizorii de programe educaţionale pot invita şi persoane care nu sunt atestate ca lectori în condiţiile prezentelor norme, cu condiţia ca ponderea acestor subiecte sã nu depãşeascã 20% din durata programului de pregãtire.
    (3) Condiţiile de atestare a lectorilor pentru programele de pregãtire profesionalã în domeniul asigurãrilor sunt urmãtoarele:
    a) sã fie absolvenţi cu diplomã ai unei instituţii de învãţãmânt superior de lungã duratã din România sau din Spaţiul Economic European;
    b) sã aibã o experienţã de cel puţin 4 ani în domeniul asigurãrilor sau în alte activitãţi care au implicaţii asupra acestui domeniu;
    c) sã fi absolvit o formã de pregãtire pentru educaţia adulţilor în domeniul formãrii formatorilor sau sã fi urmat studii universitare de pedagogie finalizate cu diplomã de licenţã.
    (4) Fac excepţie de la prevederile alin. (3) cadrele didactice din învãţãmântul superior, specialiştii desemnaţi de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, precum şi reprezentanţii unor autoritãţi/instituţii, din România sau din strãinãtate, al cãror obiect de activitate are implicaţii în domeniul asigurãrilor.
    (5) În situaţia în care o persoanã nu îndeplineşte condiţia prevãzutã la alin. (3) lit. c), aceasta poate fi atestatã ca lector cu titlu provizoriu, cu obligaţia ca, în termen de 2 ani de la primirea documentului de atestare provizorie, sã facã dovada cã a absolvit un curs de pregãtire în domeniul formãrii formatorilor.
    (6) Persoanele care doresc sã fie atestate ca lectori pentru programele de pregãtire profesionalã în domeniul asigurãrilor vor depune la Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor urmãtoarele documente:
    a) copie de pe cartea de identitate sau paşaport, valabile la data solicitãrii atestãrii;
    b) curriculum vitae semnat;
    c) copie de pe diploma de absolvire a unei instituţii de învãţãmânt superior de lungã duratã; pentru absolvenţii din Spaţiul Economic European, aceasta va fi tradusã în limba românã şi legalizatã;
    d) în cazul în care numele titularului înscris pe diploma prevãzutã la lit. c) diferã de numele din cartea/buletinul de identitate sau din paşaport, se vor prezenta copii ale documentelor care atestã cã este vorba despre una şi aceeaşi persoanã;
    e) documente care sã dovedeascã experienţa de 4 ani în domeniul asigurãrilor sau în alte activitãţi care au implicaţii asupra acestui domeniu (copie de pe carnetul de muncã, adeverinţe, contracte de management etc.);
    f) certificatul de absolvire a unei forme de pregãtire pentru educaţia adulţilor în domeniul formãrii formatorilor sau copie de pe diploma de studii pentru persoanele care au urmat studii universitare de pedagogie finalizate cu diplomã de licenţã;
    g) dovada plãţii în contul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor a taxei de atestare în cuantumul stabilit prin decizie emisã de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor;
    h) în cazul persoanelor prevãzute la alin. (4), în vederea atestãrii ca lectori, se solicitã numai copia documentului care atestã acordarea titlului didactic, pentru cadrele didactice din învãţãmântul superior, respectiv adresa de desemnare din partea conducerii autoritãţii/instituţiei, pentru celelalte persoane, precum şi dovada plãţii taxei de atestare în contul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
    (7) Direcţia de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor aprobã/respinge cererea de atestare ca lector în termen de 30 de zile de la primirea tuturor documentelor solicitate. În cazul respingerii cererii sau retragerii de cãtre solicitant a documentaţiei, taxa de atestare nu se restituie.
    (8) Persoanele atestate ca lectori în domeniul asigurãrilor sunt înregistrate în Registrul lectorilor, care este un registru public în format electronic, deschis şi menţinut de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor, a cãrui formã este prevãzutã în anexa nr. 4. Lectorii atestaţi au obligaţia sã achite o taxã anualã de menţinere în Registrul lectorilor, în cuantumul şi pânã la termenul aprobate prin decizie emisã de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.

