Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 29 martie 2004  de aplicare a prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular, aprobata cu modificari si completari prin   Legea nr. 595/2003     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 29 martie 2004 de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 595/2003

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 366 din 27 aprilie 2004

Conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 595/2003 , pensia de serviciu se acordã cu respectarea prevederilor din aceastã ordonanţã de urgenţã, la cerere, în situaţia în care sunt îndeplinite condiţiile de pensie pentru limitã de vârstã în sistemul public.
1. În sensul <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 595/2003 , denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã, au calitatea de membru al personalului diplomatic şi consular actualii şi foştii angajaţi ai Ministerului Afacerilor Externe, inclusiv personalul diplomatic încadrat la cabinetele demnitarilor din centrala acestui minister, ai direcţiilor generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã şi ai cabinetului demnitarului din subordinea ministrului delegat pentru comerţ din Ministerul Economiei şi Comerţului, care au dobândit grade diplomatice şi consulare, precum şi persoanele trimise în misiuni permanente, cu grade diplomatice de ministru consilier, consilier economic, secretar economic I, secretar economic II, secretar economic III, la ambasadele, consulatele şi alte reprezentanţe ale României în strãinãtate de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului şi fostele ministere şi departamente de comerţ exterior, atât pentru angajaţii proprii, cât şi cei din unitãţile cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã. Aceste persoane trimise în misiuni permanente au calitatea de membru al personalului diplomatic şi consular numai pe durata misiunilor respective.
Direcţiile generale din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului menţionate mai sus sunt: Direcţia generalã Europa, Direcţia generalã relaţii bilaterale, Direcţia generalã politici comerciale şi Direcţia generalã promovare export, aflate în coordonarea ministrului delegat pentru comerţ.
2. Membrii personalului diplomatic şi consular din Ministerul Afacerilor Externe, care beneficiazã de prevederile ordonanţei de urgenţã, au urmãtoarele grade diplomatice şi consulare:
● ambasador;
● ministru plenipotenţiar;
● ministru consilier;
● consilier diplomatic, consul general;
● secretar I, consul;
● secretar II, viceconsul;
● secretar III;
● ataşat, agent consular.
Membrii personalului diplomatic şi consular ocupã în administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe, la ambasadele, consulatele şi alte reprezentanţe ale României în strãinãtate, funcţii diplomatice şi consulare echivalente gradelor diplomatice sau consulare pe care le deţin.
3. Categoriile de personal din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã şi cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat pentru comerţ din Ministerul Economiei şi Comerţului, din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, precum şi din unitãţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, care beneficiazã de prevederile ordonanţei de urgenţã, sunt:
a) din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã din Ministerul Economiei şi Comerţului, personalul încadrat pe grade, respectiv funcţii diplomatice, precum şi personalul încadrat pe funcţii publice de execuţie, care desfãşoarã activitate de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã:
- grade şi funcţii diplomatice:
● ministru consilier;
● consilier diplomatic;
● secretar I;
● secretar II;
● secretar III;
● ataşat;
- funcţii publice de execuţie:
● consilier A/I/1;
● consilier A/I/2;
● consilier A/I/3;
● expert A/II/1;
● expert A/II/2;
b) din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, personalul încadrat la data pensionãrii pe urmãtoarele funcţii:
● ministru consilier;
● consilier economic;
● secretar economic;
● economist principal;
● inginer principal;
● economist;
● inginer;
● consilier juridic;
● inspector general;
● consilier IA;
● consilier I;
● consilier II;
● consilier A/I/1;
● consilier A/I/2;
● consilier A/I/3;
c) pentru persoanele încadrate la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat pentru comerţ se vor lua în considerare aceleaşi funcţii diplomatice sau publice de execuţie existente în prezent în direcţiile generale cu activitate de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã din Ministerul Economiei şi Comerţului, deţinute de aceste persoane înaintea încadrãrii lor la cabinet.
4. Constituie vechime în diplomaţie activitatea desfãşuratã de angajaţii Ministerului Afacerilor Externe începând cu data dobândirii calitãţii de membru al personalului diplomatic şi consular pânã la data pensionãrii sau transferãrii din administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe, la care se adaugã perioadele prevãzute la art. 1 alin. (3) lit. a)-d), f) şi h) din ordonanţa de urgenţã, precum şi:
a) cursurile postuniversitare de relaţii internaţionale sau altele similare, efectuate în ţarã sau în strãinãtate înainte sau dupã angajarea în Ministerul Afacerilor Externe;
b) stagiile de specializare efectuate în ţarã sau în strãinãtate de membri ai personalului diplomatic şi consular;
c) perioadele lucrate de membri ai personalului diplomatic şi consular ca angajaţi pe bazã de contracte individuale de muncã în Institutul Român de Studii Internaţionale "Nicolae Titulescu", Asociaţia de Drept Internaţional şi Relaţii Internaţionale, Academia Diplomaticã, Agenţia Naţionalã de Control al Exporturilor - ANCEX, Comisia Fulbright şi Asociaţia Internaţionalã de Studii Sud-Est Europene, care se aflã în subordinea sau coordonarea Ministerului Afacerilor Externe, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, precum şi Clubul Diplomatic, care funcţioneazã sub patronajul Ministerului Afacerilor Externe.
5. În situaţia întreruperii activitãţii diplomatice din diverse motive, perioadele lucrate în diplomaţie se însumeazã.