    CAP. III
    Aprobarea programelor de pregãtire profesionalã

    ART. 6
    (1) Orice entitate autorizatã ca furnizor de programe educaţionale poate organiza programe de pregãtire profesionalã, cu aprobarea prealabilã a acestora de cãtre direcţia de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
    (2) În vederea aprobãrii unui program de pregãtire profesionalã, furnizorul va depune urmãtoarea documentaţie:
    a) cererea de aprobare a programului de pregãtire profesionalã, a cãrei formã este prevãzutã în anexa nr. 5;
    b) fişa de descriere a programului de pregãtire profesionalã, a cãrei formã este prevãzutã în anexa nr. 6;
    c) dovada existenţei spaţiului necesar desfãşurãrii procesului educativ, corelat cu numãrul de participanţi, dacã este cazul; în situaţia în care spaţiul este închiriat, în contractul de închiriere trebuie sã se menţioneze suprafaţa utilã destinatã desfãşurãrii cursurilor;
    d)programa analiticã a cursurilor, prevãzutã la art. 7, cu precizarea:
    (i) tematicii programului de pregãtire;
    (ii) numãrului de ore alocate;
    (iii) lectorilor;
    (iv) formelor de evaluare;
    (v) condiţiilor de promovare (numai pentru programele de specializare/perfecţionare);
    (vi) bibliografiei;
    e) suportul de curs;
    f) subiectele examenului de absolvire;
    g) orice alte documente solicitate de direcţia de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, necesare evaluãrii programului pentru care se solicitã aprobarea.
    (3) Pentru programele de calificare profesionalã şi de pregãtire profesionalã continuã a intermediarilor în asigurãri, furnizorul nu prezintã suportul de curs prevãzut la alin. (2) lit. e), acesta fiind elaborat de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor prin direcţia de specialitate şi pus la dispoziţia furnizorilor, şi nici subiectele examenului de absolvire.
    ART. 7
    Programa analiticã a cursurilor de pregãtire profesionalã trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
    a) obiectivul programului rãspunde unor cerinţe concrete de pregãtire aferente domeniului asigurãrilor şi/sau domeniilor conexe;
    b) conţinutul programului are o tematicã în concordanţã cu obiectivul de pregãtire asumat;
    c) în cazul programelor de calificare profesionalã şi de pregãtire profesionalã continuã a intermediarilor în asigurãri, conţinutul programului corespunde programei analitice aprobate de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor;
    d) cuprinde un numãr de ore corespunzãtor pentru acoperirea tematicii propuse;
    e) este structuratã într-o manierã care sã permitã asimilarea noţiunilor predate, inclusiv a lucrãrilor practice şi a studiilor de caz;
    f) respectã cerinţele prevãzute la art. 5 alin. (1) şi (2).
    ART. 8
    (1) Evaluarea programului de pregãtire profesionalã include: denumirea programului educaţional, programa analiticã, lectorii ataşaţi programului şi, în cazul programelor de perfecţionare/specializare, suportul de curs, respectiv subiectele examenului de absolvire.
    (2) În cazul programelor e-learning, platforma e-learning este aprobatã dupã verificarea respectãrii criteriilor stabilite.
    (3) În vederea analizãrii calitãţii programelor de pregãtire profesionalã, reprezentanţii direcţiilor de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor pot efectua vizite la sediul furnizorilor care solicitã aprobarea programelor de pregãtire şi la spaţiile de desfãşurare a cursurilor şi pot face orice alte investigaţii necesare fundamentãrii aprobãrii/respingerii lor.