6. Se considerã vechime în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã perioadele lucrate în direcţii şi compartimente cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã din Ministerul Economiei şi Comerţului, din administraţiile centrale ale fostelor ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, precum şi în unitãţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, pânã la data pensionãrii sau transferãrii, la care se adaugã perioadele prevãzute la art. 1 alin. (3) lit. a)-e) şi g) din ordonanţa de urgenţã, precum şi cursurile postuniversitare de relaţii internaţionale şi comerţ exterior sau altele similare, efectuate în ţarã sau în strãinãtate înainte sau dupã angajarea în instituţiile prevãzute la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã sau în unitãţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã.
7. Prin unitãţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã se înţelege Centrul Român de Comerţ Exterior, fostul Institut de Economie Mondialã, care a funcţionat pânã la data de 31 decembrie 1989, fostele întreprinderi de comerţ exterior şi fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior, aflate în subordinea fostelor ministere şi departamente de comerţ exterior şi fostelor ministere de resort pânã la data de 31 decembrie 1989, precum şi fosta Comisie Guvernamentalã de Colaborare Economicã şi Tehnico-Ştiinţificã Internaţionalã.
Perioadele lucrate în aceste unitãţi constituie vechime în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã numai pentru foştii sau actualii angajaţi cu studii superioare, încadraţi în direcţii şi compartimente cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã.
8. În situaţia întreruperii activitãţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã din diverse motive, perioadele lucrate în acest domeniu se însumeazã.
9. În vederea stabilirii pensiei de serviciu, în conformitate cu prevederile art. 2 şi ale art. 4 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, a membrilor personalului diplomatic şi consular din Ministerul Afacerilor Externe, a diplomaţilor şi funcţionarilor publici din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã şi a personalului de la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat pentru comerţ din Ministerul Economiei şi Comerţului, dosarul de pensie trebuie sã cuprindã:
a) actele necesare stabilirii pensiei conform prevederilor <>Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) adeverinţa-tip necesarã stabilirii pensiei de serviciu, prevãzutã în anexa nr. 1 sau 3 la prezentele norme, întocmitã de Ministerul Afacerilor Externe, respectiv de Ministerul Economiei şi Comerţului, care va cuprinde vechimea în diplomaţie sau, dupã caz, vechimea în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, precum şi venitul salarial lunar net la data acordãrii dreptului de pensie.
10. Venitul salarial lunar net, pe baza cãruia se stabileşte pensia de serviciu, se determinã prin scãderea impozitului aferent din venitul salarial lunar brut realizat. Venitul salarial lunar brut se compune din salariul de bazã şi suma aferentã procentului de spor de vechime avut la data pensionãrii.
11. Pensia de serviciu sau pensia de urmaş stabilitã în baza ordonanţei de urgenţã se acordã de cãtre casele teritoriale de pensii la cererea persoanei îndreptãţite. Cererea va fi însoţitã de adeverinţa-tip, conform anexelor nr. 1-4 şi 7-10 la prezentele norme, eliberatã, dupã caz, de Ministerul Afacerilor Externe sau Ministerul Economiei şi Comerţului persoanelor care îndeplinesc condiţiile prevãzute de lege.
12. Ministerul Afacerilor Externe elibereazã adeverinţe-tip pentru persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din administraţia centralã a acestui minister şi pentru persoanele care s-au transferat sau se vor transfera din aceastã instituţie şi s-au pensionat sau se vor pensiona din cadrul altor instituţii decât Ministerul Economiei şi Comerţului, fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi fostele unitãţi cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã.
13. Ministerul Afacerilor Externe elibereazã adeverinţe-tip şi pentru:
a) persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã şi care au îndeplinit funcţia de ambasador în strãinãtate;
b) persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 10^1 din ordonanţa de urgenţã; adeverinţa-tip pentru aceste persoane se întocmeşte conform anexei nr. 7 la prezentele norme.
14. Ministerul Economiei şi Comerţului elibereazã adeverinţe-tip pentru:
a) persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã şi de la cabinetul demnitarului din subordinea ministrului delegat pentru comerţ din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, precum şi de la Centrul Român de Comerţ Exterior;
b) persoanele care s-au pensionat din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior, fostele întreprinderi de comerţ exterior, fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior, fostul Institut de Economie Mondialã şi fosta Comisie Guvernamentalã de Colaborare Economicã şi Tehnico-Ştiinţificã;
c) persoanele care s-au transferat de la instituţiile şi întreprinderile menţionate la lit. a) şi b) la instituţii şi întreprinderi care nu au specific de comerţ exterior şi s-au pensionat sau se vor pensiona din cadrul acestora;
d) persoanele care s-au pensionat din Departamentul de Comerţ Exterior şi Promovare Economicã, în perioada în care acest departament fãcea parte din structurile Ministerului Afacerilor Externe.
În acest scop persoanele îndreptãţite la pensia de serviciu vor prezenta la Ministerul Economiei şi Comerţului carnetul de muncã (copie şi original), copie de pe decizia de pensionare (dupã caz) şi adeverinţã eliberatã de unitãţile cu specific de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, din care sã rezulte vechimea în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, calculatã pânã la data de 31 decembrie 1989, şi vechimea de cel puţin 4 ani realizatã în misiune permanentã în strãinãtate, cu grade diplomatice şi consulare de ministru consilier, consilier economic sau secretar economic.
15. Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Economiei şi Comerţului vor clarifica situaţiile în care din evidenţele unitãţilor cu specific de comerţ exterior nu rezultã gradul diplomatic sau consular avut de unele persoane în timpul misiunilor permanente în strãinãtate.
16. Pentru persoanele care au lucrat alternativ în diplomaţie, respectiv în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Economiei şi Comerţului elibereazã, dupã caz, adeverinţe în care se vor consemna perioadele lucrate şi specificul activitãţii desfãşurate de aceste persoane.
17. Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Economiei şi Comerţului elibereazã adeverinţele-tip pe baza înscrisurilor din carnetele de muncã, a documentelor din arhiva acestor ministere şi a adeverinţelor eliberate de urmãtoarele instituţii:
a) Administraţia Prezidenţialã, Parlamentul şi Guvernul României, pentru persoanele care au lucrat în aceste instituţii ca angajaţi de specialitate cu studii superioare pe probleme de politicã externã, relaţii internaţionale politice, economice, juridice, tehnico-ştiinţifice, precum şi de protocol, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate, funcţiile avute şi specificul activitãţii desfãşurate;
b) Administraţia Prezidenţialã, Parlamentul şi Guvernul României, ministere şi alte instituţii de stat, pentru persoanele care au îndeplinit funcţii de demnitate publicã, care vor menţiona în adeverinţe durata mandatelor, funcţiile avute, precum şi numãrul decretului sau deciziei de numire.
Prin Administraţia Prezidenţialã, Parlamentul şi Guvernul României se înţelege şi denumirile anterioare ale acestor instituţii.
Prin Guvernul României, în sensul ordonanţei de urgenţã, se înţelege administraţia centralã a acestuia, care formeazã aparatul de lucru al Guvernului.
Vechimea din aceste instituţii în funcţii de demnitate publicã sau în funcţii publice se însumeazã cu vechimea din celelalte instituţii prevãzute în ordonanţa de urgenţã, indiferent de ordinea cronologicã în care s-au realizat;
c) instituţiile prevãzute de <>Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecãtoreascã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru persoanele care au lucrat în magistraturã, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate şi funcţiile îndeplinite;
d) Centrul Român de Comerţ Exterior, fostul Institut de Economie Mondialã, fostele întreprinderi de comerţ exterior şi fostele întreprinderi de stat de comerţ exterior, pentru persoanele care au lucrat în aceste unitãţi, care vor menţiona în adeverinţe perioadele lucrate, gradele diplomatice sau consulare avute în misiunile permanente în strãinãtate şi specificul activitãţii desfãşurate.
18. Rãspunderea asupra corectitudinii şi legalitãţii stabilirii venitului salarial lunar net şi a vechimii în diplomaţie, respectiv a vechimii în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, precum şi asupra îndeplinirii condiţiilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã revine în exclusivitate instituţiei care elibereazã adeverinţa-tip.
Rãspunderea pentru legalitatea şi corectitudinea datelor din adeverinţele care stau la baza întocmirii adeverinţelortip conform anexelor nr. 1-4 şi 7-10 la prezentele norme revine în exclusivitate instituţiilor emitente.
Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în valutã, menţionatã în aceste anexe, se va completa numai dupã aprobarea hotãrârii Guvernului prevãzute la art. 11^1 din ordonanţa de urgenţã.
19. Pensiile de limitã de vârstã din sistemul public aflate în platã pânã la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţã, pentru persoanele pensionate din administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe şi a fostelor ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, se actualizeazã în sensul stabilirii pensiei de serviciu în conformitate cu prevederile art. 3 şi art. 4 alin. (3) din aceeaşi ordonanţã. Drepturile de pensie astfel stabilite se cuvin şi se plãtesc, la cerere, începând cu data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenţã, respectiv de la data de 2 iunie 2003, cu respectarea termenului general de prescripţie.
20. Pensiile de limitã de vârstã din sistemul public aflate în platã pânã la apariţia <>Legii nr. 595/2003 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, pentru persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din alte instituţii decât din administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe, se actualizeazã în sensul stabilirii pensiei de serviciu, conform prevederilor art. 3 din ordonanţa de urgenţã, în funcţie de veniturile salariale lunare nete, stabilite conform art. 2 alin. (3) şi (4) din aceeaşi ordonanţã, corespunzãtoare limitei maxime de încadrare a membrilor personalului diplomatic şi consular cu aceleaşi grade sau funcţii diplomatice, aflaţi în activitate în Ministerul Afacerilor Externe şi avute de aceştia la data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 595/2003 .
Drepturile de pensie de serviciu pentru aceste persoane se cuvin de la data de 8 ianuarie 2004, data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 595/2003 , cu respectarea termenului general de prescripţie.
21. La stabilirea venitului net utilizat la calculul pensiei de serviciu pentru persoanele care s-au pensionat sau se vor pensiona din unitãţile cu specific de comerţ exterior sau din unitãţi care nu au specific de comerţ exterior se vor avea în vedere, dupã caz, salariile corespunzãtoare funcţiei de consilier superior, respectiv consilier A/I/gradul 3, prevãzute în anexa nr. I la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 192/2002 privind reglementarea drepturilor de naturã salarialã ale funcţionarilor publici, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 228/2003 , cu modificãrile ulterioare.
Pentru persoanele care s-au pensionat din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior se aplicã prevederile Ordinului ministrului economiei şi comerţului nr. 102/2003 pentru echivalarea funcţiilor avute la data pensionãrii cu funcţiile actuale ale persoanelor aflate în activitate în direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã aflate în coordonarea ministrului delegat pentru comerţ din Ministerul Economiei şi Comerţului.
Drepturile de pensie de serviciu pentru persoanele pensionate pânã la apariţia <>Legii nr. 595/2003 din alte instituţii decât din administraţia centralã a Ministerului Economiei şi Comerţului, a fostelor ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã se cuvin de la data de 8 ianuarie 2004, cu respectarea termenului general de prescripţie.