    CAP. IV
    Alte obligaţii ale furnizorilor de programe educaţionale şi dispoziţii finale

    ART. 9
    (1) Înainte de începerea fiecãrui program de pregãtire profesionalã, furnizorii de programe educaţionale transmit electronic direcţiei de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, cel mai târziu cu 3 zile lucrãtoare înaintea demarãrii activitãţilor, urmãtoarele:
    a) data începerii cursurilor;
    b) data examenului de absolvire (pentru alte programe decât cele de calificare profesionalã şi pregãtire profesionalã continuã a intermediarilor în asigurãri);
    c) tabelul nominal cu datele personale ale cursanţilor.
    (2) Desfãşurarea programelor de pregãtire profesionalã se realizeazã numai în condiţiile în care acestea au fost aprobate. Direcţiile de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor monitorizeazã furnizorii de programe educaţionale, în sensul respectãrii condiţiilor sub care au fost aprobate programele de pregãtire profesionalã.
    ART. 10
    În vederea facilitãrii accesului persoanelor interesate la programele de pregãtire profesionalã în domeniul asigurãrilor, furnizorii au şi urmãtoarele obligaţii:
    a) sã publice pe website-ul propriu denumirea exactã a programelor educaţionale aprobate, informaţii despre data de începere a cursurilor, tarifele practicate, posibilitãţi de negociere a tarifelor, serviciile incluse în tarife şi orice alte informaţii necesare participanţilor la cursuri, precum şi sã precizeze cine asigurã examinarea pentru absolvirea fiecãrui program;
    b) sã menţinã pe website-ul propriu un registru al absolvenţilor, care sã cuprindã toate persoanele care au promovat examenele de absolvire pe care furnizorul le-a organizat în urma desfãşurãrii cursurilor;
    c) sã publice gradul de promovabilitate a cursanţilor, determinat ca raport între numãrul anual de persoane care au absolvit examenele într-un an calendaristic, pe de o parte, şi numãrul total de cursanţi şcolarizaţi; în determinarea acestui grad vor fi luate în considerare şi persoanele care au promovat examenele de calificare profesionalã şi de pregãtire profesionalã continuã a intermediarilor în asigurãri.
    ART. 11
    Radierea furnizorilor din registrul prevãzut în anexa nr. 3 se dispune prin hotãrâre a Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor şi poate avea loc în urmãtoarele situaţii:
    a) furnizorul solicitã radierea;
    b) furnizorul intrã în lichidare;
    c) în urma controlului permanent şi la sediu exercitat de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor se constatã abateri grave şi/sau repetate de la prevederile legii şi ale prezentelor norme;
    d) furnizorul nu îşi respectã obligaţiile privind achitarea taxei anuale de menţinere în Registrul furnizorilor în cuantumul şi la termenele stabilite prin decizie emisã de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
    ART. 12
    Radierea lectorilor din registrul prevãzut în anexa nr. 4 se dispune de direcţia de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor care a acordat atestatul şi poate avea loc în urmãtoarele situaţii:
    a) lectorul solicitã radierea;
    b) la data expirãrii atestatului provizoriu, dacã persoana în cauzã nu a fãcut dovada, în prealabil, cã a absolvit un curs de pregãtire în domeniul formãrii formatorilor;
    c) lectorul nu îşi respectã obligaţiile privind achitarea taxei anuale de menţinere în Registrul lectorilor în cuantumul şi la termenele stabilite prin decizie emisã de Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor.
    ART. 13
    Nerespectarea prevederilor prezentelor norme constituie contravenţie şi se sancţioneazã conform prevederilor art. 39 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurãrilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 14
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentele norme.