22. În cazul în care se va introduce o limitã minimã, respectiv maximã, şi la salarizarea membrului personalului diplomatic şi consular cu gradul şi funcţia de ambasador, aflat în activitate în administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe, actualizarea pensiei de serviciu pentru membrii personalului diplomatic şi consular, prevãzuţi la art. 3 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, se efectueazã, conform alin. (1) al aceluiaşi articol, în funcţie de limita maximã de salarizare a ambasadorului.
23. Actualizarea pensiilor persoanelor prevãzute la art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã se face prin echivalarea funcţiilor avute la data pensionãrii din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã cu funcţiile persoanelor aflate în activitate în direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã din Ministerul Economiei şi Comerţului, luându-se în considerare salariile de bazã ale acestora la limita maximã de încadrare, la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenţã, stabilite conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 192/2002 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 228/2003 , cu modificãrile ulterioare, şi <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 207/2002 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2003 personalului diplomatic salarizat potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 65/1998 privind salarizarea unor categorii de diplomaţi, aprobatã prin <>Legea nr. 166/2003 , cu modificãrile ulterioare. Responsabilitatea privind legalitatea şi corectitudinea pentru aceastã echivalare revine în exclusivitate Ministerului Economiei şi Comerţului.
24. La calculul pensiei de serviciu pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã şi care s-au pensionat înainte sau care se vor pensiona dupã intrarea în vigoare a <>Legii nr. 595/2003 din alte instituţii decât din administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe se iau în considerare pentru stabilirea venitului net gradele şi funcţiile diplomatice avute la data transferãrii din Ministerul Afacerilor Externe sau, dupã caz, gradul diplomatic de ambasador pentru persoanele care au îndeplinit funcţia de ambasador în strãinãtate.
25. La deschiderea dreptului de pensie de serviciu se cumuleazã vechimea în diplomaţie cu vechimea în activitatea de comerţ exterior şi vechimea în magistraturã, cu excepţia persoanelor prevãzute la art. 10^1 din ordonanţa de urgenţã, iar întregirea prevãzutã la art. 4^1 din aceeaşi ordonanţã se face o singurã datã dupã însumarea acestor vechimi.
Majorarea prevãzutã la art. 5 din ordonanţa de urgenţã nu se aplicã pentru vechimea realizatã în magistraturã.
26. Pentru înscrierile noi la pensie de serviciu sau pensie de urmaş stabilitã din pensia de serviciu, drepturile se cuvin şi se plãtesc în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dar nu înainte de stabilirea pensiei din sistemul public.
27. Recalcularea pensiei de serviciu prin adãugarea unor perioade nevalorificate la calculul iniţial sau realizate dupã pensionare, care conform <>Legii nr. 595/2003 pot fi avute în vedere la calculul pensiei, se face în condiţiile <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
28. Pensia de urmaş se calculeazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, din pensia de serviciu aflatã în platã sau la care ar fi avut dreptul în condiţiile <>Legii nr. 595/2003 susţinãtorul decedat, dacã aceasta este mai avantajoasã decât pensia pentru limitã de vârstã.
Adeverinţele-tip necesare stabilirii pensiei de urmaş din pensia de serviciu se întocmesc, dupã caz, de Ministerul Afacerilor Externe sau Ministerul Economiei şi Comerţului, conform anexelor nr. 8, 9 şi 10 la prezentele norme.
29. Pensia de urmaş calculatã din pensia de serviciu nu se actualizeazã. Pensia de urmaş calculatã din pensia pentru limitã de vârstã din sistemul public este supusã mãsurilor de protecţie socialã acordate acestei categorii de pensie, iar diferenţa iniţialã dintre pensia de urmaş stabilitã din pensia de serviciu şi pensia de urmaş stabilitã din pensia pentru limitã de vârstã rãmâne constantã.
30. Cuantumul pensiei de urmaş din pensia de serviciu se stabileşte prin aplicarea procentelor prevãzute la <>art. 71 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în funcţie de numãrul urmaşilor îndreptãţiţi, asupra cuantumului pensiei de serviciu.
Partea din pensia de urmaş calculatã din pensia de serviciu, care depãşeşte nivelul pensiei de urmaş calculate din pensia pentru limitã de vârstã cuvenitã titularului din sistemul public, se suportã din bugetul de stat.
Mãsurile de protecţie socialã adoptate prin hotãrâri de Guvern se aplicã doar pensiei de urmaş calculate din pensia pentru limitã de vârstã cuvenitã titularului din sistemul public de pensii.
Cuantumul pensiei de urmaş calculate din pensia de serviciu creşte doar ca urmare a aplicãrii mãsurilor de protecţie socialã asupra pensiei de urmaş calculate din pensia pentru limitã de vârstã cuvenitã titularului din sistemul public.
31. Drepturile de pensie ca urmare a opţiunii de la pensia proprie din sistemul public la pensia de urmaş stabilitã din pensia de serviciu se cuvin şi se acordã începând cu luna urmãtoare depunerii cererii.
32. Din adeverinţele-tip prevãzute în anexele nr. 1-4 la prezentele norme se înlocuieşte, dupã caz, sintagma "locul de muncã la data pensionãrii" cu una dintre expresiile: "gradul şi funcţia diplomaticã sau consularã la data transferãrii din Ministerul Afacerilor Externe", "numit ambasador, cu decret prezidenţial nr...", respectiv "funcţia publicã la data transferãrii din fostele ministere şi departamente de comerţ exterior şi unitãţi cu specific de comerţ exterior".
33. Stabilirea, actualizarea şi plata pensiilor de serviciu se efectueazã de cãtre Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale prin casele teritoriale de pensii.
34. Cererea de înscriere la pensia de serviciu sau de actualizare a pensiilor din sistemul public, însoţitã de adeverinţa-tip, va fi depusã de solicitant la casa teritorialã de pensii în raza cãreia îşi are domiciliul persoana îndreptãţitã, care va calcula atât pensia din sistemul public stabilitã conform <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cât şi pensia de serviciu stabilitã potrivit prevederilor ordonanţei de urgenţã.
Pensia care se achitã titularului este pensia cea mai avantajoasã.
35. Casa teritorialã de pensii va emite o singurã decizie de pensie în care vor fi înscrise distinct cuantumurile celor douã categorii de pensii, pensia din sistemul public, respectiv pensia de serviciu, precum şi diferenţa dintre cele douã pensii, care urmeazã a fi suportatã de la bugetul de stat conform art. 9 din ordonanţa de urgenţã.
Aceastã diferenţã urmeazã a fi evidenţiatã distinct şi în fişa pentru evidenţa drepturilor bãneşti ale pensionarului.
36. Pensiile personalului diplomatic şi consular din Ministerul Afacerilor Externe, aflate în platã la data de 2 iunie 2003, data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenţã, se actualizeazã în conformitate cu prevederile art. 3 din aceeaşi ordonanţã.
Pentru personalul diplomatic şi consular din Ministerul Afacerilor Externe, cu decizie emisã şi nepusã în platã, pensia de serviciu se va stabili ca o înscriere nouã, avându-se în vedere şi perioada lucratã în diplomaţie dupã stabilirea dreptului de pensie.
37. Pensiile persoanelor pensionate din administraţia centralã a Departamentului de Comerţ Exterior şi a celorlalte ministere şi departamente de comerţ exterior menţionate la art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, indiferent dacã acestea sunt sau nu în platã la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenţã, se actualizeazã în conformitate cu prevederile alin. (3) al aceluiaşi articol.
38. Actualizarea pensiilor de serviciu conform prevederilor art. 7 din ordonanţa de urgenţã se face dupã cum urmeazã:
a) pentru cazurile noi de înscriere la pensie pentru limitã de vârstã, în funcţie de evoluţia salariilor de bazã avute de persoanele respective la data pensionãrii;
b) pentru persoanele prevãzute la art. 3 şi art. 4 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã, precum şi pentru cele pensionate dupã intrarea în vigoare a aceleiaşi ordonanţe din alte instituţii decât din Ministerul Afacerilor Externe sau din direcţiile generale de comerţ exterior din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, în funcţie de evoluţia salariilor de bazã corespunzãtoare limitei maxime de încadrare a membrilor personalului diplomatic şi consular cu aceleaşi grade diplomatice sau consulare din administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv a persoanelor cu aceleaşi funcţii din direcţiile generale cu atribuţii de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã din Ministerul Economiei şi Comerţului.
39. În aplicarea prevederilor art. 7 din ordonanţa de urgenţã, referitoare la actualizarea pensiei de serviciu, se stabileşte urmãtoarea procedurã:
a) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Economiei şi Comerţului vor informa în scris Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale ori de câte ori va avea loc o majorare a salariilor lunare de bazã ale personalului aflat în activitate;
b) Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale va transmite celor douã instituţii listele cu titularii pensiilor de serviciu, aflaţi în platã, conform anexelor nr. 5 şi 6 la prezentele norme;
c) Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Economiei şi Comerţului vor completa aceste liste cu datele necesare actualizãrii pensiilor de serviciu şi le vor transmite caselor teritoriale de pensii în vederea punerii în aplicare.
40. Actualizarea pensiilor de serviciu se va face o datã cu majorarea salariilor de bazã ale personalului în activitate în administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe, respectiv a Ministerului Economiei şi Comerţului. La fiecare actualizare casele teritoriale de pensii vor emite o nouã decizie pe baza datelor transmise de aceste instituţii.
41. Perioada în care persoanele prevãzute la art. 1 alin. (1) şi art. 4 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã au beneficiat de pensie de invaliditate nu constituie vechime în diplomaţie sau în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã.
42. Recalcularea pensiilor de serviciu în baza <>art. II din Legea nr. 595/2003 se face la cerere, însoţitã de adeverinţa-tip.
Recalcularea în baza art. 5 din ordonanţa de urgenţã se face la cererea beneficiarilor de pensii de serviciu.
Drepturile rezultate din recalcularea pensiei de serviciu în baza <>art. II din Legea nr. 595/2003 şi cele rezultate din recalcularea pensiei de serviciu în baza art. 5 din ordonanţa de urgenţã se cuvin de la data intrãrii în vigoare a acestei legi, respectiv de la data de 8 ianuarie 2004, cu respectarea termenului general de prescripţie.
43. Perioadele lucrate în diplomaţie sau în activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã pe bazã de convenţii civile de colaborare şi contracte de prestãri de servicii nu se valorificã la calcularea pensiei de serviciu.
44. Adaosul la vechimea în muncã acordat în baza <>Decretului nr. 112/1965 privind acordarea unor drepturi angajaţilor trimişi sã lucreze în ţãri cu climã greu de suportat constituie stagiu de cotizare în sistemul public, dar nu se valorificã la stabilirea pensiei de serviciu.
45. Întregirea vechimii prevãzutã de art. 4^1 din ordonanţa de urgenţã se aplicã la limitele de vechime prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. b) şi art. 4 alin. (1) lit. b), precum şi la art. 5 şi 10^1 din ordonanţa de urgenţã.
Prevederile art. 4^1 din ordonanţa de urgenţã nu se aplicã la limita de vechime de 4 ani în misiune permanentã efectuatã în strãinãtate cu grad diplomatic sau consular, prevãzutã la art. 4 alin. (1) din aceeaşi ordonanţã.
46. De prevederile art. 10^1 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã beneficiazã şi persoanele care au realizat vechimea minimã de 8 ani în cadrul unui singur mandat de ambasador al României în strãinãtate.
47. Dacã o persoanã din categoria celor prevãzute la pct. 19 din prezentele norme, cãreia dreptul de pensie i se cuvine începând cu data de 2 iunie 2003, depune cerere dupã data de 8 ianuarie 2004, calculul pensiei de serviciu se face astfel:
a) se emite decizie pentru intervalul 2 iunie 2003 8 ianuarie 2004, pensia stabilindu-i-se în baza datelor din adeverinţa eliberatã conform anexei nr. 2 sau 4 la Normele de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic şi consular, aprobate prin Ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, al ministrului afacerilor externe şi al ministrului delegat pentru comerţ nr. 344/B/4.620/1.448/2003;
b) se emite o nouã decizie dupã data de 8 ianuarie 2004, pensia stabilindu-i-se în baza datelor din adeverinţa eliberatã conform anexei nr. 2 sau 4 la prezentele norme.