    ANEXA 1
    -------
la norme
--------
                              CERERE DE AUTORIZARE
                      ca furnizor de programe educaţionale
                            în domeniul asigurãrilor

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Denumirea furnizorului: │
 │┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
 │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
 │Forma de organizare sau statutul juridic: │
 │┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
 │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Sediul furnizorului: │
 │Strada: Nr.: Bl.: Sc.: Ap.: │
 │┌──────────────────────────────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ │
 │└──────────────────────────────┘ └─────┘ └─────┘ └─────┘ └─────┘ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Localitatea: Codul poştal: │
 │┌──────────────────────────────┐ ┌────────────────────┐ │
 │└──────────────────────────────┘ └────────────────────┘ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Judeţul/Sectorul: Telefon: Fax: │
 │┌───────────────────────────┐ ┌───────────────────┐ ┌───────────────────┐ │
 │└───────────────────────────┘ └───────────────────┘ └───────────────────┘ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │E-mail: Website: │
 │┌───────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐ │
 │└───────────────────────────┘ └─────────────────────────────────────┘ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Cod unic de înregistrare - CUI: │
 │[][][][][][][][][][][][][] │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Reprezentant legal: │
 │Nume: Prenume: │
 │┌───────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐ │
 │└───────────────────────────┘ └─────────────────────────────────────┘ │
 │CNP: Funcţia: │
 │[][][][][][][][][][][][][] ┌─────────────────────────────────────┐ │
 │ └─────────────────────────────────────┘ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Conducãrorul formatorilor în domeniul asigurãrilor/departamentului de │
 │training: │
 │Nume: Prenume: │
 │┌───────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐ │
 │└───────────────────────────┘ └─────────────────────────────────────┘ │
 │CNP: Date de contact (telefon, e-mail): │
 │[][][][][][][][][][][][][] ┌─────────────────────────────────────┐ │
 │ └─────────────────────────────────────┘ │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    Anexez dosarul de autorizare şi declar pe propria rãspundere cã toate copiile depuse la dosar sunt conforme cu originalul.
    Anexe:
    - Certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului, valabil la data solicitãrii autorizãrii, în cazul societãţilor comerciale, sau copii ale documentelor de constituire conforme cu originalul (act constitutiv, statut, hotãrâre judecãtoreascã) în cazul asociaţiilor, fundaţiilor sau federaţiilor sau copia hotãrârii prin care s-au aprobat structura organizatoricã, organigrama şi regulamentul de organizare şi funcţionare, în cazul societãţilor de asigurare autorizate sã funcţioneze de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor
    - Decizia de numire a conducãtorului formatorilor în domeniul asigurãrilor/departamentului de training, dovada atestãrii acestuia ca lector
    - Copie de pe documentul de platã a taxei de autorizare

      Data ............... Numele şi funcţia reprezentantului
                                             legal al solicitantului,
                                           ...........................

                                               Semnãtura şi ştampila
                                                   solicitantului
                                           ...........................


    ANEXA 2
    -------
la norme
--------
           Cerinţele software pentru aprobarea platformei e-learning

    1. Aplicaţia trebuie sã fie o soluţie la cheie, personalizabilã din punctul de vedere al dezvoltãrii şi accesibilã cu mijloace clasice de navigare pe internet.
    2. Portalul trebuie sã permitã accesul unui numãr de minimum 999 de utilizatori.
    3. Aplicaţia trebuie sã ofere suport pentru autentificarea pe bazã de nume şi parolã, sã permitã de asemenea schimbarea parolei de cãtre utilizator, sã permitã administrarea centralizatã.
    4. Aplicaţia trebuie sã ofere posibilitatea ca fiecare utilizator sã aibã o paginã personalã dedicatã unde sã îşi poatã urmãri planul personal de dezvoltare, cursurile urmate şi calificativele obţinute.
    5. Aplicaţia trebuie sã permitã implementarea unei structuri pe grupuri de utilizatori cu drepturi specifice (de exemplu: cursanţi, administratori).
    6. Posibilitãţi de stocare:
    a) aplicaţia trebuie sã permitã stocarea într-o structurã organizatã a documentelor ce vor fi folosite ca materiale de curs, exerciţii sau chestionare, inclusiv reacţia cursanţilor la acestea (selecţii, rãspunsuri);
    b) aplicaţia trebuie sã permitã stocarea altor tipuri de fişiere specifice beneficiarului (de exemplu, fişiere video/imagini).
    7. Actualizarea datelor şi urmãrirea lor trebuie sã fie efectuate folosind drepturi de acces şi modalitãţi de colaborare/de lucru.
    8. Comunicare - în funcţie de diverse evenimente, aplicaţia trebuie sã fie capabilã sã genereze şi sã trimitã notificãri/alerte prin e-mail. Principalele evenimente pentru care se vor trimite notificãri sunt urmãtoarele: crearea şi modificarea de documente, cursuri în aşteptare, cursuri alocate participanţilor.
    9. Mecanism de cãutare şi raportare:
    a) utilizatorul final trebuie sã aibã posibilitatea de cãutare adhoc atât dupã titlurile şi proprietãţile documentelor, cât şi dupã conţinutul acestora, filtrare şi raportare la anumite nivele, în funcţie de dreptul asociat al acestuia;
    b) utilizatorul trebuie sã aibã posibilitatea sã defineascã diferite tipuri de filtre pe oricare dintre atributele definite în aplicaţie.
    10. Profile de utilizator:
    a) aplicaţia trebuie sã permitã stocarea informaţiilor despre utilizatori, precum şi sã ofere o interfaţã personalizatã utilizatorului;
    b) aplicaţia trebuie sã limiteze drepturile de utilizator.