ANEXA 1
la norme


MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea..................
Judeţ/Sector.................
Telefon......................
Direcţia Organizare Resurse Umane Nr...../........
Direcţia Finanţe, Salarizare şi Contabilitate Nr...../.......


Adeverinţã pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului
diplomatic şi consular, conform art. 2 din O.U.G. nr. 36/2003 aprobatã
prin Legea nr.595/2003

Adeverim prin prezenta cã domnul(a).......................................
domiciliat(ã) în ................str. ........................nr. ..........
bloc ........ sc. ..... ap. ....... Sector ......... Judeţ .................
act identitate ....... Seria ..... nr. ................ CNP:
│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│ îndeplineşte condiţiile prevãzute de O.U.G. nr.
36/2003 pentru acordarea pensiei de serviciu.
Locul de muncã la data pensionãrii____________
Gradul şi funcţia diplomaticã sau consularã, la data pensionãrii____________
______________
Numit ambasador prin Decretul prezidenţial nr.__________

┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschide-│ │
│rea dreptului de pensie (ani): │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de│ │
│1% prevãzutã de art. 5 (ani): │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia su- │ │
│plimentarã achitatã în valutã (ani, │ │
│luni) │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Venitul salarial lunar net pe baza cã-│ │
│ruia se stabileşte pensia de serviciu │ │
│(lei) │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-
rinţã.

Direcţia Organizare Direcţia Finanţe, Salarizare
Resurse Umane, şi Contabilitate
Director, Director,


Subsemnatul____________________________sunt de acord cu înregistrãrile din
prezenta adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura, Data_____________________________
B.I./C.I. seria _____ nr. _______
Eliberat la data de _____________
De ______________________________




ANEXA 2
la norme


MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
Localitatea..................
Judeţ/Sector.................
Telefon......................
Direcţia Organizare Resurse Umane Nr...../........
Direcţia Finanţe, Salarizare şi Contabilitate Nr...../.......


Adeverinţã pentru actualizarea pensiei personalului diplomatic şi
consular, conform art. 3 din O.U.G. nr. 36/2003 aprobatã
prin Legea nr.595/2003

Adeverim prin prezenta cã domnul(a).......................................
domiciliat(ã) în ................str. ........................nr. ..........
bloc ........ sc. ..... ap. ....... Sector ......... Judeţ .................
act identitate ....... Seria ..... nr. ................
CNP: │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│
numãr decizie de pensie _____________ din ____________, îndeplineşte condi-
ţiile prevãzute de O.U.G. nr. 36/2003 pentru acualizarea pensiei aflate în
platã conform art.3.
Locul de muncã la data pensionãrii____________
Gradul şi funcţia diplomaticã sau consularã, la data pensionãrii____________
Numit ambasador prin Decretul prezidenţial nr...................__________

┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschide-│ │
│rea dreptului de pensie (ani): │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de│ │
│1% prevãzutã de art. 5 (ani): │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia su- │ │
│plimentarã achitatã în valutã (ani, │ │
│luni) │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘

┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Venitul salarial lunar net pe baza cã-│ │
│ruia se stabileşte pensia de serviciu │ │
│(lei) │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-
rinţã.

Direcţia Organizare Direcţia Finanţe, Salarizare
Resurse Umane, şi Contabilitate
Director, Director,


Subsemnatul____________________________sunt de acord cu înregistrãrile din
prezenta adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura, Data_____________________________
B.I./C.I. seria _____ nr. _______
Eliberat la data de _____________
De ______________________________



ANEXA 3
la norme


MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI
Localitatea..................
Judeţ/Sector.................
Telefon......................
Direcţia Generalã Buget, Economico-Financiarã şi Administrativ Nr..../......
Direcţia Resurse Umane Nr...../.......


Adeverinţã pentru stabilirea pensiei de serviciu a personalului
diplomatic şi a celorlalte persoane, conform art. 2 din O.U.G. nr.
36/2003 aprobatã prin Legea nr.595/2003

Adeverim prin prezenta cã domnul(a).......................................
domiciliat(ã) în ................str. ........................nr. ..........
bloc ........ sc. ..... ap. ....... Sector ......... Judeţ .................
act identitate ....... Seria ..... nr. ................
CNP: │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│ îndeplineşte condiţiile prevãzute de O.U.G.
nr. 36/2003 pentru acordarea pensiei de serviciu.
Locul de muncã la data pensionãrii____________
Funcţia la data pensionãrii____________

┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschide-│ │
│rea dreptului de pensie (ani): │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Vechimea în strãinãtate cu grade di- │ │
│plomatice sau consulare: │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de│ │
│1% prevãzutã de art. 5 (ani): │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia su- │ │
│plimentarã achitatã în valutã (ani, │ │
│luni) │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Venitul salarial lunar net pe baza cã-│ │
│ruia se stabileşte pensia de serviciu │ │
│(lei) │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-
rinţã.

Direcţia Generalã Buget, Direcţia Resurse Umane
Economico-Financiarã şi Administrativ
Director general, Director,


Subsemnatul____________________________sunt de acord cu înregistrãrile din
prezenta adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura, Data_____________________________
B.I./C.I. seria _____ nr. _______
Eliberat la data de _____________
De ______________________________




ANEXA 4
la norme


MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI
Localitatea..................
Judeţ/Sector.................
Telefon......................
Direcţia Generalã Buget, Economico-Financiarã şi Administrativ Nr..../......
Direcţia Resurse Umane Nr...../.......


Adeverinţã pentru actualizarea pensiei, conform art. 4 din O.U.G.
nr. 36/2003 aprobatã prin Legea nr.595/2003

Adeverim prin prezenta cã domnul(a).......................................
domiciliat(ã) în ................str. ........................nr. ..........
bloc ........ sc. ..... ap. ....... Sector ......... Judeţ .................
act identitate ....... Seria ..... nr. ................
CNP: │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│
numãr decizie de pensie _____________________ din ____________, îndeplineşte
condiţiile prevãzute de O.U.G. nr. 36/2003 pentru actualizarea pensiei aflate
în platã conform art. 4 alin(3).
Locul de muncã la data pensionãrii____________
Funcţia la data pensionãrii____________

┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschide-│ │
│rea dreptului de pensie (ani): │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Vechimea în strãinãtate cu grade di- │ │
│plomatice sau consulare: │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Vechimea utilizatã pentru majorarea de│ │
│1% prevãzutã de art. 5 (ani): │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia su- │ │
│plimentarã achitatã în valutã (ani, │ │
│luni) │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Venitul salarial lunar net pe baza cã-│ │
│ruia se stabileşte pensia de serviciu │ │
│(lei) │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-
rinţã.

Direcţia Generalã Buget, Direcţia Resurse Umane
Economico-Financiarã şi Administrativ
Director general, Director,


Subsemnatul____________________________sunt de acord cu înregistrãrile din
prezenta adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura, Data_____________________________
B.I./C.I. seria _____ nr. _______
Eliberat la data de _____________
De ______________________________




ANEXA 5
la norme


MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI
Localitatea..................
Judeţ/Sector.................
Telefon......................
Direcţia Generalã Buget, Economico-Financiarã şi Administrativ Nr..../......
Direcţia Resurse Umane Nr...../.......

LISTA
pensionarilor care beneficiazã de actualizarea pensiei de serviciu

JUDEŢ (SECTOR)

┌────────┬────────────┬───────┬────────┬─────────┬────────┬─────────┬────────┐
│Nr. crt.│Nume/prenume│Nr. │Cod │Vechimea │Perioada│Venitul │Data cu │
│ │ │decizie│numeric │utilizatã│de con- │salarial │care se │
│ │ │ │personal│pentru │tribuţie│lunar net│actuali-│
│ │ │ │ │majorarea│la pen- │ (lei) │zeazã │
│ │ │ │ │de 1% │sia su- │ │dreptul │
│ │ │ │ │prevãzutã│plimen- │ │de │
│ │ │ │ │de art. 5│tarã a- │ │pensie │
│ │ │ │ │(ani): │chitatã │ │ │
│ │ │ │ │ │în valu-│ │ │
│ │ │ │ │ │tã (ani,│ │ │
│ │ │ │ │ │luni) │ │ │
├────────┼────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├────────┼────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────┴────────────┴───────┴────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┘

Direcţia Organizare Direcţia Finanţe, Salarizare
Resurse Umane şi Contabilitate
Director, Director,




ANEXA 6
la norme


MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI
Localitatea..................
Judeţ/Sector.................
Telefon......................
Direcţia Generalã Buget, Economico-Financiarã şi Administrativ Nr..../......
Direcţia Resurse Umane Nr...../.......

LISTA
pensionarilor care beneficiazã de actualizarea pensiei de serviciu

JUDEŢ (SECTOR)

┌────────┬────────────┬───────┬────────┬─────────┬────────┬─────────┬────────┐
│Nr. crt.│Nume/prenume│Nr. │Cod │Vechimea │Perioada│Venitul │Data cu │
│ │ │decizie│numeric │utilizatã│de con- │salarial │care se │
│ │ │ │personal│pentru │tribuţie│lunar net│actuali-│
│ │ │ │ │majorarea│la pen- │ │zeazã │
│ │ │ │ │de 1% │sia su- │ │dreptul │
│ │ │ │ │prevãzutã│plimen- │ │de │
│ │ │ │ │de art. 5│tarã a- │ │pensie │
│ │ │ │ │(ani): │chitatã │ │ │
│ │ │ │ │ │în valu-│ │ │
│ │ │ │ │ │tã (ani,│ │ │
│ │ │ │ │ │luni) │ │ │
├────────┼────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────┴────────────┴───────┴────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┘

Direcţia Generalã Buget, Direcţia Resurse Umane
Economico-Financiarã şi Administrativ
Director general, Director,




ANEXA 7
la norme



MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

DIRECŢIA ORGANIZARE DIRECŢIA FINANŢE, SALARIZARE ŞI
RESURSE UMANE CONTABILITATE
Nr. DX-1 Nr. DXI-1


ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiei de serviciu (actualizarea pensiei), pentru
persoanele care îndeplinesc condiţiile art. 10^1 din O.U.G.
nr. 36/2003 aprobatã prin Legea nr.595/2003

Adeverim prin prezenta cã domnul(a).......................................
domiciliat(ã) în ................Str. ........................nr. ..........
Bl. ........ sc. ..... ap. ....... Sector ......... Judeţ ..................
act identitate ....... Seria ..... nr. ................
CNP: │_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│_│ Decizie pensie Nr. ....../
îndeplineşte condiţiile prevãzute de art. 10^1 din O.U.G. nr. 36/2003 pentru
acordarea pensiei de serviciu, respectiv pentru actualizarea pensiei la
nivelul pensiei de serviciu.
Funcţii de demnitate publicã îndeplinite şi nr. decretelor sau deciziilor
de numire; .................................................................
............................................................................

┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Vechimea totalã utilizatã la deschide-│ │
│rea dreptului de pensie (ani): │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Perioada de contribuţie la pensia su- │ │
│plimentarã achitatã în valutã (ani, │ │
│luni) │ │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│Venitul salarial lunar net al ambasa- │ │
│dorului, la data de ..... pe baza cã- │ │
│ruia se stabileşte/actualizeazã pensia│ │
│de serviciu (în lei) │ │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘

Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-
rinţã.