    ANEXA 3
    -------
la norme
--------

    Registrul furnizorilor de programe educaţionale în domeniul asigurãrilor

 ┌──────────┬─────────────┬─────────┬────────────┬────────┬──────────┬────────┐
 │Codul unic│Data │Denumirea│Datele de │ Adresa │Conducerea│Data │
 │alocat de │înregistrãrii│persoanei│identificare│sediului│ │radierii│
 │CSA │ │juridice │(Reg. com., │ │ │ │
 │ │ │ │Reg. jud., │ │ │ │
 │ │ │ │CUI) │ │ │ │
 ├──────────┼─────────────┼─────────┼────────────┼────────┼──────────┼────────┤
 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
 └──────────┴─────────────┴─────────┴────────────┴────────┴──────────┴────────┘



    ANEXA 4
    -------
la norme
--------

                              Registrul lectorilor

 ┌──────────┬────────┬─────────┬────────┬────────┬───────────┬──────┬────────┐
 │Codul unic│Data │Numele şi│Codul │Datele │Data-limitã│Obser-│Data │
 │alocat de │înregis-│prenumele│numeric │de │pentru │vaţii │radierii│
 │CSA │trãrii │ │personal│contact │plata taxei│ │ │
 │ │ │ │*) │(adresã,│anuale │ │ │
 │ │ │ │ │telefon,│ │ │ │
 │ │ │ │ │fax, │ │ │ │
 │ │ │ │ │e-mail) │ │ │ │
 ├──────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼───────────┼──────┼────────┤
 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │
 └──────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴───────────┴──────┴────────┘

-----
    * Codul numeric personal nu apare la consultarea publicã a registrului.

    ANEXA 5
    -------
la norme
--------
                               CERERE DE APROBARE
                    a programului de pregãtire profesionalã
                    .......................................
               (denumirea programului de pregãtire profesionalã)