DIRECŢIA ORGANIZARE DIRECŢIA FINANŢE, SALARIZARE
RESURSE UMANE ŞI CONTABILITATE
Director Director,


Subsemnatul...........................sunt de acord cu înregistrãrile din
prezenta adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia cea mai avantajoasã.

Semnãtura, Data.............................
B.I./C.I. seria ..... nr. .......
Eliberat la data de .............
De ..............................




ANEXA 8
la norme



MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

Direcţia Organizare Direcţia Finanţe, Salarizare
Resurse Umane şi Contabilitate
Nr. DX-1/_______/________ Nr. DXI-1/_________/__________


ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiei de urmaş din pensia de serviciu
conform art. 8 din O.U.G. nr. 36/2003 aprobatã prin <>Legea nr. 595/2003

Adeverim prin prezenta cã ................................................,
decedat(ã) la data de ..............., conform certificatului de deces anexat
(în copie legalizatã), îndeplinea, la data decesului, condiţiile prevãzute la
<>art. I, pct. 2 din Legea nr. 595/2003 , cu referire la art. 3 din O.U.G. nr.
36/2003 pentru înscrierea la pensia de serviciu.
Nr. decizie pensie a defunctului (defunctei) .............din................
Gradul diplomatic la data pensionãrii, transferãrii sau a decesului
.............................................................................
Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de pensie (ani):
.............................................................................
Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã de art. 5 (ani) .........
Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în valutã ...........
(ani, luni)
Venitul salarial lunar net, la ..........., pe baza cãruia se stabileşte pen-
sia de serviciu (lei):
..............
Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-
rinţã.

Direcţia Organizare Direcţia Finanţe,
Resurse Umane Salarizare şi Contabilitate
Director, Director,

Subsemnatul(subsemnata) ..................................sunt de acord cu
înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a soţului/soţiei dacã
este mai avantajoasã decât pensia proprie din sistemul public.

Semnãtura, Data.............................
B.I./C.I. seria ..... nr. .......
................. Eliberat la data de .............
De ..............................
C.N.P. ..........................



ANEXA 9
la norme



MINISTERUL ECONOMIEI ŞI COMERŢULUI
Localitatea ..................
Sector ..............
Direcţia Generalã Buget. Economico- Direcţia Resurse Umane
Financiarã şi Administrativ

Nr. Nr.

ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiei de urmaş din pensia de serviciu
conform art. 8 din O.U.G. nr. 36/2003 aprobatã prin <>Legea nr. 595/2003

Adeverim prin prezenta cã ................................................,
decedat(ã) la data de ..............., conform certificatului de deces anexat
(în copie legalizatã), îndeplinea, la data decesului, condiţiile prevãzute de
<>Legea nr. 595/2003 , de aprobare a O.U.G. nr. 36/2003 pentru înscrierea la
pensia de serviciu.
Nr. decizie pensie a defunctului (defunctei) .............din................
Gradul diplomatic la data pensionãrii, transferãrii sau a decesului
.............................................................................
Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de pensie (ani):
.............................................................................
Vechimea în strãinãtate cu grade diplomatice sau consulare(ani): ............
Vechimea utilizatã pentru majorarea de 1% prevãzutã de art. 5 (ani) .........
Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în valutã ...........
(ani, luni)
Venitul salarial lunar net, la ..........., pe baza cãruia se stabileşte pen-
sia de serviciu (lei):
..............
Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-
rinţã.

Direcţia Organizare Direcţia Finanţe,
Resurse Umane Salarizare şi Contabilitate
Director, Director,

Subsemnatul(subsemnata) ..................................sunt de acord cu
înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund realitãţii.
Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a soţului/soţiei dacã
este mai avantajoasã decât pensia proprie din sistemul public.

Semnãtura, Data.............................
B.I./C.I. seria ..... nr. .......
............... Eliberat la data de .............
De ..............................
C.N.P. ..........................




ANEXA 10
la norme



MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE

Direcţia Organizare Direcţia Finanţe, Salarizare
Resurse Umane şi Contabilitate
Nr. DX-1/_______/________ Nr. DXI-1/_________/__________


ADEVERINŢĂ
pentru stabilirea pensiilor de urmaş din pensiile de serviciu
cuvenite în baza art. 10^1 din
<>Ordonanţa de urgenţãa Guvernului nr. 36/2003 , aprobatã şi modificatã prin
<>Legea nr. 595/2003

Adeverim prin prezenta cã ................................................,
decedat(ã) la data de ..............., conform certificatului de deces anexat
(în copie legalizatã), îndeplinea, la data decesului, condiţiile prevãzute de
<>Legea nr. 595/2003 , de aprobare a O.U.G. nr. 36/2003 pentru înscrierea la
pensia de serviciu.
Nr. decizie pensie a defunctului (defunctei) .............din................
B.I./C.I. Serie .......... Nr. .............. CNP ...........................
Funcţii de demnitate publicã sau de ambasador îndeplinite:
.............................................................................
Vechimea totalã utilizatã la deschiderea dreptului de pensie (ani):
.............................................................................
Perioada de contribuţie la pensia suplimentarã achitatã în valutã ...........
(ani, luni)
Venitul salarial lunar net, la ..........., pe baza cãruia se stabileşte pen-
sia de serviciu (lei):
..............
Certificãm corectitudinea şi legalitatea datelor înscrise în prezenta adeve-
rinţã.

Direcţia Organizare Direcţia Finanţe,
Resurse Umane Salarizare şi Contabilitate
Director, Director,

Subsemnatul(subsemnata) ...................... în calitate de ...........,
sunt de acord cu înregistrãrile din prezenta adeverinţã, care corespund rea-
litãţii.
Optez pentru pensia de urmaş din pensia de serviciu a soţului/soţiei dacã
este mai avantajoasã decât pensia proprie din sistemul public.

Semnãtura, Data.............................
B.I./C.I. seria ..... nr. .......
............... Eliberat la data de .............
De ..............................



------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016