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │Denumirea furnizorului: │
 │┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
 │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
 │Codul unic alocat în Registrul furnizorilor: │
 │┌─────────────────────────────────────────────────────┐ │
 │└─────────────────────────────────────────────────────┘ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Sediul furnizorului: │
 │Strada: Nr.: Bl.: Sc.: Ap.: │
 │┌──────────────────────────────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ │
 │└──────────────────────────────┘ └─────┘ └─────┘ └─────┘ └─────┘ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Localitatea: Codul poştal: │
 │┌──────────────────────────────┐ ┌────────────────────┐ │
 │└──────────────────────────────┘ └────────────────────┘ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Judeţul/Sectorul: Telefon: Fax: │
 │┌───────────────────────────┐ ┌───────────────────┐ ┌───────────────────┐ │
 │└───────────────────────────┘ └───────────────────┘ └───────────────────┘ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │E-mail: Pagina de internet: │
 │┌───────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐ │
 │└───────────────────────────┘ └─────────────────────────────────────┘ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Cod unic de înregistrare - CUI: │
 │[][][][][][][][][][][][][] │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │Reprezentant legal: │
 │Nume: Prenume: │
 │┌───────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐ │
 │└───────────────────────────┘ └─────────────────────────────────────┘ │
 │CNP: Funcţia: │
 │[][][][][][][][][][][][][] ┌─────────────────────────────────────┐ │
 │ └─────────────────────────────────────┘ │
 │Conducãrorul formatorilor în domeniul asigurãrilor/departamentului de │
 │training: │
 │Nume: Prenume: │
 │┌───────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐ │
 │└───────────────────────────┘ └─────────────────────────────────────┘ │
 │CNP: Date de contact (telefon, e-mail): │
 │[][][][][][][][][][][][][] ┌─────────────────────────────────────┐ │
 │ └─────────────────────────────────────┘ │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    Anexez dosarul de aprobare a programului de pregãtire profesionalã şi declar pe propria rãspundere cã toate copiile depuse la dosar sunt conforme cu originalul.
    Anexe:
    - Fişa de descriere a programului
    - Programa analiticã a programului
    - Dovada existenţei spaţiului necesar desfãşurãrii procesului educativ, corelat cu numãrul de participanţi (cu excepţia metodei e-learning)
    - Dovada îndeplinirii cerinţelor software pentru aprobarea platformei e-learning, dacã este cazul
    - Suportul de curs (pentru programele de specializare/perfecţionare)
    - Subiectele examenului de absolvire (pentru programele de specializare/perfecţionare)
    Declar cã voi respecta obligaţiile prevãzute de legislaţia privind pregãtirea profesionalã.

   Data .................. Numele şi funcţia reprezentantului
                                               legal al solicitantului,
                                          .................................

                                        Semnãtura şi ştampila solicitantului
                                          .................................


    ANEXA 6
    -------
la norme
--------

    Furnizor de programe educaţionale .................................
    Cod unic alocat în Registrul furnizorilor .........................


                               FIŞA DE DESCRIERE
                    a programului de pregãtire profesionalã:
                    ........................................
                 (se precizeazã denumirea exactã a programului)

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │1. Condiţii de înscriere şi participare (nivelul de studii solicitat, │
 │ cursuri anterioare ş.a.) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │2. Durata programului │
 ├──────────────────────────┬─────────────────────────┬───────────────────────┤
 │Numãrul de ore/zi │Numãrul de zile │Numãrul total de ore │
 │(cu excepţia sistemului │(cu excepţia sistemului │ │
 │e-learning) │e-learning) │ │
 ├──────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────────┤
 │ │ │ │
 ├──────────────────────────┴─────────────────────────┴───────────────────────┤
 │3. Metode folosite pentru pregãtirea cursanţilor (predare la salã, │
 │ seminarizare suport de curs, prezentãri video, sistem e-learning ş.a.) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │4. Dotãri materiale aferente procesului educativ (tablã de scris, flipchart,│
 │ echipamente de proiecţie video, platforma e-learning ş.a.) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │5. Numãrul maxim de cursanţi într-o grupã (cu excepţia sistemului │
 │ e-learning) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │6. Modalitãţi de evidenţiere a numãrului de ore petrecute de cursant în │
 │ parcurgerea materialului de pregãtire profesionalã │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
 │7. Locul desfãşurãrii programului de pregãtire profesionalã, cu precizarea │
 │ suprafeţei utile destinate cursurilor şi a perioadei în care furnizorul │
 │ beneficiazã de aceastã locaţie │
 │ (adresa, tel./fax, persoana de contact; cu excepţia sistemului │
 │ e-learning) │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
  Data ......................... Numele şi funcţia reprezentantului
                                                legal al solicitantului,
                                            ..................................

                                                 Semnãtura şi ştampila
                                                     solicitantului
                                            ..................................


                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016